Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
Postad 19 October 2022 - 15:00
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
@Niklas
Inspel på Allente appen
TvOs på Apple tv gör så man kan byta kanal med upp och ner pil eller gör den mer lik Android tv appen för tv delen. Otroligt krångligt att byta kanal på Apple tv. Märkligt att det är så stor skillnad i Allente appen gällande funktion och utseende och innehåll, borde det inte vara lika ? För tv tittande föredrar jag Android tv just för att man kan byta kanal via +/- knapparna via cec. Men då saknas en del kanaler och tjänster som bara finns i Tvos appen. Men finns mkt att önska av båda apparna.
Imponerad av bild och snabbhet på att starta en tv kanal. Vilken upplösning / fps skickar ni i appen ?
Postad 19 October 2022 - 16:42
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
@Niklas
Inspel på Allente appen
TvOs på Apple tv gör så man kan byta kanal med upp och ner pil eller gör den mer lik Android tv appen för tv delen. Otroligt krångligt att byta kanal på Apple tv. Märkligt att det är så stor skillnad i Allente appen gällande funktion och utseende och innehåll, borde det inte vara lika ? För tv tittande föredrar jag Android tv just för att man kan byta kanal via +/- knapparna via cec. Men då saknas en del kanaler och tjänster som bara finns i Tvos appen. Men finns mkt att önska av båda apparna.
Imponerad av bild och snabbhet på att starta en tv kanal. Vilken upplösning / fps skickar ni i appen ?
Hej
På tvOS så använder vi tex apples egna player, och den har inte stöd för hur kanallistan var uppbyggd tidigare. Nu behöver man tex gå in via TV-guiden för att enkelt kunna bläddra mellan kanalerna.
Men kanallistan är viktig så det är något som vi håller på att undersöka hur vi ska få till på ett bra sätt.
Det är lite olika, dels beror det på vilken device man kör och vilken kanal.
Mvh
Niklas
Hur länge är kampanjen med 499:-/mån för premium aktiv?
Sitter och väntar på att bli inkopplad till öppet fibernät nästa vecka och vill gärna beställa paketet så snart jag är inkopplad
Hej
Skickar PM så ska jag se om jag kan hjälpa dig.
Mvh
Niklas
Postad 25 October 2022 - 00:23
mrbetone
-
mrbetone
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag har undrat det här länge nu utan att fått något konkret svar, När ska man öka fps i Allente appen? Bra att ni har ökat på CMORE-sportkanalerna men, nu saknas ju bara alla andra? Har testat Telia Play tidigare där det är 50fps på i princip allt, även så hade man 4k-kanalen V.ultra direkt i appen (När dom hade rättigheterna med v-play) vilket även saknas på Allente
Postad 25 October 2022 - 11:56
hofwing
-
hofwing
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Jag har undrat det här länge nu utan att fått något konkret svar, När ska man öka fps i Allente appen? Bra att ni har ökat på CMORE-sportkanalerna men, nu saknas ju bara alla andra? Har testat Telia Play tidigare där det är 50fps på i princip allt, även så hade man 4k-kanalen V.ultra direkt i appen (När dom hade rättigheterna med v-play) vilket även saknas på Allente
Jag undrar också om/när det kommer en modernisering av appen? Har precis skaffat Allente och installerade appen på min Apple TV igår, ser ut som en 5-åring har designat den
Framförallt när man går in under valet ”kanalhus”, de flesta loggor är i helt fel bildförhållande och är oftast utsträckta eller ihoptryckta
Hade tidigare Telia och säga vad man vill om dem, deras app funkar kalas och är snyggt designad
Det tar även lång tid innan kanalerna börjar spelas upp
Postad 25 October 2022 - 12:31
lajbans
-
lajbans
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jag undrar också om/när det kommer en modernisering av appen? Har precis skaffat Allente och installerade appen på min Apple TV igår, ser ut som en 5-åring har designat den
Framförallt när man går in under valet ”kanalhus”, de flesta loggor är i helt fel bildförhållande och är oftast utsträckta eller ihoptryckta
Hade tidigare Telia och säga vad man vill om dem, deras app funkar kalas och är snyggt designad
Ej att glömma är att varje gång man startar appen måste den ladda om och man hamnar på första sidan istället för där man senast stod, tex under linjära kanaler - hela appen känns som ett bygge med 20st joltcolor över en helg där uppdateringar lyser med sin frånvaro.
Den ologiska placeringen av tv-guiden är faschinerande också, en helt ologisk symbol med som man förväntas hitta.
Skulle nog föreslå att allente sneglar på hur Telia,Tele2(Comhem) byggt sina appar.
Postad 25 October 2022 - 17:05
larlar
-
larlar
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Ej att glömma är att varje gång man startar appen måste den ladda om och man hamnar på första sidan istället för där man senast stod, tex under linjära kanaler - hela appen känns som ett bygge med 20st joltcolor över en helg där uppdateringar lyser med sin frånvaro.
Den ologiska placeringen av tv-guiden är faschinerande också, en helt ologisk symbol med som man förväntas hitta.
Skulle nog föreslå att allente sneglar på hur Telia,Tele2(Comhem) byggt sina appar.
Glöm inte surroundljud!!
Viaplay appen är mycket bättre på ljud osv
Postad 28 October 2022 - 16:29
luma67
-
luma67
-
Användare
-
-
143 inlägg
Nån som har koll på om fjärrinspelningsfunktionen (i telefonen) har aktiverats för Allente 1 med USB-disk?
Jag kan inte välja nåt i inställningarna när det gäller ”val av box” i alla fall.
Postad 30 October 2022 - 21:26
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
O varför finns inte Discovery extra 1-8 på Apple TV ? Finns ju på Android tv ? Så jäkla märkligt att utbudet ska skilja beroende på om man använder Apple eller Android
Redigerat av 22mc, 30 October 2022 - 21:27.
Postad 04 November 2022 - 18:36
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
452 inlägg
@Allente
Jag köpte minneskort vid lansering. Men tyvärr fungerar det inte bra.
Har man stängt av boxen måste man formatera kortet varje gång innan man kan pausa.
Är det ett känt fel eller bara jag som är drabbad?
Allente 1, boxar.
Redigerat av Iwarsson, 04 November 2022 - 18:36.
Postad 05 November 2022 - 11:55
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
@Allente
Jag köpte minneskort vid lansering. Men tyvärr fungerar det inte bra.
Har man stängt av boxen måste man formatera kortet varje gång innan man kan pausa.
Är det ett känt fel eller bara jag som är drabbad?
Allente 1, boxar.
Hej
Det fungerar endast via minneskortet som går att köpa via oss, samma sak med hårddisken.
Mvh
Niklas
O varför finns inte Discovery extra 1-8 på Apple TV ? Finns ju på Android tv ? Så jäkla märkligt att utbudet ska skilja beroende på om man använder Apple eller Android
Hej
Om jag inte minns helt fel har vi inte rättigheter för det. Hur menar du att det fungerar på Andorid tv? Tex via Oneplace/Allente 1?
Mvh
Niklas
Vet någon om V Ultra HD kanalen kommer till Allente appen? Samt om 4K för Skyshowtime lanseras runt samma period som den officiella appen?
Hej
Inget jag känner till tyvärr
Mvh
Niklas
Nån som har koll på om fjärrinspelningsfunktionen (i telefonen) har aktiverats för Allente 1 med USB-disk?
Jag kan inte välja nåt i inställningarna när det gäller ”val av box” i alla fall.
Hej
Fjärrinspelning är tyvärr inte något som kommer finnas på Allente 1 boxen.
Mvh
Niklas
Hej
Under Q1 2023 kommer det bli nytt utseende på apparna, om allt går enligt plan.
Mvh
Niklas
Hej
Jag ska kolla upp status här, återkommer under nästa veckan.
Mvh
Niklas
Postad 05 November 2022 - 12:19
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
Discovery+ Extra 1-8 finns i kanallistan i versionen Allente Beta i min Google TV Android 10.
Postad 05 November 2022 - 13:03
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Exakt men inte på Apple TV. Apple TV har däremot andra kanaler typ tv4 och sen SkyShowtime men det finns inte på Android tv. Dax att se att allt innehåll finns på alla plattformar .
Postad 05 November 2022 - 15:16
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
452 inlägg
"Hej
Det fungerar endast via minneskortet som går att köpa via oss, samma sak med hårddisken.
Mvh
Niklas"
Det är såklart minneskort från er.
Postad 05 November 2022 - 15:43
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Exakt men inte på Apple TV. Apple TV har däremot andra kanaler typ tv4 och sen SkyShowtime men det finns inte på Android tv. Dax att se att allt innehåll finns på alla plattformar .
Om man har Discovery+ med Allente kan man använda Discovery+ appen på Apple TV. Allt på dom kanalerna du nämnde kan man väl se där.
Postad 05 November 2022 - 17:06
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Ja givetvis , men skillnaden på utbud i Tvos vs Atv som jag stör mig på . Borde inte vara någon skillnad vilket OS man kör och kollar man Allentes hemsida så står det inget om att man måste ha Apple för att kunna se SkyShowtime
Postad 06 November 2022 - 02:36
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Jo det har jag läst men låter märkligt att man betalar olika rättigheter för streaming beroende på vilken enhet kunden använder. Lite som att Netflix bara skulle få streama en film via pc men inte vi Mac
Postad 06 November 2022 - 15:09
ted1001
-
ted1001
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Ser VIK vs. Löven på C More Hockey nu 15:05.
Jag jämför bilden mellan parabol på Allente1-boxen och CMore-appen i LG WebOs.
Bilden i Cmore-appen är konstigt nog bättre..
mindre artefakter (komprimeringsartifakter måntro?).
Känslan har dock varit att Allente1 gett bäst bild vid CMores hockeysändningar.
Visst borde parabolsändningar, i teorin, kunna erbjuda överlägsen bitrate?
Postad 06 November 2022 - 18:49
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Någon som klarat av att Chromecasta från Allenteappen (Android) till Allente1-boxen?
Går av någon anledning fortfarande inte...
Postad 06 November 2022 - 19:35
tTW
-
tTW
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Finns det fler ljudspår än svenska att välja på VSport-kanalerna i Allente-appen? Som i finska, norska, danska och engelska? Hos Telia kunde man få engelsk kommentering på MotoGP och en hel del sporter på Viaplays olika sportkanaler, i Telenor-appen är det nästan inga sportkanaler som har alternativa ljudspår.
Postad 08 November 2022 - 21:42
ted1001
-
ted1001
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Ser VIK vs. Löven på C More Hockey nu 15:05.
Jag jämför bilden mellan parabol på Allente1-boxen och CMore-appen i LG WebOs.
Bilden i Cmore-appen är konstigt nog bättre..
mindre artefakter (komprimeringsartifakter måntro?).
Känslan har dock varit att Allente1 gett bäst bild vid CMores hockeysändningar.
Visst borde parabolsändningar, i teorin, kunna erbjuda överlägsen bitrate?
Jämförde idag Robinson - och där är bildkvalitén på parabolsändningen överlägsen den som C More har via sin app i LG WebOs.
Ordningen återställd..👌 Gillar bild där jag inte ser komprimeringsartifakter. 🤓
Postad 09 November 2022 - 13:35
angelsevov
-
angelsevov
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Finns det fler ljudspår än svenska att välja på VSport-kanalerna i Allente-appen? Som i finska, norska, danska och engelska? Hos Telia kunde man få engelsk kommentering på MotoGP och en hel del sporter på Viaplays olika sportkanaler, i Telenor-appen är det nästan inga sportkanaler som har alternativa ljudspår.
Moto GP ... Senaste (som jag har sett) Moto GP var AragonGP Moto3 kvalet och det var på engelska. De flesta sändningar ( NASCAR, Moto GP ect. ) är ju på engelska och saknar svensk kommentator trots att ljudspåret är på svenska.
Annars, Så här set det ut för kanaler som sänds i Sverige
⬇︎⬇︎⬇︎

Redigerat av angelsevov, 09 November 2022 - 13:37.
Postad 09 November 2022 - 14:48
tTW
-
tTW
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Moto GP ... Senaste (som jag har sett) Moto GP var AragonGP Moto3 kvalet och det var på engelska. De flesta sändningar ( NASCAR, Moto GP ect. ) är ju på engelska och saknar svensk kommentator trots att ljudspåret är på svenska.
Annars, Så här set det ut för kanaler som sänds i Sverige
Just Moto2/3-kvalen har haft engelskt på svenska ljudkanalen senate månaderna eftersom kommentatorerna velat glida omkring nere i depån, så det säger inte mycket, men stort tack för tabellen.
Fast Allente måste ha ändrat nyligen för nu finns det inga fler valbara ljudspår på VSportMotor nånstans, det är jag säker på att det gjorde hos Telia eftersom jag slagit över till ett alternativt ljudspår(om det var norska eller finska) där senaste halvåret och fått engelska istället för den usla svenska(på default-inställningen) för just MotoGP och Indycar.
Även hos KingOfSat, vilket stämmer överens din tabell, så ser det ut som att dom kraftigt bantat antalet olika ljudspår på sina sportkanaler senaste tiden. Jag kan minnas fel men har för mig att sist jag var inne där och kollade så hade samtliga deras primära sportkanaler 3-4 ljudspår, dom fyra nordiska, varav nästan alltid någon ljudspår innehöll den engelska originalkommenteringen i praktiken. Nu ser det rejält nerbantat ut.
Det är sånt här som gör att man starkt tappar lusten att ha kvar deras kanaler överhuvudtaget, när man ändå tvingas leta alternativa källor för var och varannan sändning pga kommenteringen.
Postad 10 November 2022 - 20:03
angelsevov
-
angelsevov
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Just Moto2/3-kvalen har haft engelskt på svenska ljudkanalen senate månaderna eftersom kommentatorerna velat glida omkring nere i depån, så det säger inte mycket, men stort tack för tabellen.
Fast Allente måste ha ändrat nyligen för nu finns det inga fler valbara ljudspår på VSportMotor nånstans, det är jag säker på att det gjorde hos Telia eftersom jag slagit över till ett alternativt ljudspår(om det var norska eller finska) där senaste halvåret och fått engelska istället för den usla svenska(på default-inställningen) för just MotoGP och Indycar.
Även hos KingOfSat, vilket stämmer överens din tabell, så ser det ut som att dom kraftigt bantat antalet olika ljudspår på sina sportkanaler senaste tiden. Jag kan minnas fel men har för mig att sist jag var inne där och kollade så hade samtliga deras primära sportkanaler 3-4 ljudspår, dom fyra nordiska, varav nästan alltid någon ljudspår innehöll den engelska originalkommenteringen i praktiken. Nu ser det rejält nerbantat ut.
Det är sånt här som gör att man starkt tappar lusten att ha kvar deras kanaler överhuvudtaget, när man ändå tvingas leta alternativa källor för var och varannan sändning pga kommenteringen.
Det här är ingenting göra varken med att banta ljudspåren eller Allente utan det handlar om rättigheter och kommersiella kanalhusen som numera satsar på lokala varianter av kanaler, alltså kanaler som är avsedda för en specifik region/territorium. Annars, kanaler som sänds i alla nordiska länder som V Sport Golf eller Ultra HD, BBC Earth osv. har ju med alla språk (tack vare Allente som sänder i flera länder).
V Motor Sport är endast tillgänglig för svenska kunder och jag kan förstå att den saknar andra ljudspår. Det finns knappt någon svensk kommentator på V Motor Sport, så det spelar ju inte så stor roll i detta fall . Kanske problemet ligger på NENT !?! Jag tycker att ljudspåret engelska/original ska alltid finnas tillgänglig oavsett kanal.
Om det var jag som bestämde skulle jag behålla alla ljudspår/undertext/teletext/metadata OCH skulle sända alla NENTs kanaler och vissa andra nischkanaler i HD på bästa kvalitet.
-jag fattar fortfarande inte varför V film family är en SD kanal-
@Niklas, HbbTv på DRs kanaler har inte varit tillgänglig sedan transponder/frekvens-byten i januari 2021, ska det vara så eller?
Postad 15 November 2022 - 19:08
mrbetone
-
mrbetone
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej
Mvh
Niklas
Hej
Om jag inte minns helt fel har vi inte rättigheter för det. Hur menar du att det fungerar på Andorid tv? Tex via Oneplace/Allente 1?
Mvh
Niklas
Hej
Inget jag känner till tyvärr
Mvh
Niklas
Hej
Fjärrinspelning är tyvärr inte något som kommer finnas på Allente 1 boxen.
Mvh
Niklas
Hej
Under Q1 2023 kommer det bli nytt utseende på apparna, om allt går enligt plan.
Mvh
Niklas
Hej
Jag ska kolla upp status här, återkommer under nästa veckan.
Mvh
Niklas
Hej hade du någon återkoppling angående fps?
Postad 16 November 2022 - 22:07
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Årets Black Week-erbjudande verkar vara Basic-kanalerna kryddat med ett gäng serie- och filmkanaler för fyrahundra kr/mån. Inga vettiga tv-kanaler utöver 1-12 erbjuds.
Jag hade hellre sett t ex TV Large plus HBO Max för samma peng. Man behöver några utländska nyhetskanaler när det händer stora saker i världen. Man behöver kanaler som sänder djur och natur. Enbart Basic TV är för torftigt.
Dock ett trevligt erbjudande för befintlig kunder som inte behöver känna att de missar ett bra erbjudande!
Postad 16 November 2022 - 22:14
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Tecknar du Allente hos elgiganten får du ju 4000 i avdrag på TV så det är nog ett av BF-erbjudandena
Postad 16 November 2022 - 22:29
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Tecknar du Allente hos elgiganten får du ju 4000 i avdrag på TV så det är nog ett av BF-erbjudandena
Ja det är riktigt bra!
Postad 17 November 2022 - 20:57
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Vad har hänt med Kanal 5? Både bild och ljud är av och till kass. Bilden blir som felaktig interlace.
Postad 17 November 2022 - 23:09
angelsevov
-
angelsevov
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Vad har hänt med Kanal 5? Både bild och ljud är av och till kass. Bilden blir som felaktig interlace.
Det är samma fel på bilden även hos andra operatörer. 
Redigerat av angelsevov, 18 November 2022 - 00:18.
Postad 19 November 2022 - 17:34
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Kan man koppla på Black Week-paketet om man köper tv med rabatt på EG?
Postad 19 November 2022 - 18:51
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Ios appen ok , Android tv appen ok men Tvos appen strular senaste veckan . Tar lång tid innan något startar och ibland startar stream inte alls . Fler som har problem? Kör trådat 😁
Postad 20 November 2022 - 22:01
edtjope
-
edtjope
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Någon mer som har problem med Allente appen på AppleTV? Helt plötsligt slutade det funka och jag blev utloggad. Följer länken på mobilen och loggar in och sen säger: ”Inloggningen lyckades, du kan nu börja titta på din TV”. Men inget händer….
Postad 20 November 2022 - 22:15
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Ja samma här och i veckan funkade den dåligt
Postad 20 November 2022 - 22:16
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Någon mer som har problem med Allente appen på AppleTV? Helt plötsligt slutade det funka och jag blev utloggad. Följer länken på mobilen och loggar in och sen säger: ”Inloggningen lyckades, du kan nu börja titta på din TV”. Men inget händer….
Hej
Vi har tyvärr något problem med playtjänsten just nu, felsökning pågår.
Mvh
Niklas
Postad 20 November 2022 - 22:18
edtjope
-
edtjope
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Hej
Vi har tyvärr något problem med playtjänsten just nu, felsökning pågår.
Mvh
Niklas
Tack för snabb uppdatering Niklas!
Postad 20 November 2022 - 23:41
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Tack för snabb uppdatering Niklas!
Nu bör det fungera, ber om ursäkt för problemet.
Mvh
Niklas
Postad 21 November 2022 - 08:44
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
Jag skaffade en Allente 1-box, och har stora problem med den, den tappar signalen till LNB med jämna mellanrum. Rätt som det är försvinner bilden, så får jag söka satellitsignal, starta om, även köra program från start istället för live, så hoppar det gång igen. Helt oförklarligt och väldigt frusterande. Sedan har jag även problem med att dyker det upp ett meddelande om att boxen tappar nätverkssignalen, vilket den inte gör. Är det fel på boxen?
Postad 21 November 2022 - 09:49
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Jag skaffade en Allente 1-box, och har stora problem med den, den tappar signalen till LNB med jämna mellanrum. Rätt som det är försvinner bilden, så får jag söka satellitsignal, starta om, även köra program från start istället för live, så hoppar det gång igen. Helt oförklarligt och väldigt frusterande. Sedan har jag även problem med att dyker det upp ett meddelande om att boxen tappar nätverkssignalen, vilket den inte gör. Är det fel på boxen?
Hej
Skicka PM med kundnummer så får vi undersöka phil neal.
BR
Niklas
Postad 24 November 2022 - 15:43
angelsevov
-
angelsevov
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Hej Niklas,
Skulle du kunna snälla hjälpa mig att paira ihop mitt nya programkort med en Canal Digital CI+ modul? Ringde kundtjänsten men de lyckades inte göra det.
Postad 24 November 2022 - 16:08
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej Niklas,
Skulle du kunna snälla hjälpa mig att paira ihop mitt nya programkort med en Canal Digital CI+ modul? Ringde kundtjänsten men de lyckades inte göra det.
Tjena
Skicka PM så kollar jag.
Mvh
Niklas
Postad 24 November 2022 - 18:42
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
Det är lite konstigt med den gamla Allenteappen. Går jag in t.ex. på sport och väljer en match måste jag uppgradera. Vad är det jag ska uppgradera? Har ju allt på Allente utom de nordiska kanalerna. Går jag in på C more kan jag givetvis se matchen.
Postad 25 November 2022 - 07:58
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Det är lite konstigt med den gamla Allenteappen. Går jag in t.ex. på sport och väljer en match måste jag uppgradera. Vad är det jag ska uppgradera? Har ju allt på Allente utom de nordiska kanalerna. Går jag in på C more kan jag givetvis se matchen.
Hej
Vilken enhet kör du på? Och vilken match tex?
Har sett någon gång att innehåll som endast C More visar i sin app ibland dykt upp i vår och då inte fungerar.
Mvh
Niklas
Postad 25 November 2022 - 08:07
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej
Vi har gjort uppdateringar på vår app till LG, Samsung och Android TV.
- Nu finns det mesta från kanalhuset tillgängligt i apparna
- Sökfunktion
- Appen finns nu tillgänglig på Samsung 2022 modeller.
Mvh
Niklas
Postad 25 November 2022 - 08:11
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
Hej
Vilken enhet kör du på? Och vilken match tex?
Har sett någon gång att innehåll som endast C More visar i sin app ibland dykt upp i vår och då inte fungerar.
Mvh
Niklas
det var den gamla appen i mobilen (android version 4.9.4) Portugal Ghana.
Postad 25 November 2022 - 10:14
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Saknar funktionen ”fortsätt titta” i webosappen. Inget vidare att man får leta upp flmen/serien igen och sen starta om från början. (Började på en film på skyshowtime och fick leta upp den igen och starta från början.)
Postad 25 November 2022 - 15:32
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Hej
Vi har gjort uppdateringar på vår app till LG, Samsung och Android TV. - Nu finns det mesta från kanalhuset tillgängligt i apparna
- Sökfunktion
- Appen finns nu tillgänglig på Samsung 2022 modeller.
Mvh
Niklas
Härligt ! Då saknas bara tv4 kanalerna i Android tv och Discovery 1-8 kanalerna i TvOs sen är det rätt lika .
Önskemål:
1 En inställning att kunna dölja låsta kanaler i appen skulle
vara trevligt!
2 . Kunna byta kanal i tvos med klick höger /vänster ( fungerar bara med svep höger / vänster om man ej använder den inställningen som jag gör då det blir mkt fel kan man ej byta kanal enkelt.
Postad 25 November 2022 - 16:41
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
det var den gamla appen i mobilen (android version 4.9.4) Portugal Ghana.
Hej
Såg att det låg en match från NRK där, gissar det var den du försökte starta? I så fall krävs det att man har NRK i sitt utbud.
Mvh
Niklas
Postad 25 November 2022 - 16:49
Nausta
-
Nausta
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej,
har tyvärr köpt Allente 1 box när jag ändrade mitt abo. Utan att kolla på specs. Ingen spontan köp på telefon igen 
Är det fortfarande så att man bara kan använda deras HDD/minne?
Har en 2TB SSD i min gamla box och tänkte använda den igen. Deras är nu inte så bra och svindyrt.
Hälsningar
Rene
Postad 25 November 2022 - 17:31
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
Hej
Såg att det låg en match från NRK där, gissar det var den du försökte starta? I så fall krävs det att man har NRK i sitt utbud.
Mvh
Niklas
OK. Då vet jag att Allente Sverige inte har dessa matcher. Inga problem så länge man vet om det.
Postad 26 November 2022 - 09:06
Nausta
-
Nausta
-
Rookie
-
7 inlägg
Tack för svaret. Då blir det ingenting med den nya boxen. Absolut no-go för mig.
5 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|