Börja gymma
10618 svar till detta ämne
Postad 25 August 2015 - 22:14
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Absolut, jag tror också att roidsen har sin del i det hela men som sagt så har man inte kunnat knyta dem direkt till dödsfall.
Tyckte det var lite roande när man i "Bigger, stronger, faster" påvisade att C-vitamin låg högre upp i biverkningar än roids.
Allting i överkonsumtion kan ha en negativ inverkan på levernet helt enkelt.
Det är ju dock en VÄLDIGT pro-steroid dokumentär så man får ta det som sägs med en skopa salt. Men visst, det är bra att det finns en motpart också till allt negativt om steroider.
Det som är coolt med Bolt är att han ser ut nom en normal Jamaica-snubbe. Dopad? Troligtvis, men ändå nice att han ser normal ut. 
image.jpg
Man kan se normal ut även fast man är dopad.
Vill till och börja med gratulera min arbetskamrat till en andraplats i Sveriges starkaste man 2015, stort grattis! Nästa år är förstaplatsen din!
Intressant läsning om doping. Doping samt narkotika är bland de roligaste områdena att jobba med/mot i mitt yrke. Så klart att jag inte kan svära på att min starke arbetskamrat är fri från doping, det kan han endast svara på. Men jag kan inte ens i min vildaste fantasi tro att han är dopad. Gigantisk redan som barn samt kört styrkelyft sedan liten. Vid de första lyften han gjorde löft han mer än vad de flesta vuxna män som tränar på gym klarar av.
Bröst på schemat idag. Det var ett tag sedan jag körde lite tyngre, så idag var det dags. Sned bänk med hantlar, ca 45 graders lutning på bänken. Strikta långsamma pressar med fullt djup, 8 repetitioner på 60 kilos hantlarna, det får jag vara nöjd med. Sedan var det sned fri bänk med stopp i botten, 6 reps på 120kg. Riktigt nöjd, tungt efter hantlarna och fruktansvärt jobbigt med stopp i bottenläget, inte vila stången på bröstet utan hålla spänning med bröstmuskelaturen. Ett bra pass
Ja självklart så finns det säkert många i SSM som är helt rena, det är ju inte helt omänskliga saker dom gör. Och som du säger, en del är naturligt starka och tar vara på det med bra träning, kost osv. T.ex polarn som jag tränar med här nere, 19 år gammal och böjer 300. Jag är 100% säker på att han är ren. Kommer inte ihåg exakt vad han sa att han tog när han började träna vid 14-15 års ålder men det var mer än vad jag tog ett par år in i min träning.
Sedan beror det ju på hur man tränar också. Jag har ökat mer nu senaste året än vad jag gjort dom två åren innan det. Bara i år har jag ökat böjen med typ 30-35kg, bänken 30kg, marken 45kg. Jag har inte tränat 100% optimalt och kosten har inte heller varit optimal. Jag har även haft ingenjörsstudier på fulltid och levt på studentbudget denna tid. Tänk om jag inte haft några studier att bry mig om och tänk om jag hade haft en lite större budget för mat osv. Då hade jag kunnat ökat 20-25kg till i böjen, 15kg till i bänken och 20-30kg mer i marken.
Postad 26 August 2015 - 06:19
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Se till att det blir en MR istället för en röntgen.
MR är inte det magnetröntgen? För att kolla leder och så? I så fall är det en sådan jag bokat. Är sämst på sjukhusgrejer.
Postad 26 August 2015 - 07:01
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Det är ju dock en VÄLDIGT pro-steroid dokumentär så man får ta det som sägs med en skopa salt. Men visst, det är bra att det finns en motpart också till allt negativt om steroider.
Väldigt subjektiv bedömning från din sida. Bara för att den ställer fram steroider i ett nytt ljus och slår hål på en hel del myter så behöver den inte vara pro-steroid.
Postad 26 August 2015 - 08:16
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Väldigt subjektiv bedömning från din sida. Bara för att den ställer fram steroider i ett nytt ljus och slår hål på en hel del myter så behöver den inte vara pro-steroid.
Fast det är den väl ändå? Den är ju inte direkt negativ? Det finns ju trots allt förhöjda cancer-, stroke- och infarktrisker med prepp. Det var dock ett bra tag sedan jag såg den filmen så jag kan ju minnas helt galet, men såvitt jag minns var den relativt positiv. Vet ju dock att bröderna är prepptorskar Deluxe och även missbrukar smärtstillande och en del annat.
Sen ska jag inte sticka under stol med att jag själv troligen kommer prova om några år när jag inte behöver bry mig om risken för att bli steril
Postad 26 August 2015 - 11:18
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Jag ser den som relativt neutral med lite lut åt pro-hållet. Som sagt subjektiva bedömningar. Säger inte att det är ofarligt utan allt har sina konsekvenser.
Postad 26 August 2015 - 12:13
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
MR är inte det magnetröntgen? För att kolla leder och så? I så fall är det en sådan jag bokat. Är sämst på sjukhusgrejer.
R:et i MR står inte för röntgen utan för resonans. MR är inte röntgen utan en annan slags bilddiagnostisk teknik. Folk säger dock ofta felaktigt "magnetröntgen". Det verkar som att du bokat rätt i alla fall. 
Redigerat av hassesolo, 26 August 2015 - 12:14.
Postad 26 August 2015 - 12:18
spuj
-
spuj
-
Forumräv
-
-
547 inlägg
Denna var rätt intressant, Chris och Mark Bell på besök hos Joe Rogans podcast.
https://www.youtube....h?v=rMSGMuumwu0
Postad 26 August 2015 - 14:45
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
R:et i MR står inte för röntgen utan för resonans. MR är inte röntgen utan en annan slags bilddiagnostisk teknik. Folk säger dock ofta felaktigt "magnetröntgen". Det verkar som att du bokat rätt i alla fall. 
Man lär sig något nytt hela tiden här. 
Jag har varit på MR en gång tidigare i lumpen när jag slet av ett ledband i foten, de kunde då bara konstatera att det saknades och så fick jag ett papper med sjukgymnastikövningar på, för att träna upp musklerna i foten, så jag kunde vara utan ledbandet. Får väl se vart detta leder
Postad 26 August 2015 - 14:56
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Mark har även en egen podcast "Powercast" som jag brukar lyssna på. Och har börjat lyssna lite på Joe Rogans med.
Börjat uppskatta dessa podcasts mer och mer. Perfekt när man står och lagar mat eller sitter på kneg.
Postad 26 August 2015 - 18:27
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Fick nåt pulver av brorsan. Skulle låta suspekt om jag inte skrev nåt mer, men det var köpt på typ gymgrossisten. 
Kallades tydligen PWO. Hade inte en aning om vad det var, så jag googlade, och det verkade ju vara en okej produkt.
Snacka om att det funkar på mej!! 
Oavsett om det sitter i skallen eller om det är fysiskt är det skit samma.
Jag kan köra mycket hårdare och lyfta tyngre. Svettas dock som en gris, men det är väl delvis för att jag kör så pass mycket hårdare.
Någon annan som använder PWO? Kan man köra det jämt?
Är vissa sorter bättre än andra, eller betalar man för märke?
Postad 26 August 2015 - 19:11
Unregistered295546cf
-
Unregistered295546cf
-
Användare
-
-
118 inlägg
Bakerman: Allt du pratar om sitter i skallen. De vikter du kör på och det du gör så kvittar det om du tar PWO eller inte. Det kan lika bra vara socker och vatten med lite citron du häller i dig.
PWO i sig är inget jag är något stort fan av. Det är bara massa nervtriggande medel som du betalar för. Drick en kopp kaffe eller en cola innan träningen och du har samma sak fast för en bråkdel av summan. Jag har tidigare i denna tråd diskuterat diverse syntetiska ämnen som triggar socker kicken och blev snabbt nersnackad så tänker inte gå in i detalj med det ^^
Postad 26 August 2015 - 19:27
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
nej, jag sågar också PWO. det finns dom som ska ha fungerat bra, ex gamla jack3d, men den produkten försvann då den... ja, den fungerade. för många. jag körde en dubbel dos av det och märkte inte av något alls av det. men den skulle fungera och den innehöll saker som tydligen inte var ok enligt livsmedelsverket. ingen doping eller något sånt, men det var väl inte helt 100 ändå. har testat ett 20-tal pwo genom mina år och ingen tablett har fungerat lika bra som koffeintabletter.
det gamla anabolic fuel fungerade även den, men då blev den också förbjuden pga att det väl inte var alla mest hälsosamma saker däri. den ökade bland annat både blodtryck och hjärtfrekvens markant (vilket ger högre styrka).
så köper man pwo så kan man vara rätt säker på att man får en mycket svag dos verksamma medel i en gigantisk homeopatisk soppa som kostar multum. det är faktiskt så illa så att det har varit lagligt att sälja RENT TESTOSTERON under namnet testomin. varför? det var så lite testosteron så att det inte räknades som verksamt. att ta testosteron per os fungerar inte det heller.
Postad 26 August 2015 - 20:18
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Vissa av ämnena som finns i PWO-produkter är ju trevliga, t.ex koffein och beta-alanin men resten är jag väldigt kritisk till. Jag tror att PWO-produkter fungerar men det är inte nödvändigtvis helt ohälsofarligt och man betalar mer än man borde. En bra budgetvariant är koffeinpiller, 100st brukar kosta typ 60-80kr eller så.
Själv använder jag alltid koffeinpiller innan pass. Har jag planerat att lyfta tungt eller köra ett allmänt hårt pass så tar jag även en skopa beta-alanin (SELF säljer detta separat, 100% beta-alanin och inget annat skit). En burk beta-alanin går väl på typ 180kr eller så och räcker 40-50 gånger, alltså ganska länge.
Har faktiskt en burk med MuscleSpeed från SELF som jag fick för ett tag sedan och jag tog faktiskt en skopa sådant för någon dag sedan men tyckte inte det var någon skillnad jämfört med koffein + beta-alanin.
En intressant, och fortfarande laglig, PWO är Redweiler från Olimp. Testade denna en gång typ förra eller förr-förra sommaren. Den var nästan obehaglig, den innehåller cayennepepparextrakt och piperin vilket bränner till i hela kroppen.
Postad 26 August 2015 - 20:30
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Som jag skrev. Skit samma om det sitter i skallen, funkar gör det i alla fall. På mej.
Om jag får köpa en burk pulver för några hundra ibland spelar inte heller någon roll. 
Jag hittade två burkar sånt här hemma som jag köpte för typ hundra år sen.
Trodde att det var vanligt kreatin, men det var det visst inte.. Dålig på att läsa tydligen..
http://www.gymgrossi...e-extreme-493-g
Nu när jag ändå har burkarna hemma kan jag ju lika gärna käka upp det.. 
Redigerat av Bakerman, 26 August 2015 - 20:33.
Postad 26 August 2015 - 20:42
Unregistered295546cf
-
Unregistered295546cf
-
Användare
-
-
118 inlägg
nej, jag sågar också PWO. det finns dom som ska ha fungerat bra, ex gamla jack3d, men den produkten försvann då den... ja, den fungerade. för många. jag körde en dubbel dos av det och märkte inte av något alls av det. men den skulle fungera och den innehöll saker som tydligen inte var ok enligt livsmedelsverket. ingen doping eller något sånt, men det var väl inte helt 100 ändå. har testat ett 20-tal pwo genom mina år och ingen tablett har fungerat lika bra som koffeintabletter.
Jack3d innehöll dopingklassade preparat enligt WADA, därför den blev borttagen! Stod ett gäng killar på träningen och förklarade för mig att de kunde ta jack3d om de inte tävlade. Visst sa jag men ni är medvetna om att ni måste ta prov när dopingpoliserna kommer hit och kör stickprov då vi är med i RF? Då sa de att de ska nog skita i den! 
Redigerat av Unregistered295546cf, 26 August 2015 - 20:42.
Postad 27 August 2015 - 09:18
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Enda pulvret som jag tagit som givit någon effekt är Kreatin, kändes som att jag svällde upp iaf. Ingen skillnad på prestation eller så, men lite pluffsigare kändes man 
Postad 27 August 2015 - 09:57
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
så pass ^^
jag har märkt att med kreatin så har jag lagt på mig endel vätska, men också att jag fått lite mer uthållighet, vilket stämmer överens med det som det ska göra. när jag kollade upp det för många år sen så var kreatin förbjudet i finland, men dom flesta länder har legaliserat det. har för mig att det blev poppis efter atlanta-os =)
Postad 27 August 2015 - 14:26
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Det som är coolt med Bolt är att han ser ut nom en normal Jamaica-snubbe. Dopad? Troligtvis, men ändå nice att han ser normal ut. 
image.jpg
Vilken kung han var idag som vanligt.
bolt.jpg 124.32K
0 Antal nerladdningar
Postad 27 August 2015 - 14:46
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Hmm, något skumt har hänt med mitt vänstra knä. Vaknade i morse och när jag klev ur sängen så gjorde det svinont i knät, kunde knappt gå. Lyckades stappla in i köket och köra frukost, satt och åt den framför datorn som vanligt. Skulle sedan iväg till campus för att skriva tenta, gick alldeles utmärkt då att gå med cykeln nerför trappen, cykla till campus och gå in i tentasalen. Sedan när jag gick från tentan så kom det igen men satte mig ner och pratade med några kompisar och sen när jag reste mig upp igen så var det bra igen. Gick och käkade lunch med dom, gick tillbaka till campus, gick runt och pratade med lite olika föreningar och kände inte av något i knät. Cyklade hem, inga problem. Bar cykeln uppför trappen, inga problem. Skulle precis ta cykeln och fara iväg och handla och nu kom det igen, det gör så pass ont att man inte kan gå. Ska prova sitta ner några minuter och prova igen sen. Har jag fortfarande ont imorgon så ringer jag nog sjukvårdsupplysningen eller något för i så fall är det något fel på knät.
Lånade en bild från internet för att visa var smärtan är ungefär

Men det gör egentligen ont i hela knät men det känns som mest där, på insidan och liksom nedanför.
Postad 27 August 2015 - 15:04
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Där sitter senfästet för den mediala delen av quadriceps femoris (stora lårmuskeln på framsidan). Sen kan det ju vara något mer på djupet förstås. Ta det försiktigt och lyssna på kroppens signaler.
Postad 27 August 2015 - 15:59
Unregistered3f868d20
-
Unregistered3f868d20
-
Användare
-
-
163 inlägg
Hmm, något skumt har hänt med mitt vänstra knä. Vaknade i morse och när jag klev ur sängen så gjorde det svinont i knät, kunde knappt gå. Lyckades stappla in i köket och köra frukost, satt och åt den framför datorn som vanligt. Skulle sedan iväg till campus för att skriva tenta, gick alldeles utmärkt då att gå med cykeln nerför trappen, cykla till campus och gå in i tentasalen. Sedan när jag gick från tentan så kom det igen men satte mig ner och pratade med några kompisar och sen när jag reste mig upp igen så var det bra igen. Gick och käkade lunch med dom, gick tillbaka till campus, gick runt och pratade med lite olika föreningar och kände inte av något i knät. Cyklade hem, inga problem. Bar cykeln uppför trappen, inga problem. Skulle precis ta cykeln och fara iväg och handla och nu kom det igen, det gör så pass ont att man inte kan gå. Ska prova sitta ner några minuter och prova igen sen. Har jag fortfarande ont imorgon så ringer jag nog sjukvårdsupplysningen eller något för i så fall är det något fel på knät.
Lånade en bild från internet för att visa var smärtan är ungefär

Men det gör egentligen ont i hela knät men det känns som mest där, på insidan och liksom nedanför.
Känner igen smärtan du beskriver. Det var i början på 2013 som smärtan uppstod för mig, jag sprang mycket och körde mycket benböj samtidigt. Jag gick till en läkare och fick det undersökt. Undersökningen visade på att jag hade en inflammation. Det kändes som att få en kniv instucken i knät när det var som värst.
Min rekommendation är att undersöka det snarast möjligt.
Postad 27 August 2015 - 16:04
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Det går faktiskt att undersöka själv. Tryck där det gör ont på ena knät. Gör på andra. Mer vätska där det gör ont = inflammation. Kan även vara en naggad sena eller, som solo varit inne på, ett fäste. Alla dom sakerna känns faktiskt ganska lika. Om senan är naggad så blir den också inflammerad ex, och du har samma symptom rakt igenom.
Postad 27 August 2015 - 16:13
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Känner igen smärtan du beskriver. Det var i början på 2013 som smärtan uppstod för mig, jag sprang mycket och körde mycket benböj samtidigt. Jag gick till en läkare och fick det undersökt. Undersökningen visade på att jag hade en inflammation. Det kändes som att få en kniv instucken i knät när det var som värst.
Min rekommendation är att undersöka det snarast möjligt.
En kniv instucken i knät, ja ungefär så känns det. Tog en cykeltur ut till Ica ändå (ca 3-4km) och det gick alldeles utmärkt. Gick runt på affären utan problem också. Kommer skippa marklyft och rodd imorgon och bara köra sånt som inte belastar benen något.
Det konstiga är dock hur det kan ha uppstått. Cyklade ju i söndags vilket kanske skulle kunna leda till något men då borde jag ha märkt det tidigare. Eller så kanske det är som polaren fick när vi var i Nya Zeeland, vi cyklade mountainbike och hans knä svällde upp nå katastrofalt typ två-tre dagar efteråt och det var pga cyklingen. Sedan körde jag ju böj i tisdags men det var inget märkvärdigt. Möjligtvis att jag körde lågstång vilket jag inte gjort på ett tag nu men det var barnsliga vikter, bara 130 som tyngst.
Aja, ska felsöka lite själv och se om jag kan framkalla smärtan själv för då har jag åtminstone något att säga när jag ringer 1177 imorgon. Kan ju inte bara säga "Jag har jätteont i knät, ibland".
Postad 27 August 2015 - 16:53
jdaniels
-
jdaniels
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Fick nåt pulver av brorsan. Skulle låta suspekt om jag inte skrev nåt mer, men det var köpt på typ gymgrossisten. 
Kallades tydligen PWO. Hade inte en aning om vad det var, så jag googlade, och det verkade ju vara en okej produkt.
Snacka om att det funkar på mej!! 
Oavsett om det sitter i skallen eller om det är fysiskt är det skit samma.
Jag kan köra mycket hårdare och lyfta tyngre. Svettas dock som en gris, men det är väl delvis för att jag kör så pass mycket hårdare.
Någon annan som använder PWO? Kan man köra det jämt?
Är vissa sorter bättre än andra, eller betalar man för märke?
En av dom få sorterna på marknaden utan en massa konstigheter http://butik.tyngre....ation-äppelmust
Postad 27 August 2015 - 17:26
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Böj idag...
Började värma med stången, men insåg snabbt att jag måste göra något åt rörligheten i axelpartiet, så det blev 15 minuter stretching av övre rygg/bröst/axlar som uppvärmning istället. Lite vanskligt med en fast tid att träna när man måste lägga undan så mycket tid till annat.
Nåväl. några tior på 50 samt 60kg tills det började ta emot ordentligt; blev 3 eller 4 tior på varje vikt, med kort vila. Sedan på med 10kg till och en tia. Sedan på med 10kg till och en åtta. Längre vila denna gång eftersom jag var tvungen att tänka med vikterna. Blev less på laborera med vikterna och slängde på 100kg.. Fan, kommer kännas i axlarna efteråt, tänkte jag.
Insåg sedan att på 100kg var det rätt j*vla tungt att ta sig upp, faktiskt. Det hade jag inte räknat med alls, med tanke på vad mina ben klarar av i övrigt. Blev två fyror där första fyran var ATG och den andra var feg; kanske lite mer än 90 grader i knäna, alltså inte ens parallellt mot marken med låren.
Slängde ut benen i en bredare stance och tänkte att det skulle bli lättare med ATG osv. Men fegade ur och började vara ordentligt stum dessutom. Sedan möte.
Bra förstaböjpass för året, typ. Träningsvärk på detta kommer med stor säkerhet; framförallt i ljumskarna.
Postad 27 August 2015 - 21:44
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Jag har noterat att det är väldigt många korta killar på gymet. Varför vill så få långa gymma?
Postad 27 August 2015 - 23:05
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Svårt att få önskat resultat, orolig för ryggproblem eller har ont i ryggen, bättre på löpning kan vara ett par orsaker tror jag. Givet att din observation är korrekt
Postad 28 August 2015 - 06:36
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Jag har noterat att det är väldigt många korta killar på gymet. Varför vill så få långa gymma?
Långa "behöver" ju inte gymma för att få uppmärksamhet från damerna. Underskatta inte osäkerhet som drivkraft på gymmet. Är helt övertygad om att om inte det fanns ett muskulöst ideal hade gymmen ekat tomma. 
Är iofs själv lång men var byggd som en lägerfånge (193 cm 72 kg!) och ville råda bot på det. Osäkerhet även där.
Postad 28 August 2015 - 08:38
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Jag började gymma efter slutat med brottningen vid 19-20 års ålder... va som att nåt saknades när jag la av brottningen, så gymmet fick det bli för att råda bot på rastlösheten... dock aldrig gått in för att bygga, eller maxa, bara ta ut mig... vanlig hederlig styrketräning.
Och jag är bara 173cm, väger mellan 80-87, pendlar där mellan... och ja, det syns fort när man går in för träningen ett tag när man är kort... men syns fortare när man börjar slarva med mat/dryck och träning med! 
Redigerat av Garrett, 28 August 2015 - 08:38.
Postad 28 August 2015 - 10:06
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Kamui har en poäng i det där med uppmärksamhet för damerna. Är man lång så går det betydligt mycket enklare verkar det som.
Sedan är det ju det där med hur snabbt man ser resultat. Är en kille på gymmet här nere, han fyller 17 snart, är halvasiat och typ 165 lång eller nåt sånt. Han ser väldigt mycket muskulösare ut än mig men jag är fortfarande hästlängder starkare än honom i allt. Jag är 180 lång. Har en polare som är närmare 190 och han ser stor ut först när han vägde ~105kg deffad, vilket är väldigt mycket muskler. Är man typ 165 så ser man rätt stor ut redan på 80kg liksom.
Postad 28 August 2015 - 11:32
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Kamui har en poäng i det där med uppmärksamhet för damerna. Är man lång så går det betydligt mycket enklare verkar det som.
Sedan är det ju det där med hur snabbt man ser resultat. Är en kille på gymmet här nere, han fyller 17 snart, är halvasiat och typ 165 lång eller nåt sånt. Han ser väldigt mycket muskulösare ut än mig men jag är fortfarande hästlängder starkare än honom i allt. Jag är 180 lång. Har en polare som är närmare 190 och han ser stor ut först när han vägde ~105kg deffad, vilket är väldigt mycket muskler. Är man typ 165 så ser man rätt stor ut redan på 80kg liksom.
Ja att vara lång och intressera sig för BB ät ingen höjdare  Som att vara dvärg och spela basket ungefär. Inte optimalt.
Postad 28 August 2015 - 11:38
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Har de inte viktklasser? Arnold är ju rätt lång.
Redigerat av hassesolo, 28 August 2015 - 11:39.
Postad 28 August 2015 - 11:48
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Vi hade med en asiat ett tag på vårt gym, han va under 1.70, och hade korta armar tom för sin längd, och stoor bröstkorg, såg riktigt muskulös ut, tog 205 i bänk på tävling, så i bänk är det väl en jäkla fördel med korta armar kan jag tänka när man maxar... va det inte en dvärg som va fruktansvärt stark i bänk ett tag...? 
Postad 28 August 2015 - 11:52
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Vi hade med en asiat ett tag på vårt gym, han va under 1.70, och hade korta armar tom för sin längd, och stoor bröstkorg, såg riktigt muskulös ut, tog 205 i bänk på tävling, så i bänk är det väl en jäkla fördel med korta armar kan jag tänka när man maxar... va det inte en dvärg som va fruktansvärt stark i bänk ett tag...? 
Knäböj tror jag? Säkert stark i bänk också iofs!
Hassesolo: Mja, han var väl relativt lång för att vara BB men generellt sett så är det väldigt svårt att hävda sig som lång. Lou Ferrignou är väl ett av få undantag. Den mannen hade en otrolig fysik. Det går liksom inte att packa din "frame" så full med muskelmassa som det gör på någon som är 1.75. Arnold hade ju blivit slaktad med dagens mått mätt dessutom. Benen är alldeles för dåliga t.ex. Sen så har jag läst någonstans att stora/långa personer med fysiska förutsättningar ofta väljer något annat. Exempelvis NBA/NFL i USA.
Redigerat av Kamui, 28 August 2015 - 11:57.
Postad 28 August 2015 - 11:52
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Kommer ihåg Fimpen eller vad han hette. Satt i rullstol och hade korta armar och enorm bröstkorg. Behövde knappt böja armarna i bänkpress och lyft tungt. Sen såg jag tanten från Åland i programmet Svett och Etikett. Hon var byggd på samma sätt. Hade damvärldsrekord i bänkpress.
Postad 28 August 2015 - 11:58
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Kommer ihåg Fimpen eller vad han hette. Satt i rullstol och hade korta armar och enorm bröstkorg. Behövde knappt böja armarna i bänkpress och lyft tungt. Sen såg jag tanten från Åland i programmet Svett och Etikett. Hon var byggd på samma sätt. Hade damvärldsrekord i bänkpress.
Hehe, ja korta armar är ju fantastiskt att ha på gymmet. Nästan allt blir ju enklare. Förutom kanske marklyft?
Postad 28 August 2015 - 12:02
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Har de inte viktklasser? Arnold är ju rätt lång.
Oftast är det inga klasser eller längdklasser i classic. 178 är gränsen där.
Postad 28 August 2015 - 12:18
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Hehe. Har alltid sett Wulff som jävligt lång. Men han är ju fan bara 1,78.
Postad 28 August 2015 - 12:22
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Hehe, ja korta armar är ju fantastiskt att ha på gymmet. Nästan allt blir ju enklare. Förutom kanske marklyft?
Jag skall skylla alla mina dåliga resultat på långa armar hädanefter. 
Postad 28 August 2015 - 12:24
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Fast dina resultat har varit rätt jävligt bra, det tror jag att alla som håller på med sånt här skulle hålla med om
Postad 28 August 2015 - 12:29
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Hehe, du kan ju försöka iaf  Det är ju vid samma vikt det sambandet gäller. Och vissa är sinnessjukt starka trots långa armar. Annars skulle ju Paolo Roberto bänka mer än Magnus Samuelsson bara på att han har kortare armar.
Postad 28 August 2015 - 12:31
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Kolla Eddie Berglund. Riktigt kort kille men bänkar som en gud. Junior men har seniorvärldsrekord i bänkpress. Kombinationen att vara kort och har rörlig överkropp gör att han får löjlig (men tävlingsgodkänd) lyftväg. Han är även rätt duktig i böj och mark också.
Sedan angående bodybuilders längd, kolla hur långa mr olympia killarna är. Har ju träffat Kai personligen och blev överraskad över hur kort han faktiskt var. Har träffat på Ahmad Ahmad också som tävlade i Olympia 212 (den lättare viktklassen) och han är otroligt kort också.
Googla Sadik Hadzovic (men's physique) och jämför med Arnold. Inte jättestor skillnad när det gäller muskelmassa.
Postad 28 August 2015 - 12:49
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Kolla Eddie Berglund. Riktigt kort kille men bänkar som en gud. Junior men har seniorvärldsrekord i bänkpress. Kombinationen att vara kort och har rörlig överkropp gör att han får löjlig (men tävlingsgodkänd) lyftväg. Han är även rätt duktig i böj och mark också.
Sedan angående bodybuilders längd, kolla hur långa mr olympia killarna är. Har ju träffat Kai personligen och blev överraskad över hur kort han faktiskt var. Har träffat på Ahmad Ahmad också som tävlade i Olympia 212 (den lättare viktklassen) och han är otroligt kort också.
Googla Sadik Hadzovic (men's physique) och jämför med Arnold. Inte jättestor skillnad när det gäller muskelmassa.
Kai Greene ja... Fullständigt kubisk. Såg honom på en mässa i LA och blev förvånad över hur kort han var. Visste att han var kort, men var inte beredd på hur kort.
Postad 28 August 2015 - 16:39
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Björnsson är 2.06... Stadig bit med tanke på längden.
image.jpg 78.06K
0 Antal nerladdningar
Postad 28 August 2015 - 16:42
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Hehe, du kan ju försöka iaf Det är ju vid samma vikt det sambandet gäller. Och vissa är sinnessjukt starka trots långa armar. Annars skulle ju Paolo Roberto bänka mer än Magnus Samuelsson bara på att han har kortare armar.
Paulo Roberto skulle förmodligen slå stången på käften om den inte ville som han ville. Den lille skiten har ju humör som Kalle Anka.
Postad 28 August 2015 - 16:47
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Ja, han är faktiskt längst på touren. Hollands är två meter och jag tror även Brian Shaw är det. En bild på Jay cutler (bla Mr olympia): 
jpg
jpg
Och Jay igen. Med bla Shaw:
Redigerat av Zartok, 28 August 2015 - 16:48.
Postad 28 August 2015 - 16:47
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Kom på idag, begåvaf som jag är, att det går bättre i bänken om man inte kör militärpress före. Något söger mig att militärpress tröttar ut triceps?
Postad 28 August 2015 - 17:38
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Kom på idag, begåvaf som jag är, att det går bättre i bänken om man inte kör militärpress före. Något söger mig att militärpress tröttar ut triceps? 
Ja, och framsida axlar får mycket stryk i bänken med, så det är inte så konstigt
Postad 28 August 2015 - 18:03
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Ja, och framsida axlar får mycket stryk i bänken med, så det är inte så konstigt 
Så är det absolut. Har haft problem med just axlarnas framsida vid bänkpress, och faktiskt en molande smärta nästan konstant. I stort sett borta nu tack vare bla. militärpress. Gäller väl mest att inte köra de båda inpå varandra. Speciellt som bänkpress är så himla gött.
Postad 28 August 2015 - 18:52
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Kör hellre bänken först, vila axlarna och bröstet i typ 10 minuter och sedan kan du köra militärpress.
För min del blev det rygg, biceps och greppträning idag. Fick gudomlig pump i ryggen eftersom jag bara körde discoövningar, ingen mark eftersom jag inte vill belasta knät. Som greppträning blev det några försök på en CoC #2. Hade ju kört rygg och biceps i typ 80 minuter innan så händerna var lite trötta. Med högerhanden så var jag ungefär 7-9mm ifrån att stänga den. Tyvärr hade killen jag lånade av inte med sig några lättare utan han hade bara #2, #2.5, och #3. Han visade sedan hur man gör genom att göra tio reps på #2. Men men, han är styrkelyftare och armbrytare så...
Var in på youtube en sväng nyss och såg att Lui Marco gjort ett klipp om "bignattydaddy", en 15-åring som tar test-e och tren. Klippet kan ni se här https://www.youtube.com/watch?v=PW2FEGLxKKU och killen i fråga se ni här https://instagram.com/bignattydaddy/
Håller med Lui, helt sjukt det pojken gör. Förstör sin kropp permanent, och han är inte ens stor än trots att han tar rätt höga doser.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|