Är det mycket nya buggar med 2.1?
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(162)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson MW600 Wireless In-ear
(Hörlurar)
|
5
|
(174)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(103)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(118)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Mw600 ersättare (3 inlägg)
|
10 år sedan |
SE MW600 (113 inlägg)
|
13 år sedan |
Sony Ericsson - Xperia mini & mini pro - 2nd gen (36 inlägg)
|
13 år sedan |
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro * (2353 inlägg)
|
13 år sedan |
SE MW-600, tappar uppspelning var annan minut... (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Paket för trådlöst överfört ljud i flera rum (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Smart Keyboard (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 07 November 2010 - 15:53
Postad 07 November 2010 - 17:17
Så vad säger ni som uppdaterat, är det värt det? Har telenor så har inte kunnat tidigare, men tycker förra uppdateringen fick det mesta att funka ok.
Jag är helnöjd med 2.1, mycket rappare och inga större buggar vad jag märkt än så länge, helt klart värt de!
Postad 07 November 2010 - 17:45
Jag är helnöjd med 2.1, mycket rappare och inga större buggar vad jag märkt än så länge, helt klart värt de!
Nice, då blir de update.
Postad 07 November 2010 - 21:40
HAr beställt ett 16 gigs minneskort, kan man kopiera allt innehål från den gamla till den nya enkelt via Windows..typ?
Postad 07 November 2010 - 22:09
Har laddat ner Album Art och det funkar ok men blir som ovanstående där fler filer påverkas. Hur löser jag detta?
Sen använder ni mediascape eller ngt annat, som ex btunes som jag kollat lite på och som verkar bra!?
MvH
Postad 07 November 2010 - 22:11
Postad 07 November 2010 - 22:21
Jag håller med. Det är flera gånger som jag får starta om WiFi för att ens få kontakt.Någon mer än jag som tycker att wifin blivit sämre på att återkoppla efter man varit ifrån nätverket?
Är det någon som vet vad knappen med pilarna i cirkeln gör?
Postad 07 November 2010 - 22:55
Jag håller med. Det är flera gånger som jag får starta om WiFi för att ens få kontakt.
Är det någon som vet vad knappen med pilarna i cirkeln gör?
Har inte kört WiFi så hårt så jag har inte märkt av något sådant.
Ang. pilarna i cirkeln torde det vara sync av/på. Har dock inte märkt vilken av alla sync:ningar som påverkas >_>
Redigerat av deezel, 07 November 2010 - 22:57.
Postad 08 November 2010 - 01:35
På min telefon har batteritiden fördubblats. Det är helt galet vad mycket längre den håller, speciellt när man använder telefonen aktivt. Innan drog den iväg 30-40% på en timme vid konstant spelande och nu är det under 20% på samma tid. Standbytiden är också EXTREMT förbättrad för mig.Väldigt nöjd, förutom att batteritiden har blivit betydligt sämre jämfört med innan. Jag har börjat bli van efter uppdateringen som kom för några veckor sedan som förbättrade batteriprestandan. Någon mer som upplever försämrad batteritid?
Postad 08 November 2010 - 08:40
Väldigt nöjd, förutom att batteritiden har blivit betydligt sämre jämfört med innan. Jag har börjat bli van efter uppdateringen som kom för några veckor sedan som förbättrade batteriprestandan. Någon mer som upplever försämrad batteritid?
Tyvärr så upplever även jag försämrad batteritid, i allt övrigt har jag fått en ny telefon efter uppdateringen, den är rapp som tusan numera.
Postad 08 November 2010 - 10:33
Postad 08 November 2010 - 11:54
Detta svar fick jag från SonyEricsson: "Uppdateringen till Android 2.1 har släppts för enheter med generisk programvara, för enheter med operatörsanpassad mjukvara måste däremot operatören först godkänna uppdateringen innan den släpps. Vanligtvis blir detta gjort inom 1-2veckor efter den har släppts för generiska enheter."
&%¤¤# Tre! :-(
Redigerat av Tompa123, 08 November 2010 - 11:55.
Postad 08 November 2010 - 12:16
Det verkar som att de ändrat laddningsinställningarna, igen, för den nya uppdateringen! Jag tycker det funkar ganska bra nu, är alltid minst 93% laddat när jag tar den från laddaren i alla fall!Är det bara min mobil som inte slutar lysa grönt när man har laddat klart (efter uppdateringen)? "blixten" försvinner från batteriet uppe i hörnet så den slutar ladda men den lilla dioden lyser fortfarande grönt. Ganska irriterande att inte kunna se snabbt om den är färdigladdad...
Postad 08 November 2010 - 12:31
"3 Sverige Vi gör en rad modifieringar som andra operatörer inte gör. Allt från att vi installerar applikationer till att vi ändrar inställningarna för hur mobilen söker nät och optimera den för 3G vilket gör att den fungerar bättre och får bättre batteritid.
Vi vill testa att den fungerar som det är tänkt. Det tar normalt en dag eller två och om allt fungerade som det var tänkt godkände vi mjukvaran förra veckan och i så fall väntar vi bara på att SEM ska göra en build och lägga ut den för nedladdning.
Den 7 November 2010" kl. 10:55"
Så om allt är som dom säger borde vi få vår uppdatering denna vecka.
Postad 08 November 2010 - 14:08
Jag har använt telefonen ganska flitigt idag och ni har jag 65% kvar. Jag har haft WiFi på hela dagen(Ultimate Juice stänger dock av det när det inte används och det samma med 3Gn). Extremt mycket bättre för mig med. Kanske bara är att Ultimate Juice/juice defender fungerar bättre på telefonen nu.
Men jag har ett väldigt irriternade problem.
Jag har ett flertal appar som har fastnat på "Installerar..." i market och jag kan inte göra något alls åt det. Jag har gjort det mesta för att förska fixa det. Startat om nästan alla relevanta program och telefonen och tagit bort all data och cache i dem(alla Google-relaterade program och tjänster).
Problemet uppstod när jag installerade runt 10 stycken uppdateringar via App Brain och sedan stängde jag av telefonen innan de var klara med att installera. Sjukt trött på detta nu...
Postad 08 November 2010 - 15:01
Postad 08 November 2010 - 15:06
Varför använder du Juice Defender? Jag har bara upplevt SÄMRE batteritid med det installerat. Ju mindre aktiva grejer som görs på telefonen desto mindre drar min X10 i alla fall.Jag blir också bara mer och mer imponerad av telefonens förbättrade batteritid.
Jag har använt telefonen ganska flitigt idag och ni har jag 65% kvar. Jag har haft WiFi på hela dagen(Ultimate Juice stänger dock av det när det inte används och det samma med 3Gn). Extremt mycket bättre för mig med. Kanske bara är att Ultimate Juice/juice defender fungerar bättre på telefonen nu.
Men jag har ett väldigt irriternade problem.
Jag har ett flertal appar som har fastnat på "Installerar..." i market och jag kan inte göra något alls åt det. Jag har gjort det mesta för att förska fixa det. Startat om nästan alla relevanta program och telefonen och tagit bort all data och cache i dem(alla Google-relaterade program och tjänster).
Problemet uppstod när jag installerade runt 10 stycken uppdateringar via App Brain och sedan stängde jag av telefonen innan de var klara med att installera. Sjukt trött på detta nu...
Hrm. Det har jag stött på några gånger innan uppdateringen och efter. Det enklaste är att avbryta hämtningen och starta den igen. Funkar den inte så suger det. :/
Postad 08 November 2010 - 19:10
Har fått in alla kontakter nu, men har av någon anledning samma samma telenr och adress mellan 3 till 4 gånger på varje kontakt. Jag fattar inte att det precis alltid skall strula när man lägger in dom på en SE telefon.
Postad 08 November 2010 - 20:03
Har problem med "cover art", även att jag editerat alla låtar osv (lagt till omslagsbilder bla) på media go så synkar det inte med telefonen sen ändå. Vissa låtar har samma bild och vissa album med även att jag inte gjort det. Allt ser perfekt ut på media go men sen på telen händer något.
Har laddat ner Album Art och det funkar ok men blir som ovanstående där fler filer påverkas. Hur löser jag detta?
Sen använder ni mediascape eller ngt annat, som ex btunes som jag kollat lite på och som verkar bra!?
MvH
Ladda ned Album Art Grabber från market. Det fungerade bra för mig. Fann rätt cover på det mesta.
Postad 08 November 2010 - 21:59
Gäller alltså oss som inte har Telia som har det default (tror jag)
Screen:
Postad 08 November 2010 - 22:39
Postad 09 November 2010 - 08:48
Lite för avancerad för mig. Skulle lägga in bilder från datorn med fattar inte hur jag ska göra då sen inte kan hitta bilden i luren
Testa att starta om telefonen så borde du ha bilderna synliga.
Postad 09 November 2010 - 11:43
Ladda ned Album Art Grabber från market. Det fungerade bra för mig. Fann rätt cover på det mesta.
Jag har det med och det funkar bra men ger ju bara bilder för album. Jag har många enstaka låtar som jag gett bild på till varje genom media go men som senare får samma bild i mediascape. Förstår du? Vet ngn en lösning på detta? Mvh
Postad 09 November 2010 - 13:44
För er som kör med Spotify Premium i mobilen så finns nu en extension på Market. Sök på Sony Ericsson Developer - ladda hem den som heter Test. Spotify integreras i Mediascape/Timescape.
Gäller alltså oss som inte har Telia som har det default (tror jag)
Screen:
jag fann denna ;-), undrar om det finns andre typer applikasjoner som man laste ner .apk på som vi kan bruka?
Postad 09 November 2010 - 21:14
En task killer är väl värre att köra än Juice Defender? Jag kör bara med Watchdog lite(http://www.zomut.com/watchdog) som övervakar CPU-användningen så att appar inte ballar ur och drar massa CPU. Att en app ligger i bakgrunden drar inget batteri, det är när processorn måste jobba.Varför använder du Juice Defender? Jag har bara upplevt SÄMRE batteritid med det installerat. Ju mindre aktiva grejer som görs på telefonen desto mindre drar min X10 i alla fall.
Precis samma sak som att stänga av program med task killers.
Hrm. Det har jag stött på några gånger innan uppdateringen och efter. Det enklaste är att avbryta hämtningen och starta den igen. Funkar den inte så suger det. :/
Juice defender inaktiverar både 3G och WLAN när det inte behövs och det sparar massa batteri.
Jag har använt min telefon ganska mycket sedan klockan 09 idag. Jag har surfat minst en timme sammanlagt, ringt två samtal skickat ett 20-tal sms och lyssnat på musik i BT-headsetet ca 1 timme. Batteriet är nu på 54%.
Det går tyvärr inte att avbryta något alls, det står installerar och går man in på appen i market så är knappen det står "installerar..." på inaktiverad... :/
Postad 09 November 2010 - 21:47
Testa att avinstallera sista uppdateringen av Market! Efter ett tag återgår den automatiskt till den senaste versionen.En task killer är väl värre att köra än Juice Defender? Jag kör bara med Watchdog lite(http://www.zomut.com/watchdog) som övervakar CPU-användningen så att appar inte ballar ur och drar massa CPU. Att en app ligger i bakgrunden drar inget batteri, det är när processorn måste jobba.
Juice defender inaktiverar både 3G och WLAN när det inte behövs och det sparar massa batteri.
Jag har använt min telefon ganska mycket sedan klockan 09 idag. Jag har surfat minst en timme sammanlagt, ringt två samtal skickat ett 20-tal sms och lyssnat på musik i BT-headsetet ca 1 timme. Batteriet är nu på 54%.
Det går tyvärr inte att avbryta något alls, det står installerar och går man in på appen i market så är knappen det står "installerar..." på inaktiverad... :/
Redigerat av Unregistered1193, 09 November 2010 - 21:48.
Postad 09 November 2010 - 22:44
Jag har läst att man skulle göra så när jag sökte runt också, men jag fattar inte hur man gör det. Jag har letat upp Market under "Hantera Program" i Inställningar men det finns inget sådant alternativ där :/Testa att avinstallera sista uppdateringen av Market! Efter ett tag återgår den automatiskt till den senaste versionen.
Enda alternativen jag har är:
- Rensa cacheminne
- Rensa standardinställn. (inaktiverad, går ej att trycka på)
- Tvingad avslutning
Edit: Det står att jag har version 2002009 när jag är inne där.
Redigerat av Unregistered38c95f32, 09 November 2010 - 22:48.
Postad 10 November 2010 - 10:56
Förut kunde man ju trycka och hålla in en knapp på tangenbordetför att byta men hittar det inte nu.
Och hur ställer man in telefonen på bara vibrera/mute?
Postad 10 November 2010 - 11:08
Hur byter man tangentbord i 2.1? Gillar inte alls standard tangentbordet i 2.1.
Förut kunde man ju trycka och hålla in en knapp på tangenbordetför att byta men hittar det inte nu.
Och hur ställer man in telefonen på bara vibrera/mute?
Nu håller du inte inne en knapp på tangentbordet utan håller inne där du skriver meddelande... så kommer "indatametod" upp. Mute har du som val om du håller inne avstängningsknappen. Telefonvibration får man ställa in under inställningar för ljud och skärm...
Postad 10 November 2010 - 16:43
Njaa skulle vilja påstå att i 2.1 så håller man in den som de är en jordglob å skiftnyckel på till höger om . knappen, precis samma lång tryck som du gör på smile knappen.Nu håller du inte inne en knapp på tangentbordet utan håller inne där du skriver meddelande... så kommer "indatametod" upp. Mute har du som val om du håller inne avstängningsknappen. Telefonvibration får man ställa in under inställningar för ljud och skärm...
Och Mute och vibration kan du ställa in med volymknapparna på sidan av telefonen ta volymen i botten så kommer vibration och sen ljudlös sen bara och öka volymen så kommer ringsignals volymen tillbaka osv.
Redigerat av Pygoscelis, 10 November 2010 - 16:45.
Postad 10 November 2010 - 16:48
Mindre buggar och smartare funktioner än tidigare tycker jag med... men jag har seriösa problem med lagg ibland som inte fanns förr. Mediascape är ibland helt värdelöst att använda när jag ska bläddra igenom mina foton. Fastnar och hänger sig och laggar efter när man försöker bläddra igenom bilderna.
Tangenterna hänger sig lika mycket som förut när man försöker skriva men nu så laggar det jag skriver efter. Med orginaltangentbordet var det rent löjligt... men det blev ok med Jonas. Lite av ett steg tillbaka men en bättre grund att jobba med. Förhoppningsvis försvinner sådan här saker framöver för helhetskänslan är mycket bättre.
Postad 10 November 2010 - 16:57
Njaa skulle vilja påstå att i 2.1 så håller man in den som de är en jordglob å skiftnyckel på till höger om . knappen, precis samma lång tryck som du gör på smile knappen.
Ok det funkade inte för mig av någon anledning utan jag bytte som jag skrev ovan...
Postad 10 November 2010 - 17:11
Ja du har alldeles rätt jag som mindes fel, hitta dock en ½ bugg går du in på meddelanden och försöker ta fram Indatametod menyn på första försöket så funkar de inte. trycker du däremot in så att tangentbordet kommer fram sen gör ett nytt försök så funkar det att få fram menyn...Ok det funkade inte för mig av någon anledning utan jag bytte som jag skrev ovan...
appro på tangentbordet hur många har hittat funktionen om man håller in . knappen då? går lite fortare att skriva olika specialtecken med den tycker ja :-)
Redigerat av Pygoscelis, 10 November 2010 - 17:12.
Postad 10 November 2010 - 21:51
Ok det funkade inte för mig av någon anledning utan jag bytte som jag skrev ovan...
Tackar, funkade.
Postad 12 November 2010 - 18:33
Postad 12 November 2010 - 21:46
1. Hur raderar man låtar?
2. Kan man zooma med kameran?
3. Hur skickar man låtar med bluetooth?
Vore kul om någon svarade :-P
Postad 12 November 2010 - 21:53
Postad 12 November 2010 - 22:11
Jag inbillar mig att det är androids 3d-galleri du syftar på, och isf finns det två lösningar.Efter uppdateringen till 2:1, hur får man användning av bilspelet som man får upp när man ska ändra kontaktbild till en telefonkontakt, ser riktigt nice ut... Men hur använder jag det när jag vill kolla på alla bilder jag har i telefonen?
Den ena är att gå in på swedroid-forumet och söka reda på en tråd som finns där om ämnet.
Tydligen ska några killar på xda ha knåpat ihop en apk-fil som skapar en genväg till det dolda galleriet som SE dolt väl.
Det andra kräver att du använder nåt i stil med LauncherPro där du kan skapa en egen genväg.
Allt ska finnas i den tråden
Hittade tråden:
http://www.swedroid....ead.php?t=25134
Postad 12 November 2010 - 23:40
Jag inbillar mig att det är androids 3d-galleri du syftar på, och isf finns det två lösningar.
Den ena är att gå in på swedroid-forumet och söka reda på en tråd som finns där om ämnet.
Tydligen ska några killar på xda ha knåpat ihop en apk-fil som skapar en genväg till det dolda galleriet som SE dolt väl.
Det andra kräver att du använder nåt i stil med LauncherPro där du kan skapa en egen genväg.
Hittade tråden:
WOW tack har letat efter en app för detta ända sedan jag skaffade luren. Tänk så fanns det egentligen redan i den men SE ville inte visa den utan gömde det i sitt värdelösa UX. Grymt!
ps. Använder Panda Home! hittade genvägen direkt!
Postad 13 November 2010 - 00:25
Ja eller hur?!WOW tack har letat efter en app för detta ända sedan jag skaffade luren. Tänk så fanns det egentligen redan i den men SE ville inte visa den utan gömde det i sitt värdelösa UX. Grymt!
ps. Använder Panda Home! hittade genvägen direkt!
Det där finns ju redan på luren lixom, vi får bara inte använda det enligt SE, allt för att vi ska behöva förlita oss på deras sega mediascape..
Postad 13 November 2010 - 06:51
Har alla fullt upp med sin nya uppdatering eftersom inga intressanta inlägg kommer, är det bara vi som har tre som kommer in här för att se om något händer eller?
Det är väl antagligen för att 2.1 inte är en så big deal... Jag är helnöjd med uppdateringen, men det är ju inte så mycket mer än att telefonen är rappare och skönare i största allmänhet. Det är ju inte direkt någon superstor fördel med uppdateringen förutom snabbheten. (enligt mig iaf, men andra kanske tycker det?)
Postad 13 November 2010 - 08:36
Jag får ingen avisering med 2.1 då det finns uppdateringar till hämtade program på Market. Tittar jag i Market så finns där då och då uppdateringar av program.
Postad 13 November 2010 - 13:26
Det finns en egen tråd för mini & mini pro, kolla där så får du nog bättre svar. har dock för mig att 2.1 gör att du kan skicka låtar via blåtanden.Hallå jag fick en mini pro i veckan och har några frågor om den. Jag har inte uppgraderat den till 2.1 ifall det spelar någon roll..
1. Hur raderar man låtar?
2. Kan man zooma med kameran?
3. Hur skickar man låtar med bluetooth?
Vore kul om någon svarade :-P
Postad 13 November 2010 - 17:55
Ja eller hur?!
Det där finns ju redan på luren lixom, vi får bara inte använda det enligt SE, allt för att vi ska behöva förlita oss på deras sega mediascape..
Fint, hade börjat fundera på det där jag med. Nu kan man få fram det bra galleriet lite lättare. Kör Launcher Pro så nu gick det ju att få en egenvald snygg ikon där längst nere där man kan lägga till egna ikoner bredvid knappen som man öppnar apps-rutan med.
Lite mer PS3-feeling på den galleribrowsern, det gillar vi =)
Redigerat av HenkeEdge, 13 November 2010 - 18:03.
Postad 13 November 2010 - 18:53
AppsButton.png 34.42K
0 Antal nerladdningarMed LauncherPro får man följande rad längst ner. Menar du att du lagt till Galleri-ikonen där? I så fall får du gärna berätta hur du gjorde. Jag lyckas bara få den som en genväg på en Homescreen.Nu kan man få fram det bra galleriet lite lättare. Kör Launcher Pro så nu gick det ju att få en egenvald snygg ikon där längst nere där man kan lägga till egna ikoner bredvid knappen som man öppnar apps-rutan med.
Redigerat av Core2, 13 November 2010 - 18:54.
Postad 13 November 2010 - 20:33
Underbart, stort tack.Jag inbillar mig att det är androids 3d-galleri du syftar på, och isf finns det två lösningar.
Hittade tråden:
Postad 14 November 2010 - 01:03
AppsButton.png 34.42K 0 Antal nerladdningar
Med LauncherPro får man följande rad längst ner. Menar du att du lagt till Galleri-ikonen där? I så fall får du gärna berätta hur du gjorde. Jag lyckas bara få den som en genväg på en Homescreen.
Ja den ja, bra bild.
Dels går det att ställa in hur mycket man skall kunna scrolla den i sidled (antal screens i Dock Settings) ibörjan ser den ut sådär ja. Sen det som är tomt om man scrollar i sidled ser ju ut som små plustecken. Jag höll på att få krupp då sakerna var på felsida (vad jag tyckte).
Håll kvar fingret på dom ikonerna så får man upp lite valmöjligheter "Change Shortcut" och "Change Icon" bla. =) Kom ihåg att byta båda annars så är det fortfarande samma länkning på den platsen (om man bara byter ikon).
Kommer inte ihåg om LPI (launcer pro icons) var en betalapp men finns både ikoner och "Docks" där så man kunde få annat utseende på bakgrunden på den där menyn också. Det kan man ändra i menyn i inställningarna för Launcher Pro.
Redigerat av HenkeEdge, 14 November 2010 - 01:24.
Postad 14 November 2010 - 09:28
AppsButton.png 34.42K 0 Antal nerladdningar
Med LauncherPro får man följande rad längst ner. Menar du att du lagt till Galleri-ikonen där? I så fall får du gärna berätta hur du gjorde. Jag lyckas bara få den som en genväg på en Homescreen.
Håll i fingret på dock-ikonen du vill ändra - > Change shortcut -> Activities -> Galleri -> Jag tror det är första gallerishortcuten du skall välja. Välj default icon eller vilken ikon du vill. Klart!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
36 bilder
95 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?