Börja gymma
10618 svar till detta ämne
Postad 29 August 2015 - 15:00
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Ja, han är faktiskt längst på touren. Hollands är två meter och jag tror även Brian Shaw är det. En bild på Jay cutler (bla Mr olympia):

jpg
jpg
Och Jay igen. Med bla Shaw:

Cutler alltså... Så j*vla snygg fysik. Bilden du länkar är perfektion. (no homo)
Postad 29 August 2015 - 16:29
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Cutler alltså... Så j*vla snygg fysik. Bilden du länkar är perfektion. (no homo)
Bara en annan body builder kan tycka att det där är snyggt.
Postad 29 August 2015 - 16:29
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Bänk idag, var riktigt seg i kroppen och skallen. Brutal träningsvärk i rygg och biceps. Planen var 3x6 på 90 men det gick så bra så det fick bli 6x6 istället. Tekniken kändes helt okej. Nästa pass blir det försök på 5x5 på 100kg.
Provade några marklyft också eftersom texasstången hade kommit. Har inte haft nå mer ont i knät sen i torsdags så provade några reps på 50kg, inga problem. Provade lite senare att göra en femma på 120, inga problem. Min teori är att antingen så var det någon nerv som hamnade fel i torsdags eller så är det en broskbit som är lös och jag har haft tur nu att den inte hamnat tokigt. Det blir vila imorgon och sen på måndag så kör jag lätt böj och mark om det inte har gjort nå mer ont i knät fram till dess. Gör det ont igen så får jag nog ta och ringa nånstans...
Snackade lite med lite folk idag också mot slutet av passet, bland annat han som köpte texasstången. Vi pratade om att det vore grymt att ha ett eget litet gym någonstans där man kunde köra riktigt seriöst och bara ha riktig utrustning. Man skulle haft en lokal någonstans och så kunde man öppna ett invite-only gym där bara folk som tränar seriöst styrkelyft/tyngdlyftning/strongman får träna. Det skulle ju gå om man hittade tillräckligt med folk som var intresserade och om alla var beredd att pitcha in med en slant i början för att få igång det hela. Tänk vad kul det vore att träna på ett gym där det bara finns folk som kör seriöst och där det bara finns riktig utrustning.
Postad 29 August 2015 - 18:07
Unregistered295546cf
-
Unregistered295546cf
-
Användare
-
-
118 inlägg
Det ni pratade om gällande klubbmiljö, precis så har jag det i min klubb. Enda grejen är att jag är ensam "satsande" och resterade 60 medlemmar är motionärer/styrketräning.
Jag har ett mål efter min satsning att bygga upp en klubb där man kan bli elitidrottsman i och ha grupper med individer som utmärker sig i styrke-relaterade sporter.
Postad 29 August 2015 - 18:22
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Bara en annan body builder kan tycka att det där är snyggt. 
Hehe, sant! Hade dock inte velat se ut så själv, ens om jag hade generna/viljan till det. Men det är jäkligt mäktigt
Postad 29 August 2015 - 18:25
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Ja, det är onekligen ganska mäktigt. Som en överdriven anatomibild över muskulaturen.
Postad 29 August 2015 - 19:14
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Det ni pratade om gällande klubbmiljö, precis så har jag det i min klubb. Enda grejen är att jag är ensam "satsande" och resterade 60 medlemmar är motionärer/styrketräning.
Jag har ett mål efter min satsning att bygga upp en klubb där man kan bli elitidrottsman i och ha grupper med individer som utmärker sig i styrke-relaterade sporter.
Är det du som driver klubben?
Postad 29 August 2015 - 19:24
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
det finns nog idag inte ens hundra människor levande med den genetiken som krävs för att bli mr O. förutom att man måste ha en våldsamt perverst bra genetik för att bygga muskler så måste man även ha anlag för att kroppen ska växa riktigt bra med steroider. det är som den enda möjligheten. eller, det finns en liten genetisk mutation till som ev skulle möjliggöra att bli mr O, och det tom utan doping. det finns människor som har en defekt på generna som resulterar i att dom inte kan skapa myostatin. myostatinets primära uppgift, om jag förstått det rätt eller via omvägar, är att hämma muskeltillväxt.

sju månader. småbarnsföräldrar (främst solo som jag känner till) vet att det här är rätt mycket muskler på någon som är sju månader. själv har jag ingen som helst aning.
finns även en bild på en kille som jag vet med mig ska ha den defekten, men om bilden verkligen är äkta vet jag inte. minns inte namnet på killen just nu heller. men det är en sån hysterisk utveckling av muskulatur så att man blir mycket tveksam.

det är denna genmuation som återfinns hos bland annat belgian blue-tjurar. ja, dom med så mycket muskler så att dom verkar ha knepigt att gå normalt.
Postad 29 August 2015 - 19:50
Unregistered295546cf
-
Unregistered295546cf
-
Användare
-
-
118 inlägg
Är det du som driver klubben?
Kan man säga. Vi har en styrelse där jag är vice ordförande. Men jag sköter mycket kontakt med medlemmar, inköp av utrustning och underhåll då jag är där 8 ggr i veckan Planen är att kanske få någon form av anställning som tränare samt utbilda sig till massör för att kunna driva upp klubben till 200+ medlemmar med talangprogram samt individuell planering av träningsprogram och uppföljning fast på ett "old school" sätt(gamla Baltiska i Malmö med samma miljö). Ett ställe där man ska kunna bli ruskigt stark med andra ord.
Postad 29 August 2015 - 20:05
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
det finns nog idag inte ens hundra människor levande med den genetiken som krävs för att bli mr O. förutom att man måste ha en våldsamt perverst bra genetik för att bygga muskler så måste man även ha anlag för att kroppen ska växa riktigt bra med steroider. det är som den enda möjligheten. eller, det finns en liten genetisk mutation till som ev skulle möjliggöra att bli mr O, och det tom utan doping. det finns människor som har en defekt på generna som resulterar i att dom inte kan skapa myostatin. myostatinets primära uppgift, om jag förstått det rätt eller via omvägar, är att hämma muskeltillväxt.

det är denna genmuation som återfinns hos bland annat belgian blue-tjurar. ja, dom med så mycket muskler så att dom verkar ha knepigt att gå normalt.
Den där bilden ser photoshopad ut tycker jag.
Postad 29 August 2015 - 22:53
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Förresten, någon som är sugen på att beställa något från Furious Petes klädshop? http://www.furiouspete.com/
Är riktigt sugen på http://www.furiouspe...iant=4736110085 och enligt måtten som står där så skulle den nog passa riktigt bra på mig.Tänkte om vi är några stycken så kan vi kanske få till gratis frakt hit till Sverige om vi beställer för över $149 och sedan här inom Sverige så är ju frakten superbillig typ 40kr eller så för att skicka lite kläder.
Postad 29 August 2015 - 23:07
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
25 dollar (plus moms) för en t-shirt?
Allow me to lol!
Postad 30 August 2015 - 06:18
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Postad 30 August 2015 - 06:30
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Allt är relativt din snåljåp. 
https://www.zalando....22o01c-q11.html
Oj! Den var inte billig. Riktigt ful också. Nästan lite Affliction-varning...
Redigerat av Kamui, 30 August 2015 - 06:31.
Postad 30 August 2015 - 06:34
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
25 dollar är väl inte så farligt... är det bara bra kvalite så! 
Gillar ha T-shirts, och ofta dom som håller längst och tål mer tvättar och är skönast, är ofta dom som kostar från 200 och uppåt. 
Det där va saftigt iofs. Men snygg, men skulle inte lägga så mycket pengar på en T-shirt... 200-400 går min gräns... 
Postad 30 August 2015 - 08:39
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1569 inlägg
Jag har inget emot att lägga pengar på kläder men wow den var ful på en helt ny nivå,
Postad 30 August 2015 - 08:53
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Satt småbakis på morgonen och som straff hamnar jag framför en BBC-dokumentär om kalorier och kaloriförbränning. Bestämmer mig för att ta en lång och lugn joggingtur längs havet för att bränna bort lite av gårdagens excesser. Det var riktigt härligt att springa utan att pressa på. Havet var stilla och vackert. Få personer ute, bara enstaka hundrastare och motionärer. Efter 11 av 12,5 km ser jag att jag ligger på 55"30 så jag pressar på sista biten för att komma under femminuterstempo. Det är så skönt att ha fått upp flåset för nu kan man springa en lång runda i lagom tempo och tycka att det är ganska skönt.
image.jpg 85.7K
1 Antal nerladdningar
Postad 30 August 2015 - 09:27
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Tja, behöver inte bli +moms. Har beställt saker från Kanada förr och sluppit moms.
25 dollar blir ca 215kr vilket inte alls är mycket för en t-shirt. Ska man ha en vettig t-shirt så är man ofta uppe i 250-300kr i alla fall. Den t-shirt jag äger som sitter bäst på kroppen är en GASP som kostade 349 eller 399 om jag minns rätt.
Postad 30 August 2015 - 09:47
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Hassesolo din poet; du kan få den mest inbitne sprinter att bli långdistansare med sådana inlägg 
Postad 30 August 2015 - 14:43
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Hassesolo din poet; du kan få den mest inbitne sprinter att bli långdistansare med sådana inlägg 
Poesi och vacker natur hjälper föga om man som jag inte verkar skapt för löpning. En del bara har det i kroppen verkar det som. Kommer ihåg en kille i lumpen som rökte två pack cigg om dan, inte minst innan löprundan drog han i sig två cigg på raken. Karjäveln hade aldrig någonsin motionerat heller, och så bara gled han iväg med lätta steg och var bland de snabbaste. Själv stånkade man på. och tog i så man blödde näsblod trots att man sprang på högst mediokra tider.
Jo, naturen där jag bor är vacker, inte minst en ljummen sensommarkväll magiskt. Men jag blir liksom aldrig nåt bättre utan står och stampar på samma nivå år efter år. Är väl som med styrketräning att man liksom har en viss nivå i sig så att säga?
Postad 30 August 2015 - 15:23
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Testade köra lite tyngre idag och märkte att jag har brist på kalcium igen. Hur märker jag det? Nyckelbenen börjar böja på sig, värker kraftigt. Mer mjölk!
Postad 30 August 2015 - 15:38
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Testade köra lite tyngre idag och märkte att jag har brist på kalcium igen. Hur märker jag det? Nyckelbenen börjar böja på sig, värker kraftigt. Mer mjölk!
Hur fasen känner du att nyckelbenen börjar böja på sig? Låter ju hemskt, tänk om de smäller av.
Postad 30 August 2015 - 15:38
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Whata! Så du märker om du har kalciumbrist genom att se/känna(?) nyckelbenen böjer på sig? 
Mer kalcuim och D vitaminer är bra för starkare skelett i alla fall, mjölk och solsken är bra i viss mängd... 
Postad 30 August 2015 - 15:45
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Det går att testa själv. Lås fast underarmen på något sätt, och sen drar ni den runt något samtidigt som ni slappnar av i armen, då märker ni nog av att det börjar värka lite, på ett lite ovanligt sätt. Eller be någon stå på er uppallade arm lite försiktigt. Det är en speciell värk, och den försvinner alltid när jag dricker mycket mjölk. Nu har jag typ inte druckit något på en månad, så lite svagt börjar skelettet bli.
Postad 30 August 2015 - 15:59
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Jag lider nog inte av det där problemet, snittar lite drygt en liter mjölk om dagen Innan klubbmästerskapet i våras så drack jag en och en halv liter mjölk till middagen. Brukar vanligtvis dricka typ 7-8dl mjölk till middagen och dom gånger jag äter lunch hemma så blir det typ 5-6dl då också.
Postad 30 August 2015 - 16:07
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Jag lider nog inte av det där problemet, snittar lite drygt en liter mjölk om dagen Innan klubbmästerskapet i våras så drack jag en och en halv liter mjölk till middagen. Brukar vanligtvis dricka typ 7-8dl mjölk till middagen och dom gånger jag äter lunch hemma så blir det typ 5-6dl då också.
Där är ju hemligheten bakom den Svenske vikingen. I andra länder dricker de ju inte mjölk.
Postad 30 August 2015 - 16:29
Unregistered3f868d20
-
Unregistered3f868d20
-
Användare
-
-
163 inlägg
Bröst idag, en femma på 170kg i bänken. Det får jag vara nöjd med.
Postad 31 August 2015 - 07:16
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Bröst idag, en femma på 170kg i bänken. Det får jag vara nöjd med.
Haha bra jobbat, jag som var nöjd med att få upp 2x170 i mark igår. Jag kör ju på Always fitness. men verkar inte finnas så mycket styrkelyftare där.
Blev lite fundersam när jag fick upp 2x170 men kunde knappt rubba 175kg, kändes väldigt märkligt. När rekommenderas det att man införskaffar bälte och dragremmar?
Postad 31 August 2015 - 07:23
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jag har haft det hur många år som helst. Ett svagt grepp ska inte sätta stopp för en stark rygg tänker jag
Postad 31 August 2015 - 07:49
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Och jag tänker att man inte är starkare än sin svagaste länk.
Postad 31 August 2015 - 08:09
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Jag vill ju gärna att hela kroppen ska stärkas när jag tränar. Men har känt nu när jag kör mark att bålen inte hängt med riktigt. Greppet har inte vart något direkt problem ännu om man kör varierat på de tyngre vikterna, men det känns verkligen i underarmarna efteråt. Sen är det ju knät också. Men Ala:s tips med knävärmare verkar funka än så länge tills jag får åka på magnet ej röntgen saken
Postad 31 August 2015 - 08:12
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Jag vill ju gärna att hela kroppen ska stärkas när jag tränar. Men har känt nu när jag kör mark att bålen inte hängt med riktigt. Greppet har inte vart något direkt problem ännu om man kör varierat på de tyngre vikterna, men det känns verkligen i underarmarna efteråt. Sen är det ju knät också. Men Ala:s tips med knävärmare verkar funka än så länge tills jag får åka på magnet ej röntgen saken
Bälte är en bra investering till marken. Kan rekommendera ett Wahlanders-bälte. Kostar en hel del men det kommer att hålla längre än de flesta andra bälten.
Postad 31 August 2015 - 08:39
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Tack för tipset Birkanoff ska kolla upp det. Köper hellre kvalitet en kvantitet
Postad 31 August 2015 - 09:02
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Skaffa ett bälte, det ger mycket. Och som Birka säger, skaffa ett vettigt. Wahlanders är bra om man vill stödja något svenskt, sedan finns andra märken som Inzer och Titan också. Själv använder jag ett Inzer-bälte och är riktigt nöjd, skulle bara haft ett hål till på men måste fundera ut hur man löser det på bästa sätt.
Angående dragremmar så tycker jag inte att du ska behöva det om du kör 1-4 reps i ett set, det ska dina händer klara av. Men går du över det så tycker jag det är ok att använda dragremmar. Visst, sedan finns det ju undantag om man har problem med huden osv men din greppstyrka ska orka tunga lyft. Jag gjorde ju t.ex en trea på 200 utan remmar för någon vecka sedan men ska jag köra sexor eller uppåt så åker remmarna på för jag har ingen vidare uthållighet i händerna samt att det sliter mindre på huden om man har dragremmar.
Postad 31 August 2015 - 09:39
Unregistered3f868d20
-
Unregistered3f868d20
-
Användare
-
-
163 inlägg
Jag kör alltid med dragremmar när jag markar, men jag kör aldrig mark under 250kg nu för tiden. När man tappar greppet så är det lätt att tappa hållningen. Det har jag varit med om, inte skönt.
För mycket fokus på grepp skall inte vara det primära, de flesta som kör mark kör det inte för att tävla (som tex mig själv) utan för att stärka ryggen/hela kroppen och då tycker jag att det är bättre med remmar så man kan foka på ett riktigt bra lyft istället för att oroa sig över greppet.
Redigerat av Unregistered3f868d20, 31 August 2015 - 09:42.
Postad 31 August 2015 - 10:00
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Och jag tänker att man inte är starkare än sin svagaste länk.
Så varför rekommendera ett bälte?
Postad 31 August 2015 - 10:07
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Så varför rekommendera ett bälte?
Inte samma sak som straps. Bälte kan till och med hjälpa till med att öva in korrekt anspänning i bålen. Plus att det är en säkerhet mot skador.
Postad 31 August 2015 - 10:42
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Ju mer jag läser på så funderar jag på om jag vart en discogymmare i alla år. har ju jojogymmat väldigt mycket. men när jag väl har tränat så har jag absolut inte haft samma fokus som nu.
Finns det några rekommendationer på dragremmar?
Postad 31 August 2015 - 15:09
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Ta några som du trivs med. Jag har kört gasp ex, dom går att dra tight och bra. Dessutom så håller dom nästan vad som helst. Fast när jag körde regelbundet på statiska lyft på över 300 så rök dom rätt snabbt dom också
Postad 31 August 2015 - 16:13
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Hmm, något skumt har hänt med mitt vänstra knä. Vaknade i morse och när jag klev ur sängen så gjorde det svinont i knät, kunde knappt gå. Lyckades stappla in i köket och köra frukost, satt och åt den framför datorn som vanligt. Skulle sedan iväg till campus för att skriva tenta, gick alldeles utmärkt då att gå med cykeln nerför trappen, cykla till campus och gå in i tentasalen. Sedan när jag gick från tentan så kom det igen men satte mig ner och pratade med några kompisar och sen när jag reste mig upp igen så var det bra igen. Gick och käkade lunch med dom, gick tillbaka till campus, gick runt och pratade med lite olika föreningar och kände inte av något i knät. Cyklade hem, inga problem. Bar cykeln uppför trappen, inga problem. Skulle precis ta cykeln och fara iväg och handla och nu kom det igen, det gör så pass ont att man inte kan gå. Ska prova sitta ner några minuter och prova igen sen. Har jag fortfarande ont imorgon så ringer jag nog sjukvårdsupplysningen eller något för i så fall är det något fel på knät.
Lånade en bild från internet för att visa var smärtan är ungefär

Men det gör egentligen ont i hela knät men det känns som mest där, på insidan och liksom nedanför.
Jag har haft ont på exakt samma ställe i ca. 1 år. Gjorde en MR i februari och det visade sig vara en vätskeansamling under knäskålen. Inga skador på brosk, ledband etc. så allt som allt positiva nyheter. Men segt att det tar så långt tid för vätskeansamlingen att försvinna.
Postad 31 August 2015 - 16:14
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Haha va 300kg. JösseS. Du får använda spännband som man håller fast bilar med istället
Postad 31 August 2015 - 16:22
Unregistered3f868d20
-
Unregistered3f868d20
-
Användare
-
-
163 inlägg
Ben på schemat en ledig dag. Har kört nästintill endast kontakt/kontraktion en längre tid nu, dvs "träna" med vikter, inte "lyfta". En hel underbar känsla när det brinner och krampar i musklerna av den fina kontakten.
Men idag så tänkte jag "lyfta" vikter. Frontböj/frontsquads blev första övningen. Ovanligt lätt kändes det på 180kg, äh va fan tänkte jag. Utan pass så lade jag på 200kg vilket jag aldrig tagit i frontböj/frontsquads. En riktigt bra böj utan att ryggen krökte sig, kom fint ner hela vägen i botten tills det tog stopp. Personligt rekord och ännu en dag så får man vara nöjd!
Det märks och känns att man blir starkare när man "tränar" med vikter istället för att "lyfta" dem. När man behärskar hyfsat tunga vikter när man "tränar" med dem så blir man tok stark när man istället "lyfter" vikter.
Redigerat av Unregistered3f868d20, 31 August 2015 - 16:23.
Postad 31 August 2015 - 17:20
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Jag har haft ont på exakt samma ställe i ca. 1 år. Gjorde en MR i februari och det visade sig vara en vätskeansamling under knäskålen. Inga skador på brosk, ledband etc. så allt som allt positiva nyheter. Men segt att det tar så långt tid för vätskeansamlingen att försvinna.
Har inte haft ont nå mer sen i torsdags, lustigt...
Var iväg till gymmet idag i alla fall. Drog på mig knävärmarna för säkerhets skulle och provade några böjar med bara skivstången, inga problem. Tänkte att jag går då över till mark, det är ju inte lika påfrestande på knäna som böj. Började försiktigt med 50kg och med knävärmare på, inga problem. Ökade till 90, inga problem. Lade på 120 och körde ett set på det och sen tog jag av mig värmarna. Lade på 160 och fokuserade på att lyfta fort istället. Gjorde 5x5 på 160 och hade rätt bra fart i lyften ändå, trots att jag är lite seg idag och inte vågade ta i fullt ut. Sänkte sedan till 120 för ytterligare hastighetsträning. Gjorde 3x8 på det med en helt galen fart. Har aldrig lyft en skivstång så snabbt tror jag. Texasstången är verkligen underbar att lyfta snabbt med. Tänkte prova lite snabba singlar efter det. 140 gick skitfort, 160 gick ganska fort. 180 gick ungefär normal fart, det är ju trots allt bara 35kg ifrån mitt pr. Gjorde ett försök på 200 men var alldeles för trött då så fick inte ens upp den från marken.
Såg förresten en rolig pojk på gymmet idag. Kanske 16-17 år eller så. Rätt imponerande överkropp för sin ålder men ändå ganska liten. Benen däremot, ojojoj. Han hade ganska korta och stora shorts på sig vilket gjorde det ännu värre. Låren kan inte ha varit många centimeter större än vaderna och jag skulle tippa på att hans lår mätte ungefär lika som mina vader, och jag har inte speciellt stora vader. Var så sjukt sugen på att gå fram och säga typ "Tjena, du ser stark ut. Hur mycket tar du i bänk? Jaha, så pass, inte illa. Böj och mark då?". Dom där benen kan nog inte klara mer än typ 40-50kg i böj.
Postad 31 August 2015 - 17:41
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
ett annat alternativ är ju att inte ens överväga att harassera andra efter vad dom valt att träna.
Postad 31 August 2015 - 18:02
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Förresten, någon som är sugen på att beställa något från Furious Petes klädshop? http://www.furiouspete.com/
Är riktigt sugen på http://www.furiouspe...iant=4736110085 och enligt måtten som står där så skulle den nog passa riktigt bra på mig.Tänkte om vi är några stycken så kan vi kanske få till gratis frakt hit till Sverige om vi beställer för över $149 och sedan här inom Sverige så är ju frakten superbillig typ 40kr eller så för att skicka lite kläder.
har du handlat där förut och vet hur storlekarna är jämfört med svenskt mått?
Postad 31 August 2015 - 18:23
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
ett annat alternativ är ju att inte ens överväga att harassera andra efter vad dom valt att träna.
Jo, men folk kommer ju skratta åt stackarn. Ungefär såhär såg det ut 
Killen på gymmet hade kortare shorts så man såg hur låren var ungefär samma tjocklek som vaderna.
har du handlat där förut och vet hur storlekarna är jämfört med svenskt mått?
Nepp, men kollar du size chart så står det mått i tum. Bredd syftar på bredden precis under ärmarna. Har du någon tröja som du tycker passar bra? Lägg den då platt på golvet och mät med tumstock/måttband. Konvertera till tum och vips så ser du vilken bredd du borde ha. För längd så mäter du från botten upp till bredvid hålet för halsen. Alltså, såhär

Postad 31 August 2015 - 19:00
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Har en på gymmet som har stor överkropp och väääldigt smala ben. Framförallt vader. Första gången jag såg honom hade jag också lite fördomar. Men efter att ha lärt känna individen så visar det sig att han blivit påkörd utav en bil rätt grovt och därmed knappt kan belasta benen. Bra ögonöppnare för mig och dömer inte folk så hårt numera.
Postad 31 August 2015 - 19:22
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Mina ben är rätt smala nu med, efter 3e operation av min vänstra fotled nu innan sommaren pga av ett gammalt fotledsbrott, dom fräste bort benpålagringar mm, och karva bort en bit i leden för att jag kanske ska kunna böja på fotleden mer än 90 grader, hoppas vi på. Och så lite ölkagge på det efter sommaren med god mat och dricka och ingen riktig träning på länge... och fortfarande rehab efter axeloperation i vintras, opererade bort brosk... blir lätt så närman jobbat inom indutri i 20år, med massa dummma lyft långt ut från kroppen mm...
Precis börjat köra LÄTTA benpress och benspark... men kör på tider där det är lite folk på gymmet när jag kör ben, eller kör på jobbets gym, är tufft att komma tillbaka när man är skadad kan jag säg, nästan lite pinsamt när man är på gymmet... när man ligger på ca 50kg benpress nu... och ca 40kg bänk, men dock inte ända ner, det gör för ont... men syns ändå att jag har muskler... folk undrar nog vad jag håller på med... är en jäkla uppförsbacke nu... och sen får man ju inte glömma rehaben upptill, "tantband" för axeln, och balansplatta för foten, lätt att strunta i det nu när man väl börjat jobba halvtid... 
Redigerat av Garrett, 31 August 2015 - 19:26.
Postad 31 August 2015 - 20:27
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Mina ben är lååånga och kommer alltid att se smala ut. Kör dock "leg day" var tredje pass för att de skall ligga i nivå med de långsmala armarna... Går väl så där...
Postad 31 August 2015 - 20:55
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Själv har jag varit sjukskriven pga mina knän och har stundtals haft så ont i dom så att jag inte kunnat gå en enda kilometer. Då har det heller inte gått att träna ben kan jag säga. Idag kör jag benpressen varje pass som knäna är bra. Blir varannan dag om det bara går, just eftersom det är bra för mina knän. Har även börjat prova frontböj.
Annat var det när jag var 22, då böjde jag 250 innan jag behövde trappa ner
Poängen är dock att jag också har haft stora ben, men inte kunnat träna dom under flera år pga knäskador. Mina lår är små i förhållande till min axelvidd och min rygg, men det är inget att göra något åt. Därför bör man aldrig NÅGONSIN titta snett på någon baserat på hur den ser ut. Den är ju på gymmet eller hur?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|