Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
Postad 23 December 2022 - 19:51
Ecis
-
Ecis
-
Lärjunge
-
-
453 inlägg
Vad är det för vits med ladda ner till offline när man inte kan öppna appen när nedkopplad? Skull kolla nerladdat åå flyget och får meddelandr ’inget internet’. Sen kommar man inte längre. Helkorkat!!
Nu vet jag inte om detta är förklaringen i ditt fall
En lösning brukar vara att stänga av WiFi. Jag tror, att om WiFi är påslaget, letar appen efter en anslutning och när den inte hittar någon, får du meddelandet att du är offline, och inte fattar den skall söka i nedladdat.
Postad 24 December 2022 - 10:26
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Nu vet jag inte om detta är förklaringen i ditt fall
En lösning brukar vara att stänga av WiFi. Jag tror, att om WiFi är påslaget, letar appen efter en anslutning och när den inte hittar någon, får du meddelandet att du är offline, och inte fattar den skall söka i nedladdat.
Aha,ska kolla det. Tack för tipset. God Jul från Laos alla forumvänner🎄🎅🎁
Postad 24 December 2022 - 10:32
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Aha,ska kolla det. Tack för tipset. God Jul från Laos alla forumvänner🎄🎅🎁
Edit, hjälpte inte☹️ ipad ios 16.2. Wi-fi
Postad 24 December 2022 - 10:58
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Provade att ladda ner ett avsnitt nu på min iPhone och sen flygplansläge utan Wi-Fi och det funkar fint. Men står att avsnittet bara är tillgängligt 48h så kanske är det som är ditt problem om det var längre sen ?
Postad 24 December 2022 - 10:59
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
Testade att spela in Pingvinerna från Madagaskar, stängde av wifi och kunde se programmet utan problem.
Postad 24 December 2022 - 11:51
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Provade att ladda ner ett avsnitt nu på min iPhone och sen flygplansläge utan Wi-Fi och det funkar fint. Men står att avsnittet bara är tillgängligt 48h så kanske är det som är ditt problem om det var längre sen ?
Appen startar inte utan säger bara internetuppkoppling saknas. Lite surt för jag laddat mer maverick och tänkte se under flyget.
Postad 24 December 2022 - 16:10
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Postad 25 December 2022 - 14:55
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Postad 25 December 2022 - 14:59
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Är det ios som spökar eller vad. Blir likadand på iphone som padda. Senaste ios och iphone 11 och ipad pro 11” 2020. Det kan knappast vara för gamla prylar.
Postad 29 December 2022 - 08:19
hofwing
-
hofwing
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Finns det möjlighet att gömma kanaler i Allente 1?
Just nu har jag en massa kanaler jag inte har tillgång till plus en massa radiokanaler i slutet av min kanallista som mest bara ligger i vägen
Postad 29 December 2022 - 16:17
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Finns det möjlighet att gömma kanaler i Allente 1?
Just nu har jag en massa kanaler jag inte har tillgång till plus en massa radiokanaler i slutet av min kanallista som mest bara ligger i vägen
Du får förmodligen skapa en Favoritlista med de kanaler du har tillgång till och bara visa den (inte visa alla kanaler).
Postad 29 December 2022 - 18:14
hofwing
-
hofwing
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Du får förmodligen skapa en Favoritlista med de kanaler du har tillgång till och bara visa den (inte visa alla kanaler).
Det går, mig veterligen, inte att göra en favoritlista. Det enda man kan göra är att sätta favoritkanaler som kommer överst i listan sen kommer resten av kanalerna du har tillgång till och till sist kanaler du inte har tillgång till.
Hade velat gömma de kanaler jag inte har tillgång till men funktionen verkar inte finnas
Postad 30 December 2022 - 15:29
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Det går, mig veterligen, inte att göra en favoritlista. Det enda man kan göra är att sätta favoritkanaler som kommer överst i listan sen kommer resten av kanalerna du har tillgång till och till sist kanaler du inte har tillgång till.
Hade velat gömma de kanaler jag inte har tillgång till men funktionen verkar inte finnas
Trodde man kunde visa bara sina favoriter... Det var ju lite kass.
Postad 30 December 2022 - 15:52
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2899 inlägg
Hjälpte mina före detta svärföräldrar igår med att försöka få igång deras Allente abb i deras nya lgh. Inget funkade hur jag än försökte…..(kopplat lite sånt innan) . Misstänkte att de va nåt strul med fibret i väggen. Idag när de ringer allente så får de reda på att ”någon ” granne i bostadslänga uppgivit fel lgh nummer vilket gör att de inte funkar för dem. Dock får inte allente uppge vilken granne utan detta ska dem själva få luska reda på genom att gå å knacka på och fråga! Detta kan väl omöjligt stämma allente? Allente borde väl själva vara noga med att detta blir rätt för alla? Hoppas ni svarar på detta och ger mig nåt namn och nummer till nån på allente som kan hjälpa till!
Redigerat av vinncent, 30 December 2022 - 15:52.
Postad 30 December 2022 - 17:20
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hjälpte mina före detta svärföräldrar igår med att försöka få igång deras Allente abb i deras nya lgh. Inget funkade hur jag än försökte…..(kopplat lite sånt innan) . Misstänkte att de va nåt strul med fibret i väggen. Idag när de ringer allente så får de reda på att ”någon ” granne i bostadslänga uppgivit fel lgh nummer vilket gör att de inte funkar för dem. Dock får inte allente uppge vilken granne utan detta ska dem själva få luska reda på genom att gå å knacka på och fråga! Detta kan väl omöjligt stämma allente? Allente borde väl själva vara noga med att detta blir rätt för alla? Hoppas ni svarar på detta och ger mig nåt namn och nummer till nån på allente som kan hjälpa till!
Hej
Nej det låter konstigt, om du kan skicka PM med tex kundnummer och lägenhetsnummer så kan jag kolla upp aktiveringen.
Mvh
Niklas
Postad 30 December 2022 - 18:02
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2899 inlägg
Hej
Nej det låter konstigt, om du kan skicka PM med tex kundnummer och lägenhetsnummer så kan jag kolla upp aktiveringen.
Mvh
Niklas
Japp återkommer på privat meddelande
tack !
Postad 30 December 2022 - 22:26
edtjope
-
edtjope
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
I Allente appen på Apple TV så ser jag 1:an, 2:an, 4:an och sen 12:an i EPG’n. Jag saknar övriga kanaler mellan 1-12. Är det så för flera?
Postad 31 December 2022 - 15:39
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Hej Nickas, skickade pm till dig för någon dag sedan. Kan du kolla om allt är ok med mitt konto för Allente appen samt hemsidan funkar inte samt att jag inte ser mina paket på Allente.se. Allente 1 boxen funkar dock när jag tittar på kanalerna.
Postad 31 December 2022 - 15:53
TR6
-
TR6
-
Rookie
-
9 inlägg
I Allente appen på Apple TV så ser jag 1:an, 2:an, 4:an och sen 12:an i EPG’n. Jag saknar övriga kanaler mellan 1-12. Är det så för flera?
Samma problem, skrev ett inlägg om det för någon vecka sedan men inte fått någon reaktion från Niklas /Leif
Postad 31 December 2022 - 15:56
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej
Jag är ledig just nu och kommer svara så fort jag har möjlighet.
Gott nytt år alla!
Mvh
Niklas
Postad 31 December 2022 - 18:57
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Du kan vända dig till nätägaren så kan de ta bort den felaktiga "kopplingen". Detta hände mig också. OpenUniverse (min nätägare) hjälpte mig.
Redigerat av LiMiT, 31 December 2022 - 18:57.
Postad 03 January 2023 - 13:41
tyckaren
-
tyckaren
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag tänker beställa ett depositionskort till en av våra apparater (en LG OLED 65B7V ) men frågan är vilket CA-modul som fungerar? Allente har en egen modul men dem listar inte vår modell så osäker på om den kan fungera?!
Enligt vad man kan läsa hos Claes verkar detta med CA-moduler vara rena djungeln med olika krypteringar, komprimeringar och programleverantörer som stöds och inte stöds av olika moduler...
Ställde frågan i en annan tråd på forumet och en person menade då att vilket "Conax" modul som helst skall fungera men jag vill vara säker innan jag beställer så täntkte få ett svar direkt från Allente som borde veta vad deras kort kräver....
Så frågan är vad kan jag använda för modul med min TV för att få depositionskortet att fungera?
Redigerat av tyckaren, 03 January 2023 - 13:56.
Postad 03 January 2023 - 13:59
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
Jag tänker beställa ett depositionskort till en av våra apparater (en LG OLED 65B7V ) men frågan är vilket CA-modul som fungerar? Allente har en egen modul men dem listar inte vår modell så osäker på om den kan fungera?!
Enligt vad man kan läsa hos Claes verkar detta med CA-moduler vara rena djungeln med olika krypteringar, komprimeringar och programleverantörer som stöds och inte stöds av olika moduler...
Så frågan är vad kan jag använda för modul med min TV för att få depositionskortet att fungera?
Eftersom de fria kanalerna inte är pairade bör vilken conaxmodul fungera, Enklast är dock att köpa en från Allente.
Postad 03 January 2023 - 14:11
tyckaren
-
tyckaren
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Eftersom de fria kanalerna inte är pairade bör vilken conaxmodul fungera, Enklast är dock att köpa en från Allente.
Som sagt listar Allente en massa TV modeller som deras skall fungera med men vår modell är inte med där.
Brukar alla CA interface fungera med alla TV modeller så man kan strunta i att den sakanas i listan??
Postad 03 January 2023 - 14:15
tyckaren
-
tyckaren
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Allente har dock en CA-modjul för deras "vanliga" programkort som faktiskt listar vår TV men frågan är om den fungerar även med depositionskort?
Dokumentationen för dessa kort är verkligen usel - inget leverantörerna vill att man skall använda förstås utan hellre prenumerera på deras andra tjänster kan jag tro....
Postad 03 January 2023 - 14:25
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
Som sagt listar Allente en massa TV modeller som deras skall fungera med men vår modell är inte med där.
Brukar alla CA interface fungera med alla TV modeller så man kan strunta i att den sakanas i listan??
TV.apparaten är helt ointressant om du inte ska ha deras programutbud. De som är med i listan är förberedda för Allente/Canal Digital och presenterar kanalerna i den ordning med kanalnummer de lagt in samt uppdaterar listan via satellit.
Det är bara att söka på 0.8 w så hittar du kanalerna.
Postad 03 January 2023 - 19:50
Scara
-
Scara
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Får felmeddelande på appen till min Samsung TV.
Det fungerar att titta ett tag men sen kommer det upp: " Enhetsgränsen är uppnådd, Du kan byta till en annan stream"
Felkod A013.
Jag har installerat om appen men får samma fel.
Postad 03 January 2023 - 20:17
Göken99
-
Göken99
-
Användare
-
-
109 inlägg
Får felmeddelande på appen till min Samsung TV.
Det fungerar att titta ett tag men sen kommer det upp: " Enhetsgränsen är uppnådd, Du kan byta till en annan stream"
Felkod A013.
Jag har installerat om appen men får samma fel.
Samma här fick jag när jag testade appen på min Samsung-tv...
Inte illa att Allente är så på alerten att dom kan avgöra när man sett nog! 
Postad 04 January 2023 - 09:49
sunqan
-
sunqan
-
Lärjunge
-
-
299 inlägg
Det är nog snarare att appen för streaming är igång på för många ställen... normalt är max fyra strömmar, vissa kanaler ksn ga lägre (en eller två)
Postad 04 January 2023 - 11:33
Scara
-
Scara
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Det är nog snarare att appen för streaming är igång på för många ställen... normalt är max fyra strömmar, vissa kanaler ksn ga lägre (en eller två)
Isåfall så måste den känna av fel. Jag har laddat ner appen till min Ipad också men använder inte den.
Vi kör bara på TV:n.
Postad 04 January 2023 - 19:31
andda715
-
andda715
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej alla,
Har precis blivit med Allente via parabol. Allt har inte installerats osv än men började kolla lite på vad som funkar streamat.
Gick bra med Viaplay men Cmore klagar på att jag inte är kund eller dylikt när jag försöker aktivera med kundnummer och postnummer. Discovery+ antar jag man ska lösa via sin profil på allante.se men där blir det ett felmeddelande när jag försöker aktivera via länken.
Någon som har koll på hur länge det brukar dröja innan allt kicka igång?
Allente-appen verkar fungera fint.
Tack på förhand,
Anders
Postad 04 January 2023 - 19:36
Göken99
-
Göken99
-
Användare
-
-
109 inlägg
Så är det definitivt inte, enda streamen som var igång!
Precis som för Scara.
Jag har aldrig fått den felkoden när jag använt Allenteappen på min apple-tv eller Allenteappen på min mobil heller, så nog ingen slump att jag och Scara fick upp den just på Samsungtv-appen när jag testade den...
Använder dock hellre Apple-tv:n så inget större problem för mig....
Postad 04 January 2023 - 19:39
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
Hej alla,
Har precis blivit med Allente via parabol. Allt har inte installerats osv än men började kolla lite på vad som funkar streamat.
Gick bra med Viaplay men Cmore klagar på att jag inte är kund eller dylikt när jag försöker aktivera med kundnummer och postnummer. Discovery+ antar jag man ska lösa via sin profil på allante.se men där blir det ett felmeddelande när jag försöker aktivera via länken.
Någon som har koll på hur länge det brukar dröja innan allt kicka igång?
Allente-appen verkar fungera fint.
Tack på förhand,
Anders
Angående c more. Har du valt operatör? Det ska vara allente,
Postad 04 January 2023 - 20:34
andda715
-
andda715
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Ja, gissade att det var via aktivera konto -> allente -> kundnr + postnr? Kanske kickar igång imorgon. :-)
Postad 04 January 2023 - 22:31
angelsevov
-
angelsevov
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Disney Channel, Disney Jr och Nat Geo Wild upphör med sändningar via satellit 2023-02-28.
Niklas , kommer det mer info om det senare i månaden?
Postad 04 January 2023 - 23:04
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Kass bild på hockeyn ikväll :-(
Postad 06 January 2023 - 14:04
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Disney Channel, Disney Jr och Nat Geo Wild upphör med sändningar via satellit 2023-02-28.
Niklas , kommer det mer info om det senare i månaden?
Hej
Det kommer komma information om Disney och Nat Geo Wild.
Mvh
Niklas
Ja, gissade att det var via aktivera konto -> allente -> kundnr + postnr? Kanske kickar igång imorgon. :-)
Hej
När installatören aktiverar abonnemanget så fungerar tex Discovery+ och C More. Om du vill aktivera det tidigare så behöver du kontakta kundservice.
Mvh
Niklas
Postad 06 January 2023 - 14:31
andda715
-
andda715
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Postad 09 January 2023 - 22:06
slickepott
-
slickepott
-
Amatör
-
-
92 inlägg
edtjope, den 30 Dec 2022 - 22:26, skrev:
Samma problem, skrev ett inlägg om det för någon vecka sedan men inte fått någon reaktion från Niklas /Leif
Något nytt om detta?
I mitt fall är det i Allente-appen i en Philips TV som saknar en drös med kanaler i EPG'n..
Redigerat av slickepott, 10 January 2023 - 08:50.
Postad 12 January 2023 - 09:59
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Niklas Jag hade fått ett erbjudnade där jag skulle få cmore till ett nedsatt pris, dock ser jag på fakturan att jag betalat original priset. Har skickat pm.
Hej
Har svarat dig.
Mvh
Niklas
Postad 12 January 2023 - 14:23
slickepott
-
slickepott
-
Amatör
-
-
92 inlägg
edtjope, den 30 Dec 2022 - 22:26, skrev:
Något nytt om detta?
I mitt fall är det i Allente-appen i en Philips TV som saknar en drös med kanaler i EPG'n..
@Allente Sverige
Jag puffar detta ärende. Många kanaler saknas i Allenteappens EPG.
Finns det något jag som konsument att göra? Om inte,
- ...ligger problemet hos er på Allente?
- När kan man förvänta sig att detta är åtgärdat?
Tack på förhand
Postad 12 January 2023 - 15:52
pebjn
-
pebjn
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Samma sak gäller EPG:n i ATV. Många kanaler saknas.
Postad 12 January 2023 - 19:48
Ste1nar
-
Ste1nar
-
Rookie
-
2 inlägg
När kommer Axess TV via satellit? Alla har inte internetansluten box.
Postad 12 January 2023 - 20:41
luma67
-
luma67
-
Användare
-
-
143 inlägg
Jag tycker att det ofta blir strul med ”programinformation saknas”. I Veckoarkivet, i ”senast sedda kanaler”. tv-guiden säger ”Information om tv-programmet kunde inte tas emot” och alla kanaler i guiden visar ”information saknas”.
Film o serier kan inte hitta något, ”just nu finns inga titlar” osv.
Om allt har med WiFi-uppkoppling att göra undrar man varför det skall behövas överhuvudtaget. (Fiber direkt till tv-boxen från omvandlaren)
EDIT:
Tv-boxens klocka var satt till 22 nov 2022.
Intressant att den hoppar…
Redigerat av luma67, 12 January 2023 - 21:27.
Postad 15 January 2023 - 20:48
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Varför syns inte alla kanaler i min kanallista, kan inte se Cmore film-kanalerna någonstans? Streamar alla kanaler med Allente 1 boxen, och har både Allente premium samt Cmore Premium.
Postad 15 January 2023 - 22:52
sunqan
-
sunqan
-
Lärjunge
-
-
299 inlägg
Varför syns inte alla kanaler i min kanallista, kan inte se Cmore film-kanalerna någonstans? Streamar alla kanaler med Allente 1 boxen, och har både Allente premium samt Cmore Premium.
Har du cmore viA allente? Om inte, så måste du använda cmore-appen.
Postad 16 January 2023 - 08:33
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Har du cmore viA allente? Om inte, så måste du använda cmore-appen.
Har både Allente premium samt cmore premium paketen.
Postad 16 January 2023 - 08:50
hofwing
-
hofwing
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Får relativt ofta felmeddelande på min Allente 1 (fiber-tv) enligt bifogad bild. Ungefär en gång per dag
Har kollat min kabel efter tappade paket men kan inte se något, har tidigare kört Telia via fiber i ett par år utan ett enda problem. Någon som har en idé om vad som kan vara problemet?
Har internetåtkomst via wi-fi och tv-signal via nätverkskabel.
Kan även tillägga att efter omstart av boxen tar det ett par minuter innan bilden kommer (samma felmeddelande i början)
Bifogad fil(er)
-
tv.jpg 36.46K
2 Antal nerladdningar
Redigerat av hofwing, 16 January 2023 - 08:51.
Postad 16 January 2023 - 09:33
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Troligtvis så beror det på att Allente inte har rättigheter till att streama C More's kanaler utan man får i stället använda C More-appen.
Postad 16 January 2023 - 10:37
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Troligtvis så beror det på att Allente inte har rättigheter till att streama C More's kanaler utan man får i stället använda C More-appen.
Sportkanalerna är dock med i listan.
Redigerat av Karl-Johan, 16 January 2023 - 10:37.
13 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 13 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|