Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 January 2023 - 12:26

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Gällande epg som fattas så finns den i iOS appen men saknas i tvOS . Tv3 , 6an, 5an , tv 10, 11, 12 mfl

Postad 16 January 2023 - 15:45

slickepott
  • slickepott
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Gällande epg som fattas så finns den i iOS appen men saknas i tvOS . Tv3 , 6an, 5an , tv 10, 11, 12 mfl

Oki, har du hört något om någon fix för det?

Postad 16 January 2023 - 17:00

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Får relativt ofta felmeddelande på min Allente 1 (fiber-tv) enligt bifogad bild. Ungefär en gång per dag

Har kollat min kabel efter tappade paket men kan inte se något, har tidigare kört Telia via fiber i ett par år utan ett enda problem. Någon som har en idé om vad som kan vara problemet?

Har internetåtkomst via wi-fi och tv-signal via nätverkskabel.

Kan även tillägga att efter omstart av boxen tar det ett par minuter innan bilden kommer (samma felmeddelande i början)

Hur har du kopplat? Tjänstefördelare -> Allente1 eller annat?

Postad 16 January 2023 - 17:32

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Hur har du kopplat? Tjänstefördelare -> Allente1 eller annat?

Direkt från fiberkonverteraren, först i LAN2 sen bytte jag till LAN3 för att se om det gav skillnad (tillhör Zitius som har valfria portar i tjänstefördelaren)

Har som sagt kört Telia i några år direkt från LAN2 utan problem, hos Allente har detta problemet varit sedan dag ett

Postad 16 January 2023 - 18:26

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1989 inlägg
  • 0

Direkt från fiberkonverteraren, först i LAN2 sen bytte jag till LAN3 för att se om det gav skillnad (tillhör Zitius som har valfria portar i tjänstefördelaren)

Har som sagt kört Telia i några år direkt från LAN2 utan problem, hos Allente har detta problemet varit sedan dag ett

man ska aldrig köra sin uppkoppling rakt ut från fiberconvertern.

har du ingen router på insidan?

Postad 16 January 2023 - 19:30

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

man ska aldrig köra sin uppkoppling rakt ut från fiberconvertern.
har du ingen router på insidan?

Jo, TV-signalen kan man när man har inbyggd tjänstefördelare.

Har naturligtvis en router till min internetuppkoppling som jag har via annan ISP men det har inget med min TV-tjänst att göra

Är det ingen annan som kör Allente 1 via fiber och har upplevt samma problem?

Redigerat av hofwing, 16 January 2023 - 19:33.

Postad 16 January 2023 - 19:38

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1989 inlägg
  • 0

Jo, TV-signalen kan man när man har inbyggd tjänstefördelare.

Har naturligtvis en router till min internetuppkoppling som jag har via annan ISP men det har inget med min TV-tjänst att göra

Är det ingen annan som kör Allente 1 via fiber och har upplevt samma problem?

Ahh :) läste lite snabbt.

Beroende på router så brukar det gå fint att ordna tv den vägen med. 

Jag kör ibland med allente appen via apple tv men har aldrig sett problemet du beskriver. Däremot så lämnar annat mycket att önska.

Postad 16 January 2023 - 21:12

luma67
  • luma67
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Fiber via omvandlaren, LAN 2 ,direkt till box. Har aldrig fått just det där felmeddelandet. Jag har även testat LAN 3 och TV dök upp. IP-Only hos mig.
Blir dock inte klok på info i boxen gällande uppkoppling. ”Fiber TV” säger den att installationen är konfad för, men info i settings säger ” ingen ethernet ”. Detta så fort man kopplat upp sig mot WiFi.
Vore väl bra med separat info för TV-uppkoppling vs eventuell WiFi-uppkoppling.

Postad 17 January 2023 - 17:14

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Har en Inteno som tjänstefördelare (Open Universe) inkopplad på LAN2 som fungerar utmärkt vad gäller TV-signal, har aldrig upplevt att den tappar kontakten och visar "Ingen TV-signal". Däremot, om jag drar ur kabeln och stoppar i den igen, kan det ta en stund innan signalen kommer igen och då poppar meddelandet upp. Givetvis också om jag startar om boxen.

Får dock inte in fiber i lägenheten, utan konverteringen till TP-anslutning är redan gjord (TP-jack i lägenheten).

Redigerat av LiMiT, 17 January 2023 - 17:18.

Postad 17 January 2023 - 17:19

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Oki, har du hört något om någon fix för det?

Hej

Vi jobbar på att lösa det, ska kolla hur långt bort det är tills det är löst.

Mvh
Niklas

Får relativt ofta felmeddelande på min Allente 1 (fiber-tv) enligt bifogad bild. Ungefär en gång per dag

Har kollat min kabel efter tappade paket men kan inte se något, har tidigare kört Telia via fiber i ett par år utan ett enda problem. Någon som har en idé om vad som kan vara problemet?

Har internetåtkomst via wi-fi och tv-signal via nätverkskabel.

Kan även tillägga att efter omstart av boxen tar det ett par minuter innan bilden kommer (samma felmeddelande i början)

Hej

Hur är det kopplat? Direkt till tjänstefördelare eller via tex Arris router? 
Kan vara så att vi behöver lägga en felanmälan till stadsnätet. Skicka kundnummer via PM så kan vi undersöka om vi ser något konstigt.
Gärna tidpunkt när du senast hade problem också.

Mvh
Niklas

Postad 17 January 2023 - 20:30

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Hej

Mvh
Niklas

Hej

Hur är det kopplat? Direkt till tjänstefördelare eller via tex Arris router?
Kan vara så att vi behöver lägga en felanmälan till stadsnätet. Skicka kundnummer via PM så kan vi undersöka om vi ser något konstigt.
Gärna tidpunkt när du senast hade problem också.

Mvh
Niklas

Tack Niklas, jag har skickat ett PM med mina uppgifter!

Postad 18 January 2023 - 09:18

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

Har både Allente premium samt cmore premium paketen.

Jag har själv både allente och cmore, men jag har köpt cmore direkt från cmore och har då naturligtvis INTE tillgång till cmores utbud i allenteappen, därav min fråga.

Det finns två svar på din fråga:
Om du köpt cmore direkt från cmore, då måste du använda cmoreappen.

Om du köpt cmore från allente, då har du tillgång till satellitkanalerna och åtminstone delar av utbudet via allentes app (jag har åtta låsta sportkanaler i kanallistan i allenteappen). Streaming i övrigt vet jag inte (jag måste kolla), men man kan aktivera sitt "allentecmore" hos cmore, och köra cmoreappen, om det sen innebär att man måste gå den vägen är inte omöjligt.

Edit - det föll bort ett inte i min text.

Redigerat av sunqan, 19 January 2023 - 08:31.

Postad 18 January 2023 - 09:57

slickepott
  • slickepott
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Hej

Mvh
Niklas

Toppen!

Postad 18 January 2023 - 17:01

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Jag har C more standard via Allente och testade nu följande.

I inställningar för satellit (OnePlace) så "stängde" jag av parabolen så boxen gick över till streaming av kanalerna och då försvann alla C More's film o serie-kanaler. Detta gäller även i boxen Allente 1.

I mina Allente appar så saknas dessa kanaler sen en bra tid tillbaka.

Mina appar finns på dessa plattformar:

Android TV

Android

Tizen (Samsung)

IOS (Apple TV)

PC

Däremot så finns där C More's sportkanaler men då med ett hänglås på.

Så min teori är att Allente inte har rättigheter att streama C More's film o serie-kanaler.

Postad 18 January 2023 - 17:10

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Jag har C more standard via Allente och testade nu följande.

I inställningar för satellit (OnePlace) så "stängde" jag av parabolen så boxen gick över till streaming av kanalerna och då försvann alla C More's film o serie-kanaler. Detta gäller även i boxen Allente 1.

I mina Allente appar så saknas dessa kanaler sen en bra tid tillbaka.

Mina appar finns på dessa plattformar:

Android TV

Android

Tizen (Samsung)

IOS (Apple TV)

PC

Däremot så finns där C More's sportkanaler men då med ett hänglås på.

Så min teori är att Allente inte har rättigheter att streama C More's film o serie-kanaler.

Hej

De flesta filmer finns att se via playtjänsten när man har C More, därför finns inte filmkanalerna som live-tv kanaler.

Mvh
Niklas

Postad 18 January 2023 - 17:18

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Hej

De flesta filmer finns att se via playtjänsten när man har C More, därför finns inte filmkanalerna som live-tv kanaler.

Mvh
Niklas

Jo det vet jag men jag försökte bara tala om detta för dom som tror att man kan streama dessa som just live-kanaler.

Postad 19 January 2023 - 08:29

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

"men jag har köpt cmore direkt från cmore och har då naturligtvis tillgång till cmores utbud i allenteappen"
Jag tror du menar "inte har tillgång till cmores utbud i Allente appen".
För att få tillgång till cmores utbud i allente appen krävs att du köpt cmore via allente.

Om du köpt cmore via allente kommer kanalerna finnas tillgängliga både i appen och boxen.
Samt att du kan streama filmer och serier från cmore via allente appen.
Utöver det får du också tillgång till cmores officiella app.

Det föll bort ett INTE andra gången jag skrev texten (jag blev avnruten av teöefon, och texten var borta när jag fick tillbaks webbläsarfönstret.

Postad 19 January 2023 - 08:38

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

Hej

Mvh
Niklas

Och för att vara extra tydlig så är filmerna tillgängliga direkt via allenteappen, man går via "kanalhus" och cmore.

Postad 19 January 2023 - 08:42

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

Jag har själv både allente och cmore, men jag har köpt cmore direkt från cmore och har då naturligtvis INTE tillgång till cmores utbud i allenteappen, därav min fråga.

Det finns två svar på din fråga:
Om du köpt cmore direkt från cmore, då måste du använda cmoreappen.

Om du köpt cmore från allente, då har du tillgång till satellitkanalerna och åtminstone delar av utbudet via allentes app (jag har åtta låsta sportkanaler i kanallistan i allenteappen). Streaming i övrigt vet jag inte (jag måste kolla), men man kan aktivera sitt "allentecmore" hos cmore, och köra cmoreappen, om det sen innebär att man måste gå den vägen är inte omöjligt.

Edit - det föll bort ett inte i min text.

Har precis kollat i androidversionen av allenteappen, man hittar cmores filmutbud under kanalhus - cmore. Så allenteappen räcker om man köpt cmore från allente.

Postad 19 January 2023 - 08:54

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Har precis kollat i androidversionen av allenteappen, man hittar cmores filmutbud under kanalhus - cmore. Så allenteappen räcker om man köpt cmore från allente.

Ja fast det var inte detta som Karl-Johan frågade om, han undrade varför C More's kanaler inte fanns med i kanal listan när han hade sin Allente 1-box inställd för streaming. 

Postad 19 January 2023 - 22:54

larlar
  • larlar
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Men är allt bara med 2.0 ljud ?

Postad 20 January 2023 - 08:30

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

Men är allt bara med 2.0 ljud ?

Inte den blekaste :-) .jag har inte tillgång till cmore den vägen.

Postad 20 January 2023 - 08:40

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

Ja fast det var inte detta som Karl-Johan frågade om, han undrade varför C More's kanaler inte fanns med i kanal listan när han hade sin Allente 1-box inställd för streaming.

Det har vi väl fler gissningar på och en plsusibel förklaring från nikladäs. Varför skulle någon vilja titta på filmer på en viss tid nör de ändå finns att tillgå att strömma direkt, när som helst, hur mycket som helst? Vill man se filmen "det mystiska ögat i slaskhinken: ögats återkomst" som visas på en av filmkanalerna kl 20 på lördan, då är det ju bara att starta filmen från arkivet kl 20 på lördan och titta.

Postad 25 January 2023 - 16:24

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2527 inlägg
  • 0

På min  ADB PVR 5720 (500 gb-boxen) fungerar det inte all nå webben med veckoarkiv, serier eller filmer längre. Har funktionen upphört, eller är det fel på boxen? Nätverket fungerar i alla fall.

Postad 25 January 2023 - 18:52

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

På min  ADB PVR 5720 (500 gb-boxen) fungerar det inte all nå webben med veckoarkiv, serier eller filmer längre. Har funktionen upphört, eller är det fel på boxen? Nätverket fungerar i alla fall.

Funktionen är borttagen från den boxen. Ingen streaming alls där.

Postad 25 January 2023 - 18:54

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2527 inlägg
  • 0

Funktionen är borttagen från den boxen. Ingen streaming alls där.

Tack för informationen.

Postad 25 January 2023 - 19:56

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0

I Allente appen på Apple TV så ser jag 1:an, 2:an, 4:an och sen 12:an i EPG’n. Jag saknar övriga kanaler mellan 1-12. Är det så för flera?

Niklas, händer det någonting med ovanstående? Problemet har funnits i säkert 2 månader nu.

Postad 25 January 2023 - 20:12

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Vad ska ersätta kanaler som plockas bort sista februari?

Postad 25 January 2023 - 20:35

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Bara jag som har problem med Apple TV appen ? Kanalbyten tar lång tid , tv/ filmer / serier startat inte i bland
En omstart löser problemet tillfälligt . Har provat att avinstallera appen men felet återkommer. Inga andra appar på Apple tvn har samma problem och på min Nvidia shield funkar allt toppen , även snabbare kanalbyten

Postad 26 January 2023 - 08:14

pebjn
  • pebjn
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Niklas, händer det någonting med ovanstående? Problemet har funnits i säkert 2 månader nu.

Har samma problem. Felanmälde via formulär på Allentes hemsida för ett par veckor sedan. Inget har hänt. Har inte ens fått någon återkoppling på inskickat formulär/felanmälan.

Postad 26 January 2023 - 10:30

slickepott
  • slickepott
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Hej

Mvh
Niklas

Puffar för detta...

Niklas, har du fått något svar på när EPG'n kan vara fixad?

Postad 26 January 2023 - 12:45

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
Skulle inte Timeshift vara på plats i Allente 1 senast Q4 -22?

Texten är numera borta från hemsidan.

Postad 26 January 2023 - 13:54

angelsevov
  • angelsevov
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Vad ska ersätta kanaler som plockas bort sista februari?

Det ser ut som "ingeting".

https://www.allente....n-disney-utgar/

Postad 26 January 2023 - 14:59

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2527 inlägg
  • 0

Dagens mejl från Allente:

Våra bästa tv- och streamingtips just nu!

Allente <[email protected]>
12:06 (för 2 timmar sedan)

cleardot.gif
cleardot.gif
till mig
cleardot.gif

<body yahoo bgcolor="#ffffff" style="margin: 0px; padding: 0px; height: 100%; background-color: rgb(255, 255, 255);" class=""""""&quot;&amp;quot;&amp;amp;quot;&amp;amp;amp;quot;&amp;amp;amp;amp;quot;&amp;amp;amp;amp;amp;quot;&amp;amp;amp;amp;amp;amp;quot;&amp;amp;amp;amp;amp;amp;amp;quot;&amp;amp;amp;amp;amp;amp;amp;amp;quot;&amp;amp;amp;amp;amp;amp;amp;amp;amp;quot;&amp;amp;amp;amp;amp;amp;amp;amp;amp;amp;quot;&amp;amp;amp;amp;amp;amp;amp;amp;amp;amp;amp;quot;&amp;amp;

etc.etc. har fått några sådana.

Postad 26 January 2023 - 16:50

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

• 401 inlägg
  • 0

Hmm, mitt såg ut såhär!

Bifogad fil(er)

Postad 26 January 2023 - 20:43

ted1001
  • ted1001
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Nat Geo Wild försvinner??
Den kanalen är enda orsaken till mitt Premium-abbonnemang - den visar Dr. Pol. Favoritveterinären. 😃

Nu går min bindninstid ut i April, men.. vill ju såklart ha tillgång till Nat Geo Wild. Hmm?

Postad 28 January 2023 - 09:34

tyckaren
  • tyckaren
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Jag har köpt ett depositionskort och CA interface från Allente för en extra TV (LG OLED) men det fanns absolut ingen info med om hur man skall sätta upp det - varken hur kortet skall vändas i CA modulen, vilken information som bör visas om CA-modulen/kortet i TVn om det fungerar som förväntat eller vilken typ av ny sökning av Satellit som skall göras etc.

Detta är kanske triviala frågor men tänkte ändå höra am det finns någon websida med information? Jag antar man kan kontakta er support men det brukar trist nog ta rätt mycket tid (lång telefonkö och ber man dem ringa upp brukar det ske när man inte själv råkar kunna svara pga arbete och då måste man själv ringa upp igen etc) så tänkte börja och se om jag själv kan lösa det utan att gå den vägen...

Just nu ser jag följande information om CA modulen i TV:n och spontant ser det ju inte så bra ut tycker jag med datum som är 1990 något men vem vet kanske skall det "vara så"?! När jag sökte nya kanaler på Astra 5°E / Sirius 5°E (som jag tror är den rätta för SVT) dök inte dessa kanaler upp (de fanns inte heller sedan tidigare då jag enbart sökt efter FTA kanaler vilket dessa inte är).

Om Allente inte har någon info att dela med sig av kanske någon som har ett depositionskort från dem med en LG OLED kan ge några tips?

Bifogad fil(er)

Redigerat av tyckaren, 28 January 2023 - 09:52.

Postad 28 January 2023 - 11:28

tyckaren
  • tyckaren
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Har löst problemet - man behövde bara vänta ett bra tag innan kortet började fungera och sedan göra en ny kanalsökning där man fick valet "Canall Digital" som alternativ och även kunde lägga till fler sateliter än Sirius som föreslogs. 
Nu har jag både de fria kanalerna som kortet låser upp och mina vanliga FTA kanaker.

Redigerat av tyckaren, 28 January 2023 - 16:45.

Postad 28 January 2023 - 13:52

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 1
Är det inte 0,8°w du ska söka på ? Där har jag alla mina kanaler iaf , men använder iofs inte depositions kort ..

Postad 28 January 2023 - 19:54

angelsevov
  • angelsevov
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Har löst problemet - man behövde bara vänta ett bra tag innan kortet började fungera och sedan göra en ny kanalsökning där man fick valet "Canall Digital" som alternativ och även kunde lägga till fler sateliter än Sirius som föreslogs. 
Nu har jag både de fria kanalerna som kortet låser upp och mina vanliga FTA kanaker.

Nya programkort kommer med 15 dagars frivisning av betalkanaler. Kolla om du har fått det också.

Redigerat av angelsevov, 28 January 2023 - 20:04.

Postad 30 January 2023 - 22:02

Rydde
  • Rydde
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Blev inte så lite förvånad när efter jag installerat Allente appen och kopplat in en hårddisk till min nya Sony tv skulle pausa ett program och det gick inte?? Timeshift problem, eller vad är problemet?

Postad 31 January 2023 - 07:52

pebjn
  • pebjn
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Nu har kanaler som saknades i EPG:n i Allenteappen i AppleTV kommit tillbaka.

Postad 31 January 2023 - 22:05

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Blev inte så lite förvånad när efter jag installerat Allente appen och kopplat in en hårddisk till min nya Sony tv skulle pausa ett program och det gick inte?? Timeshift problem, eller vad är problemet?

Hej

Det går inte att spela in via apparna, endast via box om du har satellit eller fiber-tv signal.

Mvh
Niklas

Nu har kanaler som saknades i EPG:n i Allenteappen i AppleTV kommit tillbaka.

Hej

Det ska vara löst på det flesta kanaler nu.

Mvh
Niklas

Postad 01 February 2023 - 08:19

slickepott
  • slickepott
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Hej

Det ska vara löst på det flesta kanaler nu.

Mvh
Niklas

Ögnade snabbt igenom och noterade att det mesta verkar vara på plats. CMORE-kanaler saknas ännu. Jag såg bara "CMORE Mix" och "CMORE Hockey" i EPG-listan.

Är även dessa på G?

Postad 01 February 2023 - 12:07

Squater
  • Squater
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej! Vi ska byta leverantör av bredband och tv från Telia till Allente. Nu har vi routern Technicolour 799 vac xtream från Telia. Fungerar den routern även med Allente? Boxen från Allente kommer vara ansluten till en repeater/brygga från Technicolour så att det fungerar trådlöst. Krävs det några särskilda inställningar på routern för att den ska fungera med Allente?

Jag har även en Asus RT-AC66u men jag gissar att det krävs lite arbete för att tv:n ska fungera trådlöst med routern från Asus. Alternativet är att beställa routern från Allente.

Postad 01 February 2023 - 22:19

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Ögnade snabbt igenom och noterade att det mesta verkar vara på plats. CMORE-kanaler saknas ännu. Jag såg bara "CMORE Mix" och "CMORE Hockey" i EPG-listan.

Är även dessa på G?

Hej

Det är på gång, vi fixar ett antal kanaler per dag nordisk därför det tyvärr dragit ut på tiden.

Mvh
Niklas

Hej! Vi ska byta leverantör av bredband och tv från Telia till Allente. Nu har vi routern Technicolour 799 vac xtream från Telia. Fungerar den routern även med Allente? Boxen från Allente kommer vara ansluten till en repeater/brygga från Technicolour så att det fungerar trådlöst. Krävs det några särskilda inställningar på routern för att den ska fungera med Allente?

Jag har även en Asus RT-AC66u men jag gissar att det krävs lite arbete för att tv:n ska fungera trådlöst med routern från Asus. Alternativet är att beställa routern från Allente.

Hej

Det beror lite på hur du menar, hur hade du tänkt använda din router? För att få fiber-tv signal behöver du ha vår router eller koppla boxen direkt till tjänstefördelaren. 

Mvh
Niklas

Postad 01 February 2023 - 22:25

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
@Niklas.

Frågade för ett par dagar sedan, hur går det med funktionen att spola tillbaka med Allente 1 boxen?

Det var utlovat till senast Q4-22 på er hemsida och en av anledningarna till att jag valde er som leverantör. Texten är numera borta från hemsidan.

På Canal digitaltiden var det inga problem att göra detta då boxen kontinuerligt spelade in det man tittade på.

Postad 01 February 2023 - 23:58

Squater
  • Squater
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hej
Det beror lite på hur du menar, hur hade du tänkt använda din router? För att få fiber-tv signal behöver du ha vår router eller koppla boxen direkt till tjänstefördelaren. 
Mvh
Niklas[/quote]

Hej Niklas! Jag tänkte ansluta min Asus router till fiberuttaget och ev en tv-brygga i en av portarna på routern för iptv. Den andra bryggan är ansluten till boxen från Allente. Kan det fungera med rätt vlan id i min Asus-router? Den ska fungera för iptv. Vi har ett uttag för både tv och internet och inte någon tjänstefördelare med olika portar för tv och internet. Jag antar att jag måste beställa routern från Allente för att det helt säkert ska fungera.

Postad 02 February 2023 - 08:02

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

@Niklas.

Frågade för ett par dagar sedan, hur går det med funktionen att spola tillbaka med Allente 1 boxen?

Det var utlovat till senast Q4-22 på er hemsida och en av anledningarna till att jag valde er som leverantör. Texten är numera borta från hemsidan.

På Canal digitaltiden var det inga problem att göra detta då boxen kontinuerligt spelade in det man tittade på.

Hej

Bara så jag inte missförstår din fråga, pratar vi att boxen automatiskt spelar in när du går till en kanal, eller att starta om ett program från början?

Mvh
Niklas

Hej
Mvh
Niklas[/quote]

Hej Niklas! Jag tänkte ansluta min Asus router till fiberuttaget och ev en tv-brygga i en av portarna på routern för iptv. Den andra bryggan är ansluten till boxen från Allente. Kan det fungera med rätt vlan id i min Asus-router? Den ska fungera för iptv. Vi har ett uttag för både tv och internet och inte någon tjänstefördelare med olika portar för tv och internet. Jag antar att jag måste beställa routern från Allente för att det helt säkert ska fungera.

Hej

Nej det kommer inte fungera, så det behöver vara våran router.

Alternativt om du kan koppla boxen direkt till uttaget för TV och sedan koppla upp boxen på wifi, då är det inga problem.

Mvh

Niklas

Postad 02 February 2023 - 09:10

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
Precis, att boxen automatiskt börjar spela in den kanal du tittar på så att man spola tillbaka om man av någon anledning missar något.

Hade man tittat fem minuter gick det att spola tillbaka fem minuter, hade man kollat en timme så gick det att spola tillbaka en timme.

Nu är enda sättet att starta programmet från början vilket funkar men är krångligare än att bara spola tillbaka några minuter.

Jag har ert SD-kort och pausa eller spela in hela program fungerar.

13 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 13 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.