* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(162)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson MW600 Wireless In-ear
(Hörlurar)
|
5
|
(174)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(103)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(118)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Mw600 ersättare (3 inlägg)
|
10 år sedan |
SE MW600 (113 inlägg)
|
13 år sedan |
Sony Ericsson - Xperia mini & mini pro - 2nd gen (36 inlägg)
|
13 år sedan |
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro * (2353 inlägg)
|
13 år sedan |
SE MW-600, tappar uppspelning var annan minut... (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Paket för trådlöst överfört ljud i flera rum (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Smart Keyboard (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 19 November 2010 - 12:29
Postad 19 November 2010 - 12:35
2.2 finns inte för Sony Ericsson Xperia X10, som denna tråd handlar om.Sedan jag har uppdaterat mob. till 2.2
Postad 19 November 2010 - 16:17
Varje gång jag bytt telefon osv har jag säkerhetskopierat alla kontakter till simkortet. Nu när jag har X10án så ligger de typ 5 nummer på samma person om man går in på någon kontakt, alltså samma nummer 5-6 ggr antagligen för att jag har säkerhetskopirat samma kontakter 5-6 gånger, så frågan är hur jag rensar hela simkortet och sedan kopierar tillbaka så jag endast får ett nummer på varje kontakt??
Nån som har någon bra lösning?
Postad 19 November 2010 - 21:10
VideoNew features:
- DUAL BOOT
Known problems:
- no Audio playback (voice calls work)
- no native Video playback (RockPlayer works)
- camera - not implemented yet
- random reboots (identified - WIP)
- random lags (identified - WIP)
- slight radio issue - voice calls - sometimes (1 out of 25-30 for me) both you and the other person sound like a chipmunk (identified - WIP)
Installation:
TBA
Download link:
TBA
Postad 20 November 2010 - 08:02
Jag har köpt 2 pack på Teknikmagasinet för 99kr.
Inte original dock, tycker däremot att det är mycket bättre än det som följde med X10an.
Bra glid, anti reflektion, extremt enkelt att applicera..
Följer även med en liten "skrapa" och en putsduk.
Testa det innan du köper ngt för flera hundra.. Du kommer bli mycket nöjd!
Täcker detta samma yta som original-skyddet? På teknikmagasinets hemsida ser det ut att vara mindre? Jag är alltså ute efter ett skydd som är identiskt med originalet, har redan provat t.ex. InvisibleShield som jag tycker sög stenhårt.
Postad 20 November 2010 - 08:09
Postad 20 November 2010 - 11:37
Har Tre släppt sin 2.1-uppdatering än? Jag har redan flashat till 2.1 kommer jag att kunna "flasha om" till Tre? Hur gör man då? (Har nämligen läst att Tre optimerar 2.1 för sitt nät så att man får snabbare uppkoppling och det vill man ju ha...)
Jag har tre på min lur och jag fick min uppdatering i början på denna vecka. Vet dock inte om den är släppt till alla SI nummer än. Tycker att telen flyter på riktigt fint efter uppdateringen!
Postad 20 November 2010 - 20:11
Du fick inte med MW600 BT-headset i din förpackning? Annars är Sveriges Radios app trevligFinns det någon lättsam lösning för FM-sändning till x10?
Postad 20 November 2010 - 20:34
Tänkte precis på det, den har ju inbyggd fm radioDu fick inte med MW600 BT-headset i din förpackning? Annars är Sveriges Radios app trevlig
Postad 20 November 2010 - 20:35
Postad 20 November 2010 - 20:53
Att handgripligen byta ut hårdvara i mobilen är nog inte möjligt.Finns det någon lösning om jag vill ha 4,3 tum Amoled skärm i min X 10 ?
Då ska du nog kika på en annan mobil istället, om du inte vill vänta och se vad 2011 har att komma med.
Vad snackar du om?Det bästa med X10:an är stereohögtalarna och främre kamran !
X10 har varken stereohögtalare eller främre kamera?..
Postad 20 November 2010 - 22:27
Vad snackar du om?
X10 har varken stereohögtalare eller främre kamera?..
Tror han är full. Han skrev nåt i stil med
. Jaha......... och ska man leta efter saker på internet så måste man ju ändå till en dator. i X1-tråden
Han har nog aldrig ägt nån nyare telefon än X1:an.
Postad 20 November 2010 - 22:58
Postad 20 November 2010 - 23:20
Skulle inte 2,1 kunna köra exchangemail utan moxier?
Eller kommer det i UD2 till 2,1?
Någon som vet?
Mvh
M
Postad 21 November 2010 - 10:31
Finns ju två st program från scratch, ett som heter Navigation och ett som heter Wisepilot?
1. Är de båda navigatorer och gör samma saker fast olika märken eller?
2. Trafikavgifter: när jag drar igång "Navigation" så står det att GPS inte är aktiverat och man kommer in till inställningar och där antar jag att man skall välja "Använd GPS-sateliter"? Väljer man då ja så dyker det upp en varningstext om att trafikavgifter för dataöverföring kan tillkomma. Jag har "fri-surf" upp till 5gb (sen stryps hastigheten) hos Tele2. Innebär det att jag inte betalar några trafikavgifter eller är det något som läggs till? Har ju läst lite skräckhistorier om folk som fått räkningar på uppåt 10.000:- för folk som ladda kartor.
3. Wisepilot: verkar vara ett 30-dagars test. Sen får man köpa till "prenumeration" vad nu innebär någon som kan förklara det här med navigation i X10. Är nämligen något som jag verkligen vill kunna använda mig av när jag är ute och kör.
Postad 21 November 2010 - 12:18
Jag tror du tvingas köra Moxier, men som sagt jag är osäker.Hallo!
Skulle inte 2,1 kunna köra exchangemail utan moxier?
Eller kommer det i UD2 till 2,1?
Någon som vet?
Mvh
M
Postad 21 November 2010 - 12:21
1. Jag kör Navigon som jag köpt en prenumeration av, kostade 600 spänn eller nåt. Navigation dock kan oxå vara Google Maps Navigation.Ett par frågor om navigation/navigator på X10.
Finns ju två st program från scratch, ett som heter Navigation och ett som heter Wisepilot?
1. Är de båda navigatorer och gör samma saker fast olika märken eller?
2. Trafikavgifter: när jag drar igång "Navigation" så står det att GPS inte är aktiverat och man kommer in till inställningar och där antar jag att man skall välja "Använd GPS-sateliter"? Väljer man då ja så dyker det upp en varningstext om att trafikavgifter för dataöverföring kan tillkomma. Jag har "fri-surf" upp till 5gb (sen stryps hastigheten) hos Tele2. Innebär det att jag inte betalar några trafikavgifter eller är det något som läggs till? Har ju läst lite skräckhistorier om folk som fått räkningar på uppåt 10.000:- för folk som ladda kartor.
3. Wisepilot: verkar vara ett 30-dagars test. Sen får man köpa till "prenumeration" vad nu innebär någon som kan förklara det här med navigation i X10. Är nämligen något som jag verkligen vill kunna använda mig av när jag är ute och kör.
2. Korrekt, Navigation i sig drar inte speciellt mkt trafik, dina 5GB räcker gott kan jag tänka mig till alla tänkbara "surfgrejer" inkl navigation. Du betalar inget extra för navigationen om du använder dina 5GB.
3. Wisepilot är precis som Navigon ett kartprogram. Bägge är helt OK. Vad du får göra efter 30 dgr är att köpa licensen om du vil fortsätta använda navigationen i X10an
Postad 21 November 2010 - 12:52
Det är EXAKT samma storlek/yta som på originalskyddet! Jag tycker personligen att det funkar/är bättre än originalet, och det för en struntsumma =)Täcker detta samma yta som original-skyddet? På teknikmagasinets hemsida ser det ut att vara mindre? Jag är alltså ute efter ett skydd som är identiskt med originalet, har redan provat t.ex. InvisibleShield som jag tycker sög stenhårt.
Postad 21 November 2010 - 13:13
1. Jag kör Navigon som jag köpt en prenumeration av, kostade 600 spänn eller nåt. Navigation dock kan oxå vara Google Maps Navigation.
2. Korrekt, Navigation i sig drar inte speciellt mkt trafik, dina 5GB räcker gott kan jag tänka mig till alla tänkbara "surfgrejer" inkl navigation. Du betalar inget extra för navigationen om du använder dina 5GB.
3. Wisepilot är precis som Navigon ett kartprogram. Bägge är helt OK. Vad du får göra efter 30 dgr är att köpa licensen om du vil fortsätta använda navigationen i X10an
Tack för input!
Testade att dra igång programmet "Navigation" som då verkar gratis då det fanns installerat från början och motsatt från Wisepilot inte står något om att köpa vidare prenumeration? Menar du förresten att "Navigon" och "Navigation" är samma program eller har du köpt ett tredje?
Hur som helst så står den bara och snurrar "kollar om navigation stöds" och sen händer ingenting utan skärmen slocknar? Är visserligen inomhus men borde väl funka vid fönstret?
Postad 21 November 2010 - 15:24
Du kan behöva ge dig ut utomhus för att det ska funka, eller ja i bilen.
Redigerat av mrNoodles, 21 November 2010 - 15:25.
Postad 21 November 2010 - 15:33
Tack för input!
Testade att dra igång programmet "Navigation" som då verkar gratis då det fanns installerat från början och motsatt från Wisepilot inte står något om att köpa vidare prenumeration? Menar du förresten att "Navigon" och "Navigation" är samma program eller har du köpt ett tredje?
Hur som helst så står den bara och snurrar "kollar om navigation stöds" och sen händer ingenting utan skärmen slocknar? Är visserligen inomhus men borde väl funka vid fönstret?
Det är för att "Navigation" är navigationen till google maps och den fungerar inte i Sverige än. Det finns ett annat gratis navigationsprogram som fungerar utmärkt (kommer inte ihåg vad det heter nu)
EDIT: här finns gratisprogrammet som fungerar i Sverige http://forum.xda-dev...ad.php?t=630887
EDIT 2 : det kan säkert finnas fler men det där fungerar iaf
Redigerat av z i p p o o, 21 November 2010 - 15:41.
Postad 21 November 2010 - 18:14
Du fick inte med MW600 BT-headset i din förpackning? Annars är Sveriges Radios app trevlig
Jo men det är inte mottagningen jag efterfrågar. Utan sändning t ex i bilen. Köra spotify från telefonen till bilens stereo dvs.
Postad 21 November 2010 - 19:46
Med wisepilot kan du även "hyra" programmet för en dag eller vecka, dras på telefon abonemanget. Funkar fint om man inte använder det dagligen.1. Jag kör Navigon som jag köpt en prenumeration av, kostade 600 spänn eller nåt. Navigation dock kan oxå vara Google Maps Navigation.
Postad 21 November 2010 - 21:07
MW600 BT headset kopplar jag in i min bilradio via 3,5mm och kör sen via mobilen's BTJo men det är inte mottagningen jag efterfrågar. Utan sändning t ex i bilen. Köra spotify från telefonen till bilens stereo dvs.
Funkar utmärkt..
Postad 21 November 2010 - 22:53
Postad 22 November 2010 - 08:02
Det är ganska vanligt att micro-usbporten inte funkar som den ska. Gäller inte bara X10:an utan alla mobiler som kör med micro-usb.
Redigerat av smellymarq, 22 November 2010 - 22:37.
Tog bort ett citat av ett inlägg som numera är dolt
Postad 23 November 2010 - 06:06
har lite bråttom så här på morgonkvisten så jag hinner inte skimma igenom allt så ursäkta om jag frågar ngt som finns tidigare.
Jag har ett irriterande problem med min X10'a som är uppdaterad till senaste version. När jag har telefonen i fickan med bt headset inkopplat och det ringer så aktiveras skärmen på telefonen. Det gör att efter ett par steg så har samtalet stängts av eller ngt annat förvisso intressant men väldigt obra för själva samtalet ägt rum mha touchfunktionen.
Finns det ngt sätt att se till så att skärmen inte aktiveras vid inkommande samtal när bt är aktivt vilket enligt mig iofs borde vara självklart och automatiskt.
mvh // HJ
Postad 23 November 2010 - 23:44
Jag har sedan kl. 16.00 försökt att installera Angry birds från Market men det funkar inte! "Nerladdningspilen" i displayens vänstra hörn syns men inget annat händer. Jag har testat att ta bort minneskort och rensa catchen men det hjälpte heller inte.
Någon som har något förslag? Pliize
Redigerat av masken88, 23 November 2010 - 23:45.
Postad 24 November 2010 - 10:21
fråga 1: har kontantkort, finns det något bra nav.prg. som inte belastar datatrafiken, utan man kan ladda ner kartor till sd-kortet, och sedan köra "off-line" s.a.s.?
fråga 2: hur ställer man in A-gps nu efter uppdateringen till 2.1?
Postad 24 November 2010 - 14:47
Postad 24 November 2010 - 15:53
Spinner vidare på frågor kring navigeringsprogram till x10
I plats och säkerhets menyn A-gps går ju under:
Använd trådlösa nätverk
Plats fastställs av Wi-Fi och/eller mobila nätverk.
Postad 24 November 2010 - 20:57
Postad 28 November 2010 - 20:47
Spinner vidare på frågor kring navigeringsprogram till x10
fråga 1: har kontantkort, finns det något bra nav.prg. som inte belastar datatrafiken, utan man kan ladda ner kartor till sd-kortet, och sedan köra "off-line" s.a.s.?
Hej! Jag har precis som du också kontantkort och jag kör Navigon som gps program, man laddar ner kartorna och har dem på mobilen (ca 2gb ). Det finns på market att köpa för omkring 800 spänn elr på andra lite mindre lagliga ställen :-P
Postad 30 November 2010 - 09:16
Hej! Jag har precis som du också kontantkort och jag kör Navigon som gps program, man laddar ner kartorna och har dem på mobilen (ca 2gb ). Det finns på market att köpa för omkring 800 spänn elr på andra lite mindre lagliga ställen :-P
danke, works like a charm ;-)
Postad 30 November 2010 - 09:22
Vilka kan dessa mindre lagliga ställen vara då?Hej! Jag har precis som du också kontantkort och jag kör Navigon som gps program, man laddar ner kartorna och har dem på mobilen (ca 2gb ). Det finns på market att köpa för omkring 800 spänn elr på andra lite mindre lagliga ställen :-P
Postad 30 November 2010 - 12:11
Vilka kan dessa mindre lagliga ställen vara då?
Inget vi diskuterar här iallafall.
( raderade ditt inlägg zippo, hoppas du har förståelse för det )
Redigerat av BrittBastard, 30 November 2010 - 12:13.
Postad 30 November 2010 - 12:18
Inget vi diskuterar här iallafall.
( raderade ditt inlägg zippo, hoppas du har förståelse för det )
Ja det är okej. Jag trodde inte att det skulle vara någon fara eftersom att jag inte hade någon länk och inte skrev någon specifik fil. Men hur som helst så ska det inte upprepas
Postad 30 November 2010 - 12:24
Ja det är okej. Jag trodde inte att det skulle vara någon fara eftersom att jag inte hade någon länk och inte skrev någon specifik fil. Men hur som helst så ska det inte upprepas
Ingen fara.
On Topic:
Verkar gå lite trögt för grabbarna på XDA. Dom har inte postat någon ny 2.2.1 AOSP ROM på ca 1 vecka.
Nån som har testat den?
Jag avvaktar lite till, lite för mycket problem med den än för att jag ska lägga in den.
Redigerat av BrittBastard, 30 November 2010 - 12:30.
Postad 30 November 2010 - 15:09
Har nu haft htc hd i knappt ett dygn, hade inte tänkt inhandla den men teknik demonen i mig tog över till slut, tyvärr var den slut i hela örebro så jag fick dra till Eskilstuna där dom hade en kvar (vad gör man inte )
Jag var en av dom som köpte x10 samma dag den kom ut, och har väl varit halv nöjd med den, men saatan i gatan ! ! ! sonyeriksson är ju bara en plast leksaks mobil gämnfört med HTC desire HD.
Har inte ägt en mer igenomtänkt mobil (har haft mååånga) HD har säkert sina brister den med, men har inte stött på några än, tycker de e jävligt kul med alla smarta grejer dom lyckats med.
Första tanken när jag öppnade........ hmmm den va inte så stor som jag var orolig över, plast luckorna som folk klankar ner på var inget problem å oj vad tunn den känns gämnfört me x10, tyngden känns bara bra.
Hela mobilen känns väldigt sold ! ! ! som iphone4 gör
Vilken skön skärm det e, responsen är ju UNDERBAR, nu känns x10 ännu mera som en plast leksaks mobil, för skärmen på den är ju en katastrof, seg som sirap, å då är ju halva nöjet borta.
hmm..... tänkte lite....... men nått måste jag ju sakna gämnfört me x10 då......... något jag vill ha är en kamera knapp då jag tar mycket kort å filmar med mobilen, MEN nääääää....... saknar den inte det minsta, för den var ju i alle fall ganska värdelös på x10 ! ! ! ! hård med noll känsla !
Jag tror nog att börjar man gämnföra med andra skärmar så kanske inte den på HD är bäst å finast, men hur ofta gör man det, e ju som att stå på siba å kolla på alla deras platt tv, de blir man ju inte klok på, men sen när man kommer hem så är det ju kanon bild på vilken (nästan) man tar.
Kommer nog ha HD i ett halvår i alla fall, sen e den gammal :-)
Så går du å väljer mellan x10 å HD........... vill du ha en plastig mobil som knakar när du håller i den å som inte e helt stabil eller vill du ha en mobil med känsla som flyter på fint å som är rapp och som har 2.2 e valet lätt........ å så kommer väl x10 aldrig få 2,2 heller.
Postad 30 November 2010 - 15:29
blah,blah, blah
Säga vad man vill men majoriteten på prisjakt verkar inte hålla med dig.
8.74 i betyg för Desire HD ( 53 omdömen )
8.71 i betyg för X10 ( 137 omdömen )
Jag kommer iallafall inte byta bort min X10:a mot en Desire HD, good for you att du gjorde det för du verkade inte alls nöjd.
Postad 30 November 2010 - 17:52
Nu sa väl dock nån av killarna att dom behövde en paus några dagar, kanske därför det går saktaIngen fara.
On Topic:
Verkar gå lite trögt för grabbarna på XDA. Dom har inte postat någon ny 2.2.1 AOSP ROM på ca 1 vecka.
Nån som har testat den?
Jag avvaktar lite till, lite för mycket problem med den än för att jag ska lägga in den.
Men har du kollat i "devs only" tråden då? Värre stiltje än så har jag sällan skådat
Gör precis som du och väntar lite till, tror tom jag väntar tills dom är klara med en beta
Postad 30 November 2010 - 18:47
Ursäkta men jag e bara tvungen...........
Har nu haft htc hd i knappt ett dygn, hade inte tänkt inhandla den men teknik demonen i mig tog över till slut, tyvärr var den slut i hela örebro så jag fick dra till Eskilstuna där dom hade en kvar (vad gör man inte )
Jag var en av dom som köpte x10 samma dag den kom ut, och har väl varit halv nöjd med den, men saatan i gatan ! ! ! sonyeriksson är ju bara en plast leksaks mobil gämnfört med HTC desire HD.
Har inte ägt en mer igenomtänkt mobil (har haft mååånga) HD har säkert sina brister den med, men har inte stött på några än, tycker de e jävligt kul med alla smarta grejer dom lyckats med.
Första tanken när jag öppnade........ hmmm den va inte så stor som jag var orolig över, plast luckorna som folk klankar ner på var inget problem å oj vad tunn den känns gämnfört me x10, tyngden känns bara bra.
Hela mobilen känns väldigt sold ! ! ! som iphone4 gör
Vilken skön skärm det e, responsen är ju UNDERBAR, nu känns x10 ännu mera som en plast leksaks mobil, för skärmen på den är ju en katastrof, seg som sirap, å då är ju halva nöjet borta.
hmm..... tänkte lite....... men nått måste jag ju sakna gämnfört me x10 då......... något jag vill ha är en kamera knapp då jag tar mycket kort å filmar med mobilen, MEN nääääää....... saknar den inte det minsta, för den var ju i alle fall ganska värdelös på x10 ! ! ! ! hård med noll känsla !
Jag tror nog att börjar man gämnföra med andra skärmar så kanske inte den på HD är bäst å finast, men hur ofta gör man det, e ju som att stå på siba å kolla på alla deras platt tv, de blir man ju inte klok på, men sen när man kommer hem så är det ju kanon bild på vilken (nästan) man tar.
Kommer nog ha HD i ett halvår i alla fall, sen e den gammal :-)
Så går du å väljer mellan x10 å HD........... vill du ha en plastig mobil som knakar när du håller i den å som inte e helt stabil eller vill du ha en mobil med känsla som flyter på fint å som är rapp och som har 2.2 e valet lätt........ å så kommer väl x10 aldrig få 2,2 heller.
orättvist att jämföra med en telefon som är en generation nyare.
Postad 30 November 2010 - 19:36
Vad är det som är så igenomtänkt, Sense?Ursäkta men jag e bara tvungen...........
bla bla bla
Postad 30 November 2010 - 19:44
Säga vad man vill men majoriteten på prisjakt verkar inte hålla med dig.
8.74 i betyg för Desire HD ( 53 omdömen )
8.71 i betyg för X10 ( 137 omdömen )
Jag kommer iallafall inte byta bort min X10:a mot en Desire HD, good for you att du gjorde det för du verkade inte alls nöjd.
Jag byter inte bort den, det e ju fortfarande en ok mobil, va inte bra för mig bara, nu går den vidare till frun i stället.
Postad 30 November 2010 - 20:31
Skärmen får sämre betyg än X10 och då ändå en generation senare men härligt att du är nöjd! Mobiler är väldigt personlig upplevelse.Jag byter inte bort den, det e ju fortfarande en ok mobil, va inte bra för mig bara, nu går den vidare till frun i stället.

Läs gärna hela skärmtestet där S-AMOLED sparkar röv
http://www.gsmarena....eview-541p7.php
Postad 01 December 2010 - 12:51
Jag tror inte det! Tyvärr...Finns det nån app som kan köra wifi tethering utan krav på root?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
2 bilder
89 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?