Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34745 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 8 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 9 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 11 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 15 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 15 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 15 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 16 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 10 december 2009 - 17:07

Västernorrlänning
  • Västernorrlänning
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Ingen HD-TV här inne ännu. Men jag bor ju då i ett kollektivområde som tidigare sagt.
Borde de inte kunna putta ut HD till de som har MPEG4 box, menar, boxen borde ju kännas av eller nått? Och i våra hus har alla MPEG4 boxen.
Nu var det min teori =).

SVT Play HD som ska komma, är det någon som har det? De om något borde ju vi som har kollektivt kunna ta del av.

Redigerat av Västernorrlänning, 10 december 2009 - 17:08.

Postad 10 december 2009 - 17:51

mrjaydee
  • mrjaydee
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Efter 1 timme och 3 omkopplingar i telefon med Telia fick jag veta att SVT HD släpps till 30 000 kunder den här veckan (v50) som ytterligare ett steg i testerna. Givetvis så var jag inte en av dem som skulle få det. :-( Jag påpekade att nyheten som ligger ute på hemsidan kanske borde uppdateras med den informationen istället för att ge sken av att det är vilket kanalpaket du har som avgör det hela.

Postad 10 december 2009 - 18:32

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Wooovvv, vilken skärpa, hade nu HD å tittade lite på Nobeprislutdelningen ... vilken Bild med 1963, 720p och HDMI (På full-HD Panasonic Plasma)!!!!
- äntligen!

Men, att titta på SVTHD med Scart/RGB gav klart sämre bild (randig) än med SVT1 och Scart/RGB (samma sändning), verkar inte lovande om det blir så illa med mpeg4 och SD och man inte har HDMI!!! Detta måste vara fel Markus! Om nu komponetutgången är inaktiv är Scart/RGB ända alternativet för min g:la Panasonic LCD (HD-Ready) utan HDMI.

Undrar även varför inte min TV väljer HDMI anslutningen när man sätter på boxen, en funktion som finns för Scart - ska det vara så Markus? Detta har frågats om tidigt på forumet men aldrig lösts ...

Som jag förstått kommer Telia släppa HD för kollektiva avtal först Q1 2010, man vill väl inte släppa på alla samtidigt helt enkelt ...

Redigerat av kentrj, 10 december 2009 - 21:24.

Postad 10 december 2009 - 19:26

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Har de nya boxarna 1963 kommit ut i butikerna ännu?

Man kan köpa boxen direkt över disk i butikerna nu. Eller med förhöjda avgiften.

Postad 10 december 2009 - 19:45

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2 095 inlägg
  • 0

Man kan köpa boxen direkt över disk i butikerna nu. Eller med förhöjda avgiften.

Intressant! Telia har nämligen ännu inte skickat ut boxar till vissa av oss som beställde för över 14 dagar sedan.

Postad 10 december 2009 - 19:52

Mops
  • Mops
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Hmm, fick min 1963 box häromdan och allt funkade perfekt, men idag efter att gjort boxen strömlös, så står den och blinkar gult vid punkt 5, någon mer som har samma problem?

Samma problem här...

Har haft kontakt med kundservice innan idag pga. att min inspelningsfunktion inte var aktiverad vilket den ska vara nu... om jag bara hade kommit in.

Har kontakt med teliachatten nu...

Postad 10 december 2009 - 20:05

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Intressant! Telia har nämligen ännu inte skickat ut boxar till vissa av oss som beställde för över 14 dagar sedan.

Alla 1963 boxar som var beställda innan 7 dec bör redan vara framme på postens utlämningsställe så vad har du fått den informationen från?

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 10 december 2009 - 20:11

Mops
  • Mops
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Samma problem här...

Har haft kontakt med kundservice innan idag pga. att min inspelningsfunktion inte var aktiverad vilket den ska vara nu... om jag bara hade kommit in.

Har kontakt med teliachatten nu...

Ang. att den fastnar i login på femte cirkeln...

Har snackat med Telia nu, får vänta till i morgon, verkar vara en bugg i boxen. Yay!
Som tur är har jag i alla fall internet.

Postad 10 december 2009 - 20:12

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

.....

Undrar även varför inte min TV väljer HDMI anslutningen när man sätter på boxen, en funktion som finns för Scart - ska det vara så Markus? Detta har frågats om tidigt på forumet men aldrig lösts ...
.....

Så är det med min TV också - måste alltid välja HDMI!

Postad 10 december 2009 - 20:15

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

Vad jag kan läsa mig till på telias hemsida så fungerar inte komponent utgången på någon utav boxarna. Stämmer detta? Varför är det så i sådana fall? Katastrof enligt mig.

Ja det har sagt så tidigare i tråden utom 1910-boxen som har komponentutgång men ej understödd! Med andra ord, funkar tills vidare!

Postad 10 december 2009 - 20:38

EmilHemma
  • EmilHemma
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Tjena, ny här i forumet och tycker det är intressant att läsa om diverse problem och lösningar som dyker upp för folk, man blir mer förberedd om det händer nått med sin egen box då.
Tycker även att det är kanon att Telia har en användare här som engagerar sig och meddelar nyheter och löser problem, plus för det! Skulle behövt hans hjälp för nån timma sen.

Själv är jag just nu väldigt uppgiven. Beställde digital TV från telia för ett bra tag sen, fick meddelande att jag skulle få det förra fredagen. När jag gick för o hämta ut paketet var det bara digitalboxen och inget mer med. Fick ringa (stå i kö) 2 ggr den dagen för att be dem skicka rätt grejjer, första tjejen jag pratade med lät så osäker så jag ringde en gång till och bad denne kontroller att det verkligen var rätt vilket jag fick bekräftat att det var och att jag skulle få det på måndagen. I måndags hade jag inte fått nått paket så jag ringde och fick då beskedet att jag skulle få det på torsdagen (hon sa först onsdag men ändrade till torsdag under samtalet), jag frågade då än en gång om det var rätt saker och att jag har Fiber o inte bredband via telia (inget modem) men jaaa de har skickat rätt saker.
IDAG fick jag besked att sakerna kommit, hämtar ut och anar på en gång oråd. Vid inkoppling blinkar första lampan gult. Ringer kundtjänst och väntar i 45 min innan en kille svarar, som dock sitter på ADSL och kopplar mig till FIBER, står i kö igen i 48 min innan en kille äntligen hjälper mig och berättar att de skickat FEL switch, det är dessutom brist på den switch jag ska ha så det kan ta upp till 7 dagar innan jag får den...

VAD kan jag som kund göra annorlunda för att få rätt saker när jag påpekar upprepade gånger vilken typ av kund jag är? Och NÄR Telia ser att de gjort fel, varför ser de inte till att skicka rätt saker på en gång med Express? Om en kund får fel saker ska man väl åtgärde detta snarast möjligt (vet att det är brist på den switch jag väntar på nu, men de som kommer in måste ju ha prioriteringslista) och inte bara lägga in en vanlig beställning?

Jaja, bara att vänta och se hur det funkar. Telia kundservice sa att de skulle kompensera mig men hur ska de kunna kompensera nästan 1 månads (från inkopplings/startdatum) brist på TV, ett antal (minst sammanlagt 5-6 timmar) timmar i kö (trots att jag valt uppringning, men det har inte alltid funnits som alternativ) och en heeel del irritation?

Var tvungen att lätta på mitt hjärta lite, men hoppas boxen funkar bra sen när jag får den!

Postad 10 december 2009 - 20:46

cadwal
  • cadwal
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

I ditt fall som har Viasat Sport så är ju du upplagd som en "privat" kund stödsystemmässigt. Då kanske chansen finns att du får HD redan nu.

Om inte, betalar du någon krypteringsavgift i o m ditt Viasat-paket? Om du gör så, kan du väl lägga till ett indiviuellt Startpaket också, det är ju kostnadsfritt och om du redan betalar en krypteringsavgift så tillkommer ju inte den en gång till.

/A

Jo, krypteringsavgift är det, dock inte värt att jaga kring det så länge HDMI-problemen kvarstår. Utan det så blir det inte mycket till HD.

Postad 10 december 2009 - 20:49

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0

Kan meddela att på Telias "staging site" så ligger nu GUI-programvaran version 5_0_18_062 ute (5_0_18_057 ligger ute i prodution).

Under dagen så har version 5_0_18_064 lagts upp på Telias "staging site".

Man försöker jaga den "ökända" buggen som dom av kommentaren i koden inte vet orsaken till genom att lägga in en ny dialogruta med en felkod som man ombeds rapportera vidare till kundtjänst. En lite extra kontroll på om man försöker starta en inspelning på nånting som redan spelas in är tillagd. Lite mer spårutskrifer i "Remove PVR"-funktionaliteten, dvs det jag antar hanterar inspelnignarna som styrs via Mina Sidor. Så det pågår uppenbarligen jobb även i boxen med att få detta att fungera.

Tills sist så verkar man ha tagit bort utskriften om CID, RES och CODEC på systeminformationssidan. Det kanske är så att dessa inte fungerat på rätt sätt (precis som har diskturerats och spekulerats om här i tråden). Så istället för att fixa till så att rätt information alltid visas så verkar man istället ha valt att helt enkelt ta bort informationen. Kanske som en reaktion på vad som har diskuterats i tråden angående inspelning/uppspelning av HD-material.

/Peter Cigéhn

Postad 10 december 2009 - 20:52

soda666
  • soda666
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Hur är det med time shift funktionen. Är den aktiv när boxen är på utan att man tittar på tv:n? Om det är stämmer så borde man väl stänga av boxen (med av/på) knappen så hårddisken inte står och spelar in hela tiden.

Postad 10 december 2009 - 20:58

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0
Lokaltvbuggen har kommit tillbaka att den inte sparar vid omstart, sedan startar boxen om vid tryck på rec när man redan spelar in en annan kanal......

Postad 10 december 2009 - 20:59

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Samma på min men jag har en Harmony fjärr som via aktiviteten "Titta på Digitaltv" skickar
komandot HDMI 1 tex. Behöver bara trycka på en knapp för att aktivera 4 enheter,samma sak vid
avstängning.

Kan varmt rekomendera en Logitech fjärrkontroll ;)

Postad 10 december 2009 - 21:01

Unregistered29650
  • Unregistered29650
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Tills sist så verkar man ha tagit bort utskriften om CID, RES och CODEC på systeminformationssidan. Det kanske är så att dessa inte fungerat på rätt sätt (precis som har diskturerats och spekulerats om här i tråden). Så istället för att fixa till så att rätt information alltid visas så verkar man istället ha valt att helt enkelt ta bort informationen. Kanske som en reaktion på vad som har diskuterats i tråden angående inspelning/uppspelning av HD-material.

Yeah right... Tydligen bättre att ta bort informationen än att erkänna problemet... ;)

Postad 10 december 2009 - 21:02

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Hur är det med time shift funktionen. Är den aktiv när boxen är på utan att man tittar på tv:n? Om det är stämmer så borde man väl stänga av boxen (med av/på) knappen så hårddisken inte står och spelar in hela tiden.

Om Timeshift är aktiverat via Inställningar lär den ju spela in så länge boxen är igång.
Tyvärr är jag inte rätt person att avgöra om det är bra eller dåligt för hårddisken men en känsla
säger mig att det inte är bra allafall.

Postad 10 december 2009 - 21:04

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Men, att titta på SVTHD med Scart/RGB gav klart sämre bild (randig) än med SVT1 och Scart/RGB (samma sändning), verkar inte lovande om det blir så illa med mpeg4 och SD och man inte har HDMI!!! Detta måste vara fel Merkus!

Det beror väl på att scart inte stödjer HD tv och boxen behöver skala ner det?

Som jag har för mig att jag har sagt tidigare, det finns inte många TV apparater som förstår att du vill använda HDMI. SCART har funktioner i kontakten för det, det saknar HMDI.

Som jag förstått kommer Telia släppa HD för kollektiva avtal först Q1 2010, man vill väl inte släppa på alla samtidigt helt enkelt ...

Jag har inte något svar att på det ännu så ni får avvakta lite.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 10 december 2009 - 21:05

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2 095 inlägg
  • 0

Alla 1963 boxar som var beställda innan 7 dec bör redan vara framme på postens utlämningsställe så vad har du fått den informationen från?

Markus Johansson
Telia Kundservice

Hej Marcus,

Tja, med tanke på att jag själv är en av de som beställde den 24/11 och fortfarande inte fått vare sig telefoni eller inspelningsbar box levererad trots att antal samtal och skriftliga meddelanden till Telia så anser jag mig ha fog för den åsikten. Det här inlägget gjordes för 2 dagar sedan.

Men om det är som du säger så bör det väl hända något snart. Börjar bli tröttsamt att titta på SVT Play via datorn när man beställt bl a TV för 3 veckor sedan.

Edit: länken ovan verkar inte fungera men det är inlägg #8599 som avses.

Redigerat av Saturnus, 10 december 2009 - 21:13.

Postad 10 december 2009 - 21:15

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Det beror väl på att scart inte stödjer HD tv och boxen behöver skala ner det?

Markus Johansson
Telia Kundservice

Boxen borde väl isf klara att skala ner bättre än så här (ser ut som från YouTube) ... då komponentutgången inte e aktiv blir detta då problem för de TVapparater som är HD-Ready men är utan HDMI ... HD sändning borde inte på Scart/RGB bli sämre än motsvarande med SD (hoppas det inte är mpeg2 resp mpeg4 som e problemet istf SD/HD), man borde ju minst kunna förvänta sig likvärdig bild?! Jag tror fortfarande att det är ett fel då bilden är randig ... min TV komunicerar fö med PS3an kopplad med HDMI ...

Redigerat av kentrj, 10 december 2009 - 21:43.

Postad 10 december 2009 - 21:16

EmilHemma
  • EmilHemma
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Hej Marcus,

Tja, med tanke på att jag själv är en av de som beställde den 24/11 och fortfarande inte fått vare sig telefoni eller inspelningsbar box levererad trots att antal samtal och skriftliga meddelanden till Telia så anser jag mig ha fog för den åsikten. Det här inlägget gjordes för 2 dagar sedan.

Men om det är som du säger så bör det väl hända något snart. Börjar bli tröttsamt att titta på SVT Play via datorn när man beställt bl a TV för 3 veckor sedan.

Edit: länken ovan verkar inte fungera men det är inlägg #8599 som avses.

Jag beställd nog också den 24/11 eller innan. Jag har fått boxen men inte switchen som nu verkar vara det som det är brist på och kommer dröja...

Postad 10 december 2009 - 21:33

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Hej Marcus,

Tja, med tanke på att jag själv är en av de som beställde den 24/11 och fortfarande inte fått vare sig telefoni eller inspelningsbar box levererad trots att antal samtal och skriftliga meddelanden till Telia så anser jag mig ha fog för den åsikten.

Beklagar att jag inte var tillräckligt tydlig och påpekade att om man skickar mer utrustning i samma order så kommer inte någon utrustning skickas innan all utrustning finns i lager.

Som jag skrivit flera gånger tidigare så är det stor brist på bredbandsswitch för de kunder som har LAN och behöver en bredbandsswitch. Leveranstiden kommer att vara fördröjd på dessa i vart fall en månad till. Just nu är det ca 1 vecka försening på leveransen av bredbandsswitch.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 10 december 2009 - 21:42

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Boxen borde väl isf klara att skala ner bättre än så här ... HD sändning borde inte på Scart/RGB bli sämre än motsvarande med SD (hoppas det inte är mpeg2 resp mpeg4 som e problemet istf SD/HD), man borde ju minst kunna förvänta sig likvärdig bild?! Jag tror fortfarande att det är ett fel då bilden är randig ...

Jag ska be utvecklarna kolla lite mer på detta, men jag förutsätter att du har ställt in boxen att inte visa 720p när du kopplat in scart kontakten istället?

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 10 december 2009 - 21:47

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Jag ska be utvecklarna kolla lite mer på detta, men jag förutsätter att du har ställt in boxen att inte visa 720p när du kopplat in scart kontakten istället?

Markus Johansson
Telia Kundservice

Bra, ser ut som något från YouTube (ej HQ) nu ...
- Detta är på en 1963-box (båda är ju aktiva samtidigt?)

Redigerat av kentrj, 10 december 2009 - 21:49.

Postad 10 december 2009 - 21:56

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Bra, ser ut som något från YouTube (ej HQ) nu ...
- Detta är på en 1963-box (båda är ju aktiva samtidigt?)

Ja, men vad jag ville veta var om du ställt ner det i menyn till 576p när du tittar på scart?

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 10 december 2009 - 22:09

webstern
  • webstern
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Efter ett halvt dygn måste jag starta om 1963:an för att den skall reagera på fjärren.
I morse fick jag starta om tre gånger innan det rullade på. Fjärrens av/på reagerar boxen på fast det är bara kall-starter som löser problemet, för stunden... Har testat olika duracell batterier så det är inte det som spökar.

Postad 10 december 2009 - 22:21

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Ja, men vad jag ville veta var om du ställt ner det i menyn till 576p när du tittar på scart?

Markus Johansson
Telia Kundservice

Spelar ingen roll (576p/720p), precis testat. Ändå randigt/suddigt. Sänder SVTHD alltid med mpeg4? jag skall även titta när det inte är HD sändning som just nu ... ändå inge bra om det skulle behöva omställning, kanke inkopplad Kanon till HDMI och TV till Scart. Antar att omställningen bara berör HDMI-uttaget. Jag har just nu båda anslutna till Full HD plasma 42 tum.

Redigerat av kentrj, 10 december 2009 - 22:23.

Postad 10 december 2009 - 22:21

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0

Lokaltvbuggen har kommit tillbaka att den inte sparar vid omstart, sedan startar boxen om vid tryck på rec när man redan spelar in en annan kanal......

Har den någonsin vara löst? På min 1910 så har jag alltid fått ställa om efter varje omstart/uppgradering

Postad 10 december 2009 - 23:13

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Yeah right... Tydligen bättre att ta bort informationen än att erkänna problemet... :)

Nog sjutton måste inspelningen bli i HD-upplösning. Jag spelade in ett 1 timmes program i kväll och det tar 6 GB av hårddisken. Det kan knappast en timme SD 720x576 göra.

/A

Postad 10 december 2009 - 23:13

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Som jag har för mig att jag har sagt tidigare, det finns inte många TV apparater som förstår att du vill använda HDMI. SCART har funktioner i kontakten för det, det saknar HMDI.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Å minns jag rätt så menade Svenska Panasonic att eftersom deras egna maskiner klara detta med HDMI (Viera) så borde en boxtillverkare oxå kunna ge stöd för detta (ord mot ord) ... ja vad vet jag ...

Redigerat av kentrj, 10 december 2009 - 23:16.

Postad 10 december 2009 - 23:16

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Har den någonsin vara löst? På min 1910 så har jag alltid fått ställa om efter varje omstart/uppgradering

Märkligt, jag har bara behövt ställa in detta en gång när boxarna var nya, sedan har jag aldrig ändrat.

/A

Å minns jag rätt så menade Svenska Panasonic att eftersom deras egna maskiner klara detta med HDMI (Viera) så borde en boxtillverkare oxå kunna ge stöd för detta (ord mot ord) ...

Fast Viera är ju Panasonics kommunikationsspråk mellan olika burkar och inte en HDMI-standard. De är säkert sugna på att sälja Viera-licenser till Motorola, för de ger nog knappast bort det gratis...

/A

Postad 10 december 2009 - 23:16

Duk3
  • Duk3
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Man blir ju mörkrädd av all fel och brister Telia, deras tjänster och utrustningen har. Visst är det ju ofta så att missnöje syns mest på forum då folk gärna skriver av sig, vilket jag nu själv gör, men någon måtta får det väl vara på antalet problem? Den inspelningbara boxen verkar ju inte ens vara färdigutvecklad eller färdigtestad med tanke på alla fel den och tjänsten att sköta inspelningar via hemsida dras med.

Jag är ny Teliakund som på söndag ska flytta till nybyggd lägenhet med fiber. Jag har redan fått all min utrustning hit till den gamla lägenheten inkl den inspelningsbara digitalboxen 1963 och jag har som hastigast tittat på den och det verkar som om den har den glappande strömkabeln som det tidigare har rapporterats om. Fjärrkontrollen verkar inte heller vara helt hundra då den knarrar när man trycker på knapparna och känslan i knapparna är heller inte som vanligt. Jag ska kolla detta grundligt när jag kopplar in min utrustning på söndag kväll eller måndag.

Jag hoppas verkligen att man har fått fungerande utrustning och att tjänsterna fungerar utan problem när jag kopplar in utrustningen så man slipper sitta i telefonkö och tjata med kundservice om reklamation det första man gör när man har flyttat och är ny kund.

Trodde att gräset skulle vara grönare här på andra sidan men det verkar inte så.

Postad 10 december 2009 - 23:27

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Fast Viera är ju Panasonics kommunikationsspråk mellan olika burkar och inte en HDMI-standard. De är säkert sugna på att sälja Viera-licenser till Motorola, för de ger nog knappast bort det gratis...

Kan så vara, men skulle ge Motorola kundvärde ... Jag skulle inte hålla för otroligt att detta ändå finns i HDMI standarden ... men detta behärskar jag inte

Postad 10 december 2009 - 23:28

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Man blir ju mörkrädd av all fel och brister Telia, deras tjänster och utrustningen har.

Kan inte hålla med riktigt där. Min 1510-box har fungerat felfritt jämt och ständigt.

Nåja någongång har den tyvärr strejkat. Boxen vill ej fungera när jag stänger av modemet..så är det för jämnan.

Supporten tjatar jämt att jag ska slå på modemet så ska det fungera igen säger de. Jag slår som en galning på modemet men det vill sig inte ändå.

Vad ska jag göra ?

Postad 10 december 2009 - 23:35

Boxerforce
  • Boxerforce
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Å minns jag rätt så menade Svenska Panasonic att eftersom deras egna maskiner klara detta med HDMI (Viera) så borde en boxtillverkare oxå kunna ge stöd för detta (ord mot ord) ... ja vad vet jag ...

Jag har en Panasonic PX8 50" och när jag kopplade in digitalboxen (eller DVDn) med HDMI så försvann dom marksända kanalerna, dvs mottagaren i TV:n slås ut av att HDMI sladdarna är inkopplade. Så att Panna klarar HDMI standard vet jag inte...

MVH Boxerforce

Postad 10 december 2009 - 23:51

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Jag har en Panasonic PX8 50" och när jag kopplade in digitalboxen (eller DVDn) med HDMI så försvann dom marksända kanalerna, dvs mottagaren i TV:n slås ut av att HDMI sladdarna är inkopplade. Så att Panna klarar HDMI standard vet jag inte...

MVH Boxerforce

Kan ju vara så att dina enheter kopplade med HDMI komunicerar och TVn då antar att då du har en IP-box inte behöver ha de marksända mottagaren aktiv (även om det nu inte va vad du ville) ...

Redigerat av kentrj, 10 december 2009 - 23:52.

Postad 10 december 2009 - 23:59

Boxerforce
  • Boxerforce
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Kan ju vara så att dina enheter kopplade med HDMI komunicerar och TVn då antar att då du har en IP-box inte behöver ha de marksända mottagaren aktiv (även om det nu inte va vad du ville) ...

Nja, det är nog en bug i programvaran, det var en del snack om det här på forumet för drygt ett år sedan (då jag köpte tv:n) men jag fick den till ett bra pris och tänkte att jag kommer i vilket fall som helst ha en extern box tillkopplad. Då var det Boxer och alla kanalerna som fanns på TVn fanns också i boxen... Nu med Telias utbud (och inspelningsbar box) kunde det vara bra med att kunna titta på dem fria när man spelar in, sen saknas väl någon fri kanal i Telias utbud. Axess? Inget jag kanske tittar på men iallafall.

MVH B-force

Edit: Sorry lite OT

Redigerat av Boxerforce, 11 december 2009 - 00:03.

Postad 11 december 2009 - 00:03

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Spelar ingen roll (576p/720p), precis testat. Ändå randigt/suddigt. Sänder SVTHD alltid med mpeg4? jag skall även titta när det inte är HD sändning som just nu ... ändå inge bra om det skulle behöva omställning, kanke inkopplad Kanon till HDMI och TV till Scart. Antar att omställningen bara berör HDMI-uttaget. Jag har just nu båda anslutna till Full HD plasma 42 tum.

Bilden va lika dålig med SD sändning på SVTHD med Scart/RGB ...

Redigerat av kentrj, 11 december 2009 - 09:48.

Postad 11 december 2009 - 00:25

Duk3
  • Duk3
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
En fråga till TeliaKundservice angående detta som mrjaydee skrev på sidan 292, inlägg 8759, om att det endast är 30.000 fiberkunder som får tillgång till SVT HD nu under v 50, som ett ytterligare steg i testerna. Stämmer detta? På hemsidan ger man ju skenet av att alla fiberkunder ska få tillgång till kanalen?

Redigerat av Duk3, 11 december 2009 - 00:26.

Postad 11 december 2009 - 00:33

Original_Rex
  • Original_Rex
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Någon som vet om det ens är lönt att ringa telia och försöka få tillbaka dom veckorna av gratis film man missar nu när man inte får tag på någon switch och har beställt och fått inkopplat bredband/tv via fiber?

Postad 11 december 2009 - 06:42

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Någon som vet om det ens är lönt att ringa telia och försöka få tillbaka dom veckorna av gratis film man missar nu när man inte får tag på någon switch och har beställt och fått inkopplat bredband/tv via fiber?

Det tycker jag definitivt att det är. Tjänsten du beställt är ju inte levererad till dig om din ip-tv inte fungerar.

Redigerat av defiant, 11 december 2009 - 07:51.

Postad 11 december 2009 - 08:28

perosb
  • perosb
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

har fortfarande problem med fjärrkontrollen.
har även en multifjärr från Logitech.
startar man om boxen funkar både telia fjärren och logitech, en stund. sen funkar ingen och man måste starta om boxen.

problemen började för någon helg sedan iom någon uppdatering.

är det en bugg i teliaboxen? som förhoppningsvis åtgärdas isf..

ingen mer än jag som har problem med fjärrkontrollen alltså?

Postad 11 december 2009 - 08:29

mrjaydee
  • mrjaydee
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

En fråga till TeliaKundservice angående detta som mrjaydee skrev på sidan 292, inlägg 8759, om att det endast är 30.000 fiberkunder som får tillgång till SVT HD nu under v 50, som ett ytterligare steg i testerna. Stämmer detta? På hemsidan ger man ju skenet av att alla fiberkunder ska få tillgång till kanalen?

I morse när jag skulle titta på tv hade jag fått SVT HD, jag blev jätteglad men frågan kvarstår - blev jag en av de 30 000 eller är det ALLA fiberkunder som kommer att få SVT HD?

Postad 11 december 2009 - 08:29

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Använder både en harmony 525 och original fjärren till 1963 inga problem så här långt.

Redigerat av defiant, 11 december 2009 - 08:31.

Postad 11 december 2009 - 08:35

MumboJumboMike
  • MumboJumboMike
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

I morse när jag skulle titta på tv hade jag fått SVT HD, jag blev jätteglad men frågan kvarstår - blev jag en av de 30 000 eller är det ALLA fiberkunder som kommer att få SVT HD?

Måste jag göra något speciellt eller finns det bara en kanal på plats 17 helt plötsligt. Jag antog att man var tvungen att starta om boxen med 720p påslaget och testade det inför "Morden" i onsdags, men tji fick jag, inget på plats 17. Jag vill helst inte köra via HDMI ständigt i och med att den bilden är mycket sämre än via SCART/RGB.

Postad 11 december 2009 - 08:50

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Måste jag göra något speciellt eller finns det bara en kanal på plats 17 helt plötsligt. Jag antog att man var tvungen att starta om boxen med 720p påslaget och testade det inför "Morden" i onsdags, men tji fick jag, inget på plats 17. Jag vill helst inte köra via HDMI ständigt i och med att den bilden är mycket sämre än via SCART/RGB.

Du måste ju ha något fel i din utrustning. Det finns ingen möjlighet att du kan få bättre bild med SCART än med HDMI. Om du kör SCART måste ju boxen först göra om signalen analog för att du i tv:n sedan skall göra om den digital igen, medan med HDMI går signalen digitalt hela vägen. Dessutom är det väl ingen vits att titta på SVT HD om du kör SCART eftersom boxen då måste skala om till 576p och sedan göra signalen analog osv.

EDIT: Svaret på din fråga. Nej kanal 17 borde dyka upp av sig själv.

/A

Har en 1910 och en 1963. Alla fjärrar, två Logitech Harmony 555 + fem orignalfjärrar, fungerar på båda boxarna.

/A

Redigerat av hallberg, 11 december 2009 - 08:48.

Postad 11 december 2009 - 09:13

Kvalster
  • Kvalster
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

...berättar att de skickat FEL switch, det är dessutom brist på den switch jag ska ha så det kan ta upp till 7 dagar innan jag får den...

Det här förvånar mig inte. Jag har tre sådan hemma hos mig. När jag beställde tv så lyckades de med konstycket att skicka ut tre stycken med några dagars mellanrum. Jag frågade om jag skulle skica tillbaka dem, men nej, behåll dem eller kasta var svaret. Med sådan hushållning är det inte konstigt att de tar slut...

Postad 11 december 2009 - 09:24

Meller
  • Meller
  • Lärjunge

• 417 inlägg
  • 0
Gjorde en omstart på min box precis och fick upp SVTHD men jag undrar lite ur jag ska ställa in allt.
Jag kör 1910 med HDMI till Denon -AVR3808A till Samsung 40"M87 Full HD, skall jag välja 720p i boxen och låta recivern skala upp till 1080p?

Postad 11 december 2009 - 09:28

Aint2Fat
  • Aint2Fat
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja ha kontakt med någon utvecklare av GUI och bootcastfiler från Telia för att diskutera de stora bristerna i krypteringen av kanalerna. Det går med ganska enkla medel få tillgång till samtliga Telias kanaler med bara startpaketet.

11 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 11 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 4309 vs 708i
    Anton
    2025-05-23 13:58:22
  • Botten av lådan limmas.
    Anton
    2025-05-23 13:48:01
  • Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Screen Research FSD på väggen
    Globe
    2025-05-22 08:22:42
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.