Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 March 2023 - 20:14

luma67
  • luma67
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Vet inte vem du svarade Berra, men allente-appen i TVn
ger ”Hoppsan! Felkod 300 / 330” för uppspelning från arkivet. Där verkar man inte komma åt hyrda filmer heller.
AirPlay från mobilen kan funka, men det här är ju lite ruttet.
TV-appen är nog en av de sämre jag upplevt rent användarvänligt och funktionellt. TV-Guiden är ju helt oanvändbar.

Postad 08 March 2023 - 22:14

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1322 inlägg
  • 0

Ang. dagens driftstörning som drabbar t.ex. filmhyrare. ("Licensen kunde inte hämtas")

Förmodligen dryftats tidigare, men jag tycker det isåfall är värt att upprepas.
Varför måste man vara uppkopplad mot WiFi för att se TV (dvs förmodligen för komma åt de tjänster som följer med Allente-TV)?
Kan inte minnas att någon TV-leverantör haft de kraven, isåfall missat det helt.
Med fiberuppkoppling rätt in i Allente1-boxen torde allt "kräm" finnas för att åstadkomma tablå, veckoarkiv och uthyrning av film på nanosekunder.
Är det ngt som jobbas på, att få bort WiFi-beroendet...

Håller helt med, rent tragisk lösning som jag aldrig sett eller hört talas om tidigare när det gäller IPTV, måste vara ett arv från satelitsidan som ingen förstått att man ska avveckla.

Det blir ännu värre när boxen inte kan ansluta till Wifi:t som hanteras av separat AP och inte Allentes router.

Mamma ångrar bittert att hon böt från Telia, särskilt som hon inte kan gå tillbaks dit eftersom de inte erbjuder multicast längre.

Det har varit mer problem den korta tid hon haft Allente än de +10 år hon haft Telia.

Postad 09 March 2023 - 14:12

Squater
  • Squater
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Efter att ha fått hjälp av Niklas fick jag boxen från Allente att fungera. Han var betydligt mer kompetent än alla jag pratat med på kundtjänst. Tyvärr krävdes det samtal med Telia för att stänga av tjänsten och samtal till Allente för att aktivera. Det borde ske automatiskt utan att kunden ska ringa flera samtal. Om kunden behöver en tjänstefördelare som komplement till endast ett uttag bör säljaren upplysa om detta. Övergången från Telia till Allente kan göras mycket smidigare.

Postad 09 March 2023 - 22:04

Squater
  • Squater
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Att byta till Allente har visat sig vara en otrevlig historia. Niklas är det enda med Allente man vill ha i sitt liv. Bredbandet aktiverades 20230304 och vi ska få tre månader gratis bredband. Enligt fakturorna börjar våra tre månader 20230121. Allente försöker lura sin kund på flera veckor gratis bredband. Jag har skrivit till Allente om detta utan svar. Det återstår ett argt samtal med kundtjänst! Vi var kund hos Telia i femton år men hos Allente blir det bindningstiden sen ett byte tillbaka.
Martin

Postad 10 March 2023 - 21:55

Squater
  • Squater
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Snart ska jag sluta spy galla över Allente. Det Allente inte kan rätta till är den kassa routern de säljer. Wifi med den routern är kanske sämre än med Technicolor 799vac Xtream som Telia skickade ut för flera år sedan. Nu har vi en Asus på repeater mode som ger bra wifi i hela huset men Allente bord år 2023 sälja en bättre router till det priset.
Martin

Postad 18 March 2023 - 15:44

Troed
  • Troed
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Hej alla,

Jag har försökt skicka vidare Allentes fiber-tv (ej streaming) i ett switchat nätverk. Orsaken är att vi har flera hus på fastigheten men endast en fiberingång (alla som bor här är familj) och den som vill ha fiber-TV bor en bra bit bort från tjänstefördelaren.

Nätverket är av modell kompetent (managed switchar, VLAN etc) och det här borde vara trivialt. Jag har verifierat att Allente inte använder sig av VLAN, utan när boxen (Allente 1) kopplas direkt till tjänstefördelaren så får den ett lokalt IP (10.x.x.x) och därefter kommunicerar den med de tjänster som behövs.

Vad jag gjort är att skapa en VLAN-tunnel, dvs, det går en kabel direkt mellan tjänstefördelaren till en switch, som sätter ett specifikt VLAN för den untaggade porten, där alla andra switchar på vägen har det VLANet taggat tills det till slut går till Allente 1 boxen via en untaggad port.

Det här fungerar, så långt som att boxen får sitt 10.x.x.x IP och det skickas trafik. Däremot säger boxen att den inte hittar några kanaler (felmeddelande M042).

Jag har även verifierat att det sannolikt inte är någon Mac-address magi involverad, det går utmärkt att koppla en switch till tjänstefördelaren med Allente-boxen i ett annat av switchens uttag. Det hjälper mig dock inte då jag inte kan dra dubbla nätverkskablar den här sträckan utan behöver använda den som redan finns.

Allente har en FAQ-sida där det är tydligt att så länge boxen får ett 10.x.x.x IP så tror de inte att felet ligger i hur konsumenten kopplat, se längst ner: https://www.allente....er-pa-fiber-tv/

Har någon gjort detta förut och kan verifiera att det ska fungera? Jag har slut på idéer och börjar luta åt att det sitter någon komponent på Allentes sida som aktivt försöker upptäcka om någon gör såhär, vilket vore rätt horribelt. En möjlig sådan sak skulle vara att titta på TTL.

Postad 18 March 2023 - 20:10

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Hej alla,

Jag har försökt skicka vidare Allentes fiber-tv (ej streaming) i ett switchat nätverk. Orsaken är att vi har flera hus på fastigheten men endast en fiberingång (alla som bor här är familj) och den som vill ha fiber-TV bor en bra bit bort från tjänstefördelaren.

Nätverket är av modell kompetent (managed switchar, VLAN etc) och det här borde vara trivialt. Jag har verifierat att Allente inte använder sig av VLAN, utan när boxen (Allente 1) kopplas direkt till tjänstefördelaren så får den ett lokalt IP (10.x.x.x) och därefter kommunicerar den med de tjänster som behövs.

Vad jag gjort är att skapa en VLAN-tunnel, dvs, det går en kabel direkt mellan tjänstefördelaren till en switch, som sätter ett specifikt VLAN för den untaggade porten, där alla andra switchar på vägen har det VLANet taggat tills det till slut går till Allente 1 boxen via en untaggad port.

Det här fungerar, så långt som att boxen får sitt 10.x.x.x IP och det skickas trafik. Däremot säger boxen att den inte hittar några kanaler (felmeddelande M042).

Jag har även verifierat att det sannolikt inte är någon Mac-address magi involverad, det går utmärkt att koppla en switch till tjänstefördelaren med Allente-boxen i ett annat av switchens uttag. Det hjälper mig dock inte då jag inte kan dra dubbla nätverkskablar den här sträckan utan behöver använda den som redan finns.

Allente har en FAQ-sida där det är tydligt att så länge boxen får ett 10.x.x.x IP så tror de inte att felet ligger i hur konsumenten kopplat, se längst ner: https://www.allente....er-pa-fiber-tv/

Har någon gjort detta förut och kan verifiera att det ska fungera? Jag har slut på idéer och börjar luta åt att det sitter någon komponent på Allentes sida som aktivt försöker upptäcka om någon gör såhär, vilket vore rätt horribelt. En möjlig sådan sak skulle vara att titta på TTL.

Jag kör med VLAN också och det fungerar här. Dock har jag en kabel från det dedikerade TV-uttaget på tjänstefördelaren.

Detta taggar jag innan det skickas vidare i trunken till de andra switcharna (har en switch vid varje TV).

Från switcharna vid Allenteboxarna går det otaggat in i Allenteboxarna (de får en dedikerad port i switchen som bara TV skall komma ut på).

Kör med TP-Link SG105E om det skulle göra någon skillnad.

Postad 19 March 2023 - 08:28

Troed
  • Troed
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Jag kör med VLAN också och det fungerar här. Dock har jag en kabel från det dedikerade TV-uttaget på tjänstefördelaren.

Detta taggar jag innan det skickas vidare i trunken till de andra switcharna (har en switch vid varje TV).

Från switcharna vid Allenteboxarna går det otaggat in i Allenteboxarna (de får en dedikerad port i switchen som bara TV skall komma ut på).

Kör med TP-Link SG105E om det skulle göra någon skillnad.

Tack för bekräftelse! Då borde det alltså fungera, om det inte är någon skillnad hos våra fiberleverantörer. Landskrona Energi har inga dedikerade portat för fiber-tv men det sitter alltså en separat kabel från ett av uttagen till switchen (TP-Link SG105PE) in på en otaggad port som därmed taggas, och sen vidare (via andra switchar i samma TP-Link serie) där det till slut går ut otaggat till Allenteboxens dedikerade port.

Eftersom jag får "rätt IP" på boxen ser jag inte vad mer i min konfiguration jag kan agera på.

Postad 19 March 2023 - 18:55

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Tack för bekräftelse! Då borde det alltså fungera, om det inte är någon skillnad hos våra fiberleverantörer. Landskrona Energi har inga dedikerade portat för fiber-tv men det sitter alltså en separat kabel från ett av uttagen till switchen (TP-Link SG105PE) in på en otaggad port som därmed taggas, och sen vidare (via andra switchar i samma TP-Link serie) där det till slut går ut otaggat till Allenteboxens dedikerade port.

Eftersom jag får "rätt IP" på boxen ser jag inte vad mer i min konfiguration jag kan agera på.

"Dedikerad" kanske inte är rätt ord, men den utgång i tjänstefördelaren som skall användas för TV (port 2, röd).

Denna går in i switchen otaggad, sedan taggad ut till resterande switchar. Väl framme vid switchen vid TV:n går det otaggat ut till Allente1-boxarna. Min fiberleverantör är Open Universe.

Redigerat av LiMiT, 19 March 2023 - 18:56.

Postad 21 March 2023 - 20:11

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

Du kan ju testa med att slå på IGMP snooping.
Att få IP adress går ju bra utan multicast, men sen behöver ju multicast strömmen komma fram.
https://www.tp-link....pport/faq/1125/

Postad 21 March 2023 - 20:59

Riksvag
  • Riksvag
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Tack, tar den vidare.

Mvh
Niklas 

Tack Niklas, ville bara meddela att sedan några dagar verkar det nu fungera mycket bättre!! Vad jag kan se så är det fortfarande samma app-version, så min gissning är att ni justerat nåt på servern så att det funkar bra nu. Det händer fortfarande med lite ojämna mellanrum att bilden fryser, en ring snurrar, sen blir det svart, precis som tidigare, men skillnaden nu är att bilden dyker upp igen efter ett par sekunder. Helt OK, så stort tack!!

Postad 22 March 2023 - 09:44

Troed
  • Troed
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Du kan ju testa med att slå på IGMP snooping.
Att få IP adress går ju bra utan multicast, men sen behöver ju multicast strömmen komma fram.
https://www.tp-link....pport/faq/1125/

IGMP snooping var på - och det var det som var felet (!). IGMP snooping, om jag förstått det rätt, handlar om att upptäcka vilka portar det egentligen är som vill ha multicast, och enbart "broadcasta" till just dem. Då slipper andra enheter i nätverket belastas med strömmarna, vilket i värsta fall annars kan sänka nätprestandan.

I mitt fall fick jag till slut igång IPTV genom att _slå av_ IGMP snooping, dvs, alla portar i de switchar det är av på skickar nu strömmarna till alla portar.

Det som ledde mig fram till att testa detta är att när jag tittade i switchen som är direktkopplad till tjänstefördelaren så sa den att enbart trunken vidare i nätverket var del av multicasten, inte porten tjänstefördelaren sitter på. Nu är jag inte jätteinsatt i IGMP, men jag _tror_ detta skulle kunna betyda att Landskrona Energi inte konfigurerat IGMP proxy i tjänstefördelaren. Och det är kanske just det som är skillnaden mellan "IPTV kan kopplas i valfri port" jämfört med "IPTV ska kopplas till port 2" dessutom?

Så, jag är glad att det äntligen gick igång. Jag är dock mindre glad över att det inte fungerar med IGMP snooping på. Jag skulle kunna göra en annan konfiguration med min pfSense router som IGMP proxy misstänker jag, men kommer kanske försöka prata med Landskrona Energi om min tes ovan. Deras fiberavdelning är glada för att prata teknik.

(Allente får såklart gärna oxo prata med sina leverantörer - jag vill minnas att det på någon sida står att man ska ha switchar med IGMP snooping så det kan nog vara av intresse att veta att just IGMP snooping, som på TP-Link är påslaget by default, kan göra att det inte fungerar)

Postad 22 March 2023 - 14:14

Troed
  • Troed
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Så, jag är glad att det äntligen gick igång. Jag är dock mindre glad över att det inte fungerar med IGMP snooping på. Jag skulle kunna göra en annan konfiguration med min pfSense router som IGMP proxy misstänker jag, men kommer kanske försöka prata med Landskrona Energi om min tes ovan. Deras fiberavdelning är glada för att prata teknik.

Det fungerade - länge. Någon gång under natten försvann signalen, och kom inte tillbaks. Har även pratat med Landskrona Energis fiberavdelning och vet att de onekligen bryggar alla portarna i tjänstefördelaren och använder IGMP snooping, de har ingen IGMP proxy. Intressant nog hade de ett ovanligt serverbyte under natten och det låter som ett möjligt sammanträffande att det är då min signal försvann.

Kopplat till hur svårt det var att "få igång" signalen är min tes nu att det är någonting med hur det måste göras som är problemet, men att när det väl gjorts fungerar det sålänge inga ovanliga serverbyten görs.

Teknikern jag pratade med satt inloggad och kunde verifiera att inga IGMP-paket dök upp alls när jag startade om boxens fibertv-kontroll. Jag är mer inne på att det är ett problem i hur Allente-boxen styr sin nätverkstrafik (WLAN/Ethernet) än något i min (triviala, och uppenbarligen fungerande under lång tid) VLAN-tunnel.

Nu får jag se om jag lyckas sparka igång det igen, och den tesen sen håller. 

Postad 01 April 2023 - 15:27

Troed
  • Troed
  • Användare

• 149 inlägg
  • 2

Wow. Lösningen var att uppgradera firmware på TP-Link switcharna. Det här kan tyckas självklart, men eftersom de var alldeles nyinköpta och hade firmware från 2022 var det inte det första jag försökte.

1) TL-SG116E stödde multicast över VLAN hela tiden (trunk och otaggat)

2) TL-SG108E klarade inte av multicast över VLAN alls (inte ens trunk till trunk)

3) TL-SG105PE klarade att ta in multicast otaggat och skicka till trunk, men inte tvärtom

När jag fick det att fungera tidigare var det tack vare avslagen IGMP-snooping och att 108E försvann ur ekvationen eftersom paketet då tog vägen över mesh-Wifi. Det var även avslagen IGMP-snooping som gjorde att 105PE kunde skicka paketen till tjänstefördelaren.

TP-Link har olika modeller på sin hårdvara, samt att mjukvaran inte är synkad mellan modellerna. Därför kan firmware från tidigt 2022 på en modell fungera utmärkt när en annan behövde upp till 2023. 

Förhoppningsvis hjälper detta någon annan framöver.

Postad 01 April 2023 - 19:10

lissdell
  • lissdell
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

I dag uppdaterad jag mitt paket till premium men lyckas inte få de nya kanalerna att funka, Har varit i kontakt med Allente, men inget vet vad de skall göra. Några av de nya kanalerna öppnas och bild visas men det står att jag måste uppdatera. De rekommendrarde att resetta boxen och det gjorde jag. Efter detta så hittar jag inte svt 1 svt 2 och 4 mm,  de försvann. Testat ett antal gånger att resetta men det blir inte bättre, jag har NRK1 på kanalplats 1 nu. Under själva installation efter resetten så hoppas den över steg 8 Allente 1-Inkoppling och installation-parabol-tv – Allente där den skall konfigurera tvsignal. När väl allt är färdigt så har jag inte Satelllit under Allente-inställningar, så jag kan inte se signalstyrka mm.

Testade att koppla in min gamla one place och där funkar allt. Är det någon annan som har haft detta problem?

Postad 02 April 2023 - 11:15

Maths
  • Maths
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

I dag uppdaterad jag mitt paket till premium men lyckas inte få de nya kanalerna att funka, Har varit i kontakt med Allente, men inget vet vad de skall göra. Några av de nya kanalerna öppnas och bild visas men det står att jag måste uppdatera. De rekommendrarde att resetta boxen och det gjorde jag. Efter detta så hittar jag inte svt 1 svt 2 och 4 mm,  de försvann. Testat ett antal gånger att resetta men det blir inte bättre, jag har NRK1 på kanalplats 1 nu. Under själva installation efter resetten så hoppas den över steg 8 Allente 1-Inkoppling och installation-parabol-tv – Allente där den skall konfigurera tvsignal. När väl allt är färdigt så har jag inte Satelllit under Allente-inställningar, så jag kan inte se signalstyrka mm.

Testade att koppla in min gamla one place och där funkar allt. Är det någon annan som har haft detta problem?

Nåt liknande problem för mig. Uppgraderade till Premium i fredags men har inte hänt nåt varken i box eller på min profil när jag loggar in där. Ingen panik för min del så avvaktar till måndag då abonnemang är öppet. Har en gammal Canal Digitalbox och en Viasat men samma på båda. Får bara att kortet uppgraderas.

Redigerat av Maths, 02 April 2023 - 11:26.

Postad 11 April 2023 - 15:22

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Någon mer som inte Allente appen fungerar på ATV?

Postad 11 April 2023 - 15:59

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2527 inlägg
  • 0

Någon mer som inte Allente appen fungerar på ATV?

Det fungerar inte. Dock på min android (MIBOX 3).

Postad 11 April 2023 - 16:21

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Det fungerar inte. Dock på min android (MIBOX 3).

Hej

Vi har tekniska problem just nu med streamingen, hoppas allt ska vara löst inom kort.

Mvh
Niklas

Postad 11 April 2023 - 18:31

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0

Hej

Vi har tekniska problem just nu med streamingen, hoppas allt ska vara löst inom kort.

Mvh
Niklas

Hej Niklas, jobbas det fortfarande på problemet eller har man tagit kväll?

Postad 11 April 2023 - 18:33

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej Niklas, jobbas det fortfarande på problemet eller har man tagit kväll?

Hej

Nej vi jobbar fortfarande på att lösa problemet.

Mvh
Niklas

Postad 11 April 2023 - 19:29

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 1

Hej

Nu ska problemet med streamingen vara löst. Ber om ursäkt för problemet!

Mvh
Niklas

Postad 11 April 2023 - 19:35

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Tack för snabb uppdatering Niklas!

Postad 17 April 2023 - 15:45

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2527 inlägg
  • 0

EPG via satellit är bristfällig. På lördag 15:00 visas en match på Discovery Extra 1, men den finns inte i tablån. Däremot finns matchen i One Place-boxen med vilka som spelar och allt. Den servicen har inte EPG från satelliten.

Postad 17 April 2023 - 18:53

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2527 inlägg
  • 0

Nu har det brunnit rejält hos Allente. Fått en faktura på en 500gb-box på 5.584:- som jag inte köpt. Har någon annan fått liknande fel?

Postad 17 April 2023 - 19:10

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Nu har det brunnit rejält hos Allente. Fått en faktura på en 500gb-box på 5.584:- som jag inte köpt. Har någon annan fått liknande fel?

Hej

Oj, jag undersöker saken, återkommer via PM.

Mvh
Niklas

Postad 17 April 2023 - 19:16

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2527 inlägg
  • 0

Hej

Oj, jag undersöker saken, återkommer via PM.

Mvh
Niklas

Tack.

Postad 17 April 2023 - 19:18

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

EPG via satellit är bristfällig. På lördag 15:00 visas en match på Discovery Extra 1, men den finns inte i tablån. Däremot finns matchen i One Place-boxen med vilka som spelar och allt. Den servicen har inte EPG från satelliten.

Hej

Kollar upp vad som blivit fel.

Mvh

Niklas

Postad 17 April 2023 - 19:19

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2527 inlägg
  • 0

Hej

Kollar upp vad som blivit fel.

Mvh

Niklas

Tack igen.

Postad 17 April 2023 - 22:16

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
@Niklas något nytt om 5,1 ljud i SkyShowtime?

Postad 18 April 2023 - 16:17

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Inte bara satellit, EPG'n i Allente1-boxen är inget att skriva hem om heller.

Postad 23 April 2023 - 11:28

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Försökte se filmen raw me Eddie Murphy på skyshowtime, me d är nån fransk smörja istället.
Hur felamäler man sånt?

Postad 24 April 2023 - 09:37

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Har paket Standard via parabol och kör som komplement Allente-appen på en Sony TV (alltså Android TV)
Är det mening att jag skall kunna komma åt BBC Nordic+ via den appen? Kanske SkyShowtime också?
Finner dem ingenstans i appen, däremot en ikon för HBO Max som jag aldrig haft.

Postad 24 April 2023 - 09:44

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Försökte se filmen raw me Eddie Murphy på skyshowtime, me d är nån fransk smörja istället.
Hur felamäler man sånt?

Hej

Det var helt klart inte Eddie Murphy i den filmen, ska se till att vi laddar upp filmen på nytt. Meddelar dig när det är fixat.
Tack för info homery.

Mvh
Niklas

@Niklas något nytt om 5,1 ljud i SkyShowtime?

Hej

Nej, hör av mig så fort jag har någon ny information där.

Mvh
Niklas

Postad 24 April 2023 - 09:48

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Har paket Standard via parabol och kör som komplement Allente-appen på en Sony TV (alltså Android TV)
Är det mening att jag skall kunna komma åt BBC Nordic+ via den appen? Kanske SkyShowtime också?
Finner dem ingenstans i appen, däremot en ikon för HBO Max som jag aldrig haft.

Hej

SkyShowtime finns inte som live kanaler via streaming, men du ska komma åt innehållet från SkyShowtime via playtjänste, samma sak med BBC Nordic+.
Skicka PM om något problem uppstår så kollar vi på saken.

Mvh
Niklas

Postad 25 April 2023 - 11:10

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2527 inlägg
  • 0

Det är uppdatering av apparna på gång. Hoppas att man tar bort mobil eller dator för att logga in i appen.

Postad 25 April 2023 - 13:18

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Vilka positiva funktioner kan vi vänta oss av nya tvos appen @ Niklas 😁

Postad 25 April 2023 - 14:22

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Vilka positiva funktioner kan vi vänta oss av nya tvos appen @ Niklas

Hej

Har bara testat väldigt snabbt, den är väldigt lik appen till tex Android TV och Samsung / LG. Så det jag spontant känner är bättre är själva playern i nya appen, att du nu har en form av kanallista och lättare kan zappa och se vad som sänds på respektive kanal osv.

Sen kommer det sakta bli bättre och bättre när vi gått över till nya appen på samtliga enheter.

Ni får gärna skriva imorgon när ni testat, vi tar gärna feedback.

Mvh
Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 25 April 2023 - 14:41.

Postad 25 April 2023 - 15:33

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0
En fråga.

Varför är SVT1, SVT2 , Kunskapskanalen samt SVT24 låst i CMore appen när man har Allente Standard samt CMore Premium abbonemang? För att se på dessa kanaler får man gå in på Allente appen. Vi pratar om Iphone apparna.

Postad 25 April 2023 - 15:36

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

En fråga.

Varför är SVT1, SVT2 , Kunskapskanalen samt SVT24 låst i CMore appen när man har Allente Standard samt CMore Premium abbonemang? För att se på dessa kanaler får man gå in på Allente appen. Vi pratar om Iphone apparna.

Hej

Det är inte C Mores kanaler, gissar det krävs abonnemang direkt hos C More / Telia för att få tillgång till kanalerna.

Mvh
Niklas

Postad 26 April 2023 - 07:16

annicaa1
  • annicaa1
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej!
Kan någon förklara hur man tar bort program från "fortsätt titta", tittar i AppleTV, känns som om jag provat allt utan att lyckas!
Nya Allente appen gillar jag inte alls! Otroligt rörig,kan inte snabbspola varken framåt eller bakåt i program som jag tittar på i efterhand, skall det verkligen vara så??

Redigerat av annicaa1, 26 April 2023 - 07:33.

Postad 26 April 2023 - 07:39

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej!
Kan någon förklara hur man tar bort program från "fortsätt titta", tittar i AppleTV, känns som om jag provat allt utan att lyckas!
Nya Allente appen gillar jag inte alls! Otroligt rörig,kan inte snabbspola varken framåt eller bakåt i program som jag tittar på i efterhand, skall det verkligen vara så??

Hej

Om du trycker på "Pause" först, då kan du spola i program som du ser i efterhand.

Mvh
Niklas

Postad 26 April 2023 - 10:14

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Jag gillar den nya appen
+ snabbare kanalbyten än gamla tvos appen
+ kan byta kanal med pil upp/ner
+ bättre kanal lista
+endast kanaler jag har visas
- hittar inget sett att söka i tvguide efter program
- timeline epgn är borta . Lägg tillbaka en ikon så man har en snabb översyn över alla kanaler / program o tider
- inget 5,1 ljud i Showtime / Viaplay
- ingen möjlighet att dölja tjänster man ej har ( tex Cmore)
- trycker man på innehåll från HBO/ cmore titta nu så snurrar det bara och felkod kommer upp

Edit 2
- när man zappar med pilarna och låter tv-programmet börja visas kan man ej zappa innan gui försvunnit. Föreslår att efter zapp bara visa kanal info utan kontrollen för att starta om mm den kan man själv ta fram med ok knappen om man vill se programmet från början

Redigerat av 22mc, 26 April 2023 - 11:16.

Postad 26 April 2023 - 18:39

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Var hittar man de olika kanalhusen?

Postad 26 April 2023 - 18:50

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Ja den menyn är borttagen , fanns bara på Tvos tidigare . På Android tv har den inte funnits alls så länge jag minns .
Men är ju en sån sak man vill ha tillbaka . Vill ju tex kunna se allt innehåll samlat på SkyShowtime

Postad 26 April 2023 - 18:55

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Jag får ”Error, failed to get application config” och sen en möjlighet att trycka ”retry”. Några tankar om vad som kan vara problemet Niklas?

Jag har 3st ATV, på den första var det inga problem. Det här är på den andra jag provar på.

Edit: Det blir likadant på den 3:e också. Provat att installera om Allente appen med oförändrat resultat..

Redigerat av edtjope, 26 April 2023 - 19:12.

Postad 26 April 2023 - 19:13

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Jaha, d va ju inte så bra.

Postad 26 April 2023 - 19:42

Bertilis
  • Bertilis
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Jaha, då har de lyckats paja appen på Apple TV också!

Postad 26 April 2023 - 19:48

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Inga problem här , uppdaterad app på 2 Apple TV 4k , senaste os uppdatering

Redigerat av 22mc, 26 April 2023 - 19:49.

Postad 26 April 2023 - 19:52

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0

Jaha, då har de lyckats paja appen på Apple TV också!

Allente does it again… 🙂 Börjar bli smått trött på alla buggar och problem

9 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 9 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.