* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(162)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson MW600 Wireless In-ear
(Hörlurar)
|
5
|
(174)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(103)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(118)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Mw600 ersättare (3 inlägg)
|
10 år sedan |
SE MW600 (113 inlägg)
|
13 år sedan |
Sony Ericsson - Xperia mini & mini pro - 2nd gen (36 inlägg)
|
13 år sedan |
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro * (2353 inlägg)
|
13 år sedan |
SE MW-600, tappar uppspelning var annan minut... (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Paket för trådlöst överfört ljud i flera rum (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Smart Keyboard (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 06 January 2011 - 16:23
Källa:
http://www.xperiax10...royo-or-beyond/
Postad 06 January 2011 - 18:00
Måste tyvärr föra med mig tråkiga nyheter till alla oss X10 ägare men det verkar inte bli nåt 2.2 för oss..
Källa:
http://www.xperiax10...royo-or-beyond/
Det känns som att den dagen som SE slutar släppa uppdateringar till 2.1:an får man överväga om den är tillräckligt bra då eller om xda kan lyckas spotta ut en bättre custom rom som man kan köra istället. Tycker att det borde gå att få ut lite mer kräm ur en snapdragon... min håller ju på att bryta ihop när jag skriver ett meddelande längre än ett sms. Får sitta och vänta på att bokstäverna ska mata fram innan jag kan börja skriva igen.
Postad 06 January 2011 - 18:22
Postad 06 January 2011 - 22:11
Om detta verkligen stämmer att SE släpper Xperia X10 innan den ens är 1 år gammal som modell, trots att de står att de skall hålla den i trim under 2 år, då blir man faktiskt förbannad.
Det betyder inte nödvändigtvis nya versioner av Android under dessa 2 år. De ha ju samtidigt även bekräftat att den existerande 2.1:an kommer även fortsättningsvis uppdateras med bugfixar mm. Underhål kan komma i många former.
Redigerat av twintin, 07 January 2011 - 00:41.
Postad 06 January 2011 - 22:46
Skulle uppdatera min sambos X10 idag med version 1.6 den är bunden till tre men lyckas inte det står bara i PC Companion
"Det gick inte att installera eller starta komponenterna som behövs för att uppdatera telefonprogramvaran"
Detta är alltså när den förbereder för installationen.
Någon som har något tips?
Postad 07 January 2011 - 10:51
Mitt råd är att ladda hem SEUS (SonyEricssinUpdateService) från SE´s web.Hej
Skulle uppdatera min sambos X10 idag med version 1.6 den är bunden till tre men lyckas inte det står bara i PC Companion
"Det gick inte att installera eller starta komponenterna som behövs för att uppdatera telefonprogramvaran"
Detta är alltså när den förbereder för installationen.
Någon som har något tips?
Installera det och sedan följa instruktionerna på skärmen.
Tänk på att göra backup på tex telefonbok och annat som ska sparas.
Postad 07 January 2011 - 11:04
Det är såpass många bra grejer i 2.2 som inte finns i 2.1 som man bara "måste" ha. såsom Tethering, Flash osv.
Så att de inte kommer med ytterligare uppdat. är en riktig besvikelse. Jag tror att många tillsammans med mig kommer nu se sig om efter ny telefon tyvärr!
Postad 07 January 2011 - 11:04
SE Arc?!Jag blir faktiskt också förbannad på SE.
Det är såpass många bra grejer i 2.2 som inte finns i 2.1 som man bara "måste" ha. såsom Tethering, Flash osv.
Så att de inte kommer med ytterligare uppdat. är en riktig besvikelse. Jag tror att många tillsammans med mig kommer nu se sig om efter ny telefon tyvärr!
Postad 08 January 2011 - 14:26
Hur hantera ni eran musik smidigast i telefonen?
Redigerat av Lech, 08 January 2011 - 14:27.
Postad 09 January 2011 - 16:20
Jag har lagt upp den i dropbox: http://dl.dropbox.co...perOneClick.zip
Vassego
Postad 10 January 2011 - 12:08
SuperOneClick klarar nu att roota senaste 2.1x. Tack ThomasL för tipset!
Jag har lagt upp den i dropbox: http://dl.dropbox.co...perOneClick.zip
Vassego
Fint!
Postad 10 January 2011 - 16:35
Och de baserar du på? (vi har ju vetat sen innan den släpptes att den inte skulle få MT också..........)Vi har ju vetat sedan september typ att 2.1x blir sista.
Var det inte just "Rikard Skogberg" som påstod det där med MT också han verkar ju riktigt påläst hittills tycker jag.
Personligen tycker jag i alla fall SE ska fixa 2.2 till x10:an i alla fall.
Postad 10 January 2011 - 17:05
Vad jag baserar det på? Uteslutningsmetoden i hur man har blivit bemött av SE, ryktena osv. Även en läckt roadmap för X10 har cirkulerat. Krävs inte att man är med i intelligensreserven för att förstå det.Och de baserar du på? (vi har ju vetat sen innan den släpptes att den inte skulle få MT också..........)
Var det inte just "Rikard Skogberg" som påstod det där med MT också han verkar ju riktigt påläst hittills tycker jag.
Personligen tycker jag i alla fall SE ska fixa 2.2 till x10:an i alla fall.
Det man kunde hoppats på nu är att man låser upp bootloadern alt. ger ut detta så fristående organisationer kan modifiera kärnan på egen hand.
Med detta sagt så förstår jag de som är besvikna - jag bryr mig inte speciellt mkt - jag köper nytt när jag vill och lägger inte så himla stor vikt vid det senaste.
Postad 10 January 2011 - 20:58
Ok ja ska vi in på den banan så vist man behövde ju inte vara med i "intelligensreserven" heller för att förstå att vi skulle få MT men lik förbannat så hade folk plockat sönder och fotat digitizer chip:et och det var en få se JÄ#(/ massa rykten om att den hade de, den hade inte det så gick Rikard Skogberg ut och sa att vi inte skulle få någon MT. Sen för någon månad sen kom det en film där x10:n har MT. Sen roadmap var väl ett mässblad från någon elektronik mässa som visade dom kommande 2010 höjdpunkterna för x10.Vad jag baserar det på? Uteslutningsmetoden i hur man har blivit bemött av SE, ryktena osv. Även en läckt roadmap för X10 har cirkulerat. Krävs inte att man är med i intelligensreserven för att förstå det.
Det man kunde hoppats på nu är att man låser upp bootloadern alt. ger ut detta så fristående organisationer kan modifiera kärnan på egen hand.
Med detta sagt så förstår jag de som är besvikna - jag bryr mig inte speciellt mkt - jag köper nytt när jag vill och lägger inte så himla stor vikt vid det senaste.
Hänger du med nu hur jag menar de är kanske inte skrivet i sten att de bara blir 2.1...
Där av tycker jag att din uteslutningsmetoden inte är 100% likaså rykten är inget att lita på alla gånger inte ens Rikard S tydligen och då jobbar han på SE, men de var ju kul att du visste redan i september "ironi".
Postad 10 January 2011 - 21:13
Han gjorde rejält bort sig med det uttalandet, jag är helt enig med dig och tänker inte ge mig in i en sådan diskussion. Jag tycker också man borde lägga ner tid på att ge oss 2.2 men jag hävdar fortfarande att det fanns så många indikationer redan början på sommaren som sa att det är 2.1 som gäller sedan bara updates.Ok ja ska vi in på den banan så vist man behövde ju inte vara med i "intelligensreserven" heller för att förstå att vi skulle få MT men lik förbannat så hade folk plockat sönder och fotat digitizer chip:et och det var en få se JÄ#(/ massa rykten om att den hade de, den hade inte det så gick Rikard Skogberg ut och sa att vi inte skulle få någon MT. Sen för någon månad sen kom det en film där x10:n har MT. Sen roadmap var väl ett mässblad från någon elektronik mässa som visade dom kommande 2010 höjdpunkterna för x10.
Hänger du med nu hur jag menar de är kanske inte skrivet i sten att de bara blir 2.1...
Där av tycker jag att din uteslutningsmetoden inte är 100% likaså rykten är inget att lita på alla gånger inte ens Rikard S tydligen och då jobbar han på SE, men de var ju kul att du visste redan i september "ironi".
Roadmapen för X10-serien är väl kanske det som mest bevisar vad SE hade tänkt med X10. (För vem producerar en fakead roadmap som visar något negativt?)
Hoppas fortfarande på att SE väljer att på något sätt öppna bootloadern så vi får se andra fixa 2.2/2.3 eller liknande versioner.
Postad 10 January 2011 - 22:58
http://www.idg.se/2....-froyo-i-sommar
Jag hör till en av dom som fortfarande hoppas!
Postad 11 January 2011 - 07:51
Har inte sett denna länken här i forumet förut...
http://www.idg.se/2....-froyo-i-sommar
Jag hör till en av dom som fortfarande hoppas!
Ingen text öppnas i den länken...
Postad 11 January 2011 - 10:52
Funkar nu.Ingen text öppnas i den länken...
Vet inte vad man ska tro, men det vore väl fint om det stämmer, SE har ju ändrat sig förrut som bekant.Sony Ericssons toppmodell X10 ska uppdateras till version 2.2 av Android, men det kommer att dröja.
Det är enligt Sony Ericssons turkiska supportsajt som nyheten om uppdateringen kommit fram. En användare ska nämligen ha fått svaret att X10 kommer uppdateras till Android version 2.2 framåt slutet av andra kvartalet nästa år, det vill säga i juni.
Innan dess ska en uppdatering som ger telefonen stöd för multi touch ha släppts och troligen har vi också fått se en uppföljare till modellen innan X10 uppdateras till den då drygt årsgamla Androidversionen.
Dock påverkar det inte mitt ev. byte till Arc´en eller ej.
Postad 11 January 2011 - 11:24
Vet att den skall upp först nertill. Men skall man trycka in något för att få upp den eller ska man bända upp den med något tillhygge eller nåt i den stilen?
Tacksam för snabbt svar innan jag demolerar den totalt...
(..far jag kan inte få upp min kokosnöt...)
Postad 11 January 2011 - 11:55
Hur f-n får man bort batteriluckan på X10?!
Vet att den skall upp först nertill. Men skall man trycka in något för att få upp den eller ska man bända upp den med något tillhygge eller nåt i den stilen?
Tacksam för snabbt svar innan jag demolerar den totalt...
(..far jag kan inte få upp min kokosnöt...)
Är det försent?
Finns en flik in i botten av telefonen som är bäst att bryta i och du behöver inte ha några tillhyggen utan det brukar gå ganska lätt... när man sätter tillbaka den knäpper man dit den i samma ordning...
Redigerat av Davye, 11 January 2011 - 12:54.
Postad 11 January 2011 - 12:07
Dom ( XDA ) är nog ganska nära nu. Angående bootloadern alltså.
Woow, that would be just amazing! As far as I remember, Maxrfon was in possesion of "brown" SBL, so there would be no need to rev it, just find an user-friendly way to flash it into the phone
Men jag bryr mig inte så mycket heller faktiskt. Kommer, om jag inte uppgraderar till Arc, ändå byta telefon inom max 1/2 år.
Postad 12 January 2011 - 12:01
Postad 12 January 2011 - 14:51
För mig räckte det att inte ha roaming ikryssat.. Men vill du vara säker så slå av datatrafik under mobila nätverk eller tryck på R:ett i widgeten statusbyte. :-)Ska åka till thailand om några dagar och tänkte höra hur man gör för att stänga av surf och internet och bara ha igång så man kan ringa och ta emot samtal osv?
Postad 14 January 2011 - 00:26
//Joel
Postad 14 January 2011 - 17:57
Vad har du för versioner nu?Fick ett meddelande i telefonen om att det finns en uppdatering.. nån som uppdaterat och vet vad den innehåller?
Den senaste jag fått är från 21 december i fjol och då är det följande versioner:
Fabriksprogramvara: 2.1-update1
Basband: 2.0.49
Kernel: 2.6.29
Revisionsnummer: 2.0.2.A.0.24
Postad 16 January 2011 - 13:47
Före uppdateringen har jag i allafall:
Fabriks..: 2.1-update1
Basband: 2.0.46
Revision: 2.0.A.504
//Joel
Vad har du för versioner nu?
Den senaste jag fått är från 21 december i fjol och då är det följande versioner:
Postad 16 January 2011 - 21:55
Postad 16 January 2011 - 22:28
http://www.xperiax10...the-3d-gallery/Va det nån som hade tips på var man kunde hitta androids bildprogram, det försvann vid senaste uppdat. å va ju sååå mkt bättre än mediascape.
Postad 17 January 2011 - 19:30
Fick idag ett meddelande på telefonen om att det finns en ny uppgradering och att jag ska gå in på S**E**.com/upgrade för vidare information. Hittar inget vettigt nytt där.
Gjorde ju den stora uppgraderingen för någon månad sedan.
Några förslag på vad detta kan handla om nu?
Tänkte inte att de skickade ut små uppdateringar lite nu och då... eller?
Postad 17 January 2011 - 19:33
Vad har du för versioner nu?Fick idag ett meddelande på telefonen om att det finns en ny uppgradering och att jag ska gå in på S**E**.com/upgrade för vidare information. Hittar inget vettigt nytt där.
Gjorde ju den stora uppgraderingen för någon månad sedan.
Postad 18 January 2011 - 21:13
DoCoMo
Eller till och med 23 i kväll står ju 8:00 japansk tid, de blir väl 23:00 om jag räknat rätt.
Redigerat av Pygoscelis, 18 January 2011 - 21:17.
Postad 19 January 2011 - 19:30
Problemet jag har är att skärmen inte svarar ibland, och ibland gör den lite vad den själv känner för. Jag ska byta homescreen, då fastnar skärmen mittemellan eller ändrar två sidor.
När jag klickar på en app ibland så kan de "frysa".
Sista problemet som är de jobbigaste; ofta när jag skriver sms så kan bokstäver frysa för en sekund och sedan kan skärmen byta bokstav eller radera hela smset av sig själv.
Är detta kända problem eller ska jag lämna in telefonen!?
Tack
Postad 19 January 2011 - 19:46
Jag fixade detta problem genom att fukta en trasa med vatten å yes och gnida runt på displayen och sen en ny fuktig trasa med vatten. Efter den proceduren så tar man en vanlig putsduk för glasögon och putsar de sista.
Brukar funka riktigt bra för att åtgärda detta problem för mig i alla fall.
De är ju lättast att misstänka att du också fått nått skit på displayen som stör digitizer, är ju dessutom lätt att kolla innan du lämnar in den och blir fattig för att de inte var nått fel på telefonen.
Just ja på gamla P1:an så körde jag med T-röd men inte vågat testa de på nya, T-röd är 100ggr bättre än yes men lite elakare också.
Redigerat av Pygoscelis, 19 January 2011 - 19:47.
Postad 19 January 2011 - 19:53
nån som vill köpa mobilen,vit och 2 månader gamal.
Postad 19 January 2011 - 21:25
Flash player funkar på 2.2 men inte på 2.1, har läst att det ska gå att lösa men jag har inte fått någon ordning på det.blir hänvisad till att installera adobe flash player på mobilen för att se videoklipp på nätet.men det går tydligen inte.
nån som vill köpa mobilen,vit och 2 månader gamal.
Nån annan som löst detta?
Postad 20 January 2011 - 09:54
Är det någon som vet vad som är nytt med den?
Hittills har inte jag märkt att något skulle fungea annorlunda nu än tidigare.
Postad 20 January 2011 - 10:06
Flash player funkar på 2.2 men inte på 2.1, har läst att det ska gå att lösa men jag har inte fått någon ordning på det.
Nån annan som löst detta?
Vissa flashvideos/script går att se med 2.1 med hjälp av t ex webläsaren "Skyfire" men annars är det 2.2 som gäller.
Men för att det ska funka bra så är det 2.2 som gäller.
Postad 20 January 2011 - 11:11
Det är ju helt omöjligt att veta vilken du menar när du inte skriver revisonsnummer.En fråga om uppdateringen som kom här om dagen till andoid 2.1 update 1.
Är det någon som vet vad som är nytt med den?
Hittills har inte jag märkt att något skulle fungea annorlunda nu än tidigare.
Men troligen är den från december som du installerat nu.
Enligt en japansk sida jag titta på så är det bara grafiska fixar och en bugg fix. Mer specificera än så kan jag inte hitta men det stämmer bra med de jag upplevde å skrev när den kom i december.....
Förövrigt har det certifierat en ny mjukvara igår.. Hoppas det är Europa Mt som kom :-D
http://www.ptcrb.com...m?modelid=16755
Postad 20 January 2011 - 11:59
.... till dom som inte kan vänta.....
Postad 20 January 2011 - 13:52
Det är ju helt omöjligt att veta vilken du menar när du inte skriver revisonsnummer.
Men troligen är den från december som du installerat nu.
Enligt en japansk sida jag titta på så är det bara grafiska fixar och en bugg fix. Mer specificera än så kan jag inte hitta men det stämmer bra med de jag upplevde å skrev när den kom i december.....
Förövrigt har det certifierat en ny mjukvara igår.. Hoppas det är Europa Mt som kom :-D
http://www.ptcrb.com...m?modelid=16755
Du verkar ha rätt, det är revision 2.0.2.A.0.24 som finns med på listan i din länk med datum 15 dec.
Tack för svaret.
Postad 20 January 2011 - 23:04
...
Just ja på gamla P1:an så körde jag med T-röd men inte vågat testa de på nya, T-röd är 100ggr bättre än yes men lite elakare också.
Kan rekommendera isopropanol, om det nu finns att få tag i nånstans. Jobbar på elektronikfirma och alla komponenter som behöver rengöring får sig en omgång med sagda preparat. Det dunstar på någon minut och är inte elektriskt konduktivt medan det befinner sig i flytande form. Dock kanske det kan torka ut plastmaterial, vet inte så noga på den fronten...
Annars om man skall rengöra skärmar/latpops/pianolack så är en mild blandning med ex. Ci**it B*ng inte helt dåligt. Löser fett samtidigt som det verkar i väldigt små koncentrationer. Milt = BRA!
Postad 21 January 2011 - 23:45
Hittar ingenting om SMS bara ringsignaler och något som kallas aviserings-signaler.. jag antog att det var det, men när jag byter är det fortfarande samma som det var innan. och den signalen gör mig galen!
Postad 25 January 2011 - 09:38
Det tar tid. Tur man satt upp sig på kö till en ARC! :-)
Postad 25 January 2011 - 15:44
Edit: Fick detatt funka om ja gick direlt genom hotmails egna inloggning
Redigerat av warper, 25 January 2011 - 15:49.
Postad 27 January 2011 - 22:43
Tog mobilen ur laddaren imorse å på jobbet upptäckte jag att den var död? Slog på den, knappar in pin koden sen kommer det upp en ruta som det stod:
Knappa in SIM-nätverks kod
OK
Tabort permanent
Har ingen SIM-nätverks kod va jag vet så tog tabort permanent mobilen startat upp men utan att koppla upp sig mot mobil nätverket och utan att få kontakt med minneskortet? Fick starta om den igen för att få den att fungera, hände nått skumt sen nät jag skulle prata i telefon så starta om den igen och fick upp samma ruta ytterligare en gång, efter omstart har den fungerat igen..
Mobilen är ej operatörs bunden så borde ju inte ha med det att göra...
Redigerat av Pygoscelis, 27 January 2011 - 22:44.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
6 bilder
89 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?