Börja gymma
10618 svar till detta ämne
Postad 23 September 2015 - 06:17
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Jobbigt när det finns för mycket att välja på 
Fick hem tröjan från Furious Pete igår förresten. Den är riktigt nice! Fick även hem ett par Levi 508 som jag beställde från CDON, var 70% rabatt och tydligen gratis retur så jag tänkte att jag kan lika gärna prova. Har 34 i midjan på mina 541 och dom är nästan lite stora i midjan, skulle nog kunna ha typ 33 eller kanske till och med 32. Dom här 508 som jag fick hem dock, fick knappt ens upp dom till midjan, övre lår och rumpa är för stora. Lyckades dock dra upp dom helt och fick precis igen knappen. Kunde knappt gå i dom. Sitta gick inte, hade definitivt spräckt dom om jag hade försökt. Tråkigt att det ska vara så svårt att hitta byxor.
Var också nära på att bli överkörd idag, på ett gångfartsområde. Gick iväg till ICA bredvid campus på rasten på en föreläsning, skulle hämta ut koffeinpillrena jag beställde från gymgrossisten i helgen. På vägen tillbaka så ska jag gå över torget, ser mig för och ser att det är en bil ifrån höger men han står stilla så jag går framåt, för han har ju trots allt väjningsplikt mot mig som kommer gående. Vad tror ni idioten gör? Jo han börjar köra och tuta som en idiot på mig. Jag får hoppa ur vägen för att inte bli påkörd av honom, en ganska stor bil också. Tog regnr på den jäveln men visar sig att det är en kvinna som äger bilen och det var en kille som körde, så jag orkar inte ringa och undersöka skiten. Ångrar att jag inte sparkade på bilen. Inte första gången jag är nära på att bli överkörd men liksförbannat så är jag för snäll när det väl händer. Nej, nästa gång det händer så måste jag göra något åt saken.
Jeans är jättesvårt att hitta passande. Köpte loosfit från levis enbart pga mina vader. Tycker det bara blivit fler idioter bakom ratten på bilarna nu. Har också varit på väg att bli överkörd flera gånger. Har till och med blivit påbackad en gång på en ica parkering. anmälde händelsen, men det las ner. Ville ha ersättning för mina solglasögon som åkte i backen efter jag slog huvet i marken.
Postad 23 September 2015 - 10:02
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Jaha! Man kanske ska läsa alla inlägg innan och inte bara svara på ett inlägg på slutet! 
Varför ljuger någon om sin längd!? Fan så pinsamt... 
EDIT: Jag är förresten 236 cm. Så ni vet. Det är ju tufft att vara lång...tydligen...
Fast egentligen är jag bara 185. 
Ja det är ju skitlöjligt. Men UFC har ju många fans som gillar WWE och där ska ju allt vara larger than life, där är ju alla 2.10 och 160 kg på pappret trots att dom "bara" är typ 1.93 och 120 kg.  (då gillar jag ändå WWE hehe)
Postad 23 September 2015 - 13:34
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Har kännt mig seg och tung på gymmet på senaste tiden. Två söndagar i rad har jag mått illa och blivit yr när jag har tränat. Jag har haft en infektion och ätit antibiotika men jag trodde jag var frisk nu. Allmänt hängig.
Jag tror jag skall gå till gymmet och köra ett vanligt pass men med lättare vikter så att jag håller igång kroppen lite men inte mår skit när jag tränar...
Postad 23 September 2015 - 13:34
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Att ljuga om längen är ju ännu värre och pinsammare än att ljuga om vad man t.ex bänkar. Längden är ju huggen i sten, går inte att ändra på. Sist jag mätte mig stod det 180. Vissa tror att jag är längre än så, vissa tror att jag är kortare. Ska jag säga vad jag själv tror så tror jag att jag är någonstans mellan 179-180 men brukar säga 180 för enkelhetens skull och det står faktiskt 180 i passet 
Postad 23 September 2015 - 20:20
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
3x3 110kg i bänk idag, som ni kan se i klippet https://www.youtube....eature=youtu.be
Sträckte höger traps på sista setet så fick ta det relativt lugnt resten av passet. Första setet i bänken gick inte sådär jättebra, tappade balansen lite uppåt på sista repet. Andra setet gick väldigt bra. Tredje setet så tappade jag balansen åt sidan på andra repet så jag fick stanna upp och räta till lite. Gissar att det var då jag sträckte trapsen för jag tippade åt vänster så jag försökte väl dra tillbaka med högersidan.
Körde lite böj också, 3x8 på 60kg. Kändes jättebra i knät. Kommer upp ett klipp på det snart också. Min polare (han som böjde 300) tyckte jag hade så fin teknik så jag var tvungen att filma det också när jag ändå hade kameran med mig.
Edit: Här kommer mitt sista set i böjen
https://www.youtube....eature=youtu.be
Vågar fortfarande inte gå superdjupt i böjen, vet inte hur knät reagerar på det. Här körde jag i alla fall typ högstång och relativt smal fotplacering. Saktade ner två av repsen så ni kan se tydligare.
Redigerat av Ala_95, 23 September 2015 - 20:32.
Postad 23 September 2015 - 21:58
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Fan vilka fina pressar. Även fast jag gjort 140 så hade jag nog haft svårt att göra dom så fina på 110
Postad 24 September 2015 - 06:52
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Ser jäkla bra ut. Starkt att köra så strikt på allt du gör.
Själv har jag fortfarande inte lyckats att beställa några skor. tänker köpa dessa reebok skor, men slog slint när jag såg att man kunde designa de själva med både färg och material. Så varje gång jag tryckt på köp knappen så har jag ångrat mig.
Postad 24 September 2015 - 12:04
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Ser jäkla bra ut. Starkt att köra så strikt på allt du gör.
Kör inte alltid strikt. Är faktiskt väldigt sällan som jag kör så strikt som i klippen. Kan ju försöka komma ihåg att ta med kameran på ett ryggpass någon gång så ska du få se 
Meningen med bänkpasset igår var för att känna av lite hur jag ligger till viktmässigt i tävlingsutförande samt att få lite viktvana. Det är ju trots allt lite läskigt att ligga där med över 100kg i händerna. Tror jag kommer gå upp och köra några singlar nästa bänkpass. Vore trevligt om jag kunde köra 120 i strikt tävlingsform utan problem.
Postad 24 September 2015 - 12:11
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Kör du 3x110kg så lätt, så borde ju inte 120kg vara några problem, om din sträckning har släppt tills dess då. Tänk om man hade samma självförtroende och kunde filma när man träna och lägga upp här. Har ju själv lyckats göra framsteg i träningen
Postad 24 September 2015 - 12:15
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
120 tror inte jag heller är något problem. skulle du köra lika ostrikt som mig skulle du sätta 130 också.
Postad 24 September 2015 - 12:46
LTMS
-
LTMS
-
Forumräv
-
-
845 inlägg
Jag är lite mer negativ ala och tror inte du tar 120 tror du måste göra en fyra på 100 först
Postad 24 September 2015 - 14:23
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Kör du 3x110kg så lätt, så borde ju inte 120kg vara några problem, om din sträckning har släppt tills dess då. Tänk om man hade samma självförtroende och kunde filma när man träna och lägga upp här. Har ju själv lyckats göra framsteg i träningen
Det ser lättare ut än det känns kan jag lova Men det kanske har lite att göra med att jag inte är van att bänka tungt.
120 tror inte jag heller är något problem. skulle du köra lika ostrikt som mig skulle du sätta 130 också.
Visst, men finns ingen mening för mig att bänka tungt om det inte är tävlingsform eller väldigt nära tävlingsform. Bryr mig inte så mycket om vad jag kan ta med studs och allt vad det innebär utan det jag fokuserar på är vad jag kan ta och få det godkänt på tävling. Sen kan man ju räkna några extra kg på det om man tillåter sig att köra med studs.
Jag är lite mer negativ ala och tror inte du tar 120 tror du måste göra en fyra på 100 först
Gjorde 5x5 på 100 lätt som en plätt för typ två veckor sedan 
Postad 24 September 2015 - 14:25
LTMS
-
LTMS
-
Forumräv
-
-
845 inlägg
Det ser lättare ut än det känns kan jag lova Men det kanske har lite att göra med att jag inte är van att bänka tungt.
Visst, men finns ingen mening för mig att bänka tungt om det inte är tävlingsform eller väldigt nära tävlingsform. Bryr mig inte så mycket om vad jag kan ta med studs och allt vad det innebär utan det jag fokuserar på är vad jag kan ta och få det godkänt på tävling. Sen kan man ju räkna några extra kg på det om man tillåter sig att köra med studs.
Gjorde 5x5 på 100 lätt som en plätt för typ två veckor sedan 
Då är det lugnt din starke filur 
Postad 24 September 2015 - 14:44
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
En sån trea på 110 innebär nog en normal sexa på 100 iaf
Postad 24 September 2015 - 15:27
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Kan någon rekommendera ett proteinpulver att ta efter träning? Det är till min son på 14,5 som börjat gymma en del. Haken är att det måste vara fritt från ägg, vassle och kasein pga allergi...
Redigerat av hassesolo, 24 September 2015 - 15:28.
Postad 24 September 2015 - 15:29
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Jag gillar att bänka tungt, brukar säga till kompisen när han är med att hålla koll på mig, ligger jag och sprattlar så är det dags att komma och hjälpa mig. Han har bara behövt göra det en gång hittills 
Postad 24 September 2015 - 18:45
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Kan någon rekommendera ett proteinpulver att ta efter träning? Det är till min son på 14,5 som börjat gymma en del. Haken är att det måste vara fritt från ägg, vassle och kasein pga allergi...
oj, då var det inte lätt. det lutar nästan mot sojaproteiner då. tyvärr så smakar dom i regel rövhål eller är duktigt dyra. eller både och. den absoluta majoriteten görs på vassle pga dess mycket höga biologiska värde. soja är ett rätt dåligt protein, however, bättre än inget =)
http://www.mmsports....ec-Soy-Pro.html
http://www.gymgrossi...tein/index.html
http://www.apotea.se...wX9kaAqYK8P8HAQ
http://www.bodystore...yX4saAkZE8P8HAQ
är ett par exempel på pulver som han nog kan peta i sig. men kolla innehållsförteckningen före. den sista som jag länkade till smakar riktigt röv.
Redigerat av Zartok, 24 September 2015 - 18:49.
Postad 24 September 2015 - 19:18
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Hmm... Jag skulle faktiskt rekommendera att du lär honom hur en bra kost ska se ut istället. Kan dock bli lite klurigt med dom där allergierna men det borde gå att lösa ändå. Jag tror att det nästan kan vara "skadligt" att ge pojken proteinpulver av den anledning att han kan lägga för stor tilltro till det och därför inte ta kosten på lika stort allvar. Kosten är så otroligt mycket viktigare än vad man stoppar i sig för kosttillskott. Om han kan förbättra sin kost bara lite grann så tror jag det är bättre än att han börjar stoppa i sig sojaprotein i pulverform.
Jag vet av egen erfarenhet. Jag har aldrig ökat så fort i storlek och styrka som när jag började ta kosten på allvar. Jag har sett samma utveckling hos mina kompisar. När dom började äta mindre kosttillskott men mer och bättre mat så ökade dom nå så in i ****.
Postad 24 September 2015 - 19:29
Unregistered3f868d20
-
Unregistered3f868d20
-
Användare
-
-
163 inlägg
Hmm... Jag skulle faktiskt rekommendera att du lär honom hur en bra kost ska se ut istället. Kan dock bli lite klurigt med dom där allergierna men det borde gå att lösa ändå. Jag tror att det nästan kan vara "skadligt" att ge pojken proteinpulver av den anledning att han kan lägga för stor tilltro till det och därför inte ta kosten på lika stort allvar. Kosten är så otroligt mycket viktigare än vad man stoppar i sig för kosttillskott. Om han kan förbättra sin kost bara lite grann så tror jag det är bättre än att han börjar stoppa i sig sojaprotein i pulverform.
Jag vet av egen erfarenhet. Jag har aldrig ökat så fort i storlek och styrka som när jag började ta kosten på allvar. Jag har sett samma utveckling hos mina kompisar. När dom började äta mindre kosttillskott men mer och bättre mat så ökade dom nå så in i ****.
Kost är så klart nummer ett i rangordningen. Men att inta ett kosttillskott direkt efter träning är riktigt bra, att få i sig det man behöver snabbt. Själv dricker jag en proteindrink och aminosyror direkt efter träningen.
Såhär kan ett dagsintag se ut för mig när jag jobbar natt:
Mål 1: kl. 14.30: 2 dl havregrynsgröt och 5 ägg
2: kl. 16.30: 300gram kyckling med 4 riskakor inför träning
3: kl. 19.30: efter träning proteindrink och aminosyror, sedan 300gram köttfärs och pasta
4: kl. 21.20: 250gram kyckling med grönsaker, potatis och tre stycken omega 3 kapslar
5: kl. 00.00: 1 st drickvarg samt en proteindrink
6: kl. 03.00: 250gram kyckling med grönsaker
7: kl. 07.15: 250gram kvarg och en proteindrink
Redigerat av Unregistered3f868d20, 24 September 2015 - 19:30.
Postad 24 September 2015 - 19:49
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
Raderad. Glömde läsa allt 
Redigerat av Unregistered2294, 24 September 2015 - 19:50.
Postad 24 September 2015 - 22:42
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Ser bra ut, men att dricka både proteindrink och aminosyradrink samtidigt efter träningen är overkill då vassleproteinet innehåller alla aminosyror du behöver. Äter du kvarg så behöver du egentligen inte dricka proteindrink samtidigt heller, men du kanske vill få i dig lite extra protein utöver det som finns i kvargen. Själv äter jag två burkar 500g kvarg från Lindahls varje dag, vilket ger totalt 120 gram protein. Väger ca 85 kg. Sedan tillkommer tonfisk, fisk, eller kycklingfilé till det så ligger nog på 170-180 gram protein per dag.
Postad 24 September 2015 - 22:59
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Det är absolut inte skadligt att ge honom proteinpulver. Det troliga är att han kommer köra sin vanliga mat och proteinpulver på det. Att ni ens börjar fundera på att optionanera en 14-åring tyder på okunskap. Pressen kan göra att intresset försvinner. Om han vill fortsätta träna och blir mer intresserad så kommer han troligtvis att söka upp information om det han behöver själv.
Postad 25 September 2015 - 06:15
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Styrketräna med kroppsvikt eller?
Och för allt i världen, ge pojken mat istället för proteinpulver. Kan nästan garantera att han inte kommer sakna något intag efter en stor måltid
Redigerat av hifimarcus, 25 September 2015 - 06:15.
Postad 25 September 2015 - 07:13
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Svårt med mat efter träningen
Man behöver något så snabbt som möjligt efter att man tränat, inom den första timmen har man kunnat visa gör mycket. Det är därför alla kör en banan och protein i omklädningsrummet.
Postad 25 September 2015 - 07:59
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Det blev ben i morse med nya knävärmarna. Kändes hur bra som helst. Körde på 10x60, 10x80, 10x100, 6x110, 2x120 sen gick jag ner till 80kg och körde tills jag inte orkade mer. Sen blev det lite maskiner. Det svåraste på passet var att få av knävärmarna igen 
Nu är även skorna från Reebok beställda. Nu ska det byggas inför nästa sommar. Ska till och med försöka mig på en deff i februari
Redigerat av Unregistered1470cd9f, 25 September 2015 - 09:28.
Postad 25 September 2015 - 10:27
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Svårt med mat efter träningen 
Man behöver något så snabbt som möjligt efter att man tränat, inom den första timmen har man kunnat visa gör mycket. Det är därför alla kör en banan och protein i omklädningsrummet.
Vad jag har hört så ska det vara en myt. Kan du länka några vettiga artiklar om detta?
Det blev ben i morse med nya knävärmarna. Kändes hur bra som helst. Körde på 10x60, 10x80, 10x100, 6x110, 2x120 sen gick jag ner till 80kg och körde tills jag inte orkade mer. Sen blev det lite maskiner. Det svåraste på passet var att få av knävärmarna igen 
Nu är även skorna från Reebok beställda. Nu ska det byggas inför nästa sommar. Ska till och med försöka mig på en deff i februari
Vad är det för knävärmare du köpt? Mina SBD-värmare är omöjliga att få på sig om man inte vet hur man ska göra. Om du är intresserad så skulle jag kunna visa hur jag gör för att få på/av mig dom.
Postad 25 September 2015 - 10:49
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Jag köpte ett par SBD jag med. Fick ju med en anvisning om hur man får på sig dom, den svåra delen är över mina vader, sen när jag kommit förbi så passar de bra. Vilken storlek har du? Du får gärna visa hur man får av dom på bästa sätt 
Postad 25 September 2015 - 13:48
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Jag köpte ett par SBD jag med. Fick ju med en anvisning om hur man får på sig dom, den svåra delen är över mina vader, sen när jag kommit förbi så passar de bra. Vilken storlek har du? Du får gärna visa hur man får av dom på bästa sätt 
Härligt! Det är dom bästa värmarna enligt mig. Jag har storlek large. Har lite bråttom just nu, någon tok har schemalagt en fysiklektion 15-17 på fredag eftermiddag... Lägger upp ett klipp ikväll så får du se hur jag gör.
Postad 25 September 2015 - 14:10
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Härligt! Det är dom bästa värmarna enligt mig. Jag har storlek large. Har lite bråttom just nu, någon tok har schemalagt en fysiklektion 15-17 på fredag eftermiddag... Lägger upp ett klipp ikväll så får du se hur jag gör.
Jag köpte också large men de är tighta som in i he. Det går jättebra när de är väl på plats men stramar åt, hoppas de töjer ut sig lite efter användning, annars måste jag köpa en storlek större. Ja gör det så slipper jag bryta av fingrarna när jag ska ta av dom tack så mycket
Postad 25 September 2015 - 14:17
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Det är något positivt att de sitter som berget. Ta av dom är ju bara att ta tag i översta delen och dra ner så att den "rullar" sig ut och in.
Postad 25 September 2015 - 16:09
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Jag köpte också large men de är tighta som in i he. Det går jättebra när de är väl på plats men stramar åt, hoppas de töjer ut sig lite efter användning, annars måste jag köpa en storlek större. Ja gör det så slipper jag bryta av fingrarna när jag ska ta av dom tack så mycket
Sådär, precis hemkommen från lektionen.
https://youtu.be/-fC2049X7us
Så gör jag. Jätteenkelt och smidigt. Kan dock göra lite ont ibland, speciellt om man är lite lätt svettig om benen för då känns det som att man ska slita med sig allt hår på benen när man drar upp dom.
Postad 25 September 2015 - 16:37
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Visst var det någon som beställde Furious Pete kläder nyligen.
https://youtu.be/Tz5nxN9OOrM
That timing doe!
Postad 25 September 2015 - 17:05
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Oavsett hur stor ordern är? Eller måste man beställa för minst typ 50 eller 100 dollar?
Men visst, jag köpte en exakt likadan t-shirt som han har på sig i klippet. Riktigt skön och passar bra också. Frakten var faktiskt inte tokdyr, bara typ $7.50 eller så.
Postad 25 September 2015 - 17:06
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Verkar vara oavsett vilket är rätt smutt.
Postad 26 September 2015 - 09:41
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Sådär, precis hemkommen från lektionen. https://youtu.be/-fC2049X7us
Så gör jag. Jätteenkelt och smidigt. Kan dock göra lite ont ibland, speciellt om man är lite lätt svettig om benen för då känns det som att man ska slita med sig allt hår på benen när man drar upp dom.
Jag får helt enkelt öva. Såg ju plättlätt ut ju
Postad 26 September 2015 - 17:57
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg

spännande att se om jag lyckas lägga upp en bild. men bara för att visa så är det vaden jag har svårt med. lyckas få dit den iallafall. och få bort den. men just när man ska förbi vaden så fastnar den
Redigerat av Unregistered1470cd9f, 26 September 2015 - 18:00.
Postad 26 September 2015 - 18:08
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
spännande att se om jag lyckas lägga upp en bild.
Nailed it!
birds owls head tilt_www.wall321.com_93.jpg 156.2K
0 Antal nerladdningar
Postad 26 September 2015 - 18:18
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Postad 26 September 2015 - 18:36
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Postad 27 September 2015 - 09:03
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg

spännande att se om jag lyckas lägga upp en bild. men bara för att visa så är det vaden jag har svårt med. lyckas få dit den iallafall. och få bort den. men just när man ska förbi vaden så fastnar den
Ja du ser ju ut att ha betydligt köttigare vader än mig så kan förstå att det blir lite problem där. Du kan ju eventuellt testa att ha en lång strumpa, typ fotbollsstrumpa, under att glida på. Har hört att det kan hjälpa.
Har två kompisar som har SBD-strumpor och dom verkar väl sjysta men tror inte det är någon märkvärd skillnad direkt jämfört med ett par vanliga fotbollsstrumpor. Min polare, han som böjer 300, kör med fotbollsstrumpor istället.
Själv äger jag ett par http://www.budostore...ting_socks.html som jag fick med när jag köpte mina lyftarskor. Har använt dom typ 3-4 gånger. Ser ingen riktig mening med det då jag aldrig har problem med att jag skrapar upp benen och jag tror inte den lilla vadderingen som blir hjälper mot blåmärkena.
Om jag var du så skulle jag kört på det billigaste alternativet.
Postad 27 September 2015 - 15:51
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
mina vader är stora pga bra gener. nu har jag ju tränat dom så de är rätt hårda. hade de varit mjukare så hade det nog gått lättare att få förbi knävärmarna
Postad 27 September 2015 - 21:27
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Bestämde mig för att lämna strikta formen hemma inför dagens bänkpass. Försökte bänka så snabbt som möjligt, både med och utan paus. Gjorde lite uppvärmning på 50 och 70 innan dom seten ni ser i klippet här nedanför.
https://youtu.be/D4EiR-vu8mc
Det var riktigt svårt första seten men sedan började jag komma in i det. Det var ganska läskigt också att gå ner så fort med så relativt tunga vikter. Kul att sätta reps pr på 100kg. Har gjort en sexa på 100 innan, dock lite mer strikt än jag körde idag, och idag gjorde jag en åtta och sen en nia på 100. Tror att jag skulle kunna köra 3x8 på 100 om jag gick på det lite mer direkt och med lite mer vila mellan seten.
Provade lite böj idag också. 3x8 på 70kg i lågstång med ganska bred stans. Gick jättebra så jag bestämde mig för att känna på lite mark också, 3x8 på 70 och även det gick bra. Kommer ha riktigt mycket på skolan den här veckan så blir väl rygg på tisdag och sen bänk, böj och mark igen på torsdag.
Edit: Förresten, kommer ni ihåg att jag nämnde en kille i typ 40-års åldern som körde mark med katastrofalt dålig form? Jag snackade ju med honom då och sa att han borde vara lite försiktig, speciellt eftersom han inte är 20 längre. Idag var han på gymmet med ena armen gipsad i 90 grader. Frågar vad som har hänt, tydligen så slet han loss bicepssenan från armbågen när han markade igår. Körde mixat grepp och ryckte hårt i stången och pang sa det så gick den av.
Redigerat av Ala_95, 27 September 2015 - 21:54.
Postad 28 September 2015 - 07:50
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Ser ju alldeles för lätt ut det där Ala. Starkt jobbat.
Själv körde jag armar och mage igår. Så när jag skulle köra mark i morse orka jag knappt hålla i stången. Så det fick bli mixat grepp, sen när jag kom upp till 150kg så kände jag att magen inte orka hålla emot. så det blev reps på 120kg istället och massa andra ryggövningar. stångrodd är en av nya favorit övningarna.
Postad 28 September 2015 - 16:37
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Ser ju alldeles för lätt ut det där Ala. Starkt jobbat.
Själv körde jag armar och mage igår. Så när jag skulle köra mark i morse orka jag knappt hålla i stången. Så det fick bli mixat grepp, sen när jag kom upp till 150kg så kände jag att magen inte orka hålla emot. så det blev reps på 120kg istället och massa andra ryggövningar. stångrodd är en av nya favorit övningarna.
Som sagt, det ser lättare ut än det känns 100kg ser lätt ut i klippet men det känns dödstungt och skitlångsamt. Har go träningsvärk idag, ovanligt mycket i ryggen. Kanske ett tecken på att jag använde ryggen mer än vanligt när jag bänkade igår, vilket ju är ett bra tecken.
Förresten, killen i röd tröja som ni ser i klippet. Brukar träffa honom rätt ofta på gymmet, några år äldre än mig tror jag och väger väl typ 80 eller nåt. Han gjorde en strikt tvåa på 120 igår när vi körde, och då hade han ändå en spricka i handen så han kunde inte greppa stången riktigt. Han skulle kunna bli en riktigt bra bänkpressare för han får sån brutalt bra lyftväg, typ 15cm om ens det.
Postad 28 September 2015 - 16:54
Lyfali
-
Lyfali
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Fullt press idag på träningen, har börjat köra kinestejpning över axeln för att (Intala mig själv) att det blir bättre på min inpingementskada.
Sjukt stark nu dock, känns jävligt bra att jag kan ta i, utan att (uppleva) att det gör så ont.
Postad 28 September 2015 - 16:55
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
Den kinestejpen är inte billig 
Postad 28 September 2015 - 17:33
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
jag gjorde en åtta på 110 idag, efter att ha kört fyra set på 110 och ett på 120. med det så är jag rätt säker på att jag kan göra en tia på 110 idag. hade dessutom lite träningsvärk från i förrgår, då jag också körde bröst =)
Postad 28 September 2015 - 17:41
Lyfali
-
Lyfali
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Den kinestejpen är inte billig 
Det är den fan inte, men köpte fyra rullar med någon rabatt, så det var överkomligt.
Postad 28 September 2015 - 17:50
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
Det är den fan inte, men köpte fyra rullar med någon rabatt, så det var överkomligt.
Min bror är elit spelare och han kör med kines tejp och just den han har är mycket dyr metern. Beror ju på lite kanske vad man tycker är dyrt också då men... Aha så du menade den var dyr....läste lite galet på ditt svar 
??
Postad 28 September 2015 - 17:53
Lyfali
-
Lyfali
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Min bror är elit spelare och han kör med kines tejp och just den han har är mycket dyr metern. Beror ju på lite kanske vad man tycker är dyrt också då men...
Aha så du menade den var dyr....läste lite galet på ditt svar 
??
Kinestejp är dyrt tycker jag, kostar 100-200kr rullen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|