* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34745 svar till detta ämne
Postad 12 december 2009 - 18:24
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Gick det och göra så att rec lampan lyser Teliakundtjänst Markus? bra och veta om den spelar då tvn är avstängd tex.
Eftersom att ni redan sagt det förra helgen så har jag redan sagt till om det, men fortfarande inte fått svar på när det kommer att införas. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 12 december 2009 - 18:53
Unregistered920b735d
-
Unregistered920b735d
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Jag bor i en gruppansluten bostadsrättsförening och efter att ha pratat med kundtjänst i början av veckan beställde jag en 1963 (på "avbetalning") och VoD. Jag funderar även på att inom en snar framtid lägga på kanalpaket på det Lagom som ingår, men jag har inte bestämt mig för vad än. Ett av kraven var att det inte tillkommer en krypteringsavgift och att tv kan faktureras separat och inte läggas på bredbandsfakturan. Detta skulle inte vara några problem, men nu har jag fått papper (dvs nya koder för VoD etc).
Där står det att krypteringsavgift tillkommer och att fakturering sker på bredbandsfakturan! Problemet är att min bredbandsfaktura går till ett företag och de vill inte betala min tv också så om det inte går att splitta faktura får jag betala allt eller vara utan extra kanaler, VoD etc
Eftersom Telias kundtjänst inte kan svara före måndag så frågar jag här: Är det någon som vet om det går att få tv fakturerat separat?
Enligt kundtjänst skulle jag inte behöva betala en krypteringsavgift för VoD och inte heller om jag lade till kanalpaket. Stämmer detta? Det verkar oklart värre! (Jo, jag har sökt och det blev inte klarare)
Tacksam för svar.
VoD ska inte ha ngn krypteringsavgift eller andra avgifter. Verkar dock vara ngt problem med att få detta rätt upplagt, så man får ringa kundtjänst och säga till så ordnar det de hela.
Postad 12 december 2009 - 19:20
kentrj
-
kentrj
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Med risk för off-topic men har sett funderingar i tråden. Ni som har Panasonic-TV och vill att den skall starta med HDMI-ingången som första val måste ställa in det. Öppna luckan på teven. Håll inne -V och tryck 3ggr på AV-knappen på fjärren. Aktivera Hotel Mode och välj den ingång du önskar som start. Tryck exit på fjärren. ps. rör inget annat där
Bra för att alltid ha HDMI aktiv, men tyvärr stänger den på min TV oxå av möjligheten att låta annan Scartansluten utrustning aktivera sin ingång! Den har en bra funktion att dölja ej använda ingångar, men tyvärr kan den inte dölja de inbyggda TV-mottagarna ... Ni som har annat än Panasonic, funkar detta med HDMI och automatisk inkoppling på era TV, och hur är det med annan HDMI ansluten utrustning till er TV fungerar det då?
Redigerat av kentrj, 12 december 2009 - 19:46.
Postad 12 december 2009 - 19:35
kentrj
-
kentrj
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
En HD-ready TV kan inte sakna hdmi-ingång, en sådan TV har per definition minst en hdmi =) Jag antar du menar att den redan är upptagen?
Jag vet egentligen inte, men hur ofta sänder SVT HD något som inte samtidigt visas i vanliga SD kanalerna från SVT? Så vitt jag förstått är det mesta (allt?) rena parallelsändningar.
Hursomhelst, det låter ju helt klart som en bugg att det blir _så_ dålig kvalité på scarten vid HD-sändningar, men jag har svårt att se att det skulle kunna bli lika bra som motsvarande SD-sändning eftersom en nerskalning från HD till SD måste ske i boxen för att kunna visas på scarten. Jag kan inte heller se att detta skulle vara ett särskilt vanligt användarfall, att man vill kolla på HD-kanaler via scarten, så jag gissar att det är en rätt så lågt prioriterad bugg. Vill man kolla HD så ser man helt enkelt till att ha rätt grejor för det! =)
Detta problemet har helt säkert med nerskalningen att göra, och inget med om det är mpeg2 eller mpeg4...
Jo det har sålts HD-ready TV utan HDMI precis när LCD kom, de hade Komponent och det räckte för att standarden då. Jag har fn en HDD-inspelare ansluten via Scart/RGB, samtidigt med min TV/HDMI ... så behov finns (har snart även en kanon som måste anslutas via Scart/RGB om inte komponent aktiveras) ... Scart/RGB och Komponent är får många syften tillräckligt bra Att bilden bara skall vara något sämre kan jag förstå, men inte så här dålig, kan det vara så att man valt en så risig kvalite för att man är rädd för kopiering (precis som man valt att avaktivera komponentutgången)?
Redigerat av kentrj, 13 december 2009 - 00:10.
Postad 12 december 2009 - 19:42
kentrj
-
kentrj
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Det som gör att man kan styra/aktivera andra enheter via hdmi kallas CEC. Det är en utökning av hdmi-standarden (och således en frivillig del av den) och de flesta tillverkare som stöder detta har implementerat egna varianter av det. Tyvärr stödjer inte Motorolas boxar det alls. Lösningen med multifjärr som aktiverar flera saker med en knapptryckning är bästa lösningen tillhands.
Markus, finns det hopp om att Motorola kommer ta till sig och använda CEC?
Redigerat av kentrj, 12 december 2009 - 19:44.
Postad 12 december 2009 - 20:05
kentrj
-
kentrj
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
När det gäller 1963 så är jag lite fundersam på boxens inspelningsfunktion (suverän att spela in program som finns i tablån) men då jag kommer vara hemma sporadiskt i julhelgen och mycket som jag senare vill se tänkte jag spela in. Men hur gör jag om jag vill mata in inspelningstider och kanaler redan nu? Tycker att funktionerna för programsökning inte e riktigt smidigt.
Såg bra lösning på detta på "Mina Sidor" men när släpps de Markus?
Hur många dagar innan sändning finns programmen i tabåerna?
Redigerat av kentrj, 13 december 2009 - 00:13.
Postad 12 december 2009 - 20:26
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Genom att på fjärren trycka REC -> "Fler val" kan du lägga in en inspelning i boxen genom att mata in tid datum och kanal.
Redigerat av defiant, 12 december 2009 - 20:26.
Postad 12 december 2009 - 21:10
outdoor_miner
-
outdoor_miner
-
Beroende
-
-
1 470 inlägg
Jo det har sålts HD-ready TV utan HDMI precis när LCD kom, de hade Komponent och det räckte för att standarden då.
nej, modeselect har helt rätt. för att en TV ska få använda märkningen HD-Ready MÅSTE den ha minst en HDMI-ingång (eller en DVI som stöder HDCP). se tex https://www.prisjakt...ion.php?qid=170
Postad 12 december 2009 - 21:27
kentrj
-
kentrj
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Genom att på fjärren trycka REC -> "Fler val" kan du lägga in en inspelning i boxen genom att mata in tid datum och kanal.
Tack ska testa, uppfattade det som fler val till inspelning av det pågående programet ... nej, modeselect har helt rätt. för att en TV ska få använda märkningen HD-Ready MÅSTE den ha minst en HDMI-ingång (eller en DVI som stöder HDCP). se tex https://www.prisjakt...ion.php?qid=170
Bra, Rätt ska vara rätt! - Såldes likväl 1280x720 LCD TV med endast analog YPbPr (komponentvideosignal) som HD-Ready tidigt, vilket kanske inte va så klokt om det inte var OK ... (loggan finns isf felaktigt i manualen, kan standarden förändrats senare? - OT)
Redigerat av kentrj, 12 december 2009 - 22:10.
Postad 12 december 2009 - 22:18
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Vi behöver HJÄLP!!!
Har haft Telia Digital Tv nu under ett par år och allt har fungerat sk*t bra. Dock för 1,5-2 månader sedan började vi få problem både med bild och ljud. Bland annat pixelbildningar och att bilden fryser till och att ljudet i samband med detta också fryser till. Sker oftare framåt kvällen men även under dagen och det händer i stort sett på alla kanaler. Var i kontakt med kundtjänst i samband med att detta började, och mätningar gjordes och inget fel har funnits och fick lite tips på vad jag kunde prova för att få rätt på det, bland annat att prova med en annan nätverkskabel, hjälpte inte.
// Concha
Modembyte ? Se tidigare inlägg om samma symptom. Prova med annan nätdel till boxen om sådan finns tillgänglig
Postad 12 december 2009 - 22:25
kentrj
-
kentrj
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Hursomhelst, det låter ju helt klart som en bugg att det blir _så_ dålig kvalité på scarten vid HD-sändningar, men jag har svårt att se att det skulle kunna bli lika bra som motsvarande SD-sändning eftersom en nerskalning från HD till SD måste ske i boxen för att kunna visas på scarten. Jag kan inte heller se att detta skulle vara ett särskilt vanligt användarfall, att man vill kolla på HD-kanaler via scarten, så jag gissar att det är en rätt så lågt prioriterad bugg. Vill man kolla HD så ser man helt enkelt till att ha rätt grejor för det! =)
Med pengar å nya grejer kan ju alla problem lösas, men nu gäller det väl för de flesta att få HD å de nya 1903 och 1963 att funka med befintlig utrustning man har på ett bra sätt ;-) - Blev lite komiskt bara när jag skulle kolla på SVTHD och slog på boxen som då själv valde Scart/RGB och bilden va så risig (klart de e en bugg) och förvåningen ännu stärre när jag kopplade om till SVT1 med samma sändning och bilden blev som vanligt igen, när jag sedan valde HDMI blev det ungefär lika men när jag kopplade om till SVTHD igen gick luften ur mig ... Nobesändningarna va värkligen riktigt vass kvalitetsmässigt!
Redigerat av kentrj, 13 december 2009 - 00:09.
Postad 12 december 2009 - 22:38
JsGim
-
JsGim
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Som jag sa förra gången, du har modemet för smart men inte tjänsten smart pålagd på stationen.
Jag är dock lite konfunderad varför ni inte har LAN istället för ADSL då er förening såvitt jag kan se har det?
Det enklaste är om du pratar med kundtjänst på 020 755 766 så kan hjälpa dig.
Via LAN ska ni isf ha en bredbandsswitch och leveranstiden på denna är nog kanske två veckor om man beställer dem idag.
Markus Johansson Telia Kundservice
Tack för dina svar, och får väl lov att sitta i lite kön någon dag....men om jag betala 29 kr mer för sk"smart" tjänsten så får jag lov att titta på ex canal + filmer(som jag betalar för ändå!!!), samt byter jag tillbaka till mitt tidigare modem, så får jag lov att titta, tack telia...men även pay per wiéw fungerar och jag ÄR kopplad via Smart modemet just nu...lite sjukt tycker jag! LAN = ja, men ni Felia drog in det där det saknas ström, så ...innan jag har löst det... Men tack för dina svar ändå. Jsgim
Postad 12 december 2009 - 22:55
Concha
-
Concha
-
Rookie
-
3 inlägg
Modembyte ? Se tidigare inlägg om samma symptom.
Prova med annan nätdel till boxen om sådan finns tillgänglig
Misstänker själv att modemet (alt dsl-splittern) är på bommen, efter att ha läst flera inlägg som tyder på det, men Telia föredrar att skicka hem en tekniker istället. Där bomma dem också. Ringde dem i onsdags, för att boka in en tid med tekniker, tjejen bokar in 11/12 mellan 10-11. Jag tar mig ledigt så att jag kan vara hemma till 11.10, för att sedan jobba. Men där dyker inte upp någon. Raskt iväg till jobb, ringer Telias kundtjänst, irriterad som man var. Får besked på att tiden ändrats till måndag 14/12, pga av någon "3 dagars förbehåll" snack som den tjejen tydligen inte hade koll på. Så nu har man fått ta ledigt måndag förmiddag också. Hoppas bara får ordning på sk*ten.. och någon annan nätdel har jag inte haft möjlighet att testa med.
Postad 12 december 2009 - 23:54
soda666
-
soda666
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Jag har inte gjort så många inspelningar, men alla mina har fungerat som de skall.
/A
Hej! Samma fel här. Hade satt på timerinspelning på ett program tjejen ville se. Blev lite orolig när jag inte kunde se att något spelades in så jag tryckte på rec-knappen jag fick då frågan om jag ville stoppa den befintliga inspelningen så jag antog att något ändå spelades in. När programmet skulle vara slut så gick jag in i Inspelningar i menyn och kunde då till min fasa se att inget blivit inspelat. Tjejen blev måttligt road av den nya inspelaren som hade inhandlats. Känslan jag har nu är att jag inte riktigt vågar lita på att något verkligen blir inspelat om jag ställer in en schemainspelning och det är väl inte riktigt meningen? Verkar som denna tjänst inte är riktigt färdigutvecklad. //Sam Har ni samma problem som jag? Igår när jag programmerade två program blev de aldrig inspelade. När jag sedan tryckte på att spela in ett program live så spelade den inte heller in nåt. Efter att man drar strömmen så startar den om och vill fortsätta inspelning, då fungerar det. Sen har man bara en asset fil som kom istället för det som skulle spelats in.
Samma sak hände nu precis. Tänkte spela in en serie som jag började titta på. jag blev misstänksam när man bytte kanal att det inte stod att jag håller på att spela in nåt. Tryckte på rec igen, då ville den att jag skulle avsluta en av pågående inspelningarna (fast den inte spelade in nåt) (ingen fil i inspeladebiblioteket mm.) fick rycka strömmen igen.
Är det så här det ska fungera att spela in? Då vill jag inte betala 100 kr i månaden. Det är mest som ett lotteri om nåt blir inspelat eller ej!!
Vad beror detta på?`bugfix xom kommer snarast eller vad? Irriterande är vad det är.
Blev visst lite fel skulle citerat detta inlägg. //Sam
Postad 13 december 2009 - 08:23
fibersurfer
-
fibersurfer
-
Rookie
-
3 inlägg
Telia Video On Demand
Finns hela biblioteket visat någonstans på Telias hemsida?
Även fast jag har 1963 boxer så är det ett lite dåligt gränssnitt att leta filmer på.
Har nu sen början av december haft fiberlan och allt har funkat perfekt bredband, iptele och digitaltv.
Postad 13 december 2009 - 08:41
modofan
-
modofan
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Telia Video On Demand Finns hela biblioteket visat någonstans på Telias hemsida?
Länk: http://noje.telia.se...m/videoondemand
Postad 13 december 2009 - 09:29
hagoran
-
hagoran
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Ny på Forumet.
Har haft min box en vecka nu. Har inte stött på några problem under denna tid. Allt jag markerat för inspelning har blivit inspelat. Enda som jag inte får att fungera är att min Sony TV (KDL40W4000K) inte hittar några inkopplade HDMI enheter. Någon som kan tipsa om vad jag gör för fel? Är uppkopplad med ADSL.
Postad 13 december 2009 - 09:37
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Har råkat ut för en inspelningsbugg.
Inatt spelade jag in 3 program,alla blev inspelade men dom jag hade innan
syns inte längre bland dom inspelade. Totalt sett har jag 8 inspelningar på hårddisken men
bara dom 4 sista syns bland dom inspelade. Scrollar man neråt i listan med inspelade
markeras ju inspelningarna med rött och när jag kommer till den 5:e inspelningen syns
den alltså inte där men till hö där informationen om det inspelade finns ser jag inpelningarna
som har plats 5-8 ?
Hur jag än bläddrar bland dom inspelade visas bara 4 inspelningar.
Testade att ändra sorteringen, då kan jag få fram dom äldre inspelningarna
men då försvinner dom nyare från listan till vä.
Efter att jag gjort boxen strömlös fungerar inspelningslistan igen.
Postad 13 december 2009 - 09:40
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Knappa på du bara när du tittar på valfri TV-kanal. Det behövs inget inmatningsfält.
Om du tar det lugnt mellan knapptryckningarna så går det säkert bra att låta boxen byta kanal mellan varje siffra också...
/Peter Cigéhn
Det klickar till i boxen efter att man matat in siffrorna, inget mer spännande.... De andra siffrorna vill jag dock ha tag i....
Postad 13 december 2009 - 09:43
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Länk:
http://noje.telia.se...m/videoondemand
Är det fler än jag som inte får igång några trailers på denna sida f n? Igår skulle jag aktivera Säker Lagring och fick felmeddelande. Samma sak när jag försökte direkt på Storegates hemsida. Man förväntar sig lite mer av Telia faktiskt.
Postad 13 december 2009 - 09:53
webstern
-
webstern
-
Rookie
-
8 inlägg
Fortfarande problem med 1963:an som inte reagerar på fjärren som den skall.
Idag märkte jag att efter omstart (kall-start) så var den fortfarande otroligt seg respons men lyckade att få igång att spela upp en inspelning. Efter en stund när jag skulle backa och visa inspelningen igen då svarade boxen som den skall.
Är det någon process som boxen gör att boxen är blockerad vissa tillfällen?
Jag har ju märkt att det inte hjälper att starta om alla gånger...
Mycket irriterande då det bara känns som om boxen hänger sig. Finns det ett debug-läge där man kan få ut loggar så är jag mer än gärna med att bidrar med info för att lösa detta problem.
Postad 13 december 2009 - 10:53
hagoran
-
hagoran
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
har testat trilers men inget händer, samma fel här trailers på http://noje.telia.se...m/videoondemandmenade jag sorry.
Postad 13 december 2009 - 10:58
Knude
-
Knude
-
Användare
-
-
115 inlägg
Testade lite trailers via boxen (1510) alldeles nyss och det funkade utan problem, dock funkar inte de som finns på hemsidan.
Postad 13 december 2009 - 13:58
qmagmat
-
qmagmat
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
En fråga som kanske är lite OT kommer här.
Sedan problemen med att digitalboxen slutar svara på fjärrkontrollen dykte upp i veckan, så har jag även märkt av vissa problem med mitt internet (telia levererar tv+telefon+bredband).
Ibland när jag trycker på en länk så händer ingenting, utan jag måste trycka på länken en andra gång för att sidan ska ladda. Jag har testat att pinga några sidor (dn, telia osv.) medan länken försöker ladda, och ping ger svar fast sidan lyckas inte laddas in förrän jag trycker på länken en andra gång.
Jag har startat om all utrustning och testat både iexplorer och firefox med samma resultat.
Är jag den enda som märkt av dessa problem?
mvh
/Magnus
Postad 13 december 2009 - 14:23
Unregisteredc17e09d1
-
Unregisteredc17e09d1
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Jag köpte min plasma för 5-6 år sedan och den är hd-ready men har bara komponent ingång tyvärr. Så snälla telia aktivera komponent ut...
Så att det fanns en del konvertrar av olika slag men då måste man ju punga ut med minst 2000:- tyvärr.
Postad 13 december 2009 - 14:24
hagoran
-
hagoran
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
"En fråga som kanske är lite OT kommer här.
Sedan problemen med att digitalboxen slutar svara på fjärrkontrollen dykte upp i veckan, så har jag även märkt av vissa problem med mitt internet (telia levererar tv+telefon+bredband).
Ibland när jag trycker på en länk så händer ingenting, utan jag måste trycka på länken en andra gång för att sidan ska ladda. Jag har testat att pinga några sidor (dn, telia osv.) medan länken försöker ladda, och ping ger svar fast sidan lyckas inte laddas in förrän jag trycker på länken en andra gång.
Jag har startat om all utrustning och testat både iexplorer och firefox med samma resultat.
Är jag den enda som märkt av dessa problem?
mvh
/Magnus "
Jag hade samma problem med min Thomson Gateway för något halvår sedan. Det var ännu värre än ditt för det hjälpte inte hur många gånger jag försökte ladda om sidan. Pinga sidan gick bra. Telia skyllde på min dator. Fick starta om 1 -3 gånger per vecka. Bytte till det gamla modemet Zyxcel och då försvann problemet. Telia gav då med sig och sände en ny Thomsom Gateway. Sedan dess har det fungerat.
/Hans
Postad 13 december 2009 - 14:33
hagoran
-
hagoran
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Apropå ett tidigare inlägg där det inte gick att scrolla bland inspelade program:
Har titta på menyn "Inspelat" efter att igår och inatt aktiverat 18 st inspelningar.
All finns med i listan och det går att scrolla ner och upp och se allihopa.
Är förvånad över alla problem, jag har peppar, peppar inte upplevt några problem med 1963.
Efter att en granne kopplat in boxen har han märkt att Thomson gateway inte går att hitta från datorer med trådlös anslutning. Dessutom försvinner bilden när han växlar kanal och det är svart upp till 5 minuter. Kan det vara Thomson Gateway som har med alla felen att göra?
/Hans
Postad 13 december 2009 - 14:38
Unregistered6214acfd
-
Unregistered6214acfd
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Apropå ett tidigare inlägg där det inte gick att scrolla bland inspelade program:
Har titta på menyn "Inspelat" efter att igår och inatt aktiverat 18 st inspelningar. All finns med i listan och det går att scrolla ner och upp och se allihopa.
Är förvånad över alla problem, jag har peppar, peppar inte upplevt några problem med 1963.
Efter att en granne kopplat in boxen har han märkt att Thomson gateway inte går att hitta från datorer med trådlös anslutning. Dessutom försvinner bilden när han växlar kanal och det är svart upp till 5 minuter. Kan det vara Thomson Gateway som har med alla felen att göra?
/Hans
Har du inte fått tex att boxen startar om då man stoppat en inspelning och startar en ny?
Postad 13 december 2009 - 15:06
Paul Holmgren
-
Paul Holmgren
-
Användare
-
-
146 inlägg
Inatt spelade jag in 3 program,alla blev inspelade men dom jag hade innan syns inte längre bland dom inspelade. Totalt sett har jag 8 inspelningar på hårddisken men bara dom 4 sista syns bland dom inspelade. Scrollar man neråt i listan med inspelade markeras ju inspelningarna med rött och när jag kommer till den 5:e inspelningen syns den alltså inte där men till hö där informationen om det inspelade finns ser jag inpelningarna som har plats 5-8 ?
Hur jag än bläddrar bland dom inspelade visas bara 4 inspelningar. Testade att ändra sorteringen, då kan jag få fram dom äldre inspelningarna men då försvinner dom nyare från listan till vä.
Liknande för mig. Har inte startat om 1963 sen jag fick den i torsdags. Det sysns bara 1 inspelning i listan men trycker jag pil ner ser jag att det ändras på högersidan och alla 8 inspelade finns där och fungerar. Sedan har jag stängt av timeshift för att få tyst på hårddisken/boxen och även spara HDD'n Jag är ju inte i behov av att kuna spola tillbaka på nuvarande kanal däremot skulle jag järna slippa frågan när jag trycker på pause för att jag vill ju bara spela in nu och inte aktivera "hela" timeshift med konstant knattrande HDD. //Paul
Postad 13 december 2009 - 15:21
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Inatt spelade jag in 3 program,alla blev inspelade men dom jag hade innan syns inte längre bland dom inspelade. Totalt sett har jag 8 inspelningar på hårddisken men bara dom 4 sista syns bland dom inspelade. Scrollar man neråt i listan med inspelade markeras ju inspelningarna med rött och när jag kommer till den 5:e inspelningen syns den alltså inte där men till hö där informationen om det inspelade finns ser jag inpelningarna som har plats 5-8 ?
Hur jag än bläddrar bland dom inspelade visas bara 4 inspelningar. Testade att ändra sorteringen, då kan jag få fram dom äldre inspelningarna men då försvinner dom nyare från listan till vä.
Liknande för mig. Har inte startat om 1963 sen jag fick den i torsdags. Det sysns bara 1 inspelning i listan men trycker jag pil ner ser jag att det ändras på högersidan och alla 8 inspelade finns där och fungerar.
Sedan har jag stängt av timeshift för att få tyst på hårddisken/boxen och även spara HDD'n Jag är ju inte i behov av att kuna spola tillbaka på nuvarande kanal däremot skulle jag järna slippa frågan när jag trycker på pause för att jag vill ju bara spela in nu och inte aktivera "hela" timeshift med konstant knattrande HDD.
//Paul
Samma problem som jag skrivit om tidigare. Jag tror Telia Kundservice vill ha mer info ifrån er också.
Postad 13 december 2009 - 15:59
blastoise
-
blastoise
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Hrm... SVT-HD på den gamla 1910 boxen (med tvillingkoderna på), men inte på 1963 lådan. Felsökning pågår.
Ngn här med tvilling-abb & liknande problem?
Postad 13 december 2009 - 16:21
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Hrm... SVT-HD på den gamla 1910 boxen (med tvillingkoderna på), men inte på 1963 lådan. Felsökning pågår.
Ngn här med tvilling-abb & liknande problem?
Jag har i alla fall SVT-HD på mitt huvudab (1963). Däremot har jag inte kollat om jag har det på tvillingab (1910). /A
Postad 13 december 2009 - 17:40
blastoise
-
blastoise
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Jag har i alla fall SVT-HD på mitt huvudab (1963). Däremot har jag inte kollat om jag har det på tvillingab (1910).
/A
Testade att byta koder på boxarna & vips så fick jag SVT-HD på 1963 (dock med utebliven inspelningsfunktionalitet) & så försvann kanalen på 1910 med huvudabonnemangets uppgifter inknappade. Fast jag trodde inte det gick att vara inloggad med samma uppgifter på två boxar samtidigt?!? Funkade fint med tvillingabonnemanget och hade SVT-HD i gång på två boxar samtidigt Det blir ännu ett samtal i morgon!!!
Postad 13 december 2009 - 19:02
Vesslan79
-
Vesslan79
-
Rookie
-
3 inlägg
Har Motorola VIP1963 installerad sedan några dagar. Blev först mycket positiv till den och planerade in 4-5 inspelningar närmsta dygnet för att testa den.
Dagen efter när jag satte på tv:n (boxen hade jag inte stängt av) hackade bilden och ljudet på filmkanalen som var på -boxen höll då på att spela in en film. Jag stoppade inspelningen och kontrollerade om något blivit inspelat. Det visade sig att de första 3 inspelningarna fungerat -men inte de två sista....
Jag fick dra ut nätsladden och starta om boxen för att bilden och ljudet skulle fungera igen....
Dagen efter planerade jag in tre inspelningar.
När jag satte på tv:n dagen efter var det samma problem som dagen innan. Bilden och ljudet hackade ordentligt. Var tvungen att dra ut nätsladden och starta om boxen för att få det att bli normalt igen.
Gissa om mina tre inspelningar fungerat?
Just det.....helt svart i rutan..... Snacka om att tjejen blev förbannad på Telia när hon skulle se säsongsavslutningen av Desperate Housewifes....
Är det någon som vet vad felet beror på?
Jag blir mäkta irriterad....man måste ju kunna lita på en pryl som man lägger 1800 spänn på! Ska inte behöva chansa varje gång man planerar in en inspelning!
Är det någon som pratat med Telia om att skicka tillbaka boxen? Kan man göra det?
Jag tänker inte acceptera att den fungerar så här kasst. Hur kan ett så stort och etablerat företag som Telia lansera en tjänst som fungerar så här illa? De borde kompensera oss alla som är deras försökskaniner!
Postad 13 december 2009 - 19:14
Gazzten
-
Gazzten
-
Rookie
-
2 inlägg
Ny på Forumet.
Har haft min box en vecka nu. Har inte stött på några problem under denna tid. Allt jag markerat för inspelning har blivit inspelat. Enda som jag inte får att fungera är att min Sony TV (KDL40W4000K) inte hittar några inkopplade HDMI enheter. Någon som kan tipsa om vad jag gör för fel? Är uppkopplad med ADSL.
Hej, om du inte provat alla HDMI ingångar på TV, så prova den en efter en. Vissa apparater har någon slags "master" på HDMI 1 t ex.
Postad 13 december 2009 - 19:49
Cambo
-
Cambo
-
Användare
-
-
159 inlägg
Timeshift-funktionen lägger fortfarande av lite då och då. Enda lösningen är att dra ur strömsladden och starta om. Samtidigt som detta fel uppstår jag har vi ett par tillfällen också uppmärksammat att det inte går att lägga in några nya inspelningar så kanske hänger felen ihop. Har Telia uppmärksammat detta och börjat felsöka? Vill också passa på att fråga var Telia står i frågan om glappande strömkablar, min 1963 är verkligen hyperkänslig, så fort jag rör vid kabeln på baksidan rebootar boxen.
Postad 13 december 2009 - 19:50
Aint2Fat
-
Aint2Fat
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Timeshift-funktionen lägger fortfarande av lite då och då. Enda lösningen är att dra ur strömsladden och starta om. Samtidigt som detta fel uppstår jag har vi ett par tillfällen också uppmärksammat att det inte går att lägga in några nya inspelningar så kanske hänger felen ihop. Har Telia uppmärksammat detta och börjat felsöka?
Vill också passa på att fråga var Telia står i frågan om glappande strömkablar, min 1963 är verkligen hyperkänslig, så fort jag rör vid kabeln på baksidan rebootar boxen.
Jag har också samma problem med glapp i strömsladden, det verkar nästan som hon kontakten i boxen är lite för stor!
Postad 13 december 2009 - 19:54
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Vill också passa på att fråga var Telia står i frågan om glappande strömkablar, min 1963 är verkligen hyperkänslig, så fort jag rör vid kabeln på baksidan rebootar boxen.
Använder du den medföljande adaptern? När jag fick 1963:an bytte jag ut min 1910 och jag hade inga problem med det bytet. 1910-boxen ersatte en 1510-box på övervåningen och till en början använde jag adaptern till 1510-boxen och då glappade det ordentligt. Nu sitter rätt adapter i 1910-boxen och problemen verkar vara borta. Om det är flera som gått från 1510 -> 19xx och inte bytt nätadapter så kanske det är det som är felet. /A
Postad 13 december 2009 - 19:59
Cambo
-
Cambo
-
Användare
-
-
159 inlägg
Ja använder den nya som var med 1963-boxen
Postad 13 december 2009 - 20:54
hagoran
-
hagoran
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Har du inte fått tex att boxen startar om då man stoppat en inspelning och startar en ny?
Nej! Inga som helst problem! /Hans
Postad 13 december 2009 - 22:16
Aint2Fat
-
Aint2Fat
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Det var så lite så. Som tack för tacket så kan jag också meddela att det finns ett litet "easter egg" som man kan aktivera. Jag friskriver mig dock från alla eventuella konsekvenser som det kan få då man gör detta.
Om man knappar in följande sekvens av siffror på fjärrkontrollen så sätter man boxen i "debug"-läge:
7827833284
Exakt vad som händer då man sätter boxen i "debug"-läge vet jag inte eftersom jag själv inte längre har tillgång till Telias digital-TV, så jag kan inte prova själv.
Men någon frivillig kan väl "kasta sig ut på djupt vatten" och bli en beta-testare på riktigt...
/Peter Cigéhn
PS. Det finns en till "hemlig" sekvens också, men den kan vi ta en annan gång om det är någon som är riktigt snäll. DS.
Är det någon som fått det här att funka?
Postad 13 december 2009 - 22:27
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Är det någon som fått det här att funka?
Jag slog in koden, det klickade till i boxen men inget mer hände.
Postad 13 december 2009 - 22:31
EmilHemma
-
EmilHemma
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Jag slog in koden, det klickade till i boxen men inget mer hände.
Hmm, jag har ju inte fått igång min digital-tv då jag fått fel switch så inte kunnat prova än,,,, men är nyfiken på vad som händer om det är nått kul! Nån måste ju ha gjort det?
Postad 13 december 2009 - 22:47
kentrj
-
kentrj
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Markus! - saknar under "Fler val" möjlighet att få repeterad inspelning när man själv anger tid, datum och kanal Jag råkade idag ut för att en inspelning inte blev något, startade inspelning av pågående program för att se det senare, stängde av box och TV, när jag skulle titta på det fanns inget att titta på, startade om boxen och där fanns en inspelning som inte gick att titta på med kryptiskt namn ...
Redigerat av kentrj, 13 december 2009 - 23:36.
Postad 13 december 2009 - 22:57
allstars
-
allstars
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Jag har börjat få lite problem med min 1510 -box som låser sig när jag stänger av den. Bild och ljud går fortfarande, trots avstängning med fjärren men den går inte att styra efter det och den enda lösningen är att dra ut strömmen varje gång men då blir det aldrig någon snabbstart vilket irriterar mig något.
Någon som haft samma problem, och hur löstes det isf? Jag sökte igenom tråden innan post men hittade inget relevant.
Postad 13 december 2009 - 23:21
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Använder du den medföljande adaptern? När jag fick 1963:an bytte jag ut min 1910 och jag hade inga problem med det bytet. 1910-boxen ersatte en 1510-box på övervåningen och till en början använde jag adaptern till 1510-boxen och då glappade det ordentligt. Nu sitter rätt adapter i 1910-boxen och problemen verkar vara borta.
Om det är flera som gått från 1510 -> 19xx och inte bytt nätadapter så kanske det är det som är felet.
/A
Jag gick från 1910 -> 1963 och använder den gamla adaptern. Inga problem med glapp.
Postad 13 december 2009 - 23:26
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Kanske OT...? Vet någon om BD-Live funkar via Telia IPTV (1963)? Kollade på Änglar & Demoner idag och skulle testa BD-Live när jag sett klart. Svarade bara med "Error, downloading failed" typ.
edit: Åh....  SD-kortet måste sitta i BD-spelaren.
Redigerat av tomano58, 13 december 2009 - 23:35.
Postad 14 december 2009 - 00:24
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
TimeshiftJag märker att textningen (översättningen) när jag kör via Timeshift hoppar lite fram och tillbaka som den vill. Jag började se en film som hade hunnit gå i cirka 20 minuter och märkte att texten inte hängde med, det upprepades samma text flera gånger. Någon mer som märkt något liknande? Canal+Jag som har Canal+ har möjlighet att gå in på deras filmbibliotekt och se film även den vägen. Ibland får jag ett meddelande att några filmer inte går att se då "jag måste beställa Canal+" och får hänvisning till att ringa kundtjänst och beställa canal+. Ikväll handlade om filmen Passangers. Några av er som har/haft samma problem?
Postad 14 december 2009 - 07:42
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Hmm, jag har ju inte fått igång min digital-tv då jag fått fel switch så inte kunnat prova än,,,, men är nyfiken på vad som händer om det är nått kul!
Nån måste ju ha gjort det?
Läser du inte vad jag skriver? Jag skrev att jag slog in koden, det klickade till i boxen. INGET MER.....
Postad 14 december 2009 - 08:32
Boggan
-
Boggan
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Använder du den medföljande adaptern? När jag fick 1963:an bytte jag ut min 1910 och jag hade inga problem med det bytet. 1910-boxen ersatte en 1510-box på övervåningen och till en början använde jag adaptern till 1510-boxen och då glappade det ordentligt. Nu sitter rätt adapter i 1910-boxen och problemen verkar vara borta.
Om det är flera som gått från 1510 -> 19xx och inte bytt nätadapter så kanske det är det som är felet.
/A
Har också problem med glappande nätadapter. Använder original adaptern till 1963 boxen. Sen kan jag fortfarande inte koppla boxen via HDMI genom förstärkaren (som jag skrivit om tidigare). Ang inspelningar så har jag inte hunnit testa så mycket men ska försöka hinna med det nu i veckan. Jag bara fasar för att det inte ska fungera den gången när frugan vill ha något inspelat.
6 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Botten av lådan limmas.
Anton
2025-05-23 13:48:01
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Screen Research FSD på väggen
Globe
2025-05-22 08:22:42
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|