* Officiell tråd - DVBViewer Pro *
1231 svar till detta ämne
Postad 17 december 2007 - 20:37
menhallå
-
menhallå
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Hej.
Nu har jag problem när jag skall spela in 2 program efter varandra.
Ex program 1 = 1800-1900 och program 2 = 1900-2000.
Är det olika kanaler så funkar det men är det samma kanal så funkar det inte...
Tips?
(Jag har ställt in så att inspelningen börjar 0 minuter innan och 0 minuter efter. I Options/Recording)
Postad 18 december 2007 - 01:04
Moonshine
-
Moonshine
-
Rookie
-
5 inlägg
Såg att det var några som efterfrågade en fil med inställningar för MCE fjärren. Den här har jag exporterat ur mina inställningar. Som grund hittade jag en fil på dvbviewer forumet. Har dock ändrat så man växlar aspect ratio på "dvd menu" tangenten och väljer sub på "live tv" knappen.
Postad 26 december 2007 - 12:39
Unregisteredd75d0848
-
Unregisteredd75d0848
-
Användare
-
-
151 inlägg
Är det någon som har fått CS att fungera på mer än en kanal i DVBV 3.9 ?
Postad 26 december 2007 - 19:09
B1200
-
B1200
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Är det någon som har fått CS att fungera på mer än en kanal i DVBV 3.9 ?
Skall funka. Jag kör gbox mot min dreambox. Men detta är inte rätt forum . Sök på google så hittar du vad du söker. Jag testade i 2 veckor innan jag fick det att funka. /B1200
Postad 26 december 2007 - 21:50
AudioSmurf
-
AudioSmurf
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Hejsan
Någon som vet om man kan justera ljudfördröjning på något sätt? Jag retar mig oerhört på att bilden ligger lite före ljudet. Skulle vilja kunna lägga in en fördröjning på ljudet så att bild & ljud kommer i perfekt synk. Nån här som vet om det går att lösa??
mvh... /AudioSmurf
Postad 27 december 2007 - 10:52
tjabbaranx
-
tjabbaranx
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Har också gett mig på Dvbviewer. Tycker det är ett riktigt bra program. Får inte till det med Mediaportal och MCEs mottagare är idiotkänslig osv. Det enda som stör mig är epgn. Får inte fram ett jota. Men vad jag förstår så är det bladerunner och någon grabber på det som ska till? Har kollat tillbaka i tråden fått tips på en massa program. Vilka rekommenderas? (läs enklast)...
Svarar mig själv... Fick igång Egpn med hjälp av o2grabber och ett lätt importprogram jag hittade på en dansk sida som heter ImportXMLTV4. ForumlänkAllt funkar perfekt utom när jag uppdaterar epgn. Allt i dvbviewer nollställs. Mcefjärren får ställas om, aspect, genvägar till filmer,bilder och musik etc, ja allt. Någon som har något liknade problem som jag? Har den senaste versionen av Dvbviewer.
Postad 27 december 2007 - 19:11
Unregistered015a20cf
-
Unregistered015a20cf
-
Användare
-
-
171 inlägg
Har också gett mig på Dvbviewer. Tycker det är ett riktigt bra program. Får inte till det med Mediaportal och MCEs mottagare är idiotkänslig osv. Det enda som stör mig är epgn. Får inte fram ett jota. Men vad jag förstår så är det bladerunner och någon grabber på det som ska till? Har kollat tillbaka i tråden fått tips på en massa program. Vilka rekommenderas? (läs enklast)...
Svarar mig själv... Fick igång Egpn med hjälp av o2grabber och ett lätt importprogram jag hittade på en dansk sida som heter ImportXMLTV4. Forumlänk Allt funkar perfekt utom när jag uppdaterar epgn. Allt i dvbviewer nollställs. Mcefjärren får ställas om, aspect, genvägar till filmer,bilder och musik etc, ja allt. Någon som har något liknade problem som jag? Har den senaste versionen av Dvbviewer.
Tycker du ska prova den här istället myXMLTV Och sen om du vill att rutan som importeras stängs av sig själv använder du xmltvimporter
Redigerat av Unregistered015a20cf, 27 december 2007 - 19:16.
Postad 28 december 2007 - 10:03
tjabbaranx
-
tjabbaranx
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Tackar Tottes men det var just dom programmen jag hade problem med. Testade på alla sätt. Följde alla guider här och på andra forum, tillochmed formatera (vansinnigt,jag vet) men hur jag än gjorde fick jag inte in epgn i dvbviewer, men det fick jag med ImportXMLTV4...
Får väl testa igen då... Även om det tar emot.
Postad 28 december 2007 - 18:26
Unregistered015a20cf
-
Unregistered015a20cf
-
Användare
-
-
171 inlägg
Tackar Tottes men det var just dom programmen jag hade problem med. Testade på alla sätt. Följde alla guider här och på andra forum, tillochmed formatera (vansinnigt,jag vet) men hur jag än gjorde fick jag inte in epgn i dvbviewer, men det fick jag med ImportXMLTV4... Får väl testa igen då... Även om det tar emot.
Kan ge dig ett hantag om du skickar o2grabber.settings.xml + tvguide.xml som O2grabber gör och channels.dat som dvbviewer använder Du måste även tala om sökvägen till myXMLTV.exe ifall den är annat än "c:\program\DVBViewer\myXMLTV.exe"så jag kan ändra sökvägen i xmltvimporter.exe så som det står i readme filen Ps: Har testat programmet ImportXMLTV4 och vad jag ser så ska det även fungera Men om jag förstått det rätt ska det programmet köras med hjälp av windows schemalagda aktiviteter och sen låta den stänga dvbviewer efter hämtning
Redigerat av Unregistered015a20cf, 28 december 2007 - 19:25.
Postad 28 december 2007 - 23:26
Unregistered015a20cf
-
Unregistered015a20cf
-
Användare
-
-
171 inlägg
Har gjort 2 olika EPG settups som ni kan testa men läs noga innan ni provar
En är för Vista maskiner och den andra för XP
Hoppas det fungerar för er
Redigerat av Unregistered015a20cf, 29 december 2007 - 09:26.
Postad 31 december 2007 - 01:30
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
Har precis installerat Version 3.9.0 och fått igång tv funktionen utan problem, men när jag skall spela in ett program startar inspelningen men prograqmmet stänger ner sig själv efter ett par sek och filen blir bara ca 7MB stor!! Någon som vet vad som kan vara galet?
Postad 05 januari 2008 - 17:49
Unregistered015a20cf
-
Unregistered015a20cf
-
Användare
-
-
171 inlägg
Är ni snäll och talar om hur det gått för er som testat mina epg-filer ?
Postad 06 januari 2008 - 16:37
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1 095 inlägg
Är det någon som får timeshift att fungera klockrent?
När jag har automatisk timeshift och den har buffrat upp så mycket som jag angett så fryser bilden när jag ska "spola tillbaka".
Även när jag pausar i live-TV kan jag inte trycka på play igen...ingenting händer
Vad kör ni med för inställningar i Timeshift? Hur stor buffert har ni?
Postad 06 januari 2008 - 22:07
dsundelin
-
dsundelin
-
Användare
-
-
152 inlägg
Blir galen på dvbviewer! Sett att många kör och rekommenderar powerdvd codecs men dessa fungerar inte för mig. Så fort jag väljer dessa så krschar heal datorn, svart skräm och ingen signal så de är bara starta om. Är det någon som skulle kunna lämna sina settings under directx till mig? Värt att nämna är att om jag kör med DScaler så fungerar det hyffsat, doch börjar bilden hacka nått fruktansvärt efter en stund och man måste starta om. Ibland kraschar programmet också och ger mig "oväntat fel rutan med dont send knappen". Suttit bra länge med den här sk*ten och börjar bli väldigt less på den. Hoppas någon kan bidra med lite hjälp.
Postad 06 januari 2008 - 22:17
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1 095 inlägg
Hmm...för mig spelar det ingen roll vilken codec jag kör. Fungerar med vilket som.
Postad 06 januari 2008 - 22:26
Unregistered015a20cf
-
Unregistered015a20cf
-
Användare
-
-
171 inlägg
kan nästan gissa att du kör med VMR9 video mixing render
prova att använda overlay mixer istället
Postad 08 januari 2008 - 07:40
dsundelin
-
dsundelin
-
Användare
-
-
152 inlägg
Nu är problemet löst. Var grafikkortet som inte ville vara med när codecs som cyberlink och ffdshow kördes. Så ut åkte de och in med nytt, nu fungerar det bra.
En annan liten fundering, finns det någon guide/punktlista över vad man bör göra för att reducera småhack i bilden så gott det går? T.ex köra lägre hz eller nått på burken.
Postad 08 januari 2008 - 08:12
Stevieg_73
-
Stevieg_73
-
Användare
-
-
140 inlägg
Är det nån som vet om man kan skala upp bilden till 1080i (HD format) i DVBV ?? Använder ett vanligt FireDTV-S/CI med Canal Digitals utbud och dem äkta HD-sändningarna är relativt få så att uppgradera till ett "HD-FireDTV kort" känns inte aktuellt just nu. Men det skulle kännas nice med en uppskalad TV-bild när man har en TV för det och datorupplösningen i sig är 1080i.
Postad 08 januari 2008 - 10:41
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1 095 inlägg
Är det nån som vet om man kan skala upp bilden till 1080i (HD format) i DVBV ?? Använder ett vanligt FireDTV-S/CI med Canal Digitals utbud och dem äkta HD-sändningarna är relativt få så att uppgradera till ett "HD-FireDTV kort" känns inte aktuellt just nu. Men det skulle kännas nice med en uppskalad TV-bild när man har en TV för det och datorupplösningen i sig är 1080i.
Vadå "HD-FireDTV kort"?? Du behöver inget speciellt kort för att se på HDTV. Det beror endast på mjukvaran.
Postad 08 januari 2008 - 10:49
MartinG
-
MartinG
-
Användare
-
-
177 inlägg
Vadå "HD-FireDTV kort"??
Du behöver inget speciellt kort för att se på HDTV. Det beror endast på mjukvaran.
Jodå, nästan alla hd-sändningar är i DVB-S2 vilket inte gamla FireDTV S klarar. För marksänt är det samma hårdvara än så länge men killen har ju ett FireDTV S.
Postad 08 januari 2008 - 10:52
Stevieg_73
-
Stevieg_73
-
Användare
-
-
140 inlägg
Vadå "HD-FireDTV kort"??
Du behöver inget speciellt kort för att se på HDTV. Det beror endast på mjukvaran.
Jodå, nästan alla hd-sändningar är i DVB-S2 vilket inte gamla FireDTV S klarar. För marksänt är det samma hårdvara än så länge men killen har ju ett FireDTV S.
Jo, så är det. Men frågan är om det går att skala upp bilden till 1080i i programvaran i DVBV? Har tyvärr för dålig koll på HD för att veta hur det funkar. Vad jag vet är att mitt grafikkort klara 1080i upplösning för det använder jag nu men det styr väl inte upplösning på ex. DVBV
Postad 08 januari 2008 - 11:41
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1 095 inlägg
Vadå "HD-FireDTV kort"??
Jaha, jaja. My mistake
Postad 08 januari 2008 - 16:30
bbb-iron
-
bbb-iron
-
Rookie
-
7 inlägg
Har skaffat DVBviewer 3.9.1 i dagarna och undrar hur man får till svensk språk?
Enligt DVB:s hemsida står det att det ska gå att ställa in men jag hittar bara tyska, engelska, finska och något mer, men inte svenska.
Någon som kan hjälpa mig?
Postad 08 januari 2008 - 16:34
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1 095 inlägg
Har skaffat DVBviewer 3.9.1 i dagarna och undrar hur man får till svensk språk? Enligt DVB:s hemsida står det att det ska gå att ställa in men jag hittar bara tyska, engelska, finska och något mer, men inte svenska. Någon som kan hjälpa mig?
Ett gott råd. Skit i det. När jag hade svenska som språk fungerade inte min fjärrkontroll till FireDTV som den skulle. Så för att undvika trubbel, kör med engelska.
Postad 08 januari 2008 - 22:07
Unregistered1ab12904
-
Unregistered1ab12904
-
Användare
-
-
137 inlägg
Vad är detta för skit program egentligen....börjar bli riktigt irriterad på det.
Kanalbytena tar 30 sekunder MINST. Och när programet stängs ner kommer detta upp. (Gjorde iallafall)
Cannot create file "C:\Program Files\DVBViewer\MDPlugins\Wincsc.cfg". Access is denied.
Hjälp mig någon snälla att få det och fungera. Vill så gärna kunna spela in program och få detta smidigt å fungerande
Postad 08 januari 2008 - 23:27
Unregistered015a20cf
-
Unregistered015a20cf
-
Användare
-
-
171 inlägg
Vad är detta för skit program egentligen....börjar bli riktigt irriterad på det.
Kanalbytena tar 30 sekunder MINST. Och när programet stängs ner kommer detta upp. (Gjorde iallafall)
Cannot create file "C:\Program Files\DVBViewer\MDPlugins\Wincsc.cfg". Access is denied.
Hjälp mig någon snälla att få det och fungera. Vill så gärna kunna spela in program och få detta smidigt å fungerande
Skyll inte på DVBViewer Skyll på Wincs istället Använd hellre Yankse om du använder softcam Jag kör den tillsammans med newcs
Postad 09 januari 2008 - 01:15
Unregistered1ab12904
-
Unregistered1ab12904
-
Användare
-
-
137 inlägg
Hjälp mig någon snälla att få det och fungera. Vill så gärna kunna spela in program och få detta smidigt å fungerande Skyll inte på DVBViewer Skyll på Wincs istället Använd hellre Yankse om du använder softcam Jag kör den tillsammans med newcs
Tack för tipset! Provar detta genast!
Postad 09 januari 2008 - 02:07
Unregistered1ab12904
-
Unregistered1ab12904
-
Användare
-
-
137 inlägg
Hjälp mig någon snälla att få det och fungera. Vill så gärna kunna spela in program och få detta smidigt å fungerande Skyll inte på DVBViewer Skyll på Wincs istället Använd hellre Yankse om du använder softcam Jag kör den tillsammans med newcs
Tack för tipset! Provar detta genast!
Nä,förstår verkligen inte detta. Såhär sega kanalbyten har jag aldrig haft förut. Och inget har jag ändrat. Datorer lever verkligen ett eget liv ibland... Blev en aningen snabbare kanalbyten nu med yankse..men inte godkänt. Förut har det ju flytit på riktigt bra..hmm
Postad 09 januari 2008 - 09:27
Unregistered015a20cf
-
Unregistered015a20cf
-
Användare
-
-
171 inlägg
Har du provat att under option, hardware, med eller utan bock vid "send only encrypted channels to CI"?
Starta om DVBViewer mellan varje ändring
För mig tar kanalbyten bara ett par sec
Postad 11 januari 2008 - 22:49
Stevieg_73
-
Stevieg_73
-
Användare
-
-
140 inlägg
Svara på min egen undran ang. uppskalning i DVBV. Tydligen så styrs upplösningen i DVBV av grafikkortets upplösning (förutsatt att man kör helskärm), så 1080i i XP = 1080i i DVBV och inga codecs/decoders behövs. Sen beror det på vad som skalar bäst - hårdvaran i PC´n eller TV och att CPU klara av att visa "uppskalat" material utan bekymmer.
Nästa projekt blir att testa bildförbättring via FFDshow i DVBV + uppskalad 1080i med syfte att se om vanlig TV kan komma i närheten av HDTV kvalitet (och testa min HTPC prestanda)....
Postad 13 januari 2008 - 22:34
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1 095 inlägg
Svara på min egen undran ang. uppskalning i DVBV. Tydligen så styrs upplösningen i DVBV av grafikkortets upplösning (förutsatt att man kör helskärm), så 1080i i XP = 1080i i DVBV och inga codecs/decoders behövs. Sen beror det på vad som skalar bäst - hårdvaran i PC´n eller TV och att CPU klara av att visa "uppskalat" material utan bekymmer.
Nästa projekt blir att testa bildförbättring via FFDshow i DVBV + uppskalad 1080i med syfte att se om vanlig TV kan komma i närheten av HDTV kvalitet (och testa min HTPC prestanda)....
Precis vad jag tänkt göra när jag skaffat ny hårdvara i min HTPC. Återkom gärna med resultat
Postad 19 januari 2008 - 15:57
Harleystroker
-
Harleystroker
-
Användare
-
-
120 inlägg
Blir snart "tosssig" på allt strul man råkar ut för så fort nåt ska ändras.
Nu har jag skaffat Canal digital och fått detta att funka helt o hållet. Alla kanaler o så HDTV o allt.
Problem 1 är att när datorn startas om så tar de två minuter för dvbviewer att starta.
Problem 2 är att HDTV kanalerna hackar.. mer eller mindre oavsett vad jag ställer in.. overlay.. 7 eller 9 eller whatever..
Problem 3. Min kvinna är odräglig så fort tv:n inte funkar och tycker allt var bättre förr Dvs på 30 talet typ.. bläh va sur ja e. Hade varit bättre om man inget vetat....typ.. Jag GILLAR att pilla oftast och HTPC är rätt trevligt lika oftast.
På måndag blir de väl förmodligen att köra igång från början igen. Formatera o köra in XP Pro igen (o ja som har TVÅ LAGLIGA oanvända vista licenser- kryss i taket) o starta om från början.
Datorkapacitet har jag så detta bör inte vara felet... Kör codec från Cyberlink.PowerDVD.Ultra.Deluxe.v7.3.3304.
..
Problem 4. Va svårt de ska vara att söka på detta forumet.. de e anledningen att jag till slut skriver detta.
En trevlig överaskning var att mitt nya Canal Digital abb funkar utan att jag tagit fram nån box. Hittade en softis (Hittade och provade minst 5 olika)som funkade att hitta emm tydligen eller hur de nu funkar. Ringde CD:s support direkt efter att jag startat datorn o sa att de inte funkade och då skickade de en signal och en minut senare så funkade allt.. HDTV o hela medevippen.... hackigt iofs
Vad detta då innebäf är at det finns softcams som funkar..Den camen som funkade till uppdateringen hackade och då återgick jag till de gamla vanliga som funkade på viasat och då blev de bättre.. ja rent av bra tidvis??
. Frågan är om ni där ute får de att funka med uppdateringar till canal digital med "vanlig" codec. Viasats fick ja stoppa i orginalmottagrena nån gång då o då.
Redigerat av Harleystroker, 19 januari 2008 - 17:21.
Postad 20 januari 2008 - 20:51
abaader77
-
abaader77
-
Användare
-
-
117 inlägg
Någon som fått avkodning av 2 kanaler samtidigt att funka med nya softcsa? Jag installerade senaste ver. av dvbviewer, packade upp softcsa in i dvbviewerkatalogen, markerade "decode all" i softcsa-menyn i dvbviewer och markerade att båda mina tuners "has ci module" i dvbviewers optionsmeny. Trots detta gick det inte att titta på en inspelning från kodad kanal som spelats in samtidigt som man tittat på en annan kanal. ....
Jag lyfter upp mitt gamla inlägg från förra året för att höra om det är någon som fått detta att funka än? Jag googlar och googlar men har svårt att få bra träffar... :-)
Postad 20 januari 2008 - 22:02
Harleystroker
-
Harleystroker
-
Användare
-
-
120 inlägg
I min jakt på H.264 codex för min hackande HDTV hittade jag denna fil på dvbviewers downloadsite. Den sa följande som svar på din fråga. "just register the complugin with: regsvr32 dvbvplugins.dll
To unregister use: regsvr32 /u dvbvplugins.dll
If you want to record 2 or more encrypted channels in the same time create multiple instances of your
softcam plugin, e.g.:
vplug1.dll
vplug2.dll"
Pluginnen hette DVDplugin.zip.
Postad 23 januari 2008 - 03:51
ekdolm
-
ekdolm
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hej! Nu är ju tråden 30 sidor lång.. ställer frågan (igen?) ändå.
Jag har ett Twinhan kort (2033) i datorn, och använder dbvPro. Dock en gammal version. Den nya vill inte installera, se fel nedan..
Mina problem är..
1. Jag kan inte installera nya (3.9.2.0) dbv, får fel i installationen för filerna: CDAudio.ax PushSource.ax RLDumper.ax Shoutcast.ax med följande fel: "Kunde inte registrera DLL/OCX CreateProcess misslyckades; kod 2. Det går inte att hitta filen" Jag trycker Ignorera och då följer fel nummer 2. Se nedan. (Hur löser jag installationsproblemet?!)
2. När jag startar senaste versionen säger den "No hardware avalible!" och ingen kanal visas.
Om jag testar en riktig gammal (1.5 år) version funkar kanalerna. Dock med följande fel.
Kanaler funkar när jag startar, och när jag sedan ändrat kanal en eller två gånger funkar inte samma kanal igen. Skärmen är bara helt svart?
Man kan byta fram och tillbaka i nån minut, och då funkar det igen.. men bara ibland. En omstart löser det, men man kan inte ändra kanal, då skiter det sig igen.
Vad kan det vara? Kanalbytena går då samtidigt riiiiktigt långsamt. Minst 20 sek.
Vad tror ni? Har jag stött på något vanligt fel?
Hoppas på svar!
Mvh
Calle
Postad 23 januari 2008 - 10:03
abaader77
-
abaader77
-
Användare
-
-
117 inlägg
I min jakt på H.264 codex för min hackande HDTV hittade jag denna fil på dvbviewers downloadsite. Den sa följande som svar på din fråga. "just register the complugin with: regsvr32 dvbvplugins.dll
To unregister use: regsvr32 /u dvbvplugins.dll
If you want to record 2 or more encrypted channels in the same time create multiple instances of your softcam plugin, e.g.:
vplug1.dll vplug2.dll"
Pluginnen hette DVDplugin.zip.
Känns bekant och helt klart värt att försöka testa. Detta är alltså DVBViewer-relaterat och inte nån plugin för WinCSC eller liknande?
Postad 23 januari 2008 - 12:27
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
1. Jag kan inte installera nya (3.9.2.0) dbv, får fel i installationen för filerna: CDAudio.ax PushSource.ax RLDumper.ax Shoutcast.ax med följande fel: "Kunde inte registrera DLL/OCX CreateProcess misslyckades; kod 2. Det går inte att hitta filen" Jag trycker Ignorera och då följer fel nummer 2. Se nedan. (Hur löser jag installationsproblemet?!)
Kontrollera att filerna verkligen finns med. Om du hittar dem kan du registrera dem med 'regsvr32 CDAudio.ax' där du byter ut 'CDAudio.ax' mot de filnamnen ovan. 2. När jag startar senaste versionen säger den "No hardware avalible!" och ingen kanal visas.
Gå in i 'Options' och sedan 'Hardware/DirectX' och 'Scan devices', då din hårdvara bör hittas och sedan göra inställningar för den i samma ruta.
Postad 23 januari 2008 - 15:33
ekdolm
-
ekdolm
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
LiMiT>
Tack för ditt svar!
Jag testade registrera med manuellt med regsvr32, det funkade ju bra!
Dock ger installationen fortfarande errors, och säger i slutet att "Inte alla filer laddades ned, du kan besöka members-sidan för att ladda ner dem"
Men den nämner inte vilka filer.. antar att det är *.ax
Hursomhelst, nu har jag fått igång det, och även kollat alla inställningar. Får fram bild och ljud, men kanalbytena är fortfarande långsamma, och en del blir det bara svart och inget ljud på. Krånglar mycket när man bytt kanal en eller två gånger, då har man riktig tur om man får igång någon kanal igen. Man får starta om dvb ett par gånger och hoppas på det bästa. (Vet att jag har tillgång till alla dessa kanaler...)
Det är ju lite knäckande, för jag trodde verkligen att detta skulle kunna var ett bra alternativ. Men när många av kanalerna knappt visar bild, och i stort sett alla kanaler krånglar efter man bytt kanal några gånger börjar man ju undra vad man betalat för..
Men det finns ju många av er som lyckats få till detta jättebra, eller har jag missförstått det?
Någonting är galet, måste bara komma på vad det är.. kan det vara något filter eller codecs eller nåt sånt? Jag vet inte vart jag ska börja!
Redigerat av ekdolm, 23 januari 2008 - 15:34.
Postad 23 januari 2008 - 17:25
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Vad har du för hårdvara (TV-kort)? Är drivrutinerna uppdaterade till densamma?
Prova annars 'Send only encrypted channels to CI' och 'Use new tuning method'. Dessa hittar du i samma ruta under inställningar som du scannade hårdvara i.
Postad 23 januari 2008 - 18:40
ekdolm
-
ekdolm
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Vad har du för hårdvara (TV-kort)? Är drivrutinerna uppdaterade till densamma?
Prova annars 'Send only encrypted channels to CI' och 'Use new tuning method'. Dessa hittar du i samma ruta under inställningar som du scannade hårdvara i.
Twinhan 2033 CP300 Alternativet "Send only encrypted.." är ibockat, ska testa new tuning method. Åtekommer med resultat!
Postad 23 januari 2008 - 22:55
Harleystroker
-
Harleystroker
-
Användare
-
-
120 inlägg
Nån som vet vad den nya funktionen "Found CI" eller vad de nu stod innebär. Hade ju varit toppen om den hittat min installerade PCMCIA och då kunnat köra T-rex cam i den... men de hade väl varit fööör bra helt enkelt.
Postad 24 januari 2008 - 07:33
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1 095 inlägg
Någon som vet vad som gjorts i den nya versionen? Står ju inget på hemsidan...
Postad 24 januari 2008 - 09:27
Unregistered015a20cf
-
Unregistered015a20cf
-
Användare
-
-
171 inlägg
Någon som vet vad som gjorts i den nya versionen? Står ju inget på hemsidan...
Alla förändringar står under changes på samma sida som du hämtar mjukvaran
Postad 28 januari 2008 - 13:50
Harleystroker
-
Harleystroker
-
Användare
-
-
120 inlägg
Nu när allt lirar så är de små pettitesserna som blivit problem.
Finns de något sätt att stänga av MCE så att MCE fjärren bara funkar till DVB. Hittade ett par ställen där jag stängt av men de funkar inte helt ut. Skulle begöva stänga av eller avinstallera hela MCE men de går väl inte. Någon som har något bra förslag så man slipper de där irritationsmomentet . I xp pro tidigare funkade alla lnapparna på ett just sätt.
Postad 28 januari 2008 - 15:04
Karill
-
Karill
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej
Är det någon som har en lösning på följande problem.
Kan inte montera iso filer med daemontools från htpcHome (themovies). Vad jag kan se så provar dvbviwer att starta daemontool men monterar inte någont. Om jag åprovar att välja en iso fil sedan så beter den sig precis som om iso filen var en katalog. Har kontrollerat att jag har den senaste versionen av daemontool & dvbviwer & att sökvägar är korrekta.
Kan montera med hjälp av daemontools för han inga problem.
Får inga felmeddelanden.
Kör Windows Vista Enterprise 32bit.
MVH
Karill
Postad 28 januari 2008 - 15:06
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Nu när allt lirar så är de små pettitesserna som blivit problem. Finns de något sätt att stänga av MCE så att MCE fjärren bara funkar till DVB. Hittade ett par ställen där jag stängt av men de funkar inte helt ut. Skulle begöva stänga av eller avinstallera hela MCE men de går väl inte. Någon som har något bra förslag så man slipper de där irritationsmomentet . I xp pro tidigare funkade alla lnapparna på ett just sätt.
Prova att fimpa alla processer som börjar med 'eh' (eHome).
Postad 28 januari 2008 - 19:31
abaader77
-
abaader77
-
Användare
-
-
117 inlägg
Nu när allt lirar så är de små pettitesserna som blivit problem. Finns de något sätt att stänga av MCE så att MCE fjärren bara funkar till DVB. Hittade ett par ställen där jag stängt av men de funkar inte helt ut. Skulle begöva stänga av eller avinstallera hela MCE men de går väl inte. Någon som har något bra förslag så man slipper de där irritationsmomentet . I xp pro tidigare funkade alla lnapparna på ett just sätt.
Det är en service i Windows som du ska stoppa och sedan markera den så att den inte startas automatiskt vid datoruppstart. Kommer tyvärr inte ihåg servicens namn men det fixar säkert Google...
Postad 28 januari 2008 - 23:50
Harleystroker
-
Harleystroker
-
Användare
-
-
120 inlägg
Jag hade redan stoppat alla processor som hade med media center att göra men de hjälpte inte. Finns tydligen fler  och visst Google hade en del svar men inte alla.
Postad 30 januari 2008 - 09:05
dsundelin
-
dsundelin
-
Användare
-
-
152 inlägg
Någon som haft samma problem eller kan komma med tips. Ljudet börjar nämligen knäppa och hacka efter en stund när jag byter mellan olika kanaler. Enda lösningen är att stänga och starta om DVBviewer. problemet brukar komma efter cirka 6 kanalbyten. Väldigt irriterande! Och det blir bara värre fram tills att hela applikationen hänger sig.
Sitter med Firedtv C, amd x2 4600+, 2gb ram, 1900xt och kör DVBViewer. Codecs är ffdshow samt powerdvd
Postad 30 januari 2008 - 09:37
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Någon som haft samma problem eller kan komma med tips. Ljudet börjar nämligen knäppa och hacka efter en stund när jag byter mellan olika kanaler. Enda lösningen är att stänga och starta om DVBviewer. problemet brukar komma efter cirka 6 kanalbyten. Väldigt irriterande! Och det blir bara värre fram tills att hela applikationen hänger sig.
Sitter med Firedtv C, amd x2 4600+, 2gb ram, 1900xt och kör DVBViewer. Codecs är ffdshow samt powerdvd
Prova att aktivera 'Stop stream while tuning' som finns under hårdvarudelen för dina tuners.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|