Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV)
3140 svar till detta ämne
Postad 03 juni 2006 - 11:36
Veritas
-
Veritas
-
Forumräv
-
-
581 inlägg
tega123: Jag tror du har spridit mest desinformation och gjort mest negativa vinklingar av alla i denna tråd, det är lite märkligt att du anklagar andra för att vara "lögnare"! Det stod tidigare i tråden att CD är de enda som "kommer att få HDTV-boxar till vm". Lägg till "Från Sagem". I övrigt är det inte så konstigt att USA, Japan, Canada och övriga länder som sedan länge har haft HDTV kan se fotbolls-vm i just HDTV. Som jag har skrivit tidigare så har alla länder som satsat på mpeg-4 problem att få fram boxar i tid, tyskland, frankrike, UK m fl. Det är inte alls unikt för Sverige. Det är tack vare CD som vi nu får HDTV i Sverige. Försök beställa någon annan box än Humax HÄR! Det går inte för det finns inga andra boxar. Sluta sprid felaktiga uppgifter, eller "lögner" som du kallar det! Dessutom är inte Canal Digital franskt (mera "lögner"?) utan norskt sedan flera år tillbaka. Staffanw/Veritas: Läs vad CD har skrivit på sin hemsida, där står det att "utöver" SVT:s HD-kanal och C More HD så planeras ett HDTV-paket med 2-4 kanaler. Alltså totalt 4-6 kanaler.
Postad 03 juni 2006 - 11:43
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
har en polare som bor i portugal som får in en del ameriskanska kanaler(bla ESPN)
Möjligtvis ESPN classic, ESPN Europe eller ESPN China el liknande tror inte de "riktiga" ESPN kanalerna är ens möljigt att få in.
Postad 03 juni 2006 - 12:18
Coolg8
-
Coolg8
-
Användare
-
-
150 inlägg
När jag fick min fotbollströja var det med ett dokument där det stod att de Garanterade att den skulle komma innan VM, undrar hur det skulle hålla juridiskt om man hårddrog det. Vi har tecknat ett avtal med varandra och motparten bryter en överenskommelse enligt ett kontrakt. luktar lite kontraktsbrott .... Nej, lite bättre kompensation en 3 månader C HD det lär dom nog fixa annars kanske man skulle prata lite med Sverker eller Kvällstidningarna....
Redigerat av Coolg8, 03 juni 2006 - 12:19.
Postad 03 juni 2006 - 13:20
Packetloss
-
Packetloss
-
Veteran
-
-
1 886 inlägg
som ni ser på listan så ljuger canal digital om att dom är dom ända som har boxar i tid... titta bara på min lista så ligger sverige i botten när det gäller HDTV... tillochmed KOREA kommer kunna se VM i tid... frågan är om sverige är ett i eller u land när det gäller teknik?
<{POST_SNAPBACK}>
Jo det är sant. Sverige har ju halkat efter på det mesta nu för tiden. Tyskland var först med HDTV i Europa genom Premiere som har sänt nu i snart ett halvår. Premiere hade inga problem med sin lansering eftersom dom valde Humax som leverantör. Fransmännen med TPS kom strax efter och nu är Sverige på gång fast dom har problem med sina skitboxar för att dom absolut ska hårdvarulåsa dom till korten. Sverige är ett U-land i dag jämfört med andra länder i Europa vad gäller teknik, det ser vi i det mesta idag. Att betala för skitkanalen C More HD är bara skrattretande med loopande filmer dygnet runt, hur kul är det? En kundtjänst som knappast vet vad en satellitmottagare är för något och en styrande ledning som bryr sig mindre om sina kunder.
Postad 03 juni 2006 - 13:21
jrj
-
jrj
-
Amatör
-
-
65 inlägg
När jag fick min fotbollströja var det med ett dokument där det stod att de Garanterade att den skulle komma innan VM, undrar hur det skulle hålla juridiskt om man hårddrog det. Vi har tecknat ett avtal med varandra och motparten bryter en överenskommelse enligt ett kontrakt. luktar lite kontraktsbrott ....
Nej, lite bättre kompensation en 3 månader C HD det lär dom nog fixa annars kanske man skulle prata lite med Sverker eller Kvällstidningarna....
<{POST_SNAPBACK}>
Jag fick också ett liknande dokument i samband med tröjan att CD garanterade leverans innan VM. Jag har heller inte fått något samtal från CD om försenad leverans som många verkar fått. Lyckas inte CD leverera innan VM så får man väl gå vidare med ärendet på något sätt om de inte är villiga att ge bättre kompensation än 3 mån C More HD.
Postad 03 juni 2006 - 13:24
Packetloss
-
Packetloss
-
Veteran
-
-
1 886 inlägg
vorre kul om man kunde fixa Abc,fox i HDTV och ESPN1+2 men i usa har man ju gott om hdtv finns ju hundratals HD kanaler...
<{POST_SNAPBACK}>
Det gick för en månad sedan då ABC, Discovery, ESPN, samt många andra amerikanska kanaler sände okodat över Intelsat 27.5W i HDTV. Vet ej hur det ser ut idag men enligt Kingofsat så är det fortfarande okodat fast andra säger motsatsen. Intelsat 907 (27.5W) - 11554.00 V - DVB-S2 - 40000 8/9 - Txp: 64 - Beam: West Europe ABC HD U.S.A. General Clear 0 eng 2006-02-25 + Discovery HD Theater U.S.A. Documentaries Clear 0 eng 2006-02-25 + ESPN HD U.S.A. Sport Clear 0 eng 2006-02-25 + NBC HD U.S.A. General Clear 0 eng 2006-02-25 +
Redigerat av Packetloss, 03 juni 2006 - 13:28.
Postad 03 juni 2006 - 15:40
Veritas
-
Veritas
-
Forumräv
-
-
581 inlägg
Sverige har ju halkat efter på det mesta nu för tiden.
Tyskland var först med HDTV i Europa genom Premiere som har sänt nu i snart ett halvår.
Premiere hade inga problem med sin lansering eftersom dom valde Humax som leverantör.
Fransmännen med TPS kom strax efter och nu är Sverige på gång fast dom har problem med sina skitboxar för att dom absolut ska hårdvarulåsa dom till korten.
Sverige är ett U-land i dag jämfört med andra länder i Europa vad gäller teknik, det ser vi i det mesta idag.
Att betala för skitkanalen C More HD är bara skrattretande med loopande filmer dygnet runt, hur kul är det?
En kundtjänst som knappast vet vad en satellitmottagare är för något och en styrande ledning som bryr sig mindre om sina kunder.
<{POST_SNAPBACK}>
Ok, mer felaktiga uppgifter och överdrifter, lite fakta: 1. Euro1080 var först i Europa med HDTV, dom började sända redan 1/1 2004. 2. Tvåa var (fanfar!) Canal Digital som startade 1/9 2005. Premiere startade 1/10 2005. SAT1 och ProSieben startade 26/10 2005. 3. Humax-boxen kom först i februari och var då full med buggar. AreaDVD tyckte att den var buggig och gav sämre bild än Pace-boxen som dom fått testa. I april så kom buggfix 1 & 2 och snart, förhoppningsvis innan VM, buggfix 3. Jag har haft två buggiga koreanska humax-boxar och två nästan buggfria sagem-boxar. Det är inte konstigt att humax släpper sina boxar tidigt när dom struntar i att mjukvaran är halvfärdig. Sagem tar ansvar och tar hellre en försening än släppar dåliga boxar. 4. Sky hårdvarulåser sina kort till mottagarna. Likaså Viasat. Inget nytt och konstigt alltså. 5. C More HD är gratis för mig och visar filmer i högre kvalitet än någon annan kanal, bl a LOTR:ROTK, Shrek 2, The Terminal mm. Priset är satt till 39:-/månaden, det får man knappt hyra en lågupplöst DVD för på närmaste bensinmack. Fler kanaler följer, upp til 6-7 kanaler senare i år. 6. Sverige är ett litet land och vi ligger i fronten när det gäller att införa ny teknik. Det är ju egentligen idiotiskt att jämföra oss med tyskland och england som har en mycket större marknad än vad vi har, men trots det så ligger vi lika långt framme och kommer att ha lika många hdtv-kanaler. Att Sverige skulle vara ett "tekniskt u-land" är både skrattretande och visar på brist på erfarenhet, jag reser mycket i Europa i jobbet och här i Sverige fungerar saker. Men jag är inte förvånad att det gnälls på allt möjligt i denna tråd, det är för dyrt, för sent, för lite, monopol, dåligt och som inte det skulle räcka så är det fel på Sverige också. Vad skall vi gnälla på härnäst? Skatterna? A-kassan? Vädret? Nej, gör inte det, denna tråd handlar om CD:s mpeg-4 box, dags att återgå till topic kanske?
Postad 03 juni 2006 - 15:50
jrj
-
jrj
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Tyskland var först med HDTV i Europa genom Premiere som har sänt nu i snart ett halvår.
Premiere hade inga problem med sin lansering eftersom dom valde Humax som leverantör.
Fransmännen med TPS kom strax efter och nu är Sverige på gång fast dom har problem med sina skitboxar för att dom absolut ska hårdvarulåsa dom till korten.
Sverige är ett U-land i dag jämfört med andra länder i Europa vad gäller teknik, det ser vi i det mesta idag.
Att betala för skitkanalen C More HD är bara skrattretande med loopande filmer dygnet runt, hur kul är det?
En kundtjänst som knappast vet vad en satellitmottagare är för något och en styrande ledning som bryr sig mindre om sina kunder.
<{POST_SNAPBACK}>
Ok, mer felaktiga uppgifter och överdrifter, lite fakta:
1. Euro1080 var först i Europa med HDTV, dom började sända redan 1/1 2004.
2. Tvåa var (fanfar!) Canal Digital som startade 1/9 2005. Premiere startade 1/10 2005. SAT1 och ProSieben startade 26/10 2005.
3. Humax-boxen kom först i februari och var då full med buggar. AreaDVD tyckte att den var buggig och gav sämre bild än Pace-boxen som dom fått testa. I april så kom buggfix 1 & 2 och snart, förhoppningsvis innan VM, buggfix 3. Jag har haft två buggiga koreanska humax-boxar och två nästan buggfria sagem-boxar. Det är inte konstigt att humax släpper sina boxar tidigt när dom struntar i att mjukvaran är halvfärdig. Sagem tar ansvar och tar hellre en försening än släppar dåliga boxar.
4. Sky hårdvarulåser sina kort till mottagarna. Likaså Viasat. Inget nytt och konstigt alltså.
5. C More HD är gratis för mig och visar filmer i högre kvalitet än någon annan kanal, bl a LOTR:ROTK, Shrek 2, The Terminal mm. Priset är satt till 39:-/månaden, det får man knappt hyra en lågupplöst DVD för på närmaste bensinmack. Fler kanaler följer, upp til 6-7 kanaler senare i år.
6. Sverige är ett litet land och vi ligger i fronten när det gäller att införa ny teknik. Det är ju egentligen idiotiskt att jämföra oss med tyskland och england som har en mycket större marknad än vad vi har, men trots det så ligger vi lika långt framme och kommer att ha lika många hdtv-kanaler. Att Sverige skulle vara ett "tekniskt u-land" är både skrattretande och visar på brist på erfarenhet, jag reser mycket i Europa i jobbet och här i Sverige fungerar saker.
Men jag är inte förvånad att det gnälls på allt möjligt i denna tråd, det är för dyrt, för sent, för lite, monopol, dåligt och som inte det skulle räcka så är det fel på Sverige också.
Vad skall vi gnälla på härnäst? Skatterna? A-kassan? Vädret? Nej, gör inte det, denna tråd handlar om CD:s mpeg-4 box, dags att återgå till topic kanske?
<{POST_SNAPBACK}>
Mycket gnäll innan vi sett resultatet. Det kommer nog att dröja tills de första boxarna anländer innan vi kommer tillbaka till vad denna tråd skall handla om..
Postad 03 juni 2006 - 15:56
Packetloss
-
Packetloss
-
Veteran
-
-
1 886 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Ok, mer felaktiga uppgifter och överdrifter, lite fakta:
1. Euro1080 var först i Europa med HDTV, dom började sända redan 1/1 2004.
2. Tvåa var (fanfar!) Canal Digital som startade 1/9 2005. Premiere startade 1/10 2005. SAT1 och ProSieben startade 26/10 2005.
3. Humax-boxen kom först i februari och var då full med buggar. AreaDVD tyckte att den var buggig och gav sämre bild än Pace-boxen som dom fått testa. I april så kom buggfix 1 & 2 och snart, förhoppningsvis innan VM, buggfix 3. Jag har haft två buggiga koreanska humax-boxar och två nästan buggfria sagem-boxar. Det är inte konstigt att humax släpper sina boxar tidigt när dom struntar i att mjukvaran är halvfärdig. Sagem tar ansvar och tar hellre en försening än släppar dåliga boxar.
4. Sky hårdvarulåser sina kort till mottagarna. Likaså Viasat. Inget nytt och konstigt alltså.
5. C More HD är gratis för mig och visar filmer i högre kvalitet än någon annan kanal, bl a LOTR:ROTK, Shrek 2, The Terminal mm. Priset är satt till 39:-/månaden, det får man knappt hyra en lågupplöst DVD för på närmaste bensinmack. Fler kanaler följer, upp til 6-7 kanaler senare i år.
6. Sverige är ett litet land och vi ligger i fronten när det gäller att införa ny teknik. Det är ju egentligen idiotiskt att jämföra oss med tyskland och england som har en mycket större marknad än vad vi har, men trots det så ligger vi lika långt framme och kommer att ha lika många hdtv-kanaler. Att Sverige skulle vara ett "tekniskt u-land" är både skrattretande och visar på brist på erfarenhet, jag reser mycket i Europa i jobbet och här i Sverige fungerar saker.
Men jag är inte förvånad att det gnälls på allt möjligt i denna tråd, det är för dyrt, för sent, för lite, monopol, dåligt och som inte det skulle räcka så är det fel på Sverige också.
Vad skall vi gnälla på härnäst? Skatterna? A-kassan? Vädret? Nej, gör inte det, denna tråd handlar om CD:s mpeg-4 box, dags att återgå till topic kanske?
<{POST_SNAPBACK}>
Du pratar mycket bubbel, var enda inlägg du skriver mot andra är rena trollinlägg för du ska provocera hela tiden, lägg ner Euro1080 är en demokanal, jag skulle knappast kalla det för en "normal" kanale, likaså C More HD som är den demokanal för HDTV som bara visar samma filmer i en loop dygnet runt. Om du ska jämfföra vilka som var verkligen först oavsett content så har du fel och jag kan referera till 1250 HD-MAC som redan sändes i en demokanal 1993 av Fransmännen. Jag vet för jag har haft en Thomson 36" HDTV som klarade av detta system, även Philips var med på detta. Sverige ligger inte alls i fronten, du vill tro det för du tror Sverige är så underbart och bäst eller hur? Dags vakna kanske och titta på länder runt dig istället. Fransmännen var före Sverige vad gäller IP-TV och både TPS och Canal Plus samt många flera sänder fulla utbudet via DSL nästan 1 år innan Sverige ens fatta vad IP-TV var. Dessutom var Fransmännen först med HDTV 1993 över HD-MAC systemet och satellit. MPEG4 sändningar har funnits ett bra tag med olika demo från diverse providers. Vad gäller Sky, hårdvarulåser dom inte boxarna till korten, dom mjukvarulåser, stor skillnad. Enda som hårdvarulåser idag är PowerVu och gamla B-MAC dekodrarna för AFRTS samt Arabiska Orbit. Vad vet du om Sagem, ingen har ens testat den ännu av vanliga konsumenter så din kommentar är helt obefogad. Humax 2000 har fixat nästa alla buggar med senaste patchen som kom i förra veckan, vad gäller kvalite så ligger alltid Humax på topp. Och nej det är inte endast Humax man kan köpa, Pace 810 finns att köpa också.
Redigerat av Packetloss, 03 juni 2006 - 15:57.
Postad 03 juni 2006 - 16:05
tega123
-
tega123
-
Lärjunge
-
-
444 inlägg
som jag nämde på listan så är ett 30 tal länder förre sverige i HDTV
min åsikt är att sverige är nästan ett u-land när det gäller tv teknik nu har man även börjat sända hdtv i indien
ja du hörde rätt
Indien!
om vi hade haft ordentliga satellite bolag skulle vi haft HDTV sedan 2002-2003 i mpeg2 och sedan skiftat till mpeg4 när den har varit tillräckligt etablerat
när det gäller bredband hade man adsl,cable i usa,canada etc sedan 1995 det dröjde till sent 2001 innan jag fick mitt adsl bredband i 512kbit då... bredbands mässigt är det toppen i sverige! men teknik mässigt ligger landet oftast efter ett par år bakom när det gäller allt!
Redigerat av tega123, 03 juni 2006 - 16:41.
Postad 03 juni 2006 - 16:21
Veritas
-
Veritas
-
Forumräv
-
-
581 inlägg
Packetloss: du och tega123 skulle kunna slå er hop och tycka att allt är skit!
Är det inte liiiite off-topic nu?
1. IP-TV har inget med det här att göra och är inte ett mått på tekniskt överlägsenhet. OT.
2. De första HD-MAC sändningarna sändes från OS 1992 till ett fåtal testmottagare. Euro1080 var först med att sända det som vi idag definierar som HDTV. OT.
3. Är korten hos Viasat och Sky inte låsta till mottagaren? Helt OT.
4. "Vad vet du om Sagem, ingen har ens testat den ännu av vanliga konsumenter så din kommentar är helt obefogad." Märklig kommentar från dig som kallade dom "skitboxar". Du säger alltså att din egen kommentar var obefogad? Själv talade jag om dom boxar som jag har haft hittills och har erfarenhet av.
5. Vad gäller kvalitet så har de Humax som jag har haft hållit hög kvalitet med har alltid haft problem med mjukvaran, jag avråder alla att köpa nya Humax-boxar när dom är nya på marknaden utan att vänta tills mjukvaran är stabil, det kan ta 6-12 månader. Sagem har inte alls haft samma problem och har varit mycket stabilare från dag 1. Rätt så OT.
tega123: Vad snackar du om? Detta är en tråd om CD:s mpeg-4 box. Vill du hellre bo i Indien!?  Ta med dig packeloss, ni verkar ju tycka att allt är skit i Sverige ändå. Nu räcker det med OT, kom med något väsentligt om CD:s mpeg-4 box, annars byt tråd.
Redigerat av Veritas, 03 juni 2006 - 16:27.
Postad 03 juni 2006 - 16:25
Unregistered91084b0d
-
Unregistered91084b0d
-
Användare
-
-
112 inlägg
Om nu Sverige är så dåligt, varför tar ni inte erat pick & pack flyttar till något bättre Land? (Indien kanske)
Börjar bli mottligt trött på era negativa inlägg.
Postad 03 juni 2006 - 16:30
Unregisteredb7463f40
-
Unregisteredb7463f40
-
Användare
-
-
162 inlägg
Om sverige nu e ett sånt U-land när det gäller teknik hur kan ni då hacka så ###### mycket på det företag som försöker fixa till det. Som försöker ge oss HDTV?? CD e dom enda (boxer försöker kanske men dom har ju andra problem att tampas med, utrymme mm). Se på Viasat mm om alla var som MTG så skulle vi fortfarande sitta och kolla på gammla skit kabelvisions nät och må så dåligt över den kassa bilden... Nää CD är ett företag som försöker och det ska uppmuntras! GO CANAL DIGITAL!!!!
Postad 03 juni 2006 - 16:40
tega123
-
tega123
-
Lärjunge
-
-
444 inlägg
avskaffa monopolen så blir det lite mer konkurenns då får vi säker se fler HDtv kanaler...
Postad 03 juni 2006 - 16:46
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
om vi hade haft ordentliga satellite bolag skulle vi haft HDTV sedan 2002-2003 i mpeg2 och sedan skiftat till mpeg4 när den har varit tillräckligt etablerat
<{POST_SNAPBACK}>
Det låter ju bra, men vad skull vi ha sett HDTV på då? 2002 fanns det väldigt få tv-apparater som klarade av att visa HDTV, d v s 720P eller 1080i. Jag råkar veta det för att då köpte jag min Toshiba bakproj och letade med ljus och lyckta efter en tv som klarade att ta emot HDTV och progressiv PAL (576P) via komponentingången. Men det fanns inte att få tag på, jag övervägde t o m att importera en TV från USA. Men jag gav upp, det var inte praktiskt genomförbart. Dom enda som kunde se HDTV då var dom med kompatibla projektorer, då en försvinnade liten del av marknaden. avskaffa monopolen så blir det lite mer konkurenns då får vi säker se fler HDtv kanaler...
Vilka monopol pratar du om? Det finns inga monopol på hdtv, det fritt fram för alla som vill att starta en kanal och sända via satellit.
Redigerat av Tomas L, 03 juni 2006 - 16:49.
Postad 03 juni 2006 - 16:50
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1 145 inlägg
Om sverige nu e ett sånt U-land när det gäller teknik hur kan ni då hacka så ###### mycket på det företag som försöker fixa till det. Som försöker ge oss HDTV?? CD e dom enda (boxer försöker kanske men dom har ju andra problem att tampas med, utrymme mm). Se på Viasat mm om alla var som MTG så skulle vi fortfarande sitta och kolla på gammla skit kabelvisions nät och må så dåligt över den kassa bilden... Nää CD är ett företag som försöker och det ska uppmuntras! GO CANAL DIGITAL!!!!
<{POST_SNAPBACK}>
Självklart ska CD ha all heder eftersom de faktiskt gör mer än något annat företag i Sverige för att kunna erbjuda HDTV. Sen att det sker med viss klantighet får vi kanske smälta då ingen annan operatör har ens börjat testa. Marksänt/Teracom börjar väl först på måndag. Viasat och Combort funderar fortfarande på hur dom ska göra. /staffan
Postad 03 juni 2006 - 16:56
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1 145 inlägg
....
Staffanw/Veritas: Läs vad CD har skrivit på sin hemsida, där står det att "utöver" SVT:s HD-kanal och C More HD så planeras ett HDTV-paket med 2-4 kanaler. Alltså totalt 4-6 kanaler.
<{POST_SNAPBACK}>
Var på CD's hemsida står detta ? Om det stämmer så är det goda nyheter, men det jag kan läsa är fortfarande 2-4 nya kanaler (utöver C more HD) och att de hoppas på att SVT ska sända evenemang och program i HD (som CD kan distribuera i sina kanaler {min tolkning}). Jag tror inte att CD kommer att ha fler än 5 HD kanaler, inkl. C more HD och SVT HDm under detta kalender år, men har jag fel så är det bara bra. /staffan
Postad 03 juni 2006 - 17:05
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
Staffan: Jag tror det kommer från texten på CD:s hemsida, den gula "banderollen" med information, men det är en flash-presentation så det går inte att kopiera och klistra in den här. Det kanske är en tolkningsfråga, men först nämns SVT:s HD-sändningar (m a o SVT HD), sedan C More HD och sedan står det "utöver detta så planerar vi ett HDTV-paket med 2-4 kanaler". Man kan nog tolka det så att SVT HD och C More HD inte är inräknade i dom 2-4 kanaler nya kanalerna. Knepigt. [edit] Klicka på "Mer information" på denna länk. Det står längst ned på den gula baderollen, man måste scrolla ned.[/edit]
Redigerat av Tomas L, 03 juni 2006 - 17:09.
Postad 03 juni 2006 - 17:21
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1 145 inlägg
Staffan: Jag tror det kommer från texten på CD:s hemsida, den gula "banderollen" med information, men det är en flash-presentation så det går inte att kopiera och klistra in den här. Det kanske är en tolkningsfråga, men först nämns SVT:s HD-sändningar (m a o SVT HD), sedan C More HD och sedan står det "utöver detta så planerar vi ett HDTV-paket med 2-4 kanaler". Man kan nog tolka det så att SVT HD och C More HD inte är inräknade i dom 2-4 kanaler nya kanalerna. Knepigt.
[edit] Klicka på "Mer information" på denna länk. Det står längst ned på den gula baderollen, man måste scrolla ned.[/edit]
<{POST_SNAPBACK}>
Jovisst, det är precis den banderollen som jag citerar ovan och det skrivs inte om SVT's sändningar utan bara om att CD hoppas att SVT ska sända program i HD (underförstått så att CD kan sända dom vidare), men som sagt det är en tolkningsfråga men om man räknar med 3-5 HD kanaler i CD's utbut så blir man kanske inte så besviken när det bara blir C more HD, SVT HD och Discovery HD Ingen blir gladare än jag om min tolkning är fel och det blir upp till 7 kanaler med Allsvenskan, Elitserien, Premiere League och NHL. Då börjar jag riktigt längta till hösten, bara boxarna kommer först. Än så länge påminner dock CD's hanterande av detta som historien om Tödde och Mödde och Tummetotten som jag har hänvisat till tidigare i tråden. /staffan
Postad 03 juni 2006 - 17:56
Unregistered828ccd15
-
Unregistered828ccd15
-
Forumräv
-
-
935 inlägg
Lite märkligt att CD fortfarande gör reklam på sin hemsida att man kan se VM i HD. Eftersom det inte kommer att bli så för vi som beställde redan den 8/5 så torde det väl absolut inte bli så för dom som beställer i dag.
Postad 03 juni 2006 - 17:58
Patrik från strömstad
-
Patrik från strömstad
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Tjena !
Jag sa att jag skickat in detta trassel till aftonbladet och expressen och nu ringde aftonbladet mig och ville prata...och ta bilder
Hjälp mig ...va ska man säga ...mmmmhhh
Patrik
Postad 03 juni 2006 - 18:08
Unregistered828ccd15
-
Unregistered828ccd15
-
Forumräv
-
-
935 inlägg
Säg som det är att dom lovat boxar till den 9:e och nu inte kan hålla detta och att dom då skyller på fransmännen. Sen erbjuder dom nästan ingen kompensation alls (3 mån Cmore HD = 117:-) När många av oss får betala 3500:- för boxen.
Postad 03 juni 2006 - 18:42
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1 145 inlägg
Säg som det är att dom lovat boxar till den 9:e och nu inte kan hålla detta och att dom då skyller på fransmännen. Sen erbjuder dom nästan ingen kompensation alls (3 mån Cmore HD = 117:-) När många av oss får betala 3500:- för boxen.
<{POST_SNAPBACK}>
C more HD i i 3 månader i samband med beställning av HD kostar endast. 99:- så kompensationen är inte ens en hundring. Mig har (ännu) ingen ringt från CD så man kanske ligger i gräddfilen /staffan
Postad 03 juni 2006 - 18:46
Aztecface
-
Aztecface
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
Lite märkligt att CD fortfarande gör reklam på sin hemsida att man kan se VM i HD. Eftersom det inte kommer att bli så för vi som beställde redan den 8/5 så torde det väl absolut inte bli så för dom som beställer i dag.
<{POST_SNAPBACK}>
Dom tar inte bort den för dom vill tjäna pengar.
Postad 03 juni 2006 - 18:56
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Någon skrev att det senaste beskedet är att de flesta kommer att få sina boxar innan Sveriges andra match, d v s den 15/6. VM-finalen spelas först den 9/7, så det är ganska mycket vm kvar. Edit: Det står f ö i informationen att dom "inte kan garantera" att man får boxen innan 9/6.
Redigerat av Tomas L, 03 juni 2006 - 19:00.
Postad 03 juni 2006 - 19:21
Patrik från strömstad
-
Patrik från strömstad
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Tja !
Fotografen är på väg hit men sen vet jag inte just nu vad reportern ska skriva.
Men jag hoppas att han läser här och bildar sig en uppfattning.
det som jag tycker är viktigast att få fram är
1. Varför får alla så dårlig och olika info från CD
2. kompensastionen är ju löjlig.
3. varför har de inte fått boxarna i tid ..beställdes det för sent av CD eller kan inte sagem leverera.
Nått annat som e viktigt och få fram så skrik till .
Sen är det ju förbannat tråkigt att de fortfarande "säljer" in vm i HD på deras hemsida och sen en liten notis om att det är inte säkert att du hinner få boxen innan vm.
Patrik
Postad 03 juni 2006 - 19:35
Ecis
-
Ecis
-
Lärjunge
-
-
452 inlägg
Jag fick en tröja förra veckan och ett följebrev där de garanterade att jag skulle få boxen innan VM. Skall väl inte klaga förrän på fredag. Det är konstigt de inte kan skriva tydlig info på sin hemsida det är väl så internet skall användas. Där kan stå om boxarna gått från leverantören och när de skickas. Canal digital måste väl veta....
Ecis
Postad 03 juni 2006 - 20:08
Salakingen
-
Salakingen
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Tja !
3. varför har de inte fått boxarna i tid ..beställdes det för sent av CD eller kan inte sagem leverera.
Sen är det ju förbannat tråkigt att de fortfarande "säljer" in vm i HD på deras hemsida och sen en liten notis om att det är inte säkert att du hinner få boxen innan vm.
Patrik
Bra att Aftonbladet tog detta på allvar och "grillar" CD lite grann. DÅ kanske vi kan få mer kompensation !! annars kanske Sverker på Plus kan fixa detta !!
Postad 03 juni 2006 - 20:33
Unregistered4ce20a44
-
Unregistered4ce20a44
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Alla visste att fotbollsvm skulle sändas i HDTV men ingen gjrode något, de som gjorde något, gjorde det försent. De kunde ha tjänat massor av pengar på detta?...Way to go!
Postad 03 juni 2006 - 20:41
Unregisteredf3ef6560
-
Unregisteredf3ef6560
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Tja !
Patrik
<{POST_SNAPBACK}>
Coolt, du menar alltså att Aftonbladet är på väg till dig en lördag kväll istället för att jaga kändistuttar på stan? Att boxarna är försenade kan jag förstå, shit happens. Att däremot CD erbjuder sina trogna kunder C-more HD i 3 månader är så löjligt att man kräks. Jag ger mej fan på att de tänkt göra detta efter VM i alla fall för att hålla liv i HD trenden. Säg åt Karl-Bertil Jonsson Anrell eller, vem som nu dyker upp, att kräva nåt bättre t.ex. gratis box. Har bra erfarenheter av CD under mina 2 år som kund men: KOMPENSATIONEN ÄR PATETISK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ser fram emot morgondagens AB...... kör hårt
Postad 03 juni 2006 - 20:47
tega123
-
tega123
-
Lärjunge
-
-
444 inlägg
jag tycker att kompensationen bör vara att boxen kostar 999 kr för nya kunder och 1995 kr för dom som ska uppgradera eller är befintliga kunder dom som skall få boxen utbytt från mpeg2 till mpeg4 bör få 6 månaders canal + gratis tycker jag....
Postad 03 juni 2006 - 20:56
kexxet
-
kexxet
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Kompensation vill man ju alltid ha. Men min största besvikelse är att inte få uppleva den bokade "Sverige VM-festen" hemma hos mig med polarna. Den går inte att ersätta.... Det kanske bara blir 3st Sverigematcher. Så besvikelsen är just nu påtaglig. (Dock så ger jag inte upp förrens på Fredag kväll.)
Postad 03 juni 2006 - 21:18
Salakingen
-
Salakingen
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Hej
Kom just på den ultimata kompensationen !!
CD kanske kan ringa till FIFA och säga åt dem att skjuta upp hela fotbolls Vm tills alla deras
kunder har fått boxen !!
Redigerat av Salakingen, 03 juni 2006 - 21:20.
Postad 03 juni 2006 - 21:22
Patrik från strömstad
-
Patrik från strömstad
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Tja
Det var en fotograf här och tog några bilder men vad som kommer att skrivas ..det vet jag inget om.
Men reportern yttrade nått om att inte alla kommer få en box.
De ville bara ha bilder från nån som Kanske blir drabbad .
Haha..bara för man ställer upp på detta så ryker väl min chans för en box.
Vi får la se vad som står i tidningen imorgon....
Postad 03 juni 2006 - 21:30
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1 145 inlägg
.....
Patrik
<{POST_SNAPBACK}>
Tråkigt..... och om inte det är en förbannad lögn så vet inte jag vad lögn är när dom mycket väl vet att de redan har massor av beställningar där dom suttit och ringt runt för att meddela att boxen inte kommer förrän veckan efter VM startat. Så hur de skriva så fortfarande är obegripligt och absolut vilseledande marknadsföring. De kanske hoppas på ett mirakel så att alla som redan beställt får sin box före VM /staffan
Postad 03 juni 2006 - 21:42
tega123
-
tega123
-
Lärjunge
-
-
444 inlägg
hej hej lugna ner er
dom menar Fotbolls VM 2010 i sydafriká
Postad 04 juni 2006 - 00:32
Magnus M
-
Magnus M
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Någon skrev att det senaste beskedet är att de flesta kommer att få sina boxar innan Sveriges andra match, d v s den 15/6. VM-finalen spelas först den 9/7, så det är ganska mycket vm kvar.
Edit: Det står f ö i informationen att dom "inte kan garantera" att man får boxen innan 9/6.
<{POST_SNAPBACK}>
Information som "ej garanterar leverans före VM" är ditlagd i efterhand, när jag beställde fanns inte denna info där och dessutom utlovade "orderbekräftelsen" man fick upp efter beställning leverans innan VM. Sen är det ingen nyhet att tittarantalet ökar om ens egen nation är med, kommer boxarna efter gruppspelet och Sverige åkt ut så finns det en del personer som ej längre har intresse att se VM i HDTV. OS/VM-finalerna i hockey hade haft totalt annorlunda tittarsiffror om Sverige åkt ut i gruppspelet, sporten är inte alltid det primära hos tittaren, i många fall är utövaren minst lika viktig.
Postad 04 juni 2006 - 06:24
Coolg8
-
Coolg8
-
Användare
-
-
150 inlägg
Nu finns det en liten notis på aftonbladets hemsida FtonbladetAlla kommer inte få sin box före VM
Postad 04 juni 2006 - 06:56
MONROVIA
-
MONROVIA
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Nu när Aftonbladet är inbandat räknar jag med att bli bjuden till Berlin av CD om inte boxen dyker upp till VM-starten. Har dock inte hört några sådana rykten ännu...
Postad 04 juni 2006 - 08:21
knutte
-
knutte
-
Användare
-
-
101 inlägg
En fråga till er som fått en matchtröja. Visst stod det att ni skulle få boxen inom ett par dagar efter ni fått tröjan?
Detta stod det i mitt medföljande brev,
"Om du inte redan fått boxen skickad till dig kommer den inom några dagar, vi garanterar att du får boxen innan fotbolls-VM startar."
det är säkert upptryckt långt tidigare men kan dom ringa runt till alla som inte får box, så borde de kunnat skicka med en rättelse i paketet tycker man.
Edit
Ska tillägga att jag inte fått nåt telefonsamtal från CD än  Håller tummarna
Redigerat av knutte, 04 juni 2006 - 08:23.
Postad 04 juni 2006 - 08:26
Galten
-
Galten
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
Detta brev kom till mej för snart en månad sen .. vad ska man tro ??
Postad 04 juni 2006 - 08:50
maclaes
-
maclaes
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Ja våran box verkar dröja för en del även tröja!
När nu (OM) boxen kommer kan man ju om man inte har en TV-tekniker som följer med i paketet använda den i marknätet på någon av de få ställen i Sverige som påstås kunna ta emot HDTV genom marknätet. Kommer inte boxen kan ju alltid sätta en dator med TV-kort kopplat till TVn.
Som någon skrev förut det är jä---gt jobbigt att vänta. Orkar man inte vänta kan alltid slänga ut TVn och "sätta på radion".
På TV4 häromdagen (jag spelade in inslaget) sa någon som tydligen vet me än alla andra att det kommer högst ett hundratal boxar till Sverige.
Mycket desinformation i luften.
Än så länge är det bara CD som ligger risigt till ingen annan har ju lovat! Bara kanske!
/maclaes
Postad 04 juni 2006 - 09:23
Salakingen
-
Salakingen
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
HEJ Alla hinner inte få Under den kommande veckan ska enligt Ulrika Hultgren de flesta av företagets kunder få sina boxar. Men inte alla. - Tyvärr så kommer inte alla att få dem till avspark. Men de kommer så snabbt det går.
Källa: http://www.aftonblad...,836222,00.htmlVad menar CD med detta Jag beställde redan 8/5 CD har ringt mig och sagt att jag inte skulle få den i tid . Kommer jag att få den före VM än då ?? Känns som att jag var bland de första som beställde ...så jag borde ingå i de flesta
Redigerat av Salakingen, 04 juni 2006 - 09:25.
Postad 04 juni 2006 - 09:40
Unregistered47efd78c
-
Unregistered47efd78c
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
Som jag nämnde tidigare i tråden så fick jag konfirmerat att jag var den första av alla som beställde, så finns det någon sanning i att de skickar ut i veckan borde jag vara en som får den...
Om det nu inte finns en väldans massa mpeg2 boxar som ska bytas innan.
Postad 04 juni 2006 - 09:44
Galten
-
Galten
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
Som min då
Postad 04 juni 2006 - 09:51
tega123
-
tega123
-
Lärjunge
-
-
444 inlägg
informations chefen på canal digital ljuger ju dom flesta får inte sin box innan VM utan efter Vm starteten kanske ett fåtal som får den innan vm
men vem vet?
Postad 04 juni 2006 - 10:35
Unregistered91084b0d
-
Unregistered91084b0d
-
Användare
-
-
112 inlägg
informations chefen på canal digital ljuger ju dom flesta får inte sin box innan VM utan efter Vm starteten kanske ett fåtal som får den innan vm
men vem vet?
<{POST_SNAPBACK}>
Den possitiva har uttalat sig igen! Hur kan du stå och påstå att informations chefen på canal digita ljuger om det här när det är en vecka kvar till avspark, inte ens efter den 9/6 kan du veta hur många som fått boxen.
Postad 04 juni 2006 - 11:03
tega123
-
tega123
-
Lärjunge
-
-
444 inlägg
dom har ju ringt upp massa kunder och meddelat detta tom dom som beställde den 8/5
jag hittar inte på något negativt utan utalar bara sanningen...
Postad 04 juni 2006 - 11:23
Salakingen
-
Salakingen
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
(tega123 @ Jun 4 2006, 10:51 ) informations chefen på canal digital ljuger ju dom flesta får inte sin box innan VM utan efter Vm starteten kanske ett fåtal som får den innan vm
men vem vet?
Den possitiva har uttalat sig igen!
Hur kan du stå och påstå att informations chefen på canal digita ljuger om det här när det är en vecka kvar till avspark, inte ens efter den 9/6 kan du veta hur många som fått boxen.
Jag tycker att det är konstigt att Informations chefen säger att de flesta av företagets kunder få sina boxar. När de typ har ringt till de flesta och sagt att boxen inte kommer i tid.  Dubbla budskap?? .. Vet inte vad man skall tro ??
Postad 04 juni 2006 - 11:32
Unregistered828ccd15
-
Unregistered828ccd15
-
Forumräv
-
-
935 inlägg
Jag beställde den 8/5 och till mig har dom ringt och sagt att jag skall få boxen efter den 14/6. Väldigt konstigt att man då inte är blan dom första.
Edit: Jag har skickat ett mail till kundservice för att reda ut vad som gäller, deras informationschef, de som ringt eller svaret från kundtjänst. Alla är olika.
Redigerat av Unregistered828ccd15, 04 juni 2006 - 11:40.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Baslåda nr5
Anton
2025-06-02 13:28:15
-
Nya stativ
Anton
2025-05-30 12:20:04
-
Powercon ”grendosa”
Anton
2025-05-28 20:37:24
-
Baffelvägg
Anton
2025-05-24 08:28:29
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|