Apple iPhone 8GB
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(59)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 128MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
3
|
(44)
|
Inga priser |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
SE G900 eller Iphone (22 inlägg)
|
17 år sedan |
Gästbok för JacobTallberg (11 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 10 December 2007 - 12:38
Postad 10 December 2007 - 12:46
Du menar utöver de som finns i Install.app?Någon som har bra tips på siter där man kan hitta apps till sin iPhone?
Postad 10 December 2007 - 13:13
Ja tydligen var det svaret jag var ute efter. Har nämligen en iPhone på ingång så jag har inte satt mig in i hur det funkar med saker som install.app.Du menar utöver de som finns i Install.app?Någon som har bra tips på siter där man kan hitta apps till sin iPhone?
Får kolla in det när jag får luren.
Postad 10 December 2007 - 13:16
Jap, så länge du har installer.app installerat så är det lätt att installera program. Sedan kan man hitta lite fler "repositories" eller bibliotek med program via hackint0sh.org forumet.Ja tydligen var det svaret jag var ute efter. Har nämligen en iPhone på ingång så jag har inte satt mig in i hur det funkar med saker som install.app.
![]()
Är det en 1.1.1 telefon du har på ingång eller? Hackad och klar?
Postad 10 December 2007 - 13:30
Ja. Jag bad en vän att köpa en till mig nu när han är i usa men han kunde bara hitta 1.1.2 versioner och jag sa att jag inte ville ha en sådan så då föreslog han att jag kunde köpa hans 1.1.1 hackad och klar. Han jobbar med att utveckla spel till mobil, LIVE arcade etc så han har fått en 1.1.2 från sitt jobb.Jap, så länge du har installer.app installerat så är det lätt att installera program. Sedan kan man hitta lite fler "repositories" eller bibliotek med program via hackint0sh.org forumet.Ja tydligen var det svaret jag var ute efter. Har nämligen en iPhone på ingång så jag har inte satt mig in i hur det funkar med saker som install.app.
![]()
Är det en 1.1.1 telefon du har på ingång eller? Hackad och klar?
Tack förövrigt för infon.
Postad 10 December 2007 - 22:54
/ Jacob
Postad 10 December 2007 - 23:13
Vilket det bästa sättet att få in en ljudbok? Att lägga samman alla små mp3-filer var för sig, CD för CD och sen bara lägga in mp3-filerna och sen köra en spellista är det enda jag kommit på. Samt ändra så det albumet inte kör shuffle och sparar senast spelade position. Men det är endå inte optimalt? Eller jag menar, den knappen där det står "Ljudbok" Hur får jag in ljudböckerna dit och vad blir skillnaden? Finns det något bättre sätt att göra det på?
/ Jacob
Den knappen är för böcker du köper på itunes. Lägger du in mp3 så hamnad de under musik.
Postad 11 December 2007 - 08:55
Här har du ett litet iTunes tipsVilket det bästa sättet att få in en ljudbok? Att lägga samman alla små mp3-filer var för sig, CD för CD och sen bara lägga in mp3-filerna och sen köra en spellista är det enda jag kommit på. Samt ändra så det albumet inte kör shuffle och sparar senast spelade position. Men det är endå inte optimalt? Eller jag menar, den knappen där det står "Ljudbok" Hur får jag in ljudböckerna dit och vad blir skillnaden? Finns det något bättre sätt att göra det på?
/ Jacob
Om du vill så kan du ju slå ihop alla mp3orna om. Sedan tar du och konverterar dem till AAC (tex med iTunes). Då får du .m4a filer istället. Döper du om dem till .m4b så kommer iTunes att tolka dem som audiobooks. Dra således in de nya filerna till iTunes-bibloteket och vips så ligger de under audiobooks. Och iom att de har filändelsen m4b så aktiverar iTunes automatiskt minnes funktionen så att pausar du och stänger ner iTunes så kommer iTunes ändå ihåg var du var och fortsätter att spela därifrån nästa gång.
Kan man nöja sig med att ha dem under musik så kan man ändå aktivera minnesfunktionen under "get info".
Postad 11 December 2007 - 10:13
Blev "Apple-frälst" för 3 år sedan och har lyckats snappa upp ett och annat under den tiden. Nu är ju inte heller allt med Apple perfekt men det har iaf gjort min vardag så mycket enklare. Trevligt att kunna dela med sig av lite iafDu är bara en stor informations bank Phindus.
Postad 11 December 2007 - 11:09
Frågan är om ni tycker jag ska köpa ett turbosim eller invänta en upplåsning av 1.1.2?
För att använda den som en ipod touch gör jag hur?
Postad 11 December 2007 - 18:28
Jag undrar om någon har någon erfarenhet/några tips på program eller hur jag ska bära mig åt för att modifiera vad som ska vara i vilket fönster. Just nu ser det ut att baseras på någon form av senast installerad och/eller bokstavsordning.
Jag vill t.ex ha "Text" "Calendar" "Clock" "Camera" på en sida och resterande ikoner på en annan. Så det inte ser så ###### grötigt ut.
Hur bär jag mig åt? Jag inser att detta kan vara grötigt förklarat så jag ber om ursäkt för eventuell förvirring och hoppas någon kan förstå vad jag menar/försöker ådstakomma.
Postad 11 December 2007 - 18:42
Just nu har jag så pass mkt ikoner i mainfönstret på telefonen. Först har man ju alla "text" "Calendar" "Photos" Etc sedan har jag lagt in lite spel och andra små program som nu tar upp så pass mkt plats att jag har två "rutor" i mainfönstret. Dvs jag måste scrolla till höger för att ta del av vissa saker och så vidare.
Jag undrar om någon har någon erfarenhet/några tips på program eller hur jag ska bära mig åt för att modifiera vad som ska vara i vilket fönster. Just nu ser det ut att baseras på någon form av senast installerad och/eller bokstavsordning.
Jag vill t.ex ha "Text" "Calendar" "Clock" "Camera" på en sida och resterande ikoner på en annan. Så det inte ser så ###### grötigt ut.
Hur bär jag mig åt? Jag inser att detta kan vara grötigt förklarat så jag ber om ursäkt för eventuell förvirring och hoppas någon kan förstå vad jag menar/försöker ådstakomma.
Installera customize. Finns ngt som heter Icon Display Order där du kan ställa in ordningen på ikonerna samt vilka som ska visas. Grejjer man inte använder så ofta kan man alltid dölja helt om man hellre vill det. Man kan också välja hur många ikoner man vill ha dockade. Själv har jag 5 nu. Ser ut såhär ungefär
snap_183744.jpg 70.25K
4 Antal nerladdningar
Postad 11 December 2007 - 19:54
Jobbigt att behöva lägga till en fil åt gången.
Sedan verkar det bugga lite. La till en fil åt gången tills jag hade dom jag ville konvertera. Sen när den var klar så var det 3 klipp som var identiska. Lite jobbigt om man låter den stå och konvertera en natt så när man vaknar så har man 10 ex av samma film istället för 10 olika.
Men annars var det ett bra program. Hyffsat snabbt och gav bra bild.
Postad 11 December 2007 - 19:56
Någon som har erfarenhet av xvid4psp? Tyckte det verkade ganska schysst, men hur sjutton gör man för att välja en bunt med filer och sedan konvertera alla? Finns ju nån ruta där man kan lägga till fler filer, men fattar inte hur man får in dom i jobbkön?
Jobbigt att behöva lägga till en fil åt gången.
Sedan verkar det bugga lite. La till en fil åt gången tills jag hade dom jag ville konvertera. Sen när den var klar så var det 3 klipp som var identiska. Lite jobbigt om man låter den stå och konvertera en natt så när man vaknar så har man 10 ex av samma film istället för 10 olika.
Men annars var det ett bra program. Hyffsat snabbt och gav bra bild.
Jo det är lite drygt att lägga till dem en och en. Annars tycker jag det fungerar mycket bra.
Postad 11 December 2007 - 20:37
Någon som har lyckats få MMS app att funka med Halebop och isf med vilka iställningar?
Om man gör en Restore på firmware, måste man göra om jailbreak/unlock då?
Postad 11 December 2007 - 20:39
Vad ska man tänka på när man köper en iphone i usa ??
Om någon kunde vara snäll att snabbt punkta upp en lista skulle jag bli väldigt glad...
tack på förhand
//NiKE
Postad 11 December 2007 - 20:57
Två frågor:
Någon som har lyckats få MMS app att funka med Halebop och isf med vilka iställningar?
Om man gör en Restore på firmware, måste man göra om jailbreak/unlock då?
Den där appen verkar inte vara ngn höjdare. Funkar inte med telenor heller.
Postad 12 December 2007 - 04:52
Ifall jag på någon sätt skulle råka uppgradera från 1.1.1 kan jag då göra nån återställning så det går att ringa igen?
Postad 12 December 2007 - 08:43
Är det en 1.1.1 från början så kan man uppgradera till 1.1.2 om man gör lite förberedelser först. Råkar man uppgradera ändå, så skall man kunna nedgradera också utan allt för mycket besvär. De enda telefonerna som idag inte kan låsas upp är de som kommer med 1.1.2 direkt från Apple för de har en ny version av bootlodern som ställer till det. Det är inte 1.1.2 firmwaren som är problemet.Köpte en iPhone på ebay i torsdags. Säljaren skickade med "usps priority mail" och när jag frågade om det fanns nått sätt att spåra den på nätet så sa hon att det inte gjorde det eftersom det var "international". Nån som har koll på ifall det stämmer? Jag blir lite orolig men borde kanske inte det eftersom hon hade 250+ omdömen varav ett negativt.
Ifall jag på någon sätt skulle råka uppgradera från 1.1.1 kan jag då göra nån återställning så det går att ringa igen?
Postad 12 December 2007 - 15:18
Källa: Engadget
Detta hade varit höjden av lycka för mig om det är sant
Postad 12 December 2007 - 15:32
Jag ser hellre en uppdatering till Google maps så man kan se var man befinner sig.
Finns redan till andra telefoner så det är bara en tidsfråga.
Postad 12 December 2007 - 15:36
Jo, fast triangulering via master har jag dålig erfarenhet av. Det bästa hade varit om man kunde ha en liten BT-GPS som kopplas in direkt i google maps.GPS är inte så värst intressant för min del.
Jag ser hellre en uppdatering till Google maps så man kan se var man befinner sig.
Finns redan till andra telefoner så det är bara en tidsfråga.
Postad 12 December 2007 - 16:12
Postad 12 December 2007 - 16:34
Postad 12 December 2007 - 18:55
Just nu har jag så pass mkt ikoner i mainfönstret på telefonen. Först har man ju alla "text" "Calendar" "Photos" Etc sedan har jag lagt in lite spel och andra små program som nu tar upp så pass mkt plats att jag har två "rutor" i mainfönstret. Dvs jag måste scrolla till höger för att ta del av vissa saker och så vidare.
Installera customize. Finns ngt som heter Icon Display Order där du kan ställa in ordningen på ikonerna samt vilka som ska visas. Grejjer man inte använder så ofta kan man alltid dölja helt om man hellre vill det. Man kan också välja hur många ikoner man vill ha dockade. Själv har jag 5 nu. Ser ut såhär ungefärsnap_183744.jpg 70.25K 4 Antal nerladdningar
Riktigt snyggt!
Vilket tema använder du och vilken dock?
Har försökt hitat en som ser ut precis sådär. Har både customize och dedär andra programmet man har för att byta tema
Postad 12 December 2007 - 20:35
Hmm, har inte kunnat köra customize sedan 1.0.2. Bara crashar.
Kör 1.20 ? Finns ju installern eller missade jag nått om att det inte heller funkade?
Postad 12 December 2007 - 21:01
Installerar den senaste, startar, sedan händer ingenting på ca en min. Sedan stängs programet.Hmm, har inte kunnat köra customize sedan 1.0.2. Bara crashar.
Kör 1.20 ? Finns ju installern eller missade jag nått om att det inte heller funkade?
Postad 12 December 2007 - 21:30
Installera customize. Finns ngt som heter Icon Display Order där du kan ställa in ordningen på ikonerna samt vilka som ska visas. Grejjer man inte använder så ofta kan man alltid dölja helt om man hellre vill det. Man kan också välja hur många ikoner man vill ha dockade. Själv har jag 5 nu. Ser ut såhär ungefärsnap_183744.jpg 70.25K 4 Antal nerladdningar
Riktigt snyggt!
Vilket tema använder du och vilken dock?
Har försökt hitat en som ser ut precis sådär. Har både customize och dedär andra programmet man har för att byta tema
För att få "speglad" dock så måste man editera lite själv.
http://limitededitio...ike-ipod-touch/
Eller så kan du ta min fil och kopiera in.
http://www.bonnysven...ringboard.plist
Temat jag kör med är Phiberglass med ett wallpaper jag hämtade på nätet nånstans. Finns en uppsjö av wallpaper sajter.
Sen har jag valt 5 appar i docken istället för 4 och stängt av en "rad" så det ser mindre plottrigt ut genom att välja "Skip last row" i Summerboard appen. "Hide dock labels" har jag på också
Redigerat av Unregistereddc471864, 12 December 2007 - 21:42.
Postad 13 December 2007 - 17:02
Ingen här inne som provat med stealthsim eller turbosim till sin iphone?
Redigerat av Damp, 13 December 2007 - 17:03.
Postad 14 December 2007 - 15:24
Postad 14 December 2007 - 15:32
Det är ju det som är meningen med hela iPod - iTunes konceptet. Många klagar på att man inte kan använd USB masstorage för att föra över musik osv, men det är för att skapa en enkelheten där man köper, organiserar och spelar upp sin musik, både "on-the-go" med iPod och hemma med iTunes. Visst är detta ett koncept som inte passar alla, men kanske den stora teknik-ohändiga massan.Precis upptäckt hur grymt smidigt det är att köpa musik till Iphone. Tog ca 5 min att leta upp skivan på Itunes, betala och ladda ner den till telefonen. Det bästa är att allt man behöver är tillgång till Wifi så kan man köpa närsomhelst.
Att man sedan inte kan få valmöjligheten att göra på något annat sätt än Apples utstakade sätt, tja, det kan man ju diskutera logiken bakom. Men även om jag har ganska goda tekniska kunskaper så tycker jag det är ganska skönt att bara docka min iPhone och sedan synkar den allt mellan alla mina datorer, utan att jag behöver trycka på en enda knapp.
Postad 14 December 2007 - 15:41
Jag betalar hellre 90 spänn för en platta än att leta upp cd'n hemma. Rippa den till mp3. Tagga alla låtarna. Leta upp omslag och lägga in den i Itunes. Blir trött bara jag tänker på det
Postad 14 December 2007 - 15:48
Hehe, japp, man blir snabbt lat. Men om du ändå skulle orka så är det bara att stoppa in skivan och trycka på import. Den hämtar själv alla taggar från CDDB och omslag från iTunes store om du har allt inställt rätt.Smidigheten är värt mycket för mig som är ganska lat
Jag betalar hellre 90 spänn för en platta än att leta upp cd'n hemma. Rippa den till mp3. Tagga alla låtarna. Leta upp omslag och lägga in den i Itunes. Blir trött bara jag tänker på det
För övrigt så kom första betan på ett program som använder kameran för att spela in video i "HD"-kvalitet idag.
Postad 15 December 2007 - 12:43
Redigerat av `rzr, 15 December 2007 - 12:45.
Postad 15 December 2007 - 14:17
Som sagt, mycket betaJag installerade programmet från installern och måste säga att så mycke HD kvalité va de väll inte
Programmet klarar än så länge bara spela in 5 sek i 10fps å det autosparas på telefonen, finns inget GUI. Men jag ser framemot nästa version om dom lyckas fixa till det hela bättre.
Postad 15 December 2007 - 18:05
Postad 15 December 2007 - 18:58
Jag har läst nåntsans att Iphone inte kan skicka eller ta emot filer genom bluetooth..är det sant?
Stämmer.. riktigt katastrofalt att apple inte lagt till det
Postad 15 December 2007 - 21:55
Postad 15 December 2007 - 23:27
Men är det svårt att fixa? Hårdvaran kan väl inte vara något problem, det som saknas är väl protokoll för filöverföring, borde inte det gå att slänga ihop? Eller har programmen ingen skrivrättighet till rätt mapp? Vart ligger mediafilerna på iphonen egentligen, kan man se dom i t.ex ibrickr?
Ibrickr fungerar inte med 1.1.1 och över.
Själv har jag ingen användning för att skicka filer med BT så det är inget jag saknar.
Behöver jag skicka nån fil så gör jag det med email.
Postad 16 December 2007 - 11:06
btw 90 spänn per skiva?! Jag har 30 skivor i min iphone, det är 2700kr extra för skivor jag redan köpt!
Postad 16 December 2007 - 12:37
Så har det varit med iPodarna sedan generation 4 och har förklarats som ett skäl till att minska piratkopieringen. Men grejen är ju den att du har ju alltid alla låtarna i ditt iTunes så jag ser inte varför man skall kopiera över dem ifrån iPhonen. Har de försvunnit från datorn/iTunes så är det ju bara att kopiera över hela katalogen med xxxx.mp3 filerna, dra dem in i iTunes så läggs de på nytt in i biblioteket och döps om till ursprungsnamnet iom att alla taggar är kvar.Tja, när filerna läggs över från iTunes omvandlas filnamnet till ett (random) 4-siffrigt namn istället t.ex EQCT.mp3 och de hamnar i olika mappar (typ F01, F12 om jag minns rätt). Ni som har iphones kan ju SSH in och kolla in sjiten. Än så länge kan man skicka via mail och även via Wi-Fi (wlan) till andra iphones med programmet DropCopy.
Det är ju ingen som tvingar dig att köpa om skivor du redan har. Du kan ju alltid importera dem med ett knapptryck i iTunes. Men möjligheten att köpa och ladda ned musik direkt till din iPhone eller iPod med WiFi är ju ganska trevlig. Speciellt tjänsten de rullar ut i USA tillsammans med Starbucks där om du går in på ett café så kan du i iTunes store se vilken låt som spelas och de tio senaste låtarna och samtidigt köpa dem.btw 90 spänn per skiva?! Jag har 30 skivor i min iphone, det är 2700kr extra för skivor jag redan köpt!
Postad 16 December 2007 - 13:18
BTW, är det inte dags att göra denna tråd officiell snart?
Redigerat av Zack_Ersa, 16 December 2007 - 13:22.
Postad 16 December 2007 - 13:30
Har aldrig skickat filer till kompisar och har ingen användning för att göra det heller.
Kan tänka mig att Apple inte vill tillåta skicka musik hur som helst. De ser nog hellre att folk köper musiken på itunes
DropCopy borde funka bra annars som sagt
Har aldrig använt ibrickr. Var laddar man ner det? Står på den här sidan att det inte fungerar med 1.1.1 iaf.
http://cre.ations.net/creation/ibrickr
Redigerat av Unregistereddc471864, 16 December 2007 - 13:33.
Postad 16 December 2007 - 14:45
Så har det varit med iPodarna sedan generation 4 och har förklarats som ett skäl till att minska piratkopieringen. Men grejen är ju den att du har ju alltid alla låtarna i ditt iTunes så jag ser inte varför man skall kopiera över dem ifrån iPhonen. Har de försvunnit från datorn/iTunes så är det ju bara att kopiera över hela katalogen med xxxx.mp3 filerna, dra dem in i iTunes så läggs de på nytt in i biblioteket och döps om till ursprungsnamnet iom att alla taggar är kvar.
Det är ju ingen som tvingar dig att köpa om skivor du redan har. Du kan ju alltid importera dem med ett knapptryck i iTunes. Men möjligheten att köpa och ladda ned musik direkt till din iPhone eller iPod med WiFi är ju ganska trevlig. Speciellt tjänsten de rullar ut i USA tillsammans med Starbucks där om du går in på ett café så kan du i iTunes store se vilken låt som spelas och de tio senaste låtarna och samtidigt köpa dem.
Skälet är som sagt om det funnits bluetooth överföring vilket det inte heller går p.g.a försök till att minska piratkopiering, men någon lyckas få till att det går att överföra via bluetooth skulle filnamnena vara "konstiga". Angående köpet så reagerade jag mest över radiozo lathet över att inte trycka på "Import" men orkar bländra igenom iTunes store och slösa extra 90 kr på något han/hon redan har
btw: tror ni verkligen inspelningen är i 2mp? Jag har fått intrycket att det endast utnyttjar hela 2mp när man väl tar själva kortet? Programmet tar ju en film av vad skärmen visar vilket jag inte tror är 2mp hela tiden, eller har jag total fel?
Redigerat av Vounce, 16 December 2007 - 14:46.
Postad 16 December 2007 - 14:49
Dessutom står alla mina skivor nerpackade i pappkartonger i källaren. Det är ett projekt att gå ner där och leta upp dem
Postad 16 December 2007 - 15:46
Här är en måste film http://www.apple.com...guidedtour.html
Redigerat av Mikael _-, 16 December 2007 - 15:48.
Postad 16 December 2007 - 22:18
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Jailbreak iOS Devices
14 bilder
111 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?