Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - D-link Dir-655 *

1307 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 januari 2010 - 19:13

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
dubbelpost

Redigerat av Benedict, 27 januari 2010 - 19:14.

Postad 28 januari 2010 - 17:23

Naked-Snake
  • Naked-Snake
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Köpte en DIR-655 nyss.

Jag har för mig att man kan göra den snabbare/bättre på ngt sätt. Vilka inställningar ska jag ändra? Några tips vore trevligt!!!

Uppdaterade firmwaren till 1.30EU, finns det en nyare eller bättre?

Vad är tex "Enable Multicast Streams", borde jag aktivera den?

Redigerat av Naked-Snake, 28 januari 2010 - 17:35.

Postad 28 januari 2010 - 18:00

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Multicast är användbart tex om du sänder en videoström som många ska titta på. Istället för att alla ta strömmen direkt från källan och belasta nätet i onödan så kan dom hooka upp sig mot dlinken och ta emot strömmen direkt där, förenklat då. Det är rätt så avancerat.
Allt i nätverket måste stödja multicast också om det ska fungera.

http://en.wikipedia.org/wiki/Multicast

Oftast inget man behöver för hemmabruk.

Snodde wikipediabilden och ritade på den lite

Bifogad fil  untitled.JPG   15,95K   1 Antal nerladdningar

Använder multicast en del i mitt jobb vid avancerade kamerövervakningssystem där många användare ska se samma kameror samtidigt tex.

Redigerat av Martin, 28 januari 2010 - 18:06.

Postad 28 januari 2010 - 18:26

Naked-Snake
  • Naked-Snake
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
sen köpet av 655an så har min youtube blivit segare, alla videon laddas skit segt fast jag får bra resultat på tptest, ngn som vet varför?

routern blinkar väldigt sakta på youtube, den arbetar inte ens typ.

Redigerat av Naked-Snake, 29 januari 2010 - 19:26.

Postad 29 januari 2010 - 20:52

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

sen köpet av 655an så har min youtube blivit segare, alla videon laddas skit segt fast jag får bra resultat på tptest, ngn som vet varför?

routern blinkar väldigt sakta på youtube, den arbetar inte ens typ.

Kolla hur många trådlösa nätverk du har runt omkring dig, kan ju vara så att många trängs på samma kanal el om man har många trådlösa prylar.

Det finns ju 3 st huvudkanaler vars frekfens INTE överlappar någon annan kanal, dessa är 1. 6. 11, kanske är nåt att tänka på.

Sen har det med andra orsaker åxå att göra som möbler,väggar, andra elektronik prylar som åxå använder sig av samma frekvenser som babymonitir, trådlösa telefoner, micron, trådlösa leksaker av all dess slag, var man har sin trådlösarouter, osv, osv att man inte blandar för mycket av G & N produkter spelar åxå in.

Postad 29 januari 2010 - 23:35

Naked-Snake
  • Naked-Snake
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Varför är min router seg på att reagera? Jag kör trådat.

Tex, jag har sparat denna sida till favoriter, klicka på länken, det tog typ 8 sekunder tills jag kom in sidan, routern började arbeta/blinka efter 8 sekunder. Varför har den seg respons tid.

Postad 30 januari 2010 - 12:37

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Byt till denna Vers. PS ingen BETA längre utan OFFICIELLA vers

DIR-655 Firmware Release Notes
=========================================

Firmware: 1.33NA
Date: 01/28/10

1. Fixed: Correct HNAP issue.
2. Fixed: DNS relay issue
3. Added: Advanced DNS descriptions

Bifogad fil  dir655_firmware_133NA.zip   1,47MB   40 Antal nerladdningar

Postad 30 januari 2010 - 12:47

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Byt till denna Vers. PS ingen BETA längre utan OFFICIELLA vers

DIR-655 Firmware Release Notes
=========================================

Firmware: 1.33NA
Date: 01/28/10

1. Fixed: Correct HNAP issue.
2. Fixed: DNS relay issue
3. Added: Advanced DNS descriptions

Bifogad fil  dir655_firmware_133NA.zip   1,47MB   40 Antal nerladdningar

Trevligt!

Kan någon lista sina inställningar i routern, som har fungerande draft N-uppkoppling mot den? Jag sitter på ett Intel 4965-kort, som skall klara draft N. Hur jag än gör, så får jag aldrig mer än 54mbps. Kör Win7 64-bit.

Mina inställningar:

802.11 Mode : Mixed 802.11n and 802.11g
Enable auto channel scan: ikryssad
Transmissions rate: best (automatic)
Channel width: auto 20/40mhz
Security mode: wpa-personal
wpa mode: wpa2 only
cipher type: aes
group key update interval: 3600 seconds

Eller bild är kanske lättare:

Postad bild

Är det något jag missat?

Postad 30 januari 2010 - 13:02

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

Trevligt!

Kan någon lista sina inställningar i routern, som har fungerande draft N-uppkoppling mot den? Jag sitter på ett Intel 4965-kort, som skall klara draft N. Hur jag än gör, så får jag aldrig mer än 54mbps. Kör Win7 64-bit.

Mina inställningar:

Eller bild är kanske lättare:

Postad bild

Är det något jag missat?

Ni som tycker att det går långsamt kanske ska ta & kolla vilken kanal andra använder i din närhet.
Det finns ju 3 st huvudkanaler vars frekfens INTE överlappar någon annan kanal, dessa är 1. 6. 11, kanske är nåt att tänka på, sen har det med andra orsaker åxå att göra som möbler, andra elektronik prylar som åxå använder sig av samma frekvenser som babymonitir, trådlösa telefoner, micron, trådlösa leksaker av all dess slag, var man har sin trådlösarouter, osv, osv att man inte blandar för mycket av G & N produkter spelar åxå in.
Man kan ju kolla med sk Wireless Hot spot monitoring software så ser man.

Jag har full rate på mina N draft

Postad 30 januari 2010 - 13:20

holetaker
  • holetaker
  • Lärjunge

• 342 inlägg
  • 0
Hoi Hoi!

Finns det någon vänlig själ som kan skriva (alt länka) en guide "for dummies".

Jag har en DIR-655 och sitter på ett "öppet" nätverk idag :D
Min dator sitter bakom datorn trådat, medans dotterns burk sitter trådlöst.
När jag ansluter via WI-FI på telefonen så står det "öppet" nätverk.

Hur kan jag göra så att jag sitter på ett skyddat nätverk?
OBS! Jag kan/fattar absolut nada om sånt här, så en steg-för-steg guide vore toppen.
Tack på förhand

Postad 30 januari 2010 - 13:27

Naked-Snake
  • Naked-Snake
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag har ytterligare ett problem med min dir655, när jag försöker gå in i en hemsida så står det "Webbsidan kan inte visas", men om jag uppdaterar sidan så funkar det, varför blir det så? Detta händer bara sällan.

Kan jag använda 1.33NA fast jag har EU version?

Redigerat av Naked-Snake, 30 januari 2010 - 13:28.

Postad 30 januari 2010 - 13:36

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

Hoi Hoi!

Finns det någon vänlig själ som kan skriva (alt länka) en guide "for dummies".

Jag har en DIR-655 och sitter på ett "öppet" nätverk idag :D
Min dator sitter bakom datorn trådat, medans dotterns burk sitter trådlöst.
När jag ansluter via WI-FI på telefonen så står det "öppet" nätverk.

Hur kan jag göra så att jag sitter på ett skyddat nätverk?
OBS! Jag kan/fattar absolut nada om sånt här, så en steg-för-steg guide vore toppen.
Tack på förhand

On du kollar lite uppåt så ser du en som har satt fram sina inställingar för just skyddat nätverk använd samma inställninga.

Kola åxå in i din GUI på ditn 655 detta gör du genom att skriva in http://192.168.0.1 i din webbläsare.
Där inne ser du sen en massa flikar, gå in på SETUP
Välj sen Wireless Network Setup Wizard, där får du en steg för steg GUIDE på hur du skall göra väldigt enkelt & praktisk om man inte kan göra detta manuelt.

Redigerat av pege63, 30 januari 2010 - 13:42.

Postad 30 januari 2010 - 13:40

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

Jag har ytterligare ett problem med min dir655, när jag försöker gå in i en hemsida så står det "Webbsidan kan inte visas", men om jag uppdaterar sidan så funkar det, varför blir det så? Detta händer bara sällan.

Kan jag använda 1.33NA fast jag har EU version?

Ja inga problem, har du en antenn på ditt Intel 4965-kort?
Elller skall där i vara en USB dongel?
Vad man kan göra och som jag har gjort på mina enheter var att köpa till ett bordställ till mina donglar på så sätt fick jag bättre hastighet på tex min BD spelar & LCD TV & till min Xtreamer media spelare

Postad 30 januari 2010 - 13:47

Naked-Snake
  • Naked-Snake
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Ja inga problem, har du en antenn på ditt Intel 4965-kort?
Elller skall där i vara en USB dongel?
Vad man kan göra och som jag har gjort på mina enheter var att köpa till ett bordställ till mina donglar på så sätt fick jag bättre hastighet på tex min BD spelar & LCD TV & till min Xtreamer media spelare

Jag ska uppdatera min firmware till NA versionen nu, bryts min garanti då?

Postad 30 januari 2010 - 13:48

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

Jag ska uppdatera min firmware till NA versionen nu, bryts min garanti då?

Nej, det är ju OFFICIELLA FW fr D-Link

Postad 30 januari 2010 - 13:59

Meegosh
  • Meegosh
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Nej, det är ju OFFICIELLA FW fr D-Link

Garantin bryts!
Eftersom det är en version för NA så bryts garantin om du lägger in den på en EU router.

This firmware is engineered for North American products only.
Using this firmware on a device outside of North America will void your warranty and may render the device unusable.

Please contact the D-Link office in your region for firmware updates that are compatible with your D-Link product.

NA hemsidan

Postad 30 januari 2010 - 14:15

Naked-Snake
  • Naked-Snake
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Ska "Advanced DNS Service" vara on eller off?

Postad 30 januari 2010 - 14:55

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

Garantin bryts!
Eftersom det är en version för NA så bryts garantin om du lägger in den på en EU router.

This firmware is engineered for North American products only.
Using this firmware on a device outside of North America will void your warranty and may render the device unusable.

Please contact the D-Link office in your region for firmware updates that are compatible with your D-Link product.

NA hemsidan

Varför skulle då D-Link Sverige hävisa till just denna FW?

Ska "Advanced DNS Service" vara on eller off?

Jag har den iaf

Postad 31 januari 2010 - 00:06

Undraren
  • Undraren
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Trevligt!

Mina inställningar:

Är det något jag missat?

Jag har samma kort och mina efterforskningar har resulterat i att 4965 inte följer den fastslagna n-standarden och därmed inte ger en bättre uppkoppling. Tyvär. Du kan med lite pill få till 130mbit/s, jag har den hastigheten och det som skiljer oss åt är att jag har "wpa mode: TKIP and aes". Trist svar, men tyvärr är det det som jag kommer fram till...

Simma lugnt!

Postad 31 januari 2010 - 20:25

Naked-Snake
  • Naked-Snake
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Tja, det är så att när jag använder min internet utan router så funkar allting fint med internet, jag använder kabel direkt från väggen till datorn.

När jag däremot kopplar in routern händer det att youtube videon laddas väldigt sakta plus att de bara laddas till cirka 1/3.

Så finns det någon förklaring till varför det är såhär?
Har 100 mbit bandbredd.

Redigerat av Naked-Snake, 31 januari 2010 - 20:27.

Postad 01 februari 2010 - 13:39

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Använd installations skivan som följde med routern, så ska det nog få rätt på det, prova det iaf.

Postad 01 februari 2010 - 15:19

Naked-Snake
  • Naked-Snake
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
kan mitt youtube problem ha ngt med tjänster att göra? har inaktiverat ganska många.

Postad 01 februari 2010 - 19:28

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Jag tänkte köpa mig en d-link655 men undrar några saker.
Till min router ska jag koppla en stationär dator, en bärbar datorn(wireless), och min hemtelefon som är "ip-teleoni".
Nu undrar jag, finns det någon speciell inställning för telefonen, är liksom telefonen i säkerhet ifall jag kopplar den till routern? kan någon avlyssna? - vad bör jag tänka på när jag köpt min router och ska koppla in alla enheter? att byta namn på SSID och skapa ett lösenord vet jag redan :D

Postad 01 februari 2010 - 19:36

Jejjee
  • Jejjee
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Funderar på att ladda ner senaste NA firmware.. 1.33.. är det någon skillnad mot EU? bla bla att man bryter garanti!! det skiter jag i... menar rent funktionellt.. kör 1.30EU idag..

vad är SKILLNADE mellan EU och NA? något med trådlösa? något annat rent teknikst? tappar jag någon funktionalitet eller något som inte fungerar så bra i sverige?

//jejje

Postad 01 februari 2010 - 20:28

Naked-Snake
  • Naked-Snake
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Funderar på att ladda ner senaste NA firmware.. 1.33.. är det någon skillnad mot EU? bla bla att man bryter garanti!! det skiter jag i... menar rent funktionellt.. kör 1.30EU idag..

vad är SKILLNADE mellan EU och NA? något med trådlösa? något annat rent teknikst? tappar jag någon funktionalitet eller något som inte fungerar så bra i sverige?

//jejje

jag fixade 1.33na, den buggade lite, kunde inte spara inställningar, ändrade tillbaka till 1.30EU med hjälp av en speciell fil.

Postad 01 februari 2010 - 20:54

Jejjee
  • Jejjee
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

jag fixade 1.33na, den buggade lite, kunde inte spara inställningar, ändrade tillbaka till 1.30EU med hjälp av en speciell fil.

Ok.. tack för svar.. du har inte testat DIR655Ax_FW131EUB02 ?

1.31 EU Beta02 alltså??

efter det du säger så låter det inte som att jag vill testa 1.33.. vilken revision av dir-655 har du förresten?
För med 1.30 så sluter min fungera med 1-4 dagars mellanrum. det enda som hjälper är ur med strömmen och i igen..

Redigerat av Jejjee, 01 februari 2010 - 20:55.

Postad 02 februari 2010 - 11:13

Makusi
  • Makusi
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Hej!

Hur mäter jag enklast hastigheten mellan min dator och routern (trådlöst)??
Finns det någon applikation för detta, så man kan mäta lite över tid samt se ifall hastigheten går upp och ner??

Jag tycker inte att jag har tillfredställande hastighet trådlöst mellan routern och datorn, fast jag kör N-standard! :-o

..Det är alltså INTE typ TPTEST för att mäta hastighet ut på Internet som jag är ute efter, utan att mäta mellan dator och router.

MVH
/Makusi

Postad 02 februari 2010 - 12:59

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Till min router ska jag koppla en stationär dator, en bärbar datorn(wireless), och min hemtelefon som är "ip-teleoni".
Nu undrar jag, finns det någon speciell inställning för telefonen, är liksom telefonen i säkerhet ifall jag kopplar den till routern? kan någon avlyssna? - vad bör jag tänka på när jag köpt min router och ska koppla in alla enheter? att byta namn på SSID och skapa ett lösenord vet jag redan

Postad 02 februari 2010 - 15:02

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

Nu undrar jag, finns det någon speciell inställning för telefonen, är liksom telefonen i säkerhet ifall jag kopplar den till routern? kan någon avlyssna? - vad bör jag tänka på när jag köpt min router och ska koppla in alla enheter? att byta namn på SSID och skapa ett lösenord vet jag redan

Frågan är fr vem har du IP telefoni telia eller?
Min bror har fr Telia och han kunde inte använda nåt annat än deras egna grejor för att IP telefoni skulle funka i han hus genom fiberoptisckabel.

Kanke nån annan har efarenhet på att det GÅR, för jag har bara en NEGATIVE erfarenhet av IP telefoni.

Av lyssna kan ju vem som helst göra med ett enkelt program, skall du skicka pengar till nån terrorist eller :)

Postad 02 februari 2010 - 15:07

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

Har du gjort först mjukvaru reset, sen efter det hård varu reset för jag har alltid kunnat ladda ner mina sparade inställningar och aldrig har den lagt av efter ett par dagar, jag känner inte igen mig alls i dom där problemen vissa har.
Och har kört senste FW hela tiden just nu 1.33 utan problem alls

kan du lägga ut den där specielle filen som gör så att det går att nergradera så andra åxå kan ha glädje av den, så skulle det nog uppskattas av flera andra som vill nergradera av en eller annan orsak :)

Redigerat av pege63, 02 februari 2010 - 15:10.

Postad 02 februari 2010 - 16:23

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Frågan är fr vem har du IP telefoni telia eller?
Min bror har fr Telia och han kunde inte använda nåt annat än deras egna grejor för att IP telefoni skulle funka i han hus genom fiberoptisckabel.

Kanke nån annan har efarenhet på att det GÅR, för jag har bara en NEGATIVE erfarenhet av IP telefoni.

Av lyssna kan ju vem som helst göra med ett enkelt program, skall du skicka pengar till nån terrorist eller :)

jag har Ip-telefoni från Megaphone. har BBB just nu och ansluter telefonidosan till mitt modem med en vanlig nätverkskabel, den är inte kopplad i någon "telefon port". likadan port som en vanlig stationär dator är kopplad till.

Postad 02 februari 2010 - 18:15

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Då kopplar du ju modemet till din router, du ser hur du skall göra när du tittar på baksidan av routern det står tydligt

Postad 02 februari 2010 - 20:45

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Då kopplar du ju modemet till din router, du ser hur du skall göra när du tittar på baksidan av routern det står tydligt

min fråga var, kommer att Ip telefonin fungera med min dir-655 och 100mbit från telia. snart går mitt abonnemang ut med BBB och de vill ha tillbaka utrustningen, så det är däför jag vill köpa en dir655 och vill helst att min ip-telefoni ska funka. just nu har jag en Thomson 780(ett modem med inbyggd router) och den ska skickas in snart. telefonen måste fungera med 100mbit om dess minimikrav är 128kbit/s eller är 100mbit/s för snabbt för den?
vad jag tror så ska det inte vara några problem alls.

Postad 03 februari 2010 - 09:53

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

min fråga var, kommer att Ip telefonin fungera med min dir-655 och 100mbit från telia. snart går mitt abonnemang ut med BBB och de vill ha tillbaka utrustningen, så det är däför jag vill köpa en dir655 och vill helst att min ip-telefoni ska funka. just nu har jag en Thomson 780(ett modem med inbyggd router) och den ska skickas in snart. telefonen måste fungera med 100mbit om dess minimikrav är 128kbit/s eller är 100mbit/s för snabbt för den?
vad jag tror så ska det inte vara några problem alls.

Aha oki,
Nej routern har ingen ingång för IP telefoni, för det behöver du ett modem med det stödet.
Köp en Zyxel p-660H Tripley play ADSL2+ Modem, det har ett uttag.

Eller om du vill beställa den tjänsten av Telia så får man modemet om man låser sig i 12 mån, det modemet stöder åxå Digital tv, har själv ett sådant, men då rekomenderar jag en 24 MB lina för Digitaltvn, Ip telefoni, Intenet.

Redigerat av pege63, 03 februari 2010 - 09:55.

Postad 03 februari 2010 - 12:20

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Aha oki,
Nej routern har ingen ingång för IP telefoni, för det behöver du ett modem med det stödet.
Köp en Zyxel p-660H Tripley play ADSL2+ Modem, det har ett uttag.

Eller om du vill beställa den tjänsten av Telia så får man modemet om man låser sig i 12 mån, det modemet stöder åxå Digital tv, har själv ett sådant, men då rekomenderar jag en 24 MB lina för Digitaltvn, Ip telefoni, Intenet.

du har missuppfattat mig totalt. gå in på http://www.megaphone.se/
Jag har en Siemens gigaset c450, till dendär svarta "dosan" ska det vara en nätverkskabel som kopplas till modem eller router, den behöver Internet så att säga. kan man bara sätta in den nätverkskabel i dir655, typ port 1,2,3,4 spelar ingel roll vilken port, bara den får internet.
Just nu har jag kopplat den till mitt modem med inbyggd router.

Postad 04 februari 2010 - 21:02

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

du har missuppfattat mig totalt. gå in på http://www.megaphone.se/
Jag har en Siemens gigaset c450, till dendär svarta "dosan" ska det vara en nätverkskabel som kopplas till modem eller router, den behöver Internet så att säga. kan man bara sätta in den nätverkskabel i dir655, typ port 1,2,3,4 spelar ingel roll vilken port, bara den får internet.
Just nu har jag kopplat den till mitt modem med inbyggd router.

Oki så telefonen & den svarta dosan skall INTE lämnas tillbaka ?
Då räcker det med en router ja.
Men ett Abonnemang behöver man väll iaf med ett telefon nr till din telefon åxå?
Kolla in http://www.phonzo.se

Redigerat av pege63, 04 februari 2010 - 21:09.

Postad 04 februari 2010 - 22:32

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Oki så telefonen & den svarta dosan skall INTE lämnas tillbaka ?
Då räcker det med en router ja.
Men ett Abonnemang behöver man väll iaf med ett telefon nr till din telefon åxå?
Kolla in http://www.phonzo.se

Ja jag tänker ha de kvar.
Phonzo verkar vara lik megaphone. tycker iaf att megaphone är billigare :)

Postad 06 februari 2010 - 07:47

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
har nu kört in fw från denna länken. http://www.dlink.de/...p=1197318958220

har inte märkt någon skillnad från 1.21. allt funkar som vanligt.

Postad 06 februari 2010 - 12:55

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

har nu kört in fw från denna länken. http://www.dlink.de/...p=1197318958220

har inte märkt någon skillnad från 1.21. allt funkar som vanligt.

Var skulle skillnaden ligga i så fall, menar du?

Postad 06 februari 2010 - 14:30

benq
  • benq
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Hej hopp!

Jag har haft min dlink ca 1år nu och det har funkat klockrent att surfa och lira xbox live med....tills nu!

När jag sätter på 360 så kommer jag in på live men blir disconnected efter ca 1 min....men datorn + ps3 tappar inte kontakt utan dem funkar som de ska...

Trodde först att den där trådlösa adaptern till 360 var paj så jag gick och köpte en ny sån där N adapter med två antenner....Men jag har fortfarande problem

jag har 100/100 bahnof och även ett n mottagre i datorn

Jag har provat att resetta routern och det är precis samma gamla inställningar som alltid.....men jag kan inte lösa problemet!!!!!

Nån som har några tips?

Redigerat av benq, 06 februari 2010 - 14:50.

Postad 07 februari 2010 - 12:48

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

Hej hopp!

Jag har haft min dlink ca 1år nu och det har funkat klockrent att surfa och lira xbox live med....tills nu!

När jag sätter på 360 så kommer jag in på live men blir disconnected efter ca 1 min....men datorn + ps3 tappar inte kontakt utan dem funkar som de ska...

Trodde först att den där trådlösa adaptern till 360 var paj så jag gick och köpte en ny sån där N adapter med två antenner....Men jag har fortfarande problem

Jag har provat att resetta routern och det är precis samma gamla inställningar som alltid.....men jag kan inte lösa problemet!!!!!

Nån som har några tips?

Om INTE datorn & PS3an påverkas är ju inte felet i Routern utan i 360 nånstans, det senaste dagarna har jag åxå haft problem med LIVE, är det ett flashat 30 el orginal du har?

Postad 07 februari 2010 - 21:09

benq
  • benq
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
det är original....men nu verkar problemet löst sig självt! Funkat helt som det ska nu!!

Teknik är ju underbart ibland....

Postad 08 februari 2010 - 08:21

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Var skulle skillnaden ligga i så fall, menar du?

Skillnaden är att det har varit stora problem med 1.3* fw och man inte kan gå tillbaka till tidigare fw. Läs lite bakåt i trådent.

Så jag tillhör väl de lyckliga som inte har problem med 1.3* (ta i trä) :wub:.

Postad 09 februari 2010 - 15:19

Archangel
  • Archangel
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Tjena
Tänkte delge mig mina erfarenheter av den här routern och kanske hjälpa nån.
Har idag Hårdvaruversion A2 och FW 1.10.
När jag köpte den (begagnad) var det FW 1.21EU installerat i den. Den kopplade dock ner sig med ett par dagars mellan rum och gav dålig räckvidd. Så jag tänkte va fan vi installerar senaste fw 1.31eu. Nu kopplade routern ner sig med ungefär 4h mellanrum (nedkopplingen gäller trådlösa). Varpå jag genast blev skraj att nu var det kört för den gick ju inte nedgradera. Provade även senaste NA versionen men den gick inte spara inställningar på precis som någon skrivit här tidigare. Varpå det var google som gällde. Där hittade jag denna eminenta sida och tråd:

http://www.dslreport...13xRU-IPTV-Work

I den står om en rysk fw version som gör att efter flash så kan du nedgradera till vilken version som helst.
Eftersom jag inte hade nåt att förlora så körde jag på detta. En reset enligt 30/30/30 metoden (håll in reset 30sek dra ut elkontakten, fortsätt hålla in 30sek i med elkontakten och håll in 30sek till, dvs håll in 90sek tot, detta skall tömma vram minnet i routern helt) in med ryska fw och sen officiella 1.10. och manuellt la in inställningarna i routern igen.

Aldrig haft en nedkoppling eller hastighets/räckviddsproblem sen dess!

Inställningar som gjort viss skillnad för mig i övrigt är att ställa in den standard man har istället för auto på dom ställen där det går. Dvs på trådlösa ställa in N-standarnd om man har det eller i mitt fall g-standard. Och hastighet på 100 resp 54 (för g) istället för auto, och även göra detta under internetinställningarna (Wanporten) dvs ställ den på hastigheten du har istället för auto. Detta har gjort bra resultat på speedtest.net och iptest.

Hoppas detta är till hjälp för någon iallafall som har problem med denna router!

/mvh S

Postad 10 februari 2010 - 12:39

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

Skulle du kunna ladda upp denna fil så andra kan ha hjölp av den åxå?
Tackar & Bugar :)

Bifogad fil(er)

Redigerat av pege63, 10 februari 2010 - 12:53.

Postad 11 februari 2010 - 10:21

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Någon som kan hjälpa mig vad jag behöver ändra för att få Shareport att fungera med Telia Säker Surf(F-secure)
Det är tydligen inte bara at lägga till Shareport som godkänt program.
Har jag telia på så slår mina usb anslutna produkter ifrån,väljer jag tillåt all internettrafik så fungerar det.
Mycket tacksam för hjälp.

Postad 13 februari 2010 - 08:17

jonte
  • jonte
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Hur mäter jag enklast hastigheten mellan min dator och routern (trådlöst)??
Finns det någon applikation för detta, så man kan mäta lite över tid samt se ifall hastigheten går upp och ner??

Jag tycker inte att jag har tillfredställande hastighet trådlöst mellan routern och datorn, fast jag kör N-standard! :-o

..Det är alltså INTE typ TPTEST för att mäta hastighet ut på Internet som jag är ute efter, utan att mäta mellan dator och router.

Löste du detta på något sätt och isåfall hur?

Postad 15 februari 2010 - 10:30

Unregistered319c9ecb
  • Unregistered319c9ecb
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Har haft lite trubbel med min dir-655, jag har det kopplat från bbb's modem till router och i routern har jag min tvix, boxer och hade min stationära men på den får jag Begränsad anslutning hela tiden vilket är mycket jobbigt då det ger komplikationer mellan tvix och router så jag inte kan kolla på filmerna på datorn via min tvix. Så nu har jag datorn i bbb modemet istället och det fungerar ju galant med internet, men tyvärr inte med tvixen och nu i veckan kommer dem och installerar fiberoptik via stadsnätet så nu är det bara routern jag kan använda mig av. Har inte tid/lust att få Begränsad anslutning då så varken tv, dator eller internet funkar.

Kör alla inställningar "out of the box". Satte i kabel, skivan och så fungerar det som det gör, har inte mekat med den någonting för är helt grön på routerområdet!
Vad kan detta bero på?
Tack

Redigerat av Unregistered319c9ecb, 15 februari 2010 - 10:33.

Postad 15 februari 2010 - 14:50

benq
  • benq
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
provar att skriva igen då problem har dykt upp igen

Hej hopp!

Nån som har några tips?

Postad 15 februari 2010 - 23:18

Sanion
  • Sanion
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Får lov att tipsa om denna länk för er som har taskig signalstyrka, helt otroligt vilken skillnad, satte upp en stor folie bit bakom routern bara
Youtube..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.