Rock Band (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(6)
|
Inga priser | |
Rock Band (inkl. Instrument) (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(8)
|
Inga priser |
Postad 31 July 2008 - 17:06
Postad 31 July 2008 - 18:20
Vilken tur ni har då! Jag blir leader 1/20 ggr som jag kör online. Och jag spelar de ofta.. Tycker det är roligt att vara leader för det är ingen som väljer boston - foreplay/long time och det är den roligaste låten att köra på guran tycker jag.Ja det är bara en slump, jag tycker också jag blir ledaren för ofta, men antagligen är det för att jag inte gillar att leda utan vill mest hänga på
Men slår man ut joinandet på några hundra gånger så är det nog nånstans runt 1/3 av gångerna man blir ledaren. Är ju inte alltid man kör fullt band. Jag tror dock att kör man sång, som inte så många väljer, så brukar man oftast få joina ett fullt band, eller ett som det är 3st i. Eftersom antagligen många 3-band ligger och väntar på en sångare. Så det brukar gå ganska fort. Är värre med git/bas och trummor som det ju finns gott om.
Tycker oftast att det är trummisen som är leader.
/D
Postad 31 July 2008 - 21:44
Vilken tur ni har då! Jag blir leader 1/20 ggr som jag kör online. Och jag spelar de ofta.. Tycker det är roligt att vara leader för det är ingen som väljer boston - foreplay/long time och det är den roligaste låten att köra på guran tycker jag.
Tycker oftast att det är trummisen som är leader.
/D
Det kanske är så att trummisen blir leader oftare ^^, . Jag spelar trummor och blir jag leader så lämnar jag direkt (oftast. Alltså när jag inte vill va de ) även ifall det är fullt band
Postad 31 July 2008 - 22:26
Det stämmer ju, svarta bocken är för easy. Och det gäller alltid på den lägsta svårighetsgraden som någon i bandet kör på.alltså svårighetsgraden verkar vara något medel... körde 4... bas guitar på expert, sång på easy och trummor på medium... fick svarta bocken på låtarna.. dvs hard när man klarat av dom :>
Easy - Svart
Medium - Brons
Hard - Silver
Expert - Guld
Det går inte spelmässigt eftersom skulle man försöka skulle man få ett hiskeligt jobbigt delay på sången. Du kan ju iofs be den som sjunger hålla in LT eller RT för att "chatta" men tror inte det blir någo vidare bra.När man kör online så hör man aldrig den som sjunger
är det för den inte vill eller kan man bara inte ?
Redigerat av Luzer, 31 July 2008 - 22:28.
Postad 31 July 2008 - 23:20
Det stämmer ju, svarta bocken är för easy. Och det gäller alltid på den lägsta svårighetsgraden som någon i bandet kör på.
Easy - Svart
Medium - Brons
Hard - Silver
Expert - Guld
Det går inte spelmässigt eftersom skulle man försöka skulle man få ett hiskeligt jobbigt delay på sången. Du kan ju iofs be den som sjunger hålla in LT eller RT för att "chatta" men tror inte det blir någo vidare bra.
Jaha, det förklarar saken. Men jag provade att sjunga nu ( väldigt roligt när man är i målbrottet
Postad 01 August 2008 - 10:30
Ja sångaren kan alltid ställa in micsensitivity (X), Vocaltrack (Y) och volym på sin egen röst (Jaha, det förklarar saken. Men jag provade att sjunga nu ( väldigt roligt när man är i målbrottet
) och man kan ju ställa in att man sänker volym track och mic volym och sånt
Postad 02 August 2008 - 22:07
Ja sångaren kan alltid ställa in micsensitivity (X), Vocaltrack (Y) och volym på sin egen röst (
. Så när man kör lokalt så kan man ju sänka vocaltrack helt och höja sin egen röst max så hör man ju inte orginalsången alls. Men det skulle inte funka att skicka rösten till alla som spelar när man kör online över nätet, eftersom det är ett så stort delay på den. De kan säkert men det låte riktigt illa om orginalrösten hörs till sången och sedan kommer den spelare som sjunger ligga nån sekund efter hela tiden.
Ahaa. Jo det skulle va rätt jobbigt . Men idag körde jag och min kusin online och där var en som sjöng så man bara hörde han och inte orginal sången ?. Han höll kanske in chat knappen och överröstade orginalet ? .
Han lät som Mushy2000 ( En kille som spelar Rock band på Youtube . han sjunger ) fast lite värre
Edit: Exakt såhär var han : http://www.youtube.c...h?v=yycWKrHt4PY ( vi körde till och med when you were young)
Redigerat av -FreakyThing-, 02 August 2008 - 22:10.
Postad 03 August 2008 - 07:16
Nu återstår det bara att beställa en roadie från ebay så man får ngt som håller!!
http://cgi.ebay.co.u...p3286.m63.l1177
Redigerat av PrOoF, 03 August 2008 - 07:17.
Postad 04 August 2008 - 23:13
ÄSCH nu gick den nya pedalen också av
Nu återstår det bara att beställa en roadie från ebay så man får ngt som håller!!
http://cgi.ebay.co.u...p3286.m63.l1177
Spelar du riktiga trummor ? Då kanske det är det att du trycker hårdare än vad lite plast håller för
Postad 05 August 2008 - 06:32
Spelar du riktiga trummor ? Då kanske det är det att du trycker hårdare än vad lite plast håller för
Jag spelar själv trummor (eller spelaDE rättare sagt) men min pedal har hållt sedan i maj.
Har även haft några fylleslag hemma då trummisar varit på RB:trummorna och stampat och slagit för glatta livet men de håller ju mer än man tror...tycker jag i alla fall.
Postad 05 August 2008 - 15:04
Och hur låser man upp Endless setlist ?
Postad 05 August 2008 - 15:30
Ber om ursäkt om ämnet har behandlats tidigare i tråden, jag ögnade igenom lite snabbt men orkade inte läsa allt som skrivits.
Skulle uppskatta en liten lista med för- och nackdelar dessa två spel emellan.
Tack på förhand.
Postad 05 August 2008 - 15:33
Jag tror den låses upp i slutet av band world tour nånstans, typ sista set misstänker jag. Håller själv på att traggla mig igenom band world tour men tycker det känns som en lång väg :/Ni som har gjort Endless setlist, hur lång tid tog det ? . Hört att det tar upp mot 4 timmar ?
![]()
Och hur låser man upp Endless setlist ?
Har hört om nån som klarade ESL på 5,5h med paus inräknat, vet dock inte hur lång paus. Så 4 timmar tar det säkert, är ju i princip alla låtar i kampanjen man ska ta sig igenom.
Rock band är överlag lättare på gitarrdelen än vad GH3 är, finns några riktigt svåra DLC låtar om man vill ha utmaning, eller om man satsar på att guldstjärna alla låtar.Jag har nyligen köpt mig en 360 (Elite) och är sugen på att lira gitarr, hur är gittarspelandet i Rock Band kontra GH3?
Ber om ursäkt om ämnet har behandlats tidigare i tråden, jag ögnade igenom lite snabbt men orkade inte läsa allt som skrivits.
Tack på förhand.
Det är mycket bättre synk på RB enligt mig, tyckte aldrig jag lyckades få till en bra kallibrering i GH3 men i RB är det klockrent. Även mycket smartare kallibreringsverktyg.
RB är mer likt GH2 eftersom det är hamonix som gjort båda spelen, mindre hitwindow och man måste vara mer noga med HO/PO än i GH3 vilket ökar känslan för att man spelar "på riktigt" enligt mig. De kommer även på "bättre" ställen och de pluppar inte in vanliga noter mitt i en HO/PO slinga som det kunde vara på GH3.
DLC utbudet är brutestort till RB vilket också är jättebra
Tror inte riktigt jag hittar något som är sämre med rockband, kanske hårdvaran då, nu har jag inte köpt något av den själv då jag bara har spelet. Men de allra flesta gillar ju inte stratocastern utan kör hellre med LPn (som jag) eller Xplorern. Man missar ju soloknapparna och att kunna ändra gitarrljudet då dock.
Är man tokexpert på GH så tycker man nog att RB är lite för lätt kanske, men tyngdpunkten på RB är att spela tillsammans och det är då det är riktigt kul.
Redigerat av Luzer, 05 August 2008 - 15:40.
Postad 05 August 2008 - 16:03
Rock band är överlag lättare på gitarrdelen än vad GH3 är, finns några riktigt svåra DLC låtar om man vill ha utmaning, eller om man satsar på att guldstjärna alla låtar.
Det är mycket bättre synk på RB enligt mig, tyckte aldrig jag lyckades få till en bra kallibrering i GH3 men i RB är det klockrent. Även mycket smartare kallibreringsverktyg.
RB är mer likt GH2 eftersom det är hamonix som gjort båda spelen, mindre hitwindow och man måste vara mer noga med HO/PO än i GH3 vilket ökar känslan för att man spelar "på riktigt" enligt mig. De kommer även på "bättre" ställen och de pluppar inte in vanliga noter mitt i en HO/PO slinga som det kunde vara på GH3.
DLC utbudet är brutestort till RB vilket också är jättebra
Tror inte riktigt jag hittar något som är sämre med rockband, kanske hårdvaran då, nu har jag inte köpt något av den själv då jag bara har spelet. Men de allra flesta gillar ju inte stratocastern utan kör hellre med LPn (som jag) eller Xplorern. Man missar ju soloknapparna och att kunna ändra gitarrljudet då dock.
Är man tokexpert på GH så tycker man nog att RB är lite för lätt kanske, men tyngdpunkten på RB är att spela tillsammans och det är då det är riktigt kul.
Jag är långt ifrån tokexpert på GH och jag har inte tänkt sitta och nöta tills jag blir det heller så det verkar som att jag kan ha mer skoj med RB.
Förstod inte riktigt det där om de olika gitarrerna?
Är guran till GH bättre?
Postad 05 August 2008 - 16:37
Jag gillar Les paulen bäst, den svarta till Gh3, medans vissa föredrar Xplorern som är den vita till Gh2. Nackdelen med LPn är ju att fretknapparna lätt glappar pga att guran är tvådelad.Jag är långt ifrån tokexpert på GH och jag har inte tänkt sitta och nöta tills jag blir det heller så det verkar som att jag kan ha mer skoj med RB.
Är guran till GH bättre?
Det folk inte verkar gilla med stratocastern, RB guran, är att strumbaren känns svampig och inte låter något, kan vara svårt att höra och hålla takten ibland då. Jag har inte provat den så jag vet inte vad jag tycker om den.
Postad 05 August 2008 - 21:03
Det folk inte verkar gilla med stratocastern, RB guran, är att strumbaren känns svampig och inte låter något, kan vara svårt att höra och hålla takten ibland då. Jag har inte provat den så jag vet inte vad jag tycker om den.
Själv är jag av helt motsatt tycke - jag älskar RB-gitarren - just för att den inte klickar så irriterande.
OT: Det jag stör mig på, det är plastsmällandet när man spelar trummor (men det finn ju bot till detta).
Postad 06 August 2008 - 00:56
Själv är jag av helt motsatt tycke - jag älskar RB-gitarren - just för att den inte klickar så irriterande.
OT: Det jag stör mig på, det är plastsmällandet när man spelar trummor (men det finn ju bot till detta).
Jag har inte spelat RB men jag håller med om att klickandet på GH-guran är irriterande.
Hur råder man bot på smällandet i plasttrummorna?
Postad 06 August 2008 - 04:58
Finns en del olika lösningar, många finns postade på officiella forumet, bland annat en enkel lösning som kortfattat innebär att du sätter fast strumpor på trummorna med hjälp av gummisnoddar.
Postad 06 August 2008 - 08:52
Jag har inte spelat RB men jag håller med om att klickandet på GH-guran är irriterande.
Det var ju nån här på forumet som hade köpt IKEA:s runda svarta (mjuka) bordstabletter och tejpat fast med dubbelhäftande tejp (hittar dock inte det trots jag sökt).
Musmatta funkar tydligen också...men jag har inte fått tummen ur att göra det än (lite för mkt projekt hemma just nu).
Redigerat av MrSpokk, 06 August 2008 - 08:52.
Postad 06 August 2008 - 14:44
Jag har nyligen köpt mig en 360 (Elite) och är sugen på att lira gitarr, hur är gittarspelandet i Rock Band kontra GH3?
Tack på förhand.
Rock band har så jäkla mycket mer känsla i gitarr spelandet. Gh3 är bara spela fort som faen upp och ner på knapparna . Rock band så känns det mer som du spelar. Men gh3 satt du bara och svettades och sånt .
ROCK BAND ! <-----
Redigerat av -FreakyThing-, 06 August 2008 - 14:44.
Postad 06 August 2008 - 16:11
Jag avskyr RB guran pga hur det är att hålla i den. Alldeles för konstig form på halsen (den liksom blir tjockare vid den gröna knappen på baksidan så det känns inte naturligt att hålla pekfingret på gröna knappen) och så är det inte lika lätt att hinna mellan fretknapparna för att det är mera greppig plast på den. Jag har en äkta Fender Stratocaster hemma och den är mycket skönare att spela på.Jag är långt ifrån tokexpert på GH och jag har inte tänkt sitta och nöta tills jag blir det heller så det verkar som att jag kan ha mer skoj med RB.
Är guran till GH bättre?
Kan även tillägga att mina trummor + pedal har varit med om ett antal fylleslag och ibland rent av överfall men ändå överlevt
/D
Postad 06 August 2008 - 16:44
Postad 08 August 2008 - 18:39
Wohoo! satte enter sandman på expert trummor 94%
149.000
186 875 points, 333 i streak på samma låt / svårighet.
Inte för att jag är någon tävlingsmänniska...men ändå
Postad 09 August 2008 - 09:06
Next week's lot of Rock Band downloadable content brings us six tracks from renowned metal label Roadrunner Records. As an unexpected bonus, these songs will go for a discounted rate of $.99 (80 Microsoft points) until a month after their release, when they'll increase in price to $1.99 (160 Microsoft points). They'll also be made available in a bundle as well as individually, selling for $5.99 (480 Microsoft points) the first month and $9.99 (800 Microsoft points) afterwards. The new tracks -- available Tuesday on Xbox Live and Thursday on the PlayStation Network -- are as follows:
* "Runnin' Wild" by Airbourne
* "Clouds Over California" by DevilDriver
* "Constant Motion" by Dream Theater
* "My Curse" by Killswitch Engage
* "Aesthetics of Hate" by Machine Head
* "Sleepwalker" by Megadeth
It took about nine months of nonstop complaining, but we finally get some Megadeth in Rock Band -- shame it's new Megadeth rather than any of their classics. Grab your metal while it's cheap, headbangers.
Postad 09 August 2008 - 11:51
186 875 points, 333 i streak på samma låt / svårighet.
Inte för att jag är någon tävlingsmänniska...men ändå
Men ni har förstås bättre poäng på låten på HARD??? (207000 någonting)!
Skulle vara roligt att trumma mot/med dig Mikko el såklart är ALLA välkomna!
Postad 09 August 2008 - 16:21
Herre jösses!!!!! Nu börjar det likna nåt!
Postad 09 August 2008 - 17:51
Någon som vill köra expertband nån kväll? Jag kan köra Gitarr/Bas. GT: dannep SWE
/D
Postad 10 August 2008 - 16:14
Postad 10 August 2008 - 19:36
Nej alla måste ju kunna spela upp den "lokalt". Skulle inte funka att streama å ha sig.Skulle det inte räcka med att leadern hade en speciell låt för att alla skulle få spela den online?
Provade förresten trummor och stratocoastern på way out west i helgen. Trummorna var riktigt kul och jag får nog ta å skaffa ett set när tvåan kommer, eller möjligtvis GHWT trummorna.
Guran gillade jag inte alls, kan hända att de var väldigt slitna också men jag gillar att man känner tydligt på strummen och att den klickar lite. Mycket lättare att hålla takten, RB guran var jätteslapp och lät noll. Och fretknapparna var för mycket "knappar" över dom. När man ser bilder på guran ser det ju ut som att det ska vara ganska "kort att trycka ner" men det är för tydliga plastiga knappar...nä, tacka vet jag LPn
Postad 10 August 2008 - 21:30
Men det var ju en del snack om att de inte håller för slagen, är de fortfarande lika dåliga i kvaliten?
Berätta gärna om era erfarenheter om hur de håller och hur ni fixar det..
Postad 11 August 2008 - 07:38
Jag blev sugen som fan på att köpa trummorna när jag testade dem på Mediamarkt.
Men det var ju en del snack om att de inte håller för slagen, är de fortfarande lika dåliga i kvaliten?
Berätta gärna om era erfarenheter om hur de håller och hur ni fixar det..
Haft mina trummor sen i maj, och de håller fortfarande trots fylleslag och raseriutbrott
Postad 11 August 2008 - 14:03
Postad 11 August 2008 - 14:09
Redigerat av Majorglenn, 11 August 2008 - 14:13.
Postad 11 August 2008 - 14:10
Testade som snabbast på Siba i Valbo men jag tycker man satt fel och inte alls som när man trummade riktigt när man var mindre för oftast kör man ju Hi-hat längst åt vänster om man är högerhänt. Men nu var ju den där virveltrumman borde sitta.
Dock kör ju jag ps3 så kanske får vänta in GH4, R-B har väl inte släppts till "Lekstationen" ännu.
Postad 11 August 2008 - 14:41
Postad 11 August 2008 - 14:58
Hey Rockers,
Here's your weekly fixing of DLC for August 5th, 2008. We've got a second wave CrüeFest pack and 2 tracks from System of a Down. Get into it!
Tracks will be out on Tuesday on Xbox Marketplace and Thursday on the Playstation Store.
TRACKS:
Crüe Fest 3 Pack 02 - 240 MSP - $2.99
Buckcherry – Rescue Me - 80 MSP - $0.99
Mötley Crüe – Face Down In The Dirt - 80 MSP - $0.99
Sixx AM – Life Is Beautiful - 80 MSP - $0.99
Singles
System Of A Down – B.Y.O.B. - 160 MSP - $1.99
System Of A Down – Toxicity - 160 MSP - $1.99
Speciellt de två sista är ju helt underbart!
Redigerat av MrSpokk, 11 August 2008 - 14:58.
Postad 11 August 2008 - 19:02
Sixx AM – Life Is Beautiful -
är ju båda ett måste för dom småslantarna!!!
Ny DLC imorgon!!
Postad 11 August 2008 - 19:04
Dom har ju funnits i en hel vecka ju!
Men Mötley Crüe – Face Down In The Dirt -
Sixx AM – Life Is Beautiful -
är ju båda ett måste för dom småslantarna!!!
Ny DLC imorgon!!
detta står redan i inlägg #875
Jag hade hellre sett nån annan Dream Theater låt.. men den känns rätt given
Redigerat av Majorglenn, 11 August 2008 - 19:05.
Postad 12 August 2008 - 12:41
Postad 12 August 2008 - 14:06
Jag har hört folk som skickat tillbaka hela trumsetet till amazon och england och fått ett nytt när baspedalen gått sönder, de har även stått för all frakt. Så nån garanti har man allt. Vet dock inte hur lång.Okej men är där ingen garanti på trummorna/baspedalen? Tyckte jag läste det nånstans att de kunde skicka ny om det gick sönder?
Postad 12 August 2008 - 15:35
Fick själv nytt från Amazon, men pedalF*N håller iallafall inte så jag har beställt en roadie pedal som tydligen är stock till 2:an!
Postad 12 August 2008 - 20:03
Hehe, jag har faktiskt alldrig kört den på hardMen ni har förstås bättre poäng på låten på HARD??? (207000 någonting)!
Skulle vara roligt att trumma mot/med dig Mikko el såklart är ALLA välkomna!(Xtr3m3 Pa1n)
Redigerat av oOLindgreNOo, 12 August 2008 - 20:04.
Postad 13 August 2008 - 13:34
Postad 13 August 2008 - 20:45
Börjar bli sugen på trummor + spelet. Är det värt att köpa det löst? Eller kanske lika bra att köpa hela paketet? Verkar inte bli så mycket dyrare.
Spelet ingår inte med instrumenten.. så du måste köpa dom löst. Jag köpte bara spelet och lirar gurra och bas med GH gitarrerna
Postad 13 August 2008 - 21:16
KUL SOM FAAAN IAF
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
2 bilder
14 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?