En 805'a ja.Enligt alla tester jag sett är denna MYCKET bra, speciellt i förhållande till kostnaden.Är på väg att köpa, min då första receiver är denna bra?
Står mellan denna och proson från fynda, vet dock inte vart Onkyo ska köpas ifall det blir den. /H
Enligt mina egna öron är den enormt bra. Bra funktioner och bra ljud, vad mer kan man begära?
Jo, tror Onkyon har mera av de jag vill ha faktist. Har du den själv?
* Officiell Tråd - Onkyo TX-SR **5 *
Onkyo TX-SR605
(Förstärkare)
|
1
|
(86)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-SR805
(Förstärkare)
|
1
|
(60)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-SR875
(Förstärkare)
|
0
|
(39)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-NR905
(Förstärkare)
|
1
|
(37)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-SR705
(Förstärkare)
|
1
|
(15)
|
Inga priser |
Postad 24 January 2008 - 13:05
Postad 24 January 2008 - 13:06
En 805'a ja.Enligt alla tester jag sett är denna MYCKET bra, speciellt i förhållande till kostnaden.Är på väg att köpa, min då första receiver är denna bra?
Står mellan denna och proson från fynda, vet dock inte vart Onkyo ska köpas ifall det blir den. /H
Enligt mina egna öron är den enormt bra. Bra funktioner och bra ljud, vad mer kan man begära?
Jo, tror Onkyon har mera av de jag vill ha faktist. Har du den själv?
Allright
Postad 24 January 2008 - 13:12
Postad 24 January 2008 - 15:56
Det enda som är någorlunda bekräftat (inte ens det är bekräftat av Onkyo el dess representanter) är att påverkan av svart/vit nivåerna efter fixen ska upphöra. Jag hoppas dock som du att ytterligare saker fixas till.Ingen som har svar på denna frågan?
Hej!
Jag har en 805'a. Vad ger firmwareuppgraderingen för rättningar/finesser? Finns det nån länk med mer info?
Mvh
BarskJag undrar nämligen samma sak , sitter på en 805:a med main fw 1.04/07614A , Tack på förhand!
Har haft kontakt med Powermill i frågan om vad som är fixat i senaste firmware, men inte fått nåt vettigt svar annat än att i de seanste firmwares så kommer det med en Picture Quality funktion för 875'an och upp. Men det gäller ju inte för min 805'a. Verkar inte som om Powermill har nån koll alls faktiskt. Dock borde det ju STÅ i dokumentationen som dom laddar ner tillsammans med firmwaren så hur himla svårt kan det vara!?
Saker som har nämnt på diverse forum inkluderar dock:Så ovanstående problem borde väl täckas mer eller mindre av de senaste firmwares.
- problem med PS3 - ljudstörningar
- Långa delays när man byter ljudformat på ingången
- Att receivern påverkar svart/vit-nivåer dvs konvertera mellan datorsvärta och videosvärta när den inte borde det.
- Lip sync problem
Vore väldigt intressant att veta vad som förbättras på min burk som ligger med firmware 1.01.
Postad 24 January 2008 - 20:20
Är sjukt imponerad över dess egenskaper när det gäller musik. Överhuvudtaget sjukt nöjd med den!
Postad 24 January 2008 - 20:51
Det är en sak till jag inte blir riktigt klok på...
805 eller 875... Det är frågan...
Jag skall köra en Mitsubishi HC 4900 1080P projektor och använda recivern som videoväxel med bara en HDMI från Onkyon till Mitubishin.
Behöver jag en 875 för att få ut max ur min proj eller blir det "Tårta på Tårta".
Jag menar både 875:an och projen kan ju scala upp till 1080P, eftersom det är projjens "native" upplösning.
Räcker det då istället med bara 805?
Blir resultatet det samma eller tappar jag bildkvalitet?
Finns det några andra "uppenbara" fördelar med 875:an som gör att jag bör välja den framför 805:an.
Det är så enkelt att hela tiden tro och tycka att man måste ha värstingen men ibland kanske man skjuter över målet och kan få samma resultat med den lite enklare men fortfarande grymt kompetenta 805:an.
Så... Behöver jag 875:an när jag har en duktig projje eller är det just därför jag bör köpa den... Jag vill ju ha ut max ur projjen men jag kanske även får det med "bara" 805...
Snälla Hjälp mig, jag blir tokig...
Men räcker 805 som videoväxel? eftersom jag vill ha ut max av min 1080 proj?
Att 805 räcker till till en 720 proj är ju inte riktigt samma sak
så frågan kvarstår, 805 eller 875 för att få ut max ur Mitsubishin?
Postad 24 January 2008 - 22:50
Hade först tänkt beställa 805 från tyskland men det verkar jobbigt ifall man ska behöva skicka tillbaka den igen för att de ska fixa till problemen(ljud försening bland annat)
Har 605 några buggar eller är det lugnt att beställa en 605 från tyskland utan problem?
Postad 24 January 2008 - 23:07
Postad 24 January 2008 - 23:28
![]()
Bestäm dig själv istället, ingen annan kan göra det åt dig. Köp 905!
Jo, visst. men känns ju onödigt att lägga 5000Sek eller nästan 10 000SEK mer om resultatet inte blir bättre av det...
Smålänning som jag är så vill jag ha ut max av utrustningen utan att lägga mer än vad som behövs...
Dessutom så får jag inte riktigt kläm på vad som skiljer de olika modellerna i praktiken... men det finns säkert någon som vet. Känns ju surt att lägga 10 000 och komma fram till att 875 var det som krävdes
Så: Blir det tårta på tårta att välja 875 eller är det en nödvändighet för att få ut max ur projjen?
Postad 25 January 2008 - 01:21
Denna förstärkare har inga problem som 805 har? problemet där man eventuellt behöver skicka in den på lagning(?)
Hade först tänkt beställa 805 från tyskland men det verkar jobbigt ifall man ska behöva skicka tillbaka den igen för att de ska fixa till problemen(ljud försening bland annat)
Har 605 några buggar eller är det lugnt att beställa en 605 från tyskland utan problem?
Buggar vet jag inget om men några av dom först som kom till europa behöver ny fw. Min 605 behövde det jag köpte den i aug 07, men det var inga problem jag skicka den på service och det gick på garantin. Min är köpt i sverige.
Postad 25 January 2008 - 09:27
![]()
Bestäm dig själv istället, ingen annan kan göra det åt dig. Köp 905!
Jo, visst. men känns ju onödigt att lägga 5000Sek eller nästan 10 000SEK mer om resultatet inte blir bättre av det...
Smålänning som jag är så vill jag ha ut max av utrustningen utan att lägga mer än vad som behövs...
Dessutom så får jag inte riktigt kläm på vad som skiljer de olika modellerna i praktiken... men det finns säkert någon som vet. Känns ju surt att lägga 10 000 och komma fram till att 875 var det som krävdes
Så: Blir det tårta på tårta att välja 875 eller är det en nödvändighet för att få ut max ur projjen?
Jag resonerade på samma sätt som du, och köpte en 805. Den växlar så fint så. Uppskalning till 1080p får min Pioneer LX508D stå för.
Postad 25 January 2008 - 09:48
Det är frågan som alla ställer sig... :-)Det är en sak till jag inte blir riktigt klok på...
Jag skall köra en Mitsubishi HC 4900 1080P projektor och använda recivern som videoväxel med bara en HDMI från Onkyon till Mitubishin.
Behöver jag en 875 för att få ut max ur min proj eller blir det "Tårta på Tårta".
Jag menar både 875:an och projen kan ju scala upp till 1080P, eftersom det är projjens "native" upplösning.
Finns det några andra "uppenbara" fördelar med 875:an som gör att jag bör välja den framför 805:an.
Det är så enkelt att hela tiden tro och tycka att man måste ha värstingen men ibland kanske man skjuter över målet och kan få samma resultat med den lite enklare men fortfarande grymt kompetenta 805:an.
Så... Behöver jag 875:an när jag har en duktig projje eller är det just därför jag bör köpa den... Jag vill ju ha ut max ur projjen men jag kanske även får det med "bara" 805...
Såhär är det, visst är det tårta på tårta. Men det är olika tårtor. Frågan är vilken av komponenterna som gör skalningen bäst. Vet inte vad du har för scalerchip i Mitsubishin, men normalt sett brukar de inbyggda vara sisådär. HQV-chippet är en av de bästa på marknaden och har hitintills följt med High-End produkter. Nu är 875'an inte direkt billig, men att få med ett HQV Reon-chip i pricet är ett kap. Sen hänger allt på hur väl Onkyo lyckats hantera chippet, om de får ut all kvalitet och alla funktioner som man vil ha. Här får du lusläsa forumen och tester, jag har själv en 805'a och låter min HTPC göra all skanling till min 720p-projektor eller 1366x768-LCD-TV. På pappret är dock Reonchippet en vinnare.
Det som du ska väga in i beräkningen är inte bara hur väl den skalar bilden utan hur väl den deinterlacar, dvs konverterar från interlaced till progressive. Det är här agnarna skiljs från vetet. En gammal CRT (tjock-TV) kan visa interlaced perfekt, men en LCD-TV eller projektor kan BARA visa progressive, dvs helbilder. Så TV-sändningar och DVD-material m.m måste konverteras. Detta kan göras i DVD-spelaren (progressive scan), receivern eller i projektorn/TV'n. Och det är här som Reonchippet verkligen kan lysa - om den är rätt konfigurerad av Onkyo.
Om du nu väljer en 875'a så se till att koppla FRÅN progressive scan och uppskalning i DVD'n o.dyl, annars kommer inte Reonchippet att få göra sin (förhoppningsvis) bättre insats.
Summa summarum - med allra största sannolikhet, gränsande till visshet - så är 875'an bättre på videobearbetning än den inbyggda i din projektor.
Sen kan det ju vara så att du BARA ska drivs projjen med BlueRay t.ex, och om du då köper en BlueRay-spelare med riktigt bra videochip så blir det tårta på tårta där - med samma tårt-sort! :-) Dvs skalern i både BlueRay-spalaren och 875'an är lika bra. Men troligen vill du koppla in annat oxo?
Postad 25 January 2008 - 15:51
Men verkar ju vara många som är nöjda med den så det ska väl inte vara några problem. Sen får man väl hoppas PS3:an får sin soft uppgradering så man får ut rent HD ljud.
Men verkar som man får höja volymen väldans högt, för att kunna få ut nån volym? Nån som kan bekräfta eller dementera?
Postad 25 January 2008 - 17:11
Sitter med en 805'a nu och tittar och jag har inga som helst problem med lipsync, visserligen använder jag den som videoväxel för både ps3 och DigitalTVn.
Kan bara säga att jag är sjukt nöjd med den. Spelar mina Concept 8 med sånt tryck och upplösning så att jag nästan tror att högtalarna är i 20000-30000 :- klassen. Har haft hemma både Denon 2808 och NAD T744 för att jämföra med men när jag tittar på film med 805'an så blir jag lika lycklig varje gång. Härligt varmt, öppet, hyperdetaljerat ljud med perfekt effektplacering i varje högtalare.
Kan inte bli nöjdare för dessa pengar!
Ps. Stod länge och valde mellan denna och DENON AVR-2808 men kom fram till, förutom att TX-SR805E har ett bättre ljud, att DENON har ett högre pris p.g.a namnet. Känns som att denon har massa lull lull för att sälja men onkyon satsar på ljudet och funktioner för pengarna. Kolla bara in viktskillnaden på dessa två pjäser: Onkyons 23,5kg kärnkraft mot denons 12,8kg Ds.
Redigerat av sprattlas, 25 January 2008 - 17:16.
Postad 25 January 2008 - 17:57
Jag har en 875 och jag kör alla mina bildsignaler genom förstärkaren, DVD, Dator och Digital Boxen och till en projektor.
Jag får lov att ha fördröjning på ljudet för ca 40ms för att synka med bilden.
Så kopplar men alla bildsignaler genom förstärkaren skulle jag tror jag man slipper problemet med att bilden är före ljudet fast man har 0 ms på förstärkaren.
Lika dant för mig, märker inte nån fördröjning. (allt via HDMI)
Postad 25 January 2008 - 18:39
Ja Onkyo har verkligen satsat på ljudkvalitén med dessa receivrar. Sneglade som du på Denon men tycker också att de ligger för högt i pris.Hej!
Sitter med en 805'a nu och tittar och jag har inga som helst problem med lipsync, visserligen använder jag den som videoväxel för både ps3 och DigitalTVn.
Kan bara säga att jag är sjukt nöjd med den. Spelar mina Concept 8 med sånt tryck och upplösning så att jag nästan tror att högtalarna är i 20000-30000 :- klassen. Har haft hemma både Denon 2808 och NAD T744 för att jämföra med men när jag tittar på film med 805'an så blir jag lika lycklig varje gång. Härligt varmt, öppet, hyperdetaljerat ljud med perfekt effektplacering i varje högtalare.
Kan inte bli nöjdare för dessa pengar!![]()
Ps. Stod länge och valde mellan denna och DENON AVR-2808 men kom fram till, förutom att TX-SR805E har ett bättre ljud, att DENON har ett högre pris p.g.a namnet. Känns som att denon har massa lull lull för att sälja men onkyon satsar på ljudet och funktioner för pengarna. Kolla bara in viktskillnaden på dessa två pjäser: Onkyons 23,5kg kärnkraft mot denons 12,8kg Ds.
Senaste nr av Hemmabiotidningen testar Denon 4308, Yamaha 3800 & Pioneer LX70. Denonen blev testvinnare men är ju klart dyrast. Hade varit intressant att se hur en 905a hade placerat sig i testet men tyvärr var alltså ingen Onkyo med. Antar att de ej kunde få tag i ngn 875/905
Postad 26 January 2008 - 09:41
Det är frågan som alla ställer sig... :-)Det är en sak till jag inte blir riktigt klok på...
Såhär är det, visst är det tårta på tårta. Men det är olika tårtor. Frågan är vilken av komponenterna som gör skalningen bäst. Vet inte vad du har för scalerchip i Mitsubishin, men normalt sett brukar de inbyggda vara sisådär. HQV-chippet är en av de bästa på marknaden och har hitintills följt med High-End produkter. Nu är 875'an inte direkt billig, men att få med ett HQV Reon-chip i pricet är ett kap. Sen hänger allt på hur väl Onkyo lyckats hantera chippet, om de får ut all kvalitet och alla funktioner som man vil ha. Här får du lusläsa forumen och tester, jag har själv en 805'a och låter min HTPC göra all skanling till min 720p-projektor eller 1366x768-LCD-TV. På pappret är dock Reonchippet en vinnare.
Det som du ska väga in i beräkningen är inte bara hur väl den skalar bilden utan hur väl den deinterlacar, dvs konverterar från interlaced till progressive. Det är här agnarna skiljs från vetet. En gammal CRT (tjock-TV) kan visa interlaced perfekt, men en LCD-TV eller projektor kan BARA visa progressive, dvs helbilder. Så TV-sändningar och DVD-material m.m måste konverteras. Detta kan göras i DVD-spelaren (progressive scan), receivern eller i projektorn/TV'n. Och det är här som Reonchippet verkligen kan lysa - om den är rätt konfigurerad av Onkyo.
Om du nu väljer en 875'a så se till att koppla FRÅN progressive scan och uppskalning i DVD'n o.dyl, annars kommer inte Reonchippet att få göra sin (förhoppningsvis) bättre insats.
Summa summarum - med allra största sannolikhet, gränsande till visshet - så är 875'an bättre på videobearbetning än den inbyggda i din projektor.
Sen kan det ju vara så att du BARA ska drivs projjen med BlueRay t.ex, och om du då köper en BlueRay-spelare med riktigt bra videochip så blir det tårta på tårta där - med samma tårt-sort! :-) Dvs skalern i både BlueRay-spalaren och 875'an är lika bra. Men troligen vill du koppla in annat oxo?
Tack, nu blev jag äntligen lite klokare. blir nog 875, så har jag fler valmöjligheter...
Tack för ett utmärkt svar!
Postad 26 January 2008 - 10:09
har inte skrivit i detta sköna forum på länge eftersom jag kört två-kanal en längre period nu.
För ett tag sen fick jag tillbaka suget efter surround igen och tänker kombinera med två-kanal, antingen genom ett redigt slutsteg eller en grym integrerad stärkare.
Fick hem en sprillans ny TX-SR875:a i går och har bara kört den i stereo än så länge då jag snart flyttar igen
och mina surr-burkar är nerpackade.
Tycker den låter riktigt bra i två-kanal med bra kraft och upplösning.
Jag har en fråga ang min 875:a:Det sitter en liten klisterlapp på framsidan(som kommer att tas bort) där det står:
"UK Edition".
Någon som vet vad detta innebär? Är min stärkare lite hottad eller moddad jämfört med den "vanliga" versionen.
Skall kolla med Canseda om detta men det kanske finns någon på detta schyssta forum som vet?
Redigerat av Holmqvist, 26 January 2008 - 11:51.
Postad 26 January 2008 - 10:12
Postad 26 January 2008 - 14:01
Är det för övrigt någon som har kört den kombinationen (Dali Ikon och 605) och har några synpunkter - låter det bra? Passar de ihop?
Postad 26 January 2008 - 15:07
ljudideal.
Svårare än så var det inte.
Postad 26 January 2008 - 15:31
Jag hade tänkt köra 605:an tillsammans med Dali Ikon 6. I manualen står det att man bara får bi-ampa 8 ohms högtalare, annars kan förstärkaren skadas. Dali Ikon är ju 6 ohmare. Är det någon som vet något mer om det? Är det en realitet, eller bara skrivet så för säkerhets skull?
Är det för övrigt någon som har kört den kombinationen (Dali Ikon och 605) och har några synpunkter - låter det bra? Passar de ihop?
Det är nog bara att köra på med bi-ampat med 6 ohms högtalare, har kört mina 6 ohms Jamo-frontar bi-ampade nu i snart ett halvt år utan problem
Det är nog bara en säkerhetsåtgärd från Onkyos sida.. Förstärkaren slår nog ifrån innan nåt händer ifall det blir för tungt för den.
Postad 27 January 2008 - 11:11
funkar hur bra som helst under kalibreringen o sen när man går i setupen o väljer o testa subben men hörs knappt något när man ska spela en källa ps3/tv/xbox360
har frontar monitor audio rs8 och en onkyo 905 dom e kopplade med biamp /tack på förhand
anderscc
Postad 27 January 2008 - 17:36
Det låter konstigt. Audyssey har kanske ställt subben för lågt för din smak. I så fall kan du ju justera upp subben så det passar dina önskemål. Om detta inte är problemet vet jag inte vad felet är.hejsan jag har ett litet problem får inte min subwoofer o funkar 100% =(
funkar hur bra som helst under kalibreringen o sen när man går i setupen o väljer o testa subben men hörs knappt något när man ska spela en källa ps3/tv/xbox360
har frontar monitor audio rs8 och en onkyo 905 dom e kopplade med biamp /tack på förhand
anderscc
Postad 27 January 2008 - 19:07
Det låter konstigt. Audyssey har kanske ställt subben för lågt för din smak. I så fall kan du ju justera upp subben så det passar dina önskemål. Om detta inte är problemet vet jag inte vad felet är.hejsan jag har ett litet problem får inte min subwoofer o funkar 100% =(
anderscc
Postad 28 January 2008 - 09:02
Det allra enklaste sättet att testa är annars att trycka på CH SEL (nästan längst ned) på fjärren upprepade gånger tills du kommer till SUB. Därefter trycker du på LEV+ (knappen bredvid) och höjer nivån på subben. Detta påverkar inte de lagrade inställningarna utan "försvinner" när du stänger av receivern. Testa detta och se om du tycker det låter bättre i dina öron. Detta är fö en mycket bra funktion som inte alla receivrar har.
Postad 28 January 2008 - 11:18
Postad 28 January 2008 - 21:37
Hej, är väldigt sugen på Onkyo TX-SR605.
Hur funkar den tillsammans med:
Yamaha NS-777 (Golvhögtalare)
Yamaha NS-333 (Surround-/ stativhögtalare)
Yamaha NS-C444 (Centerhögtalare)
Tack på förhand
Precis allt det har jag. fick förstärkaren idag. har inte stält in nått men det blir nog bra
Postad 29 January 2008 - 13:21
Eller måste man köra optiskt?
Postad 29 January 2008 - 13:22
Mvh
Redigerat av JamJam, 29 January 2008 - 13:23.
Postad 29 January 2008 - 19:42
och sen köra bilden genom scart mellan tv-ps3 (Har en SDTV nämligen. Kör optiskt nu men skulle vilja ha hdmi ljud.
(Kanske samma fråga som ovanför men vart ställer man i så fall in det på PS3:an)
Redigerat av tuffodum, 29 January 2008 - 19:45.
Postad 30 January 2008 - 19:33
J
Postad 30 January 2008 - 20:35
Kände mig tvungen, köpte den på HiFi-huset i Örebro som veckan ut har 10% på hela sortimenet.
Summa inalles 2000 kr billigare på ett redan lågt pris. Bara att hoppas på en snabb uppenbarelse.
Skulle vara intressant att veta vad den på Media Markt kostar.
Postad 30 January 2008 - 21:03
Lastades på flyg från Japan igår (01-27) , förväntas landa i GBG i morgon(01-30) , förhoppningsvis kan vi börja leverera i övermorgon(01-31)…
Postad 30 January 2008 - 21:30
Enligt följesedeln som kom med så har dom gjort uppdatering av firmvare,main+dsp +modifiering av dsp kort
har inte hunnit kopplat in den än och testat blir nog till helgen.
Postad 31 January 2008 - 09:07
Fick tillbaka min 875 i dag efter uppgradering det tog bara 3 veckor att få tillbaka den
.
Enligt följesedeln som kom med så har dom gjort uppdatering av firmvare,main+dsp +modifiering av dsp kort
Glad och lycklig?
Ner på jorden igen, det finns nysålda 905'or som har 1.07 fabriksinstallerat enligt inlägg på AVS forum. Så frågan är om du fått 1.07 eller 1.06? Kan du kolla det möjligen?
Hmm, man håller in display-knappen och trycker samtidigt på standby-knappen om jag minns rätt för att se version, sen tone > för att gå genom resten av firmwares.
Själv har jag 1.01, men då det verkar som om 1.07 är på gång inväntar jag den innan uppgradering (om den nu är aktuell för 805'an).
/Barsk
Postad 31 January 2008 - 10:21
Fick tillbaka min 875 i dag efter uppgradering det tog bara 3 veckor att få tillbaka den
.
Glad och lycklig?
Ner på jorden igen, det finns nysålda 905'or som har 1.07 fabriksinstallerat enligt inlägg på AVS forum. Så frågan är om du fått 1.07 eller 1.06? Kan du kolla det möjligen?
Hmm, man håller in display-knappen och trycker samtidigt på standby-knappen om jag minns rätt för att se version, sen tone > för att gå genom resten av firmwares.
Själv har jag 1.01, men då det verkar som om 1.07 är på gång inväntar jag den innan uppgradering (om den nu är aktuell för 805'an).
/Barsk
Det står 1.04 det verkar ju dåligt om det finns 1.06 eller 1.07 ute har ju inte koplat in den än men hoppas att
svärtan är bra nu för det var det som jag irreterade mig på.
Postad 31 January 2008 - 12:04
Det är inte säkert att alla firmware-versioner gäller för alla versioner av onkyon, så det kan ju vara så att 1.04 är senaste för 875'an.Fick tillbaka min 875 i dag efter uppgradering det tog bara 3 veckor att få tillbaka den
.
Glad och lycklig?
/Barsk
Det står 1.04 det verkar ju dåligt om det finns 1.06 eller 1.07 ute har ju inte koplat in den än men hoppas att
svärtan är bra nu för det var det som jag irreterade mig på.
När jag kontaktade Powermill för nån vecka sen och frågade om senate för 805'an som jag har så var svaret 1.06.
Postad 31 January 2008 - 21:54
Senaste firmwares enligt Powermill till 905 är:
Main firmware: 1.05/07927A
DSP1 : 07601A
DSP2 : 07518A
DSP3 : 07820B
HDMI: 1.01/07706A
/
J
Postad 01 February 2008 - 08:34
Postad 01 February 2008 - 10:54
Och nu Även en Svart
www.hificenter.se
Redigerat av EmilThaQenan, 01 February 2008 - 11:14.
Postad 01 February 2008 - 12:40
den är bra mycket dyrare och större
805 ska vara bättre hur kommer det sig ?
eller är det bara jag som inbilldar mig detta ?
Postad 01 February 2008 - 18:15
En fråga ni som har denna, ser att den inte har visning i display fönstret för antal högtalare ??? dom flesta förstärkare jag tittat på har en grafisk bild av antal högtalare som tänds upp beroende av antal kanaler på ljud som kommer in.
Hur ser man här dom antal kanaler som kommer in från ljudkällan
MrDTS
Redigerat av Unregistered7126f11a, 02 February 2008 - 17:50.
Postad 01 February 2008 - 18:19
Ciao,
Senaste firmwares enligt Powermill till 905 är:
Main firmware: 1.05/07927A
DSP1 : 07601A
DSP2 : 07518A
DSP3 : 07820B
HDMI: 1.01/07706A
/
J
Låter konstigt. Fick min 905 idag som jag beställde i början/mitten av dec och där har jag
Main firmware: 1.07/07Z26A (låter nyare?)
Postad 01 February 2008 - 18:32
Alla fabrikat har väl sitt eget sound. Uppenbarligen upplever du det som om din 247 hade bättre "tryck" och kanske hade den det också. Just "tryck" är väl HKs paradgren. Har svårt att tro dock att du kan tycka att 805an är klen. Den har ju dokumenterat bra med resurser. Är också övertygad om att 805an har betydligt bättre ljudegenskaper i övrigt såsom upplösning mm. Men om du föredrar HK så får du väl försöka byta tillbaka till en sådan. Smaken är ju som baken och det är ju din egen smak som gäller.har en ny inskaffad 805 och tycker den har lite sämmre tryck än h/k 247 som jag använde innan
den är bra mycket dyrare och större
805 ska vara bättre hur kommer det sig ?
eller är det bara jag som inbilldar mig detta ?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Problem med att koppla ihop allt i din anläggning?
36 bilder
95 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?