* Officiell Tråd - Onkyo SR506,576,606 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 24 april 2009 - 18:18
Postad 24 april 2009 - 19:55
Det borde väl vara som så att när du kalibrerar med mic'en så känner 606'an av vilka högtalare du har inkopplade, vilket borde leda till att den skickar ut alla bas genom de högtalare du har (5.0 om jag så rätt). Det finns annars en inställning som heter nåt i stil med "Double bass" som används vid 5.1-setup och anger att basen skall spelas både i subwoofer'n och övriga högtalare, men jag vet inte om detta alternativ dyker upp om du bara har 5.0 (gissningsvis inte). Annars är det som jonasprivate skriver, möjligt att öka på basen genom att trycka på "Audio" på fjärren och stega (ned/upp eller vänster/höger) till "Bass" och öka på den...Hur då? Jag tycker att jag letat bland inställningarna utan att hitta rätt. Vart i menyn finner man dessa inställningsmöjligheter?
Postad 08 maj 2009 - 14:20
Efter mer kontroll och så blev det inte bättre. Den var och är ny inskickad och fick svar idag att den var defekt från start. Kommer tvinga brossan att köpa en 607a iställetSka provas idag! tack så mkt för hjälpen!
//Cel

Postad 08 maj 2009 - 14:29

Postad 13 maj 2009 - 10:14
Jag har även Comhems HD-digitalbox (Humax). Den har jag kopplat med HDMI till teven (Pana 37PX80) samt med optisk till stärkaren (Onkyo TX-SR606). Syftet är att jag vill kunna titta på teve utan att ha igång förstärkaren.
Jag undrar nu om denna koppling även är lämplig för blu-rayspelaren? Hur är det med uppskalningen t.ex? Kan bilden skalas upp två gånger alltså både via blu-rayen, som har uppskalning, och Onkyon som har Faroudja-uppskalning? Eller kan jag med gott samvete, utan att tappa några egenskaper, köra samma koppling som jag har med digitalboxen?
Postad 13 maj 2009 - 13:44
Postad 08 september 2009 - 21:28
Såhär ser min conf ut:
Onkyo TX-SR506
Dynavoice F6 Magic Ex paket
Samsung UE-46B7070
PS3
Telia Digital TV
Jag har kopplat en HDMI kabel mellan HDMI OUT på förstärkaren och till första HDMI porten på tv:n
Sedan har jag kopplat digital-tv boxen, ps3an via hdmi till de restererande hdmi portarna på förstärkaren och två stycken optiska kablar för ljudet..
Nu till problemet: När man växlar mellan Ps3an och Digital-Tv:en så uppstår det ibland störningar.. T ex. jag växlar över till Ps3an så uppstår det ibland myrornas krig och vips kommer gul bild.. Ibland kan man komma till bakgrunden och se störningar och vips försvinner bilden.. Ibland tappas bilden oxå och försvinner.. Hänt ett par gånger att digital tv:en måste startas om..
Någon annan som haft problem med detta eller bör jag lämna in förstärkaren på service?
Postad 09 september 2009 - 09:03
Någon annan som haft problem med detta eller bör jag lämna in förstärkaren på service?
Det kan vara värt att kolla tråden om Telias Digital TV innan du skickar receivern på service. Det verkar som om vissa kombinationer av digitalboxar och TV-apparater kan vara problematiska.
Postad 09 september 2009 - 10:23
Digital tv boxen fungerade prima innan jag kopplade allt till förstärkaren.. Ända sedan allt kopplades till förstärkaren har saker betett sig underligt.. Det är precis som hdmi växeln i förstärkaren inte pallar med saker å ting..Det kan vara värt att kolla tråden om Telias Digital TV innan du skickar receivern på service. Det verkar som om vissa kombinationer av digitalboxar och TV-apparater kan vara problematiska.
Postad 09 september 2009 - 13:51
Postad 09 september 2009 - 14:33
Postad 10 september 2009 - 21:08
On JA vart kan man hämta den?
Postad 15 oktober 2009 - 12:22
Jag har en Onkyo TX-SR506 som jag misstänker det är problem med..
Såhär ser min conf ut:
Onkyo TX-SR506
Dynavoice F6 Magic Ex paket
Samsung UE-46B7070
PS3
Telia Digital TV
Jag har kopplat en HDMI kabel mellan HDMI OUT på förstärkaren och till första HDMI porten på tv:n
Sedan har jag kopplat digital-tv boxen, ps3an via hdmi till de restererande hdmi portarna på förstärkaren och två stycken optiska kablar för ljudet..
Nu till problemet: När man växlar mellan Ps3an och Digital-Tv:en så uppstår det ibland störningar.. T ex. jag växlar över till Ps3an så uppstår det ibland myrornas krig och vips kommer gul bild.. Ibland kan man komma till bakgrunden och se störningar och vips försvinner bilden.. Ibland tappas bilden oxå och försvinner.. Hänt ett par gånger att digital tv:en måste startas om..
Digital tv boxen fungerade prima innan jag kopplade allt till förstärkaren.. Ända sedan allt kopplades till förstärkaren har saker betett sig underligt.. Det är precis som hdmi växeln i förstärkaren inte pallar med saker å ting..
Jag gjorde såhär.. Kopplade om HDMI kablarna till Tv:en istället och då försvann bildproblemen, så det måste vara något fel med HDMI-switchen i förstärkaren.. Skumt!
Visst är det problem med TElia digital tv och Onkyo receiver. Detta kom efter att Tleia slagit på hdcp i boxen. JAg har själv en 606a och det fungerar finfint när jag kör boxen via hdmi 1i Onkyo sreceiver. men inte med de andra. Har nåt att göra med att hdcp hanskakningen inte är bra mellan receivern och telias kod.
Postad 24 oktober 2009 - 13:40

Redigerat av Unregistered444d4ee2, 24 oktober 2009 - 13:41.
Postad 15 december 2012 - 10:46
Tacksam för svar.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar