Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Asus Eee PC 901 *

1766 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Asus Eee PC 900 - 900MHz 1GB 16GB 8,9" (Laptops (Bärbara datorer)) 5 8.612902 (30) Inga priser
Asus Eee PC 901 - 1,6GHz 1GB 8,9" Atom N270 20GB SSD (Laptops (Bärbara datorer)) 6 9.208332 (23) Inga priser
Asus Eee PC 901 - 1,6GHz 1GB 12GB 8,9" (Laptops (Bärbara datorer)) 4 9.181818 (10) Inga priser
Asus Eee PC 901GO - 1,6GHz 1GB 16GB 8,9" (Laptops (Bärbara datorer)) 1 9.222222 (8) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 16 September 2008 - 15:57

baluba33
  • baluba33
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Bor sedan i tid i Thailand och min ena dator (ring dator som jag bara använder till skype) pajade. Jag stack ner till afären och hittade en mini-PC asus med följande prestenda och jag vill veta om det är ett bra köp för 3300 SEK
1 GB RAM minne 40GB HD, 1,3mp webcam 8,9" skärm WinXP Professional

tacksam för svar!

Postad 16 September 2008 - 16:40

Holstein
  • Holstein
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Pratade med Multritronic idag, dem höll som bäst på att packa 901:orna...
Avbeställde min order på komplett och la en order hos Multitronic.

Så nu är det bara frågan var man hittar ett finsk-svenskt lexikon billigast? :)

Postad 16 September 2008 - 16:54

Totteck
  • Totteck
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Pratade med Multritronic idag, dem höll som bäst på att packa 901:orna...
Avbeställde min order på komplett och la en order hos Multitronic.

Så nu är det bara frågan var man hittar ett finsk-svenskt lexikon billigast? :)

Jag hittade en guide på http://wiki.eeeuser.com/ som beskrev det lite grann.
Borde inte svenskt språkpaket finnas med, det borde väl ändå vara nån form av nordisk version?
Om några dagar blir man väl varse om man klarar av det...

Postad 16 September 2008 - 17:06

Shox
  • Shox
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Även min svarta 901 från Finland är på ingång, beställde den igår sent på kvällen och fick just email om att den har skickats. Hoppas det går enkelt att byta språk, med litte linux vana bör det inte vara för svårt..

Postad 16 September 2008 - 17:56

Olle B
  • Olle B
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jag fann alla dessa sidor angående 901:an när jag sökte på bärbar med liten skärm, läste igenom ett antal, men fann inte svaret på min fråga så jag chansar och ställer den till er "experter" på detta forum!

:0)

Enligt info skall det komma en uppdatering/ny modell av 901:an som har inbyggd Turbo3G modem, stämmer det verkligen?
Är det möjligt att efterfrågan på inbyggt kan ersätta den multifunktion man kan välja genom att ansluta via USB?

Asusén verkar helt OK för mina behov och ett köp är NÄRA, men ifall "next version" kommer inom typ en/två månader kanske det är värt att vänta!

Hmmmmmmmmmmmmmm

Någon med aktuell info?

Mvh Olle B

Redigerat av Olle B, 16 September 2008 - 17:59.

Postad 16 September 2008 - 18:01

Ades
  • Ades
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Jag fann alla dessa sidor angående 901:an när jag sökte på bärbar med liten skärm, läste igenom ett antal, men fann inte svaret på min fråga så jag chansar och ställer den till er "experter" på detta forum!

:0)

Enligt info skall det komma en uppdatering/ny modell av 901:an som har inbyggd Turbo3G modem, stämmer det verkligen?
Är det möjligt att efterfrågan på inbyggt kan ersätta den multifunktion man kan välja genom att ansluta via USB?

Asusén verkar helt OK för mina behov och ett köp är NÄRA, men ifall "next version" kommer inom typ en/två månader kanske det är värt att vänta!

Hmmmmmmmmmmmmmm

Någon med aktuell info?

Mvh Olle B

det kommer alltid nya versioner om 1-3 månader.. spelar ingen roll vad du köper inom just teknologi

Redigerat av Ades, 16 September 2008 - 18:01.

Postad 16 September 2008 - 18:30

Shox
  • Shox
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tack för länken Totteck!

http://wiki.eeeuser....erface_language

Där står det litte om hur man ska ändra språket i UI, tyvärr inte till Svenska men bör vara samma procedur, får se om några dagar förhoppningsviss"

Postad 16 September 2008 - 18:49

anru
  • anru
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jag har också fått följannde besked från Multitronics.se den 16/9 kl 18:00
"Din försändelse har lämnat vårt konsolideringslager i Finland."

Jag beställde datorn den 10/8. Kul att leveranserna börjat komma igång.

Postad 16 September 2008 - 18:51

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Även min svarta 901 från Finland är på ingång, beställde den igår sent på kvällen och fick just email om att den har skickats. Hoppas det går enkelt att byta språk, med litte linux vana bör det inte vara för svårt..

Kul, det skall väl inte vara några problem att byta språk.
Var köpte den? och vad kostade den totalt med frakt?

/Termos

Postad 16 September 2008 - 18:52

_kiM__
  • _kiM__
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Apacer har ett 2gb minne som dom menar är specifikt till Asus eee, ligger det något i detta eller är det bara försäljningstrick tro?

"Apacer 2.0GB SO-DIMM 667MHz DDR2 Specifically For EeePC 1.6V CL5" Listpris 466:-

Vilket minne bör man annars köra på? Kingston verkar fungera bra för vissa?

Redigerat av _kiM__, 16 September 2008 - 19:03.

Postad 16 September 2008 - 21:10

Shox
  • Shox
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Kul, det skall väl inte vara några problem att byta språk.
Var köpte den? och vad kostade den totalt med frakt?

Köpte från Multitronic.se, totala priset med frakt blev 3801kr

Hoppas att jag ska få den denna vecka, verkar rimligt.

Redigerat av Shox, 16 September 2008 - 21:56.

Postad 16 September 2008 - 21:38

Unregistered9c595cc7
  • Unregistered9c595cc7
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Varför skulle man vilja köpa en dator med finskt operativsystem?

Postad 16 September 2008 - 21:40

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Varför skulle man vilja köpa en dator med finskt operativsystem?

I Finland finns den svarta modellen med 20gb SSD och linux. I Sverige finns den svarta modellen bara med 12gb SSD och win xp. Har själv beställt från Multitronic.

Sedan går det ju att installera win xp om du har någon licens över ;)

Postad 16 September 2008 - 21:47

phiber
  • phiber
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Datorerna från Multitronic är slut antar jag eller har leveransdatumen alltid sett ut så där?

Postad 16 September 2008 - 21:55

atiko
  • atiko
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Apacer har ett 2gb minne som dom menar är specifikt till Asus eee, ligger det något i detta eller är det bara försäljningstrick tro?

"Apacer 2.0GB SO-DIMM 667MHz DDR2 Specifically For EeePC 1.6V CL5" Listpris 466:-

Vilket minne bör man annars köra på? Kingston verkar fungera bra för vissa?

Corsair Value Select SO-DIMM DDR2 PC5300/667MHz CL5 2GB fungerar bra.

Postad 16 September 2008 - 21:58

Shox
  • Shox
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jo det verkar som det, nästa leverans den 19 antagligen.

Postad 17 September 2008 - 06:48

p3515
  • p3515
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Har beställ en från Multitronic och den är på gång. Frågan är bara vilket OS jag skall köra. Funderar på XP men vet inte detta är det mest optimala för maskinen.

Är det någon som har några funderingar.

/P

Postad 17 September 2008 - 07:29

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Köpte från Multitronic.se, totala priset med frakt blev 3801kr

Hoppas att jag ska få den denna vecka, verkar rimligt.

Nice, måste kolla in det, Finskt os blir inga problem då jag pratar flytande finska. Om ni vill ha något översatt hör av er till mig ;)

Har en kompis som tjatar hela tiden om att ssd disken i eeepc901:an skall vara lika snabb som en vanlig disk och därför ingen idé att köpa en ssd för den skull, att man lika bra kan satsa på mer utrymme med vanlig disk, jag har svårt att tro honom, kan någon bekräfta detta om det är si eller så?

/Termos

Postad 17 September 2008 - 07:40

davrex
  • davrex
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Nice, måste kolla in det, Finskt os blir inga problem då jag pratar flytande finska. Om ni vill ha något översatt hör av er till mig ;)

Har en kompis som tjatar hela tiden om att ssd disken i eeepc901:an skall vara lika snabb som en vanlig disk och därför ingen idé att köpa en ssd för den skull, att man lika bra kan satsa på mer utrymme med vanlig disk, jag har svårt att tro honom, kan någon bekräfta detta om det är si eller så?

/Termos

Saken är ju den att ssd dra mycket mindre ström och har snabbare access tid är en vanlig hdd

Postad 17 September 2008 - 08:01

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Saken är ju den att ssd dra mycket mindre ström och har snabbare access tid är en vanlig hdd

Precis, men är väl å andra sidan långsammare på att skyffla stora mängder data?

Postad 17 September 2008 - 08:51

andreas_sat
  • andreas_sat
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Jiapp, mail från komplett.se angående förändrad order "Förväntat på lager 2008.09.23"

Postad 17 September 2008 - 08:51

baluba33
  • baluba33
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Bor sedan i tid i Thailand och min ena dator (ring dator som jag bara använder till skype) pajade. Jag stack ner till afären och hittade en mini-PC asus med följande prestenda och jag vill veta om det är ett bra köp för 3300 SEK
1 GB RAM minne 30GB HD, 1,3mp webcam 8,9" skärm WinXP Professional

tacksam för svar!

Hej alla!

Jag vore verkligen tacksam för ett råd med detta köpet. Känner mig lite strandsatt och vill inte bli blåst. OBS! Jag kollade igen och hårddisken är på 30GB.
Snälla, vad tycker ni? Är det ett bra köp????

Postad 17 September 2008 - 09:25

vipah
  • vipah
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Hej alla!

Jag vore verkligen tacksam för ett råd med detta köpet. Känner mig lite strandsatt och vill inte bli blåst. OBS! Jag kollade igen och hårddisken är på 30GB.
Snälla, vad tycker ni? Är det ett bra köp????

Jag tror ditt svar fallit bort då din fråga är så enkelt besvarad genom att läsa tråden eller skriva in modellnamnet på prisjakt. Eftersom en sämre specad burk kostar mer här så är det givetvis ett bra köp med våra referensramar. Du har säkert massor av alternativ i thailand och dagens netbooks är väldigt lika i specifikationerna.

Så kort svar: Jag hade lätt köpt den datorn du tittat på för dem pengarna.

Postad 17 September 2008 - 09:42

baluba33
  • baluba33
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag tror ditt svar fallit bort då din fråga är så enkelt besvarad genom att läsa tråden eller skriva in modellnamnet på prisjakt. Eftersom en sämre specad burk kostar mer här så är det givetvis ett bra köp med våra referensramar. Du har säkert massor av alternativ i thailand och dagens netbooks är väldigt lika i specifikationerna.

Så kort svar: Jag hade lätt köpt den datorn du tittat på för dem pengarna.

Tack för ditt svar.
Självklart hade jag kolalt prisjakt etc men modellnamnet stämmer inte...

Postad 17 September 2008 - 09:53

vipah
  • vipah
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Tack för ditt svar.
Självklart hade jag kolalt prisjakt etc men modellnamnet stämmer inte...

Vilka modeller finns där du är egentligen? Är det en EEE 1000 du kan få för det priset är det riktigt bra. Skicka hem till dina landsbröder ;)

Postad 17 September 2008 - 11:21

darknessviking
  • darknessviking
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
nu finns den i lager enligt prisjakt / cdon :blink:

hoppas hoppas hoppas...!!

..sa någon..hoppas? ;)

Postad 17 September 2008 - 11:48

andreas_sat
  • andreas_sat
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

nu finns den i lager enligt prisjakt / cdon :blink:

..sa någon..hoppas? ;)

Inte enl Cdons-sajt, där står det 30/9 på linuxvarianten, 23/9 för xp.

Postad 17 September 2008 - 13:21

adress
  • adress
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Det skulle mycket väl kunna vara så att dem släpps lagom till när lönen kommer.
Försvinner alla direkt så skapas det ju ett sug efter dem och folk förbeställer.
= Återförsäljarna slipper ha datorer på lager.

En annan teori är också att Komplett mycket väl är medvetna om att dem inte kommer att
anlända idag, men väljer att skriva det på hemsidan så att folk med "NU-begär" beställer ifrån dem
då de enligt hemsidan ser ut att kunna leverera först.

Edit: Det har bevisligen fungerat.. det fanns 67st 901or hos komplett när jag beställde. Nu finns det 23 kvar..

Glöm inte att Komplett och Inwarehouse förmodligen har samma lager, varför antalet skall delas mellan flera.

Postad 17 September 2008 - 13:53

BjörnT
  • BjörnT
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag vill ju egentligen inte förstöra din förhoppningar men kolla i ditt mail igen så ska du se att det du fick var ett nytt leveransdatum? ;)

Helt rätt! Förhoppningarna grusades!
Nytt besked: Tidigast på lager 2008-09-30!
Ordern annulerad!

Postad 17 September 2008 - 14:05

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

nu finns den i lager enligt prisjakt / cdon :)

..sa någon..hoppas? ;)

CDON har en ovana att ljuga hej friskt om lagerstatus. de ljuger tom om när de skickar produkterna för att försöka upprätthålla fasaden att de produkter de säger sig ha i lager INTE finns i lager.

råkade själv ut för det när jag beställde en nokia-gps från dem. en vecka efter att de sa att den levererats så registrerades den fysiskt som inkommen hos posten.

Postad 17 September 2008 - 14:21

darknessviking
  • darknessviking
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
hehe jo..jag har med råkat ut för det flera gånger..

jag var nog lite för entusiastisk i det jag skrev ovan,jag var nyvaken och sökte och WHOA en grön ruta ;).
sen att det fortfarande står "boka" på cdons hemsida..sa ju en annan sak :/

Postad 17 September 2008 - 14:22

Walo
  • Walo
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Jiapp, mail från komplett.se angående förändrad order "Förväntat på lager 2008.09.23"

Jag fick ett Komplett mail i dag oxå
"Förväntat på lager 2008.09.20"

Verkar var lite olika datum, det är nu tredje ändringen för min order från 28:e aug...

// Tony

Postad 17 September 2008 - 14:23

Grumpy_SWE
  • Grumpy_SWE
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Han precis få tag i ett exemplar (901 Svart, Linux) igårkväll från Multitronic.
Fick tom ett mail där dom frågade:

Hejsan

Tänkte bara meddela att det är finsk linux. Keyboardet är svensk.

Meddela att detta är ok så vi kan få din order skickat.

Meddelande tillbaka ok och fick strax efter:

Detta är noterat - bör lämna oss imorron - onsdag - kollimail får du vid 6-7 tiden på kvällen.

Jobbar dom stackarna 24 timmar om dygnet? då dom svarar på mail vid 21 tiden...

Inväntar nu datorn med ett leende efter deras otroligt bra och snabba kundservice.

Postad 17 September 2008 - 15:39

Walo
  • Walo
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Jag fick ett Komplett mail i dag oxå
"Förväntat på lager 2008.09.20"

Verkar var lite olika datum, det är nu tredje ändringen för min order från 28:e aug...

Fick efter mailförfrågan till Komplett om vad som händer fick jag följande svar:
"Hej
Beklagar att leveransen dragit ut på tiden. Det är eee pc'n som vi inte haft ett exakt leveransdatum på.
Det har vi nu däremot, den kommer in den 20:e. Med andra ord förväntas vi få iväg ordern den 20:e.
Hoppas du blir nöjd med din beställning."

Så man kan ju alltid hoppas, fast 20:e ju är en lördag så fram emot den 24:e kanske den nu äntligen nu dyker upp...

// Tony

Postad 17 September 2008 - 19:19

Mickex
  • Mickex
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Kan inte ni som fått från Lettland osv. ladda upp lite bilder så man får se. Hatar de där produktbilderna tillverkarna slänger upp överallt.

Mycket roligare att se produkten i bruk!
Och glöm inte att knyta an bilden till rätt produkt!

Postad 17 September 2008 - 22:04

slippy
  • slippy
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Ni som har planer på att skaffa större lagringsutrymme till er EEE så kan ni kolla in den här:
Freecom mobile drive XXS 250GB
Bifogad fil  IMGP4887.JPG   1006.31K   0 Antal nerladdningar
Jag fick den precis från webhallen och den är sjukt liten, ni som har 901:an hemma:

Tror ni att den får plats i medföljande fodral?
Materialet är av soft touch så det borde inte repa datorn så lätt...

Redigerat av slippy, 17 September 2008 - 22:07.

Postad 18 September 2008 - 00:42

darknessviking
  • darknessviking
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
en sån här har jag köpt.. tror den räcker för mig som extra lagringsutrymme ;)
man kommer ändå bara ha lite mp3 och kanske nån film som man kan kolla på,med sig och då passar den där perfekt för mig
Postad bild

==
till dig ovan: när jag köpte min 701'a tidigare i somras(lämnade tillbaka den dagen efter dock) så fick jag med en skyddsväska... den var EXTREMT trång..vilket gjorde att enbart 701'an fick plats i den..så om du undrar om du kommer få plats med den där extra hårddisken i 901'ans medföljande väska..då tror jag inte att det kommer gå.

Redigerat av darknessviking, 18 September 2008 - 00:44.

Postad 18 September 2008 - 06:50

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Vart köpte du den där Flash Drive:n någonstans, and how much?

En sak jag tänkt på och som mina vänner påpekat är hur "svårt att skriva" det kommer vara om jag införskaffar en 901:a.
På topplistan som #2 ligger ju Acers Aspire One, som flera nämn i deras recensioner är väldigt enkel/går bra att skriva på. Nu har jag inte jätte stora labbar så jag kan tänka mig att det kanske går ändå, men är det någon som har en uppfattning _hur_ svårt tangentbordet är att använda vore jag väldigt tacksam att få höra det ;)

Postad 18 September 2008 - 07:25

incident
  • incident
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

På topplistan som #2 ligger ju Acers Aspire One, som flera nämn i deras recensioner är väldigt enkel/går bra att skriva på. Nu har jag inte jätte stora labbar så jag kan tänka mig att det kanske går ändå, men är det någon som har en uppfattning _hur_ svårt tangentbordet är att använda vore jag väldigt tacksam att få höra det ;)

Jag testade att jämföra eee pc 900 (tror det är samma tangentbord) och aspire one A-110 när jag var på mediamarkt. jag hade textdokument uppe på båda och växlade mellan att skriva.

Min personliga uppfattning var att man får koncentrera sig för att skriva på tangentborden, för båda är pyttiga, men visst aspire one har något större tangenter, en nackdel med aa1 tangentbordet dock, är att den har pgup/pgdown i läget där jag är van vid att ha shift.

Men den allra största nackdelen med aa1 är touchpaden, jag klarade inte av den, den var förfärlig (jag hade varit helt inne på en aa1 innan men då bestämde jag mig för en eee pc 901 direkt).

Postad 18 September 2008 - 07:39

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

Vart köpte du den där Flash Drive:n någonstans, and how much?

Med tanke på var bilden ligger så gissar jag på cdon ;)
-> http://cdon.se/media...955/1955761.jpg <-

En snabb sökning på "Emtec 8GB" och Voilá: http://cdon.se/hemel...-200_8gb-955189

Postad 18 September 2008 - 07:45

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Superb!

Thanks you for answers =)

En annan fråga dök dock upp när jag läste runt på forum.
Tydligen ska en EEE 1000 dyka upp väldigt snart (om det redan inte gjort det) men hur kommer det sig att den inte ens listas på Prisjakt som någon "het" modell? Den verkar vara perfekt för mig. Mindre än en laptop, billigare än en laptop men INTE ett för litet tangentbord då jag _kommer_ skriva en massa på det uppsatser, noteringar när man pluggar osv. vilket innebär säkerligen timmar vid att bara skriva.

Någon som har någon syn på varför det inte pratas något om denna modell?

Postad 18 September 2008 - 08:06

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Superb!

Tydligen ska en EEE 1000 dyka upp väldigt snart (om det redan inte gjort det) men hur kommer det sig att den inte ens listas på Prisjakt som någon "het" modell? Den verkar vara perfekt för mig. Mindre än en laptop, billigare än en laptop men INTE ett för litet tangentbord då jag _kommer_ skriva en massa på det uppsatser, noteringar när man pluggar osv. vilket innebär säkerligen timmar vid att bara skriva.

Det finns ett par forumtrådar här på forumet om denna också, men anledningen till att den inte är "hetare" är för att den inte släppts än. Jag är också intresserad av denna och kommer nog avvakta och ta en titt på den. Webbhallen har releasedatum 1 oktober. Men med Asus vet man aldrig, kan lika gärna bli till sommaren...

Postad 18 September 2008 - 10:04

borz
  • borz
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Superb!

Problemet med Eeepc 1000 är att den är för stor för att vara netbook och den är för liten för att vara en riktig bärbar. Dessutom väger den 1,5 kg vilket är nästan i klass med en riktig bärbar. 901:an är näst intill perfect - det enda som saknas är 3g modem.

Postad 18 September 2008 - 10:15

PsyDuck
  • PsyDuck
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Jag har en 1000H och borz har helt rätt i att den nästan är lika stor/tung som en "vanlig" liten bärbar dator.
Sen kan vi ju diskutera ifall den är för stor för att kallas för netbook.

Frågan är ju främst hur man ska använda den.
Ska datorn ligga i handväskan eller i en stoooor ficka gör det skillnad.

Ska den däremot åka med i en bag/ryggsäck så kan jag inte tänka mig att 0.5kg och några centimeter spelar någon större roll.

Postad 18 September 2008 - 10:51

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
PsyDuck, vart fick du tag på 1000H modellen? Jag är betydligt mer intresserad av den modellen FRÄMST på grund av dess någorlunda större tangentbord. Den primära funktionen min laptop/notebook kommer att vara för studier. Skriva längre uppsatser lär vara en realitet så för mig är det väldigt viktigt att den inte är FÖR liten (irritationen av att sitta ett par timmar med ett för "litet" tangentbord).

Funderar på att åka till MediaMarkt här i Stockholm och känna/klämma lite på den och testa skriva några rader (fördelen med att dra till MediaMarkt, datorerna är påslagna).

Postad 18 September 2008 - 11:08

PsyDuck
  • PsyDuck
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Via ebay från en säljare i Lettland.

Postad 18 September 2008 - 11:14

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Kan du länka till honom om han nu säljer fler? Är det internationellt tangentbord? Vad kostade det, inkl. frakt? Leveranstid?

Tack för svaren hittills =)

Postad 18 September 2008 - 11:17

PsyDuck
  • PsyDuck
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Dom flesta frågorna är besvarade här.
Officiell tråd - Asus Eee PC 1000

Redigerat av PsyDuck, 18 September 2008 - 11:18.

Postad 18 September 2008 - 11:19

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Great!

Checkar där direkt! :)

Postad 18 September 2008 - 11:28

dbpetrol
  • dbpetrol
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Nu har jag skrivit en hel del på min nya 901. Jag kan säga att mig passar den perfekt! Jag har stora händer (storlek 10 på handskar) och feta fingrar men det gick snabbt att lära sig hur litet tangentbordet var och anpassa sig efter det. Efter att skrivit en a4-sida så var jag "van" och nu fungerar det felfritt. Tilläggas bör att jag skriver "riktigt" med min vänsterhand men använder mer eller mindre bara 3-4 fingrar på högerhanden när jag skriver vilket gör att jag får lite extra plats. Men som sagt inga problem när man väl vant sig och vinsterna är stora när man ser till hur portabel och lätt den är.

Den absolut största fördelen är det otroliga batteriet. Jag skriver med "powersaving" på och nätverkskort och sådant avstängt. Trots det kan jag köra på full belysning på skärmen och ändå få ut 8 timmar på batteriet. Dessutom är den helt tyst på powersaving då inte fläkten går igång och den blir inte varm heller. Kort sagt, laddar den över natten och sen håller den hela dagen i skolan utan att behöva släpa med sladden!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.