Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson C905 *

1150 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 January 2009 - 19:42

Agilitydream
  • Agilitydream
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Micke Prylgalen

Verkligen fina bilder du har tagit. Det är knappt man kan tro att det är en mobil du använt. Ställer du bara i auto och knäpper eller har du några knep på hur då får så fina bilder? I detta fallet var det väl halvklart till mulet väder.

Redigerar du bilderna i Photoshop eller är det helt och hållet oredigerade bilder?

Tacksam för svar.

Redigerat av Agilitydream, 25 January 2009 - 19:43.

Postad 25 January 2009 - 22:19

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Tackar, nej detta är oredigerade bilder direkt från telefonen. Ingen vits att visa efterbehandlade bilder utan jag vill ju visa hur d eser ut orörda.

Det enda jag har gjort är att minska ner dom till 1024 pixlars bredd så de skall ta lite mindre plats här i forumet. Man avnjuter bäst sina mobilbilder i en "lagom" storlek för web/ datorskärmen m.m men börjar man zooma till 100% så ser dom ju inte lika bra ut om man jämför med t.e.x en "riktig" digitalkamera med 8 mp

Idag fotar jag dock mest med mobilen eftersom den alltid finns med i fickan, gillar också själva utmaningen att få till en bra bild och nästan ingen tror en när man visar dom sen. Sånt är skoj

Jag fotar nästan bara i "auto" och med c905 verkar man inte tjäna så mkt på att tex använda "landskapsläget" när man fotar landskap osv.. Det funkar ändå B) Man skall dock tänka på ljuset och solen och försöka ha den i "ryggen" mot motivet så ofta man kan. Motljus brukar sällan bli bra även om det funkar rätt fint i vissa situationer.

Man kan också leka lite med "exponeringskompensationen" . Den får man upp om man trycker på "solen" i kameraläget. +ger en ljusare bild och - mörkare. Här kan man justera och leka en hel del. 2:a bilden här ovan är tagen med -0,7 t.e.x för att få lite "mustigare" färger och mörkare bild.

Som jag sagt förut så tycker jag att det saknas lite drag i skärpan på c905:ans bilder om man jämför med tex LG Renoir. Detta fixar jag dock busenkelt i efterhand i ett fotoprogram så det stör mig inte. På detta området har man dock mkt att vinna med lite justeringar av skuggor m.m

Så om jag blandar in efterbehandling i det här så kan jag visa 3 olika bilder så du kan se skillnaden. Men detta område är hur stort som helst. Tänkte bara visa hur man kan göra och hur jag gör med mina egna bilder i datorn.

1.Orginal
2.Ökad skärpa
3.Ökad skärpa samt lite överdriven lek med nivåer ;)

Bifogad fil(er)

Redigerat av Micke prylgalen, 25 January 2009 - 22:24.

Postad 25 January 2009 - 23:15

Agilitydream
  • Agilitydream
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Tack Micke för att du förklarade. Jag håller kanske på för mycket med att ändra inställningar. Borde testa att enbart foto med auto - förrutom ändra exponeringen. Även jag brukar sitta och leka lite i photoshop är och rätt duktig på det. Men det är som du säger igen mening att sitta och lura läsarna med att lägga upp redigerade bilder för att på så sätt stajla.

Postad 25 January 2009 - 23:41

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Aha, Ja då var det ju ingen mening att förklara för dig hur det funkade med redigeringsbiten men det visste jag ju inte innan B)

Skall bli kul o se med här snart med nya mjukvaran till telefonen. Se vad de hittar på SE

Postad 26 January 2009 - 23:32

MeTiveLi
  • MeTiveLi
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
hejsan jag har också en c905 men jag har ett problem me den när jag ska ta kort så blir det typ som en rund röd prick på skärmen vad kan felet vara tror ni?

Postad 28 January 2009 - 00:21

dcbyme
  • dcbyme
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Konstigt fel! Är skärmen så i vänteläge? Kan vara något på linsen!

Postad 28 January 2009 - 15:56

dcbyme
  • dcbyme
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hatar verkligen att man inte kan låsa sin mobil när den är stängd. Man måste ju öppna den och sen stänga den, vilket är väldigt jobbigt när jag lyssnar på musik, ska aktivera alarm etc.

Postad 29 January 2009 - 14:03

MeTiveLi
  • MeTiveLi
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
ne vet ifan vad felet är om det e linsen eller själva programvaran eller nåt sånt. för när jag ändrar inställningar där man kan ha landskap osv har jag den på auto så blir det konstig bild :/ har jag det på dokument så blir det mkt bättre ja fattar ínte vad felet kan vara,,sen tar ja in bilden på datorn så blir bilden skit bra..rätt skumt faktist heh

Postad 29 January 2009 - 22:16

dcbyme
  • dcbyme
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Konstigt, testa uppdatera den då!

Postad 30 January 2009 - 00:16

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Satt och labbade lite ikväll och kom underfund med en sak.

När man går in i mediamenyn och öppnar upp "Foton" så visas ju alla foton man har i hela luren. Det stör mig en del för jag vill gärna kunna lägga en del bilder så de inte visas ihop med de "riktigta" bilderna från kameran.

Men om man öppnar en jpeg bild i ett fotoprogram på datorn och sparar om den som en bitmapp (bmp) och sen för över den till telefonen igen så hamnar den i mappen "bilder" istället. Då visas den inte med dom andra fotona utan hamnar bland bakgrundsbilderna m.m

Detta är ju inte perfekt men jag har saknat att kunna göra egna mappar och lägga div bilder i. Nu kan jag göra en "semestermapp" och en "jobbmapp" med hjälp av filhanteraren och sedan titta på dem genom filhanteraren istället. Alla dom bilderna syns ju om man går in på "bilder" i mediamenyn istället för "foton" men nu kan man iaf sortera upp dom i kategorier och gå in via filhanteraren o titta i mapparna istället. Huvudsaken jag fick bort dom från "foton" :)

Bmp tar ju mkt mer plats än .jpeg så jag minskar ner bilderna till 640x480 pixlar i samband med att jag sparar om dom till .bmp för o spara plats. Man verkar inte kunna zooma i filhanteraren heller så jag ser ingen vits med att ha för stora bilder. Får laborera lite mer en annan dag :)

Postad 31 January 2009 - 09:37

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Provade Wayfinder som hastigast igår,,,men hur höjer man rösten,,,,provade med "ljudknappen" men märkte ingen skillnad. Hittade inget under inställningar heller.. Men som frugan säger till mig ibland: Du är ju helt blind ju: :D

Postad 31 January 2009 - 15:27

AndyRebel
  • AndyRebel
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Satt och labbade lite ikväll och kom underfund med en sak.

När man går in i mediamenyn och öppnar upp "Foton" så visas ju alla foton man har i hela luren. Det stör mig en del för jag vill gärna kunna lägga en del bilder så de inte visas ihop med de "riktigta" bilderna från kameran.

Men om man öppnar en jpeg bild i ett fotoprogram på datorn och sparar om den som en bitmapp (bmp) och sen för över den till telefonen igen så hamnar den i mappen "bilder" istället. Då visas den inte med dom andra fotona utan hamnar bland bakgrundsbilderna m.m

Detta är ju inte perfekt men jag har saknat att kunna göra egna mappar och lägga div bilder i. Nu kan jag göra en "semestermapp" och en "jobbmapp" med hjälp av filhanteraren och sedan titta på dem genom filhanteraren istället. Alla dom bilderna syns ju om man går in på "bilder" i mediamenyn istället för "foton" men nu kan man iaf sortera upp dom i kategorier och gå in via filhanteraren o titta i mapparna istället. Huvudsaken jag fick bort dom från "foton" :D

Bmp tar ju mkt mer plats än .jpeg så jag minskar ner bilderna till 640x480 pixlar i samband med att jag sparar om dom till .bmp för o spara plats. Man verkar inte kunna zooma i filhanteraren heller så jag ser ingen vits med att ha för stora bilder. Får laborera lite mer en annan dag B)

Jag tror(vet ej på C905 men det funkar på C702) det räcker med att radera EXIF informationen från jpg bilderna så tolkar den de som "vanliga" bilder och ej kamera bilder.

Postad 31 January 2009 - 21:42

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Aha, jo jag läste det någonstans men jag har försökt utan resultat. Det är lite mysko det där för jpegbilder som man sparar när man surfar hamnar bland "bilder" också och inte bland fotona.

Iaf, idag laborerade jag litegrann med exponeringskompensation ( Ev ). Man får ju upp den justeringen genom att trycka på solen i fotoläget. Man kan få rejält annorlunda resultat genom att prova sig fram lite.

Postad bild
Auto med blixt, EV0 (ingen justering)

Postad bild
Macro EV-1.0

Postad bild
Macro EV0

Postad bild
Macro Ev-1 rätt fantastisk makrobild tycker jag :) Fläcken där är smuts på glaset, såg jag inte ens innan jag synade bilden.

Postad bild
Auto EV-0.7

Postad bild
Auto Ev0

Nog inte så många som fibblar med det här men som ni ser så kan man vinna mkt på det och få lite annorlunda bilder direkt från luren.

Redigerat av Micke prylgalen, 31 January 2009 - 21:43.

Postad 01 February 2009 - 14:11

AndyRebel
  • AndyRebel
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Prova med det här lilla programmet för att radera EXIF infon (freeware).
Använde det för att radera exifinfon på en av bilderna (enbart i syfte för att testa, hoppas du inte misstycker Micke) och sen förde över den till luren och då hamnade den inte kamera mappen utan i bilder mappen.
http://www.rlvision....er_20_setup.exe

Raderad EXIF:
Bifogad fil  r9rbm1.jpg   409.77K   1 Antal nerladdningar

Postad 01 February 2009 - 14:55

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Tack Andy, funkar ju SÅ mkt bättre än att göra om bilderna och krabba. Perfekt!

Jag testade innan att försöka spara bilderna utan exif info men det gick inte med mitt fotoprogram iaf.

Postad 05 February 2009 - 00:34

Ice.
  • Ice.
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Nu är den inskickad i alla fall. Inte till Katshing, utan till mobilakuten. får se hur länge det kan dröja innan man får den tillbaka. Felen som jag uppgav: 1. den dåliga passningstiden 2. laddar bara till 97% och stannar där. 3. skrapar lite i högtalaren när man pratar med nån.
Ska bli intressant att se om det blir fixat.

Väntar än.

Postad 05 February 2009 - 01:45

Agilitydream
  • Agilitydream
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag hoppas att ni meddelar oss här när man kan ladda hem den senaste programuppdateringen till c905. Man skulle ju kunna göra det nu i februari.

Postad 05 February 2009 - 08:17

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Jag hoppas att ni meddelar oss här när man kan ladda hem den senaste programuppdateringen till c905. Man skulle ju kunna göra det nu i februari.

Vad jag har hört så skall den finnas i mitten på Februari. Testade igår kväll och då fanns det ingen ny programvara.

Postad 06 February 2009 - 10:39

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Tänkte bara tipsa er om att installera operamini istället som webläsare. Tyckte den gick mkt smidigare och snabbare än orginalbrowsern. Bara surfa in med mobilen på www.miniopera.com

Vinkade för övrigt hej då till c905 häromdagen. Mkt nöjd med det mesta och hade inga stora problem som många andra med hörlur, glappid slide m.m Men jag har aldrig varit så förtjust i slidetelefoner samt att jag aldrig kom riktigt överens med knappsatsen. Tryckte ofta dubbelt av misstag då det inte är sådär distinkt.

Fick bli arbetshästen N82 ännu en gång, underbar mobil och ingen slide m.m som är lite fladdrig. Kameran är bättre i c905 helt klart men N82 är inte ljusår efter. Nokia maps med förinstallerade kartor är med något jag saknat.

Men den dagen SE gör en candybar modell med c905:ans spec, xenonblixt m.m så blir jag nog en SE användare igen...

Postad 06 February 2009 - 15:58

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Jag lämnade in min mobil på expert där jag köpte den för exakt 2 veckor sedan.
Högtalarn hade pajjat.
Fick tillbaka den idag och nu funkar den igen ;)

Postad 08 February 2009 - 18:48

yates666
  • yates666
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har haft min C905 i nån vecka nu o gillar den skarpt. Men en grej stör jag mig på. Får inte wifi att funka som de ska. Kopplar upp mig mot min trådlösa router o får kontakt o så, men jag kommer inte ut på internet. Någon som har haft samma problem? Finns det någon annan inställnig man måste göra förutom att ansluta sig mot routern. Är inga problem när jag surfar via 3:s nät.

// Tobbe

Postad 08 February 2009 - 20:56

AndyRebel
  • AndyRebel
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Kan inte svära på detta, men om du har en Tre "brandad"(Tres mjukvara och menyer) C905 så kan detta vara problemet, då jag har för mig att Tre spärrar den funktionen(och andra).

Det går dock att "unbranda" luren själv med lite meck, börja med det här: http://www.jockep.07x.net/cda/
och sen använd programmet A2uploader: http://rapidshare.co.../a2uploader.rar
och ersätt Customize_upgrade.xml filen med den du skapade, uppdatera sedan luren med SonyEricsson softare update service (SEUS).
Du kan få en virusvarning om A2uploader beroende på vilket antivirus prog du använder, detta är normalt men man kan behöva stänga av antivirusprogrammet under tiden man använder A2uploader, eller lägga till det som undantag.

Redigerat av AndyRebel, 08 February 2009 - 21:18.

Postad 09 February 2009 - 08:34

Djabag
  • Djabag
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Någon som vet när SE släpper den nya uppdateringen till C905 ?

Redigerat av Djabag, 09 February 2009 - 08:34.

Postad 14 February 2009 - 11:04

Unregistered23751
  • Unregistered23751
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

-

Redigerat av Unregistered23751, 12 July 2018 - 21:36.

Postad 14 February 2009 - 18:23

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Någon som vet när SE släpper den nya uppdateringen till C905 ?

Den borde nog komma nästa vecka.
Den har redan släppts i vissa andra delar av världen, dock ej än till "Nordic".

Postad 14 February 2009 - 19:35

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0
Är det någon som har fått någon support på detta med den dåliga batteritiden??
Höll på att tappa hakan när jag vakna på morgonen över halva batterit var ur laddat på ca 10 timmar!
tacksam för svar snarast
Mvh.Nikke

Postad 15 February 2009 - 10:03

Unregistered6384c774
  • Unregistered6384c774
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Är det någon som har fått någon support på detta med den dåliga batteritiden??
Höll på att tappa hakan när jag vakna på morgonen över halva batterit var ur laddat på ca 10 timmar!
tacksam för svar snarast
Mvh.Nikke

Köpte min med 3 i November & högtalaren slutade fungera i Dec,fick en ny efter 3 veckor som bara hade ca 2dygns standby med ca3minuter samtal , är det så att det är ett 3 problem eftersom min granne som har Comviq har ca 1 vecka standby med samtal varje dag ? Pratade med Sonyericsson supporten som sa att dom inte förstod hur 3 har tänkt sig att det ska fungera eftersom telefonen ligger som han sa "uppkopplad" hela tiden,jag har stängt av allt GPS osv.Men det gör ingen skillnad.
Vad har ni för operatör ?
Jag har lämnat in den här telefonen också men frågan är om det kommer att funka även om jag får ännu en ny... :)

/ Micke

Postad 15 February 2009 - 10:26

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0
Jag har Telenor!

Postad 15 February 2009 - 19:18

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Jag har Telenor!

Jag med. och kass standby här med.

Postad 15 February 2009 - 20:35

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0
Maila Komplett, fick ett mail tillbaka att jag ska skicka in mobilen till Ericssons service verkstad 1 till 4 veckor hmm suck
dom e ju inte riktigt kloka ju.
Mobilen är 3 dar gammal inte ska man behöva skicka in den till service dom
får la ge mig en ny hade inte sagt nått om den var 2-3 månader men den e ju ny
Villken Service asså!!.fy
Har man ångerrätt??

Redigerat av nikkeg, 15 February 2009 - 20:44.

Postad 15 February 2009 - 20:46

Unregisteredb61506f6
  • Unregisteredb61506f6
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Min blinkade hela tiden. Även när den var fulladdad och jag tog ur laddaren. Som sagt så fick jag starta om telefonen för att den lampan skulle sluta blinka.

min lampa slutar aldrig att blinka...oavsett batterinivå eller om jag startar om eller nåt

jag har också ett annat bekymmer o det är att jag aldrig hör det som nån säger. det är fel i hörluren licksom. dom hör mig o telefonen funkar skitbra med headset men det är ju så drygt. kan detta åtgärdas utan att skicka den till service?

Postad 15 February 2009 - 21:01

Unregistered6384c774
  • Unregistered6384c774
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Maila Komplett, fick ett mail tillbaka att jag ska skicka in mobilen till Ericssons service verkstad 1 till 4 veckor hmm suck
dom e ju inte riktigt kloka ju.
Mobilen är 3 dar gammal inte ska man behöva skicka in den till service dom
får la ge mig en ny hade inte sagt nått om den var 2-3 månader men den e ju ny
Villken Service asså!!.fy
Har man ångerrätt??

Sonyericsson har 7dagrs "DOA" = dead on arrival utbytes garanti , du ska alltså få en ny telefon.

Postad 16 February 2009 - 08:06

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

min lampa slutar aldrig att blinka...oavsett batterinivå eller om jag startar om eller nåt

jag har också ett annat bekymmer o det är att jag aldrig hör det som nån säger. det är fel i hörluren licksom. dom hör mig o telefonen funkar skitbra med headset men det är ju så drygt. kan detta åtgärdas utan att skicka den till service?

Det där problemet med högtalaren är ett kännt problem med denna modell.
Väldigt många som råkat ut för det. För att få ordning på detta krävs tyvärr att du skickar in den för rep.

Postad 16 February 2009 - 20:42

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Det där problemet med högtalaren är ett kännt problem med denna modell.
Väldigt många som råkat ut för det. För att få ordning på detta krävs tyvärr att du skickar in den för rep.

Får man fråga villken lampa ni talar om har då ingen lampa som blinkar eller jyser oavsett batteri nivå?

Får man fråga villken lampa ni talar om har då ingen lampa som blinkar eller jyser oavsett batteri nivå?

Postad 16 February 2009 - 20:55

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Det finns en lampa under "Fast port" (systemkontakten) anslutningen som börjar blinka rött när man har låg batterinivå. Den syns inte när den inte blinkar.

Postad 16 February 2009 - 22:27

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Det finns en lampa under "Fast port" (systemkontakten) anslutningen som börjar blinka rött när man har låg batterinivå. Den syns inte när den inte blinkar.

Ja den har jag då aldrig sett konstigt trotts dåligt batt hela tiden

Postad 16 February 2009 - 22:55

dcbyme
  • dcbyme
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Min lampa (röda) blinkar aldrig. ALDRIG! Men det kanske är bra?

När jag ringer någon så hör jag inget, jag måste oftast starta högtalaren, och sen ta bort det. Då brukar jag höra. Men de här är mina minsta bekymmer. Sony Ericssons nya mobil, med 12.1 mpx är mitt bekymmer. Kul och vara bäst i några månader bara! Måste köpa den när den kommer ut! Det dåliga är dock att den har touch, vilket inte är bra, som jag har läst.

Frågan är om man ska sälja sin C905 nu för att få ut så mycket pengar som möjligt, för att kunna köpa Idou om ett halvår??

Postad 17 February 2009 - 07:31

kungmats
  • kungmats
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

När jag ska surfa med hjälp av Wlan på min C905 så står det Kommunikationsfel.
Försök igen eller kontakta din operatör för support.

Någon som vet vad det är för fel?

Joerlo!

Jag har samma problem som du. Dock gäller det inte alla sidor, men jag kan tex inte surfa in på http://m.gmail.com. Facebook strulade också tills jag gick in på http-inloggning.

Många sidor går heller inte att komma in fast med felmeddelandet:
Forbidden
You dont hav permission to access xxxxxxx on this server
Apache server at
mobil.telenor.se port 80

Telefonen är dock obunden och jag kör ett Teliaabonnemang i den. Inte Telenor.

Tacksam för tips.

Postad 17 February 2009 - 08:21

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Min lampa (röda) blinkar aldrig. ALDRIG! Men det kanske är bra?

När jag ringer någon så hör jag inget, jag måste oftast starta högtalaren, och sen ta bort det. Då brukar jag höra. Men de här är mina minsta bekymmer. Sony Ericssons nya mobil, med 12.1 mpx är mitt bekymmer. Kul och vara bäst i några månader bara! Måste köpa den när den kommer ut! Det dåliga är dock att den har touch, vilket inte är bra, som jag har läst.

Frågan är om man ska sälja sin C905 nu för att få ut så mycket pengar som möjligt, för att kunna köpa Idou om ett halvår??

Bäst i några månader???
Den mobilen kommer inte att komma ut på marknaden förrän tidigast oktober i år, antagligen senare än då.
Då har c905'an funnits i ett år så det känns ganska normalt att ersätta den då.

Postad 17 February 2009 - 12:26

dcbyme
  • dcbyme
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Idou kommer ut i sommar!

Postad 17 February 2009 - 12:30

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Idou kommer ut i sommar!

Andra halvåret är det sagt!
Resterat prat om Idou bör tas i dess tråd.

Postad 17 February 2009 - 15:59

Unregistered23751
  • Unregistered23751
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

-

Redigerat av Unregistered23751, 12 July 2018 - 21:36.

Postad 19 February 2009 - 11:45

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0
Tack o lov jag fick en ny den e på väg nui phh

Postad 19 February 2009 - 16:31

Unregistered6384c774
  • Unregistered6384c774
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Tack o lov jag fick en ny den e på väg nui phh

Kul att du får en ny...
Jag fick min utbytt vid nyår när jag haft den i några veckor :) ,lämnade in den pga högtalaren + kass batteritid & den nya lämnade jag in förra veckan pga kass batteritid , dom updaterade programvaran med samma som jag la in själv 2dagar tidigare = telefonen är exakt lika dålig + att "låg batteri" lampan inte lyser alls.
Sonyericsson supporten säger att det har läckt ut att det ska komma en uppdatering av sw vad det nu innebär & säger också att det bara är kosmetiska saker inget med batteritid & sånt , däremot säger TRE:s support att det ska komma en uppdat. som stänger ner lite funktioner i telefonen . Man kan ju undra vem som svamlar mest & vad dom egenligen får säga . Jag börjar ge upp . Jag vill ha en telefon som funkar , får väl antagligen gräva fram min gamla K800i eller köpa en Nokia.
/ Micke

Postad 20 February 2009 - 13:41

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Jaha så lade högtalaren av även på min lur...fan va dåligt det där är! Och ingen idé var det att slänga in telefonen på reparation eftersom att dom inte hade fått delar ännu. Bara att vänta...

Postad 20 February 2009 - 16:13

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Trist som tusan. Jag sålde min som jag köpte ganska tidigt (tillverkad v44-08). Hade inga problem med den men man blev ju lite orolig efter allt man läste. Det enda var det där vanliga att navigationsknappen var lite trögare i en riktning och linsskyddet kändes lite fladdrigt.

Men nu har jag en c905 igen. Blev en silvrig tillverkad 09w4 , saknade den fantastiska kameran

Känns kanon och håller tummarna nu för att allt skall fungera. Tror ju mer på en sån här som är tillverkad sent.

En annan grej som jag visserligen kanske bara fått för mig är att kameraknappen känns mkt bättre. Jag minns att det var rätt joxigt att trycka av det sista steget. Fingret kom knappt ner i "urgröpningen" för knappen. På den nya här känns det precis som att knappen är större eller att den iaf är "längre ut". Inbillning kanske men det känns så.

Och vad snygg den var i silver, tycker inte de bilder man sett gör den rättvisa

Postad 21 February 2009 - 19:23

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0
Tja !
Fick min nya i går betydligt snyggare svart en ligt mig men men,,
Det är problem med navigeringsknappen på denna så jag får en ny på måndag!"###"! blir den sista gången för mig
lägger ner denna lur i detta fall om den e kass med

Postad 21 February 2009 - 20:13

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Bara o hålla tummarna att du får en som är tillverkad sent. Hur är det med den du har nu? Vilken vecka är den gjord? ( Står under batteriet på baksidan ex: 08w44 )

Lite bilder, glaskonst :)

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad 22 February 2009 - 12:25

supermattias
  • supermattias
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Tjupp..
Ville bara kolla om någon vet hur man kopplar luren till ps3;an har försökt men inte lyckats få upp den på skärmen...

Postad 22 February 2009 - 14:56

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Tjupp..
Ville bara kolla om någon vet hur man kopplar luren till ps3;an har försökt men inte lyckats få upp den på skärmen...

Man måste välja det aktuella wlan:et som favorit i telefonen, sedan ställer du markören över det aktuella wlanet i listan.
-> tryck alt. (nere till vänster)
->välj redigera inställn.
->Välj nätverksdelning
->slå på nätverksdelning

gör en sökning på ps3:an så ska telefonen dyka upp.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.