* Officiell Tråd - Nokia E71 *
1214 svar till detta ämne
Postad 30 januari 2009 - 21:26
pyret2008
-
pyret2008
-
Rookie
-
1 inlägg
Har jag gjort bort mig nu?
Tänkte testa att uppdatera telefonen till senaste uppdateringen 200.osv, problemet är nu att jag inte kan använda åäö eller svenska.
Går det att återställa telefonen eller är jag tvungen att leva med detta?
/Pyret2008
Postad 30 januari 2009 - 21:52
Unregistered45e7a0dc
-
Unregistered45e7a0dc
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Har du kollat så det inte är en inställning för signal efter en minuts samtal eller nått.....
Nej alltså det är ett jättelågt pip av "skärmen", lägger jag luren med skärmen "på" vid örat så höör jag en låg piiip hela tiden. Det är alltså inte bara vid samtal, bara det att enda gången jag märker av det är vid samtal för annars har jag inte telefonen vid örat
Postad 30 januari 2009 - 22:13
SoundsLikeNoise
-
SoundsLikeNoise
-
Forumräv
-
-
557 inlägg
Tänk att det hörs så mycket från en telefon, men man hör ju även väldigt tydligt från datorer,tv mm. ett sånt där pip.
Postad 30 januari 2009 - 22:44
Hampusen
-
Hampusen
-
Rookie
-
7 inlägg
Dum fråga kanske men jag undrar om det är någon skillnad på en e71a som är bunden till tre och en som inte är operatörslåst? Och i så fall vad det är för skillnader?
Redigerat av Hampusen, 30 januari 2009 - 23:07.
Postad 31 januari 2009 - 10:09
Danne_
-
Danne_
-
Rookie
-
6 inlägg
Hampusen; 3 har en egen mjukvara som skiljer sig aningen från "standard". Den drar oftast lite mer batteri men annars är det ingen skillnad.
Postad 31 januari 2009 - 11:06
lindstrom
-
lindstrom
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jag har anslutit min E71 till datorn via Bluetooth... men på något sätt känns det som att den inte har fått någon "riktig" anslutning. Anledningen till detta är att det inte går att komma i kontakt via "Filhateraren" eller synca med "Handy Safe". Dock så visar PC Sync att den är uppkopplad. Det syns heller ingen "PC Sync" ikon uppe på telefonen....
Vill helst slippa ta fram USB-kabeln varje gång. Antar att det är nån inställning eller något annat som behöver köras.
Tacksam för hjälp.
/ Andreas
Postad 31 januari 2009 - 12:53
Unregistered1599
-
Unregistered1599
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag har anslutit min E71 till datorn via Bluetooth... men på något sätt känns det som att den inte har fått någon "riktig" anslutning. Anledningen till detta är att det inte går att komma i kontakt via "Filhateraren" eller synca med "Handy Safe". Dock så visar PC Sync att den är uppkopplad. Det syns heller ingen "PC Sync" ikon uppe på telefonen....
Vill helst slippa ta fram USB-kabeln varje gång. Antar att det är nån inställning eller något annat som behöver köras.
Tacksam för hjälp.
/ Andreas
Jag undrar samma sak, för det hade varit skönt att slippa kabeln. Kommer ihåg att jag försökte för längesedan med min gamla N95:a, men det var stört omöjligt med XP SP2. Har dock inte provat sen SP3 kom.
Postad 31 januari 2009 - 14:50
lindstrom
-
lindstrom
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Fick faktiskt det hela att fungera.. räckte tydligen med en omstart av Windows.
Postad 31 januari 2009 - 22:32
Anders R
-
Anders R
-
Användare
-
-
231 inlägg
Apropå bluetooth-problem, om inte omstart hjälper så brukar ominstallation av bluetooth-drivrutinerna i datorn hjälpa!
Postad 01 februari 2009 - 12:45
Unregistered6d4a218c
-
Unregistered6d4a218c
-
Lärjunge
-
-
341 inlägg
Funderar på en sån här men blir inte riktigt klok på färgerna, finns den med mörka baksidan och vart finns den hemma i Sthlm?  Hittar den bara i grått men blank baksida.  MVH
Redigerat av Unregistered6d4a218c, 01 februari 2009 - 12:45.
Postad 01 februari 2009 - 15:15
Spuute
-
Spuute
-
Mästare
-
-
2 937 inlägg
Någon som har Nokia sports tracker, och kan förklara lite för mig hur de funkar. Var ut å gick en liten prommenad med min dotter nyss, hur får jag in den rutten eller va man ska kalla det till datorn, så man får se på en karta vart vi har gått?
Postad 01 februari 2009 - 19:44
lindstrom
-
lindstrom
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Funderar på en sån här men blir inte riktigt klok på färgerna, finns den med mörka baksidan och vart finns den hemma i Sthlm? Hittar den bara i grått men blank baksida.
MVH
Skumt.. har inte sett en mörk baksida förut. Frågan är om det är fel på färgåtergivningen i bilden? Det är ju en svart variant av E71:an på gång. Men baksidan på den har ett annat mönster etc..
Postad 01 februari 2009 - 21:00
Unregistered6d4a218c
-
Unregistered6d4a218c
-
Lärjunge
-
-
341 inlägg
..
Japp den har jag också sett och den skulle också funka för grey steel är lite för blank för min smak, flottfläckSM omdelebums och det är inte önskvärt =) Har mailat Nokia och Cyberphoto ang detta så får man se om de har någe bra svar. Cyberphoto har ovanstående bild för grey steel men grey steel ser inte ut sådär, Phonehouse har den bilden också men när jag var förbi dem så var det den vanliga blanka de hade. Totalt varit förbi 5 st olika åf och samtliga kunde bara få tag på grey eller white steel. Men precis det känns ju som att det är något knepigt tagit fotografi det där bara, kanske har efterbehandlat bilden för att få bort reflektioner eller nåt.. På Nokias sida har de 4 olika färger på den om man tittar under produkt men tittar man på Nokias egna online shop så finns även där enbart grey och white steel. Ska bli intressant vad de säger om den svarta.   MVH
Postad 02 februari 2009 - 11:53
Unregisteredd1a8fe77
-
Unregisteredd1a8fe77
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Nu har jag också beställt en E71, ska bli kul att gräva ned sig i den. Har en P1i sen två år tillbaka och jag är duktig trött på allt vad pekskärmar heter. När jag först såg E71:an så slogs jag av likheterna i designen med HTC Excalibur, nån som minns den? http://en.wikipedia....i/T-Mobile_DashJag hade en sån och den var rätt sjyst på sin tid. Passar på att tacka för den här tråden, den var lång och innehållsrik. En godbit från tråden. För mig så måste sync med Exchange server 2003 funka till 100% så det verkar som att man får fixa in Roadsync 4.0.
Redigerat av Unregisteredd1a8fe77, 02 februari 2009 - 12:50.
Postad 02 februari 2009 - 20:37
fs01anon
-
fs01anon
-
Rookie
-
6 inlägg
Tack för en bra tråd!
Undrar en grej inför mitt eventuella köp. Om man köper en Tre-låst telefon, kan man på något sätt låsa upp den? Och går det installera egna program på den när den är låst till tre, eller kan man glömma allt vad tomtom och så vidare heter? Det här som stod tidigare i tråden (tror det var den här) om att man kan ändra så man inte behöver "verifierad" programvara, går detta om den är låst till tre? eller är det olagligt dessutom?
Postad 02 februari 2009 - 20:44
Unregisteredd1a8fe77
-
Unregisteredd1a8fe77
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
http://www.mumien.se...roducts_id=2420Jag har svårt att tro att du inte kan installera externa program på den bara för att du har Tre som operatör? Men jag ska kolla själv så fort jag får min som just är knuten till Tre. Det är väl så att vissa tjänster från Tre bara funkar om den innehåller brandad programvara från Tre.. Så betalar man för extratjänster och blåser telefonen så... Skaffat ett abb. med flatrate datatrafik  , så jag tänkte köra Google maps, Youtube och internetradio som faaan i den. Tidigare hade jag TomTom i min P1i, men de uppdaterar ju inte kartorna så mkt där i Symbian-versionen. Tror nog Garmin är ett bättre val för mobilen om man kör Symbian, men det är ju bara jag.
Redigerat av Unregisteredd1a8fe77, 02 februari 2009 - 20:56.
Postad 02 februari 2009 - 20:48
fredde_
-
fredde_
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Nu har jag också beställt en E71, ska bli kul att gräva ned sig i den. Har en P1i sen två år tillbaka och jag är duktig trött på allt vad pekskärmar heter.
När jag först såg E71:an så slogs jag av likheterna i designen med HTC Excalibur, nån som minns den? http://en.wikipedia....i/T-Mobile_Dash Jag hade en sån och den var rätt sjyst på sin tid.
Passar på att tacka för den här tråden, den var lång och innehållsrik. En godbit från tråden.
För mig så måste sync med Exchange server 2003 funka till 100% så det verkar som att man får fixa in Roadsync 4.0.
I kommande Mail For Exchange ska det tydligen bli fullt stöd med synkning av undermappar etc. Version 3.0 ska man hålla utkik efter... Har inget datum bara att det kommer.
Postad 02 februari 2009 - 20:54
Unregisteredd1a8fe77
-
Unregisteredd1a8fe77
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Jaha, sjyst 
Då kan man ju köra Roadsync gratis i 30 dagar och avvakta lite innan man pyntar 500 spänn för det, och hoppas att det kommer någon gratisvariant från Nokia.
Är det någon som använder sin dator och surfar på den via sin e71? Som ett modem för mobilt bredband sas.
Redigerat av Unregisteredd1a8fe77, 03 februari 2009 - 08:45.
Postad 03 februari 2009 - 16:44
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Tack för en bra tråd! Undrar en grej inför mitt eventuella köp. Om man köper en Tre-låst telefon, kan man på något sätt låsa upp den? Och går det installera egna program på den när den är låst till tre, eller kan man glömma allt vad tomtom och så vidare heter? Det här som stod tidigare i tråden (tror det var den här) om att man kan ändra så man inte behöver "verifierad" programvara, går detta om den är låst till tre? eller är det olagligt dessutom?
Det är inga problem att installera program i den. Det som däremot är en nackdel är att Nokias standardfirmware inte går att använda vid uppgradering utan man måste invänta att 3 godkänner FWn. Dock går det att byta s.k produktkod och i samband med det installera originalprogramvaran. Har gjort det med en 3-låst N95 8 GB och senast igår uppdaterade jag den utan problem (har haft tre original-FW i den nu sedan jag bytte produktkod).
Postad 04 februari 2009 - 00:31
breideux
-
breideux
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Postad 06 februari 2009 - 05:53
Unregistered6d4a218c
-
Unregistered6d4a218c
-
Lärjunge
-
-
341 inlägg
Någon som upplevt problem med lösenord på weben? När jag ansluter kan jag välja mellan Tele2 wap eller wap01, försöker jag logga in på exempelvis hotmail.com så har jag lösenord innehållande siffror och bokstäver = kommer inte in. Lösenordet och användarnamnet är rätt inskrivna, testat både med original webläsare samt opera mini och även i messenger på mobilen utan framgång. Även testat detta på min C902 och det funkar inte där heller. Går jag däremot till en sida där jag är medlem och har lösenord med enbart bokstäver så går det bra att logga in.
Någon lösning på detta förutom att byta lösenord?
MVH
Postad 07 februari 2009 - 15:56
lindstrom
-
lindstrom
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Installerade fring på min E71:a... har ett konto sedan tidigare... men av någon anledning går det bara att använda bokstäver och siffror för lösenordet. Jag har ett special-tecken i mitt lösenord, men programmet vill inte acceptera denna inmatning. Går det andra ändra lösen på något sätt?
Jag har kontaktat fring.. men det kan ju ta ett tag innan man får svar. Tänkte om någon hade koll här
Postad 07 februari 2009 - 20:40
Unregistered11bf6fd0
-
Unregistered11bf6fd0
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Jag har haft chansen att ställa Nokia E71 mot iPhone, dessa två telefoner tävlar i olika sporter men är båda elitidrottsmän så jag tänkte dom kunde få gå en rond. Det första jag regerar på är hur svår E71 känns mot iPhone, fick leta riktigt länge innan jag kunde lista ur hur man bytte genvägarna på skrivbordet. E71 har verkligen så många inställningar, jag är teknisk lagd men hade riktigt svårt i början att navigera i menyer, byta teman, genvägar och försöka ställa kopplingspunkter. iPhone känns på så sätt mer logisk, man hittar allt vädligt snabbt men det finns inte så stora möjligheter att konfigurera den precis som du vill ha den.
Nokia E71 har ett fysiskt tangentbord som är mindre än på föregångaren, detta tycker jag däremot fungerar riktigt bra då tangenterna är upphöjda en aning. det finns speciella knappar för öä men inte får å vilket gör att man får använda kombinationstryckning för att komma åt bokstaven å. Iphone saknar helt åäö men du får fram dom genom att hålla inne a samt o i ungefär en sekund. Fördelen med iPhone är att den lär sig ord, och efter en vecka behöver du väldigt sällan använda specialtryckningen.
iPhone har pekskärm vilket underlättar en hel del när surfar på nätet, jag vet inte om det är grottmänniskan i mig men det känns otroligt skönt att kunna dra, peka, zooma, trycka. Nokian är helt okej men kommer absolut inte upp till samma nivå när det gäller internetnavigering.
Inställningsmöjligheterna på E71 är oändliga, jag har laddat hem Google Maps, Skype, MSN, Forecast Väder, Telia Musik Player med mera. Finns hur mycket program som helst. Iphone är lite mer begränsad där då jag finner dom restriktivare med programsläpp. Däremot är det smidigare att ladda hem program med iphone då allt är samlat på samma ställe.
Så vilken telefon är bättre? Måste påstå att båda telefonerna är precis lika bra, fast på olika saker. E71 känns som en perfekt jobb-telefon, du syncar den mot Outlook eller kanske har Push-mail. Du kan växla mellan två profiler, en privat och en jobb. Bra batteritid för långa samtal med kollegor och kunder. Du kan kryptera data på både minneskort och telefon, du kan kolla på Wordfiler och Exceldokument direkt i telefonen. iPhone är som telefon rätt grådaskig, du har få inställningsmöjligheter och kan till exempel inte tameot en fil via blåtand eller skicka MMS. Detta har också en charm eftersom att det gör allt mycket enkelt. Den har en stor pekskärm som är underbar att surfa med, den har en underbar musikspelare och den är otroligt läcker.
Så... E71 vs. iPhone
1-1
Postad 07 februari 2009 - 23:18
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Jag har haft chansen att ställa Nokia E71 mot iPhone, dessa två telefoner tävlar i olika sporter men är båda elitidrottsmän så jag tänkte dom kunde få gå en rond. Det första jag regerar på är hur svår E71 känns mot iPhone, fick leta riktigt länge innan jag kunde lista ur hur man bytte genvägarna på skrivbordet. E71 har verkligen så många inställningar, jag är teknisk lagd men hade riktigt svårt i början att navigera i menyer, byta teman, genvägar och försöka ställa kopplingspunkter. iPhone känns på så sätt mer logisk, man hittar allt vädligt snabbt men det finns inte så stora möjligheter att konfigurera den precis som du vill ha den.
Nokia E71 har ett fysiskt tangentbord som är mindre än på föregångaren, detta tycker jag däremot fungerar riktigt bra då tangenterna är upphöjda en aning. det finns speciella knappar för öä men inte får å vilket gör att man får använda kombinationstryckning för att komma åt bokstaven å. Iphone saknar helt åäö men du får fram dom genom att hålla inne a samt o i ungefär en sekund. Fördelen med iPhone är att den lär sig ord, och efter en vecka behöver du väldigt sällan använda specialtryckningen.
iPhone har pekskärm vilket underlättar en hel del när surfar på nätet, jag vet inte om det är grottmänniskan i mig men det känns otroligt skönt att kunna dra, peka, zooma, trycka. Nokian är helt okej men kommer absolut inte upp till samma nivå när det gäller internetnavigering.
Inställningsmöjligheterna på E71 är oändliga, jag har laddat hem Google Maps, Skype, MSN, Forecast Väder, Telia Musik Player med mera. Finns hur mycket program som helst. Iphone är lite mer begränsad där då jag finner dom restriktivare med programsläpp. Däremot är det smidigare att ladda hem program med iphone då allt är samlat på samma ställe.
Så vilken telefon är bättre? Måste påstå att båda telefonerna är precis lika bra, fast på olika saker. E71 känns som en perfekt jobb-telefon, du syncar den mot Outlook eller kanske har Push-mail. Du kan växla mellan två profiler, en privat och en jobb. Bra batteritid för långa samtal med kollegor och kunder. Du kan kryptera data på både minneskort och telefon, du kan kolla på Wordfiler och Exceldokument direkt i telefonen. iPhone är som telefon rätt grådaskig, du har få inställningsmöjligheter och kan till exempel inte tameot en fil via blåtand eller skicka MMS. Detta har också en charm eftersom att det gör allt mycket enkelt. Den har en stor pekskärm som är underbar att surfa med, den har en underbar musikspelare och den är otroligt läcker.
Så... E71 vs. iPhone 1-1
Du glömde nog att påpeka att Iphone är så funktionsfattig med detta menar jag att det är helt absurt att man tex inte kan ta bort alla bilder direkt, eller kontakter man måste alltså ta bort en och en åt taget, det går inte att ta bort alla samtidigt. Det känns som att Iphone är beroende av datorn hela tiden och är inte en komplett enhet som klarar sig på egen hand som tex E71. En annan sak som är dåligt är ju att man tex inte kan spela in video eller minimera program. Jag har testat båda telefonerna och kan säga att personligen så gillar jag Iphone jätte mycket men jag ser ändå att de korkade missarna som jag nämner ovan är helt onödiga därför ser jag E71 som en absolut mycket bättre telefon. Iphone är däremot en bättre media enhet som även är en perfekt surfplatta. Men för övrigt en mycket bra jämförelse!
Postad 08 februari 2009 - 10:16
lindstrom
-
lindstrom
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Installerade mobbler igår, någon mer än jag som fick certifikat-error? Löste sig genom att stänga av "kravet" i Programhanteraren.
Såg att några hade listat sina favoritprogram tidigare... jag kan tycka att det kan vara ganska skönt med något bra spel ibland. Några som har tips här, på spel som passar bra med E71?, topp3 lista kanske  (Saknar lite n-gage som fanns på min förra...)
Postad 08 februari 2009 - 10:37
skarbratt
-
skarbratt
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Hur fungerar mail mot outlook? Synkroniserar mapstrukturen som man ställt in på sin dator, eller anläder enbart de e-posten som skickas till "inboxen"?
Postad 08 februari 2009 - 17:34
BruteBonk
-
BruteBonk
-
Användare
-
-
145 inlägg
Får min E71 White nu till veckan men redan har efterköpskänslorna börjat smyga sig på.
Den vita ger intrycket att vara lite större, framförallt lite tjockare.
Postad 09 februari 2009 - 11:15
Unregisteredd1a8fe77
-
Unregisteredd1a8fe77
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
För min del så tycker jag att den vita är klart snyggare, men är ju en smaksak.
Min tidigare telefon (SE P1i) var svart/grå så det var dags att ändra lite också 
Förstår inte riktigt hur du menar att den vita skulle ge intryck av att vara större, har du tittat/klämt på båda i butik?
Postad 09 februari 2009 - 20:17
BruteBonk
-
BruteBonk
-
Användare
-
-
145 inlägg
För min del så tycker jag att den vita är klart snyggare, men är ju en smaksak. Min tidigare telefon (SE P1i) var svart/grå så det var dags att ändra lite också  Förstår inte riktigt hur du menar att den vita skulle ge intryck av att vara större, har du tittat/klämt på båda i butik?
Yes. Här är en snubbe som är inne på samma linje http://www.youtube.c...h?v=IB7ZNymrAjk
Postad 09 februari 2009 - 23:52
Anders R
-
Anders R
-
Användare
-
-
231 inlägg
För er med produktkod 0570151 finns nu v200-uppdateringen!
Postad 10 februari 2009 - 09:22
Unregisteredd1a8fe77
-
Unregisteredd1a8fe77
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Yes.
Här är en snubbe som är inne på samma linje http://www.youtube.c...h?v=IB7ZNymrAjk
Intressant, bakstycket verkar skilja mellan de båda modellerna, men måste ju vara marginellt. Inget som väger över och avgör köp för min del iaf. Var det inte "Trent" som idiotsågade en SE P1i i ett Youtube-klipp för några år sen, med massa märkliga jämförelser. Kommer ihåg att jag kommenterade den videon.
Postad 10 februari 2009 - 19:53
BruteBonk
-
BruteBonk
-
Användare
-
-
145 inlägg
Inte för att det egentligen spelar någon roll men "blöder" eran statusknapp igenom på närliggande knappar?
Alltså när den blinkar i standby.
Postad 10 februari 2009 - 21:42
RooX
-
RooX
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Inte för att det egentligen spelar någon roll men "blöder" eran statusknapp igenom på närliggande knappar? Alltså när den blinkar i standby.
Min gör det. Tror att man får leva med det
Postad 11 februari 2009 - 00:35
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Får min E71 White nu till veckan men redan har efterköpskänslorna börjat smyga sig på.
Den vita ger intrycket att vara lite större, framförallt lite tjockare.
Jag har just nu både en vit och en grå E71 och den vita är absolut inte tjockare. Bara den vita färgen som ger det intrycket, det mesta ser större ut i vitt. Och bakstycket är annorlunda - måste säga att jag föredrar bakstycket från den grå men gillar annars den vita mest - klart snyggast
Postad 11 februari 2009 - 11:18
Unregisteredd1a8fe77
-
Unregisteredd1a8fe77
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Använder ni Internetradion som man kunde installera från Nokia? Kan man lägga till Rockklassiker på något sätt? Får inte till URL:en riktigt.
Postad 11 februari 2009 - 19:50
BruteBonk
-
BruteBonk
-
Användare
-
-
145 inlägg
Finns något vettigt GPS-program för s60?
Hat testat Garmin Mobile och det är rätt beige.
Körde IGO8 på min tidigare lur och det var helt klart det bästa jag testat.
Postad 11 februari 2009 - 20:58
Unregistered11bf6fd0
-
Unregistered11bf6fd0
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Finns något vettigt GPS-program för s60? Hat testat Garmin Mobile och det är rätt beige.
Körde IGO8 på min tidigare lur och det var helt klart det bästa jag testat.
Google maps?
Postad 11 februari 2009 - 21:17
BruteBonk
-
BruteBonk
-
Användare
-
-
145 inlägg
Google maps?
Finns det att köra utan att behöva ladda ner kartor via 3G? Har för mig jag läste någon guide till hur man lägger in Google maps-kartor på minneskortet men det var en alternativlösning minst sagt. Att ligga och pumpa kartor blir lite väl dyrt med mitt abonnemang. Surfar/laddar ner alldeles för sporadiskt för att det ska vara lönt med extratjänster.
Postad 12 februari 2009 - 08:39
Peter233
-
Peter233
-
Användare
-
-
117 inlägg
Kan rekommendera Route 66 för gpsnavigering.
Postad 12 februari 2009 - 22:16
Unregistered11bf6fd0
-
Unregistered11bf6fd0
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Finns det att köra utan att behöva ladda ner kartor via 3G?
Har för mig jag läste någon guide till hur man lägger in Google maps-kartor på minneskortet men det var en alternativlösning minst sagt.
Att ligga och pumpa kartor blir lite väl dyrt med mitt abonnemang. Surfar/laddar ner alldeles för sporadiskt för att det ska vara lönt med extratjänster.
Nej den laddar kartor hela tiden, finns ingen funktion i själva programmet som gör det möjligt att ladda in kartor på förhand. För er andra, provade Googles Active Sync idag som är helt gratis. http://www.google.co...fault/sync.html Helt sjukt bra, men inget stöd för att synca kalender till S60 än.
Postad 13 februari 2009 - 17:40
BruteBonk
-
BruteBonk
-
Användare
-
-
145 inlägg
Nej den laddar kartor hela tiden, finns ingen funktion i själva programmet som gör det möjligt att ladda in kartor på förhand.
För er andra, provade Googles Active Sync idag som är helt gratis. http://www.google.co...fault/sync.html Helt sjukt bra, men inget stöd för att synca kalender till S60 än.
Det ska gå att ladda ner maps till mgm och köra offline. Om du(eller någon annan) testar så meddela gärna resultat. Jag har inte tid att testa på nån vecka. Finns en länk för instruktioner till S60. http://forum.mgmaps....topic.php?t=725
Postad 14 februari 2009 - 11:08
Lycan
-
Lycan
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jag fick min nya tele för ett par dagar sen men har stött på lite problem. Försökte leta genom tråden men hittar ingen med detta felet. När jag får sms av någon så kommer inte alltid namnet upp. Det står liksom bara nummert, även om jag har personen i min kontaktlista. Det konstiga är också att det kan skilja sig från dag till dag eller sms till sms. Ena sms står avsändaren namn, andra står bara nummert. Någon mer som har detta problemet?
Postad 16 februari 2009 - 08:19
Unregisteredd1a8fe77
-
Unregisteredd1a8fe77
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Kan det vara att just de telefonnummer som det gäller finns under flera kontakter i din adressbok?
Har för mig att jag läste något om det tidigare.
Postad 16 februari 2009 - 09:38
nagrazol
-
nagrazol
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag har tyvärr fått damm bakom displayen. Iofs jobbar jag på bygge så man springer ju en del i damm om man säger så.
Ändå märkligt eftersom den känns välbyggd. Dålig packning?
Får man detta fixat på garantin tror ni?
Fick damm innan för displayen på min telefon ca 3 veckor efter att jag köpt den. Lämnade in den på reparation och den blev dammfri. Nu 1,5 veckor senare så är det damm i den igen  Tilläggas bör är att jag jag inte jobbar i extremt dammiga miljöer (kontor) och telefonen ligger konstant på mitt bord eller i byxfickan.
Postad 16 februari 2009 - 09:46
breideux
-
breideux
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag fick min nya tele för ett par dagar sen men har stött på lite problem. Försökte leta genom tråden men hittar ingen med detta felet. När jag får sms av någon så kommer inte alltid namnet upp. Det står liksom bara nummert, även om jag har personen i min kontaktlista. Det konstiga är också att det kan skilja sig från dag till dag eller sms till sms. Ena sms står avsändaren namn, andra står bara nummert. Någon mer som har detta problemet?
Det enda du kan göra är en "hard reset". Det finns ingen annan lösning. Tro mig! Jag har testat allt, och varit i kontakt med Nokia service.
Postad 16 februari 2009 - 22:07
klevman
-
klevman
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Det enda du kan göra är en "hard reset". Det finns ingen annan lösning. Tro mig! Jag har testat allt, och varit i kontakt med Nokia service.
Nej, se till att du inte har flera nummer på olika namn, eller samma namn på flera ställen. Jag hade det problemet när jag kopierade över mina kontakter för någon anledning (jag kanske) var flera kontakter inlagda två ggr, då visades bara nummret och inte något namn, när jag gått igenom och raderat så fungera det perfekt!
Postad 17 februari 2009 - 21:38
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Fick tillbaka min E71 från reparation, eller rättare sagt: fick en ny pga att gamla inte gick att laga. 
Saknat luren och märks att det verkligen är en kvalitetslur
Postad 20 februari 2009 - 17:38
prx
-
prx
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Har varit och klämt på E71 i flera olika butiker och där har den alltid haft väldigt slitet tangentbord till den mån att man inte kan läsa av bokstaven/siffran på många av tangenterna, blir det verkligen så för er som använder den också?
Postad 20 februari 2009 - 18:44
Caliber
-
Caliber
-
Rookie
-
1 inlägg
Har varit och klämt på E71 i flera olika butiker och där har den alltid haft väldigt slitet tangentbord till den mån att man inte kan läsa av bokstaven/siffran på många av tangenterna, blir det verkligen så för er som använder den också?
Jag har haft min sen i Aug. Ingen synlig slitning finns från någon av knapparna. Bör tilläggas att jag är rätt rädd om mina prylar. Men jag är inte över pretentiös.
Postad 20 februari 2009 - 19:20
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Finns en beta att tillgå på bästa ersättaren av E71ans musikspelare: http://www.mobifacto...php?topic=49.15Funkar kanon med E71
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|