Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch HD *

2075 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch HD (Mobiltelefoner) 7 9.177776 (44) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 16 December 2008 - 00:40

feducci
  • feducci
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Ska det vara så att om man har telefonen kopplad med usb-kabeln till en internetuppkopplad PC så ska telefonen få tillgång till internet? Tyckte att jag läste det någonstans. Någon som kan bekräfta detta?

/Feducci

Postad 16 December 2008 - 01:47

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0

Ska det vara så att om man har telefonen kopplad med usb-kabeln till en internetuppkopplad PC så ska telefonen få tillgång till internet? Tyckte att jag läste det någonstans. Någon som kan bekräfta detta?

/Feducci

menar du inte tvärtom, mobilen fungerar som modem till datorn genom turbo 3g ?

jag föredrar bluetooth mellan telefonen och datorn.

Postad 16 December 2008 - 01:49

feducci
  • feducci
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Nej jag menar att telefonen kan bli "uppkopplad" via datorn. Att telefonen kan agera modem visste jag redan.

Postad 16 December 2008 - 07:58

soad
  • soad
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Sen det dära med ljudkontroll och allt,köpte mig ett sonyericsson bluetooth headset med kanon ljud,funkar utmärkt att byta låt,pausa,höja/sänka ljudet.

Vilket SE headset pratar du om? Jag är på jakt efter ett bluetooth headset, nått annat tips?

Postad 16 December 2008 - 08:07

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Vilket SE headset pratar du om? Jag är på jakt efter ett bluetooth headset, nått annat tips?

Jag köpte mig ett sånt här jag https://www.prisjakt...kt.php?p=240596 + https://www.prisjakt...ukt.php?p=94815 så slipper jag ha för lång sladd mellan örona och bt´n

Postad 16 December 2008 - 09:29

Unregisteredb878da7b
  • Unregisteredb878da7b
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Någon som provat något annat gränssnitt på sin HD istället för toch flow 3d?

Postad 16 December 2008 - 09:37

Daniel25
  • Daniel25
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0
Ang.geotagging så är det lättast att slå på om du installerar "HD Tweak" som det står om tidigare i den här tråden. Där är det bara att aktivera punkt 11.5 GPS photo.

Postad 16 December 2008 - 10:01

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man gör en säker borttagning när man kopplar bort den från datorn efter att ha kört ActiveSync. Jag kör med Vista och hittar inget koppla ifrån enhet eller liknande, känns lite konstigt att bara dra ur usb-sladden.

Postad 16 December 2008 - 10:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
På min TyTn 2 så funkar det att surfa på datorns internet om jag är ansluten med usb kabel

Postad 16 December 2008 - 10:09

X-Edge
  • X-Edge
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

På min TyTn 2 så funkar det att surfa på datorns internet om jag är ansluten med usb kabel

Frågan gällde nog Touch HD, men den funkar likadant (står om det tidigare i tråden).

/

Postad 16 December 2008 - 11:24

rollokola
  • rollokola
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tackar för informationen om geotagging. Ska testa så fort jag har telefonen i handen!

Postad 16 December 2008 - 11:43

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Såg på postens hemsida att jag äntligen kan hämta ut min :P ;) :unsure: :blink: .
Blir om några timmar när jag slutat :wub:

Postad 16 December 2008 - 11:49

jensaaa
  • jensaaa
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tjena!

Jag har haft min Touch HD några dagar och jag är fantastiskt nöjd! Jag har ett Turbo 3G abonnemang med Telenor och har i princip bara använt det simkortet i HDn istället för mitt vanliga telefonkort. Tycker det är viktigare att kunna surfa fritt än att kunna använda telefonfunktionerna, även fast det är en telefon.. För mig funkar det otroligt bra att surfa och Youtube hackar inte det minsta för mig, även om det ibland kan ta lite tid att få igång klippen.

Jag har några frågor som jag hoppas det finns någon här som kan hjälpa mig med.

- Jag kommer inte på min Hotmail via Windows Live programmet, får endast upp ett felmeddelande där det står att det inte går att synka kontot, vad kan detta bero på? är det någon inställning som behöver ändras?

- Eftersom jag inte har något telefonkort och inte kan ringa så skulle jag vilja kunna ringa över internet, laddade ner ett program där man kan logga in på bland annat skype och även msn men inte heller det fungerar, får även där upp att jag inte kan logga in på mina konton.. någon som kan hjälpa mig det? finns det något annat sätt att ringa över internet?

- Hdn ska gå att använda som modem har jag hört, men jag får det inte fungera med min Macbook. Har ett telenor turbo 3g abonnemang men jag har ingen aning om hur jag ska kunna surfa via datorn med när kortet sitter i telefonen..

Tacksam för hjälp!

Postad 16 December 2008 - 12:53

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Jag kör med detta http://www.sonyerics...m...4&acc_pid=0

Och i bilen kör jag med ett Jabra x10

Postad 16 December 2008 - 13:13

Kristofer00
  • Kristofer00
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Såg på postens hemsida att jag äntligen kan hämta ut min ;) :unsure: :blink: :D .
Blir om några timmar när jag slutat :P

jag med :wub: tror det blir sluta tidigt som gäller idag :D

Postad 16 December 2008 - 16:00

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

jag med :wub: tror det blir sluta tidigt som gäller idag :P

Haha, sitter med den nu:-).

Postad 16 December 2008 - 18:30

losdrivare
  • losdrivare
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Hej, har nu lagt in Opera mini, men jag hittar inte det bland programen, det starta när jag installerat det och funkar jätte bra förutom att det är JÄTTE liten text, till vilken telefon ladda du ner? Touch HD finns ju inte att väja...och var hittar jag programet i telefonen???

För att få större text i Opera Mini (och andra java-prog), ladda ner och installera java-klienten i länken nedan, den är anpassad för VGA-upplösning. Använder den i min Diamond.
http://forum.xda-dev...mp;postcount=23

Postad 16 December 2008 - 19:58

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Är det någon som hittat TRANSKIBERING som beskrivs på sidan 99 i manualen, jag hittar det f*n inte...

Postad 16 December 2008 - 21:06

tomasn
  • tomasn
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Är det någon som hittat TRANSKIBERING som beskrivs på sidan 99 i manualen, jag hittar det f*n inte...

Detta finns inte i den svenska version av Windows Mobile. Bara på engelska (och kanske något annat språk)

Postad 16 December 2008 - 21:25

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
hallå! tänkte höra med er angående fliken aktie,det går att få in aktie och valuta men hur är det med börsen?

Postad 16 December 2008 - 22:51

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

För att få större text i Opera Mini (och andra java-prog), ladda ner och installera java-klienten i länken nedan, den är anpassad för VGA-upplösning. Använder den i min Diamond.

Fungerade efter att man installerat om Opera mini,fick felmeddelande innan men lada sedan in Opera mini. Fungerar kanon efter det!
Tack

Postad 16 December 2008 - 22:54

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Är du då inkopplad med UDB som active sync?

Postad 16 December 2008 - 23:35

Unregistered14e1d5e7
  • Unregistered14e1d5e7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
En snabb fråga till de som har lite koll. Har precis skaffat denna fina apparat och är mer än nöjd! Dock har jag inte lyckats installera den där hot-fixen för problemen med frysningar. Någon som kan berätta lite mer i detalj hur man ska göra där? Stod på sidan, men hängde nog inte riktigt med där. Och det är lite roligt, eftersom jag brukar ha lätt för att fixa saker och ting när det kommer till teknik. Brukar inte vara direkt krånligt med firmware-updates och sånt.

A ja, tack på förhand iaf!

Postad 16 December 2008 - 23:40

timbali
  • timbali
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hejsan. Jag har en kompis som köpte sin hd för några dagar sen och som vill sälja, det passade tydligen inte honom.

Är det någon som är intresserad så är det bara att höra av sig, alla grejor finns med inklusive kvitto och garanti pappren.

Hör av er till 0739999677 om det är någon som är intresserad.

Postad 17 December 2008 - 00:48

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
janne_s

Kopplad med USB och active sync programet på...
Borde funka på samma sätt med HD...

Vet inte om Active sync är ett måste..Startar alltid när ja kopplar ihop mobilen med datorn.
För att va säker att ja inte tjorvar så prova jag just...Funkar fint.

Postad 17 December 2008 - 02:44

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Tack för tipset. Liksom Chippah fick jag ominstallera Opera Mini efter installationen av Esmertec Jbed, men sen gick det bra. Dock är det lite synd att man ändrar typsnittsstorlek genomgående i appen, både för menyer/länklista och text på webbsidorna. Det är mest för de förstnämnda som jag vill ha stora tecken. Att välja textstorlek "Extra stor" kändes att ta i (med tanke på webbsidorna), så jag nöjde mig med "Stor". Men det blev å andra sidan en relativt bra kompromiss.

Redigerat av cmlewan, 17 December 2008 - 02:47.

Postad 17 December 2008 - 08:14

Kristofer00
  • Kristofer00
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

En snabb fråga till de som har lite koll. Har precis skaffat denna fina apparat och är mer än nöjd! Dock har jag inte lyckats installera den där hot-fixen för problemen med frysningar. Någon som kan berätta lite mer i detalj hur man ska göra där? Stod på sidan, men hängde nog inte riktigt med där. Och det är lite roligt, eftersom jag brukar ha lätt för att fixa saker och ting när det kommer till teknik. Brukar inte vara direkt krånligt med firmware-updates och sånt.

hade samma problem är total nybörjare med windows mobile.

Du gör så här.. Startar active sync eller nånting annant i vista.
Kopplar in mobilen via usb
sen går du och lägger filen på minneskortet eller mobilen

Börja använda mobilen här.
Tryck på start --> program --> filhanterar sen går du till mappen du la installations filen och startar den B)

Postad 17 December 2008 - 09:22

paulson96
  • paulson96
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Undrar lite över batteritiden. Kan inte ni som har telefonen skriva lite snabbt om hur och hur mycket ni använder telefonen, samt hur ofta ni laddar den.
Dessutom, om man skulle ringa 10-15 minuter om dagen och skicka några sms, hur länge skulle en laddning hålla då?

Postad 17 December 2008 - 09:56

Kristofer00
  • Kristofer00
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Sådär. Nu har jag använt min i 6 timmar ungefär.
Batteritid kan jag inte svara då jag alltid kan ladda den, sitter vid en dator på jobbet och hemma så ;)

Först när jag fick den hade jag inte bestämt mig om jag ville behålla den så jag kände lite snabbt på den och märkte att den var oftast snabb och bra så jag beslutade mig för att ha kvar den.
Detta är min första windows mobil någonsin men jag brukar tröttna på mobiler efter 5 min men denna fick mig att hålla på 6 timmar aktivt.

Första jag gtjorde var flytta över mina kontakter från min k800 och installera hotfixen. Kontakterna gick väl bra förutom att jag behövde trycka in allt i outlook men det är väl en bra backup antar jag.

Jag gillar det mesta med mobilen, det som är lite B är ju windows utförandet som känns lite 90-tal men finns många funktioner i windows så.

Jag har dock stött på runt 10 buggar som kommit (haft hotfixen installerad)
Allvarligaste var väl musiken kunde spela upp men kom ingen ljud ut till hörlurar eller högtalare efter jag spolat lite fram och tillbaka. (testade att inte ljudet var avstängt)
Mobilen hakade upp sig och blev otroligt seg efter jag änvänt windows update och söka efter uppdateringar.
Fått den och frysa några gånger.

Men detta är som vanligt med windows de skickar ju alltid ut programvara innan den är klar och sen uppdaterar med tiden så slipper de slösa pengar på testare för mjukvara som är det jag jobbar med B)

Postad 17 December 2008 - 10:05

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

hade samma problem är total nybörjare med windows mobile.

Du gör så här.. Startar active sync eller nånting annant i vista.
Kopplar in mobilen via usb
sen går du och lägger filen på minneskortet eller mobilen

Börja använda mobilen här.
Tryck på start --> program --> filhanterar sen går du till mappen du la installations filen och startar den B)

Du behöver inte starta Active Sync eller Device Center om du bara ska lägga över filer på minneskortet. ;)
När du ansluter telefonen till datorn så bör telefonen fråga dig om du vill ansluta via Active sync eller som Diskenhet.
Välj då Diskenhet så går alla överföringar mycket snabbare.

Annars kan du göra inställningen i din telefon: Start/inställningar/anslutningar/usb till pc
Se till att sista raden är i bockad så telefonen frågar dig varje gång vad du vill göra när du ansluter telefonen till datorn.

Postad 17 December 2008 - 10:11

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Men detta är som vanligt med windows de skickar ju alltid ut programvara innan den är klar och sen uppdaterar med tiden så slipper de slösa pengar på testare för mjukvara som är det jag jobbar med B)

Windows Update är en funktion som dom inte har tagit i bruk ännu och ingen vet - inte ens Microsoft kan säga något datum eller månad - ännu.
Däremot så släpper tillverkarna ut sina uppdateringar, med dom får man inte genom Windows Update, utan man få kolla på telefontillverkarens supportsida.

Postad 17 December 2008 - 10:13

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
Finns det något WM program som man kan installer så man kan skicka bilder direkt till en blogg? Inte bara MMS/Epost ..?

Postad 17 December 2008 - 10:54

Kristofer00
  • Kristofer00
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Sådär. Nu har jag använt min i 6 timmar ungefär.
Batteritid kan jag inte svara då jag alltid kan ladda den, sitter vid en dator på jobbet och hemma så :)

Först när jag fick den hade jag inte bestämt mig om jag ville behålla den så jag kände lite snabbt på den och märkte att den var oftast snabb och bra så jag beslutade mig för att ha kvar den.
Detta är min första windows mobil någonsin men jag brukar tröttna på mobiler efter 5 min men denna fick mig att hålla på 6 timmar aktivt.

Första jag gtjorde var flytta över mina kontakter från min k800 och installera hotfixen. Kontakterna gick väl bra förutom att jag behövde trycka in allt i outlook men det är väl en bra backup antar jag.

Jag gillar det mesta med mobilen, det som är lite B är ju windows utförandet som känns lite 90-tal men finns många funktioner i windows så.

Jag har dock stött på runt 10 buggar som kommit (haft hotfixen installerad)
Allvarligaste var väl musiken kunde spela upp men kom ingen ljud ut till hörlurar eller högtalare efter jag spolat lite fram och tillbaka. (testade att inte ljudet var avstängt)
Mobilen hakade upp sig och blev otroligt seg efter jag änvänt windows update och söka efter uppdateringar.
Fått den och frysa några gånger.

Jag kom på ett till irriterande fel som "janne_s" hade för typ 10 sidor sen.
När man väljer stad för väder så går det inte att scrolla. Den börjar alltid runt C även när man använder bokstäverna i hörnet om man sen ska skrolla i "stora" skärmen.
Vet nån någon lösning?

Vet någon också ett bra program som man kan ha sparade sms i? Har flera sms jag inte vill ska ligga i inkorgen utan i en annan mapp som inte folk går in i och jag försökte i outlook grejer i mobilen och lägga till en mapp men omöjligt ;)

Redigerat av Kristofer00, 17 December 2008 - 12:07.

Postad 17 December 2008 - 14:08

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
PROBLEM
Inget jätteproblem men grymt irriterande. När jag startar upp HD'n så har jag på något lustigt sätt lyckats få in en bild som syns när den startar upp Touch-Flo 3D, har för mig att det bara var en svart bakgrund eller om det var HTC loggan, kommer inte ihåg så noga. Men nu har jag iallafall en bild som ligger där som dessutom är upp och ner och är halvgenomskinlig. Hur byter jag denna bilden, eller rättare sagt, hur tar jag bort den, jag har den inte kvar på telefonen i album så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra. HJÄLP!

Postad 17 December 2008 - 15:13

jensaaa
  • jensaaa
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Är det ingen annan som har problem att logga i på tex Windows Live när man loggar in från ett installerat program? Det är inga problem att logga in via webbläsaren men så fort det går genom ett program funkar det inte.. är det någon inställning som måste ändras?

Postad 17 December 2008 - 16:48

Lindstrand
  • Lindstrand
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Finns det något WM program som man kan installer så man kan skicka bilder direkt till en blogg? Inte bara MMS/Epost ..?

Det är väl bara att gå in på bloggen med Opera mobile och ladda upp bilderna, eller har jag inte förstått riktigt?

Postad 17 December 2008 - 17:18

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

PROBLEM
Inget jätteproblem men grymt irriterande. När jag startar upp HD'n så har jag på något lustigt sätt lyckats få in en bild som syns när den startar upp Touch-Flo 3D, har för mig att det bara var en svart bakgrund eller om det var HTC loggan, kommer inte ihåg så noga. Men nu har jag iallafall en bild som ligger där som dessutom är upp och ner och är halvgenomskinlig. Hur byter jag denna bilden, eller rättare sagt, hur tar jag bort den, jag har den inte kvar på telefonen i album så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra. HJÄLP!

Gå till inställningar, idag där ngnstans kan man ta bort den.

För att kolla om du fått bort den så kan du sen gå in på objekt fliken och bocka ur Touch Flo, då får du bara upp windows mobiles vanliga bakgrund.

Jag gjorde förövirgt samma sak som dig innan jag kom på att bakgrund i touchflo byter man ju på sista fliken tror jag det är.

Postad 17 December 2008 - 17:27

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Det är väl bara att gå in på bloggen med Opera mobile och ladda upp bilderna, eller har jag inte förstått riktigt?

Det går väl jätte bra, men tar tid, man vill kunna ta ett foto och snabbt skicka upp det ... typ som det finsn på enklar SE J2ME telefoner "Publish" och bilden skickas direkt till din blogg.... en WM telefon borde kunna lika bra.

Hur byter man bakgrundbild på ALLA sidor i Touch Flo3D inte bara klock sidan???
Endera vill man byta på alla elle ringen som jag ser det....

Postad 17 December 2008 - 17:42

Lindstrand
  • Lindstrand
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Det går väl jätte bra, men tar tid, man vill kunna ta ett foto och snabbt skicka upp det ... typ som det finsn på enklar SE J2ME telefoner "Publish" och bilden skickas direkt till din blogg.... en WM telefon borde kunna lika bra.

Ok, då förstår jag ;) Jag bloggar inte själv...

Håller med dig när det gäller bakgrunden, men jag vet inte heller hur man byter på alla ;)

Postad 17 December 2008 - 18:44

hobs0n
  • hobs0n
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Jag är gammal van Total Commander användare, både till datorn och till WM, är Resco värt att köpa jämfört med det?

Jag kan rekommendera att du skaffar Resco Explorer som bland annat innehåller en registereditor men också en filemanager som är betydligt bättre än den inbyggda och betydligt mera anpassad för att köra med fingrarna. Dessutom en hel del annat smått och gott som gör det till en must have på en Windows Mobile.

Mjo WMs egna kontakts hanterare är redigt kass, iaf den i WM5, kanske den är bättre i 6? Jag kör iaf PocketCM, den slår alla kontakts hanterare med hästlängder som jag prövat. Enda stora nackdelen är att den inte stödjer copy and paste.

Jo, men har man telefonen i fickan lär man ju vilja använda volymknapparna.

Även om man nu accepterar avsaknaden av användbar volymkontroll finns det annat som helt diskvalificerar denna mobil:

• Kameran tar tre sekunder på sig att ta ett foto. Att fotografera levande ting är bara att glömma.
  • Den inbyggda YouTube-spelaren laggar, även på wlan.
  • Filmer går ej att spela upp utan konvertering.
  • Du behöver köpa ett resurskrävande härke till program kallat Microsoft Outlook för dyra pengar för att kunna hantera din telefonbok på ett vettigt sett. Med andra mobiler kan detta göras med hjälp av fri programvara som exempelvis Float's Mobile Agent.
Detta är saker som ska fungera om man köper en mobil för 6500 kr. Ni påstår att hårdvaran är imponerande men vad hjälper det, den utnyttjas ju inte, dels för att Windows Mobile i grunden är segt och föråldrat, dels för att HTC inte släppt specar till grafikchippet.

Förhoppningvis får vi en fungerande version av Android till mobilen inom en snar framtid, eller åtminstone en kokad version av WM.

Postad 17 December 2008 - 18:49

lisenella
  • lisenella
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Jag följde bara anvisningarna på HTC hemsida och det var inga problem att få den installerad

Postad 17 December 2008 - 18:56

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Gå till inställningar, idag där ngnstans kan man ta bort den.

För att kolla om du fått bort den så kan du sen gå in på objekt fliken och bocka ur Touch Flo, då får du bara upp windows mobiles vanliga bakgrund.

Jag gjorde förövirgt samma sak som dig innan jag kom på att bakgrund i touchflo byter man ju på sista fliken tror jag det är.

Perfekt!
Det fanns en ruta att bocka ur längst ner när man gick in på "idag", undrar bara hur jag lyckats välja att jag skulle använda den bilden.

Tack för hjälpen!

Postad 17 December 2008 - 19:02

tomasn
  • tomasn
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Jag är gammal van Total Commander användare, både till datorn och till WM, är Resco värt att köpa jämfört med det?

Jag har inte använt Total Commander till Windows Mobile så det kan jag inte riktigt uttala mig om. Du kan ju dock använda en trial av Resco Explorer innan du köper den så får du själv avgöra om du tycker den är tillräckligt mycket bättre än Total Commander för att motivera ett köp.

Postad 17 December 2008 - 20:05

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Finns det något schysst program där man kan se hur mycket data man använt sig av, som är gratis då såklart.
Skulle vilja se hur mycket jag använder varje månad och kunna nollställa räknaren efter varje räkning, mest för skojs skull.

Postad 17 December 2008 - 20:56

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Det är en hel del pill med detta tydligen, har meckat lite själv med detta men lyckades ställa til ldet så jag fick min bakgrund på "today" men resternade var bara vita.

Finns inget jättesmidigt sätt sist jag kollade men det står hur man gör på xda-developer forumet iaf.

Själv har jag lyckats ställa till det så jag inte kommer på settings längre (då rebootar telefonen) kan ha och göra med ett vpn program som jag installerade men även efter avinstallation så strular det... känns jobbigt nära ytterligare en hard-reset.....

Kan ngn kolla i sin mobil under windows\start meny\inställningar om denna innehåller några ikoner (eller överhuvudtaget vad den innehåller)?

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 17 December 2008 - 21:16.

Postad 17 December 2008 - 21:27

longjohn
  • longjohn
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man får fram mac-adressen??

Postad 17 December 2008 - 21:42

Unregistered962bd313
  • Unregistered962bd313
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Är det någon som lyckats få igång SVT-Play på Touch HD?

Postad 17 December 2008 - 22:14

hobs0n
  • hobs0n
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Jag har inte använt Total Commander till Windows Mobile så det kan jag inte riktigt uttala mig om. Du kan ju dock använda en trial av Resco Explorer innan du köper den så får du själv avgöra om du tycker den är tillräckligt mycket bättre än Total Commander för att motivera ett köp.

Jo det är sant, ska pröva det när jag får min :huh: Hoppas Telesnor inte är alltför sega att skicka den =)

Mjo SVT play vore grymt att se i Blackstonen!

Postad 17 December 2008 - 22:24

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Tack för tipset. Liksom Chippah fick jag ominstallera Opera Mini efter installationen av Esmertec Jbed, men sen gick det bra. Dock är det lite synd att man ändrar typsnittsstorlek genomgående i appen, både för menyer/länklista och text på webbsidorna. Det är mest för de förstnämnda som jag vill ha stora tecken. Att välja textstorlek "Extra stor" kändes att ta i (med tanke på webbsidorna), så jag nöjde mig med "Stor". Men det blev å andra sidan en relativt bra kompromiss.

Men oj vad det har förbättrat surfupplevelsen att få ett steg större typsnitt! Tack 'losdrivare'! Ett tips guld värt!

En helt annan sak, om ni installerar HD Tweak, bocka inte för att (alltid) använda T9. Då hamnar ni i ett evigt nummerläge i tangentbordet. Iofs i så fall bara att ändra tillbaka i HD Tweak. Omstarter behövs alltid.

Postad 17 December 2008 - 23:45

tomasn
  • tomasn
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Jag har nu fatt denna underbara telefon en dryg vecka och tänkte tipsa om några av mina favoritprogram hittills så att andra kan ladda ner och prova om de ännu inte upptäckt dem. Jag har ju tidigare tipsat om Orb. Ett alldeles utmärkt program som låter dig strömma musik, video, TV m.m. från din dator till din mobil. Omvändningen av detta är det otroligt coola programmet Qik som använder videoinspelningen på din mobil och i realtid strömmar till din egen personliga "kanal" på deras websida. Det hela blir som YouTube fast live. När helst du vill kan du sända live och dela med dig till vänner och bekanta. Alla klipp ligger också kvar på Qiks hemsida. Du kan välja om klippen skall vara privata eller synliga för alla som default.

Ett annat mycket bra program är AE Button Plus. Detta låter dig assigna olika operationer till enkeltryck, dubbeltryck, trippeltryck och att hålla inne "Svara", "Back", "Lägg på", "Volym upp" och "volym ned". På så sätt får man mycket snabb access till att starta sina absoluta favoritprogram, slå av och på wifi och bluetooth, starta kameran, soft-resetta telefonen m.m.

Jag kan också rekommendera GSen som låter alla program och inte bara några få roteras på skärmen när du roterar telefonen.

Slutligen måste jag slå ett slag för MusicID. Det har ju funnits för andra telefoner tidigare, men har man inte sett det förr är det verkligen löjligt imponerande och nästan lite overkligt. Låt den "lyssna" på ca 10 sekunder av en låt som spelas där du är och den kommer att kunna svara med artist och låttitel. På svenska artister finns ju givetvis en del hål men tar man låtar av internationellt hyfsat kända artister kommer den att träffa rätt varje gång. Otroligt imponerande som sagt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.