* Officiell tråd - Western Digital TV HD *
3005 svar till detta ämne
Postad 28 januari 2009 - 15:01
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Gällande thumbnails,
Har någon testat & om det ens är möjligt för WD´n att se mappar med bild? I windows kan man anpassa en mapp med en bild för att enklare veta vad den inehåller (har själv i och för sig inte ens lyckats få bilden att synas i windows).
Det sägs att risk finns för förlorad data om man rycker ut ett minne ur datorn utan att använda "säker borttagning", gäller detta även för WD´n (dvs bör man stänga av den för att exempelvis ta bort en disk alternativt sätta in ett usb-minne och vice versa)?
Om du trycker på knappen "eject" på fjärrkontrollen så ska det motsvara en säker borttagning i datorn. Jag slarvar en hel del med det och har sluppit problem än så länge.
Postad 28 januari 2009 - 15:15
Unregistered3fe1e3ce
-
Unregistered3fe1e3ce
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Jag har läst att vissa tycker det är en nackdel att behöva spola igenom en film för att komma till en favorit scen. Nu kanske det blir en dubbelpost (jag har för mig att tipset kom från ett engelskt forum) men välj spola (till x2) och sedan blir det ca 10 min hopp för varje "nästa scen" knapp tryck.
Postad 28 januari 2009 - 15:54
Slasher
-
Slasher
-
Amatör
-
-
96 inlägg
... välj spola (till x2) och sedan blir det ca 10 min hopp för varje "nästa scen" knapp tryck.
Jag kan verifiera att detta stämmer.
Postad 28 januari 2009 - 16:23
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Jag har läst att vissa tycker det är en nackdel att behöva spola igenom en film för att komma till en favorit scen. Nu kanske det blir en dubbelpost (jag har för mig att tipset kom från ett engelskt forum) men välj spola (till x2) och sedan blir det ca 10 min hopp för varje "nästa scen" knapp tryck.
ja, och på filmer med "chapters" så hoppar den till nästa på det viset..
Postad 28 januari 2009 - 18:31
tuffodum
-
tuffodum
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
Hej tänkte be om lite hjälp innan köp
Läser den .iso filer? med menyer etc?
Kan man ha den kopplad till TV:n gömd i tv bänken och dra en sladd till en extern HDD som i sin tur är kopplad hela tiden till datorn?
Och hur är det med srt? Fungerar det som det skall?
Och hur fungerar det egentligen med DTS, har försökt läsa på där. Om man har den kopplad med HDMI till en Onkyo 605, behöver man va orolig för att inte få nåt 5.1 ljud alls i vissa fall?
Redigerat av tuffodum, 28 januari 2009 - 18:49.
Postad 28 januari 2009 - 19:06
Unregistered93edb1ba
-
Unregistered93edb1ba
-
Användare
-
-
198 inlägg
Hej tänkte be om lite hjälp innan köp
Läser den .iso filer? med menyer etc?
Kan man ha den kopplad till TV:n gömd i tv bänken och dra en sladd till en extern HDD som i sin tur är kopplad hela tiden till datorn?
Och hur är det med srt? Fungerar det som det skall?
Och hur fungerar det egentligen med DTS, har försökt läsa på där. Om man har den kopplad med HDMI till en Onkyo 605, behöver man va orolig för att inte få nåt 5.1 ljud alls i vissa fall?
ja den läser .iso filer... .img filer lär man döpa om till .iso än så länge eftersom spelaren inte hittar .img... men det är inga problem att döpa om... alla mina dvder på .iso och .img funkar fint... menyer stöds dock inte, man får ställa in ljud och undertexter manuellt via "option"... kanske dock kommer på en senare firmware... srt funkar finfint till allt jag provat hittils iaf... vad jag har förstått så om du har en förstärkare som klarar DTS är det absolut inga problem... är inga problem för mig iaf eftersom jag har en förstärkare som klarar det... men kör du hdmi till tvn så är det tyst om du kör dts... en förstärkare är ett måste alltså... jag är iaf grymt nöjd med detta lilla kraftpaket =)
Redigerat av Unregistered93edb1ba, 28 januari 2009 - 19:08.
Postad 28 januari 2009 - 20:09
skoda
-
skoda
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej jag har problem med min western digital när jag ska kolla på film som jag har på mitt usb minne så efter film introt så blir bilden svart och den verkar haka upp sig detta gäller iso filer är det ett känt problem??????
Postad 28 januari 2009 - 20:45
Slasher
-
Slasher
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Hej jag har problem med min western digital när jag ska kolla på film som jag har på mitt usb minne så efter film introt så blir bilden svart och den verkar haka upp sig detta gäller iso filer är det ett känt problem??????
Ditt USB-minne är kanske för långsamt eller felande? Edit: Har du prövat att formatera USB-minnet och göra ett nytt försök?
Redigerat av Slasher, 28 januari 2009 - 20:51.
Postad 28 januari 2009 - 21:01
skoda
-
skoda
-
Rookie
-
2 inlägg
Ditt USB-minne är kanske för långsamt eller felande?
Edit: Har du prövat att formatera USB-minnet och göra ett nytt försök?
Jag har provat det problemet kvarstår även när jag provar med en exterhårddisk blir resultatet desamma hd filmer fungerar hur bra som helst
Postad 28 januari 2009 - 21:09
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Nu har mitt första problem upptäckts. Jag hade ju problem med att få den att fungera med macron från min fjärr, logitech harmony 555.
Det var inte logitechen som var problemet utan det går inte alltid att sätta på den, även med orginalfjärren. Måste bryta strömmen helt några sekunder och sedan fungerar det. Har senaste fw men detta borde bero på något annat...?!
Postad 28 januari 2009 - 21:26
O_psycho_O
-
O_psycho_O
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hej införskaffade mig en box i dag.
Allt funkar fint förutom fjärrkontrollen, är allmänt seg svarar inte på komandon.
Man blir rätt iriterad på detta är de nån som har uppleft samma problem ??
Postad 28 januari 2009 - 21:28
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Hej införskaffade mig en box i dag. Allt funkar fint förutom fjärrkontrollen, är allmänt seg svarar inte på komandon. Man blir rätt iriterad på detta är de nån som har uppleft samma problem ??
Som jag skrev i inlägget ovan så har jag problem med att slå igång den. Både med orginalfjärren och min logitech harmony 555. Alltså borde problemet ligga i spelaren.
Postad 28 januari 2009 - 21:39
popplagid
-
popplagid
-
Rookie
-
2 inlägg
Kan någon förklara för mig väldigt noggrant och oslarvigt om hur man lägger in thumbnails till mp4:er?
BIldens storlek i pixlar, osv osv.
Jag försökte nämligen lägga in en bild i "taggen" genom Winamp. klicka filinfo och sen klickade på fliken "bild" och la där in en bild som skulle vara "cover" eller "thumbnail". Fungerade dock inte. Och Itunes vill jag helst inte befatta mig med. Och om jag m å s t e göra detta genom Itunes. Så beskriv gärna noggrant.
Jag vill ju gärna ha covers till filmerna på WD:n.
Tack någe grymt på förhand, till den som kan/orkar!
Postad 28 januari 2009 - 22:12
Henrikgud
-
Henrikgud
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
ja den läser .iso filer... .img filer lär man döpa om till .iso än så länge eftersom spelaren inte hittar .img... men det är inga problem att döpa om... alla mina dvder på .iso och .img funkar fint... menyer stöds dock inte, man får ställa in ljud och undertexter manuellt via "option"... kanske dock kommer på en senare firmware...
srt funkar finfint till allt jag provat hittils iaf...
vad jag har förstått så om du har en förstärkare som klarar DTS är det absolut inga problem... är inga problem för mig iaf eftersom jag har en förstärkare som klarar det... men kör du hdmi till tvn så är det tyst om du kör dts... en förstärkare är ett måste alltså...
jag är iaf grymt nöjd med detta lilla kraftpaket =)
Hur kommer du förbi "meny" delen på ISO / IMG filerna? Min hänger sig likadan som för tex Skoda, att det blir svart och man måste dra ur sladden. Som jag skrev i inlägget ovan så har jag problem med att slå igång den. Både med orginalfjärren och min logitech harmony 555. Alltså borde problemet ligga i spelaren.
har en harmony one fjärr men kan inte hitta WDTVHD spelaren vad väljer du för enhet för att hitta den? tacksam för svar!
Postad 28 januari 2009 - 22:17
Henrikgud
-
Henrikgud
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
är ett "känt" fel om jag fattat det rätt drog iväg ett mail till WD och frågade just om det var ett fel dom kände till och ifall dom hade en lösting på det redan till nästa FW upp och när den isf skulle komma, fick dock ej nått vettigt svar ifrån honom varken när FW kommer eller om det kommer bli fixat (se nedan) Subject Problem with ISO?! Discussion Thread Response (Joan R.) Dear henirk, Thank you for contacting Western Digital Customer Service and Support. i do apologize for this problem but we do not have information on any future firmware at this moment. Even do the WD TV might play .ISO file it is not supported. More information about the supported formats at the link below: http://www.wdc.com/e...amp;language=enSincerely, Joan R. Western Digital Service and Support
Redigerat av Henrikgud, 28 januari 2009 - 22:19.
Postad 28 januari 2009 - 22:20
Unregistered3fe1e3ce
-
Unregistered3fe1e3ce
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Hejsan, Har någon en billig lösning på en HDMI switch till WD´n, önskan är bild till projjen och till LCD´n utan att behöva skifta kabel. Skulle kabeln se länk nedan fungera (frågan är hur WD´n reagerar eftersom den ska känna av vilken mottagare den är kopplad till, gällande upplösning)? Kabeln på bilden är "HDMI ha till 2xHDMI ho". KjellDe flesta switcharna är flera in och en ut, WD´n skulle ju behöva en in och flera ut. Hur hanterar WD´n kabelbyte när den är igång, tar den skada av att skifta HDMI kabel under drift om motagaren har annan upplösning? Tacksam för svar
Postad 28 januari 2009 - 22:25
O_psycho_O
-
O_psycho_O
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
ingen som har samma problemsom ja ?? att fjärrkontrollen är kass?
Postad 28 januari 2009 - 22:44
Henrikgud
-
Henrikgud
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
ingen som har samma problemsom ja ?? att fjärrkontrollen är kass?
va prat om någon som hade problem att fjärren inte svara på kommandon, tror han bytte ut den så fungerade det sen. står om det tidigare i tråden, testa sök på det
Postad 28 januari 2009 - 22:52
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Hur kommer du förbi "meny" delen på ISO / IMG filerna? Min hänger sig likadan som för tex Skoda, att det blir svart och man måste dra ur sladden.
har en harmony one fjärr men kan inte hitta WDTVHD spelaren vad väljer du för enhet för att hitta den? tacksam för svar!
Vet inte om det fungerar på samma sätt som på harmony 555 men så här fixade jag det. Välj: Lägg till enheter, dator, mediacenter-pc, western digital och sök på WD TV HD mediaplayer Var en högoddsare att det skulle ligga under dator...
Postad 29 januari 2009 - 05:15
Unregistered93edb1ba
-
Unregistered93edb1ba
-
Användare
-
-
198 inlägg
Hur kommer du förbi "meny" delen på ISO / IMG filerna? Min hänger sig likadan som för tex Skoda, att det blir svart och man måste dra ur sladden.
Jag har aldrig upplevt detta... Alla mina .iso filmer fungerar perfekt... Dom startar automatiskt att spelas, dvs den hoppar över alla menyer automatiskt och hoppar in i filmen direkt... Eftersom WD verkar veta om problemet måste en lösning komma till nästa firmware... Hoppas den inte dröjer för länge bara...
Postad 29 januari 2009 - 05:19
Unregistered93edb1ba
-
Unregistered93edb1ba
-
Användare
-
-
198 inlägg
Nu har mitt första problem upptäckts. Jag hade ju problem med att få den att fungera med macron från min fjärr, logitech harmony 555. Det var inte logitechen som var problemet utan det går inte alltid att sätta på den, även med orginalfjärren. Måste bryta strömmen helt några sekunder och sedan fungerar det. Har senaste fw men detta borde bero på något annat...?!
Jag hade också detta problem innan jag uppdaterade firmwaren... Efter det har jag aldrig behövt dra ur strömmen... Konstigt att spelarna verkar bete sig annorlunda... =(
Postad 29 januari 2009 - 06:18
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Jag hade också detta problem innan jag uppdaterade firmwaren... Efter det har jag aldrig behövt dra ur strömmen... Konstigt att spelarna verkar bete sig annorlunda... =(
Det har nog blivit lite bättre sedan jag uppdaterade, eller så inbillar jag mig bara?!
Postad 29 januari 2009 - 08:38
Marquiz78
-
Marquiz78
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Hejsan,
Har någon en billig lösning på en HDMI switch till WD´n, önskan är bild till projjen och till LCD´n utan att behöva skifta kabel. Skulle kabeln se länk nedan fungera (frågan är hur WD´n reagerar eftersom den ska känna av vilken mottagare den är kopplad till, gällande upplösning)? Kabeln på bilden är "HDMI ha till 2xHDMI ho".
Kjell
De flesta switcharna är flera in och en ut, WD´n skulle ju behöva en in och flera ut.
Hur hanterar WD´n kabelbyte när den är igång, tar den skada av att skifta HDMI kabel under drift om motagaren har annan upplösning?
Tacksam för svar 
Jag har samma funderingar och har en sån 2-1 splitter på ingång för testning. Kan återkomma med recension på hur det funkar. Vet dock inte riktigt när jag får den så det kan dröja lite...
Postad 29 januari 2009 - 12:16
Unregisteredd127a5b6
-
Unregisteredd127a5b6
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
En kompis till mig som köpte en western digital dagen efter har också lite problem med fjärrkontrollen. Den startar nämligen upp hans canal digital box... Förmodar att frekvenserna ligger ganska närma varandra i detta fallet.
Någon annan som varit med om detta?
När det gäller .iso frågan så skriver ju western digital själva att det inte finns någon support för detta, enligt tidiga inlägg i forumet... så man bör väl räkna det som en bonus att det fungerar. För mig har 4 utav 5 filmer fungerat i .iso format.
Den filmen som inte fungerade spelades upp i ca 30 sekunder sedan tappade jag kontakten med mediaspelaren.
Postad 29 januari 2009 - 20:06
Veratio
-
Veratio
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Hej,
Fantastisk liten maskin. Grymt nöjd. Jag har ett bekymmer som jag inte har sett någonstans att någon annan har. När jag pluggar in min 320 gb passport så står det "Storage can not aggregate". Jag har inte slut på hd (riktigt iaf).
Någon som får liknande någon gång?
//Niclas
Postad 29 januari 2009 - 20:56
Snäcke
-
Snäcke
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej införskaffade mig en box i dag. Allt funkar fint förutom fjärrkontrollen, är allmänt seg svarar inte på komandon. Man blir rätt iriterad på detta är de nån som har uppleft samma problem ??
Hej, Du verkar ha ungefär samma problem som jag. För ett par veckor sedan köpte jag en WD, jag kopplade den till LCD TV:n med HDMI men det gick knappt och navigera bland menyerna och den låste sig hela tiden med "hårdreset" som följd. Den kunde även få för sig och bläddra bland menyerna själv, jag räknade till c:a 100 bläddringar innan jag fick stänga av. Den reklamerade jag och fick en ny som inte fungerade något bättre, även den reklamerade jag. Så nu är jag inne på min 3:e. När inte heller den funkade så misstänkte jag att något annat måste vara fel. Det har visat sig att när jag kopplar den till tjock TV med composit som står i sovrummet så funkar den klockrent. Men när jag ansluter den på exakt samma sätt till LCD TV i vardagsrummet så funkar den inte alls. Det verkar som LCD TVn stör WD så den slutar fungera. Jag har testat och slagit av och på WD med placering 1-1,5m från TVn och då funkar den inte men om jag flyttade den runt hörnet på en bokhylla så var den inga problem. Nu har jag den c:a 2,5m ifrån men har ingen kabel som räcker till TVn så jag kan inte se någon bild. Ska köpa en längre kabel imorgon och testa vidare. Det verkar jätte märkligt att TVn kan störa ut WD Hör av er ni som har problem om det blir bättre om ni flyttar WD bort från TVn.
Postad 29 januari 2009 - 21:00
-Danne-
-
-Danne-
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
min står 1 dm från en lcd och jag har inga som helst problem iaf.
Postad 29 januari 2009 - 22:40
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Hej, Du verkar ha ungefär samma problem som jag. För ett par veckor sedan köpte jag en WD, jag kopplade den till LCD TV:n med HDMI men det gick knappt och navigera bland menyerna och den låste sig hela tiden med "hårdreset" som följd. Den kunde även få för sig och bläddra bland menyerna själv, jag räknade till c:a 100 bläddringar innan jag fick stänga av. Den reklamerade jag och fick en ny som inte fungerade något bättre, även den reklamerade jag. Så nu är jag inne på min 3:e. När inte heller den funkade så misstänkte jag att något annat måste vara fel. Det har visat sig att när jag kopplar den till tjock TV med composit som står i sovrummet så funkar den klockrent. Men när jag ansluter den på exakt samma sätt till LCD TV i vardagsrummet så funkar den inte alls. Det verkar som LCD TVn stör WD så den slutar fungera. Jag har testat och slagit av och på WD med placering 1-1,5m från TVn och då funkar den inte men om jag flyttade den runt hörnet på en bokhylla så var den inga problem. Nu har jag den c:a 2,5m ifrån men har ingen kabel som räcker till TVn så jag kan inte se någon bild. Ska köpa en längre kabel imorgon och testa vidare.
Det verkar jätte märkligt att TVn kan störa ut WD Hör av er ni som har problem om det blir bättre om ni flyttar WD bort från TVn.
Berätta vad för tv du har så kanske vi hittar problemet:)
Postad 29 januari 2009 - 23:02
Henrikgud
-
Henrikgud
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Berätta vad för tv du har så kanske vi hittar problemet:)
och kring utrustning
Postad 30 januari 2009 - 07:50
Snäcke
-
Snäcke
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag har en Philips 47PFL7603. Har provat med Ambilight på och av men ingen skillnad.
Övriga apparater har jag avstängda men har 2 fronthögtalare och 2 subbar på sidan om TV:n
Postad 30 januari 2009 - 09:46
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1 120 inlägg
Hej
Har några filmer som ligger i IMG format som jag inte kan spela...
Hur får man de att bli spelbara?
Kan man konvertera de till tex mkv eller iso eller hur gör man ..
Help help
Postad 30 januari 2009 - 10:09
Snäcke
-
Snäcke
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej
Har några filmer som ligger i IMG format som jag inte kan spela... Hur får man de att bli spelbara?
Kan man konvertera de till tex mkv eller iso eller hur gör man ..
Help help
Jag har bara ändrat filändelse till .iso så har de funkat.
Postad 30 januari 2009 - 10:17
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1 120 inlägg
Jag har bara ändrat filändelse till .iso så har de funkat.
Dum fråga kommer nu.... Vart ändrar jag filändelsen??
Postad 30 januari 2009 - 10:44
Unregistered9ce38e94
-
Unregistered9ce38e94
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
I utforskaren. Från kanonfilm.img till kanonfilm.iso Dum fråga kommer nu.... Vart ändrar jag filändelsen?? 
Postad 30 januari 2009 - 11:09
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1 120 inlägg
Ok... tack ska hem och testa..
Windows Vista verkar ha gömt filändelserna så får försöka få fram de först...
Postad 30 januari 2009 - 11:47
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Ok... tack ska hem och testa..
Windows Vista verkar ha gömt filändelserna så får försöka få fram de först...
det där e basic grejer:) men såhär gör du: 1öppna "dator"(utforskare) 2tryck på "alt" så kommer gamla menyn upp 3verktyg 4mappalternativ 5visning 6bocka ur "dölj filnamnstilläg för kända filtyper" kom ihåg nu när du ändrar att .mp3 eller .iso eller vad du ska ändra måste vara kvar! annars får du skriva i det igen för att filerna ska funka!
Postad 30 januari 2009 - 11:51
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Hur bra är Western Digital på att få fram ny mjukvara?
Har läst ( i tråden ) att det fortfarande återstår en del problem innan denna box blir perfekt.
Postad 30 januari 2009 - 11:58
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1 120 inlägg
kom ihåg nu när du ändrar att .mp3 eller .iso eller vad du ska ändra måste vara kvar! annars får du skriva i det igen för att filerna ska funka!
Eeeee vad menar du nu? Jag har ett par filmer som slutar med .img som spelaren inte tar utan vill ha den som .iso eller .mkv eller vad som nu får spelaren att spela upp de. Det är väl bara att ändra från tex blabla.img till blabla.iso eller? Märks det att jag inte är haj på detta eller?
Postad 30 januari 2009 - 12:02
Unregistered4b393341
-
Unregistered4b393341
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Hej,
Fantastisk liten maskin. Grymt nöjd. Jag har ett bekymmer som jag inte har sett någonstans att någon annan har. När jag pluggar in min 320 gb passport så står det "Storage can not aggregate". Jag har inte slut på hd (riktigt iaf).
Någon som får liknande någon gång?
//Niclas
jag fick det idag, stod att man måste ha 1220 mb eller nått sånt för att filsystemet skulle funka, tog bort en film sen funkade det
Redigerat av Unregistered4b393341, 30 januari 2009 - 12:03.
Postad 30 januari 2009 - 12:58
Unregistered6675e297
-
Unregistered6675e297
-
Forumräv
-
-
921 inlägg
Hur många är det som har problem med 1080p/24?
Jag kan köra det, men ibland så blir det partier på typ 10 skunder där det hackar fram.
Sen lossnar det och det går fint ett tag för att sedan hacka lite igen.
1080p/60 går dock utmärkt.
Detta mot en Pannasonic PT-AX100 projj.
Projektorn rapporterar 1080/24p så den skall väl ta den signalen.
// Cineoholic
Postad 30 januari 2009 - 13:38
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Eeeee vad menar du nu?
Jag har ett par filmer som slutar med .img som spelaren inte tar utan vill ha den som .iso eller .mkv eller vad som nu får spelaren att spela upp de.
Det är väl bara att ändra från tex blabla.img till blabla.iso eller?
Märks det att jag inte är haj på detta eller? 
ja du byter från vi säger att filmen heter beck.img till beck.iso varför jag sa mp3 är för att vi säger att en låt heter Peter_Joback.mp3 och du vill byta så måste du komma ihåg att filändelsen måste vara kvar, altså till Peter_Jöback.mp3 typ:) Hur många är det som har problem med 1080p/24?
Jag kan köra det, men ibland så blir det partier på typ 10 skunder där det hackar fram. Sen lossnar det och det går fint ett tag för att sedan hacka lite igen.
1080p/60 går dock utmärkt. Detta mot en Pannasonic PT-AX100 projj.
// Cineoholic
så har alla det förutom "slasher" som säger att han får det att funka.. men kör 1080p/60, man märker ingen skillnad:)
Postad 30 januari 2009 - 13:47
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1 120 inlägg
ja du byter från vi säger att filmen heter beck.img till beck.iso varför jag sa mp3 är för att vi säger att en låt heter Peter_Joback.mp3 och du vill byta så måste du komma ihåg att filändelsen måste vara kvar, altså till Peter_Jöback.mp3 typ:)
Strålande tack tack
Postad 30 januari 2009 - 15:31
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Hur många är det som har problem med 1080p/24?
Jag kan köra det, men ibland så blir det partier på typ 10 skunder där det hackar fram. Sen lossnar det och det går fint ett tag för att sedan hacka lite igen.
1080p/60 går dock utmärkt. Detta mot en Pannasonic PT-AX100 projj.
// Cineoholic
Om man läser tråden här och på AVSForum så är det uppenbart att 23,976Hz-serier och filmer (vilket är det vanligaste) inte fungerar. Detta problemet är precis som övriga mediaspelare har haft och kommer säkert att rättas till.
Postad 30 januari 2009 - 17:59
bonq
-
bonq
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Tänkte bara tillägga att jag också testat 24p läget med en bunte filmer nu och varken 1080p eller 720p funkar som dom ska utan hackar tydligt så fort det blir lite mer förändringar/rörelse i bilden.
Så än så länge så får man nog bara ge sig till tåls tills dom fixar det med nån firmware.
Postad 30 januari 2009 - 19:04
Unregisteredd835cead
-
Unregisteredd835cead
-
Användare
-
-
232 inlägg
Är det någon som har denna kopplad mot en pioneer plasma?
Postad 30 januari 2009 - 19:15
O_psycho_O
-
O_psycho_O
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hej, Du verkar ha ungefär samma problem som jag. För ett par veckor sedan köpte jag en WD, jag kopplade den till LCD TV:n med HDMI men det gick knappt och navigera bland menyerna och den låste sig hela tiden med "hårdreset" som följd. Den kunde även få för sig och bläddra bland menyerna själv, jag räknade till c:a 100 bläddringar innan jag fick stänga av. Den reklamerade jag och fick en ny som inte fungerade något bättre, även den reklamerade jag. Så nu är jag inne på min 3:e. När inte heller den funkade så misstänkte jag att något annat måste vara fel. Det har visat sig att när jag kopplar den till tjock TV med composit som står i sovrummet så funkar den klockrent. Men när jag ansluter den på exakt samma sätt till LCD TV i vardagsrummet så funkar den inte alls. Det verkar som LCD TVn stör WD så den slutar fungera. Jag har testat och slagit av och på WD med placering 1-1,5m från TVn och då funkar den inte men om jag flyttade den runt hörnet på en bokhylla så var den inga problem. Nu har jag den c:a 2,5m ifrån men har ingen kabel som räcker till TVn så jag kan inte se någon bild. Ska köpa en längre kabel imorgon och testa vidare.
Det verkar jätte märkligt att TVn kan störa ut WD Hör av er ni som har problem om det blir bättre om ni flyttar WD bort från TVn.
Ok ska tästa lite å kolla vad ja får för resultat..
Postad 30 januari 2009 - 19:24
Unregisteredd835cead
-
Unregisteredd835cead
-
Användare
-
-
232 inlägg
Postad 30 januari 2009 - 19:37
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Har du Samsung Lcd?
jag tror inte att det spelar nån vilken tv du har, det borde funka vilket som min wdtvhd funkar utan problem och jag har en panasonic pz70 om du undrar..
Postad 30 januari 2009 - 20:52
Unregisteredd835cead
-
Unregisteredd835cead
-
Användare
-
-
232 inlägg
Ok, Undrade eftersom det finns trådar på AVS forum där det kopplas ihop med Samsungs modeller.
Postad 30 januari 2009 - 22:39
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Undrar lite om man ska åka och byta sin WD i helgen?! Är less på att det inte går att sätta på den via fjärren. Det är säkert 50% av gångerna som jag måste resa mig, gå fram och dra ur sladden för att det ska funka.
Ringde onoff där jag köpte den och de sa att den inte byts ut utan ska repareras. Glöm det sa jag och tjejen blev osäker på om hon kunde lova mig en ny maskin. Få se hur jag gör... Synd på en maskin som annars är så klockren.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|