Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Squeezebox™ Duet *

1152 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 March 2009 - 13:20

theblinding
  • theblinding
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Har problem med fjärren, tappar kontakten med boxen hela tiden. Startar om fjärren så fungerar den att gå in på album och sätta igång något, sedan när man ska gå in igen fungerar det inte utan stannar i menyn där man väljer "Artist", "Album" , "Genre" osv. Startar man om den upprepas bara samma sak igen. I övrigt fungerar systemet, kan spela musik från datorn till boxen, men fjärren fuckar upp. Fel på den?

Redigerat av theblinding, 05 March 2009 - 13:22.

Postad 08 March 2009 - 13:50

Unregistered2ebcc76f
  • Unregistered2ebcc76f
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej!

Har nyligen köpt en Squeezebox Duet, den håller jag på att konfigurera nu. Men när jag ska ansluta receivern så funkar det inte, den hittar inte nätverket. När man först ska välja nätverk på kontrollen så har den inga problem att hitta men sen vill den inte.

Jag har en Netgear WNR2000 router.

Jag är väldigt tacksam för hjälp.

Med Vänliga Hälsningar
//Gurkah

Postad 11 March 2009 - 14:53

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
hmm försökt söka inom tråden men hittar inget svar.
tycker nu att min enhet beter sig lite random.

Vill gärna browsa mina artister sorterat efter music folder såsom dom ligger på min hdd, men den funktionen har helt plötsligt försvunnit. scrollhjulet är inte så roligt att bläddra med om man har några hundra artister :)

några förslag?

Postad 12 March 2009 - 07:43

blader_se
  • blader_se
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Vill gärna browsa mina artister sorterat efter music folder såsom dom ligger på min hdd, men den funktionen har helt plötsligt försvunnit. scrollhjulet är inte så roligt att bläddra med om man har några hundra artister :D

Plötsligt? Du menar att du haft funktionen nyligen?

Förr (slimserver) så måste man ange en folder under server settings där du har din musik, har du gjort det?

Hmm, inser just att jag också vill ha denna funktion (kör MusicIP och har däför lämnat rutan ovan tom), måste prova vid tillfälle...

Postad 15 March 2009 - 13:41

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0

Plötsligt? Du menar att du haft funktionen nyligen?

Förr (slimserver) så måste man ange en folder under server settings där du har din musik, har du gjort det?

Hmm, inser just att jag också vill ha denna funktion (kör MusicIP och har däför lämnat rutan ovan tom), måste prova vid tillfälle...

Tjenare

jepp har haft den tills samma dag jag skrev inlägget och jag har även senaste mjukvarorna. dock var hela systemet avstängt ver helgen (stugbesök) tillbaka upkopplat idag söndag och vips så var möjligheten att browsa mina mappar tillbaka :), skönt, men irriterande, för det lär ju hända igen...

Postad 15 March 2009 - 17:07

dannan
  • dannan
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Jag köpte squeesbox duet tidigare i vintras. Jag kör netgears redynas som server.

Jag har hela tiden haft stora problem med lagg och långa väntetider mellan låtar. Det är även långa väntetider när jag går in i mappar för att lista album.

Vad kan det vara för fel?

Jag får bara gröna staplar på nätverkstestet. Det finns inga andra komponenter inkopplade på närverket.

Någon som har en aning om vad det är för fel på mina grejer?

Fjärren har Version 7.3 r3476.
SqueezeCenter Version: 7.3.1 - 24372

Postad 16 March 2009 - 14:52

Unregistered6455d5d8
  • Unregistered6455d5d8
  • Forumräv

• 517 inlägg
  • 0

Jag köpte squeesbox duet tidigare i vintras. Jag kör netgears redynas som server.

Jag har hela tiden haft stora problem med lagg och långa väntetider mellan låtar. Det är även långa väntetider när jag går in i mappar för att lista album.

Vad kan det vara för fel?

Jag får bara gröna staplar på nätverkstestet. Det finns inga andra komponenter inkopplade på närverket.

Någon som har en aning om vad det är för fel på mina grejer?

Fjärren har Version 7.3 r3476.
SqueezeCenter Version: 7.3.1 - 24372

För lite minne kanske?

Postad 16 March 2009 - 19:53

Unregistered2ebcc76f
  • Unregistered2ebcc76f
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Nu har jag stött på ett problem med min Squezebox Duet, den fungerade helt felfritt fram tills ett par dagar sen. Då ville den helt plötsligt inte hitta Squeezenetwork. Recievern lyser visserligen vitt men kontrollen hittar det inte.

Vad kan detta bero på.

Väldigt tacksam för svar

Postad 17 March 2009 - 08:59

dannan
  • dannan
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

För lite minne kanske?

Hur menar du?

Kan man stoppa i mer minne i min readynas? Jag har inte mer än kanske 20GB musik. Resten av hårddisken är för tillfället tom. Jag har två st 500GB diskat i netgears X-raid.

Postad 17 March 2009 - 12:42

hebbarus
  • hebbarus
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej!

Vilken utgång på Duet ger bäst ljud, digital i någon av dess former eller RCA?

undrar
Daniel

Postad 17 March 2009 - 17:13

Unregistered6455d5d8
  • Unregistered6455d5d8
  • Forumräv

• 517 inlägg
  • 0

Hur menar du?

Kan man stoppa i mer minne i min readynas? Jag har inte mer än kanske 20GB musik. Resten av hårddisken är för tillfället tom. Jag har två st 500GB diskat i netgears X-raid.

Det var internminnet jag tänkte på. Behövs en hel del för att det ska flyta på har jag för mig. En polare fick betydligt bättre fart på allt när han skaffade mer iallafall.

//Jonas

Postad 17 March 2009 - 19:16

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

Hej!

Vilken utgång på Duet ger bäst ljud, digital i någon av dess former eller RCA?

undrar
Daniel

Beror vad du kopplar in den till, kopplar du in den till en bra DAC med digital kabel ger det bättre ljud än om du kopplar in den analogt till en bra förstärkare. Skall du bara koppla in den till en vanlig inte alltför dyr förstärkare skulle jag koppla in den analogt för då tror jag DAC'en i Duet'en är bättre än förstärkarens, men jag är inte helt säker. När du använder analoga kablar är det också värt att tänka på att de tunna lakrissnörena som följer med ger inte samma kvalitet som bättre analoga kablar. Sen beror det givetvis på vad du kopplar in den till om du kommer att höra någon skillnad, kopplar du in den till en enklare förstärkare och enklare högtalare kommer du sannolikt inte att höra någon skillnad oavsett hur du kopplar in den.

Som en jämförelse, om du inte hör skillnad på okompimerad musik (FLAC, WAV) jämfört med komprimerande förstörande format (MP3, AAC, WMA) så kommer du sannolikt inte heller att höra någon skillnad beroende på hur du kopplar in Duet'en till förstärkaren.

Postad 19 March 2009 - 11:21

dannan
  • dannan
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Det var internminnet jag tänkte på. Behövs en hel del för att det ska flyta på har jag för mig. En polare fick betydligt bättre fart på allt när han skaffade mer iallafall.

//Jonas

Jag har inte servern installerad på en dator. Det är netgears READYNAS DUO som är server.

Är det någon har som har upplevt samma problem? Jag gillar verkligen konceptet och att slippa ha en dator som står och snurrar. Men nu suger detta faktiskt...

Postad 19 March 2009 - 12:41

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Jag har inte servern installerad på en dator. Det är netgears READYNAS DUO som är server.

Är det någon har som har upplevt samma problem? Jag gillar verkligen konceptet och att slippa ha en dator som står och snurrar. Men nu suger detta faktiskt...

Du kan ju slänga i en GB ram i en duo, som standard sitter det väl bara 256MB.
200-pin DDR SODIMM PC2700 eller PC3200 är det du ska ha.

Postad 19 March 2009 - 13:05

dannan
  • dannan
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Detta vore ju grymt!

Jag hade ingen aning om att det gick. Jag har en 512 sticka pc2100 liggandess. Det borde också funka va? Är det flera platser eller bara en?

Man sabbar inte garantin om man gör så? Nån som har koll?

Postad 24 March 2009 - 13:47

Ka11e
  • Ka11e
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Jag sitter och väntar på att de ska fixa så att man kan styra Spotify via fjärren, är det någon som vet mer om detta?

Postad 25 March 2009 - 08:54

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Jag sitter och väntar på att de ska fixa så att man kan styra Spotify via fjärren, är det någon som vet mer om detta?

Det är nog många som vänter, men jag tror att Spotify prioriterar att släppa en mobilklient med tanke på att de söker S60 utvecklare på sin hemsida....
Däremot finns en lite omständig workaround, sök på pluginen waveinput....

Redigerat av what17ever, 25 March 2009 - 10:35.

Postad 26 March 2009 - 23:21

The Saint_79
  • The Saint_79
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej har en fråga som iallafall inte ja hittar på detta forum kring duetten ... har haft denna "underbara manick i ca tre veckor funka skit bra tills ja besölt mig för att skaffa en boom till köket (fredagen) på lördagen så gick (fanns inte vardagsrumsdelen kvar längre i squeezcenter)har fibblat med den nu i en vecka står hela tiden i min kontroll att det uppstod ett problem med anslutningen när ja ska koppla upp mig via mitt trådlösa nätverk är det någon som har varit med om samma sak????

Redigerat av The Saint_79, 26 March 2009 - 23:23.

Postad 27 March 2009 - 07:58

blader_se
  • blader_se
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

står hela tiden i min kontroll att det uppstod ett problem med anslutningen när ja ska koppla upp mig via mitt trådlösa nätverk är det någon som har varit med om samma sak????

Jag har fått detta ibland och funderar om controllern på något sätt letar efter dueten innan den försöker koppla upp sig mot squeezecenter???
För mig har det alltid hjälpt att först trycka på duettens knapp och leta efter den med controllern igen.

Postad 01 April 2009 - 20:01

Pompen
  • Pompen
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0
Kära Squeezeboxexperter!

Har införskaffat denna fina spelare och har ett par "korta frågor" som går ut på hur man redigerar i SqueezeCenter, eller om ni har någon bra länk som kan hjälpa mig:

1) När mina CD-skivor hamnat i SqueezeCenter hamnar låtarna i varje album i bokstavsordning istället för i skivans ordningsföljd. Hur ändra detta? Jag rippar mina CD-skivor i WAV-format med Windows Media Player (WMP 11), och där fungerar allt som det ska.

2) Första låten på i princip varje skiva saknas i albumen i SqueezeCenter, men finns korrekt i WMP 11. Däremot kan man hitta alla dessa första låtar som massa "Spår 1" under "Okänd Artist" i Squeezeboxen. Varför följer inte första låten på varje skiva med i albumet? Hur lösa detta?

3) WAV-filerna konverteras från 14411 kbit/s CBR till ca 700kbit/s ABR. Varför? Spelar det någon roll ljudmässigt?

Otroligt tacksam för varje svar ni kan ge mig! :)

Redigerat av Pompen, 04 April 2009 - 01:04.

Postad 02 April 2009 - 18:16

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

• 453 inlägg
  • 0
Jag har använt Iplus3 från Iriver som är deras program för rippning till iriverspelare. Där kan du ställa in att den skall rippa till flac utan att använda deras spelare. Nackdelen med flac är för mig att min duet hackar. Är antagligen det trådlösa nätverket som inte hänger med eller min qnap nas.

Postad 03 April 2009 - 05:57

Fella
  • Fella
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Har letat men hittar inget riktigt svar, så nu kommer en enkel fråga. Funkar hörlursutgången på fjärren till Squeezebox Duet? Ja eller Nej

//Fella

Postad 03 April 2009 - 07:36

afager
  • afager
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Har letat men hittar inget riktigt svar, så nu kommer en enkel fråga. Funkar hörlursutgången på fjärren till Squeezebox Duet? Ja eller Nej

//Fella

Jag uppdaterade server- och controllermjukvara igår till senaste release. Det visar sig då att hörlurslyssning är "Beta"-funktionalitet, dvs inte helt klart. Jag lyckades få ljud genom hörlurarns EN gång, efter några timmars fipplande. Jag testade att byta hörlurar, och sedan dess dött igen...

Det finns tydligen en fix man kan göra genom att göra en "remote login" på controllern och greja lite, men jag väntar nog hellre på en stabil release.

Sammanfattningsvis för att svara på din fråga så skulle jag säga: mera "nej" än "ja".

Redigerat av afager, 03 April 2009 - 08:14.

Postad 03 April 2009 - 09:01

Unregistered9e9ab13d
  • Unregistered9e9ab13d
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Det är inte så ofta jag använder det men dom gånger jag har gjort det har det funkat fint så jag säger mer ja än nej... :)

Postad 03 April 2009 - 16:35

Fella
  • Fella
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Det är inte så ofta jag använder det men dom gånger jag har gjort det har det funkat fint så jag säger mer ja än nej... :)

Hmmmmmmm. har du och afager olika? eller är det så enkelt att din är nyare? mystiskt.........
//Fella

Postad 03 April 2009 - 17:27

skane
  • skane
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0
En fråga fungerar mer än en utgång samtidigt?
Dvs jag vill ansluta Squeezeboxen till två olika förstärkare genom tex dig optic på en och analog eller coax på den andra och då få (samma musik) på två våningar.

Postad 03 April 2009 - 19:02

Pompen
  • Pompen
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0

En fråga fungerar mer än en utgång samtidigt?

Jag svarar ja.
Jag kopplade en RCA-kabel från analog utgång och koaxial från digital utgång och körde in bägge samtidigt i min förstärkare för att höra vilket som lät bäst. Det kom ljud till båda ingångarna.

Postad 03 April 2009 - 20:15

skane
  • skane
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

Jag svarar ja.
Jag kopplade en RCA-kabel från analog utgång och koaxial från digital utgång och körde in bägge samtidigt i min förstärkare för att höra vilket som lät bäst. Det kom ljud till båda ingångarna.

Tack då får det bli ett köp ;)

Postad 06 April 2009 - 00:37

Pompen
  • Pompen
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0
Jösses...

Först rippar jag 100 CD-skivor i WAV. Då visar det sig att Squeezeboxen inte stödjer detta map taggningen. Alla spår visas i bokstavsordning på varje skiva istället för i skivans riktiga ordning.

OK, då provar jag att rippa i WMA Lossless. Upptäcker efter 50 CD-skivor att inte heller detta stöds av Squeezeboxen. Det går nämligen inte att ff/rew med fjärren i det formatet.

Finns det något format som Squeezeboxen stödjer fullt ut som inte är lossy? Fungerar verkligen FLAC, eller dyker det upp någon bugg där med?

Jag är väldigt extremt trött på att rippa skivor... "Om du inte har något att göra -Köp en Squeezebox!"

Postad 06 April 2009 - 06:48

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Jösses...

Först rippar jag 100 CD-skivor i WAV. Då visar det sig att Squeezeboxen inte stödjer detta map taggningen. Alla spår visas i bokstavsordning på varje skiva istället för i skivans riktiga ordning.

OK, då provar jag att rippa i WMA Lossless. Upptäcker efter 50 CD-skivor att inte heller detta stöds av Squeezeboxen. Det går nämligen inte att ff/rew med fjärren i det formatet.

Finns det något format som Squeezeboxen stödjer fullt ut som inte är lossy? Fungerar verkligen FLAC, eller dyker det upp någon bugg där med?

Jag är väldigt extremt trött på att rippa skivor... "Om du inte har något att göra -Köp en Squeezebox!"

Taggar i wav, det har jag inte sett. Har du verkligen taggar i dom filerna? Om du vill använda wav (av någon anledning) får du väl lägga till låtnummer i början på filnamnet. Det borde lösa problemet med ordningen. Annars är det rekommenderade formatet flac. Jag köpte min första Squeezebox för 3½ år sen och jag har inte haft några problem med flac.

Postad 06 April 2009 - 08:36

blader_se
  • blader_se
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Min har fungerat efter firmware uppgraderingar, men sedan lagt av efter en stund. Ny firmware uppdatering så fungerade det igen en stund, nu funkar det inte.

Mitt svar är Nej, hörlursutgången fungerar inte.

Postad 06 April 2009 - 09:49

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Jösses...

wav stödjer inte taggar som sagt, wma-lossless... tja. M$ :wub:

Flac stödjer allt. Det är väl i stort sett standardformatet att använda för lossless komprimering. Kör det så blir du nöjd!

Postad 07 April 2009 - 14:33

Pompen
  • Pompen
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0

Flac stödjer allt.

Har nu rippat två CD i FLAC med Winamp.

Allt fungerar i Winamp, men när SqueezeCenter importerar filerna tappar den Albumart. Albumart ligger som jpeg i Albumsmappen tillsammans med FLAC-filerna i Vistas Utforskare. Varför följer inte Albumart med till Squeezeboxen? Hur få in den? :)

Martin> Jag vet att du rekommenderar EAC, men det programmet är så tidskrävande. Jag har en totalkass rygg så ju mindre tid framför datorn ju bättre. Största anledningen att jag köpte Squeezebox var just för att slippa gå upp och byta skiva i CD-spelaren stup i kvarten (pga ryggen).

Postad 07 April 2009 - 14:49

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0
Har du döpt filerna till cover.jpg?

Postad 07 April 2009 - 15:06

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Martin> Jag vet att du rekommenderar EAC, men det programmet är så tidskrävande. Jag har en totalkass rygg så ju mindre tid framför datorn ju bättre. Största anledningen att jag köpte Squeezebox var just för att slippa gå upp och byta skiva i CD-spelaren stup i kvarten (pga ryggen).

Rippa dom i dpoweramp istället, det är också kanon.

Ang album art, jag finner det bäst att baka in omslagen i taggarna. Det är kanoners.

Postad 07 April 2009 - 15:24

Pompen
  • Pompen
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0

Har du döpt filerna till cover.jpg?

Har nu provat att döpa om dem till cover.jpg. Tyvärr hjälpte det inte...

Rippa dom i dpoweramp istället, det är också kanon.

Ang album art, jag finner det bäst att baka in omslagen i taggarna. Det är kanoners.

OK, jag provar dpoweramp imorgon. Att baka in omslagen i taggar, kan inte detta ske per automatik? Som sagt ju mindre jobb ju bättre. 400 CD-skivor väntar ivrigt på att komma in i ( :) ) Squeezeboxen. Jag har inget emot att pilla med datorer, men min rygg har det...

Tack så här långt!

Postad 07 April 2009 - 15:39

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0

Har nu provat att döpa om dem till cover.jpg. Tyvärr hjälpte det inte...

Scannade du om databasen efteråt?

Postad 07 April 2009 - 15:55

Pompen
  • Pompen
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0

Scannade du om databasen efteråt?

Japp! Jag tog det säkra före det osäkra och startade om både datorn, Controllern samt scannade om SqueezeCenter 3 gånger. Men nej, något skivomslag dök ej upp...

Edit: Programmet (eller snarare programmen) dBpoweramp verkar reda ut det mesta!

Redigerat av Pompen, 08 April 2009 - 00:24.

Postad 09 April 2009 - 07:56

Ram-Bo
  • Ram-Bo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej,
Jag använder mig av ett program som heter mp3toys,
http://www.mp3toys.net/
Jag anväder det enbart för att hitta/importera omslag till min mp3 samling även om det har en massa andra funktioner.Har i stort sett fungerat klockrent, innan hade jag inte ett omslag nu har jag till 99% fina omslag som visas i duet controllern. Finns en demo som funkar typ 30 dagar om man vill prova,

Postad 09 April 2009 - 12:49

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0
Någon som hört om Squeezebox kommer lägga till någon funktion för Spotify?
Hade för mig att jag läst det någonstans, men det kanske bara var ett löst rykte?
Hade inte varit helt fel dock...

Postad 10 April 2009 - 08:43

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Någon som hört om Squeezebox kommer lägga till någon funktion för Spotify?
Hade för mig att jag läst det någonstans, men det kanske bara var ett löst rykte?
Hade inte varit helt fel dock...

Tyvärr är det nog bara ett rykte. Det fins en plugin: http://wiki.slimdevi...aveInput_plugin
men den gör bara att det ljud som PC spelar (tex spotify) kan spelas upp på Klämlådan, lite primitivt.
Sedan har ju Spotify släppt ett API så att man kan utveckla egna klienter, men det verkar vara starkt begränsat vad gäller plattformar.

Postad 14 April 2009 - 17:42

Fella
  • Fella
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Hur gör man för att ändra WEP nyckel i nätverket, det går ju bara att använda sig av A-F samt 0-9 när man skall konfigurera fjärren till Squeezebox Duet, (mitt nätverk har andra bokstäver)

//Fella

Redigerat av Fella, 14 April 2009 - 18:21.

Postad 14 April 2009 - 20:38

Fella
  • Fella
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Hur gör man för att ändra WEP nyckel i nätverket, det går ju bara att använda sig av A-F samt 0-9 när man skall konfigurera fjärren till Squeezebox Duet, (mitt nätverk har andra bokstäver)

//Fella

Nu är det kirrat, bara resten kvar, typ ta reda på pinkoden, att allt ska vara så f....bannat krångligt.

Postad 16 April 2009 - 06:26

Fella
  • Fella
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Nu är det kirrat, bara resten kvar, typ ta reda på pinkoden, att allt ska vara så f....bannat krångligt.

Efter flertalet omstarter och återgång till fabriksinställning så lyckades det.
Fick även ändra WEP-nyckeln i routern, nu är man på G.........

//Fella

Postad 19 April 2009 - 00:27

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Funderat på Squeezebox i ett par år nu. Är väl snart dags att slå till:)

En fundering angående denna Duet controller. Vad är det för volym man styr?
Skulle ju vilja kunna styra förstärkarens volym med den.

Är Duet att föredra framför SB3?

Postad 19 April 2009 - 01:47

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Är Duet att föredra framför SB3?

Beror på vem du frågar skulle jag nog säga.

Själv tycker jag duett suger rätt hårt.

Postad 19 April 2009 - 20:41

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0

Beror på vem du frågar skulle jag nog säga.

Själv tycker jag duett suger rätt hårt.

OK, av vilka anledningar?

Postad 19 April 2009 - 21:56

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

OK, av vilka anledningar?

Tycker inte fjärren är lika smidig som en vanlig "classicfjärr"
Går snabbare att hitta det man ska ha med en classic och lazysearch.

Postad 19 April 2009 - 23:14

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Ok, nackdelen med SB3 tycker jag att det bara är enkelradig meny. Samt så ska man ju lyckas se displayen tydligt från 4 meter håll......

Det bästa vore att köpa sb3 samt controllern. Så kan jag använda både och kanske....

Hur är battertiden på duet controllern?

Postad 20 April 2009 - 13:33

skane
  • skane
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0
Lite underliga frågor som jag hoppas få svar på :)
Kan man stänga av den trådlösa funktionen helt och hållet på Classic och boom modellerna?

Jag vet att controllen på duet kör trådlöst men kan man stänga av controllen efter man har spelat klart? även här menar jag totalt avstängd. (förutom att plocka ur batteriet på controllen ;) )
Samt går det att stänga ner receivern på duet från att sända trådlöst på ett enkelt sätt typ avstängningsknapp efter man har spelat klart eller får man problem vid nästa uppstart då?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.