* Officiell Tråd - Samsung Omnia HD *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 20 september 2009 - 14:54
Postad 20 september 2009 - 17:55
Är det grattis att man använder GPS i Omnia HD och hur får man igång det?
Tack,
Postad 21 september 2009 - 19:13
Hej,
Är det grattis att man använder GPS i Omnia HD och hur får man igång det?
Tack,
Ja kartorna och programmet ligger redan i telen när du får den och du får dessutom en skiva med för att installera om eller uppdatera kartor mm. När du startar Route 66 så registreras din användare första gången med några enkla isteg, sen är det bara att köra.
Postad 21 september 2009 - 19:52
Postad 21 september 2009 - 20:07
tack
Postad 21 september 2009 - 21:03
Ja, jag vet, jag har frågat förr men jag behöver en timer till min telefon. Någon som har en direktlänk där jag kan ladda ner den?
Sök på Timemachine i google. Den använder jag.
edit: http://www.ziddu.com...20.sis.rar.html
Redigerat av feducci, 21 september 2009 - 21:06.
Postad 21 september 2009 - 23:16
Postad 22 september 2009 - 16:40
Sök på Timemachine i google. Den använder jag.
edit: http://www.ziddu.com...20.sis.rar.html
Tack för det! Ytterligare en fråga från teknikgeniet...ska jag öppna den först eller föra över den till telefonen? Ge gärna instruktioner annars så klantar jag till det.
Postad 22 september 2009 - 19:28
Tack för det! Ytterligare en fråga från teknikgeniet...ska jag öppna den först eller föra över den till telefonen? Ge gärna instruktioner annars så klantar jag till det.
1. Packa upp rar-filen.
2. För över till telefonen och starta den i filhanteraren ELLER installera den via PC Studio 7 genom att trycka på "Install applications" ikonen längst ner till vänster.
3. Good Luck!
Postad 23 september 2009 - 16:52
1. Packa upp rar-filen.
2. För över till telefonen och starta den i filhanteraren ELLER installera den via PC Studio 7 genom att trycka på "Install applications" ikonen längst ner till vänster.
3. Good Luck!
Nu har jag kommit så långt att filen ligger på telefonen men när den skulle installeras så varnades det för att den inte är kompatibel med telefonen. Är det bara att köra ändå?
Postad 23 september 2009 - 18:39
Nu har jag kommit så långt att filen ligger på telefonen men när den skulle installeras så varnades det för att den inte är kompatibel med telefonen. Är det bara att köra ändå?
Ja det är bara att köra.
Bente: Antagligen inte, men posta länken 10 ggr till så vill alla ha den sen.
Postad 23 september 2009 - 20:16
Nu till nästa: GPS.
Hur skriver man i den platsen man vill åka till? På telefonen eller datorn? Finns det någon manual (på svenska) till Route 66? Den som kommer med telefonen är inte mycket att hänga i julgran.
Postad 23 september 2009 - 21:41
Stort tack till er för hjälpen med Timemachine.
Nu till nästa: GPS.
Hur skriver man i den platsen man vill åka till? På telefonen eller datorn? Finns det någon manual (på svenska) till Route 66? Den som kommer med telefonen är inte mycket att hänga i julgran.
jag gör så att ja trycker på blåa raden längst ner på skärmen, väljer "sök" sen väljer jag antingen via "adress" eller "fritext" och skriver in destinationen jag vill till...trycker på val och sök, så får den leta upp rätt adress och då är det "val" igen som gäller och där trycker du på "kör till" så kommer det lösa sig superfnt!
kan säga såhär att Route66 hittar adresser som inte min nya "halvdana" TOMTOM gps på jobbet gör och då är ändå TOMTOM:en ny!

Ja det är bara att köra.
Bente: Antagligen inte, men posta länken 10 ggr till så vill alla ha den sen.
haha, det roliga är att nu efter jag skrivit det andra gången så har jag faktiskt fått ett erbjudande!

right back at ya!
Postad 24 september 2009 - 17:53
jag gör så att ja trycker på blåa raden längst ner på skärmen, väljer "sök" sen väljer jag antingen via "adress" eller "fritext" och skriver in destinationen jag vill till...trycker på val och sök, så får den leta upp rätt adress och då är det "val" igen som gäller och där trycker du på "kör till" så kommer det lösa sig superfnt!
kan säga såhär att Route66 hittar adresser som inte min nya "halvdana" TOMTOM gps på jobbet gör och då är ändå TOMTOM:en ny!
STORT TACK!!!
Postad 27 september 2009 - 16:08
Under "Bilder och video" i Galleriet så dyker det upp ett antal lika dana symboler som just nu är en låt men den kan inte tas bort. Förstår ni vad jag menar? Någon som har samma problem? Någon som vet hur man blir av med det?
Postad 27 september 2009 - 16:28
du måste gå in i filhandteraren o formatera massminnet då försvinner dom men komihåg o spara allt du vill ha kvar så du kan lägga in det igenJag testar att ta upp ett problem som jag lyft förut men inte fått något napp.
Under "Bilder och video" i Galleriet så dyker det upp ett antal lika dana symboler som just nu är en låt men den kan inte tas bort. Förstår ni vad jag menar? Någon som har samma problem? Någon som vet hur man blir av med det?
Postad 27 september 2009 - 20:22
du måste gå in i filhandteraren o formatera massminnet då försvinner dom men komihåg o spara allt du vill ha kvar så du kan lägga in det igen
Tack för tipset jag ska genast göra det. Betyder det att problemet inte kommer att återkomma? En bugg eller har jag gjort något fel?
Postad 28 september 2009 - 15:06
det borde inte komma tillbaka det har inte gjort det på min iallafallTack för tipset jag ska genast göra det. Betyder det att problemet inte kommer att återkomma? En bugg eller har jag gjort något fel?
Postad 28 september 2009 - 19:00
Jag funderar att köpa bluetooth headset till Samsung I8910 Omnia HD och jag skulle gärna vilja ha några tips om några bra bluetooth headset?Jag tittade på den här https://www.prisjakt...kt.php?p=288785 men vet inte.
Tack,
Redigerat av Unregistereda5afe3f2, 28 september 2009 - 19:02.
Postad 01 oktober 2009 - 20:48
När jag skickar mms blir bilden klockren hos mottagaren, men när jag tar emot en bild är den väldigt liten och har en storlek på runt 10 kb.
Jag läste längre bak i tråden att fler hade samma problem, men jag hittade ingen lösning.
Redigerat av Sunbringer, 01 oktober 2009 - 20:49.
Postad 03 oktober 2009 - 07:49
Postad 03 oktober 2009 - 09:57
Postad 03 oktober 2009 - 10:01
Bilderna som skickas är på flera megabyte men de anländer på några Kb. Jag skickade till exempel ett mms från min egen lur till min egen lur med en bild på ungefär 3,9 mb och i mms:et blev den 25 Kb. När jag däremot skickar samma bild i ett mms till en person med Iphone och en med Omnia I900 så blir bilden och filstorleken mycket större.
Den exakta filstorleken kontrollerade jag bara på Omnia I900 och där blir samma bild 266 kb stor jämfört med min Omnia HD där den blir 25 kb stor.
Filen är alltså mer än 10 gånger större.
Finns det inte fler som har irriterat sig på detta, eller kanske till och med kommit på någon lösning på problemet?
Redigerat av Sunbringer, 03 oktober 2009 - 10:05.
Postad 03 oktober 2009 - 15:53
När jag ska skriva in address och sen söker på addressen så hittar den aldrig!:S
Vad ghör jag för fel,måste jag aktivera GPS:en på nåt sätt?
Tacksam för hjälp
Postad 03 oktober 2009 - 16:46
http://gizmogates.co...?num=1243909218
Hur installera du det?Får man ladda hem det till datorn först och sen föra över det till telefonen eller?
Postad 03 oktober 2009 - 22:30
Men jag undrade om någon av er testat att använda sig av fildelning via W-lan och hittat det på telefonen.
På vissa nokia finns någonting som heter "hemmedia" men på I8910 så hittar jag inget i den stilen. Jag vet inte hur man går till väga för att kunna dela direkt till sin telefon.
Hoppas någon vet hur man gör, eller vilket program som behövs för att man ska kunna göra det.
Postad 05 oktober 2009 - 10:06
Har tappat den säkert 7 ggr från minst 1 m höjd och ett par gånger rätt på stengolv eller liknande utan minsta märke eller fel.
I helgen tappade jag den på gårdsplanen hos mina föräldrar och det kom ett skyfall i 20 min. När farsan ringde till den o hittade den tillslut 30 cm från däcket på morsans bil där hon precis parkerat funkade den som vanligt, men var helt lerig.

Har inte märkt att något inte funkar som det ska och det är väl ett par små märken på kanten på telefonen.
Värt att tillägga är att jag oftast är mycket rädd om mina prylar, men senaste veckan haft grymt oflyt med min mobil...
Postad 06 oktober 2009 - 17:28
Postad 06 oktober 2009 - 18:16
tack om någon snäll vet

edit: har fasen sökt genom hela internet efter en sladd till omnia hd, hittar bara till omnia men inte hd v ersionen
Redigerat av richie_n, 06 oktober 2009 - 18:41.
Postad 07 oktober 2009 - 15:42
Samma sak hände mig när min telefon var helt ny.En liten varning..........!!!
http://forums.samsun...-up-failed.html
Min HD stektes igår kväll
Lämna in den så kommer serviceverkstaden ladda in ny mjukvara så den funkar igen.
Postad 08 oktober 2009 - 23:43
Lämna in den så kommer serviceverkstaden ladda in ny mjukvara så den funkar igen.
Ordnade det själv....

Med hjälp av denna.............http://samsungi8910omnia.com/how-to-flash-and-debrand-your-samsung-i8910-debrand-tutorial/
"like a walk in the park"....

Postad 09 oktober 2009 - 06:41
Jag har lagt in två som jag tycker är bra:
Mobipocket - Ebookläsare www.mobipocket.com
Google Maps - Kartprogram maps.google.se
Redigerat av Sunbringer, 09 oktober 2009 - 06:41.
Postad 09 oktober 2009 - 18:16
HEJ! finns på Ebay beställde en idag,107kr med frakt.var köper man en tv ut sladd till omnia hd?
tack om någon snäll vet
edit: har fasen sökt genom hela internet efter en sladd till omnia hd, hittar bara till omnia men inte hd v ersionen
Postad 09 oktober 2009 - 19:01
En av skillnaderna jag upptäckt hittils är att om du håller ner menyknappen en stund så kan man bläddra mellan de öppna programmen på ett mycket bättre sätt, typ lika som du kan bläddra i webbläsaren.Vad är skillnaderna på den nya firmwaren jämfört med den gamla?
Någon som vet hur man får smileys funktion till sms...
Postad 09 oktober 2009 - 19:02
Hurra nu finns nya Firmware att hämta med Pcstudio.
Inte en dag för tidigt.......dom e inte snabba

Postad 09 oktober 2009 - 21:40
Postad 09 oktober 2009 - 21:50
Postad 09 oktober 2009 - 22:35
Har åxå problem ibland, studion säger att den har problem med kontakten med telefon.Jag har lite strul med att få telefonen och studion. Jag använder usb kabel och studion får kontakt med telefonen så jag tex kan gå in på filerna men det är bara ibland som telefonens namn står i "studiofönstret" så jag kan dra och släppa dit. Gör jag något fel?
Postad 10 oktober 2009 - 00:05
Vad är skillnaderna på den nya firmwaren jämfört med den gamla?
Har dom lyckats fixa till bildformatet, när man laddar över bilderna från mobilen till en vista dator?
Postad 10 oktober 2009 - 10:41
Nu finns det första forumet på svenska som enbart handlar om Samsung Omnia HD.

http://samsungomniahd.egetforum.se/
Postad 10 oktober 2009 - 14:07
Ja, det har domHar dom lyckats fixa till bildformatet, när man laddar över bilderna från mobilen till en vista dator?
Postad 12 oktober 2009 - 19:10
När jag kopierar en cd via WMP så känner den av vad låtarna heter osv. Kan inte PC Studio göra detta eller gör jag fel? Någon som vet....
bump...
Postad 13 oktober 2009 - 15:28
Postad 14 oktober 2009 - 05:09
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar