* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*
2277 svar till detta ämne
Postad 24 October 2009 - 08:36
subxero
-
subxero
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag hade kanske inte världens bästa förklaring.. Men det är iallafall ett program som läser av visitkort, tolkar informationen och lägger in det i telefonen. Så om du håller kameran över ett visitkort, så läser programmet av visitkortet med hjälp av kameran. Så om du inte har möjlighet att ta med dig ett kort så är det bara att fotografera och låta programmet sköta resten. Det gick även att ta bilder på webbsidor och få programmet att göra om allting till redigerbar text i telefonen.. Från foto till text helt enkelt.
Visitkorts scanning har SE haft länge på sina lurar med UIQ OS.. jag hade det på min w960i
Redigerat av subxero, 24 October 2009 - 08:40.
Postad 24 October 2009 - 08:47
john7612
-
john7612
-
Användare
-
-
147 inlägg
Jag kör via hemsidan ownskin.com. OBS! Den sidan är besudlad med reklam och det kommer pop-up reklam fastän jag har spärrat sådant. Det kommer också ibland med ett par extraprogram med i installationen när du installerar ditt tema i luren. Dessa program verkar vara länkar till mobilsidor. Tror inte att dom är skadliga dock. Finns två olika alternativ att redigera sitt tema med. Jag valde "pro" tror jag. Välj download to you phone när du är klar så laddas filen ner till din dator och du kan föra över den där. Temana funkar som sagt var inte alltid klockrent men det antar jag är pga att det finns små skillnader mellan Nokia 97 och Satio. Mitt klingontema som jag gjorde igår blev skiiiiitsnyggt! Lycka till!
tackar som fan
Postad 24 October 2009 - 09:47
infreeze
-
infreeze
-
Amatör
-
-
60 inlägg
vafan någon som vet hur man deletar sina simkontakter i satio?
Postad 24 October 2009 - 09:52
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Öppna fönstret där du skriver in telefonnummer för att ringa upp någon. (Genvägen längst till vänster i startmenyn). Skriv in följande siffror (inklusive * och #) - *#62209526#
När du gjort det så kommer det öppnas en liten skylt där MAC-adressen står. Skriv in den i inställningarna för routern, spara och starta om routern om det behövs och sen är det bara att börja surfa! Mycket nöje // Martin
Eller använd standard SonyEricsson servicemeny: Tryck snabbt efter varandra (i icke knapplåst läge): Höger,vänster,höger,höger,vänster,höger I Serviceinformation->Maskinvaruinformation så har du bla MAC addressen. Höger = Röd knapp med överkryssad telefonlur Vänster= Grön knapp med lyft telefonlur
Redigerat av what17ever, 27 October 2009 - 07:50.
Postad 24 October 2009 - 11:46
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1292 inlägg
Någon som har lite tips på spel man kan lägga in i Sation?
Har testat en hel del spel av varierande kvalité.
Postad 24 October 2009 - 12:35
Downhill
-
Downhill
-
Användare
-
-
216 inlägg
Någon som har lite tips på spel man kan lägga in i Sation?
Har testat en hel del spel av varierande kvalité.
Jag själv sitter o spelar Airport touch, speedtest, idiot test 1 och 2 samt Paintball II.. Jag är inte helt säker på om alla dessa är freeware men jag har hittat spelen på till exempel dailymobile.se och de andra sidor som Satio Launch Blog länkar till..
Postad 24 October 2009 - 12:46
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1292 inlägg
Själv har jag installerat Sonic Unleashed, Block Breaker 2 Deluxe, Wimbledon 09, Big Range Hunter...
Postad 24 October 2009 - 13:00
SirSkorpan
-
SirSkorpan
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Öppna fönstret där du skriver in telefonnummer för att ringa upp någon. (Genvägen längst till vänster i startmenyn). Skriv in följande siffror (inklusive * och #) - *#62209526#
När du gjort det så kommer det öppnas en liten skylt där MAC-adressen står. Skriv in den i inställningarna för routern, spara och starta om routern om det behövs och sen är det bara att börja surfa! Mycket nöje // Martin
Tack så mycket. Nu funkar wlan också  Vart hittar man såna där smidiga små koder? Mitt nästa problem som jag undra över är om man kan göra media bibliotek (eller mappar) privata. Som det är nu ligger ju alla bilder man tar för alla att se om man går in på Photo (i media menyn) och går in i uppspelningsvyn (den lilla vita play knappen). (gäller ju musik och videos också). Och en sista fundering för nu. Hur kan man stänga av ljudet från knapparna på dailern när man pratar med nån. dvs om jag pratar med nån och får ett telefonnummer som jag vill spara så tar jag upp dailern och skriver in numret för att spara det då kommer det ett otrevligt litet pip i andra sidan. Kan jag stänga av det på nått sätt? Väl Mött! /Skorpan
Postad 24 October 2009 - 13:42
leafgren
-
leafgren
-
Användare
-
-
114 inlägg
Min hörlur i telfonen skrapar vid samtal.
Någon som har samma problem?
Liiiiite irriterande!
Postad 24 October 2009 - 14:06
SirSkorpan
-
SirSkorpan
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Själv har jag installerat Sonic Unleashed, Block Breaker 2 Deluxe, Wimbledon 09, Big Range Hunter... 
Vart hittar man sånt? och hur mycket kostar det? Inget skrapande hos mig. Väl Mött! /Skorpan
Redigerat av SirSkorpan, 24 October 2009 - 14:06.
Postad 24 October 2009 - 14:15
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
En Satio beställd för mig. Började bli dags för ny mobil och ville åt PS3-styrningen, kikade på Aino:n först men fördålig funktion med peksärmen på den och gillade inte kalenderfunktionen i den.
Var in på det lokala MediaMarkt och fingrade på dom, kollade vad det skulle kosta att förlänga mitt nuvarande abonnemang och priset jag fick där var nästan 1000kr dyrare (938kr exakt) än samma deal på Katshing.se där jag har handlat tidigare och så blev det även nu.
Postad 24 October 2009 - 14:20
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1292 inlägg
Vart hittar man sånt? och hur mycket kostar det?
Inget skrapande hos mig.
Väl Mött! /Skorpan
Finns flera forum, har länkat tidigare i den här tråden!! Hm, kostar? Ingenting.. Har hämtat alla mina från Symbianism.
Postad 24 October 2009 - 14:58
infreeze
-
infreeze
-
Amatör
-
-
60 inlägg
jag har med upplevt att det scorrar men då har jag bara sänkt ljudet lite, sedan vill jag veta hur man fan tömmer simkortet på kontakter....om man nu kopierar numrena ifrån telefonen till sim så sparar fan den inte över dom gamla utan lägger till dubbel
Redigerat av infreeze, 24 October 2009 - 15:01.
Postad 24 October 2009 - 15:24
Downhill
-
Downhill
-
Användare
-
-
216 inlägg
En Satio beställd för mig. Började bli dags för ny mobil och ville åt PS3-styrningen, kikade på Aino:n först men fördålig funktion med peksärmen på den och gillade inte kalenderfunktionen i den.
Var in på det lokala MediaMarkt och fingrade på dom, kollade vad det skulle kosta att förlänga mitt nuvarande abonnemang och priset jag fick där var nästan 1000kr dyrare (938kr exakt) än samma deal på Katshing.se där jag har handlat tidigare och så blev det även nu.
Ledsen att göra dig besviken men Satio stödjer varken PS3-styrning eller DLNA.. Det är det bara Aino som gör. Förövrigt så hittade jag koderna när jag sökte runt lite på internet.. Så det är bara att googla!
Postad 24 October 2009 - 16:53
grabbengrus
-
grabbengrus
-
Användare
-
-
122 inlägg
Okaj, idag var jag inne på en butik och testade både Aino och Satio, jag trodde förut att jag ville ha en Aino men efter att ha testat den så tycker jag mest att det är lite mkt plojlur över den så över till Satio då som är det som denna tråd handlar om  !
Satio är en tjusig mackapär helt klart, jag gillar nog den metallicröda bäst. Det som slog mig är att den inte var så fasligt stor och klumpig som jag hade trott, den glider ner lätt i bakfickan och och känns inte så mkt större än min nuvarande Nokia N82, lite bredare men inte tjockare vilket är positivt.
Det fanns två testexemplar, en med skyddsfilm på displayen och en utan, den med skyddsfilm var skittrög (precis som några nämnt tidigare i tråden) och var inte alls rolig att använda medans den utan skyddsfilm fungerade helt ok. Skärmen är annars hur klar som helst och bland det bästa jag sett, kameran alla tiders och kanske bara det ett argument för att köpa Satio.
Tyvärr så verkar dock skärmen vara rätt ömtålig (pga att den är resistiv) och då den inte fungerar så värst bra med skyddsfilm så måste man ju nästan gå omkring med den i en skyddsvante i ur och skur för att slippa repor och annat.
T ex på en Nokia 5800 så är ju den skärmen lite nersänkt och på så sätt lite mer skyddad men på en Satio är skärmen mer exponerad liksom. Tycker nog att Satio hade varit bättre med kapacitiv skärm.
Hur gör ni som köpt Satiolur, går ni omkring med den i ngn skyddspåse/väska eller stoppar ni ner den i bakfickan och skiter i reprisken? Det kanske bara är jag som är lite onödigt nojjig över detta  ?
Postad 24 October 2009 - 17:06
star trek
-
star trek
-
Användare
-
-
143 inlägg
Okaj, idag var jag inne på en butik och testade både Aino och Satio, jag trodde förut att jag ville ha en Aino men efter att ha testat den så tycker jag mest att det är lite mkt plojlur över den så över till Satio då som är det som denna tråd handlar om ! Satio är en tjusig mackapär helt klart, jag gillar nog den metallicröda bäst. Det som slog mig är att den inte var så fasligt stor och klumpig som jag hade trott, den glider ner lätt i bakfickan och och känns inte så mkt större än min nuvarande Nokia N82, lite bredare men inte tjockare vilket är positivt.
Det fanns två testexemplar, en med skyddsfilm på displayen och en utan, den med skyddsfilm var skittrög (precis som några nämnt tidigare i tråden) och var inte alls rolig att använda medans den utan skyddsfilm fungerade helt ok. Skärmen är annars hur klar som helst och bland det bästa jag sett, kameran alla tiders och kanske bara det ett argument för att köpa Satio.
Tyvärr så verkar dock skärmen vara rätt ömtålig (pga att den är resistiv) och då den inte fungerar så värst bra med skyddsfilm så måste man ju nästan gå omkring med den i en skyddsvante i ur och skur för att slippa repor och annat. T ex på en Nokia 5800 så är ju den skärmen lite nersänkt och på så sätt lite mer skyddad men på en Satio är skärmen mer exponerad liksom. Tycker nog att Satio hade varit bättre med kapacitiv skärm.
Hur gör ni som köpt Satiolur, går ni omkring med den i ngn skyddspåse/väska eller stoppar ni ner den i bakfickan och skiter i reprisken? Det kanske bara är jag som är lite onödigt nojjig över detta ?
För det första: Stoppa Sation i backficka? Never ever!! Stöldrisk, glida-ur-fickan-risk, sätta ser-ner-o-mosa-telfonenrisk! För det andra: Jag har kvar skyddplasten ett tag tänte jag och telefonen funkar skitbra med plasten på. Jag köpte en Krussell universal läderväska a la glasögonfodral, som passar perfekt. Den är öppen i toppen och har inte någon lucka längst upp men skyddar displayen väl! Snyggt är det också! 199 pix på t.ex fånhuset.
Redigerat av star trek, 24 October 2009 - 17:08.
Postad 24 October 2009 - 17:14
grabbengrus
-
grabbengrus
-
Användare
-
-
122 inlägg
För det första: Stoppa Sation i backficka? Never ever!! Stöldrisk, glida-ur-fickan-risk, sätta ser-ner-o-mosa-telfonenrisk! För det andra: Jag har kvar skyddplasten ett tag tänte jag och telefonen funkar skitbra med plasten på. Jag köpte en Krussell universal läderväska a la glasögonfodral, som passar perfekt. Den är öppen i toppen och har inte någon lucka längst upp men skyddar displayen väl! Snyggt är det också! 199 pix på t.ex fånhuset. 
Hehe, jag brukar ha min mobil lite överallt, innerfickan på jacka, bakficka på jeans mm. Kan man ha plånboken i ena bakfickan så kan man ju ha mobil i den andra liksom  .. Tack för info om läderväskan, ska kolla upp det. Telefonen är schnygg helt klart, pratade med en SE-kille som var där och demonstrerade och vi diskuterade också kommande Android-lur, Racahel eller vad den heter och den ska tydligen va större än Sation vilket talar till Sations fördel (iaf enligt min åsikt) då det ju finns en gräns för hur mkt man får plats med i en jeansbakficka  .. Men Rachael ska tydligen ha en helt annan processor, snapdragon som ska va ngt i hästväg, men men, man får väl se då osv.
Postad 24 October 2009 - 17:31
star trek
-
star trek
-
Användare
-
-
143 inlägg
Hehe, jag brukar ha min mobil lite överallt, innerfickan på jacka, bakficka på jeans mm. Kan man ha plånboken i ena bakfickan så kan man ju ha mobil i den andra liksom .. Tack för info om läderväskan, ska kolla upp det. Telefonen är schnygg helt klart, pratade med en SE-kille som var där och demonstrerade och vi diskuterade också kommande Android-lur, Racahel eller vad den heter och den ska tydligen va större än Sation vilket talar till Sations fördel (iaf enligt min åsikt) då det ju finns en gräns för hur mkt man får plats med i en jeansbakficka .. Men Rachael ska tydligen ha en helt annan processor, snapdragon som ska va ngt i hästväg, men men, man får väl se då osv.
Mm inte grejer i bakfickan! Möjligtvis kammen haha Jo jag är supernöjd med det fodralet! Mja men Satio hinner med rätt bra tror jag trots att den inte har snopp dragon-processor  En annan reflektion- kul att SE äääntligen har tryckt in ett videoformat så att det är helt okej att kika på det man har filmat! Så nu blir det mer filmande!
Postad 24 October 2009 - 19:00
thorstenn
-
thorstenn
-
Användare
-
-
163 inlägg
Postad 24 October 2009 - 19:13
Downhill
-
Downhill
-
Användare
-
-
216 inlägg
Hur gör ni som köpt Satiolur, går ni omkring med den i ngn skyddspåse/väska eller stoppar ni ner den i bakfickan och skiter i reprisken? Det kanske bara är jag som är lite onödigt nojjig över detta ?
Tja! Just nu ligger min telefon i fickan, men jag är noga med att inte lägga ner något annat i samma ficka (som till exempel småmynt, usb-minnen osv.) Men jag har också lagt en beställning på ett skydd.. Jag beställde följande: http://www.themobile...io-u1-lcad-.php Men observera att grejerna skickas direkt ifrån tillverkningen i (Kina?) så det tar mellan 1 och 2 veckor innan man får paketet. Jag har inte fått mitt skydd än men hoppas på att jag får det under veckan som kommer. När jag väl får det kan jag skriva en rad eller två här i tråden om vad jag tycker.
Postad 24 October 2009 - 19:26
Unregisteredca9029fc
-
Unregisteredca9029fc
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Tjabba slängde ihop några bakgrundsbilder till min satio och tänkte att jag kan ju dela med mig av dem om det är någon som är sugen. http://liorcifer.dev...Satio-wallpaper . Är det någon som gillar designen men inte färgerna på nån av bilderna är det bara att höra av sig så kan jag skicka psd filen så kan ni ändra den som ni vill.
Postad 24 October 2009 - 20:18
Downhill
-
Downhill
-
Användare
-
-
216 inlägg
Tjabba slängde ihop några bakgrundsbilder till min satio och tänkte att jag kan ju dela med mig av dem om det är någon som är sugen. http://liorcifer.dev...Satio-wallpaper . Är det någon som gillar designen men inte färgerna på nån av bilderna är det bara att höra av sig så kan jag skicka psd filen så kan ni ändra den som ni vill.
Verkligen schyssta mönster du har fått till! Snyggt jobbat.. Jag sparade ner ett par och ska testa dom sen.. Thanks for sharing! Förövrigt så kunde jag inte välja mellan wallpaper 1 och 6 men det slutade med att wallpaper 6 fick den stora äran att pryda min bakgrund på mobilen. =)
Redigerat av Downhill, 24 October 2009 - 20:28.
Postad 24 October 2009 - 20:18
star trek
-
star trek
-
Användare
-
-
143 inlägg
Jättesnygga har du gjort dom? Jag kan ju fixa mena teman som jag gjort...men då måste man väl vara star trek- nörd...fast dom är vassa! Jag har gjort- Ett star fleet och ett klingon. Jo jag ska posta bilder på dom...dricker öl nu har inte tiiiiid. Men imorgon!
Postad 24 October 2009 - 23:36
Unregisteredca9029fc
-
Unregisteredca9029fc
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Verkligen schyssta mönster du har fått till! Snyggt jobbat.. Jag sparade ner ett par och ska testa dom sen.. Thanks for sharing!
Förövrigt så kunde jag inte välja mellan wallpaper 1 och 6 men det slutade med att wallpaper 6 fick den stora äran att pryda min bakgrund på mobilen. =)
Hmm skumt jag la bara in dem i foto mappen på minnet i telefonen och gick sedan in i media -> foto -> bilder förstorade upp den bilden jag ville ha och klickade på den lilla fyrkanten med 4 cirklar i valde wallpaper så var den där. Jättesnygga har du gjort dom? Jag kan ju fixa mena teman som jag gjort...men då måste man väl vara star trek- nörd...fast dom är vassa! Jag har gjort- Ett star fleet och ett klingon. Jo jag ska posta bilder på dom...dricker öl nu har inte tiiiiid. Men imorgon!
Ja jag har gjort dem använde apophysis för att göra mönstren sen in i photoshop för att lägga till bakgrund o lägga på lite färg. Långt ifrån avancerat men det blir rätt så bra resultat:)
Postad 24 October 2009 - 23:58
Downhill
-
Downhill
-
Användare
-
-
216 inlägg
Hmm skumt jag la bara in dem i foto mappen på minnet i telefonen och gick sedan in i media -> foto -> bilder förstorade upp den bilden jag ville ha och klickade på den lilla fyrkanten med 4 cirklar i valde wallpaper så var den där.
Hmm.. menade inte så! Det var inga som helst problem att lägga in bakgrunderna.. Jag menade mer att jag hade beslutsångest mellan wallpaper 1 och 6..Båda är ruskigt snygga!
Postad 25 October 2009 - 00:08
Unregisteredca9029fc
-
Unregisteredca9029fc
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Aha okej det var ju ett lite trevligare problem:) Trodde det kunde blivit nå knas med filerna vid uppladdningen.
Postad 25 October 2009 - 01:30
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Ledsen att göra dig besviken men Satio stödjer varken PS3-styrning eller DLNA.. Det är det bara Aino som gör.
What  Så detta är BS?: http://www.ps3news.c...ay-ps3-feature/Förövrigt så hittade jag koderna när jag sökte runt lite på internet.. Så det är bara att googla!
Koder? Vad?
Postad 25 October 2009 - 01:37
Downhill
-
Downhill
-
Användare
-
-
216 inlägg
What Så detta är BS?: http://www.ps3news.c...ay-ps3-feature/
Koder? Vad?
Precis.. den informationen stämmer inte.. Aino är SonyEricssons mediamobil och den fick ta del av både PS3-fjärrstyrning och DLNA-stöd. Men storebrorsan Satio fick inget av det. Istället fick den en lite halvdassig touchskärm och en betydligt bättre kamera. Lite tråkigt kan man tycka och jag skickade ett mail till Sony Ericsson angående detta för en vecka sen. Men har fortfarande inte fått svar. Vad gäller koderna så syftade jag på de olika koder som man kan "ringa upp" för att komma åt olika saker i telefonen.. I detta fallet var det att komma åt det trådlösa nätverkskortets mac-adress men det finns även koder för att kunna få fram mer detaljerad information om systemet osv.
Postad 25 October 2009 - 01:43
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Precis.. den informationen stämmer inte.. Aino är SonyEricssons mediamobil och den fick ta del av både PS3-fjärrstyrning och DLNA-stöd. Men storebrorsan Satio fick inget av det. Istället fick den en lite halvdassig touchskärm och en betydligt bättre kamera. Lite tråkigt kan man tycka och jag skickade ett mail till Sony Ericsson angående detta för en vecka sen. Men har fortfarande inte fått svar.
Vad gäller koderna så syftade jag på de olika koder som man kan "ringa upp" för att komma åt olika saker i telefonen.. I detta fallet var det att komma åt det trådlösa nätverkskortets mac-adress men det finns även koder för att kunna få fram mer detaljerad information om systemet osv.
Å fan då blir det att försöka avbeställa denna Epic Fail, BUMS!
Postad 25 October 2009 - 01:56
Downhill
-
Downhill
-
Användare
-
-
216 inlägg
Å fan då blir det att försöka avbeställa denna Epic Fail, BUMS!
Mm. Det är faktiskt den absolut största besvikelsen med Satio, riktigt riktigt tråkigt. Jag kräver inte PS3-fjärrstyrningen men DLNA tycker jag borde vara ett krav på dagens prylar med stöd för wifi. Speciellt för en mobil för 6k och där dessutom mobiler med samma OS och i princip samma hårdvara har det.. Den näst största besvikelsen är valet av teknik på skärmen.. Varför envisas med resistiv pekskärm? att behöva använda pekpinne är inte direkt 2009 och nog för att resistiv hanterar både pekpinne och fingrar så är det ändå långt ifrån lika smidigt som med en kapacitiv (iPhone, Omnia HD mfl.) Besviken är jag, men det finns en del andra guldklimpar som döljer sig i mobilen vilket gör att jag inte ångrar mig helt och hållet. Jag är ändå nöjd med mitt köp men hade förväntat mig mer / bättre. Hoppas att vissa av dessa mjukvaru-tabbar rättas till. Skärmen får vi dock leva med, tyvärr..
Redigerat av Downhill, 25 October 2009 - 01:57.
Postad 25 October 2009 - 08:42
Unregistered781d1224
-
Unregistered781d1224
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Hur tycker ni att jag ska gå vidare?
Jag har oxå hittat en död pixel när jag filmar. Ska man reklamera detta eller skita i det ?
Det stör inte mig så mycket, men det ska ju inte vara så.
Postad 25 October 2009 - 09:53
grabbengrus
-
grabbengrus
-
Användare
-
-
122 inlägg
Där är en bra bild på storlekarna. OT men kom bara att tänka på det när du sa det där om storlek
Rachael är som du ser typ hälften så smal
Du menar väl hälften så tjock  ?..
Postad 25 October 2009 - 17:45
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1292 inlägg
Är det någon som använder pennan till sin Satio. Kunde dom lika gärna kunnat skita i o skicka med. Har inte upplevt ett enda tillfälle då den behövs!!
Sen behöver man ju inte koder om man använder SE standardknapptryckning för service.
Redigerat av Z-man75, 25 October 2009 - 17:47.
Postad 25 October 2009 - 17:55
star trek
-
star trek
-
Användare
-
-
143 inlägg
Nä pekpennan använder jag aldrig. Behövs inte och jag gilar inte att behöva ha en massa "plockpryttlar" ytterligare med telefonen.
Postad 25 October 2009 - 18:21
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1292 inlägg
Hur tycker ni att jag ska gå vidare?
Jag har oxå hittat en död pixel när jag filmar. Ska man reklamera detta eller skita i det ?
Det stör inte mig så mycket, men det ska ju inte vara så.
Reklamera!! Inget snack om det!!
Postad 25 October 2009 - 18:53
star trek
-
star trek
-
Användare
-
-
143 inlägg
Öhmmm pucko här..kan nån´säga hur ni parar datorn med mobilen WiFi alltså.
Postad 25 October 2009 - 19:42
Downhill
-
Downhill
-
Användare
-
-
216 inlägg
Öhmmm pucko här..kan nån´säga hur ni parar datorn med mobilen WiFi alltså.
Jag citerar mig själv ifrån föregående sida. Ledsen att göra dig besviken men Satio stödjer varken PS3-styrning eller DLNA.. Det är det bara Aino som gör.
Postad 25 October 2009 - 20:04
star trek
-
star trek
-
Användare
-
-
143 inlägg
Å tusan! Då är det jag som är mossig och har begreppsförvirring!
Men telefonen har wi fi och..jaha vad fanken kan man använda wi fi:n till då?
Postad 25 October 2009 - 20:24
Dennis_86
-
Dennis_86
-
Användare
-
-
106 inlägg
Å tusan! Då är det jag som är mossig och har begreppsförvirring! Men telefonen har wi fi och..jaha vad fanken kan man använda wi fi:n till då?
Surfa, istället för att köra på 3G. För att para med datorn är det väl bara att köra med bluetooth? Nu har jag ingen Satio men funderar på att köpa en.
Postad 25 October 2009 - 21:01
Unregisteredca9029fc
-
Unregisteredca9029fc
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Har slängt upp ett par nya bakgrundsbilder nu som ni gärna får ladda ner o använda till eran satio om ni gillar dem. Ligger under samma länk som jag postade förut.
Postad 25 October 2009 - 21:56
Downhill
-
Downhill
-
Användare
-
-
216 inlägg
Har slängt upp ett par nya bakgrundsbilder nu som ni gärna får ladda ner o använda till eran satio om ni gillar dem. Ligger under samma länk som jag postade förut.
Wallpaper 11 = Helt fantastisk!
Postad 25 October 2009 - 21:57
scen
-
scen
-
Användare
-
-
145 inlägg
Angående pekpinnen så har jag använt den när jag surfat nån gång. Tror den kan vara användbar när man drar igenom kontakterna också, något jag försökt undvika för att det är så svårscrollat. Skulle nog använda den mer om den satt i telefonen istället för löst så man bara kunde dra ut den och sen trolla bort den lika snabbt. Hoppas dom gör något åt scrollningen. Det borde vara som i musikspelaren i alla menyer.
Postad 25 October 2009 - 22:26
grabbengrus
-
grabbengrus
-
Användare
-
-
122 inlägg
Gott folk, hur känner ni för Satio nu då? Är det värt att slå till på den trots allt? Eller ska man ge sig till tåls till Rachael kommer ut ngn gång framöver?
Känns den solid och av bra kvalité eller kan skärmen pajja när som helst pga av att den är ganska exponerad och repkänslig (skyddplast verkar ju inte vara ngn klockren idé osv) ?
Telefonen (om man bortser från kameran) verkar ju i stort sett vara som vilken touchmobbe som helst annars.
Det som dock fortfarande talar för telefonen för min del är kameran, det är faktiskt alltid trevligt med en bra kamera i en mobil och den här verkar dessutom snabb vilket är bra jobbat av SE, har aldrig sett en snabb kamera i en mobil förut liksom  .
Postad 25 October 2009 - 22:32
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1292 inlägg
Man kan ju alltid vänta på något bättre, men så är det ju alltid.. Jag är nöjd med min i alla fall. Finns väl som sagt en del grejer som kan vara bättre, men inget som inte kan fixas till i en uppdatering!!
Postad 25 October 2009 - 22:53
Downhill
-
Downhill
-
Användare
-
-
216 inlägg
Man kan ju alltid vänta på något bättre, men så är det ju alltid.. Jag är nöjd med min i alla fall. Finns väl som sagt en del grejer som kan vara bättre, men inget som inte kan fixas till i en uppdatering!!
Resistiv pekskärm =( Nejdå, jag är också nöjd med min telefon. Visst finns det en del grejer som Sony Ericsson behöver fixa till i mjukvaran men jag hoppas verkligen att dom gör det också. Telefonen tycker jag är ett riktigt gediget bygge och utgår man ifrån tidigare Sony Ericsson telefoner så är glaset på skärmen av riktigt bra kvalité. Jag har aldirg lyckats få en repa på glaset och jag tvivlar på att jag får det på min nya Satio. Kameran är ju riktigt bra men jag saknar lite högre upplösning på videoinspelningen. 640*480 är lite väl snålt för en kamera som kan leverera så mycket mer.. Svårt att säga om du ska köpa den eller inte, det får du bestämma själv. Men hade jag fått pengarna tillbaka och fria händer igen så hade jag nog fallit för Satio ändå. Jag tycker om Sony Ericssons grejer och tycker att Satio slår motsvarande telefoner på fingrarna i vissa avseenden. Även om den blir slagen av konkurrenterna i vissa andra avseenden så hoppas jag ju som sagt på att SE tar vara på potentialen i denna lilla guldklimp och hoppar in i matchen och ger övriga telefoner en rejäl käftsmäll, För att lyckas med käftsmällen krävs DLNA, High-def videoinspelning, optimering av navigering och en drös med fler applikationer.
Postad 25 October 2009 - 23:00
grabbengrus
-
grabbengrus
-
Användare
-
-
122 inlägg
Okej, tack för svar.
Ngn som vet om SE brukar vara flitiga på buggfixar/uppdateringar eller ligger dom efter på det området (också) jämfört med andra tillverkare  ?
Sen så vill jag hemskt gärna ha Nokia/ovi Maps i telefonen men jag antar att det inte går även om det är Symbian i Satio?
Finns ju inget annat kartprogram med lika bra offline-funktionalitet som Nokia Maps, dvs att man kan söka på adresser utan att behöva koppla upp sig mot 3g-nät mm eller?
Redigerat av grabbengrus, 25 October 2009 - 23:03.
Postad 26 October 2009 - 07:50
Adder
-
Adder
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Vart lite magstarkt att läsa igenom 30 sidor även fast ett antal är innan telefonen fanns att köpa men men. Har även sökt utan framgång..
Jag undrar om jag gör fel eller om de är något galet ?
Nr1 om någon ringt och man svarar, pratar och sedan lägger på genom att trycka lur av 2 ggr för att få bort infon så står de kvar i någon sekund, Inte tillåtet.. Ska de vara så eller ?
Nr2 teman för vänteläge. De ända som krast fungerar är Sony Ericsson temat, alla andra är helskumma. Endast på Sony Ericsson temat går de att få upp samtalslogg genom att trycka på "lur", likaså få fram knappsats.. På andra teman finns endast en liten eller större grön fyrkant man kan flytta utan att de "händer" någonting resten av temana är också lite skumma.
Nr3 öppnar man lins/kamera skyddet så startar ju kameran men gör man de av misstag och stänger direkt står de öppna linsskyddet istället för att stänga av kameran som alla andra SE har..
Nr4 Går de att gå "Tillbaka" när man surfar i helskärm, utan att gå ur och sonika ta tillbaka ?
Nr5 Har de gått ifrån "Telefonstatus" som andra har SE där man ser lite info och fås fram genom att trycka på volym/zoom knapparna?
Nr 6 ang flash, går den att uppdatera? I sådana fall hur ?
Redigerat av Adder, 26 October 2009 - 08:14.
Postad 26 October 2009 - 08:32
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Nr 6 Nej ......Ska du ha en mobil som klarar istort sett alla webbsidor och se svt play osv skulle du ha köpt en Nokia N900...
Flashstöd till Symbian och WM är sagt ska komma 1:a kvartalet 2010
Edit
Kan hända att det går att uppdatera senare
Redigerat av moparman, 26 October 2009 - 08:35.
Postad 26 October 2009 - 08:53
Adder
-
Adder
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Nr 6 Nej ......Ska du ha en mobil som klarar istort sett alla webbsidor och se svt play osv skulle du ha köpt en Nokia N900...
Flashstöd till Symbian och WM är sagt ska komma 1:a kvartalet 2010
Edit Kan hända att det går att uppdatera senare
Flashstöd har den, dock är de ett fåtal saker som inte går. Webbsiodr funkar alltid dock är de typ spel etc som inte vill, kanske beror på annat.
Redigerat av Adder, 26 October 2009 - 22:03.
Postad 26 October 2009 - 08:57
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Vart lite magstarkt att läsa igenom 30 sidor även fast ett antal är innan telefonen fanns att köpa men men. Har även sökt utan framgång..
Nr5 Har de gått ifrån "Telefonstatus" som andra har SE där man ser lite info och fås fram genom att trycka på volym/zoom knapparna?
Se inlägg 854: Eller använd standard SonyEricsson servicemeny: Tryck snabbt efter varandra (i icke knapplåst läge): Höger,vänster,höger,höger,vänster,höger I Serviceinformation->Maskinvaruinformation så har du bla MAC addressen. Höger = Röd knapp med överkryssad telefonlur Vänster= Grön knapp med lyft telefonlur
Redigerat av what17ever, 27 October 2009 - 07:49.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|