* Officiell Tråd - HTC Touch Pro2 *
959 svar till detta ämne
Postad 12 mars 2010 - 13:04
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag citerar mig själv:
Kör den själv - men ett tips är att ställa om:
HKLM\security\ResOver\Bitmaps\BatteryIconLevels 66 till 65.
Den ställer själv in 66 vid installation och gör att batteriet förefaller gå ner snabbt. Med 65 får man mer korrekta värden och längre batteritid. Åtminstone enligt de tester jag gjort.
Låter intressant med TPC v7. Det kan vara bad flash jag drabbades av men jag försökte verkligen få igång den utan framgång. När jag sedan flashade 6.1 började allt fungera igen.
I.s.f kanske jag testar nästa version av TPC som ersätter v7.
Postad 12 mars 2010 - 13:41
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Nu ska det bli en sista test innan jag slår spiken i kistan för ett val.
Pratade med Smaberg för en stund sedan o han rekommenderade starkt att prova 23545 för det va den snabbaste manila 2.5 han kört. Så därför blir det att testa AthineOS 23545 för att sedan efter det ta beslut på vilken man kommer att köra. Det står mellan:
- Ark666 Rhodium_AF 23544
- TPC V7
- Och kanske då AthineOS om den fungerar bra
EDIT: Läste nu om lite småfel vid uppstart på AthineOS men beslutar att testa iaf.
EIT2: Ett litet tips:
Speed Up Scrolling of Internet and People Tab, Album Page and All People Page
You can speed up the speed of scrolling when you flick your finger by modifying the following registry tweak.
HKLM/SOFTWARE/HTC/HTCScroll/velocity_factor
Change to 20000 or higher. Experiment to what suits you.
Redigerat av kewe, 12 mars 2010 - 13:57.
Postad 13 mars 2010 - 00:31
thomasr83
-
thomasr83
-
Användare
-
-
211 inlägg
Jag är lite besviken på prestandan på TP2 när man kollar på film. Vanliga SD-rippar fungerar bra till typ 95% men då och då hackar det till. Kör man en benchmark i Coreplayer så hamnar man på runt 105% medans min gamla Samsung i780 kom upp i närmare 150% (lite osäker, var länge sen jag körde benchmark på den, men filmerna flöt till 100%).
Det går ju klart att se på film på TP2 men det är ändå störande att min 2 år gamla mobil är bättre. Någon annan som har märkt samma sak och finns det nån lösning som inte innebär sämre kvalité? Nått program som är bättre än Coreplayer?
Postad 13 mars 2010 - 10:31
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag överväger faktiskt att flasha en ny ROM idag trots allt. Gwes.exe är fortfarande svällande och läcker minne. Rapporten om att TPC 7 fungerar "efter andra flashen" låter intressant, sannolikheten är att den får en chans till.
Får väl hoppas att det går att få ordning på torpet idag på allvar.
Edit: Det lutar åt att jag testar Rhodium AF först.
När det gäller CorePlayer och dess prestanda är det troligen drivrutinsproblematiken med Qualcomm MSM72xx som spökar. Det har varit ett långvarigt problem att grafikaccelerationen på den CPUn inte aktiverats p.g.a brist på drivrutiner. Det är mycket möjligt att orsaken ligger där, d.v.s CorePlayer kan inte dra nytta av grafikacceleratorn.
Tyvärr har jag inte i minnet vilken CPU som finns i i780 men att CorePlayer indikerar högre prestanda tyder på att Samsung har korrekt grafikacceleration genom korrekta drivrutiner där.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 13 mars 2010 - 10:41.
Postad 13 mars 2010 - 10:49
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Har nu kört AthineOS sedan igår o den är helt klart imponerande, riktigt snabb!!! Men jag var såpass nöjd med Rhodium AF att jag troligtvis kommer att gå tillbaka till den o köra den ett tag. Den var under de dagarna jag körde den helt buggfri (mot mitt användande). Det jag inte riktigt förstår är varför man tar bort en sådant grundläggande program som fileexplorer (AthineOS) det är faktiskt lite störande då jag använder det o inte Total Commander som ligger som standard istället.
Redigerat av kewe, 13 mars 2010 - 10:52.
Postad 13 mars 2010 - 11:37
thomasr83
-
thomasr83
-
Användare
-
-
211 inlägg
När det gäller CorePlayer och dess prestanda är det troligen drivrutinsproblematiken med Qualcomm MSM72xx som spökar. Det har varit ett långvarigt problem att grafikaccelerationen på den CPUn inte aktiverats p.g.a brist på drivrutiner. Det är mycket möjligt att orsaken ligger där, d.v.s CorePlayer kan inte dra nytta av grafikacceleratorn.
Tyvärr har jag inte i minnet vilken CPU som finns i i780 men att CorePlayer indikerar högre prestanda tyder på att Samsung har korrekt grafikacceleration genom korrekta drivrutiner där.
Kommer ihåg att det var ovanligt svårt att hitta information om CPU:n i i780, det stod inget om den i hårdvaruinfon i mobilen och i sällan i tester heller. Det jag kommer ihåg är i alla fall att man kunde välja XScale i någon Video-inställning i antingen TCPMP eller Coreplayer (eller kanske båda, det är väl i princip samma spelare?). Är videoprestandan något som kan fixas i TP2? Jag tittar på så pass mycket film i mobilen och var så otroligt nöjd med i780 på den punkten (fyrkantig skärm är dock inte så jättebra för film...) så nu funderar jag på om jag skulle ha köpt en Omnia Pro istället. Den bör ju vara minst lika bra som i780.
Postad 13 mars 2010 - 14:46
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag laddar nu ner Rhodium AF och tänkte testa den först. Blir intressant att se hur det går med detta.
Hade ju tänkt koppla av flashandet ett tag men minnesläckage är inget trevligt att behöva leva med.
När jag hittar en ROM som fungerar bra kommer den att behållas, den saken är helt klar.
Edit: Flashar nu stock ROM, Rhodium AF om ett tag. Blir mycket intressant detta.
Skall jag äntligen ha hittat rätt?
Det första jag gör innan jag börjar anpassa utseendet är att testa ActiveSync och Audio Manager.
Edit 2: Kör ActiveSync på Rhodium AF och det verkar fungera bra hittills. Ser lovande ut. Nu skall bara Audio Manager testas också.
Edit 3: Audio Manager verkar ha hittat musiken snabbt. Det ser ut som att Rhodium AF får godkänt betyg av mig så jag går nu vidare till konfigurering.
Edit 4: Rhodium AF fungerar bra men jag tror att jag flashar TPC v7 trots allt. Gillar den stilen bättre. Då det enligt Kewe verkar fungera med den så testar jag helt enkelt. Lyckas jag inte får det bli Rhodium AF igen.
Minneshanteringen i Rhodium AF verkar annars vettig.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 13 mars 2010 - 17:40.
Postad 13 mars 2010 - 19:12
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Ska bli intressant att höra din jämförelse! Hoppas nu att det fungerar för dig med kontakter, Audio Manager etc
Postad 13 mars 2010 - 19:23
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag har flashat TPC v7 nu igen. Otroligt nog verkar Audio Manager fungera. ActiveSync fungerar..... Det var uppenbart bad flash tidigare.
Jag upplever också prestandan som högre än Rhodium AF.
Detta är så lovande att händer inget oplanerat så är TPC v7 min nya ROM.
Postad 13 mars 2010 - 19:24
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Puh det va tur att det fungerar
Flashade själv TPC V7 imorse men har varit på vift hela dagen så det har inte blivit av att man gjort iordning telefonen. Men samtidigt har den fungerat bra under dagen så nu ska den göras iordning med alla cabbar, ikonbyten etc. Sen ska den få stanna i nallen ett tag.
Redigerat av kewe, 13 mars 2010 - 19:27.
Postad 13 mars 2010 - 19:31
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag gillar TPC-utseendet med glasikonerna. Jag försökte få till det i Rhodium AF men misslyckades. Sedan gillade jag inte ikonerna i den ROMen. Visserligen byter jag alltid till mina egna men ändå.
Däremot märker jag att den verkar ha lite svårt för Brian´s Taskbar, får se om det kan lösas.
Edit: Tydligen var Brian´s Taskbar korrupt. Skickade över den på nytt och det fungerar. Däremot är volymikonen felaktig (fortfarande) och den korrigerade versionen är ännu värre - då slår nallen över till defaultvolymkontroll istället för HTCs.
Iövrigt verkar ROMen fungera som den skall så jag går vidare med installationerna.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 13 mars 2010 - 20:04.
Postad 14 mars 2010 - 09:41
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag har drabbats av ett mycket stort problem (för mitt grafiska sinne) med TPC: hComber fungerar inte längre. Det klarar inte att ändra ikonerna.
Skall prova ett annat program, Icon Changer 2.6b och hoppas att det fungerar. Annars fungerar ROMen bra och stabilt.
Men ikonproblemet vill jag helt klart lösa.
Postad 14 mars 2010 - 11:05
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Icon Changer 2.6b har jag och det fungerar inte på TPC! Väldigt frustrerande för den fungerade alldeles utmärkt på Rhodium_AF
Postad 14 mars 2010 - 11:32
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Icon Changer 2.6b har jag och det fungerar inte på TPC! Väldigt frustrerande för den fungerade alldeles utmärkt på Rhodium_AF
Det låter oroväckande. Det måste ju innebära att det är något specifikt problem med TPC som förhindrar korrekt ikonändring. Jag kan omöjligen tänka mig att Microsoft ändrat ikonhanteringen i build 23544 - jag menar, det finns ju ingen anledning. Då är det nog inget fel på hComber heller. I.s.f är det ett TPC-problem. I vilket fall som helst stör det mig i hög grad - i.s.f är väl frågan om inte Rhodium AF får återkomma. Eller så återgår jag (igen) till TPC 6.1 men då är väl risken för minnesläckage där igen.  Edit: Har nu forskat lite i ikonproblematiken. Uppenbarligen är det ROMen som fallerar. Detta då rätt ikoner visas i Manila då jag lägger till programmen den vägen. Det är alltså så att ikonerna byts ut korrekt, det är bara startmenyn som vägrar visa dem. Känner mig inte upplagd för flash igen eftersom ROMen fungerar bra iövrigt. Kommer dock att rapportera i TPC-tråden och kanske hoppas att någon cab från kocken kan lösa problemet. Det är helt enkelt någon missmatch mellan startmenyns visning och ikonerna eftersom rätt ikoner syns i Sense som sagt.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 14 mars 2010 - 15:07.
Postad 15 mars 2010 - 13:29
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag har skrivit i TPC-tråden nu om ikonproblemet. Det förefaller som att orsaken är att Extendir lagts in i ROMen.
Skrev då att en version utan det vore bra, jag anser inte att den prestandaökning Extendir ger uppväger frånvaron av mina egna ikoner. Detta då 6.5.5 redan är rejält trimmat mot 6.5 med följden att jag inte ser finessen med Extendir på ett redan snabbt system.
Postad 15 mars 2010 - 16:35
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Jag kan verkligen rekommendera AthineOS 23547. Den är supersnabb! Enligt tråden så ska denna version i Benchmark vara snabbare än 218XX. Då det var ett tag sedan jag själv körde den version kan jag inte göra den jämförelsen själv.
Postad 15 mars 2010 - 19:30
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Får väl prova AthineOS framöver. Den har väl inte Extendir?
Har insett att Extendir är en dealbreaker för mig då jag inte orkar med standardikoner.
Postad 15 mars 2010 - 20:03
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Får väl prova AthineOS framöver. Den har väl inte Extendir?
Har insett att Extendir är en dealbreaker för mig då jag inte orkar med standardikoner.
Nä inte vad jag vet iaf för jag har iaf lyckats byta ikoner utan problem. Enda ROM som jag inte har lyckats med är just TPC. Nu har Rhodium_AF också släppt 23547 så det blir att testa den. Har nu kommit så långt att det är 23547 man ska ha. Det är otroligt stor skillnad i hastighet. Är väldigt nöjd med AthineOS men man vet ju sedan tidigare hur Rhodium_AF ROMar har varit så det är ju ett måste att testa den
Postad 16 mars 2010 - 09:52
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag lär satsa på AthineOS. Har ju provat den förra året och det fungerade bra rent tekniskt, snarare var det dåvarande build 23060 av 6.5.x jag inte föll för.
Ikonproblemet beror ju på Extendir helt klart och jag vill ha mina ikoner - så nallen kommer att flashas idag. Sedan hoppas jag på semester från flashandet för nu vill jag ha lite stabilitet.
Kan ju också uttrycka mig såhär: det händer positiva saker i mitt liv så flashandet får helt enkelt inte samma tid som innan, sedan har ju 2010 varit struligt på ROM-fronten.
Intrycken av build 23047 är ju lovande så jag kör på den, kanske kollar Rhodium AF i.o.f också.
Postad 16 mars 2010 - 12:28
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Har provat Rhodium_AF och gick ganska så omgående tillbaka till AthineOS då jag tyckte den var helt klart bättre. Är såpass nöjd med AthineOS att jag inte kommer att flasha på ett tag nu. Både snabb o stabil så det finns inget att klaga på. Alla ikonbyten etc fungerar.
Detta blir en keeper!
Postad 16 mars 2010 - 13:06
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag kör på AthineOS - tackar för tipset.
Kan förresten avslöja att jag bestämt mig för en two box solution framöver. Jag är så nöjd med TP2/WM 6.5.x att jag bestämt mig för att köra vidare som vanligt och skaffa en Sony Ericsson Vivaz för kameraändamål.
Enligt den information som föreligger idag verkar en Touch Pro 3 inte dyka upp förrän om ett riktigt bra tag. Det ser däremot ut som att man planerar att släppa en krympt version av TP2 kallad Tera med WGVGA-skärm, alltså en sämre modell.
Då Windows Phone 7 inte är min melodi har jag insett att det är för mycket frågetecken kring en framtida kombination av WM 6.5.x + 720p videoinspelning att det är bättre att släppa den drömmen (tills motsatsen bevisats) och skaffa en kameranalle som komplement. Idag kör jag med Nokia E90 och N95 8 GB eftersom jag helt enkelt inte är nöjd med kameradelen i TP2.
En Vivaz är ett klart smidigare alternativ för den är behändig att bära med sig tillsammans med TP2.
Min dröm är dock egentligen att det någon gång släpps en Touch Pro 3 som kombinerar snabbare processor, dubbelt så mycket minne och 5-8 MP kamera samt 720p videoinspelning med antingen ett "WM 6.6" eller 6.5.x. Det ser ut som att Microsoft arbetar på en "6.6", alltså en vidareutveckling av 6.5 som då riktas mot företagsmarknaden förutom den s.k Starter Edition som annonserats.
Troligt scenario blir då att en Touch Pro 3 kommer 2011 med Windows Mobile 6.6 och HTC Sense. D.v.s att 6.6 blir systemet för tillverkare som vill erbjuda en unik upplevelse med eget gränsnitt. Windows Phone 7 riktar sig till en helt annan marknad.
Läget är i.a.f så att jag insett att min drömnalle inte lanseras på ett bra tag och skaffar jag en Vivaz så är jag i hamn redan. Detta då TP2 sköter allting utom kameran så bra som jag kan begära.
Postad 16 mars 2010 - 13:55
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag flashar nu stock ROM. AthineOS är nedladdad och pagepool är inställd på 24 MB. Detta skall bli mycket intressant.
Återkommer med intryck när jag börjar bli klar med nallen.
Postad 16 mars 2010 - 14:37
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Ska bli intressant. Är själv väldigt nöjd med AthineOS. Har sneglat på hans ROM under en längre tid men aldrig fått flashat. Kamera delen i TP2 suger helt klart men o andra sidan använder jag aldrig kameran i telefonen då jag generellt sätt tycker att de håller ganska så dålig kvalitet.
Postad 16 mars 2010 - 14:48
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag har nu fått igång AthineOS. Det fungerar bra hittills och mina utseendecabar är på plats utan problem. Tyvärr fungerar inte glasknapparna riktigt som i TPC trots att jag använder hans cab. Men de är i.a.f transparenta.
AthineOS-utseendet är inte min melodi så jag gör om i princip allt. Däremot gillar jag den systemfont som valts. Det ser bra ut, likaså extra QuickLinks på homeskärmen i Sense.
ActiveSync har fungerat m.m och prestandan är hög. Så jag känner mig nöjd och går nu över till att installera program.
Edit: Jag märker också att Brian´s Taskbar fungerar problemfritt med AthineOS. Ingen strejkande volymikon.
Däremot saknas extratabarna i Sense men å andra sidan kan jag leva med det med tanke på minnesförbrukningen.
Edit: Här kommer förövrigt en lista på saknade funktioner som gör att jag inte kommer att använda Windows Phone 7. Allt detta är för mig oacceptabelt:
No true multi-tasking, except for special hub apps like Pandora.
Marketplace is the only way to install apps, except for developers, beta versions and enterprise.
No removable storage.
No file system – apps can only access their own directory.
No USB drive mode.
No replacement of the default apps – while Opera will be allowed, it could not be the default browser.
No 3rd party shells
No native code
No peer to peer gaming.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 16 mars 2010 - 15:02.
Postad 16 mars 2010 - 15:40
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Gjorde i praktiken om hela utseendet jag med då jag inte heller va helt förtjust i utseendet, men prestandan som ROMen hade var helt klart värt den mödan. Har nu fått iordning på allt o den fungerar verkligen kanon!
Postad 16 mars 2010 - 15:49
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag har testat ikonbyte och mycket riktigt: hComber fungerar som vanligt.
Däremot har jag märkt att kocken gjort vissa idiotiska prioriteringar: att inte Marketplace och My Phone är inlagt i en 6.5-ROM är enligt min uppfattning bedrövligt. My Phone har jag i.o.f laddat ner, Marketplace är lite lurigare men bör gå att fixa.
Postad 16 mars 2010 - 20:54
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Nu är AthineOS konfigurerat och klart i stort sett. Jag tackar Kewe för ett ypperligt, ypperligt ROM-tips. Allting fungerar perfekt. Ikonerna är fixade. Laddade ner min epost, snabbaste ROMen bara på den punkten. Minneshanteringen är stabil, 64 MB ledigt vid start enligt QuickMenu. Jag är helt nöjd, det enda jag saknar är Documentstaben och att markeringarna är gröna istället för blå. Glasikonerna längst ner fungerar inte helt bra men istället har jag en transparent bottom bar som liknar vanliga 6.5, alltså man ser bara text, inga ikoner på TPC-vis. Nu känner jag mig mycket nöjd med nallen, denna ROM är en keeper. Edit: Skall detaljjustera en del ikväll, lägger upp en skärmdump på hur det ser ut med AthineOS + TPCs temamodd för bottom bar. En sak är i.a.f klar: ROMen ser nu ut som jag vill och inte som kocken vill. Allting som kan modifieras har modifierats.  Även startskärmarna är ändrade med mina egna MustangROM Customizations-bilder. Edit: Såhär ser AthineOS ut när jag moddat det.  Den transparens jag har nu ger visserligen 6.5-känsla snarare än 6.5.5 men det fungerar för mig. Står inte ut med svarta ikoner längst ner när bakgrunden annars är transparent.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 16 mars 2010 - 22:05.
Postad 18 mars 2010 - 09:41
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Jaha då fick man sin första BSOD igår då! Hoppas att det inte fortsätter. En annan sak som jag har noterat och ville kolla om någon annan har detta fel är att: När man lägger in en kalender post i telefonen så påminner den inte senare. Kan vara en fel jag gjort då jag inte har testat det ytterligare.
Postad 23 mars 2010 - 16:10
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Då har jag drabbats av tekniska problem och måste flasha en ny ROM trots att jag inte planerat detta. Helt plötsligt med AthineOS har nallen börjat bestämma sig för att avvisa alla samtal. Jag samtalshanterar INTE för närvarande och fenomenet har yttrat sig i att nallen dels gått in i Offlineläge helt utan kommendering och att den har täckning men alla samtal hamnar i röstbrevlådan.
Vad exakt som fallerar vet jag inte än men jag flashar i.a.f stock ROM nu och skall undersöka läget på XDA. Det är inte omöjligt att TPC 6.1 får återvända.
Edit: TPC 6.1 får återvända. Får hålla lite koll på minneshanteringen men det är den ROM jag gillat bäst, alla faktorer inkluderat. Upplever inte att jag hittar en lika klockren ROM som den.
Edit 2: Jag flashar nu TPC 6.1. När den är grundkonfigurerad får jag innerligt hoppas att detta problem inte dyker upp igen.
Edit 3: Jag håller på och konfigurerar upp TPC 6.1. Det verkar fungera som det skall hittills.
Jag noterade en annan sak då AthineOS strejkade och det var att även SMS levererades med rejäl fördröjning. Får se hur jag gör på radiofronten, som läget ser ut nu provar jag radio .91 ett tag och ser hur det blir.
Edit 4: Jag har sett att Agent 47 lagt ut ett program för formatering av C-disken via USB. Jag har inte testat det idag utan kört med gamla hederliga metoden med stock ROM först, sedan custom ROM. Men jag lär någon gång framöver testa programmet som alltså totalrensar C-disken och därmed säkerställer att en ROM kan läggas in utan bad flash-risk.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 23 mars 2010 - 20:29.
Postad 23 mars 2010 - 20:12
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Har även jag noterat en del brister som är ganska avgörande för min del o det är just kalenderuppdateringen verkar inte fungera. Alla kalenderposter som läggs in via outlook fungerar men de som jag lägger in direkt i telefonen ger inte ifrån sig något ljud eller liknande. En annan sak som noterats är även att G-Alarm verkar inte vara helt överens med den nya builden. Tyvärr är dessa 2 väldigt viktiga funktioner för min del så detta gör att jag troligtvis kommer att backa några steg va det gäller build. Annars har den verkligen varit snabb o stabil!
Postad 24 mars 2010 - 09:35
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag har nu kört igång TPC 6.1 och det fungerar som det skall.
Det har dock slagit mig att OM inkommande samtalsbuggen skulle visa sig igen får det bli att testa att nollställa systemets s.k Notification Queu med SK Tools eftersom jag lärt mig att den ibland kan gå in i ett blockerat läge där t.ex alarm börjar strejka.
Det kan vara något sådant som hände med AthineOS. Dock ångrar jag egentligen inte att jag bytte tillbaka till TPC 6.1 - den har ju alla tabar i Sense och de eleganta glasknapparna.
Postad 24 mars 2010 - 13:15
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Idag höll jag på att få ett hysteriskt anfall. Samma problem inträffade IGEN... Nallen ringde inte.
Men jag tror mig ha hittat orsaken: det finns en bugg i Manila 2.5.2012 som yttrar sig på följande vis:
*Om du går in i Comm Manager och ställer in "visa numret för mina kontakter", alltså att nummerpresentation aktiveras då man ringer från telefonboken (annars visas dolt nummer) blir resultatet att samtal från dolt nummer helt enkelt inte går fram. D.v.s inkommande samtal med dolt nummer går direkt till röstbrevlådan.
Jag har dolt nummer på min primära nalle men visar gärna numret då jag ringer ut - men det fungerar alltså inte då man väljer att visa nummer för kontakterna.
Men nu har jag provringt och det verkar som att samtalen går fram som de skall.
Å andra sidan är jag inte missnöjd med att jag flashade, TPC 6.1 är ju helt klart den ROM jag trivs bäst med. Den saken är klar. AthineOS var inte riktigt min melodi - samtidigt som avsaknaden av alla tabbar störde mig.
Postad 27 mars 2010 - 22:16
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Har nu ett stort problem med G-Alarm som vägrar fungera trots flera olika ROM test!?!? Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra för att lösa detta men men det blir att ägna söndagen åt det
Postad 28 mars 2010 - 08:24
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
LÅter skumt med G-Alarm. Prova att köra SK Tools och nollställ "notification qeue". Det brukar kunna bli problem med alarm etc om den är full.
Annars kan det vara buildproblem som du skrev i ett tidigare inlägg.
Jag är kvar med TPC 6.1 och kör nu radio .91 från stock ROM. Det fungerar bra, den versionen av radio .91 verkar helt OK. Tidigare av någon anledning gick nallen varm med den radion men inte nu längre. Den är helt sval nu, precis som radio .88.
Postad 28 mars 2010 - 11:07
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Men tömmer inte den sig vid varje flashning? Har även den senaste tiden kört med Agent_47 tool29 för att vara säker men det fungerar inte ändå. Tänkte jag ska prova 23551 o se hur det fungerar.
EDIT: Har nu flashat om ytterligare en gång och har nu inte installerat CookieMonster för att se om så kan vara fallet.
EDIT: Larmet gick iaf igång så det va ju ett steg i rätt riktning  Nu ska vi bara se imorgon så att det inte stänger av sig efter några snoozningar som det gjort tidigare också..... Kör nu med 23551 och den var verkligen snabb!
Redigerat av kewe, 28 mars 2010 - 21:36.
Postad 31 mars 2010 - 15:03
chrome5
-
chrome5
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Råkade tappa min Touch pro II härom dagen
Tur i oturen hände så mycket med, mer än att skalet ovanfö batteriet inte
vill sitt ordentligt på plats. Det sätter sig rätt, men rubbas lätt så det går av sitt läge och sitter löst.
Har försökt och se om alla piggarna är kvar, men hittar ingen som fattas....
Vad kan man göra åt det? Köpa nytt skal? Någon annan som varit med om det?
Postad 03 april 2010 - 10:52
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Hur är läget på ROM-fronten idag?
Jag kör vidare med TPC 6.1 och det fungerar bra, har kollat lite på XDA men uppfattar ingen ROM som riktigt lockande för tillfället. Det skulle vara en TPC 8 UTAN Extendir i.s.f som skulle locka mig men den finns inte än.
Sedan har jag fått återgå till radio 88 - körde med radio 91 och det gick inte. Hög strömförbrukning och varm nalle blev resultatet. Nu med gamla goda 88an än en gång är nallen sval.
Postad 03 april 2010 - 19:56
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Har nu helt fastnat för AthineOS ROM och har enbart kört det den senaste tiden. Felen som jag tidigare har haft med G-Alarm etc verkar ha åtgärdats genom formatering utav minneskortet.
Postad 03 april 2010 - 20:07
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Låter utmärkt. Jag lär dock inte gå tillbaka till AthineOS då TPC 6.1 har de egenskaper jag söker. Jag har denna gång inte installerat någon task manager förutom QuickMenu och minneshanteringen verkar peppar peppar ta i trä vara stabil. Nallen "skenar inte" utan verkar fungera bra.
Då det kommit rapporter om time bombs i build 2355x stannar jag kvar med TPC 6.1 tills det kommer någon riktigt rejäl uppgradering.
Jag har också blivit avskräckt av diverse rapporter om Sleep of Death hos olika ROMar den senaste tiden.
Postad 04 april 2010 - 17:46
jrj
-
jrj
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Efter att ha kör TPC v.7 ett bra tag har jag idag lagt in den nya v. 8. Än så länge är den lovande. Det enda hittills som jag ser som oroväckande är batteritiden. Verkar sjunka snabbt för tillfället. Får se vad det slutar.
Postad 04 april 2010 - 19:37
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
TPC v8 har extendir precis som v7. Det brukar skapa problem för ikonbyte med hComber. Vänligen testa att byta ut en ikon med det programmet, starta om nallen och rapportera om det fungerar.
Då jag alltid vill ha mina egna ikoner så är det en total deal breaker om det inte fungerar med ikonbyte.
När det gäller radio är min erfarenhet att radio 88 (4.49.25.88 har jag för mig dess fullständiga namn är) ger bättre batteritid och svalare drift (lägre strömförbrukning) än radio 91. I.a.f är det så hos mig, med radio 91 drar nallen avsevärt mer ström. Även om kockarna rekommenderar 91an är min uppfattning att 88an vinner hands down.
Sedan behöver nallen batterikalibreras efter flash av ny ROM. Annars sjunker värdena för snabbt.
Kör man med Brian´s Taskbar och 1%-drivrutin i WM 6.5.x är det nödvändigt att ändra värdet i Security/Bitmps/ResOver till 65, med defaultvärde 66 blir indikeringen fel och batteritiden stämmer inte.
Edit: Angående radio 88 - ofta är det operatörsberoende vilken radio som är bäst. Jag kör 3 som operatör och uppfattar 88 som det bästa alternativet. Jag kör då nallen i låst 3G-läge med 2G helt avaktiverat (tillåter alltså inte byte till sådant nät). Då sköter den sig.
Jag har testat radio 91 flera gånger (den följer ju med stock ROM) men nej, det håller inte att ha en nalle som blir ljummen av strömförbrukningen och där batteriet sjunker betänkligt fort.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 04 april 2010 - 19:44.
Postad 04 april 2010 - 20:47
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Flashade TPC v8 för att se om det gick att byta ikoner. Och JA det fungerar med denna version. Hur den är annars har jag inte ännu provat men ikonbyten fungerar iaf.
Postad 05 april 2010 - 09:28
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Mystiken tätnar.
Det går alltså att byta ikoner trots Extendir. Då sprack den teorin. Troligen något buildproblem i TPC 7.
Hur är annars TPC 8? Är det rekommendabelt att byta från TPC 6.1?
Nu har jag flashat bakåt så många gånger att jag är notoriskt skeptisk - men finns det saker som talar för 8an så kanske jag faller till föga.
Edit:
Jag kommer flasha TPC 8 som det ser ut. Nallen har fått ambivalent klocka bl.a för tillfället och jag känner att det är lockande att uppgradera. När det gäller Audio Manager har jag faktiskt börjat kasta in handduken till förmån för Windows Media Player, WMP orkar nämligen med mitt musikbibliotek utan fördröjning.
Jag överväger att testa PocketPlayer igen men det förekommer larm om en del problem med den under WM 6.5.x. Annars gillade jag det programmet på X1-tiden.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 05 april 2010 - 12:26.
Postad 05 april 2010 - 13:26
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Har stora problem med syncningen vad det gäller TPC v8. Ibland fungerar den alldeles utmärkt för att nästa stund bara stå o tugga!! Oerhört störande då man oftast bara vill göra en snabb sync av div saker! Så det blir att flasha tillbaka till något annat!
Postad 05 april 2010 - 13:46
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag får se hur det fungerar hos mig. Jag kör nu med Task29 för att formatera om C-disken i nallen. Blir intressant att se hur den rensningen blir - förhoppningsvis borde bad flash inte ske.
Har TPC v8 redo med 24 MB pagepool.
Edit: Task29 fick kontaktproblem och valde att flasha TPC istället för rensning av disken. Får prova igen, annars blir det konventionella metoden med stock ROM först.
Edit 2: Jag har nu kört Task29 framgångsrikt och flashar nu TPC 8. Det verkar fungera för närvarande.
Edit 3: Första synken med ActiveSync gick bra. Audio Manager har hittat musiken verkar det som. Har inte konfigurerat alls än men för tillfället ser läget bra ut för TPC 8.
Edit 4: Nu har jag fått fart på TPC v8. Det fungerar riktigt bra för närvarande. Lite småjusteringar återstår men utseendet är helt klart och allt fungerar inkl ikonbyte.
Däremot tog det ett tag och krävdes lite omstarter och pill med cacheinställning innan Pictures and Videos bestämde sig för att hantera bilderna korrekt. Även HTC Album kämpade ett tag med bilderna men sedan efter ytterligare en omstart kom allt igång som det skall.
Prestandamässigt flyter ROMen på riktigt bra. Snabbt och fint går det.
ActiveSync har fungerat felfritt under hela dagen också.
Min teori är att körning med Task29 för att formatera om C-disken gör att risken för bad flash elimineras. Det har känts skönt att slippa flasha stock ROM först. Nu går det att totalstäda C-enheten och sedan flasha valfri ROM.
Om TPC 8 krånglar är således mitt tips att försöka utesluta bad flash genom att ladda ner och låta Task29 blåsa rent nallen - därefter läggs ROMen in.
Task29 gör det som tidigare krävde servicekommandot MTTY.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 05 april 2010 - 21:32.
Postad 06 april 2010 - 10:44
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Kanon att det fungerar! Task29 har jag kört med ett bra tag nu och det fungerar faktiskt jättebra. En stor fördel är ju att det faktiskt går betydligt fortare än att behöva köra in stock innan flash. Rhodium_AF släppte en ny version igår som jag funderar på att prova. Körde med hans tidigare version men fick efter en stund problem med missade samtal vilket verkade vara en bugg för det var en del som skrev om detta i forumet. Hoppas detta är åtgärdat med den nya ROMen.
Postad 07 april 2010 - 14:50
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Tyvärr så är det inte "kanon" längre med TPC 8. Jag vet inte om det är ROMen som felar eller vad som skett men en sak är i.a.f klar - min kontaktdatabas är korrupt. Hela kontaktdatabasen är skadad. Istället för telefonnummer m.m syns kvadrater.
Igår var läget normalt, idag är det ren katastrof.
Nu kastar jag in handduken än en gång för 2010 och kommer att återvända till TPC 6.1. Jag kommer också som säkerhetsåtgärd att formatera om minneskortet för att säkerställa att det inte är en delorsak.
Nu har ju TPC 8 en särskild tab för samtalshistorik och jag kan direkt säga att mina misstankar riktas mot den. Det är i.a.f en helt unik situation eftersom jag under drygt 15 månaders WM-förhållande inte en enda gång drabbats av korrupt kontaktdatabas.
Edit: Jag har mina misstankar riktade mot minneskortet, d.v.s att det är korrupt. Kommer att formatera om det. Märkte vissa mystiska tecken på det redan då jag lade in TPC 8, bl.a att jag hade en mapp som konstrade (på minneskortet).
Lär i.s.f testa att flasha TPC 8 igen när jag fått kortet iordning.
Edit 2: Minneskortet är formaterat nu (2 ggr) och data kopieras tillbaka. Har kört Task29 och flashar nu TPC 6.1 (igen, ännu en returflash). Enligt uppgifter strejkar GPS i TPC 8 och sedan är det mycket möjligt att den ROMen för klä skott för tekniska problem hos mig men jag har blivit avvaktande p.g.a problemen.
Nu får det bli TPC 6.1 och köra med den ett bra tag - bara den håller sig på mattan så jag slipper stångas med ambivalenta klockor o.dyl.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 07 april 2010 - 16:51.
Postad 07 april 2010 - 17:07
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Tråkigt! Lade in Rhodium_AF igår för att idag flasha om då påminnelser etc inte behagade att påminna mig idag. Tycker på något sätt att hela grejen försvinner då  Har nu lagt in Sergio´s v 8 för test annars blir det att för min del även gå tillbaka till de gamla pålitliga versionerna. Verkligen synd för det är bara småsaker som strular (fast ändå väldigt viktiga) Generellt sätt tycker jag att de fungerar väldigt bra och då framförallt 23554!
Postad 07 april 2010 - 17:27
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Egentligen så är ju problematiken lite märklig. Första tecknet på något galet var att en mapp på minneskortet vägrade låta sig raderas. Windows grät över rättighetsproblem etc.
Sedan då jag flashat TPC 8 märkte jag snabbt att Pictures and Videos vägrade läsa in tumnaglar till bilderna, men efter ett tag började det fungera.
Slutligen rasade allt idag. Jag tog emot ett samtal och efter det samtalet var kontaktdatabasen korrupt. Under TPC 6.1 fungerade dessa saker problemfritt så det är därför jag misstänker att det hänt något vid flash av TPC 8.
Ingen tvekan om att det är back to the good old TPC 6.1 som gäller här.
Postad 07 april 2010 - 18:45
jrj
-
jrj
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Har kört TPC 8 sedan den släpptes. Har inte sett till något av de problem som beskrivits i föregående inlägg.
Har bl a använt GPS hela dagen idag då jag har varit på resande fot. Har fungerat klanderfritt.
Än så länge har jag inte sett någon anledning att backa tillbaka.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|