*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer
3627 svar till detta ämne
Postad 15 februari 2010 - 18:16
bigmassy
-
bigmassy
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Hur menar du då? Hur ska du spela upp DTS ljud utan en reciever. Den kan iofs göra om ljudet till 2 kanaligt så du kan använda tv:ns högtalare. Så du tänkte?
ja, att man bara kopplar boxen direkt till tv via hdmi och på det sättet får DTS ljud vad jag har läst mig till ska det funka vill bara vara säker
Postad 15 februari 2010 - 20:48
Foppa21
-
Foppa21
-
Användare
-
-
233 inlägg
Nä du får inte DTS ljud till tv:n Till det behöver du en förstärkare/receiver som har DTS. xtreamern Den har "downmix" av DTS så att den gör om DTS-ljudet till 2-kanal så att man hör det i tv:n
Postad 15 februari 2010 - 21:53
Metsys
-
Metsys
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Det är ju helt vansinnigt att engelska och svenska Xtreamer-sidorna skriver helt öppet att den stödjer HD-audio! Alltså det är ju så falsk marknadsföring att det är skrämmande. De borde ju kunna bli stämda upp över öronen.
För senaste läsningen om HD-audioproblemet läs denna tråd: http://forum.xtreame...=...80&start=10
Kan någon förklara lite mer utförligt detta
Postad 15 februari 2010 - 22:24
bigmassy
-
bigmassy
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Nä du får inte DTS ljud till tv:n Till det behöver du en förstärkare/receiver som har DTS. xtreamern Den har "downmix" av DTS så att den gör om DTS-ljudet till 2-kanal så att man hör det i tv:n
så på svenska klara den alltså att spela upp dts ljud men det är inte riktigt dts ljud eller? Har väldigt dålig koll på sånt här.
Postad 15 februari 2010 - 23:13
Unregisteredab09a1aa
-
Unregisteredab09a1aa
-
Amatör
-
-
73 inlägg
så på svenska klara den alltså att spela upp dts ljud men det är inte riktigt dts ljud eller?
Har väldigt dålig koll på sånt här.
Inte DTS-HD eller DTS-MA som är Blu-Rayljuden, däremot vanligt DTS som du skrev.
Postad 15 februari 2010 - 23:16
Unregisteredab09a1aa
-
Unregisteredab09a1aa
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Kan någon förklara lite mer utförligt detta
Alltså de hävdar i sina specifikationer att Xtreamern klarar DTS-HD, Dolby True Hd och DTS-MA passthrough, men det gör den inte. De skriver vidare att det är en licensfråga som ska vara löst till en framtida firmware. Men om den inte stödjer HD-ljuden är det ju skumt att det står så på deras sida. Det sägs att det är själva chipet i deras spelare (Realte) som inte klarar av HD-audio passthrough. Men detta är inte officiellt.
Postad 16 februari 2010 - 11:18
rick_berg
-
rick_berg
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Alltså de hävdar i sina specifikationer att Xtreamern klarar DTS-HD, Dolby True Hd och DTS-MA passthrough, men det gör den inte. De skriver vidare att det är en licensfråga som ska vara löst till en framtida firmware. Men om den inte stödjer HD-ljuden är det ju skumt att det står så på deras sida.
Det sägs att det är själva chipet i deras spelare (Realte) som inte klarar av HD-audio passthrough. Men detta är inte officiellt.
Var det inte så att Xtreamer klarade av dessa, "hd format" i en tidig firmware men fick påbackning för dom inte hade dom rätta licenserna? Xt är ju även baserat på ett mera avancerat chip än dom flesta andra Realtek spelarna så det verkar orimligt att detta chip inte skulle klara hd ljud... Detta chip är ju Realteks "top of the line" med inspelnings möjligheter, 64 bitars 256Mb Ram mm och dom är ju inga nybörjare inom ljud direkt :-) Xt klarar ju åtminstone downmixing av hd ljud... Men det är fel att skriva på hemsidan om "finesser" som inte funkar i dagsläget!
Postad 16 februari 2010 - 12:25
Boddington
-
Boddington
-
Användare
-
-
121 inlägg
Ja har också för mig att det ska ha fungerat tidigare men att funktionen tagits bort.
Är lite kluven till företaget får man säga.
De har en enligt mig en bra mediaspelare. Den klarar det jag i dagsläget behöver, dock blir man ju lite sne då de påstår att HD-ljud funktionen finns och så gör den inte det. Nu har jag ingen reciever som klarar av HD-ljud så för mig är det ingen panik men ändå.
Det som gör mig mest irriterad är dock att de har lovat lite för mycket men sedan så säger de varken bu eller bä.
Kommer tex HD-ljud? Säg som det är vi jobbar på det med realtek alternativt, vi jobbar inte på de. Vi får inte. Vi kan inte. Tala ur skägget.
Talet om Open Source. Jag tolkade det förut som att all programvara skulle släppas så att vem som helst som kunde skulle kunna gå in och göra egna modifikationer och skapa en XBMC tex om de bara hade lust och tid. Väldigt tyst om det tycker jag.
Men det som gör att jag inte lackar ur är att spelaren ändå gör det jag behöver men smygandet hos dem är lite irriterande ändå.
Postad 16 februari 2010 - 12:32
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Av någon konstig anledning är det väldigt få mediaspelare på marknaden som klarar av att spela upp HD-ljuden felfritt, så även om jag också är irriterad på att saker utlovas men aldrig kommer finns det dåligt med alternativ.
Popcorn A-110 klarar HD-ljuden, men bara från .ts och .m2ts, inte från .mkv. Det gör den ganska begränsad och jag har länge hoppats på en firmware uppdatering som skulle fixa det, men den kommer nog aldrig. Det har å andra sidan inte utlovats.... men de är inte speciellt tydliga med begränsningen i filformat heller.
Hur ligger det till med C-200 och Dune tro?
QNAP NMP 1000 ska också enligt uppgift klara att bitstreama HD-ljuden. De här tre spelarna är betydligt dyrare, nästan 3 gånger mer än Xtreamern, Dune ännu mer än så.
Övriga mediaspelare på marknaden tror jag inte klarar av att bitstreama HD-formaten. Rätta mig gärna om jag har fel.
Varför ska det vara så svårt med just de här formaten? Känns som att jag har köpt en ferrari men bara får köra i 110
Postad 16 februari 2010 - 13:33
Great_Grumbledock
-
Great_Grumbledock
-
Forumräv
-
-
572 inlägg
Har en fråga.. Får inte till det här med streamingen på min Xtreamer. Kör med kabel via en Switch och har dynamiska ipadresser Workgroup /"mit datornamn" men inga utdelade mappar syns Har delat ut mapp enl denna guide: https://www.minhembi...p;#entry2783326
Kör windows 7 har aktiverat Gästkontot
// nisse
Släng in ett konto ed lösenord (typ konto aaa, lösen bbb), det funkar iaf med garanti
Postad 18 februari 2010 - 08:36
Boddington
-
Boddington
-
Användare
-
-
121 inlägg
Fick min Sidewinder i brevlådan igår från Xtreamer.nu. Tänkte jag skulle nämna några saker som jag tänkte på och upplevde vid monteringen.
Jag har min Xtreamer liggandes. Därför valde jag att bara sätta dit ena flänsen. Såg ingen vits att ha den andra sidan monterad då dels ligger den ner och ser konstigt ut med flänsar ner mot bordet och dels lär den ändå inte ha någon kontakt med några delar i Xtreamern. Alltså mest ett estetiskt val av mig
Det var lite pilligt att få bort gamla sidplattan för montering.Fick trycka ner en kniv ganska hårt mellan plasten och sidplattan för att få ett mellanrum så jag kunde vinkla kniven och föra den runt så sidplattan lossnade. Han bli några skrapmärken på gamla sidplattan innan jag lyckades men sidplattan ska ju ändå bort så det är väl inte så viktigt.
Jag körde med kylpastan (i form av ett klistermärke, kommer inte på om den har ett namn) som följde med. Skulle iofs kunna kört med kylpasta jag har kvar hemma sedan jag senast monterade en CPU i en dator men ville börja med den som följde med, funkar det inte bra kan jag ju testa med vanlig kylpasta. Där kan jag nämna att på en sidan av klistermärket så sitter det genomskinlig plast. På andra sidan är det vit plast som ska dras bort. Fattade jag inte först utan trodde det skulle vara genomskinlig plast även på den sidan. Men när jag väl kom på hur det det var tänkte så gick de hyfsat lätt.
Bortsett från ovanstående grejer så gick det som en dans. Tog väl ca 15 minuter varav 10 var problemet med att få bort den plasten jag trodde fanns på klistermärket
Han inte se någon film eller så för att känna om den blev varm, det är ju OS på tv, men kanske hinner med det ikväll.
Redigerat av Boddington, 18 februari 2010 - 08:40.
Postad 18 februari 2010 - 15:56
lassomannen
-
lassomannen
-
Rookie
-
1 inlägg
Får inte upp den!  (nope inga förhastade slutsatser, men jag tycker det var en rolig rubrik till problemet) Har haft min Xtreamer sedan nyåret och är mkt nöjd. Jag gjorde en beställning av E-trayz samtidigt och sidewindern för drygt en vecka sedan och nu kom de båda på en gång (bra att de samkörde leveransen!) Nu till min fråga: Jag försöker nu öppna E-trayzen och stoppa i en hårddisk, men fronten sitter stenhårt fast! Jag får inte av den, hur mkt våld behövs??? Ja jag har ändrat läget till upplåst, och jag försöker dra isär fronten med all kraft jag har (nej jag är inte svag!), har försökt med en skruvmejsel, men icke sa nicke! Är det någon som känner igen sig, eller har några missnöjda kinesiska arbetare limmat ihop skiten med superlim?????? Från att vara glad som ett barn på julafton är jag nu djupt irriterad Hjälp!!! Fick upp den till slut! Kollade på You-tube där det gick jätte enkelt (ännu mer frustrerad) , men fick av den till slut (viktigt skjut ifrån undersidan!)
Redigerat av lassomannen, 18 februari 2010 - 16:23.
Postad 18 februari 2010 - 17:53
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Nu till min fråga: Jag försöker nu öppna E-trayzen och stoppa i en hårddisk, men fronten sitter stenhårt fast! Jag får inte av den, hur mkt våld behövs??? Ja jag har ändrat läget till upplåst, och jag försöker dra isär fronten med all kraft jag har (nej jag är inte svag!), har försökt med en skruvmejsel, men icke sa nicke! Är det någon som känner igen sig, eller har några missnöjda kinesiska arbetare limmat ihop skiten med superlim??????
Det finns en 'officiell' ETrayz-tråd. https://www.minhembi...s...30&start=30
Redigerat av anderswillhelmsson, 18 februari 2010 - 17:54.
Postad 19 februari 2010 - 09:28
andreas600
-
andreas600
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Min xtreamer har börjat och låta som en tröska när man startar den. Någon annan med samma symtom???????????
Postad 19 februari 2010 - 09:56
rick_berg
-
rick_berg
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Min xtreamer har börjat och låta som en tröska när man startar den. Någon annan med samma symtom???????????
Min fläkt har börjat låta som f*n nu tyvärr, ska testa att smörja den eller helt enkelt stänga av den... Låter som ett typiskt "torra lager" oljud. Tycker dom kunde satsat på kullager i fläkten...
Postad 19 februari 2010 - 10:11
Boddington
-
Boddington
-
Användare
-
-
121 inlägg
Tydligen ska man kunna få trasiga fläktar bytta om man mailar till [email protected]. (lustig adress) Vet dock inte om det beror på vart man köpt den och vilken information de behöver för att man ska kunna få en ny ersättningsfläkt.
Kan ju vara värt att dra ett mail dit och höra med dem hur man ska gå tillväga.
Postad 19 februari 2010 - 11:50
brobjo
-
brobjo
-
Rookie
-
7 inlägg
Min fläkt har börjat låta som f*n nu tyvärr, ska testa att smörja den eller helt enkelt stänga av den... Låter som ett typiskt "torra lager" oljud. Tycker dom kunde satsat på kullager i fläkten...
Samma med min, fattade inte att alla klagade på den tidigare, för i början lät den inget, men nu låter den som f*n... Smörja den kan nog vara en idé...
Postad 19 februari 2010 - 13:58
welph
-
welph
-
Användare
-
-
136 inlägg
Min har också börjat föra oväsen, låter som lagerhaveri.....då är det bara att byta ut fläkten
Postad 19 februari 2010 - 18:57
vatoskid
-
vatoskid
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hur är det med räckviden med den trådlös wifi-adaptern?
Postad 19 februari 2010 - 19:03
bonanza
-
bonanza
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Wifi fungerar väldigt dåligt, och de verkar inte vara intresserade av att fixa det i FW-uppdateringarna heller. Kör med sladd istället.
Postad 19 februari 2010 - 19:59
Machman
-
Machman
-
Användare
-
-
112 inlägg
Frågade tidigare i tråden hur Xtreamer fungerar med Linux. Fick inget svar men körde på ändå! Ifall nån mera undrar så kan jag meddela att det fungerar ypperligt! Högerklicka på mapp, share, kryssa i guest access och voilá. Xtreamerns hdd mappar man upp lika enkelt. Webbgränssnittet fungerar iaf i Chromium (open source variant av Chrome), har inte testat i nån annan webbläsare.
Var faktiskt mera krångel att dela ut mappar på tjejens win XP laptop.
Tummen upp, toppenpryl än så länge iaf!
Postad 19 februari 2010 - 20:41
rick_berg
-
rick_berg
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Funkar för mig att streama 720P filmer från ovanvåningen till tv:n på bottenvåningen, MEN jag var tvungen att låsa routern till G- bandet och välja kanal manuellt och köra med usb förlängning till antennen annars funkar det inte. Signalstyrka 78- 82= funkar bra.
Postad 20 februari 2010 - 13:40
bsba
-
bsba
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Jag kör också filmer över det trådlösa, har nog tom kört 1080 om jag minns rätt. Routern på övervåning tv nere.
Dock har jag satt antennen på en förlängningskabel (köpte en billig usbhub som förlängning så får jag också usbkontakten lättillgänglig). Utan förlängningen på antennen funkade det inte alls.
Jag kör typ G på en Linksys 54GL.
Enda problemet jag märkt är att efter sista uppdateringen hittar inte min dator Xtreamern i filhanteraren, men jag kanske missat någon inställning. Omvänt funkar bra och via webben.
Tillägg:
Tydligen måste man ha Nas på , för då funkade även filhanteraren. Jag hade stängt av det.
Lite osäker på vad som måste vara igång.
Redigerat av bsba, 20 februari 2010 - 21:21.
Postad 20 februari 2010 - 18:46
mikaelhede
-
mikaelhede
-
Amatör
-
-
79 inlägg
En fråga.
Laddade ner 2 st filmer 1 st dvdr och en blueray, bägga låg i rarfiler så jag kunde inte se dom genom xtreamern utan packade upp filerna,blueray filmen blev då en mkv fil som jag då kunde se, men dvdr filmen blev någon som kallades för bildfiler och då kunde jag således inte se den filmen, vad gör jag för fel?
/Daniel
Postad 20 februari 2010 - 18:54
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
En fråga. ... men dvdr filmen blev någon som kallades för bildfiler och då kunde jag således inte se den filmen, vad gör jag för fel? /Daniel
Vad blev det för filändelse på den filen? Skulle kunna tänka mig att det blev .img och isåfall ska du ändra det till .iso så kommer det att fungera.
Postad 20 februari 2010 - 19:24
mikaelhede
-
mikaelhede
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Vad blev det för filändelse på den filen? Skulle kunna tänka mig att det blev .img och isåfall ska du ändra det till .iso så kommer det att fungera.
Står så här catch-natm2 under namn sen bildtyper under typ
Postad 20 februari 2010 - 22:11
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Står så här catch-natm2 under namn sen bildtyper under typ
men vad är det för filändelse? Du måste antagligen ändra en inställning i Utforskaren för att den ska visas. I utforskaren välj Tools -> Folder Options -> View och "bocka ur" rutan vid "Hide extensions for known file types" (har engelskt operativsystem. Då kommer filändelsen att visas i slutet, efter punkten, av filnamnet. Om den då är .img så ska du ändra det till .iso
Postad 20 februari 2010 - 22:24
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Här kommer några bilder samt info om den nya kommande Xtreamer PRO:
1.jpg 24,1K
0 Antal nerladdningar
2.jpg 47,12K
0 Antal nerladdningar
3.jpg 31,83K
0 Antal nerladdningarSpecConnectivityWIFI UPnP SSDP UPnP AV Web services Video : YouTube, Picasa, Yahoo Video, CNN, NBC Today, CBS Face the Nation and more Audio : Live365 Radio, iPodcast, Radiobox, ABC News, BBC Podcast, CNN News , Indiefeed, Jamendo Photo : Picasaweb RSS feed :Yahoo! Weather, Yahoo! News, Yahoo! Xchange, MSNBC News and more Video containersMPEG1/2/4 Elementary (M1V, M2V, M4V),MPEG1/2 PS (M2P, MPG), MPEG2 Transport Stream (TS, TP, TRP, M2T, M2TS, MTS), VOB, AVI, ASF, WMV, Matroska (MKV), AVC HD, MOV (H.264), MP4, RMP4, FLV - Flash Video. Video codecsXVID SD/HD, MPEG-1, MPEG-2(MP@HL), MPEG-4.2(ASP@L5, 720p, 1-point GMC ), WMV9(MP@HL),H.264(BP@L3, [email protected], [email protected], [email protected]), VC-1(MP@HL, AP@L3) Audio containersAAC, M4A, MPEG audio (MP1, MP2, MP3, MPA), WAV, WMA, FLAC, OGG Audio codecsDolby tureHD, DTS-HD Master Audio(DTS DownMix Supported), WMA, WMA Pro, AAC, MP1, MP2, MP3,LPCM, FLAC, Vorbis . Audio pass throughDTS, Dolby Digital, DTS-HD MA, DTS-HD HR, Dolby True HD, Dolby Digital Plus. Photo formatsJPEG, BMP, PNG, GIF, HD JPEG. Other formatsISO, IFO, FLV, RM, RA, RAM. Subtitle formatsSRT, SMI, SUB, SSA, IDX . Streaming formatsRTSP, FLV . Chipset InterfaceRealtek 128X (Special Edition) 1x USB 2.0 slave 2x USB 2.0 host Memory 1x eSATA 256MB DDR SDRAM, 256MB Flash Internal 3.5" SATA x 2bay] Audio/Video outputs NetworkHDMI v1.3a (up to 1080p) Ethernet 10/100 Composite Video WIFI USB Antenna 802.11n (optional) Stereo Analog Audio S/PDIF Optical Digital Audio Power 12V DC, 3A & 5V DC, 4.5A Dimension 175mm(W) x 120mm(D) x 82mm(H Weight: 1Kg Multi Language English, Korean, Spanish, French, German, Dutch, Danish, Italian, Russian, Hebrew, Czech, Hungarian, Portuguese, Swedish, Slovenian Croatian boat, Finnish, Polish, Romanian, Thai, Vietnamese, Greek, Chinese. H.264 3.5" SATA 2BAY HDMI1.3 eSATA DivX
Redigerat av TomasL, 20 februari 2010 - 22:27.
Postad 20 februari 2010 - 22:47
Boddington
-
Boddington
-
Användare
-
-
121 inlägg
Ska bli intressant hur de löst Dolby tureHD och DTS-HD Master Audio.
Postad 20 februari 2010 - 22:49
mikaelhede
-
mikaelhede
-
Amatör
-
-
79 inlägg
men vad är det för filändelse? Du måste antagligen ändra en inställning i Utforskaren för att den ska visas. I utforskaren välj Tools -> Folder Options -> View och "bocka ur" rutan vid "Hide extensions for known file types" (har engelskt operativsystem. Då kommer filändelsen att visas i slutet, efter punkten, av filnamnet. Om den då är .img så ska du ändra det till .iso
Hmmm Har win 7 och på svenska, hittar fan inte det. /Daniel
Postad 20 februari 2010 - 23:57
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Ska bli intressant hur de löst Dolby tureHD och DTS-HD Master Audio.
Speciellt tureHD tycker jag är ett spännande format :-P (förlåt, kunde inte låta bli...men de har ju faktiskt skrivit så i sin spec) Är det exakt samma chip i Pro som i vanliga Xtreamer? Annars är det en möjlig lösning på problemen med HD-ljud, att de har ett annat chip som faktiskt stöder HD-formaten.
Redigerat av Sigma78, 20 februari 2010 - 23:57.
Postad 21 februari 2010 - 05:07
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
I utforskaren välj Tools -> Folder Options -> View och "bocka ur" rutan vid "Hide extensions for known file types" (har engelskt operativsystem. Då kommer filändelsen att visas i slutet, efter punkten, av filnamnet. Om den då är .img så ska du ändra det till .iso
Hmmm Har win 7 och på svenska, hittar fan inte det.
Minns inte rakt av - för jag fixar alltid det det första jag gör när jag installerar Win7 - men om du högerklickar nånstans där uppe i Utforskaren, så kan du välja Visa Menyer. Sen när du SER menyerna enl. gammal hederlig stil i Windows, dvs en rad längst upp med Arkiv, Redigera, Visa, osv, då kommer du att hitta menyn VERKTYG/Tools, som han pratar om, och där inne kan du då slå på att Visa Filändelser. Passa då på att slå på även Visa Innehållet i Systemmappar, och Visa Dolda Filer. Sen när du ser HELA filnamnen, så kommer du att upptäcka att din fil ifråga heter blabla.img, men då högerklickar du på den, och väljer Ändra Filnamn, och skriver blabla.iso istället. ISO och IMG är samma sorts Avbilds-fil, men av nån outgrundlig anledning finns båda filändelserna. Problemet i normalfallet är att IMG även är en ren bildfils-ändelse. Men problemet i Xtreamerfallet är att IMG där används för Emergency-Restore.
Postad 21 februari 2010 - 07:11
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Hällvitte vad jag svurit sista dagarna över att Xtreamer plötsligt inte kan spela (de flesta) filmerna på YouTube! Men nu hittade jag lite skriverier om det: http://forum.xtreame...=youtube#p92308Visar sig handla om att YouTube bytt format, på nån vänster, och då introducerat nån bugg, skyllar iaf Xtreamer-folket på ... Edit: Ha, hittade en annan Tråd här: http://forum.xtreame...hp?f=69&t=12489Re: problem playing video youtube ( merged ) by jhauerslev » Thu Feb 18, 2010 3:51 pm
As written on Xtreamer.net " *** Youtube support will be removed from our units in next FW upgrade due to official request from Youtube."
Does this have anything to do with WD redesigning their fw because of demands from youtube? WD tv live update list
I have to say that I am pretty dissapointed about this, that´s why I would like to know if a redesign (and thereby a reintroduction of youtube) is on its way in v3? jhauerslev
Jaha'ru, de ska ta bort YouTube support, kul kul ... vi får väl se hur det går med det... ====== Däremot funkar inte heller min Custom RSS sen några dar heller, klart skumt. Det enda jag får upp där är några gamla Svt-Rapport, och det blir man ju inte gladare av precis. Det underliga är ju att jag inte ändrat nåt i det Script jag la upp för downoad här för nån vecka sen. Nån annan som upplevt liknande problem med Egen RSS? Tråden här hjälper ju föga, har testat allt, tror jag... http://forum.xtreame...ilit=custom rssEdit: Faaan, det funkar ju, men jag ser inga bilder/loggor längre för de olika filmerna. Iaf inte förrän jag börjar stega omkring med piltangenterna på Fjärren, för då ritas bilderna plötsligt upp, en efter en... Klart skumt eftersom det ju funkade från första början! Varför läser inte RSS-scriptet in loggorna? Testa: >>Internet>Custom RSS> (där inne ser jag bara en röd fyrkant, men jag kan ändå förflytta mig upp o ner, vänster o höger. Den röda fyrkanten följder med, och längst ned på skärmen står text vart var tomma röda fyrkant leder.) Jag väljer >Adult(18+) och där får jag faktiskt upp fyra Menybilder, med röd ram runt, dvs samma fyrkant jag hade ovan, men då utan bild i. Väljer >VideoCastSex där, och får då upp en enda bild (INNAN jag stegat runt), med Jenna Jamesson. Men när man stegat runt så visas tio likadana bilder, men var o en har olika text under. Klickar man på Best of Met-Art Babes, så händer absolut ingenting. Klickar man däremot på Two Hot Babes Having Fun, så spelas filmen upp. Samtliga de andra - utom Jenna och Tera - får jag samma fel på: "Cannot play this media". >Adult(+18)>SuicideGirls> där inne verkar faktiskt alla hundra funka, även om jag bara provat 5-6 st. ännu. Olika bilder får man iaf upp till var o en av de hundra filmerna. Är det fler som har exakt samma problem som det här nu beskrivna? Tydligen är det också så att ibland när man sätter in ett USB-minne, så blir det ibland SDA istället för SDA1 som det ska vara för att Scripts ska funka. Så då är det bara att ta ur USB-minnet igen, och starta om Xtreamer, så blir det förhoppningsvis SDA1 vid nästa start. ========= Hittade lite om Moddning här: http://forum.xtreame...=...1&hilit=sdaMed hjälp av det där kan man köra en Torrent-download från Xtreamer allena utan att ha datorn igång, kan ju vara användbart, nån gång, kanske ...
Redigerat av anderswillhelmsson, 21 februari 2010 - 10:14.
Postad 21 februari 2010 - 08:31
Boddington
-
Boddington
-
Användare
-
-
121 inlägg
Speciellt tureHD tycker jag är ett spännande format :-P (förlåt, kunde inte låta bli...men de har ju faktiskt skrivit så i sin spec)
Hehe nackedelen med att köra copy & paste  TureHD låter ju häftigt om inte annat.
Postad 21 februari 2010 - 09:54
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Hmmm Har win 7 och på svenska, hittar fan inte det.
/Daniel
- Starta Utforskaren
- Klicka Ordna, välj Mapp- och sökalternativ
- Klicka på fliken Visning, bocka ur Dölj filnamnstillägg för kända filtyper, klicka OK
Postad 21 februari 2010 - 10:06
mikaelhede
-
mikaelhede
-
Amatör
-
-
79 inlägg
- Starta Utforskaren
- Klicka Ordna, välj Mapp- och sökalternativ
- Klicka på fliken Visning, bocka ur Dölj filnamnstillägg för kända filtyper, klicka OK
Tackar så mycket för hjälpen, fungerar perfekt nu.
Postad 21 februari 2010 - 11:09
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Vem vare som var haj på såna däringa RSS-Scripts? Har kommit så långt så att jag i filen Internet_TV.rss som ligger i VIDEO under SCRIPTS, lagt in: <item> <title>SVT Feeds</title> <link> http://svt.se/rss/ny...inrikes/</link><media:thumbnail url=" http://svt.se/conten...s_knapp_02.gif" width="50" height="40" /> </item> och då får jag upp en hel radda av 'nyheter' med loggan och text under, t ex "Omfattande störningar i tågtrafiken", men jag kan inte se dem, så vad saknas? Kommer bara upp en ruta med nån text som ser ut att höra till nyhetens adress, och sen över det en ruta med röd ram och OK i. E're nån som vill fippla med det här och få det att funka, så finns ett jättegäng med RSS-feeds här: http://svt.se/svt/js...04149&a=1395781
Redigerat av anderswillhelmsson, 21 februari 2010 - 11:10.
Postad 21 februari 2010 - 12:59
welph
-
welph
-
Användare
-
-
136 inlägg
Här är de svt-kanaler som du kan kan kolla på genom Xtreamer: http://svt.se/2.90883/utbudSVTplay går inte alls, just nu.. I denna tråd har jag och ett gäng på xtreamers forum samlat ihop en hel drös med vodcasts, både HD och SD material. Jag har letat efter svenska vodcasts men de lyser lite med sin frånvaro... http://forum.xtreame...hp?f=38&t=12253
Postad 21 februari 2010 - 20:44
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Ska bli intressant hur de löst Dolby true HD och DTS-HD Master Audio.
Tror inte alls attdet är fixat dom har INGEN licens fö det just nu iaf, det kostar pengar bara att skriva det på sin produkter
Postad 21 februari 2010 - 22:12
weezer
-
weezer
-
Forumräv
-
-
706 inlägg
Har nyss bytt från Tvix till Xtreamer och finns väl för och nackdelar med bägge. Tvixen tyckte jag om då jag kunde tweaka utseendet rätt bra, men källkoden är väl inte öppen här på samma sätt misstänker jag. Tvixen upplevdes som lite rappare i menyerna åxo tyckte jag. Fläkten däremot störs jag inte alls av, sänker man den manuellt och lägger den på 85-90 är det klart ok. Något jag stör mig på är hur mapparna visas i Xteamern över nätverket. Min Mp3-mapp tex, som är utdelad heter "MP3-Haralds.dator-192.0.0.36" typ Inte så snyggt och det blir lite rörigt och inte så lätt överskådligt. Finns det ngt sätt att få bort efterföljande text?
Postad 21 februari 2010 - 23:43
Unregistered1a738db5
-
Unregistered1a738db5
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Här är de svt-kanaler som du kan kan kolla på genom Xtreamer: http://svt.se/2.90883/utbud
SVTplay går inte alls, just nu..
I denna tråd har jag och ett gäng på xtreamers forum samlat ihop en hel drös med vodcasts, både HD och SD material. Jag har letat efter svenska vodcasts men de lyser lite med sin frånvaro... http://forum.xtreame...hp?f=38&t=12253
Då jag ska lägga in egna "vodcasts" så funkar det aldrig. Tar jag en befintlig rss feed i movie och kompletterar den och sparar så hittar extreamern den inte (404 not found).. Har använt både anteckningar/wordpad. Vilket program ska man använda? Eller vad gör jag för fel?
Postad 22 februari 2010 - 10:16
Unregisteredab09a1aa
-
Unregisteredab09a1aa
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Speciellt tureHD tycker jag är ett spännande format :-P (förlåt, kunde inte låta bli...men de har ju faktiskt skrivit så i sin spec)
Är det exakt samma chip i Pro som i vanliga Xtreamer? Annars är det en möjlig lösning på problemen med HD-ljud, att de har ett annat chip som faktiskt stöder HD-formaten.
Det verkar vara samma chip tyvärr.....
Postad 22 februari 2010 - 12:38
Unregisteredda40a10a
-
Unregisteredda40a10a
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Lite problems med trådlöst....
Allt funkar som det skamed ipadress osv. men tidigare såg jag den tilldelade ipadressen längst ner i högra hörnet, nu står ingenting... ip:- - - - - - - - - eller nåt liknande...
De ikoner som blir belysta beroende på vad som finn tillgängligt i nätverket förblir mörka, trots att jag kan logga in på tex EtrayZ:en.
Någon som har koll?
Postad 22 februari 2010 - 12:43
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Här är de svt-kanaler som du kan kan kolla på genom Xtreamer: http://svt.se/2.90883/utbud SVTplay går inte alls, just nu..
Och förklaringen till att de NYHETS-länkar som finns på den där sidan, inte fungerar just nu, är att det är OS! Så fort OS är slut, så kommer Rapport och Aktuellt att funka med färska sändningar igen, just nu är de senaste som finns där från 11/2. Att länken till http://feeds.feedbur...pdraggranskning Uppdrag Granskning inte funkar håller de på och felsöker just nu. Men tills vidare får man väl trösta sig med >>Internet>Custom RSS>Adult(+18)>>SuicideGirls ...
Redigerat av anderswillhelmsson, 22 februari 2010 - 12:47.
Postad 22 februari 2010 - 13:17
welph
-
welph
-
Användare
-
-
136 inlägg
sök på xxx4pods
Postad 22 februari 2010 - 15:46
Boddington
-
Boddington
-
Användare
-
-
121 inlägg
Angående bilderna på Xtreamer Pro: Undrar vad switchen HDD A och HDD B gör för något. Kan man bara köra med en hårddisk i taget?
Postad 22 februari 2010 - 16:44
Unregistered1a738db5
-
Unregistered1a738db5
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jag har lagt in Asia.rss,Space.rss under movies, men dom syns ej i extreamern på tvn. Vad gör jag för fel? Det är bara dom gamla .rss feedarna som följde med SCRIPTS som syns.
Postad 22 februari 2010 - 17:11
welph
-
welph
-
Användare
-
-
136 inlägg
De ska synas, har du fått dem innanför /rss och en till / som jag inte har i huvudet?
EDIT: Hitta, ovanför dessa måste de ligga:
</channel>
</rss>
Redigerat av welph, 22 februari 2010 - 17:15.
Postad 22 februari 2010 - 17:15
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Angående bilderna på Xtreamer Pro: Undrar vad switchen HDD A och HDD B gör för något. Kan man bara köra med en hårddisk i taget?
Tyvärr verkar det vara så, att man bara kan köra med en disk i taget. Finns ingen inbyggd RAID kontroller!
Redigerat av TomasL, 22 februari 2010 - 17:17.
Postad 22 februari 2010 - 17:48
Unregistered1a738db5
-
Unregistered1a738db5
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
De ska synas, har du fått dem innanför /rss och en till / som jag inte har i huvudet?
EDIT: Hitta, ovanför dessa måste de ligga:
</channel> </rss>
Jag har lagt dem under mappen videos som nya rss-filer. Tagit dom från extreamer.net.Så det ska vara färdiga filer.Om jag öppnar en befintlig rss-feed t.ex movies.rss och lägger in nåt (användt anteckningar och wordpad) då kan jag inte öppna movies i extreamern.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|