* Officiell tråd - HTC HD2 *
2913 svar till detta ämne
Postad 12 december 2009 - 02:21
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Kan man installera denna ROM? Har man svenskmeny osv eller får man något annat språk? Vad är skillnaden egentligen mellan denna och den svenska som komma skall?
Grejen är det att hela OS:et är på WWE (world wide english). Eller annat språk om du väljer annat språk på ROM:en. Du kan välja svenska i Sense med hjälp av reg tweak. Förutom språket så är det troligtvis inte någon skillnad. Du kan flasha en WWE ROM på en svensk HD2 med hjälp av gold card (se XDA-Dev). Föresten.. Den svenska 1.48 ROM:en kommer nästa vecka
Postad 12 december 2009 - 05:54
AudioSmurf
-
AudioSmurf
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Du kan flasha en WWE ROM på en svensk HD2 med hjälp av gold card (se XDA-Dev).
Har du lyckats läsa CID-numret på ditt SD-kort? Jag misslyckades med det. Vore kul att veta om nån med svensk HD2 fått det att funka.
Postad 12 december 2009 - 10:32
Ekis52
-
Ekis52
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Går det att komma åt ordlistan med ordförslag på något sätt och redigera eller lägga till ord i den med datorns hjälp.
Postad 12 december 2009 - 10:50
zhogun
-
zhogun
-
Användare
-
-
177 inlägg
vleta rätt på "eT9MyWords" i windowsmappen och håll fingret på den tills du kan ta "kopiera" gå sen till Windows/start-meny/program och ta "klistra in genväg" via menyn nere till höger. nu ligger den på din "idag" skärm
Redigerat av zhogun, 12 december 2009 - 10:52.
Postad 12 december 2009 - 13:56
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Har du lyckats läsa CID-numret på ditt SD-kort? Jag misslyckades med det. Vore kul att veta om nån med svensk HD2 fått det att funka.
Har inte prövat själv, men följde du guiden på xda-developers? Du kan pröva den här: http://rs533.rapidsh...etsdsn1_leo.rarVette tusan om du kör exe-filen från kortet, telefonen eller via datorn  Pröva
Postad 12 december 2009 - 15:28
jeffkan
-
jeffkan
-
Användare
-
-
120 inlägg
Går det att ha personliga smssignaler till olika kontakter som man har ringsignaler?
Postad 12 december 2009 - 17:40
Gilgamesh1
-
Gilgamesh1
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
om någon tröttnat på sin HD2 kontakta mig  kan eventuellt göra ett byte, har denna fina laptop i nyskick och garanti tom 2012. http://www.dustinhom...5010249765.aspx
Postad 12 december 2009 - 18:29
PizzeNizze
-
PizzeNizze
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Hej!
Är det någon som vet hur man tar sig till: HKEY_LOCAL_MACHINE eller HKEY_CURRENT_USER eller HKLM / Software / Opera ? Vore bra då en del tips från xda... visar att man skall ändra där, men vete f#n hur jag hittar dit.
MVH
PizzeNizze
Postad 12 december 2009 - 20:06
Gilgamesh1
-
Gilgamesh1
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Hej!
Är det någon som vet hur man tar sig till: HKEY_LOCAL_MACHINE eller HKEY_CURRENT_USER eller HKLM / Software / Opera ? Vore bra då en del tips från xda... visar att man skall ändra där, men vete f#n hur jag hittar dit.
MVH
PizzeNizze
här har du, SKTools det perfekta programmet. installera CAB filen på mobilen, starta programmet sen registrerar du det för att få FULL åtkomst till registret och andra nyttigheter http://www.2shared.c...db/SKTools.html
Redigerat av Gilgamesh1, 12 december 2009 - 20:08.
Postad 12 december 2009 - 21:09
Ekis52
-
Ekis52
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
vleta rätt på "eT9MyWords" i windowsmappen och håll fingret på den tills du kan ta "kopiera" gå sen till Windows/start-meny/program och ta "klistra in genväg" via menyn nere till höger. nu ligger den på din "idag" skärm
Tack för hjälpen
Postad 12 december 2009 - 21:53
zhogun
-
zhogun
-
Användare
-
-
177 inlägg
Tack för hjälpen
lungt. synd bara att telefonen inte fattar att översätta 'a' & 'o' till å/ä/ö typ.. sämsta med hela telefonen.
Redigerat av zhogun, 12 december 2009 - 21:55.
Postad 12 december 2009 - 21:59
zhogun
-
zhogun
-
Användare
-
-
177 inlägg
fan man blir ju glad varje dag man slår på skärmen på denna makapär, sjukt skön skärm..
stationära & laptopen startas inte lika mkt längre
Postad 12 december 2009 - 22:12
PizzeNizze
-
PizzeNizze
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
här har du, SKTools det perfekta programmet. installera CAB filen på mobilen, starta programmet sen registrerar du det för att få FULL åtkomst till registret och andra nyttigheter
http://www.2shared.c...db/SKTools.html
Tack så mycket verkar vara ett väldigt bra program. Fast det gav mig ett litet huvudbry när det la till lite grejer i firefox samt att jag var tvungen att registrera "fånen" på mig som jag faktiskt inte gjort än. Fast nu är jag på gång, skall bli intressant, det är min 3:e winmobile. Trots detta har jag aldrig gått så djupt in i programvaran. Fast visst är HD2:an underbar, iallafall än så länge. MVH Pizzenizze
Postad 13 december 2009 - 11:22
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Funderar på att sälja min TouchHD och köpa en HD2 istället, Jag tittar mycket på film i mina mobiler och just nu så tjänstgör min OmniaHD som filmspelare. Men HD2 med 4.3" skärm attraherar mig mycket just nu. Hur tycker ni att det funkar med att spela upp xvid filmer på telefonen? Flyter det på bra med den inbyggda mediaspelaren eller är det Coreplayer som gäller fortfarande? I såfall: Hur fungerar Xvid filmer i just Coreplayer på HD2? På min TouchHD så behöver jag konvertera filerna ändå för att få dom att flyta på bättre i Coreplayer. Därför använder jag inte min TouchHD som filmvisare längre. Att konvertera går bort när jag har en annan lur som redan klarar av Xvid utan konvertering. Hur många av er har laddat in denna patch?Vore kul och få höra era åsikter om ni märker en större snabbhet på HD2. Jag har bytt Rom på min TouchHD och kör Energy ROM "Leo" 28011 med Sense 2.5 och WM 6.5.3 och den är bra, men som sagt så lockar den större skärmen mig. Skärmen på min är 3.8" mot HD2 som har 4.3" och båda har samma upplösning. Sen är ju processor på HD2 snabbare också...
Redigerat av crest, 13 december 2009 - 11:24.
Postad 13 december 2009 - 11:36
AudioSmurf
-
AudioSmurf
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Jag saknar svenskt tangenbord där åäö har egna tangenter. Finns det att få tag på tro?
Postad 13 december 2009 - 11:45
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Jag saknar svenskt tangenbord där åäö har egna tangenter. Finns det att få tag på tro?
På min TouchHD använder jag Fingerkeyboard2. I inställningarna har jag valt svenskt layout på tangentbordet. Dock så ligger inte å ä ö på egna knappar utan ligger ovanpå andra tecken, men genom att bara trycka ner tangenten i någon hundradels sekund extra så skrivs t.ex bokstaven å. Man behöver alltså inte bläddra eller dra med fingret på en lista där specialtecken finns, tack och lov. Fingerkeyboard2Här är WVGA versionen av Fingerkeyboard2
Redigerat av crest, 13 december 2009 - 11:48.
Postad 13 december 2009 - 13:51
Ekis52
-
Ekis52
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Eftersom jag kommer att uttnyttja den här telefonen i jobbet dagligen med en massa registrering i ett speciellt program från Vitec så har jag nu lagt en massa ord som alltid används så man släpper skriva in dom helt.
När man väl vant sig vid tangentbordet så fungerar det bra. Lätt att få fram siffrorna genom att bara hålla fingret några tio-dels sekunder extra istället för att växla till numeriskt tangentbord.
Att man skickar med ett engelsk ordlexikon för XT9 istället för svenskt är konstigt. Dom måste ha haft bråttom med att få ut den i Sverige. T.ex om man testar handledningen för textinmatning som inte mycket att ha egentligen så kommer det upp en meny på nåt utländskt språk med frågan Ja eller nej när man testat dom 2 visningar som finns. Samma om man väljer Personer i programmenyn och sen klickar en person. När det är gjort klickar man på menyn, då står det överst redigera, nästa sist står det på nåt utländskt språk typ polska eller nåt liknande.
Jag har testat kompassen lite men den spårar ur ofta och protesterar över magnetiska störningar alldeles för ofta och detta även om man är ute på landet där inga andra elektriska störningar finns. Man ska då röra telefonen i en 8 så ska den återställa sig men det fungerar inte.
Efter en massa strul så fick jag igång GPS-programmet Co-drive. Den vägrade att ladda hem språkfilen och sa att den var korrupt dom första tio försöken men nu fungerar den utmärkt med tydlig kvinnlig röst som talar om hur man ska köra.
Jag funderar på att skaffa en universalhållare som man klämmer fast telefonen i men dom brukar ju klämma över mitten på telefonen och där sitter ju volymkontrollen på denna modell. Är det någon som skaffat en sådan h¨ållare och provat?
För hoppningsvis kommer det väl en uppdatering av allt någon gång ganska så snart så att allt är översatt korrekt.
Redigerat av Ekis52, 13 december 2009 - 18:52.
Postad 13 december 2009 - 20:29
AudioSmurf
-
AudioSmurf
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Att man skickar med ett engelsk ordlexikon för XT9 istället för svenskt är konstigt.
Testa denna... bör ge dig svenskt XT9 istället. http://forum.xda-dev...mp;d=1258490331
Postad 14 december 2009 - 07:27
Ekis52
-
Ekis52
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Testa denna... bör ge dig svenskt XT9 istället. http://forum.xda-dev...mp;d=1258490331
Perfekt, tackar för den. Det blev mycket lättare med den.
Postad 14 december 2009 - 12:24
Unregistered4f471b27
-
Unregistered4f471b27
-
Användare
-
-
104 inlägg
Har en fundering!
Hur blir det om jag skulle köpa mig en engelsk telefon HD2, skiljer den sig något från den svenska? Hur blir det då när jag ska ändra språket till Svenska? Omöjligt?
Anledningen till att jag funderar på det är att Sekvencia säljer den engelska versionen för 4375:-, men det kanske är en skojarfirma? Har inte hört talas om dom tidigare..
Stort tack!
Mvh Anders
Postad 14 december 2009 - 12:55
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
På min TouchHD använder jag Fingerkeyboard2. I inställningarna har jag valt svenskt layout på tangentbordet. Dock så ligger inte å ä ö på egna knappar utan ligger ovanpå andra tecken, men genom att bara trycka ner tangenten i någon hundradels sekund extra så skrivs t.ex bokstaven å. Man behöver alltså inte bläddra eller dra med fingret på en lista där specialtecken finns, tack och lov.
Fingerkeyboard2
Här är WVGA versionen av Fingerkeyboard2
2.1 var mkt bättre än 2.0  Tackar! vet du hur man byter skinn? Vill ha grå/gröna istället för den svart/röda som är default.
Postad 14 december 2009 - 13:31
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
2.1 var mkt bättre än 2.0 Tackar!
vet du hur man byter skinn? Vill ha grå/gröna istället för den svart/röda som är default.
Gå in i inställningar för programmet. I samma flik - men högst upp - där du väljer språk på tangenbordet - kan du ändra färgerna på tangentbordet. Själv kör jag med svart/grön.
Postad 14 december 2009 - 18:00
Chippah
-
Chippah
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Någon av er som märkt av blixten i kameran? mina bilder blir rejält ljusa utav sig-
Postad 14 december 2009 - 18:26
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Gå in i inställningar för programmet. I samma flik - men högst upp - där du väljer språk på tangenbordet - kan du ändra färgerna på tangentbordet. Själv kör jag med svart/grön.
Där var den ja  Tackar!
Postad 14 december 2009 - 18:41
dealerovski
-
dealerovski
-
Forumräv
-
-
883 inlägg
Hej
Finns det några smarta program man borde installera på telefonen ? Vad rekommenderas...
Spotify någon ?
Redigerat av dealerovski, 14 december 2009 - 19:07.
Postad 14 december 2009 - 20:23
Ethale
-
Ethale
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hejsan! Jag är extremt sugen på att köpa en HD2 men väger mellan den och en Nokia N900 ev. omina HD också. Angående Omina HD är jag lite kinkig då den är gammal om man jämför med de andra 2 alternativen. Jag vill ha en schysst mulimedia mobil för både film och musik, bra webbläsare för MYCKET surfing och bra/enkelt att koppla den till framför allt Gmail (men även facebook och twitter).
Det är ingen större prisskillnad därför känns det lite halvdumt att gå och köpa en omina hd som är gammal(?!) när de andra är helt nya inkomna. Vad tycker ni? rekommendera ni hd2 framför omina hd?
Angående filstödet för uppspelning av videos, är det en begränsning som man märker i HD2? tänkte på xvid. Likadant med minneskapaciteten. Ett 16 Gb/16Gb måste ju vara ett måste i HD2:an för att kunna utnyttja den som en multimedia mobil eller?
Hoppas ni kan hjälpa mig att välja
//Ethale
Postad 15 december 2009 - 07:01
Jacobsson
-
Jacobsson
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Update for HTC HD2 – SMS Function Update This update for HTC HD2 messaging lets you reach out to your friends and family with instant notifications. Keeping in touch has always been very important, and this update delivers just that: fast and reliable SMS messaging. Datum : 2009-12-15 Kategori : Hotfix Ladda Ner
Postad 15 december 2009 - 08:20
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Update for HTC HD2 – SMS Function Update This update for HTC HD2 messaging lets you reach out to your friends and family with instant notifications. Keeping in touch has always been very important, and this update delivers just that: fast and reliable SMS messaging.
Datum : 2009-12-15 Kategori : Hotfix Ladda Ner
Har aldrig haft problem med sms.. men men  Tackar!
Postad 15 december 2009 - 12:40
peterkk
-
peterkk
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Fick min HD2 igår, installerat iGO8 gick bra och funkar bra.
Försökt installera abPlayer, spelare för ljudböcker, men inte lyckats ännu.
Nån som fixat detta, eller har förslag på annan bra audio-book player som funkar på denna.
//Peter
Postad 16 december 2009 - 00:21
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Fick min HD2 igår, installerat iGO8 gick bra och funkar bra. Försökt installera abPlayer, spelare för ljudböcker, men inte lyckats ännu. Nån som fixat detta, eller har förslag på annan bra audio-book player som funkar på denna.
//Peter http://superuser.com...-windows-mobile
Postad 16 december 2009 - 01:48
hardsaltad
-
hardsaltad
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hej får inte igång windows mobile synken. har windows 7 har provat hela kvällen och får inte den att hitta telefonen.
några tips??
Postad 16 december 2009 - 05:46
Sabbanahou
-
Sabbanahou
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
 Jag fick DOA min första HTC HD2 pga att dataanslutningen inaktiverades efter bara några minuter om jag inte aktivt använde den som ex vid surf. Den var då trots ej funktionell markerad som aktiverad i comm manager varpå man fick aktivt gå in och inaktivera och sen aktivera för att den skulle gå igång igen. Sen efter några minuter var det likadant igen.
Nästa HD2:a hade liknande problem bara att nu skedde det när skärmen varit låst en viss tid (> 1 timme). Så jag DOA:de även den, men Brightpoint hävdar att de inte hittar något fel. Nu vet jag inte hur länge de testat men jag ville bara kolla här så att det inte är mitt 3G-kort som det är något fel på. Det jag har är från 3 och bara några månader gammalt. Det funkar på alla andra mobiler jag prövat det med.
Nån som har 3 och inte har några problem med dataanslutningen överhuvudtaget? Nån som har annan operatör och har/haft liknande problem? Tacksam för synpunkter.
Postad 16 december 2009 - 08:38
Bellagio
-
Bellagio
-
Rookie
-
2 inlägg
Fick min igår, lekt runt med den i ca 6 timmar, underbar liten maskin men det är min första touchmobil och jag kommer inte alls överens med touch-tangentbordet, blir till att köpa en med riktigt tangentbord istället! Så jag har en HD2 till salu använd ca 6 timmar! Lade ut den på forumets Marknad för 4500kr!
Postad 16 december 2009 - 08:59
vallgren_89
-
vallgren_89
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej! Jag har en fråga ang. FM-radion.
Kan man sätta in vilka 3.5mm hörlurar som helst som antenn eller är det just HTC's handsfree som gäller? Skulle någon kunna testa det här åt mig vore det jättesnällt
PS. man kan inte använda sitt bluetoothheadset som antenn va?
Redigerat av vallgren_89, 16 december 2009 - 09:01.
Postad 16 december 2009 - 14:14
peterkk
-
peterkk
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
http://superuser.com...-windows-mobile
Tack för tipset Barbapappa ! Ska testa denna. // Peter Edit: har nu provat spelaren, helt perfekt för mina krav, den behåller jag // Peter
Redigerat av peterkk, 16 december 2009 - 19:44.
Postad 16 december 2009 - 17:42
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Hej! Jag har en fråga ang. FM-radion.
Kan man sätta in vilka 3.5mm hörlurar som helst som antenn eller är det just HTC's handsfree som gäller? Skulle någon kunna testa det här åt mig vore det jättesnällt 
PS. man kan inte använda sitt bluetoothheadset som antenn va?
I princip vilken som helst ska gå bra. Har prövat några olika och det funkade på min HD. Kan dock inte lova att de du testar med fungerar. Bluetoothheadset fungerar inte
Postad 16 december 2009 - 18:11
boltis
-
boltis
-
Användare
-
-
248 inlägg
Någon mer som har problem med kameran? När jag försöker starta den kommer det upp "Det gick inte att starta kamera. Det gick inte att installera kameraenheten". Efter en omstart fungerar den en stund för att sedan göra samma sak igen.
Postad 16 december 2009 - 18:19
AudioSmurf
-
AudioSmurf
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Någon mer som har problem med kameran? När jag försöker starta den kommer det upp "Det gick inte att starta kamera. Det gick inte att installera kameraenheten". Efter en omstart fungerar den en stund för att sedan göra samma sak igen.
Efter en veckas flitigt användande har det aldrig hänt mig iallafall. Kanske nåt som du installerat?
Postad 16 december 2009 - 18:24
boltis
-
boltis
-
Användare
-
-
248 inlägg
En tanke som slog mig med. Men jag har installerat hotfixen för kameran, och sen har jag inte installera så mycket mer. Opera 10 beta v2, jag har betalt för navigeringen med Co pilot osv. Inget som borde påverka kameran tycker jag. Framförallt inte eftersom den fungerar efter en omstart?
EDIT: Det verkar baske mig som om det är Opera 10 beta som är boven i dramat. Ligger aktiv i bakggrunder fungerar inte kameran. Stänger jag däremot ner Opera så funkar det. Har satt igång/stängt av nu ett antal ggr och det verkar funka. Jäkligt mysko
Redigerat av boltis, 16 december 2009 - 18:28.
Postad 16 december 2009 - 19:02
AudioSmurf
-
AudioSmurf
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Kul att det löste sig (eller att du hittade orsaken iallafall). På vilket sätt är Opera10 bättre än 9.7 förresten?
Postad 16 december 2009 - 19:31
boltis
-
boltis
-
Användare
-
-
248 inlägg
Jag tycker att 10:an är riktigt bra. Under förutsättning att allt annat fungerar då  Kör med 10:an på min N97:a oxå.
Startsidan är trevlig, där har du 9 olika snabbknappar för dina absoluta favoritsidor. Hela interfacet är mer användarvänligt och den stora fördelen är hur den hanterar olika flikar.
Postad 17 december 2009 - 10:10
Unregisteredb8ad097f
-
Unregisteredb8ad097f
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
En tanke som slog mig med. Men jag har installerat hotfixen för kameran, och sen har jag inte installera så mycket mer. Opera 10 beta v2, jag har betalt för navigeringen med Co pilot osv. Inget som borde påverka kameran tycker jag. Framförallt inte eftersom den fungerar efter en omstart?
EDIT: Det verkar baske mig som om det är Opera 10 beta som är boven i dramat. Ligger aktiv i bakggrunder fungerar inte kameran. Stänger jag däremot ner Opera så funkar det. Har satt igång/stängt av nu ett antal ggr och det verkar funka. Jäkligt mysko
Vad kosta co piloten kör trial nu .
Postad 17 december 2009 - 10:53
Sir Mix Alot
-
Sir Mix Alot
-
Forumräv
-
-
705 inlägg
Vet inte vad det kostar, eller om det ens går, att tanka (låsa upp) fullversion direkt i telefonen och vad det skulle kosta. men http://www.alk.com/htc/se/ - så framgår det att nordiska kartor kostar 309:- och för europa 759:-
Postad 17 december 2009 - 12:45
fth
-
fth
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Är det någon mer än jag som är tveksam till kvaliteten på kartmaterialet i CoPilot? Jag har använt testversionen sen jag fick telefonen, och den ger helt tokiga anvisningar på många ställen, t.ex. försökte den få mig att byta till mötande körfält vid Statsgårdskajen (den verkar tro att det är vänstertrafik på ungefär halva sträckan...), den visar in på återvändsgränder, försöker få mig att svänga in på enskilda vägar med bommar, etc...
Jag har tidigare haft TomTom på WinMo, där har jag aldrig haft dessa problem. Det verkar som om CoPilot helt enkelt har sämre kartor, men jag trodde att det var i stort sett samma data som alla använde sig av?
Jag käner mig mycket tveksam till att köpa CoPilot nu, men hur bra funkar t.ex. TomTom på WVGA? Någon som har testat på sin HD2?
/fth
Postad 17 december 2009 - 13:08
boltis
-
boltis
-
Användare
-
-
248 inlägg
CoPilot kostade precis 319,94 kronor med dagens växelkurs. Det är den summan som är reserverad på mitt konto. Provkörde en del med programmet igår och hade inga som helst problem. Tyckte faktiskt att det var ett riktigt bra program.
Körde med tomtom på min gamla SE X1 när jag hade den, och det fungerade oxå riktigt bra. Däremot med min andra, nuvarande telefon förutom HTC:n då, Nokias N97, så fungerar GPS:en så jäkla dåligt. Tappar bort mig hela tiden och håller på. Just i detta nu är den iväg på Anovo så får vi se ifall det blir bättre.
Men, det "lilla" jag har använt CoPilot kan jag gott rekommendera det! Enkelt att använda och tydliga menyer. Och som sagt, ÄN så länge har jag inte haft problem med kartorna.
Postad 17 december 2009 - 15:40
Bellagio
-
Bellagio
-
Rookie
-
2 inlägg
Fick min igår, lekt runt med den i ca 6 timmar, underbar liten maskin men det är min första touchmobil och jag kommer inte alls överens med touch-tangentbordet, blir till att köpa en med riktigt tangentbord istället! Så jag har en HD2 till salu använd ca 6 timmar! Lade ut den på forumets Marknad för 4500kr!
Nu är den såld! Tack för en smidig affär Johan, hoppas du trivs bättre med den än jag!
Postad 17 december 2009 - 17:00
vallgren_89
-
vallgren_89
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
I princip vilken som helst ska gå bra. Har prövat några olika och det funkade på min HD. Kan dock inte lova att de du testar med fungerar.
Bluetoothheadset fungerar inte 
Hmm okej tack  Då kanske man kan sätta dit en 3.5mm plupp bara så att den ska fungera antenn. Och sedan skicka ljudet till bluetooth headsetet. Låter kanske bökigt men jag vill slippa sladdar runt kroppen =)
Postad 17 december 2009 - 19:53
Chippah
-
Chippah
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Är det någon mer än jag som är tveksam till kvaliteten på kartmaterialet i CoPilot? Jag har använt testversionen sen jag fick telefonen, och den ger helt tokiga anvisningar på många ställen, t.ex. försökte den få mig att byta till mötande körfält vid Statsgårdskajen (den verkar tro att det är vänstertrafik på ungefär halva sträckan...), den visar in på återvändsgränder, försöker få mig att svänga in på enskilda vägar med bommar, etc...
Jag har tidigare haft TomTom på WinMo, där har jag aldrig haft dessa problem. Det verkar som om CoPilot helt enkelt har sämre kartor, men jag trodde att det var i stort sett samma data som alla använde sig av?
Jag käner mig mycket tveksam till att köpa CoPilot nu, men hur bra funkar t.ex. TomTom på WVGA? Någon som har testat på sin HD2?
/fth
håller med på den punkten,provade copilot och lade in rutten till svärmor å svärfar på öland. alltid kört med tomtom tidigare men coilpot lade in en omväg men som var 10mil kortare,räkna på en vanlig karta och det blev 15mil längre än normalt. så de kartorna ger jag inte möe för.
Postad 17 december 2009 - 19:54
boltis
-
boltis
-
Användare
-
-
248 inlägg
EN lite stilla undran bara, jag hade till en början lite svårt för att hitta den tråden då jag sökte på HTC HD2. Då fick jag bara upp två andra trådar som i princip inte används. Jag var tvungen att söka på HTC Leo och det stämmer ju inte "längre"?
Edit: Gällande det där med vilken väg programmet väljer brukar ju bero på vad det är inställt på. Man brukar ju kunna ställa in kortaste eller snabbaste vägen, och då kan det bli stor skillnad på vilken väg den väljer. När jag hade TomTom på min X1 va det inte helt ovanligt att den från gång till gång valde olika vägar.
Som exempel kan jag nämna att jag två ggr körde till min bror som bodde på andra sidan skåne. Bägge gångerna fick jag olika vägrutter.
Redigerat av boltis, 17 december 2009 - 19:57.
Postad 17 december 2009 - 21:02
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Hmm okej tack 
Då kanske man kan sätta dit en 3.5mm plupp bara så att den ska fungera antenn. Och sedan skicka ljudet till bluetooth headsetet. Låter kanske bökigt men jag vill slippa sladdar runt kroppen =)
Kan vara värt att testa  Go for it!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|