* Officiell tråd - WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare
1521 svar till detta ämne
Postad 23 July 2010 - 09:30
jabbeboy
-
jabbeboy
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag kör en 1 TB disk som funkar bra, beror förstås på hur mycket filer du har.
Forum för moddad firmware
Okeej.. Sett att denna finns på webhallen och en annan internetbutik för 995:) vilket är vad jag lungt är villig att lägga på en mediaspelare med full hd. Till en början får jag använda mig utav de bärbara hdd som ajg har, 80gb, och 160:) MEN senare så funderar jag på isåfall om jag köper en sån här att köpa en bärbar med 500gb eller 250 och ha liggandes inkopplad alltid:) Men detta är något ni kan rekommendera eller? Haha har sett en annan som heter Syvio 200A på tradera där man får en 160gb hdd till, men det märket hittar man inget info alls om på google, och då finns det nog inte mkt firmwares till den heller...
Postad 23 July 2010 - 16:37
doskarsson
-
doskarsson
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Men vad är detta för bullsh**
"We have reached the maximum number of downloads available for this limited public beta release"
Nån som kan slänga upp den någonstans, vore tacksamt, har två burkar jag tänkte uppdatera.
Postad 23 July 2010 - 19:10
Vilo
-
Vilo
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Men vad är detta för bullsh**
"We have reached the maximum number of downloads available for this limited public beta release"
Nån som kan slänga upp den någonstans, vore tacksamt, har två burkar jag tänkte uppdatera.
Nån av dessa sidor ska väl funka. http://hotfile.com/d...ive_1.03.35.ziphttp://depositfiles....files/zcwuvx035http://www.4shared.c...live_10335.html
Postad 24 July 2010 - 15:38
TV_Nisse
-
TV_Nisse
-
Rookie
-
1 inlägg
Helt ofattbart att den inte har stöd för ISO-menyer. Helt sjukt. Det var den överlägset mest önskade funktionen på WDTV:s omröstning. Ser ingen egentlig anledning att uppdatera från 1:an till 2:an.
Hej. Kanske lite sent att fråga. Har precis reggat mig. Vad menar du med ISO-menyer? Är det att spela upp samma filer som på en DVD-film? I så har min WD TV Mini Mediaplayer stöd för ISO som är andra modellen. Den ser likadan ut. Jag blev överraskad när jag testade vad som hände om man klickar på en ISO-fil. Så kunde den ta det. Så kom menyer fram som en vanlig dvd-film. Den första modellen har inte stöd för ISO Nu verkar detta vara borttagen i dom nyare modeller. Det står ingen om ISO
Postad 27 July 2010 - 13:26
Loumark
-
Loumark
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Har haft både denna och föregångaren, och varit nöjd sen första sekund. Har en D-LINK DNS-323 med 3Gb film som jag kan streama utan några problem. Men en sak har jag fortfarande inte fått kläm på. Hur sjutton flyttar man undertexten??! För tillfället känns det nästan som den är i centrum av bilden! Vet att det ska vara lätt, men har inte fått rätt på det
Postad 27 July 2010 - 15:27
deadwood
-
deadwood
-
Användare
-
-
235 inlägg
Har haft både denna och föregångaren, och varit nöjd sen första sekund. Har en D-LINK DNS-323 med 3Gb film som jag kan streama utan några problem.
Men en sak har jag fortfarande inte fått kläm på. Hur sjutton flyttar man undertexten??! För tillfället känns det nästan som den är i centrum av bilden! Vet att det ska vara lätt, men har inte fått rätt på det 
använd piltangenterna, men jag tror det bara funkar på mkv filer. på divx funkar det inte
Postad 27 July 2010 - 16:23
Loumark
-
Loumark
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
använd piltangenterna, men jag tror det bara funkar på mkv filer. på divx funkar det inte
Har gjort just det, använder endast mkv-filer, men händer inget när jag trycker pil upp/ner. Måste inte gå in på options eller nåt sånt först? Gäller det endast externa undertexter? (alltså de i srt/sub-format)
Postad 28 July 2010 - 15:29
BarateaU
-
BarateaU
-
Användare
-
-
144 inlägg
Sitter och letar efter youtube filmen "Home" men lyckas inte i min WD, hittar bara massa annat crap.
Förfinat söket också enligt vad filmen heter på yout, HOME (English with subtitles) men hittar fortfarande inte.
Är de helt andra resultat man får fram i boxen eller.
Uppdaterat till senaste off firmwaren.
Postad 28 July 2010 - 16:06
jabbeboy
-
jabbeboy
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Yee. Har äntligen en sån här nu:) Köpte den utav laseruno för 750 spänn:) Riktigt värt lugnt.)
NU ska jag bara uppdatera firmware:) Går de göra genom usb?
Postad 28 July 2010 - 16:10
BarateaU
-
BarateaU
-
Användare
-
-
144 inlägg
Yee. Har äntligen en sån här nu:) Köpte den utav laseruno för 750 spänn:) Riktigt värt lugnt.) NU ska jag bara uppdatera firmware:) Går de göra genom usb?
Jag köpte en Dwa-140 till wd'n så får den internet osv trådlöst. Funkar fint, uppgraderade efter jag hade anslutit den till trådlösa nätet. Streamar fiiina filen nu https://www.prisjakt...kt.php?p=175711Fick ladda ner "home" istället då jag inte lyckades hitta den på youtube i wn'n,
Postad 28 July 2010 - 21:57
jabbeboy
-
jabbeboy
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Är de säkert att uppgradera till en pre-release?? Vill gärna kunna spela upp iso filer så jag får dvd menyn:) ha
Postad 29 July 2010 - 12:25
Loumark
-
Loumark
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Är de säkert att uppgradera till en pre-release?? Vill gärna kunna spela upp iso filer så jag får dvd menyn:) ha
Om inte jag minns fel kan senaste stabila releasen visa ISO-menyer?..
Postad 29 July 2010 - 18:59
Vilo
-
Vilo
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
FW 1.03.35 är allt annat än stabil och finns inte längre att ladda ner från WD sida då den bara fanns under en viss tid.
Försök att leta reda på 1.03.22 som är stabilare än .35.
Postad 29 July 2010 - 22:17
fredde73a
-
fredde73a
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
God kväll på er alla glada.
Jag har lite problem med min WD Live. Nu ska jag försöka förklara och så hoppas jag att någon kan hjälpa mig. Det är så att jag har 3diskar i datorn utdelade som körs trådlöst till router. Sen har jag en Netgear readynas Duo 1TB kopplad till routern sen kör jag trådat till en WD och en gammal hedlig X-box. Nu till problemet. I WD`n ser jag bara Nasen ej mina utdelade mappar i datorn. Men om jag slår av nasen så ser jag mapparna från datorn. Kan det vara så enkelt att WD`n bara kan Connekta en källa? I X-boxen är det inga problem.
Tacksam för hjälp
Mvh// Fredrik
Postad 03 August 2010 - 22:08
Unregistered1906
-
Unregistered1906
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej, detta är mitt första inlägg. Kan hända att någon har svarat redan men jag har försökt söka på min frågeställning som lyder:
Jag vill använda hdmi utgången till min projektor och sen ta ljudet till min analoga stereo, går det?
min tanke är alltså att använda A/V utgången men endast ljudet (L-R RCA) till min stereo, jag har sett att det följer med en sådan kabel men jag undrar om det fungerar "antingen-eller" dvs. att ljudet kanske inte kommer ut från det uttaget eftersom jag använder hdmi utgången, eller om det blir så att hdmi utgången inte funkar eftersom jag använder A/V uttaget. Har jag gjort mig förstådd?
Tanken är att slippa lägga pengar på en reciever och att köra på befintligt ljudsystem.
Jag har precis köpt en Epson EMP-TW700.
Tack på förhand
Postad 03 August 2010 - 22:29
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Funderar på att skaffa denna mediaspelare från netonnet och undrar överlag vad ni tycker om denna. Är det något ni vill lyfta fram som positivt / negativt och om ni rekommenderar den, alternativ någon annan spelare.
Har läst det mesta som finns på tråden här och jag försöker att skaffa en helhetsbild innan jag går vidare med inköpet. Den ska kopplas till en projektor och till ett nätverk.
- Är det krångligt att få igång om man har win xp och win vista?
- Klarar den av .iso filer?
Postad 04 August 2010 - 01:52
Unregistered0bc72c04
-
Unregistered0bc72c04
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Varför funkar bara vissa av filmerna med DTS på min WD Live. Har jag missat något?
District 9 med DTS fungerar, medans tex Death at a Funeral med DTS inte fungerar?
Postad 04 August 2010 - 06:22
stafli
-
stafli
-
Användare
-
-
158 inlägg
Varför funkar bara vissa av filmerna med DTS på min WD Live. Har jag missat något?
District 9 med DTS fungerar, medans tex Death at a Funeral med DTS inte fungerar?
Det beror på att ett vanligt program (MKVMerge) för att göra MKV-filer har uppdaterats, och de filmer du inte kan höra ljudet på är framtagna med just det uppdaterade programmet. Det finns dock en lösning som funkar: http://filesharingta...-break-playback! Så här står det i WD:s Community: http://community.wdc...ssion/m-p/38383Lösningen är att ladda ner MKVMerge, och "köra om" MKV-filerna, men med "compression off" både för ljud, bild och ev inbakad text. Filerna blir bara obetydligt större.
Postad 04 August 2010 - 20:16
Unregistered3ef25644
-
Unregistered3ef25644
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hej jag har ett väldigt irriterade problem, jag har en NAD T747 förstärkare som jag har kopplat 7.1 på.
Som jag förstår det skall jag göra ett aktivt val på förstärkaren för att få DTS ES för att simulera mitt 7.1
Finns det någon som får detta att fungera från WD TV LIVE? När jag trycker på surr mode på Nad så går de från DTS till DTS stereo.
Enkelt sagt finns det någon som får 7.1 med med WDn?
Mvh Sillmus
Postad 04 August 2010 - 20:26
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Det beror på att ett vanligt program (MKVMerge) för att göra MKV-filer har uppdaterats, och de filmer du inte kan höra ljudet på är framtagna med just det uppdaterade programmet. Det finns dock en lösning som funkar:
http://filesharingta...-break-playback!
Så här står det i WD:s Community: http://community.wdc...ssion/m-p/38383
Lösningen är att ladda ner MKVMerge, och "köra om" MKV-filerna, men med "compression off" både för ljud, bild och ev inbakad text. Filerna blir bara obetydligt större.
Det låter i den tråden mer som att det kommer vara åtgärdat i kommande firmware?
Postad 04 August 2010 - 20:37
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Hej!
Jag har sen tidigare en WD TV Rev1 vilket ersatte min chippade XBOX och har fungerat mycket bra. På denna har jag även kört LAN adapter vilket också fungerat även om det varit lite knöligt.
Nu när jag behövde ytterligare en mediaspelare för sovrummet så tittade jag först på vad blu-ray spelare kan ge, men efter att ha provat någon av de bättre så kom jag fram till att det är en media box som WD TV som gäller.
Jag kände ju redan till WD TV Live men då jag tyckte WD TV rev1 var aningen seg och dessutom inte hade så vidare snyggt interface så tittade jag på andra alternativ först. Extremern valdes bort ganska snabbt bland annat för ett väldigt fult GUI men även för att man verkar få pilla en hel del med den för att få saker rätt. Tvix N1 såg helt klart intressant ut dock om jag förstår rätt så har den en något långsammare hårdvara jämfört med WD TV Live och detta gäller tydligen även nätverks hanteringen.
Därför blev det nu en ny WD TV live.
Först och främst så måste jag säga att jag är väldigt glad att de fått lite fart på boxen, dock har det uppstått några frågor :
1. Första gången jag startade boxen och valde att automatiskt hitta nätverket så gick allt bra, den sa dessutom att det fanns en ny firmware så jag installerade denna. Efter omstarten så fick man in igen för att ställa in nätverket och denna gången så gick det inte lika lätt, nu fungerar inte auto och om jag manuellt fyller i ip adresserna så klagar den på DNS fel när den kollar förbindelsen, dock går det ändå att hitta utdelningar?
Jag prövade koppla ur strömmen och starta om routern, efter detta gick det åter igen att köra auto isntällningar men ny firmware dök upp igen?
2. Det går inte att spela upp video klippen från youtube? Den säger att de inte är tillgängliga just nu? Händer detta ofta?
3. Jag kör vanlig utdelning(antar att det kallas SMB) hur gör jag om jag vill kunna streama 1080p? Jag har ju NFS Server för Windows7 installerat(kört det mot den äldre WDTV rev1) men jag hittar inte dess utdelning på WD TV Live boxen?
4. Är det möjligt att byta tema eller bakgrundsbild?
5. Hur strömmar man radio(ex Radioseven)?
Hoppas det är någon här som har tid att hjälpa.
Redigerat av Unregistered30026, 04 August 2010 - 20:41.
Postad 05 August 2010 - 12:09
Grezo
-
Grezo
-
Användare
-
-
161 inlägg
Jag som har varit bortrest ganska länge nu letar efter en ny firmware till min WD Live HD
Just nu har jag firmware 1.02.21 (3/30/10) finns det någon nyare? någon beta version?
Postad 06 August 2010 - 05:33
Unregistered0bc72c04
-
Unregistered0bc72c04
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Det beror på att ett vanligt program (MKVMerge) för att göra MKV-filer har uppdaterats, och de filmer du inte kan höra ljudet på är framtagna med just det uppdaterade programmet. Det finns dock en lösning som funkar:
http://filesharingta...-break-playback!
Så här står det i WD:s Community: http://community.wdc...ssion/m-p/38383
Lösningen är att ladda ner MKVMerge, och "köra om" MKV-filerna, men med "compression off" både för ljud, bild och ev inbakad text. Filerna blir bara obetydligt större.
Tackar!
Postad 06 August 2010 - 06:11
stafli
-
stafli
-
Användare
-
-
158 inlägg
Det låter i den tråden mer som att det kommer vara åtgärdat i kommande firmware?
Ja, det kommer uppenbarligen en version som funkar så småningom (finns dock inte med i senaste betan). I väntan på det får ma "köra om" filerna. Nu är det inget jätteproblem eftersom det bara tar någon minut.
Postad 06 August 2010 - 06:14
stafli
-
stafli
-
Användare
-
-
158 inlägg
Jag som har varit bortrest ganska länge nu letar efter en ny firmware till min WD Live HD Just nu har jag firmware 1.02.21 (3/30/10) finns det någon nyare? någon beta version?
Ja, både 1.03.22 och 1.03.35 har kommit. Störst synliga förändringen är att det nu finns stöd för DVD-menyer.
Postad 06 August 2010 - 09:02
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Om man inte vill köra SAMBA(vanlig utdelning i Windows) utan will istället få upp hastigheten vad finns det för alternativ? Jag vet att custom firmware gör så att man kan köra NFS och jag antar att detta blir radikalt snabbare? Men finns det inget annat vis med orginal firmware?
Postad 06 August 2010 - 12:18
Grezo
-
Grezo
-
Användare
-
-
161 inlägg
Ja, både 1.03.22 och 1.03.35 har kommit. Störst synliga förändringen är att det nu finns stöd för DVD-menyer.
vilken ska jag installera och vart hittar jag dem ?
Postad 06 August 2010 - 12:45
stafli
-
stafli
-
Användare
-
-
158 inlägg
vilken ska jag installera och vart hittar jag dem ?
Läs först här: http://wdtvhd.com/in...showtopic=18076...och t ex här kan du hämta filen: http://www.4shared.c...live_10335.html
Postad 07 August 2010 - 08:52
A Haddock
-
A Haddock
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Vacklar mellan WD-TV Live och Tvix N1... varför ska jag välja WD-TVn istället för N1:an?
Undrar även om det går att ställa in WD-TV Live att visa fan art och filminformation etc när man bläddrar bland filmerna på NASen? Har googlat och läst i den här tråden men inte direkt hittat nåt...
Postad 07 August 2010 - 09:29
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Vacklar mellan WD-TV Live och Tvix N1... varför ska jag välja WD-TVn istället för N1:an?
Undrar även om det går att ställa in WD-TV Live att visa fan art och filminformation etc när man bläddrar bland filmerna på NASen? Har googlat och läst i den här tråden men inte direkt hittat nåt...
Hehe frågan är väll mer varför man ska välja Tvix N1 framför WD-TV live? Vad jag förstår så är chipsettet och nätverkskomponenterna starkare i WD TV Live, d.v.s den bör kunna leverera markant bättre bandbredd och även klara av att köra strået värre videos. Dessutom ska den få stöd för DVD menyer i kommande uppdatering. Visst Designen är något finare men svårare att placera.
Postad 07 August 2010 - 11:05
Vilo
-
Vilo
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Hehe frågan är väll mer varför man ska välja Tvix N1 framför WD-TV live? Vad jag förstår så är chipsettet och nätverkskomponenterna starkare i WD TV Live, d.v.s den bör kunna leverera markant bättre bandbredd och även klara av att köra strået värre videos. Dessutom ska den få stöd för DVD menyer i kommande uppdatering.
Visst Designen är något finare men svårare att placera.
Stöd för DVD-menyer finns redan i dom senaste 2 beta fw.
Postad 07 August 2010 - 11:09
A Haddock
-
A Haddock
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Hehe frågan är väll mer varför man ska välja Tvix N1 framför WD-TV live? Vad jag förstår så är chipsettet och nätverkskomponenterna starkare i WD TV Live, d.v.s den bör kunna leverera markant bättre bandbredd och även klara av att köra strået värre videos. Dessutom ska den få stöd för DVD menyer i kommande uppdatering.
Visst Designen är något finare men svårare att placera.
Tvixen verkar ju inte ha några problem med mkv-filer i 1080p heller, och det är främst det jag kommer använda maskinen till. Designen utseendemässigt har inte så stor betydelse för mig, däremot på gränssnittet. Jag vill gärna kunna bläddra bland filmerna med nån sorts cover flow, och när jag väljer en film få upp information om den och gärna även cover/fan art. Detta vet jag att Tvixen fixar men jag har inte sett några screen shots från WDn, därav min fråga...
Postad 07 August 2010 - 11:53
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Tvixen verkar ju inte ha några problem med mkv-filer i 1080p heller, och det är främst det jag kommer använda maskinen till. Designen utseendemässigt har inte så stor betydelse för mig, däremot på gränssnittet. Jag vill gärna kunna bläddra bland filmerna med nån sorts cover flow, och när jag väljer en film få upp information om den och gärna även cover/fan art. Detta vet jag att Tvixen fixar men jag har inte sett några screen shots från WDn, därav min fråga...
Ja att den kan spela 1080p har jag också sett men om den är en 1080p av tyngre typ så kan det bli A och O. Detta är vad jag såg på annat forum, hur bra det stämmer har jag inte kollat : - have a powerful chipset this means that can play higher bitrate videos, that n1 can't - grater LAN speed 9-11MB/s, N1 only have around 5MB/s
Vad jag sett så har inte WD TV någon möjlighet att visa vidare information om video klipp, den kan däremot visa bilder på video katalogerna. Vad jag förstår av Tvixen så måste man köra något program manuellt på datorn för att uppdatera ens bibliotek? E de inte ganska omständligt? Eller sköter den detta per automatik?
Postad 07 August 2010 - 15:53
A Haddock
-
A Haddock
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Vad jag sett så har inte WD TV någon möjlighet att visa vidare information om video klipp, den kan däremot visa bilder på video katalogerna. Vad jag förstår av Tvixen så måste man köra något program manuellt på datorn för att uppdatera ens bibliotek? E de inte ganska omständligt? Eller sköter den detta per automatik?
Efter en massa mer googlande (tur man har lite att göra på jobbet) kan jag svara mig själv här om nån annan möjligtvis också skulle vara intresserad. WD-TV Live har inga problem att visa filminformation på det sätt jag efterfrågar. Bl.a. fungerar ThumbGen (som också funkar till N1 och AC Ryan Mini) tydligen utmärkt för att generera snygg grafik. Det verkar även finnas custom firmware som rekommenderas till den för att förbättra funktionaliteten generellt. Vad jag förstått är filminformationsgenereringen helt automatisk. Man ställer bara in vilka databaser man vill använda, typ av utseende och vilka mappar och sen sköts det automatiskt. Att uppdatera verkar inte kräva många knapptryck heller. Just nu lutar det nog mest åt en WD-TV Live eller en AC Ryan Playon! HD Mini.
Postad 08 August 2010 - 08:07
Kroem
-
Kroem
-
Forumräv
-
-
626 inlägg
Någon som kör någon custom firmware på WDTV? Jag har aldrig kört någon jukebox eller så...vet inte riktigt hur det funkar, måste man manuellt lägga till alla bilder och så?
Funderar på att köpa en ny mediespelare, men vill ha nån som ser "ok" ut...
Postad 08 August 2010 - 13:23
A Haddock
-
A Haddock
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
vet inte riktigt hur det funkar, måste man manuellt lägga till alla bilder och så? 
Som jag skrev i inlägget ovanför verkar det till största delen vara helt automatiserat i de flesta program. Du väljer vilken typ av information/bilder du vill ha, väljer vilken/vilka databaser den ska hämta från (imdb, discshop, amazon etc) och sen laddar programmet automagiskt ner bilder och textinformation och genererar en bildfil av detta som media extendern kan visa. Med reservation för att jag inte provat det själv i praktiken, men det är så det beskrivs på hemsidor för ThumbGen, Tvixie etc...
Redigerat av A Haddock, 08 August 2010 - 13:24.
Postad 08 August 2010 - 16:32
Kroem
-
Kroem
-
Forumräv
-
-
626 inlägg
Som jag skrev i inlägget ovanför verkar det till största delen vara helt automatiserat i de flesta program. Du väljer vilken typ av information/bilder du vill ha, väljer vilken/vilka databaser den ska hämta från (imdb, discshop, amazon etc) och sen laddar programmet automagiskt ner bilder och textinformation och genererar en bildfil av detta som media extendern kan visa.
Med reservation för att jag inte provat det själv i praktiken, men det är så det beskrivs på hemsidor för ThumbGen, Tvixie etc...
Awesome (skummade/läste bara första delen av ditt inlägg...sorry  )
Postad 09 August 2010 - 13:16
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1561 inlägg
Som jag skrev i inlägget ovanför verkar det till största delen vara helt automatiserat i de flesta program. Du väljer vilken typ av information/bilder du vill ha, väljer vilken/vilka databaser den ska hämta från (imdb, discshop, amazon etc) och sen laddar programmet automagiskt ner bilder och textinformation och genererar en bildfil av detta som media extendern kan visa.
Med reservation för att jag inte provat det själv i praktiken, men det är så det beskrivs på hemsidor för ThumbGen, Tvixie etc...
Det kan se ut så här:  ..så här:  ...eller så här:  ...beroende på viken template man valt, men helt smärtfritt är det inte, det är lite småbuggigt och man måste göra på rätt sätt för att det ska bli "automatiserat". Helt automatiskt är det ännu inte, d v s programmet reagerar inte på nya filer i en mapp, men det kanske kommer. Sedan kräver det förstås att man har ett "homebrew firmware", t ex WDLXTVLIVE, och satt rätt parameterar i config-filen, annars händer det ingenting...
Redigerat av Tomas L, 09 August 2010 - 13:18.
Postad 10 August 2010 - 19:14
Charlie99
-
Charlie99
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag har köpt en WD TV Live.
Jag testade med att kägga två mappar: Star Trek och Superman, på ett usb minne. Båda filmerna har undermappar med Audio TS och Video TS, som ät det vanliga när man använder HD FAB.
Men WD Boxen separerade inte mapparna som 2 filmer utan 48 VO filer dök upp på videofliken.
Måste jag göra om filerna till ISO och mao formatera usb till NTSF??
Postad 11 August 2010 - 02:41
Matsnork
-
Matsnork
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Nybliven ägare till wd hd live och är relativt nöjd än så länge.
Är det någon annan som har problem med att den inte vill spela upp MKV -filer? Två på tio tycker spelaren är ok och allt går strålande, men de andra går inte alls och det hänvisas till WD´s kompabilitetslista i ett felmeddelande. Är det avvikande uppdat. på bildfrekvensen kanske? Eller något skumt ljudformat som nämts tidigare som är boven?
Såg fram mot att äntligen få se planet earth i full HD utan hack, men icke...
Postad 11 August 2010 - 06:47
joakim99
-
joakim99
-
Mästare
-
-
3433 inlägg
Matsnork: har du gjort på samma sätt för varje film du har rippat och konverterat till mkv?
Postad 11 August 2010 - 08:50
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Jag har köpt en WD TV Live.
Jag testade med att kägga två mappar: Star Trek och Superman, på ett usb minne. Båda filmerna har undermappar med Audio TS och Video TS, som ät det vanliga när man använder HD FAB.
Men WD Boxen separerade inte mapparna som 2 filmer utan 48 VO filer dök upp på videofliken.
Måste jag göra om filerna till ISO och mao formatera usb till NTSF??
Om du vill se dem i mapp form så ska du också välja video mappar och inte alla video filer i menyn. Nybliven ägare till wd hd live och är relativt nöjd än så länge.
Är det någon annan som har problem med att den inte vill spela upp MKV -filer? Två på tio tycker spelaren är ok och allt går strålande, men de andra går inte alls och det hänvisas till WD´s kompabilitetslista i ett felmeddelande. Är det avvikande uppdat. på bildfrekvensen kanske? Eller något skumt ljudformat som nämts tidigare som är boven?
Såg fram mot att äntligen få se planet earth i full HD utan hack, men icke...
Jag har spelat mycket MKV filer och aldrig stött på detta, har du senaste versionen av FW? Är det du själv som fixat MKV filerna?
Postad 11 August 2010 - 17:35
:stefan:
-
:stefan:
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Jag funderar på att göra om min stationära till server med Windows Home Server rullandes och låta exempelvis en WD-TV Live låta komma åt filmer och annat gott som kommer ligga där.
Men vad jag inte greppat är om den klarar rar-arkiv, dvs packa upp och spela upp en film (som ligger i x antal rar-filer) on the fly..?
Postad 13 August 2010 - 21:09
Charlie99
-
Charlie99
-
Rookie
-
6 inlägg
Thanks mneminic!
Funkar fint.
Postad 14 August 2010 - 00:23
Unregistered1906
-
Unregistered1906
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej. En fråga. Jag har inget emot att lägga upp till tre tusen för rätt spelare. Som jag ser det verkar det så mellan denna WDTV HD LIVE
PopcornHour C-200
och dessutom PS3 (som jag har prövat lite hos en kompis, och jag gillade den)
Vilken ska ja man köpa och varför den?
Jag kommer att kolla på film och tv-serier. Minst lika mycket SD material som HD. Jag har en NAS men dessutom massa brända filmer på dvd och en del hdd med film. Kanske vore det kul att kolla på bilder emellanåt.
Jag vill kunna använda min nuvarande stereoapparat som inte har optisk ljudingång.
Tack för hjälpen.
Postad 14 August 2010 - 08:03
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Hej. En fråga. Jag har inget emot att lägga upp till tre tusen för rätt spelare. Som jag ser det verkar det så mellan denna WDTV HD LIVE PopcornHour C-200 och dessutom PS3 (som jag har prövat lite hos en kompis, och jag gillade den)
Vilken ska ja man köpa och varför den? Jag kommer att kolla på film och tv-serier. Minst lika mycket SD material som HD. Jag har en NAS men dessutom massa brända filmer på dvd och en del hdd med film. Kanske vore det kul att kolla på bilder emellanåt. Jag vill kunna använda min nuvarande stereoapparat som inte har optisk ljudingång.
Tack för hjälpen.
De finns ingen anledning att betala 3 000 kr för det där när WD TV Live fixar det för 1000 kr. Vill man har en blu-ray spelare så köp en dedikerad istället då de i dagens läge är bättre än en PS3 om man lägger runt 2000 kr.
Postad 15 August 2010 - 08:48
WiggiWest
-
WiggiWest
-
Användare
-
-
122 inlägg
Tjena!
Undrar om någon vet vad det är för skillnad på 8 respektive 12 Bit color på WD TV Liven, Jag ser ingen större skillnad mellan dom olika lägena (tror jag)
Redigerat av WiggiWest, 15 August 2010 - 08:51.
Postad 15 August 2010 - 10:48
Unregisteredcb1a50ee
-
Unregisteredcb1a50ee
-
Användare
-
-
235 inlägg
Jag har precis bytt från pc till en macbook pro,
nu känns det ungefär som när man satt vid en dator för första gången.
Jag får inte upp wd:n i finder, det jag skulle vilja egentligen är att kunna föra över filen från macen till den externa hdd:n som är kopplad till wd live boxen.
Är tyvärr helt förvirrad och hittar inget matnyttigt vid google sökningar heller, så jag sätter hoppet till er.
Postad 15 August 2010 - 10:57
stafli
-
stafli
-
Användare
-
-
158 inlägg
Ny firmware ute (1.03.38).
Verkar dock meningslöst att uppdatera såvida man inte fick HDMI-problem med 1.03.35.
Postad 15 August 2010 - 11:13
stafli
-
stafli
-
Användare
-
-
158 inlägg
Ny firmware ute (1.03.38). Verkar dock meningslöst att uppdatera såvida man inte fick HDMI-problem med 1.03.35.
Kan ju tillägga att 1.03.38 liksom 1.03.35 är betareleaser.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|