Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat

2978 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 mars 2010 - 22:19

DrMagoo
  • DrMagoo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Så att skaffa 10Gb är helt onödigt?

Öh... Av föregående inlägg att döma, ja...

Postad 24 mars 2010 - 22:31

Unregisteredbb4bac0a
  • Unregisteredbb4bac0a
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Öh... Av föregående inlägg att döma, ja...

Beror på. Jag kommer avsluta min hemlina och bara köra mobilt bredband på DESIRE med PdaNet och då använda mobilen som en surfspot för laptops mm. Lätt kommer jag komma upp i 10gb, önskar att det fanns en tjänst med obegränsad datamängd och turbo3G 10mbit+. Allt beror väl på hur man anväder luren. Med en bittorrentklient i luren kan man nog komma upp i rätt höga datamängder...

Postad 24 mars 2010 - 22:44

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Nu tycker jag iofs att det varit väl mycket abonnemangssnack i denna tråden men whatever...
Det klart bästa abb som finns för dem av oss som bränner mer data än samtalsminuter är ju helt klart Telenors Surfa som nämnts tidigare - det enda som erbjuder obegränsad turbo-3g trafik och till en ganska vettig summa (199).

Själv pendlar jag en del under vardagarna och kör tethering till laptop. Snittar nånstans runt 8-10gb/månad.
Jag skulle ju klara mig med en 10gb/månad-paket men skulle avsky att behöva tänka på hur mycket jag surfar.

Postad 24 mars 2010 - 22:56

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Med tanke på Windows, Mac och Linux och det med HTC Sync. Det är ingen som har koll på när google ska släppa sitt OS till vanliga datorer? För det måste ju gå att synka med Android hur bra som helst :)

Postad 24 mars 2010 - 23:08

ravenshield
  • ravenshield
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Jag surfar friskt i min Hero, runt 1h om dagen på bussen till och från jobbet och kör samtidigt Spotify i bakgrunden och kommer upp i knappt 500 mb/mån. Har då lagt till nästan tusen av mina favoritlåtar på offline playlists via wifi hemma (se till att ha ett stort minneskort bara) vilket givetvis inte ger en rättvisande bild av om du skulle byta till en helt ny låt varje låt. Sen även om man lyssnar utan offline playslists så cachar Spotify rätt friskt, så om man lyssnar på vissa låtar frekvent så används betydligt mindre datatrafik i längden.

Använder man telefonen som modem till datorn så ändras siffrorna kraftigt uppåt skall tilläggas.

Har tele2 5gb och funderar starkt på att nedgradera till 1gb.

Hur stort minneskort har du och vad skulle du rekommendera?

Postad 25 mars 2010 - 00:40

htcdiamond
  • htcdiamond
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Någon som har någon uppfattning om X10 vs HTC Desire?
Står i valet och kvalet mellan dem.
Samt, någon som vet hur de står till med täckningen på på dessa eller antingen X10 eller Desire(bor på landet...).

Desire har mer minne, 576mb jämfört med 256 eller 384mb, desire är i MYCKET bättre kvalite, x10:an är plastig, desire är ett mycket bättre köp

Postad 25 mars 2010 - 01:02

Unregistered731b1cef
  • Unregistered731b1cef
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Desire har mer minne, 576mb jämfört med 256 eller 384mb, desire är i MYCKET bättre kvalite, x10:an är plastig, desire är ett mycket bättre köp

Har du klämt på en Desire eller?

Postad 25 mars 2010 - 01:26

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
nä men man får en bra bild av ett antal tester hitills, desire verkar ju snäppet mer intressant än x10.

Postad 25 mars 2010 - 01:43

lazio69
  • lazio69
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Vad trött jag blir nu hade jag bestämt mig för HTC Desire och kunde tänka mig bruna färgen men helst den snygga svarta men absolut inte gråa och nu skrev någon att det är enda som kommer till Sverige kan det verkligen stämma och varför kommer inte alla färger så alla kan bli glada och nöjda och de får sälja flera telefoner ?

Sedan lästa jag om HTC EVO 4G tänkte wow vilka telefoner HTC kommer ut med och vad många och vad snygg den är i svart men så är det tydligen inte samma 4G i USA som vi har i Sverige så då verkar den inte komma till Sverige kan det vara så verkligen ?
och de som klagar på den telefonen för att den har TFT LCD vad är det för skillnad mot AMOLED elller SUPERAMOLED ?hoppas jag stavat rätt det är inte lätt med alla nya ord

Nu köpte jag Mobils hutlöst dyra tidning om androidtelefoner (80KR) och är ju inne helt på Desire men blir den grå känns det som jag kommer att vänta vidare och så kommer inte EVO och så vidare suck

Sedan skulle jag gärna vilja veta hur det är om som jag har ca 1100kontakter i microsoft Outlook och vill syncha dom till HTC Desire hur jag ska göra om någon vet för det ska tydlligen inte alls vara lätt att syncha en androidtelefon med kontakter och jag har dessutom noteringar på alla för jag jobbar som säljare men då ska man tydligen bara få med 150tecken är det någon som vet om det och hur man kan göra så man kan syncha så det fungerar som nu mot outlook det är nog besvälrigt med att man måste stänga av antivirus och brandvägg för att den ska känna av telefonen men bllir det ännu jobbigare nu hoppas inte det hoppas någon kan ge mig råd

annars tycker jag det är viktigast att ha en radio i mobilen men ser fram emot Desire bara den kunde komma i svart eller i alla fall brunt men inte grått...
hoppas någon kan ge mig svar

Postad 25 mars 2010 - 02:17

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
Jag säger bara - Skaffa ett liv :)

Postad 25 mars 2010 - 03:01

Fimpeng112
  • Fimpeng112
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

kan även tillägga att den har inte heller gjort sig så bra i test, den ska tydligen knarra som fasiken o bara skrika plast, även det faktum att den inte ens slår HTC Heron i grafik och pekskärmstester så kan jag bara rekommendera att INTE köpa en X10, inte ens ett bra försök av sonyericson, är väldigt besviken o vill du ha android 2.x så får du vänta till slutet av året... ska visserligen ha en bra kamera men för den pengen den säljs för kan jag köpa både en Desire och en vettig digitalkamera för samma peng.

Postad 25 mars 2010 - 06:40

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

kan även tillägga att den har inte heller gjort sig så bra i test, den ska tydligen knarra som fasiken o bara skrika plast, även det faktum att den inte ens slår HTC Heron i grafik och pekskärmstester så kan jag bara rekommendera att INTE köpa en X10, inte ens ett bra försök av sonyericson, är väldigt besviken o vill du ha android 2.x så får du vänta till slutet av året... ska visserligen ha en bra kamera men för den pengen den säljs för kan jag köpa både en Desire och en vettig digitalkamera för samma peng.

Nu tror jag du överdriver lite. Visst en del recensenter har ansett att den varit plastig men då pratar vi uteslutande om de som har testat den VITA, den svarta verkar betydligt mindre plastig och har ju en sorts regummerad baksida medan den vita har blank plast.
Vilket faktum, källa alltså, är det som visar att den inte slår Heron i graifk? För gör inte X10 det så blir jag orolig för då gör nog inte Desire det heller. Dock tror jag du tänker på tester när de använt gamla program som är optimerade för Herons gamla processor.
Pekskärmen däremot verkar inte helt 100% men ingen katastrof heller.

Vad gäller färgen på Desire så kommer den att se ut så här: http://www.tre.se/te...e.aspx?id=41057
Det är alltså inte den ljusgrå som visats på vissa bilder.

Postad 25 mars 2010 - 07:42

DrMagoo
  • DrMagoo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
@lazio69 De flesta brukar använda ett litet tecken som ser ut som en prick och kallas för punkt efter en mening... Testa det så kanske man orkar läsa det du skriver :)

Postad 25 mars 2010 - 07:56

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

I Allt om Androids test så fick X10an 5st 9or.
Desiren fick en 10a och en 8a, och 3st 9or - 8 fick den för 'kvalitet och materialval'

Den vita som många skrivit recensionerna om, kan säkert upplevas som plastigare iom dess vita/blanka batterilucka/bakstycke.
Den svarta har en gummerad baksida.
X10an har 384Mb och 128Mb grafik, om jag minns rätt - många bud, men nå 256Mb är det inte.

Postad 25 mars 2010 - 07:59

Linko
  • Linko
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Fick precis mail ifrån min prisbevakning.

Pixmania säljer den nu för 4418:- då dom har någon form av rabatt på 175:-!, 4515:- inkl frakt.. inte illa.

Inget minneskort då va?

Postad 25 mars 2010 - 08:31

Unregistered8b4a8e90
  • Unregistered8b4a8e90
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Hur ser det ut med svenska appar på android market, finns det nåt eller är det bara engelska?
Spel? hur funkar det på android jämfört med iphone? utbud?

Inte några dealbreakers för mig men kanske tungan på vågen.

Postad 25 mars 2010 - 08:32

zeelo
  • zeelo
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Inget minneskort då va?

Tar för givet att HTC slänger med ett 2gb kanske ?, så var det till min Hero åtminstone.

Postad 25 mars 2010 - 08:41

Unregistered8b4a8e90
  • Unregistered8b4a8e90
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Tar för givet att HTC slänger med ett 2gb kanske ?, så var det till min Hero åtminstone.

På tre:s hemsida står det att det följer med ett 4gb kort.

Postad 25 mars 2010 - 09:18

cippran
  • cippran
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

På tre:s hemsida står det att det följer med ett 4gb kort.

Ja fast den infon finner jag ingen annan stans. Jäkligt skumt faktiskt.

Kan för övrigt meddela att jag beställde en desire från Tre igår och passade på att fråga när den skulle levereras.
Enligt informationen han kunde se så skulle ALLA som beställde den från tre få den V.14.
Så jag håller tummarna att han har rätt :)

Postad 25 mars 2010 - 10:06

jhn
  • jhn
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Är det någon som har ett bra tips på in ear headset/handsfree som kan passa Desire?
Dvs. ett par inear lurar som funkar schysst att lyssna på musik med men även har mic och går att svara/prata i telefon via....

Just nu funderar jag på ett par Creative EP630i om de kan passa... Frågan är hur Next, Previous, Svara-knappen etc fungerar med Desire....

Redigerat av jhn, 26 mars 2010 - 10:08.

Postad 25 mars 2010 - 10:28

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0

Ja fast den infon finner jag ingen annan stans. Jäkligt skumt faktiskt.

Kan för övrigt meddela att jag beställde en desire från Tre igår och passade på att fråga när den skulle levereras.
Enligt informationen han kunde se så skulle ALLA som beställde den från tre få den V.14.
Så jag håller tummarna att han har rätt :)

Gå in på specifikation, och längst ner hittar du den infon.

Förlängde precis mitt abbonemang med Tre, tog givetvis en Desire. Så nu hoppas jag att den tycker upp v14.

Verkar som att Tre ändrat bilderna på Desire till den grå. Dom hade bilder på den bruna för nån vecka sen.

Postad 25 mars 2010 - 10:34

DariuZ
  • DariuZ
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Förlängde precis mitt abbonemang med Tre, tog givetvis en Desire. Så nu hoppas jag att den tycker upp v14.

Verkar som att Tre ändrat bilderna på Desire till den grå. Dom hade bilder på den bruna för nån vecka sen.

Tycker det ser ut att vara den "bruna" fortfarande när jag gick in nu och kollade, när jag beställde min hävdade personen jag pratade med att dom endast skulle få in den i svart också. Skulle ju helt klart föredra det... menmen man kan väl inte få allt antar jag ^^

Postad 25 mars 2010 - 10:34

qrojtz
  • qrojtz
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Hur stort minneskort har du och vad skulle du rekommendera?

Jag har ett 16gb kingston klass 2, vilket jag har stor användning av och som kommer upp i överföringshastigheter långt över klass 2. Lite gps-kartor, ett par filmer och Spotify så är man snabbt uppe i 12-16gb.

Inget minneskort då va?

På htc:s hemsida står det 8gb till Desire, vilket förmodligen är det som skickas med inom EU.
Htc legend verkar inte få något dock.

Postad 25 mars 2010 - 10:37

jhn
  • jhn
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Har du länken till HTCs sida där det står att de skickar med 8gb, själv hittar jag ingen sån info :)

Postad 25 mars 2010 - 10:42

qrojtz
  • qrojtz
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Har du länken till HTCs sida där det står att de skickar med 8gb, själv hittar jag ingen sån info :)

http://www.htc.com/e...cification.html

Om du tittar på bilden så är det ett 8gb kort. Det har sett likadant ut för de två tidigare telefonerna jag haft från HTC som använt minneskort, HTC HD 8gb och Hero 2gb. Varje gång har det varit en liten diskret fingervisning som på bilden.
Kanske ingen absolut sanning men jag har en aning om att det är så.

Postad 25 mars 2010 - 10:44

jhn
  • jhn
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Aha, cool! Tack... Då avvaktar jag med att beställa ett minneskort och hoppas att det finns något i HTC lådan när den kommer :-)

Postad 25 mars 2010 - 10:47

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Vad gäller färgen på Desire så kommer den att se ut så här: http://www.tre.se/te...e.aspx?id=41057
Det är alltså inte den ljusgrå som visats på vissa bilder.

Fast de är väll inte alls säkert. På alla produktbilder från HTC är ju telefonen brun. Och i princip på alla filmer/bilder på riktiga telefoner är den mer grå/brun-grå. Redan från första gången under presskonferensen när han håller upp telefonen... Så jag tror att den vi sett bilder på är den som kommer.

Postad 25 mars 2010 - 10:54

qrojtz
  • qrojtz
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Fast varför skulle tre skriva 4gb om det följer med 8gb kan man undra. Jag vet att tre kunde ändra lite i det medföljande innehållet till det dom sålde när jag hade dom för 5-6 år sedan men jag trodde dom slutat med sådant eller? I så fall så verkar det vara 4gb som gäller.

Postad 25 mars 2010 - 11:19

cippran
  • cippran
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Jo jag vet. Vad jag menade var att jag inte har sett någon info om att ett minneskort medföljer någon annanstans än hos Tre.

Jäkligt märkligt att det skulle medfölja ett 8gb kort då.
Den där lilla bilden på HTCs webb säger ju egentligen ingenting.

Postad 25 mars 2010 - 11:20

rosentorp
  • rosentorp
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Nu verkar det börja hända något:

http://www.devicewire.co.uk/htc-desire

Hoppas Sverige kommer med direkt oxå...

/Anders

Postad 25 mars 2010 - 11:25

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Copy/paste från Nexus-tråden då desire använder samma skärm.
---

http://arstechnica.c...r-and-hacks.ars

Riktigt intressant läsning.

In this article, I'll explore the issue of the Nexus One's screen resolution in some detail. I'll also talk a bit about the science behind how the screen works, and I'll show you some cool image hacks that let you turn greyscale images into color, just by using pinch-and-zoom in the Nexus One's gallery application.

Note: We offered a Google a chance to comment on the issues raised in this article, but we received no reply as of press time.

---
This final result of 392x653 in some sense describes the total effective addressable spatial resolution of the display, again sans signal processing. Conceptually—though this is not how the screen mapping is performed internally—you could think about this display as taking the 480x800 input image and scaling it down to 392x653 image, using subpixel positioning to reduce the apparent blurriness as much as possible.

---
The Nexus One is an awesome phone in general—it's the first one I will likely want to keep for a while. However, I feel like I didn't get the specs that I thought I was paying for. And for early adopters, the Nexus One was not "try before you buy." Ultimately, the screen is great for photos, but not great for its primary use case, text. It would've been great if Google and HTC could've made that fact clear up-front, instead of claiming that the resolution is a simple 480x800.

Postad 25 mars 2010 - 12:36

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0
Någon som hört något angående leveransdatum? Är det 7-8 april som gäller?

Postad 25 mars 2010 - 12:36

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Nu verkar det börja hända något:

http://www.devicewire.co.uk/htc-desire

Hoppas Sverige kommer med direkt oxå...

/Anders

Vad tänkte du på där? att det står arriving och inte "expected" eller liknande?
Annars missade jag något du menade :)

Postad 25 mars 2010 - 12:45

völund
  • völund
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

http://www.htc.com/e...cification.html

Om du tittar på bilden så är det ett 8gb kort. Det har sett likadant ut för de två tidigare telefonerna jag haft från HTC som använt minneskort, HTC HD 8gb och Hero 2gb. Varje gång har det varit en liten diskret fingervisning som på bilden.
Kanske ingen absolut sanning men jag har en aning om att det är så.

Av sidan framgår bara vilken typ av minneskort som är kompatibelt med telefonen och enligt HTC Europes kundtjänst så är det upp till Leverantören av telefonen (CDON, TELIA, TRE) att avgöra om det följer med något minneskort till telefonen.

CDON = inget minneskort
Tre = 4GB MicroSD
Telia = ?

Själv har jag beställt ett 16gb microSD Class 6 som jag tänker använda mig av.

CDON där jag bestält ifrån säger den 8 April och leveransdatum till kund den 9 April ....

Postad 25 mars 2010 - 12:52

pcw
  • pcw
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Var har telefonen tagit vägen på Pixmania? Den är ju helt borta från deras sajt?

Postad 25 mars 2010 - 12:54

b_lindahl
  • b_lindahl
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Enligt HTC:s kundtjänst så har de inte ens koll på leveransdatumet själva.

Enligt samma källa så levereras HTC Desire med 2GB minneskort. Sen kanske respektive återförsäljare skulle kunna skicka med ett minneskort med annan storlek men det låter jag vara osagt.

Postad 25 mars 2010 - 12:55

cippran
  • cippran
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Tre säger att kunderna har den V.14

Postad 25 mars 2010 - 13:07

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Copy/paste från Nexus-tråden då desire använder samma skärm.
---

http://arstechnica.c...r-and-hacks.ars

Riktigt intressant läsning.

In this article, I'll explore the issue of the Nexus One's screen resolution in some detail. I'll also talk a bit about the science behind how the screen works, and I'll show you some cool image hacks that let you turn greyscale images into color, just by using pinch-and-zoom in the Nexus One's gallery application.

Note: We offered a Google a chance to comment on the issues raised in this article, but we received no reply as of press time.

---
This final result of 392x653 in some sense describes the total effective addressable spatial resolution of the display, again sans signal processing. Conceptually—though this is not how the screen mapping is performed internally—you could think about this display as taking the 480x800 input image and scaling it down to 392x653 image, using subpixel positioning to reduce the apparent blurriness as much as possible.

---
The Nexus One is an awesome phone in general—it's the first one I will likely want to keep for a while. However, I feel like I didn't get the specs that I thought I was paying for. And for early adopters, the Nexus One was not "try before you buy." Ultimately, the screen is great for photos, but not great for its primary use case, text. It would've been great if Google and HTC could've made that fact clear up-front, instead of claiming that the resolution is a simple 480x800.

Efter att ha läst detta (hela artiklen) blir jag lite mer osäker på Desire, just att man ska kunna se lite oskärpa när man läser text. Ganska känslig för det... ARGH!!! Varför, snyft...

Postad 25 mars 2010 - 13:23

DrMagoo
  • DrMagoo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Har beställt Desire med tele2 och får fri surf ända till september och det ingår 8 GB minne enligt dem.

Postad 25 mars 2010 - 13:24

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

Efter att ha läst detta (hela artiklen) blir jag lite mer osäker på Desire, just att man ska kunna se lite oskärpa när man läser text. Ganska känslig för det... ARGH!!! Varför, snyft...

Min åsikt är att en sådan test säger ingenting om hur det uppfattas i verkligheten. Har läst ganska mycket om olika TV displayer och blir bara snurrig i huvet, när det hela tiden uppfattas av alla helt olika.
Så fört min del lägger jag ingen vikt alls vid en sådan artikel.

Postad 25 mars 2010 - 13:25

cippran
  • cippran
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Har beställt Desire med tele2 och får fri surf ända till september och det ingår 8 GB minne enligt dem.

Jäkligt skumt det här måste jag säga.
De flesta skriver ingenting på sin webb men någon säger 8gb och någon annan 4gb av leverantörerna.

Vad har du beställ för abonnemang?

Postad 25 mars 2010 - 13:26

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Håller med. Hade ju bestämt mig 99,9% också kommer sefors och förstör med sin länk. :) Både att bättre skärpa via högre upplösning varit en av de största fördelarna för mig och det faktum att HTC valt att "mörka" om det känns som ganska stora dealbreakers.

Inte för att tillverkare alltid brukar gå in i detalj på olika tekniker men just detta verkar ju varit omdebatterat som ett "fuskigt" sätt att räkna, liknande hur man angav tum på gamla CRT TV's, så kan man ju tycka att de borde vara lite tydligare/ärligare.

Redigerat av nipe, 25 mars 2010 - 13:30.

Postad 25 mars 2010 - 13:27

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Min åsikt är att en sådan test säger ingenting om hur det uppfattas i verkligheten. Har läst ganska mycket om olika TV displayer och blir bara snurrig i huvet, när det hela tiden uppfattas av alla helt olika.
Så fört min del lägger jag ingen vikt alls vid en sådan artikel.

Nej och vet man med sig att man inte är känsligare än normalt så kommer man nog inte märka skillnad heller. Så det påverkar inte för merparten av användarna egentligen.

Kom på att jag troligen ska träffa en kompis som har en Nexus One imorgon så kan jag se om det är såpass att jag stör mig på det.

De flesta skriver ingenting på sin webb men någon säger 8gb och någon annan 4gb av leverantörerna.

Det är upp till leverantörerna vad som ska skickas med i paketet, så någon standard finns inte. Försöker själv ta reda på vad som kommer med från Telenor, men det finns inga uppgifter om det så sent som i går em iaf.

Håller med. Hade ju bestämt mig 99,9% också kommer sefors och förstör med sin länk. wink.gif Både att bättre skärpa via högre upplösning varit en av de största fördelarna för mig och det faktum att HTC valt att "mörka" om det känns som ganska stora dealbreakers.

Precis. Sådant gör att jag tvekar med, mörkning/försköning och icke information till/mot kunden.

Redigerat av Johnsson1975, 25 mars 2010 - 13:33.

Postad 25 mars 2010 - 13:27

DrMagoo
  • DrMagoo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Vad har du beställ för abonnemang?

Kompis surf 24 mån, men tror det ingår 8 GB oavsett vad man väljer.

Postad 25 mars 2010 - 15:24

cippran
  • cippran
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Jo förmodligen har du rätt.. tänkte mest på det där med fri surf.
Dock gäller det ju bara för 0.5gb sen begränsar dem hastigheten till 64kbit/s så det är nog inte intressant för mig.

Anledningen till att jag tog den hos tre var att med abonnemang så blir det bäst pris.
surt att dem bara skickar med 4gb kort dock. men men. bara att acceptera och vänta på att 16gb korten droppar i pris.

Postad 25 mars 2010 - 15:35

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

Har valt Tele2 snackis 19:- 19 öre, surf 29:-, 2700:- för telefon, snål som jag är, men kan alltid uppgradera sen.
Har för närvarande 500 Mb, som räcker mer än väl.
Kör på WiFi och inte mycket online på övrigt, såsom Spotify, navigator m.m. och då går inte mycket Mb. till.
Mer tunga grejer föredrar jag datorn.

Redigerat av ffodil, 25 mars 2010 - 15:36.

Postad 25 mars 2010 - 15:41

Victorinho
  • Victorinho
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Någon som har ett bra abonnemang som passar smartphoneanvändning?

Vilket abonnemang tycker ni är bäst till Desire?

Det är ju så dyrt att surfa utan abonnemangvarianter. Att köpa mobilen utan abonnemang lönar sig nog inte...
Har comviq kompis student nu. Man kommer undan sjukt billigt där. 19kr i månaden. Gratis mms och sms. Gratis inom comviq. Men dyrt att surfa. Finns ju iofs surftillägg hos comviq men de känns inte så prisvärda...

Om man man kunna surfa när man sitter fast i kollektivtrafiken ibland :). Ringer inte speciellt mycket men skickar mycket sms. Nästan alla jag ringer och smsar till har Tele2/comviq.

Har kikat på lite på:

Tre (399kr/mån och då kan man lägga in tjänster i det priset som t.ex. surf. Har hört att deras täckning ska vara lite kass) : http://www.tre.se/te...CFQmA3godciZbtw

Comviq: http://www.katshing....2.asp?aid=21384

Telenor (har inte haft dem någon gång. Är de bra?): http://butik.telenor.....Id=HTC Desire

Telia (telia surf alltid under 25): https://www.tewss.te.../desire.product

Eller vet ni några andra bra abonnemang som finns som ni vill tipsa om? =)

Postad 25 mars 2010 - 15:45

cippran
  • cippran
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Har valt Tele2 snackis 19:- 19 öre, surf 29:-, 2700:- för telefon, snål som jag är, men kan alltid uppgradera sen.
Har för närvarande 500 Mb, som räcker mer än väl.
Kör på WiFi och inte mycket online på övrigt, såsom Spotify, navigator m.m. och då går inte mycket Mb. till.
Mer tunga grejer föredrar jag datorn.

Hur får du ihop det? När jag kör det abonnemanget kostar telefonen minst 4200:-
Förhöjd månadsavgift?

Postad 25 mars 2010 - 15:47

b_lindahl
  • b_lindahl
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Finns det ingen admin i de här produkttrådarna som kan skicka abbonemangsfrågorna till en egen hörna? Skriver man en massa OT eller upprepar samma sak i t ex MythTV-delen av forumet får man på nöten ganska snart. De är lite tråkigt när man vill läsa om telefonen HTC Desire men bara hittar en massa inlägg om Tele2, Comviq, Telia etc i tråden.

Postad 25 mars 2010 - 15:47

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

Hur får du ihop det? När jag kör det abonnemanget kostar telefonen minst 4200:-
Förhöjd månadsavgift?

Du läser nog helt rätt. Men hade väl tur. Ja förhöjd månadsavgift med 150:- mån. 18 mån. ger 2700:-.

Redigerat av ffodil, 25 mars 2010 - 15:50.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.