Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Call Of Duty: Black Ops

2077 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Ytterligare ett mästerverk? Värt all hype? (92 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta
Call of Duty: Black Ops (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 3 6,11 (17) 469:-
Call of Duty: Black Ops - Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
Call of Duty: Black Ops - Hardened Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
Call of Duty: Black Ops - Prestige Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 5,33 (2) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 21 november 2010 - 12:22

Unregistered1b562105
  • Unregistered1b562105
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Detta händer mig också allt för ofta. Speciellt när jag är host, men även när det bara skal vara bra uppkoppling för mig med 4 staplar då kan jag också lagga och det går väldigt sakta. Har märkt en otrolig lagg när någon lägger t ex Napalm, då går det segt en stund.

Jag har också märkt av detta. Det känns ungefär som att spela på en dator som inte mäter upp till systemkraven. Riktigt jobbigt är det i alla fall.

Postad 21 november 2010 - 12:42

Polobyxa
  • Polobyxa
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Detta händer mig också allt för ofta. Speciellt när jag är host, men även när det bara skal vara bra uppkoppling för mig med 4 staplar då kan jag också lagga och det går väldigt sakta. Har märkt en otrolig lagg när någon lägger t ex Napalm, då går det segt en stund.

Jag har också märkt av detta. Det känns ungefär som att spela på en dator som inte mäter upp till systemkraven. Riktigt jobbigt är det i alla fall.

Precis så upplever jag det också. Skönt att höra att jag inte är ensam om problemet.

Frågan är om det är något dom kan ordna med en patch/uppdatering? För det är riktigt spelförstörande enligt min mening.

Postad 21 november 2010 - 14:24

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

Precis så upplever jag det också. Skönt att höra att jag inte är ensam om problemet.

Frågan är om det är något dom kan ordna med en patch/uppdatering? För det är riktigt spelförstörande enligt min mening.

För mej med men de är ju B laget som har gjort det.Ska upp till
50 sen åker MW2 skivan i,var inte bra på det spelet heller men det flyter bättre.

Postad 21 november 2010 - 16:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Umm, finns det någon matchmaking i spelet? Det kanske är ett alternativ någonstans? Eller är det meningen att nybörjare ska spela med lvl 50 och att de i ex. team death match gör helt ojämna lag lite random?

Finner det lite konstigt men man blir å andra sidan snabbt bättre. Synd att spelet är mindre fokuserat på skill och mer på vapen, det tar ett bra tag innan man kör med lika förutsättningar. Men då får man å andra sidan själv en stor fördel =/.

Vilket är generellt det bästa vapnet? Det verkar som att det finns 2-3 vapen som används jäkligt frekvent.

Postad 21 november 2010 - 17:22

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Jag hade väldiga laggproblem ibörjan men jag tycker att det är klart bättre nu. 4 av 5 matcher är det inget som helst problem.

Tycker BO är mer fokuserat på skill än MW2 dels pga pga: Ingen claymore spamming med scavenger och inget utnyttjande av killstreak a la harrier - choppergunner - game over.

Sedan tycker jag nog det är roligare pga det och också pga att man har mer att leka med. Contracts, svårare att få pro perks vilket ju kan vara lite frustrerande kanske men också kul att sträva efter.
Mera attachments osv.

I like it!

Postad 21 november 2010 - 18:28

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0

Finner det lite konstigt men man blir å andra sidan snabbt bättre. Synd att spelet är mindre fokuserat på skill och mer på vapen, det tar ett bra tag innan man kör med lika förutsättningar. Men då får man å andra sidan själv en stor fördel =/.

Tycker inte det är så stor skillnad mellan vapnen. M16 kommer man långt med. Likaså den första SMGn. Alla attachments är ju upplåsta från början så man behöver ju inte jobba för att få reddot/silencer/etc på dem heller.

Vilka vapen man sen fastnar för är ju helt personligt och beroende på spelstil...

Själv kör jag med AK74u med grip alternativt silencer ifall man får spela HC med Olliee. FAMAS med reddot. HS21 (eller vad den sista shotgunen heter) utan attachments. Secondary är Python med ACOG (bra komplement till närstridsvapen) eller AT4 launchern. Tactical grenade har jag Nova-gas (spelar ofta Domination/HQ) och equipment är claymore. Perks blandar jag friskt beroende på humör. Oftast Lightweight / steady aim pro / hacker eller Lightweight / Fast reload / Maraton beroende på vad klassen ska uppnå. Shotgun klassen kör Scavenger eftersom den kan få slut på ammo annars.

Postad 21 november 2010 - 19:59

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0
Alltså, singleplayer är grymt men bra buggigt ibland...
På ett uppdrag så skulle man, som i så många andra, följa en annan kille.
Efter en eldstrid så stod denna kille bara kvar och väntade...på va fan då tänkte jag. Då såg jag en fiende som var kvar vid liv lite längre bort, INNE I en bandvagn stod han och försökte springa. Jag sprang runt honom och han såg mig inte.
Tjoff! En explosive tip med armborsten och vips så dog han och min kille som jag skulle följa sprang vidare in i uppdraget.
Lite småstörigt, men ändå grymt bra upplägg hela singleplayerdelen enligt mig, filmiskt - love it! Är inte helt klar än, men gillar´t hittills.

Men bättre än COD4? Näe. COD4 (speciellt sniperuppdraget utanför Tjernobyl eller var det var) var ju helt episkt j*vla bra.

Sätter betyg när jag är klar, bör bli imorgon :)
Gotta love pappaledighet ;)

Postad 21 november 2010 - 20:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Tycker inte det är så stor skillnad mellan vapnen. M16 kommer man långt med. Likaså den första SMGn. Alla attachments är ju upplåsta från början så man behöver ju inte jobba för att få reddot/silencer/etc på dem heller.

Jag har inte låst upp alla så jag vet inte, men jag märker rätt stor stegvis förbättring på nya vapen jag låser upp och jag ser ju att de flesta använder ett visst vapen när de dödar. Man ser också i killcams hur man blir dödad av ett skott i magen ibland (inte sniper) och det är ganska lame när man själv måste träffa många skott fler.

Själv kör jag med AK74u med grip alternativt silencer ifall man får spela HC med Olliee. FAMAS med reddot. HS21 (eller vad den sista shotgunen heter) utan attachments. Secondary är Python med ACOG (bra komplement till närstridsvapen) eller AT4 launchern. Tactical grenade har jag Nova-gas (spelar ofta Domination/HQ) och equipment är claymore. Perks blandar jag friskt beroende på humör. Oftast Lightweight / steady aim pro / hacker eller Lightweight / Fast reload / Maraton beroende på vad klassen ska uppnå. Shotgun klassen kör Scavenger eftersom den kan få slut på ammo annars.

Kör själv oftast Pure så brukar inte hålla på med attachments och perks dock.

Alltså, singleplayer är grymt men bra buggigt ibland...

De har försökt satsa mer på story men det är så äckligt styrt att jag tappar lusten. Dessutom känns det som jag gjort detta 100 gånger nu.

Postad 21 november 2010 - 22:39

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0

De har försökt satsa mer på story men det är så äckligt styrt att jag tappar lusten. Dessutom känns det som jag gjort detta 100 gånger nu.

Sant.
Kommer ihåg halvgamla FarCry som var mer open world. Skulle man ta sig från punkt A till B så kunde man antingen springa rakt fram eller flanka eller hur fan man ville.
Detta är helt obefintligt i COD, allt är linjärt. Osynliga väggar FTW!

Postad 22 november 2010 - 07:47

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Hade tur i fredags. Beslutade mig för att köpa mitt ex och MM i Jönköping hade bara ett ex. kvar på hyllan.

Skum utgåva... jag fick med ett black ops-skärp med spelet. Kostade 444 kr. Tog en bild och lägger gärna upp om någon är intresserad.

Postad 22 november 2010 - 09:00

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1 495 inlägg
  • 0
Tyckte singleplayer var bästa i något CoD hittills. Riktigt bra story. Märkte inte heller några buggar och jag lider inte alls av att det är väldigt scriptat. Förstår inte hur alla coola händelser skulle kunna fungera utan att spelet är scriptat på detta viset?

Tyckte valfriheten i banorna var oväntat stor. Jag körde på Veteran på en gång och var därför mycket glad att se att det fanns flera olika vägar man kunde gå på många av banorna, vilket underlättar rejält när det gäller att rycka framåt. WaW var halvt omöjligt på veteran eftersom det i stort sett bara fanns en enda väg att ta som alltid var skitsvår. I Black Ops kunde jag testa mig fram och flanka och hitta den bästa vägen till nästa checkpoint.

Postad 22 november 2010 - 10:13

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0
Hade inte alls samma upplevelse som du.

Kunde du verkligen testa dig fram till vilken väg som var bäst? Jag upplevde det hela tiden så som att om man inte gjorde EXAKT som scriptet tyckte man borde göra så dog man. Visst, jag provade också olika vägar, men det var inte pga att jag ville ta den vägen som var taktiskt mest fördelaktig, utan det var för att hitta den vägen jag fick gå utan att bli dödad direkt.

Ta tex tunnorna i uppdraget vid Tet Offensiven. Hittintills har spelet varit väldigt, VÄLDIGT tydlig hur den snitslade banan ser ut (ständigt visa 'Follow' eller checkpoint markeringar inte längre fram än 20 meter åt gången) men här får man infon 'drive back the offensive'. De berättar nått om en bunker till höger och att det finns ett par tunnor med napalm lite längre fram. Det är allt.
Jag försökte ALLT på den sekvensen; rusha till frontlinjen, ta över bunkern, ta det lungt, gå ner i kryphålet till höger, skjuta hundratals NVAs, och ta skydden i olika ordning. Inget hjälpte förrän helt plötsligt så ställer sig min AI kompanjon brevid en tunna och kickar ner den. Då kunde jag göra samma sak med de andra tre tunnorna och vips så blev spelet enkelt igen.

Därmed inte sagt att kampanjen är dålig pga orörliga fiende-dockor, scriptade events och diverse buggar. Gillade bland annat att man i stort sett alltid spelar som samma kille och inte flamsar runt bland personerna som i MW2. Fast i slutändan tyckte jag bättre om både MW2 och CoD4.

Förresten, hur många satte ner kontrollern i slutscenen (precis innan credits) på Black Ops och sa 'Va fan?'. Helt värdelös.

Postad 22 november 2010 - 10:22

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1 742 inlägg
  • 0
Jag gillar spelet grymt mycket, det som är dåligt är matchmaking och spawnpointsen, när jag dör så börjar jag helt plötsligt bland massa fiender. Eller tvärtom, man är i utkanten någonstans och det ploppar upp en massa gubbar. Sedan tycker jag det laggar väldigt ofta, det räcker att man inte har fullt i den gröna "baren" så hackar det.
Vi är ofta ett gäng på 6-7st som spelar ihop, när man kör ground war kan det ta upp till 15min ibland innan matchmakingen är klar. När man väl tror att matchen ska börja så blir det avbrutet ändå, mycket frusterande. I TDM så fungerar det hyffsat bra.

Postad 22 november 2010 - 10:45

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0
Har du bara en flagga i Domination t.ex. så är det kört om fienden utnytjar spawnkilling eftersom du och ditt team kommer hela tiden att spawna runt flaggan.

Postad 22 november 2010 - 10:49

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1 495 inlägg
  • 0

Kunde du verkligen testa dig fram till vilken väg som var bäst? Jag upplevde det hela tiden så som att om man inte gjorde EXAKT som scriptet tyckte man borde göra så dog man. Visst, jag provade också olika vägar, men det var inte pga att jag ville ta den vägen som var taktiskt mest fördelaktig, utan det var för att hitta den vägen jag fick gå utan att bli dödad direkt.

Ja absolut. Dive to prone använde jag flitigt för att ta mig mellan skydd och för att hitta andra vägar. Flera gånger lyckades jag hitta vägar som gjorde att jag kunde skjuta fienden i sidan eller i ryggen vilket stoppade spawnandet och lät mina kompisar komma ifatt. Detta var på veteran. Jag har kört på lättare svårighetsgrader senare för att ta achievements och då spelade det ingen större roll vilken väg jag tog. Det var bara att skjuta sig fram ändå.

Känslan i Black Ops på veteran var att det fanns svåra och supersvåra vägar att ta. Om jag jämför med WaW så fanns det ibland olika vägar att välja på men de var alla lika idiotiskt svåra och fienden hade alltid stenkoll på var du var. Det gick inte att flanka på samma sätt som här.

Ta tex tunnorna i uppdraget vid Tet Offensiven. Hittintills har spelet varit väldigt, VÄLDIGT tydlig hur den snitslade banan ser ut (ständigt visa 'Follow' eller checkpoint markeringar inte längre fram än 20 meter åt gången) men här får man infon 'drive back the offensive'. De berättar nått om en bunker till höger och att det finns ett par tunnor med napalm lite längre fram. Det är allt.
Jag försökte ALLT på den sekvensen; rusha till frontlinjen, ta över bunkern, ta det lungt, gå ner i kryphålet till höger, skjuta hundratals NVAs, och ta skydden i olika ordning. Inget hjälpte förrän helt plötsligt så ställer sig min AI kompanjon brevid en tunna och kickar ner den. Då kunde jag göra samma sak med de andra tre tunnorna och vips så blev spelet enkelt igen.

Just den biten hade jag faktiskt glömt bort. Där höll jag på i över en timme ena dagen och höll på att bli galen. Fick ge upp och dagen efter letade jag på youtube och upptäckte då att man kunde sparka ner de där tunnorna. Den biten var faktiskt ganska dålig och förvillande. Håller med dig. Fast visserligen så kan man komma vidare genom följa markeringen och ta sig ända ner till skyttegraven längst ner, men på veteran var det mycket lättare att använda tunnorna.

Jag vet att han (Woods eller vem det nu är) säger något om några tunnor precis innan man rusar ned för kullen där men eftersom man hade en markering längst ner så var man ju mest inställd på det.

Postad 22 november 2010 - 11:40

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0

Sant.
Kommer ihåg halvgamla FarCry som var mer open world. Skulle man ta sig från punkt A till B så kunde man antingen springa rakt fram eller flanka eller hur fan man ville.
Detta är helt obefintligt i COD, allt är linjärt. Osynliga väggar FTW!

Osynliga väggar är tråkigt... Tycker det är kul när man hittar nya saker man kan hoppa upp på och nya ställen som ingen vet men i detta spelet så är det som sagt väldigt inramat. Står man på ett tak och ska hoppa till ett annat så tar det bara stopp i luften ibland!

En allmän fråga, föredrar ni GRIP eller Steady aim? Kör med Famas och ak74u nu. På någon av dem (minns ej vilken) finns ej grip som tillval men på den andra kan man välja...

Jag skapade ett klipp igår på Community som jag laddade upp. Sedan tänkte jag kolla vad alla andra lagt upp men det verkar inte gå och att filtrerar så man bara ser sina vänners klipp? Det är lite dåligt... Sedan undrar jag om man kan se dessa klipp på nätet någonstans?

Postad 22 november 2010 - 11:42

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0
Och hur många gånger stod dina team mates en bit längre fram (i singleplayer) och bara tittade, medans fienderna stod och pepprade på mig. Men mina team mates gjorde ingenting.

Postad 22 november 2010 - 11:46

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0

Jag skapade ett klipp igår på Community som jag laddade upp. Sedan tänkte jag kolla vad alla andra lagt upp men det verkar inte gå och att filtrerar så man bara ser sina vänners klipp? Det är lite dåligt... Sedan undrar jag om man kan se dessa klipp på nätet någonstans?

Kolla på callofduty.com.

Där hittar man såna saker som:
Bifogad fil  domination1.jpg   338,93K   2 Antal nerladdningar

Postad 22 november 2010 - 12:07

Unregistered1b562105
  • Unregistered1b562105
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Någon som har den blekaste aning om varför jag inte kan registrera mig på callofduty.com? När jag fyllt i alla mina uppgifter och trycker på submit laddas sidan om och sen händer det inget mer. Inget mail, ingen info om att någon uppgift var fel. Inget.

*Edit: Hmm. Testade att gå in på registrerings-sidan igen och nu funkade det. Så att om ni får det problemet, backa och gå in på sidan igen.

Redigerat av Unregistered1b562105, 22 november 2010 - 12:10.

Postad 22 november 2010 - 13:20

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som ser Machinimas live stream?
Dom försöker ta level 15 prestige, dom har kört 24/7 från release, dom är prestige 8 atm.
Man måste ju fylla arbetsdan med nånting, då är deras livestream en bra tidsdödare.

http://www.ustream.tv/machinima

Postad 22 november 2010 - 13:31

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1 475 inlägg
  • 0
Jag har fått två kills genom att kasta granater på folk. Alltså, de har dött innan granaten detonerat. En av gångerna kastade jag en concussion grenade i huvudet på en kille, en annan gång kastade jag en frag grenade typ i bröstet på en kille. Undrar om den första räknas som headshot? :P

Postad 22 november 2010 - 19:30

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1 024 inlägg
  • 0

Umm, finns det någon matchmaking i spelet? Det kanske är ett alternativ någonstans? Eller är det meningen att nybörjare ska spela med lvl 50 och att de i ex. team death match gör helt ojämna lag lite random?

Vilket är generellt det bästa vapnet? Det verkar som att det finns 2-3 vapen som används jäkligt frekvent.

Är på lvl 34 andra prestige och har kört väldigt hårt med GALIL och AUG, i början av dom vapnen man har innan man kan låsa upp favoriterna så är AK47u ett givet val tycker jag.

Jag hade väldiga laggproblem ibörjan men jag tycker att det är klart bättre nu. 4 av 5 matcher är det inget som helst problem.

Tycker BO är mer fokuserat på skill än MW2 dels pga pga: Ingen claymore spamming med scavenger och inget utnyttjande av killstreak a la harrier - choppergunner - game over.

Sedan tycker jag nog det är roligare pga det och också pga att man har mer att leka med. Contracts, svårare att få pro perks vilket ju kan vara lite frustrerande kanske men också kul att sträva efter.
Mera attachments osv.

I like it!

Spawn tubandet är helt borta vilket är underbart tycker jag. Ingen av de så kallade "tuberna" är något vidare effektiva, skulle möjligtvis vara den där china grejen men även på den så måste du nästan träffa rakt på för att få en kill

Har du bara en flagga i Domination t.ex. så är det kört om fienden utnytjar spawnkilling eftersom du och ditt team kommer hela tiden att spawna runt flaggan.

Detta är inte sant, efter ett par spawns vid din flagga så kommer du spawna vid fiendens flagga för att få chans att ta den.

Redigerat av Unregisteredf3b7885c, 22 november 2010 - 19:40.

Postad 22 november 2010 - 22:42

Unregistered1b562105
  • Unregistered1b562105
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Nån mer än jag som ser Machinimas live stream?
Dom försöker ta level 15 prestige, dom har kört 24/7 från release, dom är prestige 8 atm.
Man måste ju fylla arbetsdan med nånting, då är deras livestream en bra tidsdödare.

http://www.ustream.tv/machinima

Jag kikade lite på den streamen nu, men det vart så låg kvalité så jag såg ingenting. Jag förstod vad som var vad och vad som hände, men det var inget kul att titta på när det såg ut som att det var 20x15 pixlar utdraget till ett par hundra. :(

Postad 23 november 2010 - 03:19

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köra prestige en(1) gång i detta spel fast jag älskar att jaga XP :(. Är det fortfarande olika ikoner och extra class eller får man kanske vapen/perk som belöning? Det skulle vara riktigt najs faktiskt.

Postad 23 november 2010 - 06:16

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0
Är det verkligen 5.1 ljud i spelet.Vi satt å spelade igår och detta kom upp i mw2 hörde man från vilket håll kulorna kom ifrån och explotioner i black ops känns det som om dom kör stereo.Någon som vet.......

Postad 23 november 2010 - 08:08

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1 239 inlägg
  • 0
På tal om vapen så kör jag nu uteslutande med Spas12:an och ljuddämpare.
Detta efter att jag själv blivit skjuten med en sån typ 200 ggr på Havana.
Till detta kör jag lightweight så att jag hinner springa ordentligt nära fienden innan jag avfyrar. Den är ju inte så vass på långt håll....

Avlsutade igår med att skicka en semtex från nära håll på hjälmen på en gubbe. Den satt där och blinkade nån sekund innan den exploderade. Tyckte det såg passande ut nu när det snart är Lucia och allt...

Postad 23 november 2010 - 08:15

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1 495 inlägg
  • 0

Är det verkligen 5.1 ljud i spelet.Vi satt å spelade igår och detta kom upp i mw2 hörde man från vilket håll kulorna kom ifrån och explotioner i black ops känns det som om dom kör stereo.Någon som vet.......

Jag har stor nytta av surroundljudet i Black Ops.

Blev mycket bättre också efter uppdateringen. Nu hör man saker på längre avstånd och Ninja-perken blev användbar igen.

Postad 23 november 2010 - 08:35

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0
Jag har bara spelat ett par matcher efter uppdateringen men direkt märkte jag en förbättring när jag använder Ninja Pro.

Postad 23 november 2010 - 09:21

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0
Körde klart singleplayer igår, rätt impad faktiskt. Filmiskt, om än en halvbra actionrulle och fräckt slut enligt mig.
4/5 i SP (skulle vart 5/5 om det varit buggfritt), 5/5 i Mp får det av mig, det här är det bästa CoD sedan COD4, utan tvekan. Min åsikt då alltså. :(

Postad 23 november 2010 - 09:34

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0

Lol swede, tycker alla Call of Duty ljudspår suger hästpung om man jämnför med vår svenska motsvarighet.
Varken Infinity ward eller treyarch verkar veta hur man skickar signaler till LFE utgången :(.
Enda som är bra som sagt är att höra andras fotspår.

Postad 23 november 2010 - 10:42

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0

Free Xbox Live weekend starts November 26
Earn double XP in Call of Duty: Black Ops

Sweet, får köra ******** i helgen då.

Redigerat av ryst, 23 november 2010 - 10:42.

Postad 23 november 2010 - 11:09

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2 753 inlägg
  • 0

Grymt, har en tenta imorgon så efter det passar ju skitbra :unsure:

Är ledig från jobb och sånt dessutom, blir nog fan maraton haha :)

Postad 23 november 2010 - 11:22

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

Lol swede, tycker alla Call of Duty ljudspår suger hästpung om man jämnför med vår svenska motsvarighet.
Varken Infinity ward eller treyarch verkar veta hur man skickar signaler till LFE utgången :).
Enda som är bra som sagt är att höra andras fotspår.

Inget slår bc2 men jag tycker ljudet är sämre än mw2.å visst blev ljudet bättre med uppdateringen.

Postad 23 november 2010 - 11:30

Unregistered1b562105
  • Unregistered1b562105
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Grymt, har en tenta imorgon så efter det passar ju skitbra ;)

Är ledig från jobb och sånt dessutom, blir nog fan maraton haha :)

Vad brukar du föra för game mode? ^^ Så man vet vilka man ska hålla sig undan :unsure:

Postad 23 november 2010 - 12:33

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

Vad brukar du föra för game mode? ^^ Så man vet vilka man ska hålla sig undan :)

de är bara å campa ut honom han går bananas på de. :unsure:

Postad 23 november 2010 - 12:59

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0

de är bara å campa ut honom han går bananas på de. ;)

Tycker du? :unsure: :P

Du skulle hört honom igår på CTF. :)

Postad 23 november 2010 - 13:07

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0

Avlsutade igår med att skicka en semtex från nära håll på hjälmen på en gubbe. Den satt där och blinkade nån sekund innan den exploderade. Tyckte det såg passande ut nu när det snart är Lucia och allt...

:)

Det får du ta och spara som ett clip så man kan ta fram och titta på nu i advent. Huvudet borde sprängts i bitar!

Något jag saknar från WAW är blodet och att kroppsdelar flyger. I Waw så lossnade både armar, ben och fötter... kroppsdelar kunde komma flygande flera meter... Man kunde till och med skjuta av kroppar på mitten med Antitank-snipern! Springer man på en claymore nu eller står bredvid en granat flyger spelaren bara upp i luften och snurrar lite precis som en filmande Ronaldo. Tack vet jag när man sprang på en Bouncing betty och hela kroppen gick av på mitten!

Postad 23 november 2010 - 14:25

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0

Något jag saknar från WAW är blodet och att kroppsdelar flyger.

Singleplayer gör det ju det i, konstigt att de censurerat bort det i multi.

Postad 23 november 2010 - 14:49

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1 239 inlägg
  • 0

:)

Det får du ta och spara som ett clip så man kan ta fram och titta på nu i advent. Huvudet borde sprängts i bitar!

Något jag saknar från WAW är blodet och att kroppsdelar flyger. I Waw så lossnade både armar, ben och fötter... kroppsdelar kunde komma flygande flera meter... Man kunde till och med skjuta av kroppar på mitten med Antitank-snipern! Springer man på en claymore nu eller står bredvid en granat flyger spelaren bara upp i luften och snurrar lite precis som en filmande Ronaldo. Tack vet jag när man sprang på en Bouncing betty och hela kroppen gick av på mitten!

Kan man spara det i efterhand då?
I så fall hade det varit greijt.
Hade också velat se det igen....

Postad 23 november 2010 - 15:20

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1 475 inlägg
  • 0

Kan man spara det i efterhand då?
I så fall hade det varit greijt.
Hade också velat se det igen....

Japp, matcherna sparas i 7 dagar tror jag. Går man i i Theater Mode kan man spara klipp från de matcherna, jag har själv gjort det med min Melee Greande Kill :)

Postad 23 november 2010 - 15:55

Unregistered1b562105
  • Unregistered1b562105
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Japp, matcherna sparas i 7 dagar tror jag.

7 dagar eller max 100 "inspelade" matcher. Vet att jag skulle leta upp en Gun Game match, där jag vann så jäkla snyggt, men då hade jag kört typ 2 matcher för mycket och den vart borta :)

Postad 23 november 2010 - 19:37

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1 024 inlägg
  • 0
###### LIVE, körde min livs match igår kväll med 23-0 och vad händer helt plötsligt??? Jo jag slungas ur matchen och kommer sedan in i samma men då 0 poäng :unsure: då grät jag faktiskt lite :)

Postad 23 november 2010 - 19:51

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som upplever följande:
En motsåndare rundar ett hörn och man börjar peppra honom med flera skott, han börjar skuta tillbaka en salva och man dör. Helt obegripligt tills man kollar i killcam. Där ser man att han skjuter mig innan jag ens avlossat något skott!!
Känns som man får tömma ett magasin i motståndaren innan han dör i 9/10 matcher.

Postad 23 november 2010 - 20:03

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

• 730 inlägg
  • 0

Grymt, har en tenta imorgon så efter det passar ju skitbra ;)

Är ledig från jobb och sånt dessutom, blir nog fan maraton haha :unsure:

toppen att det är dubbla xp helg samtidigt som GT 5 släpps....:)

Postad 23 november 2010 - 20:23

eeman
  • eeman
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

En motsåndare rundar ett hörn och man börjar peppra honom med flera skott, han börjar skuta tillbaka en salva och man dör. Helt obegripligt tills man kollar i killcam. Där ser man att han skjuter mig innan jag ens avlossat något skott!!
Känns som man får tömma ett magasin i motståndaren innan han dör i 9/10 matcher.

Jo tack, upplever exakt samma härliga lagg i säkert 99/100 matcher, oavsett om jag själv eller någon annan är host. :)

Slutar alltid med att jag sular kontrollen åt h*lvete, svär ett par vändor och lovar mig själv att aldrig mer spela. Det löftet brukar hålla i ungefär 12h. :unsure: ;)

Postad 23 november 2010 - 21:20

Polobyxa
  • Polobyxa
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Jo tack, upplever exakt samma härliga lagg i säkert 99/100 matcher, oavsett om jag själv eller någon annan är host. :unsure:

Slutar alltid med att jag sular kontrollen åt h*lvete, svär ett par vändor och lovar mig själv att aldrig mer spela. Det löftet brukar hålla i ungefär 12h. ;) :D

12h? De var inte dåligt att du orkar hålla dig borta så länge.

Själv blir jag så förbannad så jag är på det igen efter 12 sekunder bara för att JAG SKA HA REVANSCH! :P
Damen i huset har önskat mer än en gång att man bara gav upp istället. :)

Men det är samma här, jag har också stora problem med det där fenomenet när man tycker att man tömmer nästan ett magasin i nån snubbe bara för att någon sekund senare få en kula i stortån och dö.
Sen i killcamen ser man hur man kommer springande som en hönshjärna och blir skjuten utan att ha avlossat ett enda skott.
Lagom frustrerande.

Postad 23 november 2010 - 23:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Det där händer mig också men i killcam träffar jag dem flera gånger och de står med en stor helikopterkulspruta eller nåt och avlossar en kula i magen = jag dör :)

Postad 23 november 2010 - 23:37

Ambiance
  • Ambiance
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Det samme her. Some bad bugs!! And it sucks!!

A.

Postad 24 november 2010 - 07:51

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Har spelat några timmar i SP-läge nu. Tycker att tempot i spelet nästan är det som drar ner mitt betyg lite... det är för mycket sprinta omkring med horder av skjutande fiender på alla håll.

Ok spel i SP och roligare i det lilla arkad-zombie-läget som någon tipsade om tidigare i denna tråd (flik 26 tror jag det var).

MP till helgen om jag har tid...

Postad 24 november 2010 - 07:54

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1 495 inlägg
  • 0
Samma här. Tycker det händer även fast man har till synes bra ping. Men detta irriterande fenomen finns ju i både MW2 och WaW. För att inte tala om Gears of War. P2P är ju grymt bra på många sätt, men det finns också stora nackdelar.

I Gears of War 2 har dom i senaste uppdateringen mixrat med hit detection på klientsidan på nåt sätt vilket faktiskt fungerar rätt bra. Det gör att även om lagg förekommer i en match så tar spelet hänsyn till vad varje klient faktiskt ser och gör. Om jag skjuter en snubbe på min skärm så registreras träffarna redan på klientsidan istället för att skickas till hosten där de kanske inte registrerar alls pga lagg. Tror det funkar ungefär så.

Detta gör att tex såna där mötas-runt-ett-hörn-situatoner skulle sluta med att båda spelarna dör, ja om båda klienterna nu registrerat dödliga hits vill säga.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.