Jo... du får lägre upplösning, och sämre framerate för dom extra pengarna!
Postad 20 July 2014 - 11:12
Jo... du får lägre upplösning, och sämre framerate för dom extra pengarna!
Postad 20 July 2014 - 11:42
Samt inga jämförbara återförsäljaravgifter på PC.Det är väl helt enkelt så att MS och Sony tar ut rätt höga "licensavgifter" för spelen på sina konsoler. Det är väl där skillnaden ligger?
Postad 20 July 2014 - 11:52
Postad 20 July 2014 - 13:06
Man kan därför folk betalar. Oavsett licensavgifter etcetera, folk är villiga att betala det priset på konsol och då kan man ta ut det. Hade de kunnat sälja mer spel till en lägre vinst per kopia hade de så klart gjort det.Kanske ingen jätteöverraskning men ändå, är inte spelen på konsolerna sanslöst dyra jämfört med PC? För vad, dvs på vilket sätt är dom bättre än samma spel på PC?
Postad 20 July 2014 - 13:35
Postad 20 July 2014 - 14:09
Postad 20 July 2014 - 22:27
Det negativa är att man ej kan sälja spelet om man vill, eller låna ut. jag är sådär pepp på Sverige släppet då jag tror att dom säkert kommer spärra att man kan handla ifrån USA-marketplace och tvingar på oss de svenska priserna som säkert är vid 600kr strecket. då får det bli att köpa fysiska kopior från USA men men 2 veckors leveranstid om man har bråttom så finns ju UK med lite lägre priser dock.
Postad 20 July 2014 - 23:22
Varför vill du inte betala svensk skatt och stödja svenskt näringsliv
Om de hade kostat 410kr så hade jag ju såklart gjort det, varför ska jag betala mer för att jag bor i Sverige när de uppenbarligen går med vinst i alla andra länder med ett lägre pris.
Btw det är den amerikanska skatten för digitala köp jag undviker, inte den Svenska.
Redigerat av SKIBBE, 20 July 2014 - 23:22.
Postad 20 July 2014 - 23:45
Om de hade kostat 410kr så hade jag ju såklart gjort det, varför ska jag betala mer för att jag bor i Sverige när de uppenbarligen går med vinst i alla andra länder med ett lägre pris.
Btw det är den amerikanska skatten för digitala köp jag undviker, inte den Svenska.
Är det inte båda skatterna du undviker?
Postad 20 July 2014 - 23:56
Är det inte båda skatterna du undviker?
Jo det blir det väl i praktiekn. Hade ju inte handlat utomlands om momsen i Sverige hade varit vettig. (Om det är den som gör så att priset är så mycket högre) har för mig det är 25% på tvspel. så på 600kr är 150kr moms. Villket iofs är standard i det här landet förutom på böcker och hämtmat som är lägre.
Tilläg:
Alla har väl för vana att vilja köpa sina saker så billigt de bara kan, och med hjälp av tjänster som prisjakt och även internet isig som gör att vi kan handla över gränserna så ser jag inget fel i att köpa en vara i ett annat land som gynnar mig prismässigt.
det sjuka i det här är ju att det fortfarande är billigare inkl frakt att köpa fysiska spel i detta fallet från andra länder.
Redigerat av SKIBBE, 21 July 2014 - 00:03.
Postad 21 July 2014 - 00:25
Postad 21 July 2014 - 08:13
Det är pålägget som är 25%. När du räknar på pris inkl moms får du använda 20%, dvs 120 kr på 600 kr inkl moms.
Förtydling för den som undrar.
x = pris exkl. moms
y = 1.25x = pris inkl. moms
x = y / 1.25 = 0.8y
Jag ser inte det moraliska att stödja någon bara för att de bor på en geografisk plats. Ett köp är ett köp. Köper du i Sverige istället för Texas uteblir köpet i Texas istället. Det är alltid någon som påverkas. Nationalism är aldrig bra i längden.Varför vill du inte betala svensk skatt och stödja svenskt näringsliv
Postad 21 July 2014 - 09:24
Förtydling för den som undrar.
x = pris exkl. moms
y = 1.25x = pris inkl. moms
x = y / 1.25 = 0.8y
Jag ser inte det moraliska att stödja någon bara för att de bor på en geografisk plats. Ett köp är ett köp. Köper du i Sverige istället för Texas uteblir köpet i Texas istället. Det är alltid någon som påverkas. Nationalism är aldrig bra i längden.
Skulle inte detta kunna bli en story till ett nytt spel? Typ "its year 2050 and there is a global war between continents about different VATs"
Postad 23 July 2014 - 23:06
Postad 24 July 2014 - 01:34
Postad 24 July 2014 - 11:17
Inplastade alltså nya lir? Fick du ett riktigt bra pris eller varför köpa flera nya lir på samma gång
Varför inte?
Har nu iaf sparkat igång grejerna för att se att de fungerade som de skulle och körde igång KillZone Shadow Fall. Kan väl inte säga att jag initialt blev så där jätteimponerad av grafiken, känns lite som en PC för typ 3 år sen eller nåt. Kanske inte så märkligt i sig när ett high end grafikkort till PC kostar mer än en komplett konsol, men hade kanske förväntat mig lite mer. Har dock inte testat något annat spel än det och knappt det heller mer än nog för att konstatera att "storyn" verkligen tycks vara lika usel som dom säger
Däremot var det riktigt skönt att bara stoppa i skivan och köra utan en massa konfigurerande, grafik-inställnings-testande och liknande som det lätt blir på PC, och det var väl främsta skälet till att jag bestämde mig för att testa en konsol. Men känns som det nog kan bli en ny spel-PC också.
Redigerat av improwise, 24 July 2014 - 11:20.
Postad 24 July 2014 - 12:49
http://www.youtube.com/watch?v=q9bUoWd3c7Mhade kanske förväntat mig lite mer.
Killzone är ju ett launchspel, grafiken blir bättre som synes ovan. PC för tre år sedan känns rätt vagt, finns ganska många konfigurationer, men själv tycker jag det spelar i samma bollpark som Crysis 3.
PC kommer alltid ha överlägsen hårdvara, men problemet är att utvecklarna inte utnyttjar det eftersom det är en minoritet som sitter på sådan hårdvara. Så de får upputsade konsolportar.
Postad 24 July 2014 - 13:14
Varför inte?
Har nu iaf sparkat igång grejerna för att se att de fungerade som de skulle och körde igång KillZone Shadow Fall. Kan väl inte säga att jag initialt blev så där jätteimponerad av grafiken, känns lite som en PC för typ 3 år sen eller nåt. Kanske inte så märkligt i sig när ett high end grafikkort till PC kostar mer än en komplett konsol, men hade kanske förväntat mig lite mer. Har dock inte testat något annat spel än det och knappt det heller mer än nog för att konstatera att "storyn" verkligen tycks vara lika usel som dom säger
Däremot var det riktigt skönt att bara stoppa i skivan och köra utan en massa konfigurerande, grafik-inställnings-testande och liknande som det lätt blir på PC, och det var väl främsta skälet till att jag bestämde mig för att testa en konsol. Men känns som det nog kan bli en ny spel-PC också.
Ekonomiskt och tidsmässigt sätt är det ju smart fördröja spelköp tills reor etc. Du spelar ett spel sedan hittar du nästa lite billigare etc. Spelen blir ju billigare efterhand.
Postad 24 July 2014 - 14:42
http://www.youtube.com/watch?v=q9bUoWd3c7M
Killzone är ju ett launchspel, grafiken blir bättre som synes ovan. PC för tre år sedan känns rätt vagt, finns ganska många konfigurationer, men själv tycker jag det spelar i samma bollpark som Crysis 3.
PC kommer alltid ha överlägsen hårdvara, men problemet är att utvecklarna inte utnyttjar det eftersom det är en minoritet som sitter på sådan hårdvara. Så de får upputsade konsolportar.
Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, känns "platt" på någotvis. Men som sagt, har inte spelat det så mkt och det är enda spelet jag testat så dra inte allt för långtgående slutsatser av det. Dock drar jag och kontrollen inte jämnt när det gäller FPS så är långt,. Finns det förresten stöd för mus och tangentbord på konsollerna på samma sätt som det finns stöd för kontroller till PC? Kan inte se någon teknisk anledning till att det inte skulle fungera. Och då menar jag i spelen alltså, inte i gränssnittet som så.
Redigerat av improwise, 24 July 2014 - 14:47.
Postad 24 July 2014 - 14:47
det är ju en vanesak men jag tar nog heldre lite sämre grafik o sitta skönt i soffan o spela med stooor bild
Postad 24 July 2014 - 14:51
har provat lite till o från att spela med mus & tangentbord, men gillar det inte.
det är ju en vanesak men jag tar nog heldre lite sämre grafik o sitta skönt i soffan o spela med stooor bild
Problemet är att det ibland känns lite väl mkt som "autopilot". Man ränner omkring och skjuter på måfå i den riktning där fienden finns och så träffar man ändå på något magiskt sätt. För mig som försöker köra "realistiskt" och gärna smyger mig runt snarare än att rusa rakt in, skjuta hejvilt och sen knapra medpacks, så tycker jag det känns lite fånigt. Det är dock mest baserat på tidigare spel på förra generationens konsoler.
Redigerat av improwise, 24 July 2014 - 14:52.
Postad 24 July 2014 - 15:04
Har nu iaf sparkat igång grejerna för att se att de fungerade som de skulle och körde igång KillZone Shadow Fall. Kan väl inte säga att jag initialt blev så där jätteimponerad av grafiken, känns lite som en PC för typ 3 år sen eller nåt. Kanske inte så märkligt i sig när ett high end grafikkort till PC kostar mer än en komplett konsol, men hade kanske förväntat mig lite mer.
Killzone är överskattat, både spelet i sig och grafiken. Jag tycker att Tomb Raider Definitive Edition ser bättre ut.
Jag hade redan PC-versionen, men köpte det för att ha något att spela tills The Last of Us släpps, och det liknar PC-versionen, vilket iofs inte är så konstigt eftersom Definitive Edition är baserad på den. Bristen på tesselation syns i närbilder på händer, samt på bergväggar osv, och texturerna är inte lika skarpa som på PC-versionen med 4x MSAA (av förklarlig anledning) men annars är grafiken bra och det flyter på bra med. Sen finns där ju en del nya effekter med som inte finns i den äldre versionen.
Finns det förresten stöd för mus och tangentbord på konsollerna på samma sätt som det finns stöd för kontroller till PC? Kan inte se någon teknisk anledning till att det inte skulle fungera. Och då menar jag i spelen alltså, inte i gränssnittet som så.
Tangentbord och mus funkar i menyer, webbläsare osv, men jag tror inte att det finns något spel som stödjer det.
DS4 fungerar i Windows med, vilket är ett plus för bilspel osv, om man kör både PS4 och PC.
Redigerat av Ageve, 24 July 2014 - 15:12.
Postad 24 July 2014 - 15:26
Är det bara konsolportar man spelar funkar de lika bra i soffan med pc och Xbox kontroll.har provat lite till o från att spela med mus & tangentbord, men gillar det inte.
Och får säga att spelen skiljer sig rätt mycket åt mellan konsoll och Pc när man börjar spela spelen i de högre upplösningarna .
Crysis 3 ser förbannat bra ut i 4k men även i qhd upplösning, det är svårt att gå tillbaka till 1080p efter det...
Redigerat av jimjans, 24 July 2014 - 15:26.
Postad 24 July 2014 - 15:26
Hur bra fungerar DS 4 värt att ersätta Xbox 360 gamepaden? Ingen ficklampa på PC förmodar jag
Postad 24 July 2014 - 15:34
Killzone har jag aldrig lyckats komma in i. Skaffade Killzone 2 och Killzone 3 på rea bara för att billigt men kom bara några timmar i varje. Fick betydligt mycket mer ut av the Darkness. Episkt dålig kontroll även för att vara gamepad men har andra företräden.
Hur bra fungerar DS 4 värt att ersätta Xbox 360 gamepaden? Ingen ficklampa på PC förmodar jag
Den nya xbox one kontrollen fungera i alla fall till pcn nu tycker den är bättre än ds4:an men det är väl en smaksak.
DS3 fick man mecka lite med för att den skulle funka bra..
Ds4 fyran skall visst även den funka men inte out of the box http://www.extremete...o-play-pc-games
Redigerat av jimjans, 24 July 2014 - 15:35.
Postad 24 July 2014 - 15:54
Tangentbord och mus funkar i menyer, webbläsare osv, men jag tror inte att det finns något spel som stödjer det.
DS4 fungerar i Windows med, vilket är ett plus för bilspel osv, om man kör både PS4 och PC.
Bilspel kör man med ratt, annars kan man lika väl låta bli
Postad 24 July 2014 - 23:23
Vad som nog förvärrar det hela är att jag är mkt mer av smygare än en billdozer. Jag smyger runt i flera minuter för att få till det perfekta skottläget, bara för att sen inse att snubben är lika pricksäker som en knarkare med abstinens. Lägg till det rekyl osv och det krävs ett magasin per kill då 90% av skotten missar grovt. Polaren, som är en bulldozer, tycks inte lida av samma problem, han springer rakt in bara och skjuter åt alla möjliga håll och knaprat medkits som det vore smågodis.
Är det bara ge upp och köra alla FPS på PC:n??
Postad 24 July 2014 - 23:32
Hur länge har du provat?Är det bara ge upp och köra alla FPS på PC:n??
Ger du upp lika lätt i allt annat du tar dig an?
Du spelar inget instrument va?
Fråga Ollieee om tips, han är vass på konsol-FPS
Postad 25 July 2014 - 00:09
Jag smyger runt i flera minuter för att få till det perfekta skottläget, bara för att sen inse att snubben är lika pricksäker som en knarkare med abstinens.
Är det bara ge upp och köra alla FPS på PC:n??
Verkar som att de har fixat problemet du klagade på med att det är för lätt att sikta i konsolspel sedan du spelade sist iaf
Hur väl har man lyckats få till detta på nyare spel till konsolerna? För några år sedan kändes det som man bara behövde trycka på skjuta-knappen så kvittade vart man siktade för autoaim gjorde ändå jobbet.
Övning ger färdighet, vad vore livet utan utmaningar? Vi andra kan ju, så... du får räkna med att det tar mer än en dag när du har varit borta så länge. Träna så vänjer du dig och blir bättre. När man smyger borde det för övrigt vara enklare, du får mer tid på dig att sikta
Köpte du CoD? In och spela lite multiplayer så ska du se att det blir roligare och lättare!
Postad 25 July 2014 - 08:03
Kanske borde fråga då här istället, går det att få till någon slags realistisk känsla med FPS och styrspak (om det råkar vara på konsol eller inte lär kvitta)? Hur isf?
Postad 25 July 2014 - 10:37
Men annars är det som vanligt, lite övning/vänjning då går det galant sedan.
Postad 25 July 2014 - 11:04
Gamepad kommer aldrig va lika konkurrenskraftig som mus nej.
Postad 25 July 2014 - 11:56
Realistisk känsla får du ju vare sig med mus eller gamepad. Får skaffa en light gun och lägga på lite vikt
Gamepad kommer aldrig va lika konkurrenskraftig som mus nej.
Ja, inget spel är väl realistiskt som har typ medkits som man äter upp och blir kärnfrisk
Postad 25 July 2014 - 13:06
Well, du sa ju att du missar 90 % av dina skott och då är det katastrofalt dåligt även jämfört med andra som spelar gamepad så där behövs rejält med träning för att det ska bli roligare.Självklart ger övning färdighet, men min invändning var väl främst att hur skicklig man än är så lär inget kunna ändra på det faktumet att en mus helt enkelt har långt bättre precision än en liten styrspak.
Jag är nog bättre med gamepad än mus för tillfället, men det är för att jag inte spelar FPS ofta på PC. Tränar jag lite på PC så blir jag bättre där eftersom i grunden är mus + tgb mer precist.
Postad 25 July 2014 - 13:11
Postad 25 July 2014 - 13:21
Well, du sa ju att du missar 90 % av dina skott och då är det katastrofalt dåligt även jämfört med andra som spelar gamepad så där behövs rejält med träning för att det ska bli roligare.
Jag är nog bättre med gamepad än mus för tillfället, men det är för att jag inte spelar FPS ofta på PC. Tränar jag lite på PC så blir jag bättre där eftersom i grunden är mus + tgb mer precist.
Var säkert lite överdrift där från min sida för att illustrera problemet
Träning ger färdighet, det är jag med på. Men det som stör mig mer då är att känslan inte riktigt var vad jag hade hoppats på, kändes inte riktigt "äkta" med gamepad. Men jag ska ge det lite mer chans snart.
Testa håll i en ak 4 och gör 180s lika snabbt och precist som med mus. Gamepad kan ge lite känsla av inertia i alla fall med dess deadzones.
Har ingen AK4 så jag kan inte testa
Men i de flesta spel spelar man inte sig själv utan något "supersoldat" som väl då kan förmodas vara lite bättre än en själv i stridssituationer. I synnerhet i spel med nanosuits osv som ytterligare ska förbättra den man styr.
Postad 25 July 2014 - 19:14
Redigerat av improwise, 25 July 2014 - 19:15.
Postad 25 July 2014 - 20:09
De bästa FPSare jag känner maxar alltid känsligheten.Har provat att köra lite Wolfenstein idag på PS4 och det var en helt annan visa. Trots samma svårighetsgrad (medel) och precis samma inställningar för x- och ysensitivity (50%) så var det nu plötsligt mkt enklare att träffa och styra utan att man för den sakens skull bara behövde trycka på knappen så fixade auto-aim hela biffen själv. Nu gick det plötsligt att styra siktet dit man ville. Provade tom att dra ner sensitivity i KillZone till 0% men det var fortfarande kraftig överstyrning och hopplöst att försöka träffa nåt.
Postad 25 July 2014 - 22:10
De bästa FPSare jag känner maxar alltid känsligheten.
Vilket kan innebära vad som helst beroende på hur bra dina kompisar är på FPS
Postad 25 July 2014 - 22:22
Bästa på konsol så klart.Vilket kan innebära vad som helst beroende på hur bra dina kompisar är på FPS
för de som är riktigt seriösa utgår jag ifrån att det är tangentbord och mus som gäller, om nu inte reglerna kräver viss utrustning av deltagarna i tävlingar och liknande.
Postad 26 July 2014 - 02:40
Har provat att köra lite Wolfenstein idag på PS4 och det var en helt annan visa. Trots samma svårighetsgrad (medel) och precis samma inställningar för x- och ysensitivity (50%) så var det nu plötsligt mkt enklare att träffa och styra utan att man för den sakens skull bara behövde trycka på knappen så fixade auto-aim hela biffen själv. Nu gick det plötsligt att styra siktet dit man ville. Provade tom att dra ner sensitivity i KillZone till 0% men det var fortfarande kraftig överstyrning och hopplöst att försöka träffa nåt.
Har det någon betydelse egentligen? förfan tar ett par kalla o luta dig tillbaka i soffan och njut av spelupplevelsen istället för att analysera x och y...i single player är det skit samma.. .så lyssna på pappa nu.
Redigerat av WarpGuN, 26 July 2014 - 02:57.
Postad 26 July 2014 - 08:13
Har det någon betydelse egentligen? förfan tar ett par kalla o luta dig tillbaka i soffan och njut av spelupplevelsen istället för att analysera x och y...i single player är det skit samma.. .så lyssna på pappa nu.
"Syntax error - unrecognized command. Aborting"
Postad 26 July 2014 - 08:26
(Har aldrig testat kontrollen till XBox one så kan inte göra några jämförelser där)
Redigerat av improwise, 26 July 2014 - 08:26.
Postad 26 July 2014 - 09:16
Hear hear!Har det någon betydelse egentligen? förfan tar ett par kalla o luta dig tillbaka i soffan och njut av spelupplevelsen istället för att analysera x och y...i single player är det skit samma.. .så lyssna på pappa nu.
Skitsamma i multiplayer också. Alla spelar med samma "handikapp".
Jag spelar emellanåt på min dator; tangentbord och mus må vara precist, men det är så obekvämt i jämförelse med handkontroll.
Jag får fler och fler titlar som jag köpt på steamrea som jag sedan köpt igen på t.ex. PSVita och först då spelat igenom.
Och då har jag varit datorspelare från 1986 - 2006. Kanske beror det på att jag numera ser datorn som ett arbetsredskap och inte spelmaskin.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 26 July 2014 - 09:17.
Postad 26 July 2014 - 09:17
Är det nån speciell rumble på PS4:ans kontroll? Eller är det mest att det/de spelen du spelat utnyttjar den bra?Även "rumble" fungerar oväntat bra för att signalera vad som händer i omgivningen, trodde det mest skulle vara en gimmic man slog av efter fem 5 min (typ som röststyrning).
Postad 26 July 2014 - 09:38
Hear hear!
Skitsamma i multiplayer också. Alla spelar med samma "handikapp".
Jag spelar emellanåt på min dator; tangentbord och mus må vara precist, men det är så obekvämt i jämförelse med handkontroll.
Jag får fler och fler titlar som jag köpt på steamrea som jag sedan köpt igen på t.ex. PSVita och först då spelat igenom.
Och då har jag varit datorspelare från 1986 - 2006. Kanske beror det på att jag numera ser datorn som ett arbetsredskap och inte spelmaskin.
Håller helt med om "tillgänglighets aspekten" som talar för kontroll vs mus/kb och kanske även konsol vs PC. Som jag nämnt tidigare så köpte jag en del spel till PC men som jag sen aldrig körde. Då kanske inte främst pga mus/kb då utan att det är lite meckigare på PC.
Postad 26 July 2014 - 09:42
Är det nån speciell rumble på PS4:ans kontroll? Eller är det mest att det/de spelen du spelat utnyttjar den bra?
Inte vad jag vet, men har eg inte så bra koll på övriga gamepads att jag eg vet. Men tex Wolfenstein New Order tycker jag använder det på ett mkt bra sätt för att skapa illusion att "marken skakar". Men jag har som nämnts innan varit rätt passiv på spelfronten senaste åren så det som är nyheter för mig kanske är old news för andra
Postad 26 July 2014 - 16:39
Ska helst inte köra med hörlurar. Ska inte gå igenom processen jag fick dra igenom för att få bass shaker att lira med Xbox 360 lol.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?