* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *
2353 svar till detta ämne
Postad 15 June 2010 - 21:09
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Hur fick du detta att funka när programmet kräver minst Android 2.0?
Android 1.5/1.6 gäller det. Det finns till 2.0 också men det länkade jag aldrig till. Jag hämtade precis en fil från datorn med win 7. Mappen jag kommer åt i datorn är den som heter "Mapp för bluetooth utbyte" som D-link DBT-122 bluetoothinstallationen på datorn skapat. Jag kan välja var på datorn jag vill ha denna mapp. I mitt fall har jag lagt en mapp på skrivbordet. Jag kan skicka från/till denna mapp obehindrat mellan mini'n och datorn
Postad 15 June 2010 - 21:22
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Ang. batteritiden. Efter en vecka med telefonen så höll batteriet i 11 timmar idag. Radion igång hela tiden och en del surfande och så via 3G och två korta telefonsamtal, bluetooth och wifi avstängt för annars skannas det hela tiden efter nätverk. Tycker det verkar vara patetiskt kort batteritid. Min gamla SE K800i med radion igång hela dagen hade 80% kvar av batteriet efter 10 timmars radio. Ska jag reklamera eller blir det bättre? Enligt http://www.sonyerics...m...cc=se&lc=sv ska den klara typ 12 dygn om man inte rör telefonen. Detta måste väl vara till att tro på jultomten? 300 timmar på en laddning? Nä det tror jag inte på! Jag är nöjd om den klarar 1 1/2 dygn med normal använding för jag laddar alltid när jag kommer hem om dagarna.
Postad 15 June 2010 - 21:34
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Ang. batteritiden. Efter en vecka med telefonen så höll batteriet i 11 timmar idag. Radion igång hela tiden och en del surfande och så via 3G och två korta telefonsamtal, bluetooth och wifi avstängt för annars skannas det hela tiden efter nätverk. Tycker det verkar vara patetiskt kort batteritid. Min gamla SE K800i med radion igång hela dagen hade 80% kvar av batteriet efter 10 timmars radio.
Ska jag reklamera eller blir det bättre?
Enligt http://www.sonyerics...m...cc=se&lc=sv ska den klara typ 12 dygn om man inte rör telefonen. Detta måste väl vara till att tro på jultomten? 300 timmar på en laddning? Nä det tror jag inte på!
Jag är nöjd om den klarar 1 1/2 dygn med normal använding för jag laddar alltid när jag kommer hem om dagarna.
Edit* Läste helt åt skogen* Jag kommer upp till runt 1-1,5 dagar med vanlig användning. Några samtal, sms och lite bakrundsdata iform av Facebook, Swedbank, Sony Ericsson sync, Väder.
Redigerat av Unregistered0354d681, 15 June 2010 - 22:39.
Postad 15 June 2010 - 21:36
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Varför har du på sökning efter trådlöst nätverk på hela tiden? Inte undra på att den drar batteri. Jag kommer upp till runt 1-1,5 dagar med vanlig användning. Några samtal, sms och lite bakrundsdata iform av Facebook, Swedbank, Sony Ericsson sync, Väder.
Skrev jag inte att wifi var avstängt? Jo. Radion drar kanske mycket ström?
Postad 15 June 2010 - 21:38
MrPajala
-
MrPajala
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Enligt http://www.sonyerics...m...cc=se&lc=sv ska den klara typ 12 dygn om man inte rör telefonen. Detta måste väl vara till att tro på jultomten? 300 timmar på en laddning? Nä det tror jag inte på!
Du får prova helt enkelt, leva i exil en vecka  Men då ska man ju verkligen inte peta på telefon heller. Avstånd till masten har också betydelse då telefonen sänker effekten ju närmare man är. Vet att det är så när man talar i telefon åtminstone, men antar att det även gäller standby kommunikationen som telefonen har med masten.
Postad 15 June 2010 - 21:41
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Eller är det något som ligger och drar ström hela tiden som jag inte kan komma på vad det är? Bluetooth, wifi, synk och allt som kan uppdatera sig själv är avstängt inkl facebook och messenger.
Postad 15 June 2010 - 21:43
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Jag är nöjd om den klarar 1 1/2 dygn med normal använding för jag laddar alltid när jag kommer hem om dagarna.
Ja under perfekta förhållanden kanske. Har du nånsin haft en mobil som hållit den passningstid tilverkaren angivit? Eller är det något som ligger och drar ström hela tiden som jag inte kan komma på vad det är? Bluetooth, wifi, synk och allt som kan uppdatera sig själv är avstängt inkl facebook och messenger.
Radio en hel dag dödar ju batteriet.
Postad 15 June 2010 - 21:45
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Ja under perfekta förhållanden kanske. Har du nånsin haft en mobil som hållit den passningstid tilverkaren angivit?
Radio en hel dag dödar ju batteriet.
Tycker jag verkar märkligt då den inte dödade batteriet på K800i. Det är ju FM-radio. Ska köra radio på min gamla K800i imorgon och inte röra X10 mini och se hur batteriet klarar sig.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 15 June 2010 - 21:46.
Postad 15 June 2010 - 23:04
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Tycker jag verkar märkligt då den inte dödade batteriet på K800i. Det är ju FM-radio.
Ska köra radio på min gamla K800i imorgon och inte röra X10 mini och se hur batteriet klarar sig.
Jo, dock antar ja din K800 klarade sig mer än 1-2dygn? Och mer än 1-2dygn med en Android med pekskärm är nog svårt i dagsläget. (oki, vissa har säkert lyckats hålla liv i dom längre tid, men använder man dom lite så..) Men visst, jag håller med om att passningstiden som SE anger är smått uppåt väggarna. Det är inte bra, men det är nog 'bara att acceptera', eller reklamera och gå tillbaka till en 'vanlig' tele, tyvärr.
Postad 16 June 2010 - 07:41
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Ang det här med att stänga av saker. gps:en verkar inte vara aktiv när det inte finns något program som använder den. tjänar man verkligen nåt på att inaktivera den?
Postad 16 June 2010 - 10:14
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Enligt SE så mår batteriet bra av att laddas ofta. Och när laddaren sitter i hela tiden så tömmer laddaren lite ström och laddar igen och så håller den på hela tiden. Telefonen ligger på laddning och ska så göra i några dygn och sen ska jag se om det är mer fart i batteriet. Körde med K800i idag igen och FM-radion slår den i X10 mini med hästlängder! Bra mottagning och starkaste sändaren växlas det till.
Sen vet jag inte riktigt men Android är ju linux i botten väl? Det påminner lite om linux på en ordinär dator där man installerar olika program som rent gränssnittsmässigt inte stämmer med datorns layout i övrigt. Detta säger jag som provat linux många gånger men alltid återgått till Windows och nu Windows 7. Kalla mig gammeldags men att alla idag grundläggande funktioner i en SE-telefon inte finns där från början utan man måste joxa och hålla på med installationer av olika program för att få vissa saker till att fungera stör mig. Det skulle inte stått Sony Ericsson på telefonen tycker jag för det stämmer inte med vad jag är van vid när det gäller Sony Ericssons telefoner och det otroligt enkla och pedagogiska upplägget vad gäller menyer och annat.
Men, men... så otroligt dålig är inte telefonen. Den e rätt cool men ändå stör den mig lite. Men jag börjar väl bli gammal vid 46 års ålder. *skratt*
Redigerat av Bosse-i-skogen, 16 June 2010 - 10:15.
Postad 16 June 2010 - 10:27
MrPajala
-
MrPajala
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
"Vidare kommer mjukvaran i Xperia X10, X10 mini och X10 mini pro att uppgraderas från och med tredje kvartalet på utvalda marknader. Ytterligare uppgradering kommer att göras på X10 under fjärde kvartalet." http://di.se/Artikla...e...73728&rlt=1
Postad 16 June 2010 - 10:54
Hasse168
-
Hasse168
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Nån som vet vad som hänt på inWareHouse? Prisjakt visar 2355kr (sänkt igår 14 juni), men deras hemsida säger 2745kr. Tillfällig kampanj eller tokspel i databasen?
De hade sänkt pris men hos Supporten var systemet nere, så antagligen var det det som gör att det ser konstigt ut. Själv lyckades jag beställa en via deras hemsidan iaf, det gick ganska fort åt kan man nog säga för det tog slut fram till em.
Postad 16 June 2010 - 12:47
JollyJumper
-
JollyJumper
-
Användare
-
-
144 inlägg
Snart 60 timmar utan laddning. Ner på 8 procent nu. Har pratat rätt mycket,surfat,lyssnat lite musik. Det e fan bra
Postad 16 June 2010 - 13:10
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Kan nån snälla kolla upp detta åt mig. Jag har skickat iväg sambons X10 mini fast det kanske inte är nåt fel. Om man försöker ansluta till ett trådlöst nätverk säger den då till ifall man skriver fel nätverksnyckel?
Ominstallerade just min bärbara och skrev fel nätverksnyckel och den sa aldrig att lösenordet var fel, kanske gjort samma misstag på den.
Mobilen går iväg snart så jag skulle vara tacksam för snabbt svar.
Postad 16 June 2010 - 14:17
Vasse
-
Vasse
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Har precis fått min mini och tänkte att det första jag ska göra är att uppdatera telefonen men det går inte? Har installerat PC companion den säger att det finns en ny mjukvara men sen säger den "fel vid hämtning", kontrollera din internetanslutning eller försök senare.
Någon som vet vad som kan vara fel? det enda jag gjort är att jag satt in mitt sim-kort, laddat upp mobilen, laddat ner sms/mms-inställningar och ställt in mitt wifi.
Postad 16 June 2010 - 14:31
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Snart 60 timmar utan laddning. Ner på 8 procent nu. Har pratat rätt mycket,surfat,lyssnat lite musik. Det e fan bra
Hur f-n gör du då?? Jag har hittills inte kommit över en dag, och då menar jag dag inte dygn... Använder mobilen en del men har stängt av wifi och annat.
Postad 16 June 2010 - 14:34
MumboJumboMike
-
MumboJumboMike
-
Användare
-
-
184 inlägg
Har precis fått min mini och tänkte att det första jag ska göra är att uppdatera telefonen men det går inte? Har installerat PC companion den säger att det finns en ny mjukvara men sen säger den "fel vid hämtning", kontrollera din internetanslutning eller försök senare.
Någon som vet vad som kan vara fel? det enda jag gjort är att jag satt in mitt sim-kort, laddat upp mobilen, laddat ner sms/mms-inställningar och ställt in mitt wifi.
Det verkar som man måste använda Update Service, kolla på den här sidan med info på SE:s siteDet funkade för mig. Men den sumpade allt som inte låg på minneskortet.
Postad 16 June 2010 - 15:21
oset_olholm
-
oset_olholm
-
Användare
-
-
120 inlägg
Jag klanta ju till mig med skärmskyddet idag när jag skulle sätta på de, vart får ja tag i ett nytt??
Postad 16 June 2010 - 18:19
Vasse
-
Vasse
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
tack så mycket för hjälpen! Är det meningen att man ska klippa till displayskyddet själv? eftersom det är så pass mycket större än displayen.
Postad 16 June 2010 - 19:07
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Hur f-n gör du då?? Jag har hittills inte kommit över en dag, och då menar jag dag inte dygn... Använder mobilen en del men har stängt av wifi och annat.
Det undrar jag också. 60 timmar? Jo jag tackar! Kan det vara så att batterierna är av olika kvalit'e så att vissa av oss får mindre bra varianter?
Postad 16 June 2010 - 19:13
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
tack så mycket för hjälpen! Är det meningen att man ska klippa till displayskyddet själv? eftersom det är så pass mycket större än displayen.
Det ska inte klippas till. Det är lite större än själva displayen men telefonen är ju helt platt så skyddet ska gå lite utanför själva displayen. Jag satte på mitt och det blev perfekt men jag tyckte telefonen såg konstig ut med detta plastskydd så jag tog bort det igen. Känslan på skärmen vid navigation blir bättre utan skyddet tycker jag. Aldrig lägga telefonen med displayen ner och aldrig något annat tillsammans med telefonen i fickan så klarar sig säkert displayen.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 16 June 2010 - 19:14.
Postad 16 June 2010 - 19:38
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Annars finns det Invisible shield som ska vara väldigt omtyckt. Men det kostar också någon 100 lapp.
Postad 16 June 2010 - 19:59
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Den där bocken som kommer till höger på skickade meddelanden: är det samma som leveransrapport? Och kommer inte bocken så är väl meddelandet inte levererat till mottagarens telefon?
Postad 16 June 2010 - 21:08
oset_olholm
-
oset_olholm
-
Användare
-
-
120 inlägg
Får beställa en sköld då....såg ut att kosta 125 spänn på Dustin om ja såg rätt ...
Postad 16 June 2010 - 21:32
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Det visas en WiFi-symbo uppe i statusraden när du är uppkopplad via WiFi. Kolla manualen för att se hur den ser ut om du är osäker.
När wifi kopplas in försvinner E eller G över signalstyrkesymbolen upp till höger och wifisymbolen läggs till. Dock så fungerar telefonen för samtal och SMS/MMS både ut och in även om den är till synes bara uppkopplad till wifi. Om Wifi skulle fallera så kopplas E eller G in automatiskt. Sen kan du ställa in att wifi kopplas ner när skärmen slocknar. När du väcker skärmen kan det ta lite tid innan wifi går igång igen. Eller ställa in att finns wifi ska det aldrig kopplas över till mobilnätet, dock är mobilnätet igång i bakgrunden ändå även i detta fallet men datatrafiken går över wifi. Lite rörig förklaring kanske? ja va fan jag gör så gott jag kan! *skratt*
Redigerat av Bosse-i-skogen, 16 June 2010 - 22:04.
Postad 16 June 2010 - 21:41
Unregisteredf45c8090
-
Unregisteredf45c8090
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Sådär var min mini första dagarna, batteriet höll inte ett dygn. Men det har bara blivit bättre. Tog den från laddning kl 07.00 i måndags och idag vid 16-tiden dog den, så totalt ca 57timmar. Det tar sig...
Postad 16 June 2010 - 21:52
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Sådär var min mini första dagarna, batteriet höll inte ett dygn. Men det har bara blivit bättre. Tog den från laddning kl 07.00 i måndags och idag vid 16-tiden dog den, så totalt ca 57timmar. Det tar sig...
Hoppas det tar sig för mig också. 10 dagar har jag haft x10:an nu. Fast nu har jag suttit och lekt med den i 5 timmar från och till med wifi här hemma. Spelat musik, laddat ner lite mp3:or och joxat med skärmen på full ljusstyrka och den var på 97% och är nu efter 5 timmar nere på 77% så kanske det tar sig för mig också. Sök efter "mp3 music social music" i Market. Smidigare sätt att hitta icke DRM-skyddade mp3:or gratis finns inte!
Postad 16 June 2010 - 22:11
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
När wifi kopplas in försvinner E eller G över signalstyrkesymbolen upp till höger och wifisymbolen läggs till. Dock så fungerar telefonen för samtal och SMS/MMS både ut och in även om den är till synes bara uppkopplad till wifi. Om Wifi skulle fallera så kopplas E eller G in automatiskt.
Sen kan du ställa in att wifi kopplas ner när skärmen slocknar. När du väcker skärmen kan det ta lite tid innan wifi går igång igen. Eller ställa in att finns wifi ska det aldrig kopplas över till mobilnätet, dock är mobilnätet igång i bakgrunden ändå även i detta fallet men datatrafiken går över wifi.
Lite rörig förklaring kanske? ja va fan jag gör så gott jag kan! *skratt*
Du citerade nog fel meddelande också.
Postad 16 June 2010 - 23:05
Unregistered47c9c8f9
-
Unregistered47c9c8f9
-
Rookie
-
3 inlägg
Har precis börjat lära mig telefonen efter två installationer av den "nya" programvaran. Tippade på att min första installation misslyckades något då den app:en som jag var mest nöjd med, Calendar Pad, ej funkade längre. Nåväl, hittade jorge calendar som jag tycker var ännu bättre än Cal. pad. Nu till min egentliga orsak tilln installation nr 2 - att köra musikspelaren och stoppa ned telefonen i fickan och byta låtar, antingen med medföljande headset eller det kompatibla MW-600 var tji så fort skärmsläckaren/skärmlåset aktiverades. Enligt supporten (tel. 013 100 190) så skall man kunna starta spelaren med "play-knappen" på valt headset och även byta låtar då låset är på. Har nu som sagt ominstallerat uppdateringen igen med samma resultat. Är det någon som vet hur denna funktion skall vara ? På min gamla W960i funkade detta klockrent med MW-600 som då också visade låttiteln i displayen på headsetet.
Kanon om någon har erfarenheter
Postad 17 June 2010 - 00:49
Hasse168
-
Hasse168
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Det verkar som man måste använda Update Service, kolla på den här sidan med info på SE:s site
Det funkade för mig. Men den sumpade allt som inte låg på minneskortet.
Fungerar PC Companion efteråt då? Jag hade samma problem och det tog en bra stund innan jag kom på det med Uppdate Service. Nu vet jag inte om jag ska våga installera PC Companion eller inte.
Postad 17 June 2010 - 08:28
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Har precis börjat lära mig telefonen efter två installationer av den "nya" programvaran. Tippade på att min första installation misslyckades något då den app:en som jag var mest nöjd med, Calendar Pad, ej funkade längre. Nåväl, hittade jorge calendar som jag tycker var ännu bättre än Cal. pad. Nu till min egentliga orsak tilln installation nr 2 - att köra musikspelaren och stoppa ned telefonen i fickan och byta låtar, antingen med medföljande headset eller det kompatibla MW-600 var tji så fort skärmsläckaren/skärmlåset aktiverades. Enligt supporten (tel. 013 100 190) så skall man kunna starta spelaren med "play-knappen" på valt headset och även byta låtar då låset är på. Har nu som sagt ominstallerat uppdateringen igen med samma resultat. Är det någon som vet hur denna funktion skall vara ? På min gamla W960i funkade detta klockrent med MW-600 som då också visade låttiteln i displayen på headsetet. Kanon om någon har erfarenheter 
Display är där ju inte på de medföljande lurarna men funktionen på knapparna är som brukligt. De på ovansidan Play/Stop, framåt och bakåt och knapparna på sidan är ljudet upp och ner. När radion är igång och du sparat kanaler som favorit så bläddrar du mellan de kanalerna med framåt/bakåt-knapparna med ett lätt tryck. Ett längre tryck skiftar till närmaste kanal framåt eller bakåt (och då inte bara de favoritlagrade kanalerna utan nästa som radion hittar). Just play/stop har strulat för mig också. Ibland har det inte hänt något när jag tryck Play/stop för att stänga av radion. Men det är precis som om det tar tid ibland, upp till 10 sek innan radion stängs av.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 17 June 2010 - 08:28.
Postad 17 June 2010 - 08:33
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
X10an ska få dubbel batteritid med ny programvara. Detta borde väl rimligtsvis även gälla våra mini? http://www.mobil.se/...n-1.349278.html
Postad 17 June 2010 - 08:37
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Fungerar PC Companion efteråt då? Jag hade samma problem och det tog en bra stund innan jag kom på det med Uppdate Service. Nu vet jag inte om jag ska våga installera PC Companion eller inte. 
Jag skippar pc-companion för min dator ballade ur fullständigt när jag hade installerat det. Hade ett h-e att få igång datorn. Jag kopplar in telefonen med kabeln och väljer att ansluta telefonen och då hamnar den som en enhet i "Den här dator" som jag kan bläddra i.
Postad 17 June 2010 - 08:41
Vasse
-
Vasse
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Jag körde Update Service och efter det funkade PC Companion bra och ville då också uppdatera telefonen. Nu säger den att den kör senaste mjukvaran iaf.
Postad 17 June 2010 - 08:48
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Ang. timescape så bara suger den ju. Slog på den nu bara för att se för 54% använder tydligen aldrig den. Väljer att visa bara meddelanden och bläddrar till en konversation (SMS/MMS) jag hade med en polare för någon vecka sedan. Bläddrar och då kommer bara svaren från min polare och inte mina meddelanden. Lite rumphugget om man säger så.
Klickar jag på ett av hans meddelanden så hamnar jag i hela konversationen i meddelanden så en genväg till den aktuella konversationen är det ju.
Nä jag får sluta gnälla på telefonen nu
Redigerat av Bosse-i-skogen, 17 June 2010 - 08:55.
Postad 17 June 2010 - 10:27
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
X10an ska få dubbel batteritid med ny programvara. Detta borde väl rimligtsvis även gälla våra mini?
http://www.mobil.se/...n-1.349278.html
Enligt samma länk drogs den kommentaren tillbaka av SE, så det återstår att se.
Postad 17 June 2010 - 11:13
ironjocke
-
ironjocke
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Funderar på om jag skulle skaffa mej min första Android i form av x10 mini el pro!
Det jag undrar är att jag har läst nånstans att pga det låga upplösningen på skärmen
har man begränsad tillgång till applikationer på market!
Så hur begränsad tillgång blir det?
nån som kan ge ett ungefärligt svar?
kan man bara använda 10% av alla apps eller 50%?
???????
Och är det nån som köpt den med 3?
är den brandad med massa 3-menyer och fula treor på skalet?
Redigerat av ironjocke, 17 June 2010 - 11:17.
Postad 17 June 2010 - 11:27
Vasse
-
Vasse
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Funderar på om jag skulle skaffa mej min första Android i form av x10 mini el pro! Det jag undrar är att jag har läst nånstans att pga det låga upplösningen på skärmen har man begränsad tillgång till applikationer på market! Så hur begränsad tillgång blir det? nån som kan ge ett ungefärligt svar? kan man bara använda 10% av alla apps eller 50%? ???????
Och är det nån som köpt den med 3? är den brandad med massa 3-menyer och fula treor på skalet?
Valet mellan vanliga eller Pro beror nog på hur mycket du tänkt att maila/smsa. Skriver man jättemycket då bör man nog välja pro. Ang. upplösningen så snackade jag med en kompis som utvecklar och han sa att det borde inte vara ett stort problem alls då alla seriösa utvecklare använder sig av flytande upplösning så den matchar skärmen istället för att ställa in en fast upplösning som appen ska jobba i.
Postad 17 June 2010 - 12:20
wessman
-
wessman
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
När wifi kopplas in försvinner E eller G över signalstyrkesymbolen upp till höger och wifisymbolen läggs till. Dock så fungerar telefonen för samtal och SMS/MMS både ut och in även om den är till synes bara uppkopplad till wifi. Om Wifi skulle fallera så kopplas E eller G in automatiskt.
Sen kan du ställa in att wifi kopplas ner när skärmen slocknar. När du väcker skärmen kan det ta lite tid innan wifi går igång igen. Eller ställa in att finns wifi ska det aldrig kopplas över till mobilnätet, dock är mobilnätet igång i bakgrunden ändå även i detta fallet men datatrafiken går över wifi.
Lite rörig förklaring kanske? ja va fan jag gör så gott jag kan! *skratt*
Vart kan man bestämma om Wifi ska stängas av när skärmen släcks eller inte?
Postad 17 June 2010 - 12:46
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Vart kan man bestämma om Wifi ska stängas av när skärmen släcks eller inte?
Inställningar - Trådlösa styrenheter - Wifi-inställningar. Tryck på den vänstra av de 3 fysiska knapparna -Avancerad - Wifi policy. Där ser du tre alternativ. Jo nog har jag undersökt telefonen!
Redigerat av Bosse-i-skogen, 17 June 2010 - 12:47.
Postad 17 June 2010 - 13:08
JollyJumper
-
JollyJumper
-
Användare
-
-
144 inlägg
Inställningar - Trådlösa styrenheter - Wifi-inställningar. Tryck på den vänstra av de 3 fysiska knapparna -Avancerad - Wifi policy. Där ser du tre alternativ.
Jo nog har jag undersökt telefonen! 
Tusen tack för det tipset!
Postad 17 June 2010 - 15:02
Hasse168
-
Hasse168
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Tusen tack för det tipset!
Jag tackar också för tipset, för det kunde jag inte hitta trots många försök. En liten fråga är, kommer det att bellasta batteriet mer när man ställer in det så att wifi inte kopplas ned vid skärmnedsläckningen?
Postad 17 June 2010 - 15:32
f000l
-
f000l
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag tackar också för tipset, för det kunde jag inte hitta trots många försök. En liten fråga är, kommer det att bellasta batteriet mer när man ställer in det så att wifi inte kopplas ned vid skärmnedsläckningen?
Det är väl rätt självklart att batteriet tar slut fortare om WIFI är på.
Postad 17 June 2010 - 16:10
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Det vet jag ju inte riktigt men allt som är igång drar ju ström, hur mycket kan jag inte svara på. Ett annat tips jag kan förmedla är att lägga "Strömkontroll" som en Widget. Då slår du på ett enkelt sätt på/av (från vänster till höger i widgeten) wifi, bluetooth, gps, bakgrundsdata och den sista är att ändra ljusstyrkan på skärmen i 3 lägen. Batteri widget finns att hämta från Market. Den visar i % hur mycket batteriet har kvar som en widget till skillnad från den liggande stapeln längst upp till höger på skärmen.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 17 June 2010 - 16:13.
Postad 17 June 2010 - 20:15
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Inställningar - Trådlösa styrenheter - Wifi-inställningar. Tryck på den vänstra av de 3 fysiska knapparna -Avancerad - Wifi policy. Där ser du tre alternativ.
Jo nog har jag undersökt telefonen! 
Det hjälper ju inte. Den kopplar ner ändå.
Postad 17 June 2010 - 21:09
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Det hjälper ju inte. Den kopplar ner ändå.
??? Tappar wifi eller?
Postad 17 June 2010 - 21:12
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
En mycket trevlig och oerhört praktisk app från Market är Gesture Search från Google Inc. Indexerar man även mediefiler (som inte indexeras som standard) så hittar man vad man vill i telefonen genom att helt enkelt skriva bokstäver med fingret på skärmen. Fungerar kanon!
Telefonen börjar ju bli riktigt trevlig nu när batteriet verkar få bättre prestanda!
Redigerat av Bosse-i-skogen, 17 June 2010 - 21:16.
Postad 17 June 2010 - 21:22
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
??? Tappar wifi eller?
Japp, det har diskuterats tidigare i tråden och då fick jag svaret av någon att android är designat att koppla ner.
Postad 18 June 2010 - 08:53
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Har 2 problem med kalendern:
1: När man lägger till en händelse i kalendern så väljs automatiskt SonyEricsson som kalender, inte mitt google kalender konto. Måste manuellt välja att kalenderhändelsen ska gälla google-kalendern, jobbigt 
Annars får det till följd att kalenderentry't inte synkas mot google kalendern utan mot SonyEricsson's tjänst...
Jag skapade ett SonyEricsson konto på deras synktjänst för att föra över mina kontakter från min gamla telefon, och även om jag nu har tagit bort det sonyericsson kontot så envisas den med att vilja lägga in kalenderhändelser i SE kalendern...
2: Kalender widgeten har slutat att visa händelser från kaledern, men klickar man i widgeten så kommer man in i kalendern som vanligt....
Tror att mobofånen panikade ur totalt när jag tog bort >SE< synkkontot....
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|