* Officiell Tråd - HTC Legend *
920 svar till detta ämne
Postad 08 december 2010 - 15:22
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Är det för sent att köpa en Legend nu innan jul. Lite orolig för att det är så segt med uppgraderingar och liknande. Har en Nokia 5800 sedan tidigare. Använder den som telefon, tittar på film, surfar tar en del kort osv. Alltså inte tunga spel. Värdesätter att den har ett mindre format. Thomas
För sent är det väl inte, det beror ju lite på vad du förväntar dig, froyo är ju på väg och det lär nog vara den sista stora uppdateringen som kommer, är skeptisk till att de släpper 2.3 (gingerbread) till den. Den svarta släpptes ju för bara ett litet tag sen så visst stöd lär de nog ha ett tag till.
Postad 08 december 2010 - 15:23
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Är det för sent att köpa en Legend nu innan jul. Lite orolig för att det är så segt med uppgraderingar och liknande. Har en Nokia 5800 sedan tidigare. Använder den som telefon, tittar på film, surfar tar en del kort osv. Alltså inte tunga spel. Värdesätter att den har ett mindre format. Thomas
Alltså, Froyo kommer du ju få inom 2 veckor ungefär, men räkna inte med att det kommer några fler stora uppdateringar till Legend. Jag tror inte att Legend kommer få Android 2.3 utan att roota telefonen. Men å andra sidan så tror jag att du klarar dig bra med Legend som den är. Före iPhone/Android så fick man ju aldrig stora uppdateringar av telefonens OS förrän man gick och köpte en ny lur. Det enda jag verkligen har saknat med Legend är att kunna spara appar på SD-kortet och det kommer nu med Froyo/Android 2.2 som ska komma inom 1-2 veckor. edit: oups, me too late
Redigerat av distortion2, 08 december 2010 - 15:24.
Postad 08 december 2010 - 17:43
Didde08
-
Didde08
-
Användare
-
-
227 inlägg
Skulle nog funka. Är bara lite orolig över att htc har en lägre upplösning än den 2 år gamla nokia 5800. Om man lägger på en film märker man det eller är htc ändå bättre med kontraster osv?
Thomas
Postad 08 december 2010 - 18:29
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Skulle nog funka. Är bara lite orolig över att htc har en lägre upplösning än den 2 år gamla nokia 5800. Om man lägger på en film märker man det eller är htc ändå bättre med kontraster osv?
Ingen aning. Det jobbiga med filmer på Legend är att filmerna måste kodas om till rätt upplösning som Legend klarar. Har aldrig orkat pga det. Är det likadant på Nokia?
Postad 08 december 2010 - 19:54
Didde08
-
Didde08
-
Användare
-
-
227 inlägg
Jo det var på samma sätt. tycke ändå att det gick ganska smidigt.
Postad 09 december 2010 - 09:43
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1 586 inlägg
Nu kan ni uppdatera till Froyo.
Postad 09 december 2010 - 09:47
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Japp, hemladdning och installation pågår för fullt  Det var allt på tiden. Sen gäller det bara att komma på vilka appar som kan installeras på Sd-kortet
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 09 december 2010 - 09:49.
Postad 09 december 2010 - 10:35
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Mmmm, väldigt trevligt. Äntligen. Surfning har blivit snabbare. SMS-buggen lagades. Snyggare animationer. Bara fördelar än så länge. edit: uppdateringen är på 85MB men man behöver inte ha så mycket ledigt telefonminne. Jag hade bara 30 MB ledigt och det gick fint ändå.
Redigerat av distortion2, 09 december 2010 - 10:37.
Postad 09 december 2010 - 10:37
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1 586 inlägg
Japp, hemladdning och installation pågår för fullt Det var allt på tiden. Sen gäller det bara att komma på vilka appar som kan installeras på Sd-kortet
Ladda hem app 2 sd från market så fixar den biffen.
Postad 09 december 2010 - 10:43
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
hittade 4 st, undrar vilken som är bäst
Postad 09 december 2010 - 10:45
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1 586 inlägg
hittade 4 st, undrar vilken som är bäst 
Jag använder den från Sam Lu.
Postad 09 december 2010 - 10:57
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Hehe, det var inte många av mina apps som gick att flytta, tjänade inte mer än 6 meg  Svårt att förstå varför man inte kan flytta tex imdb, aCar mfl, programmakarna måste börja uppdatera sina program ju, froyo är ju inte så nytt längre
Postad 09 december 2010 - 11:02
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Håller på att installera!
Skall bli spännande att se om det gör nått prestandamässigt, samt hur mycket man kan lyckas flytta från telefonen till SD-Kortet
Hur stora kort klarar Legenden av förresten?
/Jocce
Postad 09 december 2010 - 11:10
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Håller på att installera!
Skall bli spännande att se om det gör nått prestandamässigt, samt hur mycket man kan lyckas flytta från telefonen till SD-Kortet 
Hur stora kort klarar Legenden av förresten?
/Jocce
Den klarar iaf mitt Kingston 16gb class 10 utan problem  Hatar sense iom att jag inte använder det, men deras lockscreen kommer fram ibland trots att jag använder GOTO, gjorde inte det med 2.1, skulle nog satsat på custom rom utan sense istället men hitta ingen som verka bra.
Postad 09 december 2010 - 11:38
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Trevlig app. Jag lyckades flytta en hel del appar. Hade 30 MB ledigt telefonminne i morse innan Froyo, nu har jag 64 MB.
Postad 09 december 2010 - 13:30
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Måste säga att det går betydligt snabbare iallafall 
Även om Angry Birds (som är det första spelet som faktiskt hackat/laggat för mig) flyter betydligt bättre (även om det laggar till ibland, verkar mest vara när det skall ladda in reklamen dock  )
Skönt att kunna flytta vissa appar till minneskortet  Skall se senare om jag kan flytta fler!
Vad är fördelen med att använda ett separat program för att flytta apparna? Är det inte bättre att bara använda det inbyggda?
Tyvärr slutade MMS att fungera (skicka) efter uppdateringen (Har Telia), någon som haft samma problem?
/Jocce
Postad 09 december 2010 - 15:53
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Tyvärr slutade MMS att fungera (skicka) efter uppdateringen (Har Telia), någon som haft samma problem?
Provade att skicka ett MMS nu, inga problem. Fungerar smidigare än förut.
Postad 09 december 2010 - 16:25
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Provade att skicka ett MMS nu, inga problem. Fungerar smidigare än förut.
Vad har du för operatör? Använder du original appen eller Handcent eller liknande? Jag kör Handcent. Märkte att fler grejer där knasar lite, funderar på att avinstallera Handcent och se om det blir bättre! /Jocce
Postad 09 december 2010 - 20:17
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Vad har du för operatör?
Använder du original appen eller Handcent eller liknande?
Telia och orginalappen
Postad 09 december 2010 - 20:20
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Telia och orginalappen
Okej, fick inte iväg med den heller  Har du lust att skriva vad du har för MMS inställningar? Allihopa hela vägen uppifrån o ner? /Jocce
Postad 09 december 2010 - 22:35
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Har du lust att skriva vad du har för MMS inställningar? Allihopa hela vägen uppifrån o ner?
Okej. Under Meddelanden->Menu->Inställningar->MMS-inställningar står det: Leveransrapporter: ingen bock Läsrapporter: bock Autohämtning: bock Aut. hämtning vid roam: ingen bock Prioritetsinställning: Normal Maximal meddelandestorlek: 300K Jag hittar inte var inställningarna för meddelandeserver finns? Annan datatrafik fungerar alltså bra för dig?
Postad 10 december 2010 - 09:46
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Okej. Under Meddelanden->Menu->Inställningar->MMS-inställningar står det: Leveransrapporter: ingen bock Läsrapporter: bock Autohämtning: bock Aut. hämtning vid roam: ingen bock Prioritetsinställning: Normal Maximal meddelandestorlek: 300K
Jag hittar inte var inställningarna för meddelandeserver finns? Annan datatrafik fungerar alltså bra för dig?
Okej, nä fel ställe. Gå till HomeScreen, tryck menu->inställningar Tryck på "Trådlöst och Nätverk"->Mobila Nätverk->Åtkomstpunktsnamn Där har du en lista, troligen "Telia Online" och "Telia MMS". (Om inte skriv gärna vad de heter, se till att stora och små bokstäver blir rätt också!  Klicka på respektive, där under har du Namn, APN, Proxy m.m. Ganska många inställningar. Lista gärna båda, men den viktigaste är just MMS:en. All annan datatrafik funkar fint för mig..så lite skumt... /Jocce
Postad 10 december 2010 - 11:17
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Okej, nä fel ställe.
Ah, det var där det var gömt. Okej, du får det i PM istället för att alla ska behöva läsa det.
Redigerat av distortion2, 10 december 2010 - 11:19.
Postad 10 december 2010 - 11:47
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Ah, det var där det var gömt. Okej, du får det i PM istället för att alla ska behöva läsa det.
Tack! Är det nån som är intresserad av att få inställningarna kan jag lägga ut dem här, tänkte om fler har problemet!? /Jocce
Postad 11 december 2010 - 11:43
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Efter att nu ha kört froyo några dagar så är mina intryck lite blandade.
Possitivt är att telefonen känns lite snabbare, skönt med appz 2 sd och att telefonen känns stabil.
Negativt är att det verkar svårare att få bort orginal screenlock, den dyker regelbundet upp trots att jag ställt in att GOTO ska användas, även en del andra saker i sense dyker upp då och då trots att jag har livehome som standard UI och har egna appar för klocka, väder osv.
Planerna på att använda custom rom har växt sig starkare för att på det viset slippa sense helt och hållet.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 11 december 2010 - 11:44.
Postad 11 december 2010 - 12:46
Unregistered1348
-
Unregistered1348
-
Rookie
-
6 inlägg
Tjenna.
Jag har nu kört FROYO sedan den kom ut till legend och upplever inte alls att telefonen presterar bättre eller snabbare, snarare tvärtom. Telefonen har blivit väldigt mycket segare och laggar betydligt mer i menyer och vid sms, samt att t.ex. angry birds tar mycket längre tid att starta.
är det någon annan som upplever samma problem ?
Postad 11 december 2010 - 12:53
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Tjenna.
Jag har nu kört FROYO sedan den kom ut till legend och upplever inte alls att telefonen presterar bättre eller snabbare, snarare tvärtom. Telefonen har blivit väldigt mycket segare och laggar betydligt mer i menyer och vid sms, samt att t.ex. angry birds tar mycket längre tid att starta.
Har du flyttat över mycket appar till ditt sd-kort? Upplever en del av det du beskriver i sense och med standardappar, men använder handcent för sms och det funkar utmärkt, letar efter en bättre dialer och gmailapp än standard, men svårt att hitta någon bra. Använder inga av sense widgets utan helt andra som jag hittat på market. Om du har mycket appar på sd-kortet så se till att du har ett snabbt sd-kort
Postad 11 december 2010 - 18:53
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Tjenna.
Låter som att du behöver göra en factory reset. Flera på swedroid har skrivit att det fixar det. För mig är allt snabbare och bättre med Froyo.
Postad 11 december 2010 - 18:55
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Flera som har frågat efter MMS inställningar för telia, så här kommer det som funkar för mig: Telia Online: APN: online.telia.se Proxy: 10.254.254.254 Port: 8080 MMS-protokoll: WAP 2.0 MCC: 240 MNC: 01 APN-typ: default Telia MMS: APN: mms.telia.se MMSC: http://mmss/MMS-proxy: 193.209.134.132 MMS-port: 8080 MMS-protokoll: WAP 2.0 MCC: 240 MNC: 01 APN-typ: mms /Jocce
Postad 11 december 2010 - 19:00
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Låter som att du behöver göra en factory reset. Flera på swedroid har skrivit att det fixar det. För mig är allt snabbare och bättre med Froyo.
Jobbigt, om jag nu skulle vilja köra sense så lär ju jag åka på det eftersom att jag märkt av det lite. Men jag tror jag behåller livehome som funkar klockrent  Behöver man göra factory reset så är det ju som att börja om från början för något som enbart ska bli likadant som man redan har det
Postad 15 december 2010 - 19:22
muraren
-
muraren
-
Beroende
-
-
1 408 inlägg
Är det bara jag som upplever att man fått pissdålig batteritid sen den senaste uppdateringen? Använder mig av launcher pro och det har definitivt blivit segare, tex när man drar bort knapplåset så stannar det i botten av skärmen ca en sek innan det försvinner vilket innan gick omedelbart.
Postad 17 december 2010 - 11:36
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
Min Legend blev bra seg (Angry Birds var helt ospelbart, när man slog telefonnummer tog det ett par sekunder att registrera vilken siffra jag tryckt osv).
Gjorde en återställning och nu funkar den utmärkt!
Off topic: Skoj att Google Chrome anser att "återställning" skall skrivas isär som "åter ställning".
Postad 17 december 2010 - 13:03
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Min Legend blev snabbare på vissa saker och slöare på vissa.
Funderar på att göra en total återställning. MEN funderar på hur gör jag för att spara t.ex. mailen (både mailen och inställningarna) och SMS, och för att återställa dem sedan efteråt?
/Jocce
Postad 21 december 2010 - 10:01
tommyq
-
tommyq
-
Användare
-
-
126 inlägg
Min Legend har blivit segare efter uppdateringen. En sak som jag har upptäckt är att synkroniserings-symbolen (ring med pilar) är aktiv i princip hela tiden. Någon som har upplevt samma?
Postad 21 december 2010 - 10:09
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Min Legend har blivit segare efter uppdateringen. En sak som jag har upptäckt är att synkroniserings-symbolen (ring med pilar) är aktiv i princip hela tiden. Någon som har upplevt samma?
Märkte också det i början, men sen gick jag in på inställningar/konton och synkning och bocka ur aktier och nyheter så blev det bättre i froyo var dessa igång efter install, vill man kan man ju ta bort de kontona helt om man inte använder dem. Tyvärr kan man inte ta bort apparna vilket är synd, jag använder ju tex inte aktier alls
Postad 09 januari 2011 - 18:04
gutehandlarn
-
gutehandlarn
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej där! Jag är ganska ny ägare till en svart Legend och har tidigare bara haft Nokia,senast en X6 och en N86,båda hade bra kraftfullt ljud när man körde navigering i bilen, med Legenden låter det svagt och med kraftig distortion,mest diskant....kan knappt höra anvisningar.Jag har provat två olika navigeringsprogram och det är lika uselt i båda fallen,spelar jag musik är det något bättre men riktigt dåligt,i hörlurar är det ok.Android verkar riktigt trevligt men i mitt fall är väl hårdvaran sämre....någon annan som upplever ljudet som dåligt i högtalaren på baksidan?
Postad 25 januari 2011 - 20:02
Eazer
-
Eazer
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Hej där! Jag är ganska ny ägare till en svart Legend och har tidigare bara haft Nokia,senast en X6 och en N86,båda hade bra kraftfullt ljud när man körde navigering i bilen, med Legenden låter det svagt och med kraftig distortion,mest diskant....kan knappt höra anvisningar.Jag har provat två olika navigeringsprogram och det är lika uselt i båda fallen,spelar jag musik är det något bättre men riktigt dåligt,i hörlurar är det ok.Android verkar riktigt trevligt men i mitt fall är väl hårdvaran sämre....någon annan som upplever ljudet som dåligt i högtalaren på baksidan?
Ingenting som jag har märkt av, men Legend är ju inte direkt känd för att ha riktigt bra högtalare... Jag tycker dem fungerar utmärkt! Jag skulle behöva lite hjälp angående fjärrsynkronisering på min Legend. Min tidigare mobil var en Sony Ericsson W960, och på den använde jag mig av Tele2's tjänst "Tele2 Backup", men jag lyckas inte klura ut hur jag ska få den funktionen att fungera på min nya Legend. Jag ringde Tele2's kundtjänst, och jag blev då vidareskickad till teknisk support där jag satt i kö ca 30 min. Det samtalet bröts från deras sida, och jag orkade inte ringa upp igen. Har suttit och letat på nätet flera timmar nu, och börjar bli galen. Någon här som vet hur jag hittar fjärrsynkronisering på Legend, eller på någon HTC/Android-mobil? Jag kan inte hitta den funktionen alls. Det enda som går att synka emot är antingen Exchange ActiveSync, Facebook, Flickr, Google och Twitter. Det finns ett flertal appar på Market som finns för att kunna göra backups osv., men ingen av dem som jag testat (~30st.) har en funktion där man själv fyller in vart man vill synka... Vore oerhört tacksam för hjälp!
Postad 26 januari 2011 - 01:25
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Jag skulle behöva lite hjälp angående fjärrsynkronisering på min Legend. Min tidigare mobil var en Sony Ericsson W960, och på den använde jag mig av Tele2's tjänst "Tele2 Backup", men jag lyckas inte klura ut hur jag ska få den funktionen att fungera på min nya Legend.
Har du provat HTC Sync? Jag misstänker att det inte riktigt fyllde dina behov, har för mig att det är rätt crappy. Finns visst en ny version nu ser jag. Annars ska MyPhoneExplorer fungera för Anrdoid-lurar nu. Provade i höstas och då kunde den inte hitta min Legend men det kan ju ha rättats till nu.
Postad 26 januari 2011 - 17:55
Eazer
-
Eazer
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Har du provat HTC Sync? Jag misstänker att det inte riktigt fyllde dina behov, har för mig att det är rätt crappy. Finns visst en ny version nu ser jag.
Annars ska MyPhoneExplorer fungera för Anrdoid-lurar nu. Provade i höstas och då kunde den inte hitta min Legend men det kan ju ha rättats till nu.
Jo, har testat båda programmen, och de fungerar ju bra för det syftet. Men det är inte något sådant jag är ute efter. Tele2 Mobil Backup är så smidigt med tanke på att det sker över nätet, man behöver inte vara närvarande vid en dator för att göra en backup på kontakter/sms/mail osv. Skulle så gärna vilja få det att fungera på min Legend...
Postad 26 januari 2011 - 18:00
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Jo, har testat båda programmen, och de fungerar ju bra för det syftet. Men det är inte något sådant jag är ute efter. Tele2 Mobil Backup är så smidigt med tanke på att det sker över nätet, man behöver inte vara närvarande vid en dator för att göra en backup på kontakter/sms/mail osv. Skulle så gärna vilja få det att fungera på min Legend...
Kontakter synkar du med google om du vill, hur enkelt som helst, styr du sen om alla dina mail till din Gmail så får du dem också sparade sms är lite värre. Jag kör allt kontakter, mail, kalender via gmail så har man dem alltid tillgängligt, ändrar man en kontakt så ändras den automatiskt även på google inom nån minut.
Postad 02 februari 2011 - 13:28
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Vad behöver men egentligen backa upp i telefonen?
Bilder, självklart, men de ligger på minneskortet inget problem.
Kontakter, inga problem, backar upp till kortet.
SMS, nja, vore väl trevligt att ha kvar men inget viktigt där egentligen så kan nog klara mig utan!
Mail - Ja, eventuellt. Inte livsviktigt att ha dem i mobilen, då jag ändå har jobbmailen på dator också. Hur backar jag upp om jag vill (är inte ett google konto på den mailen pga jobbmail!)?
Appar - Nä bara ladda ner igen
Data till appar - I stort sett inget jag behöver, men skulle gärna kunna ta backup på Angry Birds, dvs hur långt jag kommit osv, går det?
Någonting annat?
Tänkte nämligen göra en total reset och se om luren blir lite bättre, då jag upplever vissa problem som jag läst kan bli betydligt bättre om man bara resettar allt!
/Jocce
Postad 09 mars 2011 - 18:51
dalkullan999
-
dalkullan999
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej.
Någon som har laddat ner "anteckningar" från HTC?
Jag har gjort det men förstår inte riktigt hur man ska göra...?
Känner mig lite fånig, kan någon hjälpa
Postad 09 mars 2011 - 22:58
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Hej. Någon som har laddat ner "anteckningar" från HTC? Jag har gjort det men förstår inte riktigt hur man ska göra...?
Känner mig lite fånig, kan någon hjälpa
Kan inte hjälpa dig med just den här frågan, men om jag inte missminner mig så är det en widget som du lägger upp på homescreen sen klickar man nånstans och skriver in det man ska (obs gissning från mig) Däremot såg jag att du ställt en annan fråga om att avinstallera widgets och om du laddat dem från market och vill ta bort dem helt så är det lättast att gå in på market, tryck på mina appar, leta upp widgeten eller appen du vill ta bort och klicka på den, klicka sen på knappen avinstallera. Du kan också gå in på inställningar/program/hantera program och sen leta upp appen du vill ta bort, klicka på den och sen knappen avinstallera.
Postad 10 mars 2011 - 19:21
dalkullan999
-
dalkullan999
-
Rookie
-
4 inlägg
Tack Goldstar!!
Har nu avinstallerat anteckningsappen, ska leta efter någon annan som jag begriper mig på...
Postad 01 april 2011 - 11:41
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Har fått ett skumt fel på min legend när jag inte använder den så försvinner alla singnalstyrkepluttarna ser ut som att jag inte har nån mottagning dock så kommer aldrig X som markerar ingen tjänst fram. När jag ringer eller gör nått annat så blir det full styrka och så fort jag kopplar ner så försvinner alla pluttarna. Nån mer som haft det, det dök upp i förrgår inget annat är ändrat i telefonen.
Postad 01 april 2011 - 16:56
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Har fått ett skumt fel på min legend när jag inte använder den så försvinner alla singnalstyrkepluttarna ser ut som att jag inte har nån mottagning dock så kommer aldrig X som markerar ingen tjänst fram. När jag ringer eller gör nått annat så blir det full styrka och så fort jag kopplar ner så försvinner alla pluttarna. Nån mer som haft det, det dök upp i förrgår inget annat är ändrat i telefonen.
Skumt, har inte drabbat mig
Postad 12 april 2011 - 15:42
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2 453 inlägg
Är denna telefon en bra telefon för 2222 kr? Min brors andra lur gick sönder och nu såg jag att denna blivit billig? Kan man få den med froyo 2.2 om man kör med 3?
/Mange
Postad 12 april 2011 - 16:15
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Är denna telefon en bra telefon för 2222 kr? Min brors andra lur gick sönder och nu såg jag att denna blivit billig? Kan man få den med froyo 2.2 om man kör med 3?
/Mange
Kanonpris dock börjar ju telefonen som sådan bli lite gammal, men den funkar fortfarande utmärkt. Om du köper en olåst så blir det ju inga problem alls, har för mig att 3 inte hade låst den när de hade den på hemsidan iaf. Köper du den på tex elgiganten nu så bör den redan ha 2.2 alla som säljs nu har det. Om det inte är nån gammal som legat på lager.
Postad 12 april 2011 - 21:51
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
/Mange
Visst, om du/han inte vill lägga mer pengar så.. Men annars skulle jag köpa något nyare. Man stör sig på att minnet för appar ständigt är fullt. Lite kraftfullare processor skulle inte heller sitta fel. edit: men telefonen i sig är klockren! Superb "bygg-känsla" och perfekt storlek (litenhet för att vara smartphone). Tyvärr görs ju inga high-end telefoner i litet format längre.
Redigerat av distortion2, 12 april 2011 - 21:52.
Postad 12 april 2011 - 22:12
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Visst, om du/han inte vill lägga mer pengar så.. Men annars skulle jag köpa något nyare. Man stör sig på att minnet för appar ständigt är fullt. Lite kraftfullare processor skulle inte heller sitta fel.
edit: men telefonen i sig är klockren! Superb "bygg-känsla" och perfekt storlek (litenhet för att vara smartphone). Tyvärr görs ju inga high-end telefoner i litet format längre.
Beror ju på hur man ser det, finns inte jättemånga i den storleken som har samma byggkänsla och bättre specar i närheten av det priset. Kan man tänka sig en större så instämmer jag då kan man för bara lite mer pengar få en bättre telefon. Men inte samma känsla. Beroende på vilka appar man har så kan man ju lägga allt fler på sd-kortet, jag har de flesta av dem jag installerat där, bara de med widget som ligger i telefonen. Hoppas fler gör som poweramp och låter en lägga appen på SD och en särskild widget man kan ladda hem och ha i telefonminnet, har för mig widgeten var på ca 100kb och appen på några meg. Har ca 30 appar installerade och 55MB ledigt i telefonen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|