Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 24 June 2010 - 13:20

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

http://www.engadget....-results-video/

Klart den går sönder, det kan ju inte komma som en överraskning för någon.

Vissa slutar aldrig att förvåna :) Bara idioter tycker att det är dåligt att en produkt "klädd" i glas går sönder om man tappar den i asfalten.

Postad 24 June 2010 - 14:02

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Klart den går sönder, det kan ju inte komma som en överraskning för någon.

Vissa slutar aldrig att förvåna :) Bara idioter tycker att det är dåligt att en produkt "klädd" i glas går sönder om man tappar den i asfalten.

Jo, den gick sönder. fast det var en skarp mobil. En prototyp gick oxå sönder, vilket en del fan's tyckte var irrelevant test...

Postad 24 June 2010 - 14:26

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Vad spelar det för roll vad andra tyckte om det förra "testet"? Vad spelar det för roll vad någon tycker om att den går sönder nu också?

Den har ett glashölje, den som inte tror att den går sönder om man tappar den i asfalten eller om den går sönder tycker att det är dåligt, bör som sagt göra en reality check. Givetvis går den sönder, inget konstigt...men so what?

Postad 24 June 2010 - 14:32

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Att en telefon av glas går sönder är väl inget nytt, det hände med tidigare modeller och kommer hända med nuvarande modell. Större problem, mkt större, är problemet med tappad signalstyrka och tappade samtal.

Postad 24 June 2010 - 15:27

MrYamakasi
  • MrYamakasi
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Att en telefon av glas går sönder är väl inget nytt, det hände med tidigare modeller och kommer hända med nuvarande modell. Större problem, mkt större, är problemet med tappad signalstyrka och tappade samtal.

Precis! Finns det någon info om hur apple tänker tackla det? För det är faktiskt lite oroväckande.
Och det att den går sönder om man kastar den i marken 4 gånger är som sagt rätt så självklart!

Postad 24 June 2010 - 16:25

Bure719
  • Bure719
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Precis! Finns det någon info om hur apple tänker tackla det? För det är faktiskt lite oroväckande.
Och det att den går sönder om man kastar den i marken 4 gånger är som sagt rätt så självklart!

Den kommer en app som använder gyrot och frontkameran och känner av om du håller i telefonen i vänster hand när du gör ett samtal. Och gör du de kommer du få en stöt av antennen!!! :lol:

Nej skämt och sido. Det måste vara något fel på dom telefoner man sett videos på.
Eller ska alla iPhone-ägare vara högerhänta enligt Jobs?! Kanske kommer en "iPhone left" nästa år :)

Postad 24 June 2010 - 17:08

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Vad spelar det för roll vad andra tyckte om det förra "testet"? Vad spelar det för roll vad någon tycker om att den går sönder nu också?

Den har ett glashölje, den som inte tror att den går sönder om man tappar den i asfalten eller om den går sönder tycker att det är dåligt, bör som sagt göra en reality check. Givetvis går den sönder, inget konstigt...men so what?

Igen, jobs gjorde stor affär av nya glaset i sin presentation, verkar inte stämma riktigt.

Postad 24 June 2010 - 17:18

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Igen, jobs gjorde stor affär av nya glaset i sin presentation, verkar inte stämma riktigt.

Det var skärmen som gick sönder och inte backsidan.. och Jobs snackade om just backsidan som är 30 ggr bättre än plast.

Postad 24 June 2010 - 17:34

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Men menade man inte att skärmen av glas var mer tålig mot repor och vardagligt slitage. Inte tappad 4 ggr(!!!!) i asfalten...?

Postad 24 June 2010 - 18:31

Unregistereda5463e9c
  • Unregistereda5463e9c
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Det var skärmen som gick sönder och inte backsidan.. och Jobs snackade om just backsidan som är 30 ggr bättre än plast.

Lol, varför skulle man skydda endast baksidan mot repor? Samma glas fram som bak. Apple har ju i och för sig aldrig påstått att nya iphone skulle vara bättre än den gamla när det gäller impactskador men marknadsföringen om att det är samma typ av glas som används i vindrutor till helikoptrar och höghastighetståg gör nog att en del kanske tror att den är tåligare även när det gäller den här typen av skador vilket inte verkar vara fallet.

Postad 24 June 2010 - 18:34

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Lol, varför skulle man skydda endast baksidan mot repor? Samma glas fram som bak. Apple har ju i och för sig aldrig påstått att nya iphone skulle vara bättre än den gamla när det gäller impactskador men marknadsföringen om att det är samma typ av glas som används i vindrutor till helikoptrar och höghastighetståg gör nog att en del kanske tror att den är tåligare även när det gäller den här typen av skador vilket inte verkar vara fallet.

Lol, en teori:
Eftersom glaset är så härdat så kanske man inte ser lika bra igenom den? Då passar den bäst på baksidan.

Bara en teori alltså.

Postad 24 June 2010 - 19:28

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Rapporter om skärmen på iphone 4

http://gizmodo.com/5571143/

http://gizmodo.com/5571171/

Postad 24 June 2010 - 19:37

madness74
  • madness74
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Well Well struntar blankt i hur det ligger till med fram o bak sida.
I WANT IT ANYWAY :) kommmer köpa en så fort det finns möjlighet.

Man får helt enkelt var försiktig om den, typ som jag har varit med mina andra lurar jag haft och d har gått alldeles utmärkt.
får väl ta en x-tra försäkring på den.

Postad 24 June 2010 - 19:53

Unregistereda5463e9c
  • Unregistereda5463e9c
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Finns nog all anledning att vänta tills den släpps här hemma i fall att man får problem med skärmen och måste byta.

Edit: Med skärmproblem menade jag de gula fälten.

Redigerat av Unregistereda5463e9c, 24 June 2010 - 22:20.

Postad 24 June 2010 - 19:59

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
Mitt köp kommer jag att lägga på is tills man vet hur det kommer att gå med antenn problemet.
Jag tror att det är en hårdvaru fel, som dom måste fixa. fattar inte hur nån kan få för sig att köpa den
innan man vet med säkerhet vad Mr Jobs kommer att göra åt saken, om det nu är hårdvaran.
skandal om det är så, 10 000kr då ska man väl kunna hålla den i handen när man ringer. Suck!

Postad 24 June 2010 - 21:58

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Måste säga att skärm problemet är lite större än antenn problemet i mina ögon. Tappa mobilen i backen kommer jag att göra det är bara en fråga om när, och har man otur lever den inte efter första gången.
Om jag måste använda "gummibandet" för att inte tappa signalstyrka/samtal så kan jag leva med det trots att det inte speciellt snyggt...

Redigerat av NickoM, 24 June 2010 - 22:02.

Postad 24 June 2010 - 22:05

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Mitt köp kommer jag att lägga på is tills man vet hur det kommer att gå med antenn problemet.
Jag tror att det är en hårdvaru fel, som dom måste fixa. fattar inte hur nån kan få för sig att köpa den
innan man vet med säkerhet vad Mr Jobs kommer att göra åt saken, om det nu är hårdvaran.
skandal om det är så, 10 000kr då ska man väl kunna hålla den i handen när man ringer. Suck!

Håller med dig. undrar också det när man ser folk som köper det från UK eller andra utländska sajter . Har själv en 3GS men har inte blivit brainwashed än. Det är ta mig fan skandal att de släpper en device som har hårdvarufel [anten och skärm problem] och dessutom säljer en bumper för 29$ för att dölja felet.

Postad 24 June 2010 - 22:10

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0
Nu ska vi inte ta händelserna i förväg. Att bumpern är till för att "dölja felet" är inget annat en en persons teori. Innan Apple går ut med ett officiellt omnämnande håller jag mig lugn. Allt som står på internet är ju som många vet inte sant..

Postad 24 June 2010 - 22:40

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

5800 betalade jag för min.

Postad 24 June 2010 - 23:29

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Samma här, 6k med docken..

Postad 24 June 2010 - 23:48

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Håller med dig. undrar också det när man ser folk som köper det från UK eller andra utländska sajter . Har själv en 3GS men har inte blivit brainwashed än. Det är ta mig fan skandal att de släpper en device som har hårdvarufel [anten och skärm problem] och dessutom säljer en bumper för 29$ för att dölja felet.

Det är knappast ett mjukvarufel att du får sämre täckning när du håller för telefonen, detta gäller alla tidigare iphones och _alla_ telefoner om man håller för antennen med handen. Vad som däremot är mjukvarufel är att telefonen tror att täckningen är så dålig att samtal måste "droppas", vilket verkar drabba endel iphone 4.a

Apple börjar inte tillverka 1 miljon + enheter utan att vara helt säkra på att de fungerar :lol: De har ju testats under säkerligen 4-6 månader innan den stora produktionen började. Alla "större" fel är ju givetvis fixade innan. Sen är det ju alltid lite updates under det kommande året precis som på alla andra produkter som släpps.

:) Oroliga i onödan skulle jag vilja påstå.

Postad 24 June 2010 - 23:52

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Precis, hade det varit ett hårdvarufel så hade alla telefoner drabbats av det, inkl de recensionsex. som skickats ut till pressen.

Apple hade tydligen uttalat sig till WSJ om problemet med att täckningen till synes går ner om att det handlar om hur telefonen rapporterar signalstyrka, likande problem fanns även på iPhone 3G för de som minns, fast då handlade det om att man inte ringa eller skicka data fast man hade 5 staplar...

EDIT: det verkar som om mottagningen pajar när man kortar GSM och wifiantennen med handen, är ju uppenbart enkelt, lite surt att man måste tänka på hur man håller telefonen, men det går ju att komma runt...

Redigerat av simulacra, 25 June 2010 - 02:58.

Postad 25 June 2010 - 04:52

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Det är knappast ett mjukvarufel att du får sämre täckning när du håller för telefonen, detta gäller alla tidigare iphones och _alla_ telefoner om man håller för antennen med handen. Vad som däremot är mjukvarufel är att telefonen tror att täckningen är så dålig att samtal måste "droppas", vilket verkar drabba endel iphone 4.a

Apple börjar inte tillverka 1 miljon + enheter utan att vara helt säkra på att de fungerar :D De har ju testats under säkerligen 4-6 månader innan den stora produktionen började. Alla "större" fel är ju givetvis fixade innan. Sen är det ju alltid lite updates under det kommande året precis som på alla andra produkter som släpps.

:P Oroliga i onödan skulle jag vilja påstå.

Snacka om att vara hjärntvättad! Med ditt resonemang så skulle det inte finnas några prylar med några fel. Lr tror du att det bara är appel som testar sina produkter innan dom släpps?

Det behöver inte vara några fel på mobilen, men man kanske ska vara LITE mer lyhörd när det rapporteras om eventuella fel.

Postad 25 June 2010 - 07:09

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Jag skulle att man överlag skulle vara mindre lyhörd för fel på produkter oavsett tillverkare, ska man lyssna på alla belackare så skulle ju ingenting vara värt att köpa?
Ok om det är riktiga showstopperbuggar, men man vet ju aldrig om ett visst fel är det eller inte, jag skulle säga att antennkortningen inte är det eftersom det inte är ett fatalt fel.

Det krävs lite jobb och speciella omständigheter för att det ska inträffa, det verkar inte räcka att man bara håller i telefonen utan att man verkligen täcker hela vänstersidan.
Det finns dessutom ett flertal iphone 4 ägare som inte kan reproducera felet.

Redigerat av simulacra, 25 June 2010 - 07:17.

Postad 25 June 2010 - 07:49

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Men va? Är det inte dags att nyansera sig lite nu. Jag har signat mig för att köpa en när den kommer till Sverige, det är klart som korvspad att en telefon av den hypade dignitet inte skall tappa vare sig samtal eller data trafik. Överallt på hårdvarusiter rapporteras om samma problem och du försöker raljera bort det? Dessutom är jag vänsterhänt. Nu har t. om Apple själva kommenterat att problemet finns.

Jag skulle att man överlag skulle vara mindre lyhörd för fel på produkter oavsett tillverkare, ska man lyssna på alla belackare så skulle ju ingenting vara värt att köpa?
Ok om det är riktiga showstopperbuggar, men man vet ju aldrig om ett visst fel är det eller inte, jag skulle säga att antennkortningen inte är det eftersom det inte är ett fatalt fel.

Det krävs lite jobb och speciella omständigheter för att det ska inträffa, det verkar inte räcka att man bara håller i telefonen utan att man verkligen täcker hela vänstersidan.
Det finns dessutom ett flertal iphone 4 ägare som inte kan reproducera felet.

Postad 25 June 2010 - 08:05

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Nyansera sig hur? Varenda telefon har buggar och fel, att en telefon tappar i signalstyrka är inte exklusivt för iphone 4, att en del inte kan reproducera felet är inte heller att viftas bort.
Varför måste en telefon vara perfekt på alla sätt bara för att den är populär? hur gör man en perfekt telefon, visst det är dumt att den designades så att den kan tappa signalen under vissa omständigheter, men om inte detta felet hade funnits så hade folk klagat på annat, när en produkt är hypad är även kommentarerna om den det, oftast till det negativa.

Nu har Apple krängt iväg c:a 600k enheter och hade det varit så att VARENDA användare hade haft problem med det hade hela världen drunknat i kommentarer om det, självklart är det ett problem, men jag säger bara att det inte är en showstopper.

Jag skulle säga att de gula fläckarna isf är ett större problem, men det är inte säkert om de stannar kvar efter man använt telefonen ett tag eftersom det kan vara det "lim" som de använder för att fästa glaset till touchsensorn som inte kurerat klart ännu.

Redigerat av simulacra, 25 June 2010 - 08:06.

Postad 25 June 2010 - 08:23

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
http://www.engadget....lding-it-wrong/

Postad 25 June 2010 - 08:46

kokodi
  • kokodi
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
http://www.engadget....ure-holding-th/

HAHAHAHA

Postad 25 June 2010 - 08:51

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Nyansera sig hur? Varenda telefon har buggar och fel, att en telefon tappar i signalstyrka är inte exklusivt för iphone 4, att en del inte kan reproducera felet är inte heller att viftas bort.
Varför måste en telefon vara perfekt på alla sätt bara för att den är populär? hur gör man en perfekt telefon, visst det är dumt att den designades så att den kan tappa signalen under vissa omständigheter, men om inte detta felet hade funnits så hade folk klagat på annat, när en produkt är hypad är även kommentarerna om den det, oftast till det negativa.

Nu har Apple krängt iväg c:a 600k enheter och hade det varit så att VARENDA användare hade haft problem med det hade hela världen drunknat i kommentarer om det, självklart är det ett problem, men jag säger bara att det inte är en showstopper.

Jag skulle säga att de gula fläckarna isf är ett större problem, men det är inte säkert om de stannar kvar efter man använt telefonen ett tag eftersom det kan vara det "lim" som de använder för att fästa glaset till touchsensorn som inte kurerat klart ännu.

Jag vet Simulacra att du är stor anhängare av Apples produkter, det syns inte minst i denna eller flera andra iPhonetrådar. Jag är för första gången mycket intresserad av iPhone, jag tycker de har tillverkat en förbannat kompetent telefon på alla plan, t.om hårdvaran är idag top-notch. Om de största mobilsiterna anser detta vara ett problem då tror jag nog vi (här nere på jorden) skall ta det som att de anser det vara av större dignitet än vad du vill göra det till. Du försöker återigen göra det till ett icke-problem som du gjort vid flera tidpunkter tidigare. Att vara anhängare av ett märke är positivt men inte när man väljer att ge konstiga bortförklaringar till ett större allmänt känt problem. Måste VARENDA användare av iPhone 4 ha problemet för att det skall vara ett problem? Då har vi låga referenspunkter.

Jag kommer förmodligen ändå köpa en iPhone men vänta och se om man löser både "gula fläcken" och antennproblemet. (Som överallt är ett problem men inte hos vissa användare i detta forum) :P

Redigerat av Unregistered1193, 25 June 2010 - 08:52.

Postad 25 June 2010 - 09:13

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
http://www.macrumors...al-loss-issues/

Precis som jag sa tidigare, alla telefoner idag har detta problem. Håller man för antenn hårt med handen spelar det ingen roll vilken mobil du gör det med, du kommer att förlora en viss täckning. Precis som apple säger i sin "press release".

"My 3GS does this, and I never noticed until today - had it for a year. Perhaps this is indeed a non-issue?"

"The original iPhone had its own sensitive area, only its was the entire bottom (the plastic cover area). If it was held, so your hand covered this area (especially when up against your face) you would experience a significant signal drop"

Och det är även samma på min K750i och E71...

Redigerat av Unregistered45e7a0dc, 25 June 2010 - 09:15.

Postad 25 June 2010 - 09:15

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Jag är ingen "anhängare" till Apples produkter, jag äger bara en Appleprodukt och det är min iPhone, jag tycker däremot varken om när folk är hatiska av politiska skäl, eller låter problem få alldeles för stor dignitet.

Om du använt en produkt i minst en vecka och verkligen lider av ett problem, då är det ett riktigt problem, jag tror inte på att hoppa på förhastade slutsatser innan jag själv kan dra en slutsats baserat på verkligt användande. Engadget har kunnat reproducera problemet, likaså flera andra så ja, det är ett problem, men är det en showstopper, jag tror inte det.
Det är som sagt en del siter som bara med visst arbete kunnat reproducera problemet, och en stor invasion av klagomål har inte heller kunnat ses.

För oss som var med när iPhone först kom hit så kan vi minnas tillbaka på problemen med att visad signalstyrka och stabiliteten på kontakten var olika, nu 2 år senare med samma enhet, är det ett problem? Nej.
http://www.dn.se/eko...iphone-1.749289

http://news.cnet.com...0012420-37.html

De där artiklarna lär ha dragit igång trådar med mängder av användare som klagat, medans den (som vanligt) betydligt större merparten av köpare som inte hade ngra problem inte skrev en rad på forumen eftersom de helt enkelt inte hänger på dem.

Jag förringar inte problemen, men jag tänker inte se dem som världens undergång heller.

Och om vi talar referenspunkter så är min följande: om 50% av alla användare rapporterar ett problem som är så gravt att produkten inte kan uppfylla den marknadsförda funktionen så anser jag det vara ett stort problem.
Om det är ett problem som dyker upp väldigt tidigt i en produkts livscykel och som förstoras på nätet utan att jag har kunnat se det själv så anser jag det vara ngt att oroa sig över, och jag har oroat mig för att jag kan drabbas av gula fläckar och signalproblem eftersom jag får min i mitten av juli och oftast använder vänsterhanden till min nuvarande iPhone.

Redigerat av simulacra, 25 June 2010 - 09:30.

Postad 25 June 2010 - 09:25

ssebbe
  • ssebbe
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag ska till London i slutet av juli. Någon som vet om jag kan gå in i en apple butik där och köpa en olåst iPhone 4 rakt av?

Postad 25 June 2010 - 09:29

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Det roliga är ju att engadget hade iphone 4 i en vecka inför deras review (Och klagade inte på några täckningsproblem) och kom på först efter de fått in tips att man kan hålla för telefonen för att få den att förlora täckningen.

Så nej, det är nog inte ett problem så länge du inte försöker klämma sönder telefonen med din hand.
F.ö fanns det inga recensioner när iphone 4 kom där någon klagade på täckningen :P Först nu efteråt det blivit så stort. just för att man måste försöka för att göra det, det är inget som påverkas om man håller telefonen normalt...

Redigerat av Unregistered45e7a0dc, 25 June 2010 - 09:30.

Postad 25 June 2010 - 09:32

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Patrikb: det ÄR ett problem, frägan är hur stort det är eller hur stor inverkan det har på "real life use"

Jag ska till London i slutet av juli. Någon som vet om jag kan gå in i en apple butik där och köpa en olåst iPhone 4 rakt av?

Om de finns i lager, ja.

Redigerat av simulacra, 25 June 2010 - 09:32.

Postad 25 June 2010 - 09:37

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
[quote name='simulacra' date='Jun 25 2010, 10:32 ' post='2938712']
Patrikb: det ÄR ett problem, frägan är hur stort det är eller hur stor inverkan det har på "real life use"

Tror inte det är ett problem egentligen, varför märkte inga recensenter om problemet under en hel vecka? och samma recensionsexemplar har nu samma "STORA" problem...

Postad 25 June 2010 - 09:45

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Walt Mossberg anmärkte på det har jag för mig, Apple har ngn mjukvarulösning på gång för ett signalrelaterat problem, frågan är om det är samma eller en följdverkan av antenndesignen.

Problemet med att brygga plastisoleringen på vänstersidan så att båda antennerna kortas kommer att ge signalproblem oavsett hur man ser det, som engadget testade så räckte det inte med att bara lägga ett finger över plastisoleringen utan det krävdes att de konsekvent täckte hela vänstersidan av telefonen.

Postad 25 June 2010 - 11:54

Unregisteredc5f361c8
  • Unregisteredc5f361c8
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Här är två intressanta länkar.

Ett spel som visar hur man kan använda gyroskopet

Super AMOLED mot Retina

//ds

Postad 25 June 2010 - 12:22

Johnny Hotpants
  • Johnny Hotpants
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0
Ingen svensk butik som säljer den ännu? Såg att Telia hade någon "bevakningsgrej" men inget nytt under solen.

Postad 25 June 2010 - 13:17

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Det är mycket snack om det rapporterade antenn problemet just nu och det är fullt förståeligt med tanke på att telefonen precis kommit ut i handeln. Det som jag tycker är konstigt är att de recensenter som fick tag på iPhone 4 innan den släpptes till handeln inte rapporterade om det här problemet, detta skulle dom ju isåfall ha märkt tycker man och det stör mig lite faktiskt.

Många telefoner har ju denna antenn designen idag och som skrevs tidigare i tråden så har ju även 3GS haft detta problem även om jag själv inte märkt av detta alls på min iPhone, kan bero på att jag håller inte min lur så att jag täcker nedre vänstersidan utan för det mesta håller jag den så att jag täcker en bit längre upp, typ i mitten på luren så kanske är jag skonad från detta problem och om iPhone 4 skulle visa vara identisk med 3GS i detta avseendet så lär jag nog inte uppleva det här som ett problem (hoppas jag i alla fall :P )

Postad 25 June 2010 - 15:47

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Det är mycket snack om det rapporterade antenn problemet just nu och det är fullt förståeligt med tanke på att telefonen precis kommit ut i handeln. Det som jag tycker är konstigt är att de recensenter som fick tag på iPhone 4 innan den släpptes till handeln inte rapporterade om det här problemet, detta skulle dom ju isåfall ha märkt tycker man och det stör mig lite faktiskt.

Många telefoner har ju denna antenn designen idag och som skrevs tidigare i tråden så har ju även 3GS haft detta problem även om jag själv inte märkt av detta alls på min iPhone, kan bero på att jag håller inte min lur så att jag täcker nedre vänstersidan utan för det mesta håller jag den så att jag täcker en bit längre upp, typ i mitten på luren så kanske är jag skonad från detta problem och om iPhone 4 skulle visa vara identisk med 3GS i detta avseendet så lär jag nog inte uppleva det här som ett problem (hoppas jag i alla fall :P )

Antennkonstruktionen på iphone 4 är helt annorlunda. Om problemet beror på att man kortar wlan och radioantennen när man håller i den så kan man ju undra varför apple valde att lägga skarvarna på långsidorna.
Skarven uppe resp nertill hade ju varit smartare.

Postad 25 June 2010 - 16:09

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
För att antennen måste vara av en viss längd för att öht fungera. för att en radiovåg ska kunna tas emot så måste den vara i jämna eller dubblerade längder beroende på frekvens, antennen måste kunna ta emot en hel våg under ett givet tillfälle, dvs toppen och botten av vågen för att informationen ska kunna behandlas.

Det ligger mer eller mindre inget anant än matte bakom antenndesign och det var länge sen jag läste det, men längden är väldigt viktigt, skarvarna på långsidan valdes antagligen för att ge telefonen en enhetlig design där den högra plaststrippen inte isolerar högerantennen utan den är kopplad på insidan.

Postad 25 June 2010 - 20:54

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
http://gizmodo.com/5...ssian-president

Postad 26 June 2010 - 02:07

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Min 3GS har inte såna problem alls.
och här håler han telefonen med tre fingrar och den tappar täckning ändå.

http://www.youtube.c...player_embedded

För min del ni får gärna köpa 10 st.

Postad 26 June 2010 - 05:48

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Nu börjar allt doom n gloom bli irriterande.

http://www.macdaddynews.com/?p=4368
http://arstechnica.c...tion-issues.ars

Redigerat av simulacra, 26 June 2010 - 05:49.

Postad 26 June 2010 - 08:11

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
jag tror att de i senare tillverkning kommer ta med en isolerng mellan antennerna (så kortslutning inte händer)
(tror ej endast mjukvara kommer fixa problemet)
Vill man vara först får man stå ut med barnsjukdomar.
Så kan man vänta med att köpa några månader så kommer man säkerligen slippa problemet.

Postad 26 June 2010 - 08:33

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Ingen svensk butik som säljer den ännu? Såg att Telia hade någon "bevakningsgrej" men inget nytt under solen.

iPhone 4 kommer till Sverige först i juli.

Postad 26 June 2010 - 08:35

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0

iPhone 4 kommer till Sverige först i juli.

det är Juli månad om en vecka :P

Postad 26 June 2010 - 08:53

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Stämmer bra, inte för att jag vet vad det har med saken att göra?

Frågan var om det fanns någon svensk butik som hade den inne redan nu, vilket det inte gör (officiellt iaf) eftersom telefonen kommer till Sverige först i juli, sen är det ingen som riktigt vet om den kommer första veckan eller i slutet på juli.

Redigerat av Pinnacle, 26 June 2010 - 09:01.

Postad 26 June 2010 - 09:00

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0

Stämmer bra, inte för att jag vet vad det har med saken att göra?

Frågan var om det inte fanns någon svensk butik som hade den inne redan nu, vilket det inte gör (officiellt iaf) eftersom telefonen kommer till Sverige först i juli, sen är det ingen som riktigt vet om den kommer första veckan eller i slutet på juli.

Jag tror den kommer den 30 juli.

//Micke

Postad 26 June 2010 - 09:03

Illozionz
  • Illozionz
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Enligt min faders vän som jobbar på en Teliabutik så hade de lanseringsstart vecka 29.. Detta kunde dock diffa sa han beroende på avtalet med Apple som ännu inte var helt klart tydligen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.