Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung S8500 Wave *

1319 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Wave GT-S8500 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 7.888888 (26) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 13 September 2010 - 10:10

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

I bada 1.0.2, försvinner eran ikon brevid mottagningsmätare? "G", "3G", "E"?
ibland är där bara mätaren för styrkan kvar. -funderar på vad/varför-

Jag har 1.0.2 och jag har ikon 3G. Inställningar - Anslutningar - Nätverk - Välj nätverk, om man här väljer manuellt så får man upp ett antal ikoner. Jag har "3" som leverantör och då får jag en ikon med ett "Hus" och två med "Antennmast". De två antennerna tycks vara 2G och 3G, men vad "huset " är vet jag inte. Om jag då manuellt väljer den av masterna som betyder 2G, så får jag ikonen G. Den andra masten ger 3G. Om jag väljer automatiskt istället för manuellt så väljer Wave 3G om den finns.

Postad 13 September 2010 - 14:53

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Jag har 1.0.2 och jag har ikon 3G. Inställningar - Anslutningar - Nätverk - Välj nätverk, om man här väljer manuellt så får man upp ett antal ikoner. Jag har "3" som leverantör och då får jag en ikon med ett "Hus" och två med "Antennmast". De två antennerna tycks vara 2G och 3G, men vad "huset " är vet jag inte. Om jag då manuellt väljer den av masterna som betyder 2G, så får jag ikonen G. Den andra masten ger 3G. Om jag väljer automatiskt istället för manuellt så väljer Wave 3G om den finns.

Mina ikoner kommer och går beroende på hur stark signalen är. Och då ibland försvinner den helt men styrkan är kvar.

Postad 14 September 2010 - 05:54

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Någon mer som upplever telefonen som mkt stryktålig? Har nu lyckats tappa den 3ggr, rakt ner i asfalten utan att ha fått en skråma på varken skärmen eller baksidan. Inte nog med att jag tappade telefonen efter helgens bravader, jag avslutade med att råka trampa på den, rakt över skärmen... Trodde inte den skulle fixa det.... Ibland har man tur.

Redigerat av Greedy, 14 September 2010 - 05:55.

Postad 14 September 2010 - 07:12

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Någon mer som upplever telefonen som mkt stryktålig? Har nu lyckats tappa den 3ggr, rakt ner i asfalten utan att ha fått en skråma på varken skärmen eller baksidan. Inte nog med att jag tappade telefonen efter helgens bravader, jag avslutade med att råka trampa på den, rakt över skärmen... Trodde inte den skulle fixa det.... Ibland har man tur.

Min dotter lyckades skicka ner min telefon i golvet från skrivbordet. Dock har vi plastmatta just där, men den klarade sig utan några skråmor alls. Så ja den verkar tåla en del.

Postad 14 September 2010 - 13:01

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Min dotter lyckades skicka ner min telefon i golvet från skrivbordet. Dock har vi plastmatta just där, men den klarade sig utan några skråmor alls. Så ja den verkar tåla en del.

Rakt ner i asfalten. Märken i plasten på undersidan/botten och bak vid kameran.
Rakt ner i klinkers, "stenskott"/flisa försvunnit från skärmen i kanten.

Men den fungerar och den ska ju användas :blush:

Postad 14 September 2010 - 14:30

Horizons
  • Horizons
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Vet att jag inte är den enda som har problem med Kies, men efter att jag skulle installera om programmet på nytt efter en formatering av datorn så fungerar inte installationen. Den stannar vid 0% då den vill hämta något. Jobbigt!

Postad 14 September 2010 - 21:28

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Hej, är det någon här som kanske har samma problem. När jag filmar med lampan på, så fryser och stannar bilden till efter några sekunder, och jag måste starta om kameraläget. Ganska störande då jag använder filmläget ganska ofta för att filma min nyfödda dotter. Problemet fanns både på gammal och ny FW som jag fixade till idag.

Ett annat problem som uppstod var att efter ny FW får jag sämre mottagning på Wi-Fi. Hade full mottagning innan och nu visar det bara en "bar".

Någon med samma problem/erfarenhet?

Postad 15 September 2010 - 09:32

matlars1
  • matlars1
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Hur funkar Route66 för er? Är det någon som köpt licens? Gäller licensen enbart ett år... eller för alltid?
Är det någon som testat NDrive Sweden? Såg att den försvunnit fårn Samsungapps, vet någon varför?

Postad 15 September 2010 - 13:30

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Ok, nu är det något skumt. Även om jag filmar utan lampa på, så hackar inspelningen och tar jättelång tid att spara till minneskort? Har det blivit fel på minneskort tro (Kingston SDHC 8gb)?

Har FW: 1.0.2

Redigerat av Geek82, 15 September 2010 - 13:39.

Postad 15 September 2010 - 14:49

carlhenrik82
  • carlhenrik82
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jag skulle updatera min wave via kies, då hänger sig den vid ca 95% sen bootar den om, & får en vit bakgrund med massa röda !!!! photo enige not intalled säger den, går inte få kontakt med den på nått vis. Datorn hittar inte den, hjälper inte starta om. Så nu är den skickad till Samsung, någon som upplevt liknande? :)

Redigerat av carlhenrik82, 15 September 2010 - 14:50.

Postad 15 September 2010 - 16:00

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Jag skulle updatera min wave via kies, då hänger sig den vid ca 95% sen bootar den om, & får en vit bakgrund med massa röda !!!! photo enige not intalled säger den, går inte få kontakt med den på nått vis. Datorn hittar inte den, hjälper inte starta om. Så nu är den skickad till Samsung, någon som upplevt liknande? :)

Japp!

Postad 15 September 2010 - 20:43

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Från det ena till det andra...
Min telefon laddade ur från fulladdad till 64% på fyra timmar trots att telefonen var helt avstängd (skrev om detta nyss). Jag fick ny telefon med nytt batteri och så satte jag in ett nytt simkort då mitt gamla var minst tre år gammalt. Nu har jag haft den igång en dag och då har det gått åt 25%. så den verkar okej. Tänkte skriva om det därför det finns kanske någon som har väldigt dålig batteritid och då kan det vara bra att stänga av den för att kolla om den var likadan som min. I så fall måste det bero på antingen:
1. Simkortet är för gammalt
2. Batteriet är kasst. och behöver bytas.
3. Telefonen behöver bytas ut eller lagas.
Låter kanske som uppenbara och lite luddiga råd eftersom jag inte kan säga med säkerhet vilket av dessa tre som gällde i mitt fall. I affären trodde man på att det var telefonen och eftersom man får en ny när någonting sådant här händer inom en vecka efter inköpet (Telenorabbonemang) så var det bara att tacka och ta emot.

En cool grej är att jag testade att spela upp en film i aviformat där jag också lagt till en textfil i srtformat och telefonen klarade av att synka texten till filmen. Den kanske klarar textfiler i subformat också men det har jag inte hunnit testa än. Kom bara ihåg att film och text så måste ha samma namn.

Postad 15 September 2010 - 21:24

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Har (lyckligtvis) inte testat stryktåligheten än. Däremot har jag tänkt på att det är väldigt sällan som jag känner att jag behöver torka av skärmen. Man har ju hört om hur snabbt iPhones m.fl. blir kladdiga av fingeravtryck, men det har verkligen inte varit något problem med Waven.

Postad 16 September 2010 - 12:26

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
har nu fått första repan på telefonen i turkiet :/

Låg i en väska med nycklar som lyckades göra en nästintill omärkbar repa :)

Men annars alltid stryktålig
Min får tåla mycket iom mycket festande i min ålder ^^

marken är dess andra vän och fortfarande helt perfekt skick förutom den minimala repan

Postad 16 September 2010 - 14:22

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
När jag kör programuppdateringen som finns i bada 1.0.2 så får jag upp meddelandet om att jag måste logga in på mitt samsung-konto.....wtf? är jag inte det redan? vad menas? hur går jag tillväga?

Postad 18 September 2010 - 11:43

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

När jag kör programuppdateringen som finns i bada 1.0.2 så får jag upp meddelandet om att jag måste logga in på mitt samsung-konto.....wtf? är jag inte det redan? vad menas? hur går jag tillväga?

Ja det är skumt. Jag registrerade mitt samsungkonto via telefonen och men missuppfattade vilken mejladress jag skulle skriva så jag skrev min gmailadress och la till ett nytt lösenord och den köpte gladeligen detta. Då jag aktiverat kontot och sedan försökt uppdatera telefonen så söker den länge efter servern och därefter får jag (liksom du xarfez) ett meddelande om att logga in för att ladda ner uppdateringen.
En teori jag har är att det inte finns någon uppdatering just nu och att när det finns en så kan man tanka ner den. Få kolla parallellt med Kies via datorn.
Har pratat med Samsungsupporten men finner att ni som varit med ett tag är på helt rätt spår. Han var trevlig och så men det märktes tydligt att han var helt lost efter ett tag. Han rekommenderade bara en återställning. Fattar inte hur det skulle kunna hjälpa.

Postad 18 September 2010 - 14:29

carlhenrik82
  • carlhenrik82
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Citera(carlhenrik82 @ Sep 15 2010, 15:49 )
Jag skulle updatera min wave via kies, då hänger sig den vid ca 95% sen bootar den om, & får en vit bakgrund med massa röda !!!! photo enige not intalled säger den, går inte få kontakt med den på nått vis. Datorn hittar inte den, hjälper inte starta om. Så nu är den skickad till Samsung, någon som upplevt liknande?

Japp!

Var du också tvungen att skicka in den? Vad gjorde dom?

Redigerat av carlhenrik82, 18 September 2010 - 14:30.

Postad 18 September 2010 - 15:47

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Citera(carlhenrik82 @ Sep 15 2010, 15:49 )
Jag skulle updatera min wave via kies, då hänger sig den vid ca 95% sen bootar den om, & får en vit bakgrund med massa röda !!!! photo enige not intalled säger den, går inte få kontakt med den på nått vis. Datorn hittar inte den, hjälper inte starta om. Så nu är den skickad till Samsung, någon som upplevt liknande?

Var du också tvungen att skicka in den? Vad gjorde dom?

Jag skickade in den först igår efter att ha letat en lösning på nätet.
Det går att få in senaste firmware om man flashar den. Då måste den vara i Download Mode, och den stannar bara i Download Mode med fulladdat batteri, annars dyker meddelandet upp efter några sekunder.
Tyvärr var mitt batteri helt urladdat, och av nån anledning går det inte att ladda batteriet när detta psykmeddelande är aktivt. Jag känner tyvärr ingen med en Wave så jag kunde ladda batteriet via deras telefon...

Ja, vad de gör? Det återstår väl att se, men de flashar antagligen den med senaste firmware. Jag hoppas de inte kommer att hävda att det är fel på batteriet, eftersom det inte går att ladda i telefonen, man måste ladda den via en annan telefon eller med nån extern laddare, vilket inte verkar finnas? Batteriet ingår ju inte i garantin...

Postad 18 September 2010 - 17:51

Jakobssons
  • Jakobssons
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Jag skickade in den först igår efter att ha letat en lösning på nätet.
Det går att få in senaste firmware om man flashar den. Då måste den vara i Download Mode, och den stannar bara i Download Mode med fulladdat batteri, annars dyker meddelandet upp efter några sekunder.
Tyvärr var mitt batteri helt urladdat, och av nån anledning går det inte att ladda batteriet när detta psykmeddelande är aktivt. Jag känner tyvärr ingen med en Wave så jag kunde ladda batteriet via deras telefon...

Ja, vad de gör? Det återstår väl att se, men de flashar antagligen den med senaste firmware. Jag hoppas de inte kommer att hävda att det är fel på batteriet, eftersom det inte går att ladda i telefonen, man måste ladda den via en annan telefon eller med nån extern laddare, vilket inte verkar finnas? Batteriet ingår ju inte i garantin...

Jag skicka in min förra veckan för att den var helt fuckad... börjar bli extremt lack på samsung och ångrar nästan lite att jag inte la ner mer pengar och köpte en iphone 4...

Postad 19 September 2010 - 09:23

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Håll oss alla uppdaterade med vad som händer med era telefoner. Skulle vara intressant att få reda på vad de gjort och vad som var fel.

Installerade ett 16 GB minneskort igår av märket SanDisk. Lade in 11 GB musik. det tog över en timme, pust. Tyckte hela telefonen blev slöare när det gäller att visa menyer. Har naturligtvis med läshastigheten att göra men även när jag är i menyer som inte har koppling till kortet laggar det lite. Själva uppspelandet är det dock inga problem med.
Någon som känner igen detta?

Postad 19 September 2010 - 09:35

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Håll oss alla uppdaterade med vad som händer med era telefoner. Skulle vara intressant att få reda på vad de gjort och vad som var fel.

Installerade ett 16 GB minneskort igår av märket SanDisk. Lade in 11 GB musik. det tog över en timme, pust. Tyckte hela telefonen blev slöare när det gäller att visa menyer. Har naturligtvis med läshastigheten att göra men även när jag är i menyer som inte har koppling till kortet laggar det lite. Själva uppspelandet är det dock inga problem med.
Någon som känner igen detta?

När jag satte i mitt 16GB minne så flytta jag över så mycket jag kunde till detta nya minne och ställde dessutom in att telefonen skulle endast jobba mot det externa minnet när den ex sparad filer, installerade program o.s.v. Efter det kändes telefonen snabbare än tidigare. Jag tror grundtippset är att hålla utrymmet fritt på själva telefonen. Tyvärr verkar det som att vissa saker automatiskt flyttas över till telefonen igen, ex bakgrundsbilder, ringsingnaler och liknande.

Postad 19 September 2010 - 09:39

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

När jag satte i mitt 16GB minne så flytta jag över så mycket jag kunde till detta nya minne och ställde dessutom in att telefonen skulle endast jobba mot det externa minnet när den ex sparad filer, installerade program o.s.v. Efter det kändes telefonen snabbare än tidigare. Jag tror grundtippset är att hålla utrymmet fritt på själva telefonen. Tyvärr verkar det som att vissa saker automatiskt flyttas över till telefonen igen, ex bakgrundsbilder, ringsingnaler och liknande.

Det stör jag mig på något enormt.
Väljer du en ringsignal eller bakgrundsbild från minneskortet flyttar den en kopia från minneskortet till telefonen, för var gång du väljer objektet i någon meny. Med andra ord kan den kopiera över 10 likadana filer i onödan.
Vill du sen inte ha den som ringsignal längre stannar filen kvar där och i slutändan har du kanske 50 filer där som tar onödig plats.

Redigerat av xarfez, 19 September 2010 - 09:40.

Postad 19 September 2010 - 12:50

Horizons
  • Horizons
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Hur gör du för att flytta över badaprogram (spel etc.)? Jag har inte lyckats komma på hur man gör det. Ljud, bilder etc. är inga problem dock.

Postad 20 September 2010 - 18:21

yamaha_acer
  • yamaha_acer
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Köpte min Wave på Netonet i helgen och fick med deras HF1000 handsfree.
Uppdaterade den precis och blev ännu nöjdare, klockren mobil.

Har inte hunnit prova AllShare ihop med min TV men det kommer :)

Postad 21 September 2010 - 08:10

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Nu börjar jag känna att en till uppdatering skulle vara bra för att få OTA att funka riktigt bra

typ det här =)

http://www.samsungfi...soon-t1148.html

Redigerat av Blomkungen, 21 September 2010 - 08:11.

Postad 21 September 2010 - 14:34

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Lägger ner det här nu. Telefonen är en hög med skit med en bra skärm, tyvärr. Alldeles för mycket problem. Har inte lyckats uppdatera telefonen. Har lusläst allt om det eländiga Samsunk Kies, följt alla guider som finns. Får det fortfarande inte att fungera.

Har inte fått igång GPS eländet en enda gång. Har haft den inne på service, inga fel?!?! Så här ska det inte vara. Som telefon ok. Smartphone? Ett stort skämt.... Slutsats, Aldrig mer en Samsung! Hur man kan släppa en produkt med så många problem är ett mysterium? Läser man på forum så finns det drösvis med massa människor som har samma strul.

Ger bort den till ungarna å köper en Iphone istället. Brinn i ****t SAMSUNG!

Postad 21 September 2010 - 14:49

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Lägger ner det här nu. Telefonen är en hög med skit med en bra skärm, tyvärr. Alldeles för mycket problem. Har inte lyckats uppdatera telefonen. Har lusläst allt om det eländiga Samsunk Kies, följt alla guider som finns. Får det fortfarande inte att fungera.

Har inte fått igång GPS eländet en enda gång. Har haft den inne på service, inga fel?!?! Så här ska det inte vara. Som telefon ok. Smartphone? Ett stort skämt.... Slutsats, Aldrig mer en Samsung! Hur man kan släppa en produkt med så många problem är ett mysterium? Läser man på forum så finns det drösvis med massa människor som har samma strul.

Ger bort den till ungarna å köper en Iphone istället. Brinn i ****t SAMSUNG!

Jag kan hålla med om att Samsung sköter sina kort dåligt med denna telefon. Detta är min första Samsung telefon och troligen den sissta. Man hörde ju att Samsung hade lämnat tidigare telefon modeller i sticket men inte trodde man det skulle göras med en telefon som kör deras eget utvecklade system. Men telefon fungerar dock hyfsat nu efter en hel del strul men det finns fortfarande problem, ex minnes läckor så att spel som man spelat i någon timme bara avslutas på grund av resurs problem o.s.v Skulle jag köpt en ny telefon idag så skulle jag dock inte sattsa på IPhone, !!8000!! kr för en telefon som har samma hårdvara som Samsung Wave för 3000 kr? nja jag hade tittat på någon grym Android telefon då känner man sig inte fullt så oekonomisk.

Jag vill passa på att nämna att Samsung har fått en ganska dålig stämpel i min bok de senaste åren så mer produkter blir det inte från dem även om det rör sig om billigare DVD spelare eller vad det nu kan vara.

Redigerat av Unregistered30026, 21 September 2010 - 14:50.

Postad 21 September 2010 - 16:47

matlars1
  • matlars1
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Jag kan hålla med om att Samsung sköter sina kort dåligt med denna telefon. Detta är min första Samsung telefon och troligen den sissta. Man hörde ju att Samsung hade lämnat tidigare telefon modeller i sticket men inte trodde man det skulle göras med en telefon som kör deras eget utvecklade system. Men telefon fungerar dock hyfsat nu efter en hel del strul men det finns fortfarande problem, ex minnes läckor så att spel som man spelat i någon timme bara avslutas på grund av resurs problem o.s.v Skulle jag köpt en ny telefon idag så skulle jag dock inte sattsa på IPhone, !!8000!! kr för en telefon som har samma hårdvara som Samsung Wave för 3000 kr? nja jag hade tittat på någon grym Android telefon då känner man sig inte fullt så oekonomisk.

Jag vill passa på att nämna att Samsung har fått en ganska dålig stämpel i min bok de senaste åren så mer produkter blir det inte från dem även om det rör sig om billigare DVD spelare eller vad det nu kan vara.

Jag fattar inte att det är så olika resultat på olika telefoner av samma märke....
Jag har en Samsung Wave, har kört ett flertal uppdateringar, kör massor med applikationer/spel etc...
använder GPS dagligen... inga problem!
Jag tycker Samsung Wave är den bästa telefonen jag haft... har haft flera HTC mobiler och aldrig varit nöjd med dom....
Vad gör ni med mobilen egentligen?

Postad 21 September 2010 - 17:09

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Jag fattar inte att det är så olika resultat på olika telefoner av samma märke....
Jag har en Samsung Wave, har kört ett flertal uppdateringar, kör massor med applikationer/spel etc...
använder GPS dagligen... inga problem!
Jag tycker Samsung Wave är den bästa telefonen jag haft... har haft flera HTC mobiler och aldrig varit nöjd med dom....
Vad gör ni med mobilen egentligen?

Dom är totalt inkompetenta helt enkelt....

Greedy har du aktiverat gpsen i navigationsprogrammet som man måste göra för att den ska funka från början
Antar nej där

Minnesläckor i spel beror självklart på själva appen då det är en app som får minnesläckor, Som på datorer är det ett program som får minnesläckor och inte windows....

Tänk efter innan ni spyr galla över teknik som ni inte behärskar

Haft ett problem och det var kies som ######des i dom första versionerna av kies men sen har allt funkat bra och fortsätter bara bli bättre

Postad 21 September 2010 - 17:32

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Dom är totalt inkompetenta helt enkelt....

Greedy har du aktiverat gpsen i navigationsprogrammet som man måste göra för att den ska funka från början
Antar nej där

Minnesläckor i spel beror självklart på själva appen då det är en app som får minnesläckor, Som på datorer är det ett program som får minnesläckor och inte windows....

Tänk efter innan ni spyr galla över teknik som ni inte behärskar

Haft ett problem och det var kies som ######des i dom första versionerna av kies men sen har allt funkat bra och fortsätter bara bli bättre

Ja det är möjligt att det är appen som läcker, men egentligen inte säkert på något vis. Vi alla vet att Bada har minnes problem och det har hänt mig att den klagar på resurser trotts att inget har körts under längre tid. En omstart fixar så klart problemet men det lär komma tillbaka förr eller senare.

Jag har ju sett att du följt den här tråden och även varit inne o läst på andra forum, då borde du också vara fullt införstådd med att det finns problem med denna telefon som Samsung måste ta tag i. Visst telefonen fungerar, men lite då och då stöter man på konstigheter. Sen att en nollställning av telefonen ska behöva göras lite då och då är ju inte häller något vidare.

Postad 21 September 2010 - 17:38

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Ja det är möjligt att det är appen som läcker, men egentligen inte säkert på något vis. Vi alla vet att Bada har minnes problem och det har hänt mig att den klagar på resurser trotts att inget har körts under längre tid. En omstart fixar så klart problemet men det lär komma tillbaka förr eller senare.

Jag har ju sett att du följt den här tråden och även varit inne o läst på andra forum, då borde du också vara fullt införstådd med att det finns problem med denna telefon som Samsung måste ta tag i. Visst telefonen fungerar, men lite då och då stöter man på konstigheter. Sen att en nollställning av telefonen ska behöva göras lite då och då är ju inte häller något vidare.

Jo nog har jag följt tråden, Men minnesproblem har inte märkts för mig sen 1.0.2 uppdateringen alls
Inga konstigheter heller som inte kan härledas till handhavande fel har jag märkt

Dock kies kan jag hålla med om är ett ****
Men nu med OTA uppdateringar så

Redigerat av Blomkungen, 21 September 2010 - 17:39.

Postad 21 September 2010 - 18:24

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
OK... Innan ni går igång ordentligt över hur bra telefonen är så måste ni inse att det är fler som har enorma problem. Jag "gör" inget speciellt med telefonen. Testa att slå en sökning på Google med Kies+Wave+Samsung+problem+

Det är skandal att dessa problem finns. oavsett hur nöjda några är så ska en konsumentprodukt inte ha dessa problem, dessutom är supporten ett rent skämt. Som konsument ska man inte behöva tillbringa timmar på diverse forum för att kunna använda produkten ifråga. Det borde även ni kunna inse som fortfarande gillar Samsung.

Dessutom har jag ett rätt djupt tekniskt intresse och brukar inte ge upp. Det är bara det att en telefon ska man inte behöva jaga lösningar till för att kunna använda den som det var tänkt. I detta fallet helt enkelt att kunna uppgradera programvaran med tillverkarens egna programvara.

Dessutom är det alltid så att när saker och ting funkar för någon så antar denna människa direkt, att alla andras problem enbart uppstår för att de är korkade, okunniga etc. Så behöver det inte alltid vara! Dessutom är det rätt infantilt att tro att bara för att man själv inte haft några problem, så behöver detta inte betyda att andra inte har haft dom.

Vad det gäller min Gps så är den aktiverad enligt konsten alla regler men jag har fortfarande inte fått den att funka. Har även haft telefonen hos en servicetekniker som inte kunnat hitta något fel på telefonen. Tycker någon att detta låter normalt? Knappast något man ska behöva hålla på med bara för att man köper en telefon? Oavsett hur teknikspäckad den nu än är...

Redigerat av Greedy, 21 September 2010 - 18:37.

Postad 21 September 2010 - 19:01

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

OK... Innan ni går igång ordentligt över hur bra telefonen är så måste ni inse att det är fler som har enorma problem. Jag "gör" inget speciellt med telefonen. Testa att slå en sökning på Google med Kies+Wave+Samsung+problem+

Det är skandal att dessa problem finns. oavsett hur nöjda några är så ska en konsumentprodukt inte ha dessa problem, dessutom är supporten ett rent skämt. Som konsument ska man inte behöva tillbringa timmar på diverse forum för att kunna använda produkten ifråga. Det borde även ni kunna inse som fortfarande gillar Samsung.

Dessutom har jag ett rätt djupt tekniskt intresse och brukar inte ge upp. Det är bara det att en telefon ska man inte behöva jaga lösningar till för att kunna använda den som det var tänkt. I detta fallet helt enkelt att kunna uppgradera programvaran med tillverkarens egna programvara.

Dessutom är det alltid så att när saker och ting funkar för någon så antar denna människa direkt, att alla andras problem enbart uppstår för att de är korkade, okunniga etc. Så behöver det inte alltid vara! Dessutom är det rätt infantilt att tro att bara för att man själv inte haft några problem, så behöver detta inte betyda att andra inte har haft dom.

Vad det gäller min Gps så är den aktiverad enligt konsten alla regler men jag har fortfarande inte fått den att funka. Har även haft telefonen hos en servicetekniker som inte kunnat hitta något fel på telefonen. Tycker någon att detta låter normalt? Knappast något man ska behöva hålla på med bara för att man köper en telefon? Oavsett hur teknikspäckad den nu än är...

Då är det ju uppenbarligen fel på din telefon och anovo/vilken tekniker du nu fått skicka in den till har fel

Samsung sverige är löjlig ja
Chatta/maila england så får du se om du har problem

Jag är så van vid att folk som gnäller är helt komplett tekniskt okunniga och har ännu inte sett ett undantag när det gäller varesig mobiltelefoner, tvapparater eller datorer

Folk som gnäller mest i den här tråden har inte ens lyckats uppdatera telefonen och gnäller på mjukvaraproblem i första versionen då vi är 5 versioner fram nu och med en ny uppdatering som väntas under veckan/nästa vecka

Att kies är ett problem är ju inte telefonen så bestäm dig nu, Ja kies var ett prioblem i första 2 versionerna ungefär som löstes väldigt enkelt genom att lägga till filerna som saknades

Postad 21 September 2010 - 19:29

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0

Då är det ju uppenbarligen fel på din telefon och anovo/vilken tekniker du nu fått skicka in den till har fel

Samsung sverige är löjlig ja
Chatta/maila england så får du se om du har problem

Jag är så van vid att folk som gnäller är helt komplett tekniskt okunniga och har ännu inte sett ett undantag när det gäller varesig mobiltelefoner, tvapparater eller datorer

Folk som gnäller mest i den här tråden har inte ens lyckats uppdatera telefonen och gnäller på mjukvaraproblem i första versionen då vi är 5 versioner fram nu och med en ny uppdatering som väntas under veckan/nästa vecka

Att kies är ett problem är ju inte telefonen så bestäm dig nu, Ja kies var ett prioblem i första 2 versionerna ungefär som löstes väldigt enkelt genom att lägga till filerna som saknades

Allvarligt, är du seriös? Att Kies är ett problem är åt ****! Har dragit ner ALLA versioner och ingen har funkat! Om du nu är såååå van vid att folk gnäller?! Visst, du framstår enbart som arrogant och trångsynt. Men jag antar att det är väl enklast att dra allt och alla över samma kam. Inser du hur löjligt detta framstår? Om man som en vanlig konsument samt att man inte råkar frekventera dylika forum som dessa. Då är man alltså nån som bara gnäller? För alla kontaktar givetvis support i England... :)

Redigerat av Greedy, 21 September 2010 - 19:34.

Postad 21 September 2010 - 19:39

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Allvarligt, är du seriös? Att Kies är ett problem är åt ****! Har dragit ner ALLA versioner och ingen har funkat! Om du nu är såååå van vid att folk gnäller?! Visst, du framstår enbart som arrogant och trångsynt. Men jag antar att det är väl enklast att dra allt och alla över samma kam. Inser du hur löjligt detta framstår? Om man som en vanlig konsument samt att man inte råkar frekventera dylika forum som dessa. Då är man alltså nån som bara gnäller? För alla kontaktar givetvis support i England... :)

Jag köpte min på releasedagen.
Har aldrig aldrig haft några problem med kies, uppdateringar.
wave ftw.

så det är kanske som HTC, måndagsexemplar 24/7

Postad 21 September 2010 - 19:42

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0

Jag köpte min på releasedagen.
Har aldrig aldrig haft några problem med kies, uppdateringar.
wave ftw.

så det är kanske som HTC, måndagsexemplar 24/7

Jo det är mkt. möjligt. Får se vad Samsung Sverige säger. Om de nu är kapabla att göra nånting?

Postad 21 September 2010 - 20:15

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Ärligt talat hur fel kan man göra med en telefon egentligen? Man stoppar i USB kabeln, drar igång KIES, den säger att det finns en uppdatering. Man väljer att ta uppdateringen, efter 20% så misslyckas den och då frågar den om den ska försöka igen, vilket även det misslyckas ett 20 tal gånger. Hur kan detta vara konsumentens fel?

Sen kommer Samsung supporten och säger skicka in telefonen på service, varför ska jag göra det när det faktiskt går att lösa? Samsung hade kunnat göra det så mycket lättare för konsumenten, att skicka in telefonen på service måste väll ändå vara absolut sissta utvägen.

Ni som inte haft några problem med uppdateringen ska vara glada, men inse att det är många som haft en hel del problem med det. Och vi pratar inte om folk som är bakom flötet då. Jag fick själv manuellt uppdatera min telefon och de var ingen självklarhet vilka filer man skulle använda, och självklart efter en manuell uppdatering så vägrar Kies uppdater så man måste in i regedit och ändra några parametrar? Varför? Det känns bara så onödigt att krångla till det för konsumenten?

Efter måånga timmar så får jag rätt på telefon, men det är inte med hjälp av Samsung direkt. Hade de haft hönsen hemma så hade alla de timmarna blivit till ett par min.

Den värdelösa uppdateringen i samband med den ännu värre supporten är god anledning till att avstå från Samsung Wave och troligen resten sa Samsungs produkter.

Hade vi haft en god support med bra mjukvara så hade denna telefonen kommit mycket längre för det finns egentligen inget fel på själva telefonen (merän att mjukvaran behöver finslipas lite).

Sen känner jag mig fortfarande ganska begränsad med Samsung Wave, ex så finns det fortfarande inget fungerande chatprogram för MSN och det finns inte häller något bra mailprogram för hotmail. Dessutom finns det ingen spotify vad jag hittat? Visst spotify är kanske inget man kan lasta Samsung för men det bör ligga i deras intresse med tanke på hur stort det är på andra telefoner.

Postad 21 September 2010 - 20:23

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0

Ärligt talat hur fel kan man göra med en telefon egentligen? Man stoppar i USB kabeln, drar igång KIES, den säger att det finns en uppdatering. Man väljer att ta uppdateringen, efter 20% så misslyckas den och då frågar den om den ska försöka igen, vilket även det misslyckas ett 20 tal gånger. Hur kan detta vara konsumentens fel?

Sen kommer Samsung supporten och säger skicka in telefonen på service, varför ska jag göra det när det faktiskt går att lösa? Samsung hade kunnat göra det så mycket lättare för konsumenten, att skicka in telefonen på service måste väll ändå vara absolut sissta utvägen.

Ni som inte haft några problem med uppdateringen ska vara glada, men inse att det är många som haft en hel del problem med det. Och vi pratar inte om folk som är bakom flötet då. Jag fick själv manuellt uppdatera min telefon och de var ingen självklarhet vilka filer man skulle använda, och självklart efter en manuell uppdatering så vägrar Kies uppdater så man måste in i regedit och ändra några parametrar? Varför? Det känns bara så onödigt att krångla till det för konsumenten?

Efter måånga timmar så får jag rätt på telefon, men det är inte med hjälp av Samsung direkt. Hade de haft hönsen hemma så hade alla de timmarna blivit till ett par min.

Den värdelösa uppdateringen i samband med den ännu värre supporten är god anledning till att avstå från Samsung Wave och troligen resten sa Samsungs produkter.

Hade vi haft en god support med bra mjukvara så hade denna telefonen kommit mycket längre för det finns egentligen inget fel på själva telefonen (merän att mjukvaran behöver finslipas lite).

Sen känner jag mig fortfarande ganska begränsad med Samsung Wave, ex så finns det fortfarande inget fungerande chatprogram för MSN och det finns inte häller något bra mailprogram för hotmail. Dessutom finns det ingen spotify vad jag hittat? Visst spotify är kanske inget man kan lasta Samsung för men det bör ligga i deras intresse med tanke på hur stort det är på andra telefoner.

WORD

Postad 21 September 2010 - 22:13

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Liten fotnot till dig bara mneminic om varför du troligtvis haft lite problem med att uppdatera i Kies
Du har flashat manuellt en gång, Alltså lurat din telefon och uppdateringsprogramvara, Och eftersom mjukvara körs i kluster som tex A B C och du kanske uppdaterat A och C så kommer B att ligga efter
Då när du uppdaterar nästa gång då kies räknar med att C och A har samma basvärde som B kommer uppdateringen misslyckas till 99% sannolikhet och det kan också ge mjukvaruproblem som omstarter och uppringningar pga en uppdatering ur sync

Men det kanske ni inte var medvetna om?
Därför man inte bara flashar till senaste versionen utan måste oftast flasha 3-4 gånger om man ska flasha manuellt

Erat stora problem verkar vara att samsungs support är värdelös och kies

Håller dock med om hur dålig samsung sverige är och hur dålig kies är för den med en medelmåtta av teknisk kunskap som har en aning om hur problemen kan lösas
Men för aningslösa svensson är det mycket lättare att skicka in den på service en vecka och få allt fixat
Görs så med alla märken av mobiler då det är problem.
Skulle uppskatta att hälften av normala användare inte uppdaterar sin telefon eftersom dom inte vet hur och det görs endast på service

Sen att det finns saker att klaga på som att webbläsaren tyvärr inte riktigt håller måttet i min mening då text reflow skulle göra mycket och full flash 10.1 support eftersom mobilen är den kraftigaste i hårdvara på marknaden så är det inga problem alls att fixa in det

Redigerat av Blomkungen, 21 September 2010 - 22:16.

Postad 22 September 2010 - 07:25

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0

Håller dock med om hur dålig samsung sverige är och hur dålig kies är för den med en medelmåtta av teknisk kunskap som har en aning om hur problemen kan lösas

Så du påstår att Kies är bra om man har kunskap om hur problemen skall lösas? Vilken teknisk kunskap skall behövas för att installera och köra mjukvaran? Om programmet inte funkar så är det värdelöst helt enkelt, man ska inte som användare behöva avsätta en massa tid för att göra en så enkel sak som att uppdatera sin mjukvara i telefonen.

Redigerat av Greedy, 22 September 2010 - 07:26.

Postad 22 September 2010 - 08:10

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Liten fotnot till dig bara mneminic om varför du troligtvis haft lite problem med att uppdatera i Kies
Du har flashat manuellt en gång, Alltså lurat din telefon och uppdateringsprogramvara, Och eftersom mjukvara körs i kluster som tex A B C och du kanske uppdaterat A och C så kommer B att ligga efter
Då när du uppdaterar nästa gång då kies räknar med att C och A har samma basvärde som B kommer uppdateringen misslyckas till 99% sannolikhet och det kan också ge mjukvaruproblem som omstarter och uppringningar pga en uppdatering ur sync

Men det kanske ni inte var medvetna om?
Därför man inte bara flashar till senaste versionen utan måste oftast flasha 3-4 gånger om man ska flasha manuellt

Erat stora problem verkar vara att samsungs support är värdelös och kies

Men för aningslösa svensson är det mycket lättare att skicka in den på service en vecka och få allt fixat
Görs så med alla märken av mobiler då det är problem.
Skulle uppskatta att hälften av normala användare inte uppdaterar sin telefon eftersom dom inte vet hur och det görs endast på service

Sen att det finns saker att klaga på som att webbläsaren tyvärr inte riktigt håller måttet i min mening då text reflow skulle göra mycket och full flash 10.1 support eftersom mobilen är den kraftigaste i hårdvara på marknaden så är det inga problem alls att fixa in det

Haha? va? Är du inte ute lite på djupt vatten nu? Jag har själv jobbat med utveckling(diverse språk) i många år och teknik har alltid varit något självklart. Så de tekniska grunderna som du hela tiden snackar om borde jag besitta vid detta laget. Men det betyder inte att jag ska behöva snoka runt på alla möjliga forum för att reda ut hur jag sla uppdatera min wave. Men visst jag kände inte till att man använda en rad olika banker och det är inte en självklarhet ihäller. Flashar man en produkt så flashar den enheten oavsätt om det är flera banker eller inte. Det är möjligt att Multiloader endast flashar någon av bankerna, isåfall vetyder det antingen att instruktionerna för att flasha med multiloader inte var korrekta) eller att Multiloader inte är något bra program för att flasha en wave med.

Första gången jag uppdaterade så var det genom Kies och jag tror de flesta valt detta som första försök. Att Svensson går till service ställe bara för att uppdatera tror jag inte mycket på, du underskattar den tekniska kunskapen. Med Kies ska det vara hur enkelt som helst att koppla in och välja uppdatera, vad är det som är svårt här? Varför skulle inte Svensson klara av detta?

Nä det är bara att inse, det jag skrev står kvar, Samsung hade kunnat göra det så mycket lättare för konsumenterna men man valde att avstå. Tänk om det var sånt här jobb med alla produkter man har som ska uppdateras?

Postad 22 September 2010 - 08:27

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Gjorde ett sista ryck nu med att försöka få Kies att ens detektera min Wave, resultat... Nada... Har testat alla versioner av Kies, ingen version hittar min telefon? "Ansluter enheten, vänta" är det enda som händer...

Postad 22 September 2010 - 14:52

matlars1
  • matlars1
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Gjorde ett sista ryck nu med att försöka få Kies att ens detektera min Wave, resultat... Nada... Har testat alla versioner av Kies, ingen version hittar min telefon? "Ansluter enheten, vänta" är det enda som händer...

Jag tycker det låter som att du inte har installerat några USB drivrutiner (eller har fel drivrutiner) på din PC.
Utan drivrutiner hittar inte Kies din telefon. Så vida du inte ställer om din telefon att
vara i "mass storage mode"... då kommer den se ut som en hårddisk i din PC.

Kan ha fel ... men värt att kolla upp kanske? Vad kör du för Windows version?

Postad 22 September 2010 - 16:09

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Har Du testat Kies 1.5.0.10024_74 som man hämtar hos support för Galaxy Spica? Det gjorde jag och då fick man de filer som saknades.

Postad 22 September 2010 - 16:39

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0

Har Du testat Kies 1.5.0.10024_74 som man hämtar hos support för Galaxy Spica? Det gjorde jag och då fick man de filer som saknades.

Jodå, har testat den också. Läst alla möjliga fix, guider m.m på nätet men det vägrar funka. Kör XP med servicepack 3. Har dock inga problem med att föra över musik, film m.m. till och från datorn.

Redigerat av Greedy, 22 September 2010 - 16:40.

Postad 22 September 2010 - 17:21

matlars1
  • matlars1
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Jodå, har testat den också. Läst alla möjliga fix, guider m.m på nätet men det vägrar funka. Kör XP med servicepack 3. Har dock inga problem med att föra över musik, film m.m. till och från datorn.

Ett dumt tips kanske.... men....

Vad har du för inställningar under:
Inställningar->Anslutningar->USB

Om du inte redan har "Fråga vid anslutning" vald, välj den.

När du sedan ansluter till Kies via USB, så kommer telefonen fråga vilken sorts anslutning du vill ha...
Välj då "Samsung Kies"...

Jag hade fel Anslutnings alternativ i början... och då hittade Kies inte min telefon heller....

Postad 22 September 2010 - 18:08

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Kies verkar var hyfsat knepigt?! Var å käkade, kom hem å startade upp Kies, tryckte i telefon... Voila... Fanskapet hittar telefonen samt uppdaterar???? Har testat av å till i säkert 2 veckors tid. Har inte gjort ett skit med datorn? Nu dök det däremot upp "programvaruuppdatering" under menyn inställningar? Logga in på ditt samsungkonto?`När jag gör det står det bara ansluter till server, inget mer?

Postad 22 September 2010 - 19:06

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Min telefon och Kies har fungerat bra redan från början förutom att mitt batteri tog slut även när telefonen var avstängd så jag fick en ny telefon. Har alltså uppdaterat två olika telefoner med Kies. Dn förta telefonen gick det som en dans. Telefon nr två gick också bra men den vandrarde pinnen som indikerar att telefonen är ansluten fortastte att söka och ange att enheten inte var klar. Jag försökte då ändå uppdatera och se det köpte den och började uppdatera telefonen. Kanske funkar för fler. Nu ansluter den direkt varje gång.
Jag kan inte heller göra en On The Air-uppdatering. Får samma meddelande som du Greedy d v s meddelande att logga in på samsungkontot (eftera att den sökt rätt länge efter servern). Tror det beror på att det f n inte finns någon uppdatering. Har dubbelkollat med Kies via datorn om någon fanns nämligen. Fast det är rätt...så ska det inte fungera. Finns det ingen uppdatering så vill man ha ett meddelande om det. Någon som tror något annat?

Postad 22 September 2010 - 19:30

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Det lustiga är att nu hittar inte Kies telefonen igen! :)

Postad 22 September 2010 - 19:44

yamaha_acer
  • yamaha_acer
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Tråkigt att så många har problem.
Min hade dock lite problem i början men kom sedan på att jag var tvungen till att först starta Kies, kopplar in telefonen sen vänta i 10 sekunder innan man trycker på Kies på telefonen. Efter uppdateringen verka detta problem inte finnas längre.
Men jag kommer inte in på Samsung apps längre, står att servarna är nere.

Någon som har ett bra tips på skydd till mobilen?
Jag har InvisbleSHIELD och verkar funka riktigt bra. Får hålla ögonen öppna tills krusell kommer ut med sitt "Hard Working" :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.