Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *

1995 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 July 2010 - 13:04

Benji_9
  • Benji_9
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Tänkte precis skriva hur jag gör när jag kopplar min telefon till Samsung Kies, ser att du hann före :)

Postad 22 July 2010 - 14:32

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man lägger avi filer på antingen interna eller externa kortet?

Testat med kies eller att bara dra och klistra in men den vill inte.

Är det för att jag har windows 7 64 bit?

Den säger att den inte stödjer filformatet i kies :S

Postad 22 July 2010 - 14:37

wrekost
  • wrekost
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man lägger avi filer på antingen interna eller externa kortet?

Är det inte enklast att göra detta med masslagring?
När jag via sladd för över saker till min telefon har jag inte använt kies (funkar inte på min dator) utan bara kört med masslagring.

Postad 22 July 2010 - 15:21

Holly18
  • Holly18
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Det är genom Kies som man uppdaterar...

Man tackar :)

Postad 22 July 2010 - 15:23

Kniff
  • Kniff
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Jag la upp en FTP-server på mobilen med SwiFTP och kopierade sonika över skiten via Wi-Fi.

Postad 22 July 2010 - 15:30

Holly18
  • Holly18
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Killar, när ni kör task killer ås ser man ju hur mycket ledigt minne man har.

Alltid när jag startar telefonen och kör task killer med en gång så ligger jag på 150 mb, sedan minskar det gradvis.

Ligger alla på 150 i början eller hur ligger det till? :)

......

Jag har också runt 150 när jag har startat om telefonen. Använder dock taskiller varje dag och flera gånger om dagen men kommer ändå inte upp i 150 som när man gör en omstart... ligger runt 85-105. Så ja det e lika dant för mig att de går ner gradvis efter omstart vilket kanske inte e så kul.

Postad 22 July 2010 - 16:13

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0
Hej!

Kollade precis på youtube där de körde en duell mellan Samsungen och iPhone4.
När killen som utförde testet skulle skriva en sak på Samsungen så använde han sig av nåt han kallade "swipe" (tror jag). Han drog liksom fingrarna över tangentbordet från bokstav till bokstav i det ordet som han skulle skriva, och så formades ordet. Såg grymt läckert ut. Och det var tydligen en feature som iPhonen saknade.

Min fråga är om detta finns på de "svenska" telefonerna och hur det i så fall fungerar?

Postad 22 July 2010 - 16:19

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0

Hej!

Kollade precis på youtube där de körde en duell mellan Samsungen och iPhone4.
När killen som utförde testet skulle skriva en sak på Samsungen så använde han sig av nåt han kallade "swipe" (tror jag). Han drog liksom fingrarna över tangentbordet från bokstav till bokstav i det ordet som han skulle skriva, och så formades ordet. Såg grymt läckert ut. Och det var tydligen en feature som iPhonen saknade.

Min fråga är om detta finns på de "svenska" telefonerna och hur det i så fall fungerar?

Tjenare Swype kommer med den nästa updateringen till våra Galaxy S.
Om du vill testa ett minst lika bra "sveptangentbord" kan du ta hem SlideIt från Market.
Funkar kanonbra på min Galaxy S

//arcspin

Postad 22 July 2010 - 16:22

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

Tjenare Swype kommer med den nästa updateringen till våra Galaxy S.
Om du vill testa ett minst lika bra "sveptangentbord" kan du ta hem SlideIt från Market.
Funkar kanonbra på min Galaxy S

//arcspin

Ok! Tack för svaret.

Låter jättebra!
Känns som en otroligt bra telefon det här!!

:)

Postad 22 July 2010 - 17:23

Pandi
  • Pandi
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Killar, när ni kör task killer ås ser man ju hur mycket ledigt minne man har.

Alltid när jag startar telefonen och kör task killer med en gång så ligger jag på 150 mb, sedan minskar det gradvis.

Ligger alla på 150 i början eller hur ligger det till? :)

Jag skrev ovan hur ni gör om datorn inte kan installera drivrutiner som den inte gjorde för mig.

Gör såhär!

Gå in i telefon inställningar - usb inställningar - ändra till Mass Storage.
Koppla in den i datorn då kommer drivrutinerna installeras.
Installera kies.
Byt tillbaka till Samsung kies istället för mass storage i telefon - usb inställningar.

Starta om telefonen.

Klart, redo att använda kies. Funkade för mig iaf.

Funkar fortfarande inte att ansluta mobilen, så störigt. Den bara står och söker i KIES

Postad 22 July 2010 - 20:12

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Är det inte enklast att göra detta med masslagring?
När jag via sladd för över saker till min telefon har jag inte använt kies (funkar inte på min dator) utan bara kört med masslagring.

Vad innebär masslagring? :)

Skall iväg på resa imorn så detta hade varit väldigt uppskattat :blush:

Postad 22 July 2010 - 20:34

Benji_9
  • Benji_9
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Hallå!

Med masslagring dyker telefonen upp som en extern enhet (disk) i utforskaren i Windows så att du bara kan kopiera/klistra, dra o släppa filer till den.

När jag för över data från och till mobil o dator använder jag Masslagring i USB-inställningar.
När jag ska koppla till Kies, vilket jag bara gjort för att testa, använder inte skiten, så ändrar jag i USB-inställningarna till Samsung Kies.

Kör Windows 7 32-bit, folk med Windows 7 64-bit har fått till det på samma sätt, så varför det inte går för vissa har jag inget svar på.

Det där med minnet är skumt, det sjunker och sjunker hela tiden så jag tar oxå en omstart då och då, inte så kul, tar lång tid dessutom.

Postad 22 July 2010 - 20:55

benq
  • benq
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Funkar fortfarande inte att ansluta mobilen, så störigt. Den bara står och söker i KIES

Du sätter väl elefonen i viloläge???

Alltså sätt på knapplåset så skärmen slocknar!

Då ska det funka

Postad 22 July 2010 - 21:03

fredo
  • fredo
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Vad gäller att svara så drar du ju bara den gröna pluppen till höger så svarar du, även fast skärmen är låst! :-)

Det är ju just det, finns ju ingen grön plupp, skärmen är helt svart och jag måste då först trycka på home eller knappen på kanten för att 'tända' skärmen och sedan dessutom låsa upp med mönster (eller bara dra åt kanten om mönster inte är aktiverat). Nu är det inte alltid såhär men fattar inte varför den gör så ibland.

Upptäckte en kul grej häromdan förresten, om man uppdaterar samsung appsen (via samsung-apps i programmenyn) sä kan man sedan avinstallera de programmen helt :) , synd att det inte fanns uppdateringar till alla samsung apparna bara.

Postad 22 July 2010 - 21:51

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Tjena.

Har förstått nu och har fört över några avi filer, men det känns som att den tillslut blir för mycket för telefonen och man kan inte föra över mer och överförningen hakar upp sig, får sedan koppla ur batteriet och koppla in igen.

Någon som har detta problem?

Lite segt att behöva starta om mellan 2 st filer :S

Postad 23 July 2010 - 13:20

fredo
  • fredo
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Nope, här fungerar det bra att föra över filer både via kies, och via masslagring, och också via astro smb direkt över nätverket. Fast masslagringsvarianten är den smidigaste varianten tycker jag.

Postad 23 July 2010 - 15:14

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1612 inlägg
  • 0

Tjena.

Har förstått nu och har fört över några avi filer, men det känns som att den tillslut blir för mycket för telefonen och man kan inte föra över mer och överförningen hakar upp sig, får sedan koppla ur batteriet och koppla in igen.

Någon som har detta problem?

Lite segt att behöva starta om mellan 2 st filer :S

Jag har samma problem kan inte föra över filer alls, fastnar på beräknar...
sen händer inte ett skit.

Men det konstiga är ju att telefonen hittas både som massstoage och i keis utan problem
Jag kör win7 64 bit.

Postad 23 July 2010 - 18:09

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Tycker synd om alla som har problem! Sedan diskussionen om skärmens förträfflighet eller ej..... de med i-phone och htc desire som jag träffat har berömt skärmen som suverän när vi jämfört.

Jag kanske haft tur men jag har en helt suverän telefon som jag hittills inte ringt mycket med men desto mer apps-användning.

Är era telefoner skitstruliga så reklamera som felaktig produkt- min är klockren och det borde alla vara.

(kör Telenors 6 MBit-ab och wifi trådlöst hemma)

Ställde frågan tidigare men har ej fått svar: Hur bär ag mig åt för att se film på nätet? Streama.... tror jag använt flash till det i datorn tidigare. Någon lösning?

Redigerat av Unregisteredff20a4e9, 23 July 2010 - 18:14.

Postad 23 July 2010 - 19:48

Holly18
  • Holly18
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
http://www.idg.se/2....orre-an-android

Android knappar in på iphone... Dröjer inte länge fören den även är förbi eftersom det helt enkelt e bättre :)

Postad 23 July 2010 - 23:14

Sunbringer
  • Sunbringer
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Tråkigt att läsa att så många har problem. Har det kommit några datum för uppdatering av Android eller Firmware?

Jag läste att det skulle vara lite klena högtalare i telefonen. Jag skulle helst inte vilja ha sämre än i min Omnia HD. Hur är högtalarna i telefonen jämfört med andra telefoner?

I Omnia HD som ska fixa avi, wmv och så vidare så är det väldigt många filmer som den inte klarar av att spela upp. Hur är filstödet för film i denna? Finns det till exempel någon som har haft problem att spela upp något filmformat?

Postad 24 July 2010 - 10:10

Holly18
  • Holly18
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Tråkigt att läsa att så många har problem. Har det kommit några datum för uppdatering av Android eller Firmware?

Jag läste att det skulle vara lite klena högtalare i telefonen. Jag skulle helst inte vilja ha sämre än i min Omnia HD. Hur är högtalarna i telefonen jämfört med andra telefoner?

I Omnia HD som ska fixa avi, wmv och så vidare så är det väldigt många filmer som den inte klarar av att spela upp. Hur är filstödet för film i denna? Finns det till exempel någon som har haft problem att spela upp något filmformat?

Uppdateringen hoppas vi på i september (tyckte jag läste det någon sida bak eller så) men man kan alltid göra en fabriksåterställning av telefonen om man har problem. Det verka lösa det mesta som dykt upp...

Vad ljudet beträffat så tycker jag att den e helt ok. Med rätt hörlurar så blir de lika bra som på vilken annan telefon på marknaden och den har fått bra kritik på musikfronten. Ljudet ut även där helt ok men förvänta dig inget hemmabio bara ;)

Film är enkelt att föra över men har inte testat så mycket på den fronten... ska försöka göra det till dig och återkomma. Vet att det funkar med avi eftersom det är de ända jag har i än så länge :D

Kan varmt rekommendera ett köp. Du lär inte bli besviken.

Redigerat av Holly18, 24 July 2010 - 10:10.

Postad 24 July 2010 - 11:31

Sunbringer
  • Sunbringer
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Holly...Tack för det snabba svaret!

Det skulle vara jätteintressant att höra hur det går med lite olika filmer. Jag har haft problem med mindre klipp i wmw-format och .mpg, men även .avi. För min del är det en av de största anledningarna till att köpa telefonen så att jag ska kunna kolla på film i telefonen på långa resor eller kortare tv-avsnitt på tunnelbanan.

Är det någon som vet om 16 Gb-versionen har utgått helt nu, eller kommer den vid ett senare datum?

Redigerat av Sunbringer, 24 July 2010 - 11:39.

Postad 24 July 2010 - 15:57

Unregistered96d31ba3
  • Unregistered96d31ba3
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Slänger in en fråga här jag med.

Hämtade min Galaxy S igår och tänkte att jag skulle försöka ordna med musiken, jag använder mediamonkey för att synka min musik med mobilen, men jag får inte till det med mina playlists, musiken hittar den utan problem, och jag kan se alla playlists i filhanteraren, men inte i musikspelaren, någon som vet hur man ska göra för att det ska funka?
Eller är jag körd, finns det ingen möjlighet att lägga in playlists från datorn till mobilen?

Postad 24 July 2010 - 22:53

sman
  • sman
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
[quote name='claeswennberg' date='Jul 1 2010, 18:43 ' post='2944054']

Jag är också tveksam till att handla från andra länder med tanke på garantier m.m. men efter att ha lusläst dessa inlägg på Swedroids Galaxy S-forum så blir jag lite sugen ändå, priset idag ligger på Galaxyn är 4320SEK
Det gäller en butik i tyskland som heter Handyattacke.de
Telefonerna är olåsta, har svenska menyer och svensk garanti i 24 månader.

http://www.swedroid....ead.php?t=14440

Vet någon vad fraktkostnaden är?

Postad 25 July 2010 - 00:03

Unregisteredf198cd57
  • Unregisteredf198cd57
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Någon som vet om http://www.katshing.....00-10710_17977 (HTC bilddaddare mini usb)

passar till I9000 ?

Har nämligen redan två av dessa laddare, en i firma bilen och en i min privata.
Eller är laddningen för svag så att telefonen tror att den är kopplad till datorn?

Mvh/David

Postad 25 July 2010 - 04:49

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Någon som vet om http://www.katshing.....00-10710_17977 (HTC bilddaddare mini usb)

passar till I9000 ?

Har nämligen redan två av dessa laddare, en i firma bilen och en i min privata.
Eller är laddningen för svag så att telefonen tror att den är kopplad till datorn?

Mvh/David

Det är micro usb-kontakt vilket även min nyinköpta legend har, men tidigare laddare/kablar passar inte då micro usb är tunnare än de miniusb som tidigare använts.

Postad 25 July 2010 - 11:35

Unregisteredf198cd57
  • Unregisteredf198cd57
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Tack för svaret ! =)
###### företag som ändrar kontakter hela tiden. Slit och slängprodukter överallt =)

Postad 25 July 2010 - 11:40

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Tack för svaret ! =)
###### företag som ändrar kontakter hela tiden. Slit och slängprodukter överallt =)

Till legenden är det en väggladdare med lös usbkabel, så rimligtvis bör man kunna använda samma i bilen med en lös cigg->usb men jobbigt att behöva tänka på att få med den hela tiden, den gamla miniusbn var bättre, det får man ju hur många som helst när man köper prylar till datorn.

Postad 25 July 2010 - 13:35

Ice.
  • Ice.
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Har precis köpt en galaxy och skulle kopiera in kontakterna på sim kortet, men då får jag bara upp ett nummer per person. Många av kontakterna har ju flera nummer, mobil, hem, mobil jobb, e-post osv. Antar att jag bär mig dumt åt så jag hoppas på lite hjälp.
Sen la jag över (usb och valde masslagring) lite musik till telefonens interna minne, men det går inte att spela upp det. Varnar för att den inte kan läsa filformatet.
Måste man lägga musik osv. på ett externt minneskort eller?
Flash sidor som tex. svt play vill heller inte funka. Nåt man måste ladda ner för att det ska funka?
Det märks väl säkert att jag är rätt så novis på det här, så jag kommer nog att hänga här på forumet ett tag :D

Redigerat av Ice., 25 July 2010 - 13:42.

Postad 25 July 2010 - 18:06

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Tack för svaret ! =)

Micro usb är standarden som mobiltillverkarna enats om. (till o med Se och Apple är med)
Så det är ju snarare tvärt om mot slit o släng...

Postad 25 July 2010 - 19:41

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Micro usb är standarden som mobiltillverkarna enats om. (till o med Se och Apple är med)
Så det är ju snarare tvärt om mot slit o släng...

Jag tycker iaf att det är sunkigt med en ny kontakt, mini usb har jag hur många som helst som jag fått med usb-hubbar och annat, micro usb har jag bara 1 och kommer att bli tvungen att betala för en eller två extra, har aldrig betalt extra för usbkablar förr :D

Postad 25 July 2010 - 20:03

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0

Jag tycker iaf att det är sunkigt med en ny kontakt, mini usb har jag hur många som helst som jag fått med usb-hubbar och annat, micro usb har jag bara 1 och kommer att bli tvungen att betala för en eller två extra, har aldrig betalt extra för usbkablar förr :D

Nästan allt jag köpt senaste året har haft microusb så det är helt klart en förbättring i mobilbranschen!

Postad 25 July 2010 - 20:11

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Nästan allt jag köpt senaste året har haft microusb så det är helt klart en förbättring i mobilbranschen!

Har iofs bara köpt en deltaco usbhub och en tattoo tidigare på ett år av de som haft små usbanslutningar mini på båda. Trodde först att det var mini på legenden med ända tills jag upptäckte att den kontakten bara var hälften så hög som tattoons kontakt

Postad 26 July 2010 - 08:21

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Jag uppdaterade min mobil till den senaste programvaran I9000XWJM2 i helgen, det blev en klar förbättring på batteritiden efter den uppdateringen. Det ingår även ett nytt program som dom kallar Uppgiftshanteraren(en taskkiller), där kan man stänga av program som drar ström i onödan(visar hur många program man har igång samtidigt), man kan även se minnesinformation samt avinstallera program. Wifi funkar än så länge klanderfritt... och Galaxyn flyter aningen bättre. Det finns en bugg dock, batteri-indikatorn visar inte helt korrekt mängd batteri som finns kvar. Går man in via inställningar->info om telefonen->staus så ser man den korrekta mängden som finns kvar av batteriet.

För den som är intresserad av att uppdatera sin mobil så finns firmware, PIT-fil(behövs för att komma åt mjukvaran i mobilen) och flash-program att ladda ner här:

http://sftest.webs.com/i9000.htm

Alla uppdateringar som läggs upp är officiella Samsung-uppdateringar.

Redigerat av Xet, 26 July 2010 - 10:00.

Postad 26 July 2010 - 09:48

J3SPER
  • J3SPER
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Holly...Tack för det snabba svaret!

Det skulle vara jätteintressant att höra hur det går med lite olika filmer. Jag har haft problem med mindre klipp i wmw-format och .mpg, men även .avi. För min del är det en av de största anledningarna till att köpa telefonen så att jag ska kunna kolla på film i telefonen på långa resor eller kortare tv-avsnitt på tunnelbanan.

Är det någon som vet om 16 Gb-versionen har utgått helt nu, eller kommer den vid ett senare datum?

16 GB tror jag inte kommer till Sverige. Men frågan är varför du undrade det?
Det finns 8 GB inbyggt minne sedan kan du köpa till ett 32 GB minneskort så du får 40 GB totalt. Det räcker till några filmer.

Redigerat av J3SPER, 26 July 2010 - 09:48.

Postad 26 July 2010 - 10:41

Unregistered3dd10574
  • Unregistered3dd10574
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Jag uppdaterade min mobil till den senaste programvaran I9000XWJM2 i helgen, det blev en klar förbättring på batteritiden efter den uppdateringen. Det ingår även ett nytt program som dom kallar Uppgiftshanteraren(en taskkiller), där kan man stänga av program som drar ström i onödan(visar hur många program man har igång samtidigt), man kan även se minnesinformation samt avinstallera program. Wifi funkar än så länge klanderfritt... och Galaxyn flyter aningen bättre. Det finns en bugg dock, batteri-indikatorn visar inte helt korrekt mängd batteri som finns kvar. Går man in via inställningar->info om telefonen->staus så ser man den korrekta mängden som finns kvar av batteriet.

För den som är intresserad av att uppdatera sin mobil så finns firmware, PIT-fil(behövs för att komma åt mjukvaran i mobilen) och flash-program att ladda ner här:

http://sftest.webs.com/i9000.htm

Alla uppdateringar som läggs upp är officiella Samsung-uppdateringar.

Det är de inte alls, skulle din lur gå i sönder efter att flashat med dessa FW så gäller inte garatin. Det är Inofficiella updates som läcker ut . Updatesen kommer man få genom kies.

Redigerat av Unregistered3dd10574, 26 July 2010 - 10:45.

Postad 26 July 2010 - 13:36

sgolsson
  • sgolsson
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej !

Är novis på detta med surf via mobilen. Har Galaxy S. Via Wifi fungerar allt, men hur gör man för att surfa via 3G
Någon som vet vilka inställningar man skall göra i telefonen för att få igång surf via 3G ?
Har kontantkort och årskort-surf hos Telia.

Galaxy S -telefonen finns ännu inte med i Telias installationsanvisningar.
Kanske kan använda anvisningar för någon liknande Samsung-telefon

sgolsson

Postad 26 July 2010 - 13:37

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Hej !

Är novis på detta med surf via mobilen. Har Galaxy S. Via Wifi fungerar allt, men hur gör man för att surfa via 3G
Någon som vet vilka inställningar man skall göra i telefonen för att få igång surf via 3G ?
Har kontantkort och årskort-surf hos Telia.

Galaxy S -telefonen finns ännu inte med i Telias installationsanvisningar.
Kanske kan använda anvisningar för någon liknande Samsung-telefon

sgolsson

Här finns inställningar:
http://www.swedroid....thread.php?t=28

Postad 26 July 2010 - 16:16

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Det är de inte alls, skulle din lur gå i sönder efter att flashat med dessa FW så gäller inte garatin. Det är Inofficiella updates som läcker ut . Updatesen kommer man få genom kies.

Det ÄR officiella uppdateringar, det är samma uppdateringar som nyare mobiler får i produktion. Att dessa inte kommer ut via Kies beror på att man vill släppa en full version av uppdateringen istället för deluppdateringar som läggs upp på den länkade sidan. Man ska som konsument inte behöva uppdatera stup i ett. När det gäller garantin så har du förmodligen rätt eftersom man uppdaterar på egen hand...

Redigerat av Xet, 26 July 2010 - 16:18.

Postad 26 July 2010 - 17:42

wrekost
  • wrekost
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Det ÄR officiella uppdateringar, det är samma uppdateringar som nyare mobiler får i produktion. Att dessa inte kommer ut via Kies beror på att man vill släppa en full version av uppdateringen istället för deluppdateringar som läggs upp på den länkade sidan. Man ska som konsument inte behöva uppdatera stup i ett. När det gäller garantin så har du förmodligen rätt eftersom man uppdaterar på egen hand...

Släpp dom inte via officiella kanaler kan man väl inte kalla dom officiella?

Postad 26 July 2010 - 19:23

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Släpp dom inte via officiella kanaler kan man väl inte kalla dom officiella?

Det beror ju på vad du men med officiella kanaler? samsung-firmware.com känns ganska officiell... men vi behöver inte bråka om det, vill man uppdatera nu så gör man det och vill man vänta tills det kommer via Kies så gör man det.

Postad 27 July 2010 - 08:39

Unregistered3dd10574
  • Unregistered3dd10574
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
samsung-firmware.com är inte officiella och inte deras fw updates heller, det är work in progress som läcker ut, ingen final version. sen har de lagt upp äldre fw som kommit med telefoner. Den som kom med min telefon I9000XXJF3 är inte den samma som finns på SFW.com code filen stämmer inte med den jag hade i min. jag hoppas de lyckas dumpa ut orginal filen om man skulle få problem med nallen, det sägs även att vi som lekt med dessa FW inte kommer updatera våra nallar genom kies då våra nya FW´s inte är nordiska och tydligen så kommer kies gå efter det.

Postad 27 July 2010 - 10:31

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Så ska det självklart inte vara 2010 med en av marknadens starkaste telefoner. Det ska bara fungera. Samsung borde skämmas som företag. Jag har fått det fungera på Vista 64 bitar så mig drabbar det inte men jag har aldrig fått det fungera på datorn Windows 7 64 bitar. Man ska inte behöva trixa och tråckla för så enkla saker. Det ska gå smärtfritt även för de som inte vill bry sig att google-söka i timmar för att lösa enkla problem.

Det vore på plats med en offentlig förklaring från Samsung.

Postad 27 July 2010 - 10:35

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem att föra över med masslagring tex videos när ni använder windows 7 64 bit? Har någon en lösning så förklara gärna. Skall man fabriksåterställa?

Jag lyckas ibland föra över videos, vissa funkade inte och vissa funkade. Dock var inte uppspelningen smärtfri. Hackade ibland och spolning ville ibland inte funka. Så ###### trist när mqn betalar såhär mycket och man kan inte ens titta på en video.

Redigerat av lacunaz, 27 July 2010 - 10:41.

Postad 27 July 2010 - 12:26

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Enda förklaringen jag kan sia om är att utvecklarna på Samsung inte har hört att Windows kom ut med ett nytt operativsystem efter Vista och att 64 bitars är populärt. Eller så kräver de för mycket kunskap av sina kunder.
(Gnäll, gnäll, jag vet det, och att det inte för debatten vidare men kunde inte låta bli).

Postad 27 July 2010 - 13:01

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Enda förklaringen jag kan sia om är att utvecklarna på Samsung inte har hört att Windows kom ut med ett nytt operativsystem efter Vista och att 64 bitars är populärt. Eller så kräver de för mycket kunskap av sina kunder.
(Gnäll, gnäll, jag vet det, och att det inte för debatten vidare men kunde inte låta bli).

Saxat från faq på samsungs sida

Fråga: Jag har nyss köpt en ny Samsung-mobil och har Windows 7 på min dator. Jag kan inte hitta någon programvara på eran hemsida för just Windows 7. Hittar enbart till XP och Vista. Kan jag ta någon av dem?

Svar: Vi har i dagsläget ingen programvara för just Windows 7, men detta är vidarebefordrat till berörd avdelning och kommer att finnas att ladda ned från våran hemsida inom kort.

De har alltså hört talas om w7 men inte "hunnit" fixa det

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 27 July 2010 - 13:01.

Postad 27 July 2010 - 13:03

wrekost
  • wrekost
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Kies funkar ju långt ifrån bra på vista så det kan dom inte skylla på. :rolleyes:

Postad 27 July 2010 - 18:03

Unregisterede9a3a933
  • Unregisterede9a3a933
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej! Jag vill köpa denna telefonen. Sitter och funderar mellan tre's erbjudande på trepott 399 och lägga till surf på det och få telfonen på köpet, eller Halebops erbjudande med hallå surf plus. Kan nån som har nån av dessa berätta deras vanor och erfarenheter. Det jag vill veta är just hur prisvärt det är. Hur bra är täckningen och snabbheten på surfet etc. Den som har tre hur snabbt går pengarna åt om man ringer en del etc. Skulle även vilja veta hur det är med kundsupport, snabbhet med leverans etc.

Tacksam för snabbt svar. Har tänkt köpa den inom de närmaste dagarna.

Postad 27 July 2010 - 21:00

stanger
  • stanger
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Eftersom min Nokia 5800 gjort sitt är det dags för ny. Kollat runt en del nu och läst lite om olika mobiler, fastnade för Galaxyn. Verkar riktigt trevlig :rolleyes: Enda saken som jag kan störa mig på är att dem inte satt in blixt i telefonen. Går det egentligen ta bra bilder i sämre belysning utan blixt eller det är blixt som gäller då?

Eftersom de aldrig blir att man tar med sig sin vanliga kamera så är det ju en fördel att kunna använda mobilens.
Så ni som har haft mobilen ett tag, hur är det att fota inomhus om man nu inte sitter med alla lampor tända precis?

Postad 27 July 2010 - 21:55

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Rejäl nyhet: Froyo till SGS (android 2.2) kommer ut i en beta release imorgon 12:00 på Samsung-firmware :rolleyes:

Redigerat av NisseGurra, 27 July 2010 - 21:55.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.