Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC Desire *

3018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 April 2010 - 09:56

caracarn
  • caracarn
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Jag har fastnat! Jag lyckas inte hitta mina telefonkontakter från SIM kortet. Tittar i bruksanvisningen angående "Importera kontakter från SIM-kortet" Det står ex. "Tryck på STARTSIDA och sedan på > Personer." Jag hittar inte ens "personer" ;)

Hoppas på hjälp.

Löste problemet själv :D

Kan du säga hur du gjorde då jag famlar i blindo just nu.

Postad 21 April 2010 - 10:00

osmano
  • osmano
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Hur tar man bort det otroligt irriterande och höga ljudet när telefonen startar? =)

Prøv "Silent boot" fra market

Postad 21 April 2010 - 10:11

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Jag menar tillbehör. Såg en en prisvärd Billaddare hos NetOnNet tex, men denär slut och räknas komma in 15 maj.
Fråga: Laddar man batteriet när man är USB-ansluten ?

Kolla på Biltema. Köpte USB billaddare där för 49 :- plus en bra mobilhållare för 59:-.
Ja.

Redigerat av ffodil, 21 April 2010 - 10:12.

Postad 21 April 2010 - 10:20

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Kör en widget som heter SilentMode, funkar bra.

Tack så mycket ;)

Postad 21 April 2010 - 10:28

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Kolla på Biltema. Köpte USB billaddare där för 49 :- plus en bra mobilhållare för 59:-.
Ja.

Tack för den infon.
Men hur vet man att en billaddare från Biltema sänder ut rätt ström in i telefonen?
Eller kanske man inte behöver oroa sig över sånt...En billaddare är en billaddare..så att säga.

Hur som helst...billigt var det iaf. Kanske man även hittar på ett skydd till telefonen när man ändå är där

Postad 21 April 2010 - 10:37

Mackan777
  • Mackan777
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Kan du säga hur du gjorde då jag famlar i blindo just nu.

ang att få kontakter att visas kan det ju kanske lösas på samma sätt som de som har för mycket kontakter.

se https://www.minhembi...p;#entry2872990

/M

Postad 21 April 2010 - 10:37

pege_amp
  • pege_amp
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Någon som hittat någon lösning på att få in helgdagar i kalendern?
(eller någon annan kalender)

Postad 21 April 2010 - 10:40

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Tack för den infon.
Men hur vet man att en billaddare från Biltema sänder ut rätt ström in i telefonen?
Eller kanske man inte behöver oroa sig över sånt...En billaddare är en billaddare..så att säga.

Hur som helst...billigt var det iaf. Kanske man även hittar på ett skydd till telefonen när man ändå är där

Ja, en USB billaddare skall ge en standardström. Funkar bra till mina telefoner.
Här är mobilhållaren http://www.biltema.s...telefonhallare/

Finns en del skydd där också, såsom till IPhone t.ex. såg jag som hastigast. Kanske passar Desire också.
Tror att det snart dyker upp en massa original till Desiren, lite varstans också.

Postad 21 April 2010 - 10:59

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Ja, en USB billaddare skall ge en standardström. Funkar bra till mina telefoner.
Här är mobilhållaren http://www.biltema.s...telefonhallare/

Finns en del skydd där också, såsom till IPhone t.ex. såg jag som hastigast. Kanske passar Desire också.
Tror att det snart dyker upp en massa original till Desiren, lite varstans också.

Ja den där hållaren är ju billig iaf. Frågan är om man kan sätta telefonen i den i landscape mode också..alltså telefonen liggandes. Det kommer man ju behöva när man kör Navigation

Postad 21 April 2010 - 10:59

Unregistereded9fde8c
  • Unregistereded9fde8c
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Hur får man fram understreck när man skriver i kontakter ?

tryck på knappen 12# så får du fram det om du använder Skandinavist Tangetborg så trycker du ?123 sen ALT

har märkt att man får inga ordförslag T9 när man har Skandinavisk Tangenbord
är det når man kan ändra på?

sen undrar hur man får luren att visa namnet på kontakterna först och inte efternamnet
vill ändra alla samtidigt
vet hur man ändrar en i taget men hur kul är det

Postad 21 April 2010 - 11:04

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Borde väl funka via Google Calendar? Kolla här: http://pocketnow.com...ys-with-android

"But back on point, in the “Holidays” category you’ll find categories for your country and faith. Following the theme of this article, you’ll find calendars for both Christian Holidays and Jewish Holidays.

Simply select the calendar you want to add and click the corresponding Subscribe link. "

Kan inte prova själv än... men snart har jag min lur också ;)

Postad 21 April 2010 - 11:07

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Ahh, där hade vi den! Jag tackar och bockar ;)

Vilken av dem är bäst för att köra mot Gmail? Misstänker att det är Gmail-appen från Google själva. Använder HTC Mail POP3 för access mot Gmail?

Postad 21 April 2010 - 11:11

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

har märkt att man får inga ordförslag T9 när man har Skandinavisk Tangenbord
är det når man kan ändra på?

Inne på inställningarna för Scandinavian Keyboard kan du välja att ladda hem en svensk ordlista som du sedan aktiverar där. Då får du ordförslag.

Postad 21 April 2010 - 11:28

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Ja den där hållaren är ju billig iaf. Frågan är om man kan sätta telefonen i den i landscape mode också..alltså telefonen liggandes. Det kommer man ju behöva när man kör Navigation

Ja, du kan sätta i landscape och ställa in den presis som du vill, följer även med 2 olika längder på armen.

Tycker den är praktisk, smidig att sätta i/ta av telefonen, sitter stadigt och ingen risk att den ramlar av.

Redigerat av ffodil, 21 April 2010 - 11:29.

Postad 21 April 2010 - 12:04

zsh
  • zsh
  • Forumräv

• 822 inlägg
  • 0

Prøv "Silent boot" fra market

tusen tack ;)

Postad 21 April 2010 - 12:19

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Plötsligt fick jag ett problem när jag skall ta foto/video, får jag ett meddelande, går inte att spara på SD-kortet på grund av otillräckliga filrättigheter?
Har jag ändrat någon inställning? Någon som vet?

Löste det nu med en omstart. Märkligt, men nu funkar det som det ska igen.

Redigerat av ffodil, 21 April 2010 - 12:31.

Postad 21 April 2010 - 12:22

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Vad är det egentligen som tar sån plats på internminnet?
När jag fick min telefon out of the box så hade jag bara 130/512 ledigt.

Postad 21 April 2010 - 12:39

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Vad är det egentligen som tar sån plats på internminnet?
När jag fick min telefon out of the box så hade jag bara 130/512 ledigt.

Samma på min. Det är väl Sense, skulle jag tro. Läste någonstans att mer minne kommer att frigöras vid uppgradering. Vi får väl se hur det blir med det.

Det skall ju även gå att lägga in appar och sådant på minneskortet, har jag läst. Men hur har jag inte satt mig in i än.

Redigerat av ffodil, 21 April 2010 - 12:45.

Postad 21 April 2010 - 12:48

davvie
  • davvie
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Jag har haft telefonen en vecka nu och är nöjd med det mesta. Några funderingar dock.

Jag har inte fattat riktigt det dära heller! Ibland kommer jag in på IQ och ibland på Sweden3g o jag har ofta problem att komma in på 3g nätet. Väljer jag att bara köra 3g istället för GSM så har jag knappt täckning. Trots att jag ska ha det enligt deras hemsida i min stad. APN är som det står på alla sidor. Låg så från början!

Exakt detta problem upplever jag också. Jag har inte rört APN-inställningar utan där är allt som det var från början. Bor i centrala Uppsala så täckningen där ska det inte vara något problem med. Däremot är det främst på tåget jag åker daligen till Sthlm som jag har problem med detta, vilket är förståligt. Men att det ska ta så lång tid att hitta 3G nätet igen verkar väl skumt? Tar så lång tid att jag ofta själv går in i inställningarna och ändrar tillbaka istället för att vänta. Någon som har en aning?

Sen har jag problem med kontakterna som syns när man trycket på "Telefon" på förstasidan. Jag har ändrat i "Kontakter" så att endast dom som är inlagda i telefonen ska synas, vilket också är dom enda som synd när man är inne i "Kontakter". Men när man trycker på "Telefon" för att ringa ett samtal så är det fortfarande både SIM- och telefonkontakter som syns. Why? Skulle kunna tänkta mig att radera alla kontakter från SIM-kortet ifall det inte går att lösa på något annat sätt, men jag förstår inte ens hur man ska göra detta?

Slutligen så använder jag SR-widgeten. Någon som vet hur man ändrar vilken kanal som man vill ska vara standard? Jag väljer att lyssna på P4 Radiosporten, men så fort jag slutar lyssna så ställer den om till P1.

Hoppas på hjälp med detta!
Tack.

Postad 21 April 2010 - 13:01

KN
  • KN
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Tack för den infon.

Hur vet du att en billaddare från annat ställe än Biltema sänder ut rätt ström?

Postad 21 April 2010 - 13:08

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Är det en laddare med usbuttag så är det rätt. Usb ger 5V och max 500ma ut. Original-laddaren ger mer ström ut (1A) så laddningen går snabbare.

Postad 21 April 2010 - 13:09

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Det var en bra fråga ;)
Men jag gick i tankarna att om man har en original billaddare från HTC så borde man inte behöva oroa sig.
Men från Biltema, ÖB, Rusta eller nåt annat lågprisvaruhus så är man ju inte så säker vad man får

Postad 21 April 2010 - 13:12

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Nu har jag inte hängt med riktigt i just den här diskussionen men laddaren ska (borde?) väl ändå följa en viss standard och den borde vara 5V/500mA om jag inte är helt ute o cyklar (vilket iofs har hänt).
USB är ju en standard. Om någon tillverkare helt plötligt skulle börja skicka ut 10V istället så skulle ju varenda USB-grej man ansluter brinna upp.
Å andra sidan... man får ju det man betalat för och Biltema har billiga prylar. Kvalitén är det lite si och så med (min personliga uppfattning).

Redigerat av mmange, 21 April 2010 - 13:15.

Postad 21 April 2010 - 13:13

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Jag tänkte tanka ner Kreac calculator från Market, men den fanns inte. Såg att den finns som en .apk fil här..

Hur gör man med .apk filer?

Postad 21 April 2010 - 13:21

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Sen har jag problem med kontakterna som syns när man trycket på "Telefon" på förstasidan. Jag har ändrat i "Kontakter" så att endast dom som är inlagda i telefonen ska synas, vilket också är dom enda som synd när man är inne i "Kontakter". Men när man trycker på "Telefon" för att ringa ett samtal så är det fortfarande både SIM- och telefonkontakter som syns. Why? Skulle kunna tänkta mig att radera alla kontakter från SIM-kortet ifall det inte går att lösa på något annat sätt, men jag förstår inte ens hur man ska göra detta?

Har samma problem när jag skapar ett nytt sms, fast då visas ALLA kontakter, de på telefonen, SIM-kortet och från facebook. Eller så är det så att den visar upp alla nummer som finns, dvs. mobilnummer, hemnummer, mailadresser o.s.v. Så jag har varje kontakt typ 3-4 ggr. Smått irriterande. Hittar inga inställningar för det heller :/

Postad 21 April 2010 - 13:46

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

Nu har jag inte hängt med riktigt i just den här diskussionen men laddaren ska (borde?) väl ändå följa en viss standard och den borde vara 5V/500mA om jag inte är helt ute o cyklar (vilket iofs har hänt).
USB är ju en standard. Om någon tillverkare helt plötligt skulle börja skicka ut 10V istället så skulle ju varenda USB-grej man ansluter brinna upp.
Å andra sidan... man får ju det man betalat för och Biltema har billiga prylar. Kvalitén är det lite si och så med (min personliga uppfattning).

Det brukar vara 5V/1000mA(1A) på de flesta bil-laddare som har USB. Annars tar det evinnerlig tid att ladda. USB-kontakter på datorer osv brukar som du säger ge 5V/500mA däremot.
Kvaliteten är som du säger väldigt blandad... :-(

Postad 21 April 2010 - 13:58

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Det brukar vara 5V/1000mA(1A) på de flesta bil-laddare som har USB. Annars tar det evinnerlig tid att ladda. USB-kontakter på datorer osv brukar som du säger ge 5V/500mA däremot.
Kvaliteten är som du säger väldigt blandad... :-(

Ahh... självklart 1000mA. Satt och tänkte på USB-port i datorn som har 500mA ;)
Hur som helst så borde en USB-laddare oberoende av märke följa standarden.

Postad 21 April 2010 - 13:59

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Ni som redan har telefonen vilket minneskort har ni?

Det finns ju en uppsjö av olika micro SDHC kort.
Detta med skrivhastigheten hur stor betydelse har den för telefonen t.ex 2mb/sek, 4 mb/sek eller mer.
Hittade detta kort SanDisk SD Micro ultra 16GB 4 mb/sek är det überkurs att inköpa ett sådant eller räcker det med SanDisk microSDHC 16GB 2mb/sek?
Prisskillnaden är ju onekligen stor 633 kr mot 398 kr.

Fungerar det att ta ut minneskortet koppla till datorn o lägga in t.ex musik och hittar sedan telefonen den musiken.

Formaterar ni minneskortet i telefonen eller i datorn före användning?

Postad 21 April 2010 - 14:14

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

Ahh... självklart 1000mA. Satt och tänkte på USB-port i datorn som har 500mA ;)
Hur som helst så borde en USB-laddare oberoende av märke följa standarden.

Ja det har du rätt i. Eftersom det är USB-uttag på den så kan man ju förvänta sig att det inte kommer 7,5V eller 12V...

Postad 21 April 2010 - 14:15

osmano
  • osmano
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Samma på min. Det är väl Sense, skulle jag tro. Läste någonstans att mer minne kommer att frigöras vid uppgradering. Vi får väl se hur det blir med det.

Det skall ju även gå att lägga in appar och sådant på minneskortet, har jag läst. Men hur har jag inte satt mig in i än.

Det er Android som tar plass vil jeg tro....OS'et

Postad 21 April 2010 - 14:21

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Det er Android som tar plass vil jeg tro....OS'et

Så klart, tänkte mer på att det tar mer minne än t.ex. i Nexus, på grund av sense.

Postad 21 April 2010 - 14:35

caracarn
  • caracarn
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Har ställt in på manuell uppdatering på RSS-feeds på nyheter och mail bland annat.... nu är frågan bara: Hur uppdaterar jag dom manuellt? ;)

En liten sidofråga, kan man ladda ner kartor från t.ex googlemaps så man kan använda GPS utan att kartor måste laddas ner hela tiden - tänkte slippa betala massa pengar för onödig datatrafik.

Hade samma problem och enda lösningen jag hittade var att radera alla numren från SIM-kortet. Hittade inget smidigt sätt att göra detta men gjorde såhär:
Gick in på kontakter, Tryck menu, Visa, Klicka i SIM och klicka ur Telefon, sen går du tillbaka till kontakter, Tryck menu, Radera, Menu, Markera Allt.
Sen går du tillbaka till Visa-delen och väljer telefon där istället så ska det fungera bra.

Redigerat av caracarn, 21 April 2010 - 14:48.

Postad 21 April 2010 - 15:43

Unregisteredc9875fc5
  • Unregisteredc9875fc5
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Någon som känner till om det finns något bluetooth tangentbord eller så som går att koppla till telefonen? Hade några skolkamrater vid universitet som hade det till sina handdatorer vid föreläsningar. Kändes som en trevlig idé att ha till Desire. ;)

Postad 21 April 2010 - 16:04

Lugge
  • Lugge
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Jag läste precis denna recensionen och bläddrar man ner kan man se jämförelser på bildkvaliteten på telefonen gentemot Iphone och Xperia 10. Resultatet är la sådär då HTC Desire har betydligt sämre bildkvalitet! :-(

Stämmer detta eller kan man ställa in så att Desire får bättre bilder?

Redigerat av Lugge, 21 April 2010 - 16:06.

Postad 21 April 2010 - 16:18

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Ingen som testkört radiodelen i sin Desire en lite längre stund och kollar om radio-appen hänger sig och hur bra RDS-infon är? Har fortfarande inte vågat slå på min radio sen min hemska upplevelse igår...

EDIT: Läste på Swedroid att det är fler svenska Desire-ägare som råkat ut för samma sak; dålig mottagning och app-hängning. Hoppas detta ordnas via en fix ASAP...

Redigerat av MiWa, 21 April 2010 - 16:33.

Postad 21 April 2010 - 16:57

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Jag läste precis denna recensionen och bläddrar man ner kan man se jämförelser på bildkvaliteten på telefonen gentemot Iphone och Xperia 10. Resultatet är la sådär då HTC Desire har betydligt sämre bildkvalitet! :-(

Stämmer detta eller kan man ställa in så att Desire får bättre bilder?

Har fotat och filmat en hel del på Desiren, för att komma fram till rätta inställningar. När jag fotar med originalinsällning, tycker jag det blir lite dimmigt, matt, presis som det visas i resentionen. Det är därför det finns en massa inställnings möjligheter. Ställer jag upp kontrast ett steg och ljus ett steg kan jag tycka att det faktiskt blir ricktigt bra och lika bra som t.ex. X10. Såklart svårt att avgöra exakt om man inte har båda, men att jämföra med bilder på nätet.
En annan sak är att man måste vara noga med att se till att linsen är ren, det är väldigt lätt att sätta fingeravtryck där.
Att den är snabb och lättanvänd är ett stort plus på en mobil kamera, är den långsam är den oanvändbar.

Är iallafall ricktigt nöjd med kameran, jämfört med alla andra mobiler jag haft.
Ska man sen ta ricktiga foto är det kompaktkamera som gäller.

Redigerat av ffodil, 21 April 2010 - 16:59.

Postad 21 April 2010 - 16:58

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Ingen som vet vilken storlek på kontaktbilder (som visas när någon ringer) som passar bäst?

Jag har sökt massor efter en screenshot på kontaktlistan men det finns på i princip allt utom just den. Där hade det ju varit lätt att mäta antal pixlar. Det finns guider för hur man tar screenshots så orkar du kan du ju göra det.
http://www.knowyourc...htc_desire.html

Jag skulle vilja ha en länk på en av mina homescreens som satte på ljudlös/satte på ljud igen, så man inte behövde hålla inne "sätt på"-knappen för att välja det. Är det bara jag som är blind, eller finns det inget sånt?

Om du håller inne "volym minus" knappen så mätaren går ner i botten hamnar telefonen i ljudlöst läge. Fast det är kanske inte riktigt samma sak som "Tyst läge" och det kanske är ännu smidigare med en ikon ivf som helst.

Har ställt in på manuell uppdatering på RSS-feeds på nyheter och mail bland annat.... nu är frågan bara: Hur uppdaterar jag dom manuellt? :)

Starta Nyheter appen, tryck på Menu knappen och sedan Uppdatera.

Redigerat av nipe, 21 April 2010 - 17:06.

Postad 21 April 2010 - 17:13

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Om du syncar mot Google Calender så kan du gå in via datorn i din kalender, trycka på inställningar och där välja att prenumerera på olika tillägg. Det finns bland annat helgdagar som då lägger sig i kalendern automagiskt.

Vilken av dem är bäst för att köra mot Gmail? Misstänker att det är Gmail-appen från Google själva. Använder HTC Mail POP3 för access mot Gmail?

Jag kör med det medföljande HTC-programmet. Den har en sjysst widget som visar min inkorg, något sådant tror jag inte GMail-appen har.

Postad 21 April 2010 - 17:21

Scherpa
  • Scherpa
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är det ingen som störs ut av ganska hög värme telefonen producerar vid längre användning? Idag körde jag navigering med laddare i 20 minuter och batteri var stekhet, 44 grader. Även efter 10 minuter spel börjar det vara obehagligt.
Annars en toppen telefon med RDS :)

Postad 21 April 2010 - 18:12

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Jag har sökt massor efter en screenshot på kontaktlistan men det finns på i princip allt utom just den. Där hade det ju varit lätt att mäta antal pixlar. Det finns guider för hur man tar screenshots så orkar du kan du ju göra det.
http://www.knowyourc...htc_desire.html

Okej, tack. Om du eller någon annan hittar info om storleken på kontaktbilderna får ni väldigt gärna posta här.

En annan fråga. Om man ställer in "Synkronisera Gmail" (Inställningar > Konton och synkroniseringar) synkroniserar den konstant då liknande push-mail?
Kan man inte på något sätt ange att Gmail ska synkas tex var 4:e timma som man kan med Exchange-mailen?

Postad 21 April 2010 - 18:34

moeboid
  • moeboid
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Angående RDS radio så verkar den ha det iallafall (men får bara in info på P3 och Radio Stockholm).

Sen vi som har mac och vill dra nytta av USB eller Bluetooth tethering, så hitta jag nyss ett program som heter PdaNet på Market. Otroligt skönt när man är i stugan i sommar.

Annars efter 1½ vecka så är jag nöjd med luren, förutom musikspelaren i den. Där slår iPhonen den i hästlängder.

Sen undrar jag om det är någon som vet hur jag kan ladda hem podradio avsnitt via telefonen, jag vill inte behöva streama hela avsnittet, utan tänkte om det fanns något sätt att få över den på minnes kortet utan att koppla den via dator då förstås?

/K

Postad 21 April 2010 - 18:35

fest
  • fest
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Ja.

Dum fräga kanske, men får inte upp någon info om att billaddaren är micro usb,som telefonen
väl har?

Postad 21 April 2010 - 18:43

KN
  • KN
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Dum fräga kanske, men får inte upp någon info om att billaddaren är micro usb,som telefonen
väl har?

Billaddaren är standard USB så du måste ha original laddkabel som du fick med telefonen. Annars kan du köpa en till på tex kjell.com att ha i bilen.

Postad 21 April 2010 - 18:44

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

väl har?

I Usb bllladdaren är vanlig USB, som du har till din vanliga nätladdare. Du får alltså använda den kabeln, USB till micro USB. El köpa en extra kabel, kostar inte mycket.

Kom visst lite efter med svaret, men bättre med två svar än inget alls.

Redigerat av ffodil, 21 April 2010 - 18:47.

Postad 21 April 2010 - 18:49

fest
  • fest
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Billaddaren är standard USB så du måste ha original laddkabel som du fick med telefonen. Annars kan du köpa en till på tex kjell.com att ha i bilen.

Ok, tack för snabbt svar

Postad 21 April 2010 - 18:56

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Har försökt leta i lite olika trådar om detta..

Men om jag kör en fast mobilsurf utan strypning eller några begränsningar..
kan jag då få RSS-feeds med nyheter o sånt direkt på "hemmaskärmen" som typ en "väder-widget" eller liknande?

Postad 21 April 2010 - 19:10

Ottenbaum
  • Ottenbaum
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag är lite novis på det hela, men tänkte höra om jag, med min nya Desire, kan använda den som 'modem' och surfa via med min bärbara dator? Och då menar jag att använda mitt surfpaket från tele2.

Postad 21 April 2010 - 19:11

fest
  • fest
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Denna laddare klarar man sig långt på,de e ju bara o klippa av dom
du inte behöver :)

http://www.mrgizmo.s.....,-LG-mf..html

Postad 21 April 2010 - 19:15

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Jag är lite novis på det hela, men tänkte höra om jag, med min nya Desire, kan använda den som 'modem' och surfa via med min bärbara dator? Och då menar jag att använda mitt surfpaket från tele2.

Yepp den har inbyggd USB-teether.. så du kopplar in med USB-sladd till laptopen bara!

Postad 21 April 2010 - 19:20

Unregisteredf5f0e70b
  • Unregisteredf5f0e70b
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Ni som redan har telefonen vilket minneskort har ni?

Det finns ju en uppsjö av olika micro SDHC kort.
Detta med skrivhastigheten hur stor betydelse har den för telefonen t.ex 2mb/sek, 4 mb/sek eller mer.
Hittade detta kort SanDisk SD Micro ultra 16GB 4 mb/sek är det überkurs att inköpa ett sådant eller räcker det med SanDisk microSDHC 16GB 2mb/sek?
Prisskillnaden är ju onekligen stor 633 kr mot 398 kr.
Fungerar det att ta ut minneskortet koppla till datorn o lägga in t.ex musik och hittar sedan telefonen den musiken.
Formaterar ni minneskortet i telefonen eller i datorn före användning?

Idag bytte jag original 4GB mot en TRANSCEND MICROSDHC CLASS 6 16GB. Kanske är det överkurs men ju snabbare desto bättre när man kopierar in filmer m.m. :) Tänkte om man sen rootar luren och slänger appar där kan det vara bra med ett snabbt kort. Jag har ingen aning om hur snabbt kort systemet i luren kan hantera, men, men...

Jag kopierade det jag hade på originalkortet och slängde in de filerna och den katalogstrukturen på det nya minneskortet med en minneskortläsare. Efter omstart funkade det direkt. Man måste ju ta ut batteriet när man tar ut minneskortet....

http://www.dustin.se...5010400499.aspx? valde jag men det finns säkert billigare.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.