Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 October 2010 - 13:06

jullan27
  • jullan27
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Har en snabb fråga till er som redan fått er N8. I musikspelaren, är equalisern fullt ut inställningsbar? Alltså inte bara att det finns olika kurvor att välja på utan att du kan modifiera dessa efter eget tycke och smak?

Tack på förhand!

Det går att ställa in olika musiktyper, tex rock, jazz mm. Sen går det att ställa i balans, loudness och stereobreddning.
Om du köper telefonen, så bör du ha annat headset än det som medföljer för det är inte bra ljud i det tycker jag iaf.

Postad 05 October 2010 - 13:10

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Antar det är de avbeställda ordrarna..

Jag skickade ett mail till supporten och beklagade mig över min avbeställda order.. De beklagade detta och som plåster på såren fick jag gärna delta i en kundundersökning .. WTF !!!!!

Snacka om idioter !!

/Förbannad som ¤%#"¤&%#"&%

De kanske vill veta hur många kunder som har fått strul.
Gå med i undersökningen och ge dem riktig kritik.

Postad 05 October 2010 - 13:19

Chercherlavague
  • Chercherlavague
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

De kanske vill veta hur många kunder som har fått strul.
Gå med i undersökningen och ge dem riktig kritik.

Gör ett inlägg på Fairshopping och beskriv ditt missnöje, men på ett lugnt och sakligt sätt.
Då brukar det ta skruv! Ofta har företagen en kundansvarig som går in och svarar på inläggen.
Lycka till!

Postad 05 October 2010 - 13:35

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Hur går det att surfa med N8:an? Ska ju komma en ny läsare, men fungerar den nuvarande någorlunda?

Postad 05 October 2010 - 13:52

Sunderbyggarn
  • Sunderbyggarn
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Nu är min orangea lur "Pågående"!! Äntligen... Hoppas det inte blir förseningar på den långa vägen till Norrbotten bara...

Ett programtips:
Sports Tracker: http://store.ovi.com...ortsTra-g0-na-1
Har använt Endomondo Sport Tracker på min Windows-lur och det funkar bra. Men Sports Tracker visar träningen på ett bättre sätt (i Flash).

Redigerat av Sunderbyggarn, 05 October 2010 - 13:53.

Postad 05 October 2010 - 13:57

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Var och klämde på den idag i butik. Kunde inte hålla mig, köpte en :) Sitter på laddning nu, sen ska den testas. Den var iaf lättare än min N86.

Postad 05 October 2010 - 14:12

smirrenoff
  • smirrenoff
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Var och klämde på den idag i butik. Kunde inte hålla mig, köpte en :) Sitter på laddning nu, sen ska den testas. Den var iaf lättare än min N86.

Vilken butik var du i som hade den på lager?

Postad 05 October 2010 - 14:16

Unregistered672fd729
  • Unregistered672fd729
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tjoho! "Din beställning är klar att skickas" fick jag just på mailen. Orange lur beställd 31/8. Hoppas nu bara att jag får ett UPS-trackingnr snart :)

Postad 05 October 2010 - 14:27

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Kolla bara, min var fulladad när den kom!

Någon som vet en bra timer (matlagning) som funkar bra?

Postad 05 October 2010 - 14:32

Chercherlavague
  • Chercherlavague
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Tjoho! "Din beställning är klar att skickas" fick jag just på mailen. Orange lur beställd 31/8. Hoppas nu bara att jag får ett UPS-trackingnr snart :)

Ok, samma här "klar för leverans". Beställd den 30/8. Orange.

Postad 05 October 2010 - 14:33

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Hur känns den? Första intryck?

Postad 05 October 2010 - 14:37

Unregistered5a4b966b
  • Unregistered5a4b966b
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Telia har dem i lager ...

Postad 05 October 2010 - 14:38

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

En teliabutik i gävle

Min var nästan fullladdad, nu är den full :)

Postad 05 October 2010 - 14:39

freppo
  • freppo
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Det går att ställa in olika musiktyper, tex rock, jazz mm. Sen går det att ställa i balans, loudness och stereobreddning.
Om du köper telefonen, så bör du ha annat headset än det som medföljer för det är inte bra ljud i det tycker jag iaf.

Ok, tack för svaret.. Tycker att detta är en försämring mot de modeller där du själv kan ställa in kurvan med "skjutreglage". För mig är det en av de viktigaste sakerna vid mobilköp. Utan en musikspelare med equaliser faller ju hela musikspelariden, som med Androidtelefonerna som inte har någon vettig musikspelare...

Jaja, nu blev valen lite svårare..

Redigerat av freppo, 05 October 2010 - 14:39.

Postad 05 October 2010 - 14:42

vongen
  • vongen
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Ok, tack för svaret.. Tycker att detta är en försämring mot de modeller där du själv kan ställa in kurvan med "skjutreglage". För mig är det en av de viktigaste sakerna vid mobilköp. Utan en musikspelare med equaliser faller ju hela musikspelariden, som med Androidtelefonerna som inte har någon vettig musikspelare...

Jaja, nu blev valen lite svårare..

Tidigare har det ju gått att ändra dessa eq:n och lägga till egna ?? Ta en titt igen .. Låter inte som det är en feature man bara tar bort.

Postad 05 October 2010 - 14:55

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Drar nu in till Haninge (Telia) och hämtar min nya fina gröna N8 :)

Får hoppas den är bra.

Postad 05 October 2010 - 15:09

Ritsch
  • Ritsch
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Genomgång av N8 från Mobile Tech Review. Några smärre klagomål men verkar i stort positiv

Mobile Tech Review - N8

Postad 05 October 2010 - 15:22

harmony556
  • harmony556
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
till er som har redan fått era telefoner.. har några frågor jag undrar om ni kan svara på =)

hur är den på spela upp filmer??
t.ex.1080p/720p mkv filer?
avi film med xvid codec?

hur är videoinspelningen när man spelar upp filmen på en tv?

ingår något office program för word/excel? och något pdf program?

Postad 05 October 2010 - 15:56

jullan27
  • jullan27
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Hej!
Det får man inte, de ringer på och är du hemma får du paketet direkt, annars lämnar de en lapp i brevlådan.

Postad 05 October 2010 - 16:18

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0
All About Symbians recension del 2
Kameran och videotagning

"In summary

As ever, the story with Nokia's smartphones is one of superb hardware rather let down by quirky and unfinished software.

If you have even a little technical knowledge, have Pixelpipe installed and are competent at transferring photos between phone and PC/Mac, then the N8's camera and its output will utterly delight you - it's the best media creation device, across all conditions and events, that I've ever used - bar none.

But I can't help but feel that less savvy users will feel an equal amount of puzzlement and disappointment when trying to both battle Camera's interface and also do meaningful things with their new snaps and video clips."

http://www.allabouts...era_and_cam.php

Postad 05 October 2010 - 16:23

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0
Batteriet, är det är inte löstagbart eller?

Postad 05 October 2010 - 16:48

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Jo, men du måste skruva upp luckan på telefonen.
Det är åtminstone vad som sägs eller står på internet. Eftersom jag inte testat telefonen själv kan jag inte ge ett empiriskt svar.

Postad 05 October 2010 - 17:00

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Det står förklarat i Nokias servicemanual hur man gör, det verkar inte vara några problem att byta den dagen det behövs.

http://thenokiablog....eplace-battery/

Postad 05 October 2010 - 17:30

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
Lekt litegrann och är mest nöjd. Som alla andra så är väl webbläsaren en besvikelse. Skriver detta på opera mobile. Har ett problem med hörlursutgången, om jag trycker ner pluggen helt i 3,5 mm-utgången får jag störningar och lågt ljud. Måste dra ur de nån mm för full kontakt.Har bara testat med originalsnäckorna. Kanske något glapp? En annan besvikelse är att fm-sändaren verkar koppla ur när man går online...
Annars är jag mycket nöjd, inget lagg när man håller ner antalet aktiva program. Ska nu ladda ner lite apps och gå igenom allt lite grundligare...

Postad 05 October 2010 - 17:40

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Lekt litegrann och är mest nöjd. Som alla andra så är väl webbläsaren en besvikelse. Skriver detta på opera mobile. Har ett problem med hörlursutgången, om jag trycker ner pluggen helt i 3,5 mm-utgången får jag störningar och lågt ljud. Måste dra ur de nån mm för full kontakt.Har bara testat med originalsnäckorna. Kanske något glapp? En annan besvikelse är att fm-sändaren verkar koppla ur när man går online...
Annars är jag mycket nöjd, inget lagg när man håller ner antalet aktiva program. Ska nu ladda ner lite apps och gå igenom allt lite grundligare...

Hehe du kan inte jämföra s^1 o s^3 är grymt sugen på n8 då sgs var en besvikelse:)

Postad 05 October 2010 - 17:47

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

ingår något office program för word/excel? och något pdf program?

Japp, gamla vanliga quickoffice och adobe reader le

Postad 05 October 2010 - 18:28

Matsedal
  • Matsedal
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Beställde min från telia igår, synd att man inte kan kolla orderstatus. Men det står leveranstid 8 arbetsdagar :) Lite långsamt.

Jag vill ha den nu! ;U Hoppas den inte är allt för seg, men den borde ju vara bättre än min gamla 5310.

Postad 05 October 2010 - 18:31

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Någon som kan hjälpa mig med att komma igång med GPSen. Måste man ladda ner kartor innan man startar?

Postad 05 October 2010 - 19:00

Zetor
  • Zetor
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

En annan besvikelse är att fm-sändaren verkar koppla ur när man går online...

FM-sändaren fungerar bra åtminståne när Spotify är online. Hade idag i bilen Spotify att streama musik, och via FM-sändaren vidare till bilradion. Fungerade perfekt!

Postad 05 October 2010 - 19:07

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Någon som kan hjälpa mig med att komma igång med GPSen. Måste man ladda ner kartor innan man startar?

Nej, du behöver inte förladda kartor för att det ska funka men det är väl att rekommendera ändå, speciellt om du inte har fri data kopplad till abonnemanget.

Tanka även hem Ovi Maps 3.06 på en gång för att få pinch zoom.
http://betalabs.noki...ps/ovi-maps-306

Redigerat av Kemi, 05 October 2010 - 19:08.

Postad 05 October 2010 - 19:10

Matsedal
  • Matsedal
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Verkar som om ingen sitter med samma problem, allt verkar vara olika från enhet till enhet. Som om de flesta fått måndags ex eller liknande. :)

Postad 05 October 2010 - 19:29

Matsedal
  • Matsedal
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Okej var ju ett tag sedan jag beställde en telefon, men har jag fattat fel nu? Om jag beställde den från telia "Utan abonnemang" är den då låst hos telia?

Postad 05 October 2010 - 19:40

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

All About Symbians recension del 2
Kameran och videotagning

"In summary

As ever, the story with Nokia's smartphones is one of superb hardware rather let down by quirky and unfinished software.

If you have even a little technical knowledge, have Pixelpipe installed and are competent at transferring photos between phone and PC/Mac, then the N8's camera and its output will utterly delight you - it's the best media creation device, across all conditions and events, that I've ever used - bar none.

But I can't help but feel that less savvy users will feel an equal amount of puzzlement and disappointment when trying to both battle Camera's interface and also do meaningful things with their new snaps and video clips."

http://www.allabouts...era_and_cam.php

håller med till 100%, Nokia har missat att ha en intuitiv möjlighet att dela bilder direkt till sociala nätverk men här finns ju pixelpipe som räddar biffen. Detta program skulle Nokia köpa upp i morrn och integrera i nästa firmware. Skulle spara en del kritik!

Postad 05 October 2010 - 19:50

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Jag får inget ljud ur radion. Jag har headsettet i. Någon som har en aning vad jag gör för fel?
Ljudet är "burkigt" när jag lyssnar på musikspelaren. Någon som har tips där också?

Du måste trycka ner kontakten ända i botten, det är nästan så man måste trycka så hårt så man tror att man ska ha sönder nåt :) Det ska klicka till. Jag hade inte gjort det, därav mitt tidigare inlägg då jag trodde kontakten var glapp.

Postad 05 October 2010 - 19:53

vicster
  • vicster
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Okej var ju ett tag sedan jag beställde en telefon, men har jag fattat fel nu? Om jag beställde den från telia "Utan abonnemang" är den då låst hos telia?

Ja, även om du köpt den utan abbonemang eller kontantkort så är den låst till Telia.

Postad 05 October 2010 - 19:56

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Du måste trycka ner kontakten ända i botten, det är nästan så man måste trycka så hårt så man tror att man ska ha sönder nåt :) Det ska klicka till. Jag hade inte gjort det, därav mitt tidigare inlägg då jag trodde kontakten var glapp.

Jag upptäckte precis samma sak! :P
Jag är barnsligt förtjust i denna telefon.
spelen funkar hur bra som helst och barnen har spelat Angry birds mer än 1 gång.....jag också för den delen.

Postad 05 October 2010 - 19:56

Matsedal
  • Matsedal
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Ja, även om du köpt den utan abbonemang eller kontantkort så är den låst till Telia.

Jo men najs, man läser runt lite och det står att om en telefon är operatörslåst så står det när man beställer den på telias hemsida. Men det stod ju inget :/ Telia kan vara jävliga ibland.

Postad 05 October 2010 - 20:00

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Skulle det inte komma med något spel? Jag hittar inget spel alls.

Sök efter programuppdateringar i Ovi Suite, då får du spelet Galaxy on fire

Postad 05 October 2010 - 20:05

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Jag var förbi Teliabutiken i Kista Centrum för att kolla om dom hade fått in den. Tydligen inte ännu, men dom hade 2st dummies med påklistrad skärmbild. Fick iallafall känna hur tung och stor den var. Alla yttre mått och vikt verkar vara autentiska. Men programvaran får jag vänta med att testa tills jag får tag i ett levande exemplar.

Dock väldigt posetivt första intryck.

Postad 05 October 2010 - 20:17

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
För er som inte har lagt vantarna på en än så finns här en 27 minuter lång "hands-on", med (rättfärdigad) ros och ris av en som kan symbiantelefoner:
http://www.youtube.c...player_embedded

Första moddningarna dyker upp!
Filma i 30 fps och mindre komprimering av bilder (få bilder på 11 MB istället för 2):
http://thehandheldbl...ge-compression/

Postad 05 October 2010 - 21:00

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

För er som inte har lagt vantarna på en än så finns här en 27 minuter lång "hands-on", med (rättfärdigad) ros och ris av en som kan symbiantelefoner:
http://www.youtube.c...player_embedded

Första moddningarna dyker upp!
Filma i 30 fps och mindre komprimering av bilder (få bilder på 11 MB istället för 2):
http://thehandheldbl...ge-compression/

Hoppas att det kommer en slowmotion mod.

Postad 05 October 2010 - 21:15

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
Halloj,e hur nöjd med den som helst,lie lagg ibland när man skriver in text,fina bilder och spelen flyter på ..MEN..någonsom lyckats få in kartor i den med ovi map..jag lyckas bara inte..hur jag än gör står det "anslutningstidsgränsen har överskridits".."försök igen""..verkar vara ett server fel eller??..annars grymt nöjd med den..något tips hur man gör??..prövat olika versioner av ovi med allt ifrån att programmet krashar till att inget händer..

Postad 05 October 2010 - 21:17

Corran Horn
  • Corran Horn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
En liten fråga till er som har fått era N8:or. Kommer ni att använda er av någon form av skärmskydd eller tror ni att skärglaset är tillräckligt hållbart för att stå emot repor av sig själv?

En annan fråga fråga som jag oxå har funderat över. Finns det suveräna podcastprogrammet kvar på N8:an eller har det fått stryka på foten? Om det har fått göra det har ni hittat någon ersättare för det på Ovistore eller någon annan stans?

Redigerat av Corran Horn, 05 October 2010 - 21:45.

Postad 05 October 2010 - 21:19

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Testat usb hoasten lite, men det verkar som den endast stödjer fat32 minnen. Den glada nyheten är att den spelade upp xvid galant från stickan :) Någon som vet art man ställer in prion på nätverk dvs att den ska köra på wifi automatiskt när jag är hemma. På n86 hade jag mitt wifi som prio 1 sen telia som prio 2 ? Inte orkat öppna manualen än :P

Postad 05 October 2010 - 21:20

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
Försökte testa ovi maps 3.06 beta men den vägrar ta hem några kartor genom ovi suite. Annars så ser det ut som en rejäl ansiktslyftning, men jag vill ju kunna ladda hem kartorna off-line...

Postad 05 October 2010 - 21:24

Matsedal
  • Matsedal
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Halloj,e hur nöjd med den som helst,lie lagg ibland när man skriver in text,fina bilder och spelen flyter på ..MEN..någonsom lyckats få in kartor i den med ovi map..jag lyckas bara inte..hur jag än gör står det "anslutningstidsgränsen har överskridits".."försök igen""..verkar vara ett server fel eller??..annars grymt nöjd med den..något tips hur man gör??..prövat olika versioner av ovi med allt ifrån att programmet krashar till att inget händer..

Verkar som att varenda jävel som fått telefon försöker testa gps och servern blivit överbelastad :)
(men är inte säker :P )

Postad 05 October 2010 - 21:32

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Försökte testa ovi maps 3.06 beta men den vägrar ta hem några kartor genom ovi suite. Annars så ser det ut som en rejäl ansiktslyftning, men jag vill ju kunna ladda hem kartorna off-line...

Har inte fått min N8 ännu men på 5800 med 3.06 så funkade det att förinstallera kartor via Ovi Suite utan problem. Däremot fanns det ganska detaljerade instruktioner hur man skulle gå till väga för att undvika problem pga nya kartformatet. Har du följt dem exakt?

Absolut senaste Ovi suite, starta Ovi maps och ladda hem några bytes av den nya kartan, etc...
http://betalabs.noki...nd_installation

Postad 05 October 2010 - 21:48

Gustav E
  • Gustav E
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Ni som har fått era. Hade ni olkia bakgrundsbilder inlagda på de olika startskärmarna? Efter att jag gjort "Fabriksåterställning med radering" så var den "mer naken" än när jag packade upp den :). Och som tidigare nämnts så ökade minnet med ca en GB och så funkar den, vad jag märkt såhär långt, felfritt. Ingen annan som fått göra fabriksåterställning för att få den att funka som den ska?

Redigerat av Gustav E, 05 October 2010 - 21:50.

Postad 05 October 2010 - 21:58

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Har inte fått min N8 ännu men på 5800 med 3.06 så funkade det att förinstallera kartor via Ovi Suite utan problem. Däremot fanns det ganska detaljerade instruktioner hur man skulle gå till väga för att undvika problem pga nya kartformatet. Har du följt dem exakt?

Absolut senaste Ovi suite, starta Ovi maps och ladda hem några bytes av den nya kartan, etc...
http://betalabs.noki...nd_installation

Jepp, jag har följt den till punkt och pricka. Tänkte börja om från början men jag vet inte hur jag ska avinstallera 3.06. Instruktionen säger att man ska avinstallera via programhanteraren men ovi maps finns inte där! Verkar som att de tagit bort den från programhanteraren i S3!
.

Postad 05 October 2010 - 22:17

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Jepp, jag har följt den till punkt och pricka. Tänkte börja om från början men jag vet inte hur jag ska avinstallera 3.06. Instruktionen säger att man ska avinstallera via programhanteraren men ovi maps finns inte där! Verkar som att de tagit bort den från programhanteraren i S3!
.

Kolla efter Nokia Maps. De verkar använda det gamla namnet i programhanteraren(iaf på 5800).

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.