Tar runt 57% nu och 3x8 reps.
Har aldrig testat maxa, men kanske 70% av kroppsvikten då.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 01 March 2011 - 08:49
Dröjer nog något år tills jag tar dubbla kroppsvikten
Tar runt 57% nu och 3x8 reps. Har aldrig testat maxa, men kanske 70% av kroppsvikten då. Postad 01 March 2011 - 09:04
Det är inte dåligt, du har väl precis börjat gymma också? Din formkurva pekar ju spikrakt uppåt till skillnad från oss som kört lite längre Postad 01 March 2011 - 09:56
Nja, började veckan innan skolan började. Så jag har väl hållt på 7-8 månader med mindre avbrott.
Postad 01 March 2011 - 10:23
Jag väger in på ca 100-105kg fördelat på 200cm. Jag har inte maxat i bänk sedan jag började gymma för 1,5 år sedan, då va det 75kg som gälde i bänk och 16-18kg hantlar som hälde i hantelpress. Men det har hänt mycket sedan dess och nu är det 3x8 på 80kg som gäller eller 3x8 på 33kg hantlar i hantelpress.
Visst "bättre" resultat "snabbare" hade kanske gått att få till, men jag har hela tiden haft som målsättning att detta är något roligt och jag har gjort det i en takt som passar mig. Resultatet är roligt men resan är det bästa Och jag har inte brottom till något så Det har ju gett resultatet hittils att jag tappat 18cm i midjemått jag e jätte stolt över mig själv för att jag lyckats hålla tränignen och faktiskt ökat den, i början var det 1-2 veckan som gälde för att nu ligga ganska stadigt på 4gånger/ vecka sedan innan Jul, så det har hänt mycket senaste 3 månaderna ! Det är kul att träna, jag ser det mer som en hobby och ser verkligen fram mot vartenda träningspass, det är inte med den minsta negativitet jag drar mig iväg till gymmet ytan det ska bli kul, det vet jag Jag rekommenderar er alla som någongång tänkt börja träna, att ta tag i saken och ge det lite tid, det är mycket tillfredställande och har man någon kamrat att träna med också så är det något som jag föredrar framför att sitta hemma och pilla sig i naveln framför TV'n. (det har man tid till ändå... Målet som det ser ut just nu är att jag ska bli av med dom resterande "död procenten" (lite på magen finns det kvar att ta av + "handtagen"...) och samtidigt lägga på mig så att jag väger ca 110kg, alltså rör det sig nog om ca 14kg i ökad muskelmassa i alla fall och det borde inte vara några problem, dom kommer att vara där så småningom Mer vill jag inte väga, 110kg på mig som är 200cm kommer att se vältränat och "fit" ut, mer än då så kommer jag bara att börja bli så jäkla stor så det vill jag inte... målet har alltid varit att bli mer vältränad och inte nödvändigtvis bara så stark som möjligt, av just den orsaken... Redigerat av nejjagärintetillbaka, 01 March 2011 - 10:25. Postad 01 March 2011 - 10:35
Kul med en fullvuxen herre! Jag ligger själv på 193 cm så du "dwarfar" mig även om jag ytterst sällan känner mig liten . 14 kg ren muskelmassa är fruktansvärt mycket, men det vet du eller? Det kommer ta många år att bygga. Och med din ram tror jag inte mer än 110 blir för jäkla stort, absolut inte. Jag ligger på 110 nu när jag är två veckor in i deffen och det ser inte vansinnigt stort ut i mina ögon iaf. Jag skulle väga 120 kg om jag bara kunde hålla formen samtidigt, inget snack om den saken! 120 pannor på 2 meter, då börjar det bli riktigt majestätiskt. Postad 01 March 2011 - 11:06 Är det så himla mycket? Det är ju inte ALA-95 vi pratar om här Postad 01 March 2011 - 11:10
haha, jo 14kg muskelmassa e mycket, men som sagt så har jag inte brottom så massan e där när den e där helt enkelt...
jag vägde >115kg för 2år sedan, när jag börja träna så hade jag redan gått ner till närmare 110kg, nu väger jag 105kg typ... hur mycket muskelmassa kan man ha byggt på dessa 1,5 åren tro ?! (ca 18cm i skillnad runt midjan) Det rör sig ju om ca 5kg lättare men samtidigt bra mycket starkade = med muskler också, både exprosivitet och i uthållighet så är det en enorm skillnad. Det borde vara en del massa som jag har omvandlat på denna tid. Jo, klart jag skulle kunna lägga på mig mer, men jag vet ej... känner inte det som det ser ut nu i alla fall... Tycker det är ganska skönt att var så "lätt", man e som en fjäder... Postad 01 March 2011 - 12:24
Hehe, kanske inte nejjagärintetillbaka Lätt som en fjäder ja! Postad 01 March 2011 - 14:14
Jag tror det kommer att ta ca 1,5 år för mig att uppnå mitt mål, men det är vad jag tror bara, kan bli något helt annat
Det enda som är säker är att det kommer att bli jättebra ! Edit: ja 100kg på 200cm e ju inte direkt mycket... Blir ofta kallad för flaggstång och liknande... xD men jag vet inte... samtidigt har jag en ganska bred ryggtavla. Om jag började lägga på mig ordentlogt så går det fort så blir jag stor. Jag är ju förhållandevis stor redan nu, jag ser ju inte direkt "spinkig" ut i alla fall utan med "ganske vältränd". Så det e jag lite fundersam på.... Jag själv får inte rikigt ihopp vikten med hur jag sedan ser ut. jag tycker jag borde väga mer... måste se till att väga mig på en riktigt bra våg här framöver så att jag kan vara säker på att vikten blir rätt. Redigerat av nejjagärintetillbaka, 01 March 2011 - 14:25. Postad 01 March 2011 - 14:29
Själv blir jag starkare och starkare men växer inte. Tränar på 3x8 på 110kg i bänk nu och tycker ändå jag är liten =(
Postad 01 March 2011 - 15:00
Bänk blir man inte speciellt stor av, inte blir jag det i alla fall. Kör lite breda hantel-flies, pec-deck och sånt. Sen snebänk åt båda håll är bra
Postad 01 March 2011 - 15:11 Nu har jag inte sett dig bänka men bänkpress är en teknikövning, försök isolera pectoralis mer så kommer dom växa, kanske öka reppen lite. Postad 01 March 2011 - 15:15
Jag får inte någon volym, lite kanske
Postad 01 March 2011 - 15:17
Jag kör lutande också. Har gjort det hela tiden. (incline)
Hur menar du med isolera? Jag kör så brett grepp som går och kör sakta ner,. Tycker jag kör den rätt. Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 01 March 2011 - 15:19. Postad 01 March 2011 - 15:21
Exempelvis ha axlarna mer ner mot bänken och inte trycka upp dom när du pressar Postad 01 March 2011 - 15:25 Du använder minimalt med kroppens bryggning och axlar. Ser till att du har full ROM (range of moment) i varje rep. Postad 01 March 2011 - 15:51
He, vad gäller bänk är väl att bänka sin egen vikt ett rätt bra mål att sikta på för de flesta som inte är riktigt grymt tränade, känns lagom hälsosamt. Kanske 2.5 ggr sin egen vikt på benpress (släde i 45graders vinkel) eller möjligen squats med skivstång och 1-1.5 ggr sin egen vikt. Tror det borde vara nåbart för de flesta som tränar någorlunda iaf. Sedan att bara orka göra 12-16 pull ups / chin ups.
Nej, det värsta är fan att hålla kost och sömn på bra nivåer. Det är det som jag själv finner vara den svåraste biten iaf. Postad 01 March 2011 - 16:03 Jag tycker tvärt om, inga problem med varken kost eller sömn, tänker inte ens på sånt men träningen, årka hålla igång motivationen och ge järnet på gymmet är en annan femma. Postad 01 March 2011 - 16:08
ett typiskt bröst pass.
uppvärmning 18kg och 26kg hantlar + axlar 3x8 hantelpress 33kg 3x8 bänk 80-85kg 3x8 snedbänk hantlar 31kg 3x12 hantelflyes 16kg hantlar Är detta helt "fucked upp" eller är det någorlunda vettigt komponerat.. ?! Redigerat av nejjagärintetillbaka, 01 March 2011 - 16:13. Postad 01 March 2011 - 16:14
Mitt bröstpass ser ut som följande:
Uppvärmning 2x20 15kg långsamma reps där jag ser till att stretcha muskeln och så. Sedan 3x8 37.5kg Lutande bänkpress så tar jag bort vikterna och kör med skivstången 15kg och ser till att sträcka bra. Senast körde jag faktiskt 30kg och 3x8 på lutande bänk, liten ökning där. Sedan kör jag hantelpress, 12.5kg och 3x10. Lutande hantelpress så körde jag senaste passet 10kg och 3x8 (eller var det 3x10?). Sedan kör jag någon slags pec-dec maskin, men inte att man har armbågarna som tar i utan det är handtag typ, kanske räknas som flies... Körde 25 på den maskinen igår, testade ett set på 30kg men orkade bara 6 reps. Dessutom var det i slutet av passet... Postad 01 March 2011 - 16:21
De 8 repsen, är det alltid 8 eller kör du tills du inte orkar? Ser bra ut det där, du kan köra varannat pass med hantlar och sedan stång, lägga in lite cable istället Postad 01 March 2011 - 16:24 Normalt brukar stången väga 20kg, är du säker på att din väger 15? Jag tycker flyes är överflödiga om man inte är klen/trött i triceps. Postad 01 March 2011 - 16:26
Damernas stång väger 15 Postad 01 March 2011 - 16:45
Skriver på en Ifån4 på en skakig buss så det blir lite som det blir
Det är dimmensionerat så att jag inte orkar så mycket mer efter detta passet inte på samma vikt i alla fall... kör jag 3x33kg och sedan går ner till 26 så kan jag köra 3x8 till osv... men då kommer jag sedan att ha lite svårare på bänken och övriga övningar i stället... så jag ökar vart efter jag kan ta mer hela tiden, men fortfarande klara av passet. Jag brukar variera lite. iblandblir det ingen bänk och ibland blir det ingen hantelpress, sedan så kör jag ite olika maskiner/ övningar med vikter fast för samma muskler barar för att inte köra exakt samma helatiden. Typ var fjärde vecka kör jag på lägre vikt på samtliga övningar och fler repps i stället. då är det 3-4x12 som gäller, eller kanske änu fler. Sedan ibland så kör jag slut på musklerna helt och hållet, så att jag typ inte orkar göra övningen alls utan att gå ner väldigt mycket. typ under 1/4 av den vikt jag börjat på.
flyes är bra för mig i alla fall, det är skönt för det sträkerr ut musklerna.
Redigerat av nejjagärintetillbaka, 01 March 2011 - 16:50. Postad 01 March 2011 - 16:54
Ha i beräkning att jag tränar 4gånger i veckan och vill hinna med hela kroppen på dom 6-7h det blir. Så jag skulle oftast kunna köra hårdare men då skulöe det ta längre tid och något annat skulle bli tvunget att prioriteras bort...
Postad 01 March 2011 - 16:55
I "lilla smithen" så väger stången 15. I den stora väger den 30. Kör i lill-smithen då jag inte har behov av att köra i den stora. Kan ju göra det lika gärna men inte uppvärmningen. Men den fria stången väger 20kg, mycket riktigt. Den brukar jag använda till bicepscurl då den andra 20kg-stången är upptagen.
Postad 01 March 2011 - 17:07
Får du inte fullt sträck i pressövningar? Postad 01 March 2011 - 17:11
Haha, jag som är så förbaskat ovig får redig sträck i pressövningarna Postad 01 March 2011 - 17:15 Njoo, men jag tycker att det e skönare Och dessutom brukar mina triceps vara det som ger sig först.... men kanske man skulle komcentrera sig på att "komma ikapp" med triceps i stället för att köra extra bröst... alltså skippa flyers och gå direkt över till triceps passet. ?!
Jag tror att jag kan platsa in bland dom... jag känner absolut aldrig att det spänner även när jag försöker stretcha... Postad 01 March 2011 - 17:18
Jag har ca 15cm kvar till marken när jag står med raka ben och böjer mig neråt
Postad 01 March 2011 - 17:28
Ja just det är jag dålig på, men det beror på att jag har haft problem med mitt högra lår... så jag är fortfarande aldeles galet ovig i vissa lägen...
men jag har kunnat och kan nästan (vågar inte riktigt... armarna är jag rätt vig i också. om jag går ner så mycket jag kan så tar stången i bröstet långt innan jag börjar känna nägra spänningar i bröstet. men med flyes så kan jag sträcka mycket bättre. Postad 01 March 2011 - 18:00
Jag känner spänningar i bröstet tidigt haha. När jag var yngre (kanske 10 år sedan) så kunde jag sätta foten bakom huvudet, nu är det dock långt ifrån Postad 01 March 2011 - 18:03
Jag är 1.85 så blir nog ganska bra ROM. Kör hela vägen upp och vela vägen ner. Jag kör dock bara två bröst övningar eftersom jag kör bröst med axlar. Vanlig och incline. Jag väger 85 så tycker det är ganska bra att träna på 110 iaf? Postad 01 March 2011 - 18:19 ROM har inget med kroppslängd att göra utan rörelse-graden/längden i leden som tränas, som tex i bänk/bröst-press att armbågarna går ner nedanför bänken och stången/hantlarna går emot bröstet/halsen. Ja det betyder att du är stark men om det är volym du vill ha i pectoralis kanske en annan teknik kan hjälpa. Postad 01 March 2011 - 18:21
I vanlig bänk så kör jag att stången tar i bröstet. I lutande så är jag för ovig att gå ändra ner, så där får jag nöja mig någon centimeter ovanför. Klarar av att gå ända ner men gör jävligt ont och brukar inte gå bra då.
Postad 01 March 2011 - 18:22 Det är inte dåligt att vara ovig, om det inte stör din vardag. Överrörliga leder kan leda till skador. Stretcha inga muskler bara för sakens skull. Postad 01 March 2011 - 18:23
Ja det är klart att det är volym man vill ha i första hand. Det är väl bara bråkstakar som har någon nytta av styrka? lol Postad 01 March 2011 - 18:24 Är det övre pectoralis som stramar? Postad 01 March 2011 - 18:25
Mycket trevlig tråd att läsa.
Får man fråga varför ni tränar eller vad tränar ni för? Postad 01 March 2011 - 18:26
A man needs a hobby. Postad 01 March 2011 - 18:44 För att få alla B-rudar på sommaren Nää, skämta bara. Jag gör det för att jag vill må bra och tycker även det är skönt att träna Postad 01 March 2011 - 18:57
Uhhm... Vet inte, men kan känna efter nästa bröstpass. Går inte att känna efter nu när jag har träningsvärk
I början för jag ville bli starkare. Nu är jag redan mycket starkare, fått bättre självförtroende, mår bättre och har blivit lite grövre (var rätt så spinkig innan). Dessutom hoppas jag märka resultat i golfen i sommar. Det var några samhällare idag som bråkade med mig, otränade och lite mindre än mig, och även fast dom var två så fick dom aldrig ner mig utan dom flög bara runt haha Edit: Sedan är det ju skönt att anstränga sig också. Bicepspass och bröstpass brukar jag vara riktigt peppad inför Redigerat av Ala_95, 01 March 2011 - 18:58. Postad 01 March 2011 - 19:05
Jag tränar för att få bättre fysik samtidigt som jag bildar en större muskelmassa och ser helt enkelt mer attraktiv ut i kvinnors ögon Postad 01 March 2011 - 21:02
Jag har muskelvolym, men inte styrka, det stör lite :/
Skulle nästan kännas bättre att vara en sleeper och vara vrålstark utan att det syns... Nu är jag väl iofs rätt stark i benen (var tidigare iaf, 45benpressade runt 350kg ~år 2000), men tex bänkpress har jag bara klarat 100kg (aldrig testat att öka mer, men det kändes tungt om än kanske inte max), chins har jag fixat kanske 18-20st som bäst (bäst = ~år 2000), biceps är ett skämt och mina underarmar är ruggigt fjantiga styrkemässigt. Slet dock sönder axeln våren 2001 när jag skulle byta däck på bilen Låg år 2000 på ca 84kg till 170 cm och var rejält bitig... nu ligger jag på samma vikt, men är rätt mycket mer centrerad och nästan oändligt mycket svagare i allt. Tilläggas bör väl att jag egentligen aldrig varit en gymråtta utan snarare tränat .. allt? Därav osäkerheten kring vikterna osv. Hade jag gymmat massor hade jag säkert kunnat öka bara på att lära mig presstekniker etc Postad 02 March 2011 - 09:59
Exakt ! Det är min motivation, att bli mer hälsosam och pigg i kroppen och så är det ju kul när man ser resultat också det ska vara kul att träna och inte något jobbigt... man ska ta det i sin egen takt och så ska det kännas bra, tycker jag vad dom känsn bra är olika för oss alla och beroende på vad man har för inställning till tränignen, vad man vill ha för resultat osv.. Postad 02 March 2011 - 12:13
A så känner jag med. De gånger jag haft uppehåll i träningen har jag känt mig betydligt tröttare i kroppen och även psykiskt än när jag haft ett riktigt bra flyt med träningen.
Postad 02 March 2011 - 13:21
Har blivit lite modigare att gå in i närkamp i sporter och så. På idrotten igår körde vi lite innebandyliknande sporter och då var jag aldrig rädd för att gå in i närkamp. Bara att spänna musklerna och gå in liksom.
Det var bandyturnering på skolan idag och även där var jag in i närkamp med killar som är flera år äldre än mig, ett halvt huvud längre och väger 30kg mer. Visst, gick ju inte så bra för mig men jag störde dom iaf. Blev intacklad i väggar och annat folk också men det gjorde aldrig direkt ont trots att det några gånger var med skaplig kraft jag kom. Kanske musklerna som täcker för lite vilket det inte gjorde förut... Redigerat av Ala_95, 02 March 2011 - 13:22. Postad 02 March 2011 - 18:15
Ett tips är att ha låg tyngdpunkt när du går in i närkamperna. tänk dig gärna:
610496_american_football_players.jpg 32.19K
0 Antal nerladdningaren sådan ställning (något för lågt, men du fattar hur jag menar hoppas jag) Det har hjälpt mig mycket när man ska ta ner de större grabbarna på innebandy planen..något att tänka på att det nog anses vara ful spel så du kanske får tillbaka När vi hade innebandytunering i skolan så körde jag den taktiken, jag fokuserade inte speciellt mycket på att spela bollen utan mer på att tackla motståndarna, slutade med att man mer eller mindre hade en hel klass emot sig på planen Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 02 March 2011 - 18:15. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |