Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell tråd - Apple iPad 2*

1315 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPad 2 16GB (Surfplattor) 9 8.359998 (124) Inga priser
Apple iPad 2 32GB (Surfplattor) 9 8.925924 (26) Inga priser
Apple iPad 2 64GB (Surfplattor) 9 7.214284 (13) Inga priser
Apple iPad 2 3G 16GB (Surfplattor) 9 8.294116 (16) Inga priser
Apple iPad 2 3G 32GB (Surfplattor) 9 8.722222 (17) Inga priser
Apple iPad 2 3G 64GB (Surfplattor) 9 8.749998 (19) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 24 April 2011 - 13:39

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

Min fru är sugen på en Ipad2 men har tvåå funeringar;

1a. Finns det någon Instant Messenger App som kan sköta MSN/Windows Live protokoll med stöd för video samtal?
eller
1b. Finns det något program för Windows XP/Vista/7 dator som kan "prata" med Ipad2'ans Facetime program?
(Hon vill kunna kommunicera med sin familj på andra sidan jordklotet)

2. Finns det stöd för att nå musik och foton på en Neatgear Stora MS2110? DLNA? Eller via Premiumtjänsten för Stora'n? (For a small yearly fee, these extra features can be added to your Stora:
Mobile Access - Access music from iPhone, upload pictures from Blackberry®, browse content on Windows® mobile phones and many more!)
Står dock bara "music" för Iphone.....

Super tacksam föralla tips/svar ni kan ha!

Trevlig Påsk!

1a: Tror inte att det finns ett sånt program till iOS.

1b: Finns tyvärr inget till windows. Det du kan göra är att ladda ner Skype till iPaden. Via den så kan du köra videosamtal mellan bl.a. iPad och PC och det funkar kanon.

Postad 24 April 2011 - 14:02

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Nån som vet varför man inte längre hittar några vita iPad 2 när man söker dom på prisjakt?
Det funkade förra veckan, men nu hittar den bara svarta :)
https://www.prisjakt...ry=apple ipad 2

Postad 24 April 2011 - 17:52

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Någon som vet om paddan stödjer GPS puckar?
Eller är det endast WiFi-GPS puck som funkar?

Edit: Jepp, var "snål" eftersom jag ville ha en padda nu, orkade & ville inte vänta på en 3G. Slut tamigfan överallt när jag köpte min för ca 3 veckor sedan. :)

Postad 24 April 2011 - 20:32

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Edit: Jepp, var "snål" eftersom jag ville ha en padda nu, orkade & ville inte vänta på en 3G. Slut tamigfan överallt när jag köpte min för ca 3 veckor sedan. :)

Gps puckar tror jag inte kommer fungera då dessa ofta kräver drivrutiner. Jag kör med iphone4 som trådlös hotspot och får då gps informationen, dock uppdateras positionen typ var 20 sekund bara så navigation fungerar inte så. Däremot räcker det för att fastställa position och beräkna rutter.
Om det finns gps-puckar som kan anslutas med wifi kanske dessa kan fungera, men har inte forskat så mycket om just gps puckar så är osäker.

Postad 24 April 2011 - 22:26

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Nån som köpt sin padda från Thephonehouse här? Hur lång var leveranstiden i så fall?

Jag beställde min därifrån idag och hoppas kunna få den i veckan som kommer, har aldrig handlat från denna butiken innan men den verkar ok vad jag kan se.

Längtar :)

Redigerat av Mentos, 24 April 2011 - 22:28.

Postad 24 April 2011 - 22:32

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Har varit lite sugen på en ipad 2, men hur är den att läsa serier på, funkar det trots den dåliga upplösningen?

Postad 24 April 2011 - 22:38

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Gps puckar tror jag inte kommer fungera då dessa ofta kräver drivrutiner. Jag kör med iphone4 som trådlös hotspot och får då gps informationen, dock uppdateras positionen typ var 20 sekund bara så navigation fungerar inte så. Däremot räcker det för att fastställa position och beräkna rutter.
Om det finns gps-puckar som kan anslutas med wifi kanske dessa kan fungera, men har inte forskat så mycket om just gps puckar så är osäker.

Det var det jag misstänkte. Jag hittade nämligen en gammal GPS puck när jag rotade på vinden :) paddan hittar den inte via BT, inte min iphone4 heller. Jag har sett att det finns GPS "puck" som kör på wifi men den kostar dryga 1000 lappen, så man hoppades lite på at det skulle fungera ;(

Postad 24 April 2011 - 22:51

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Har varit lite sugen på en ipad 2, men hur är den att läsa serier på, funkar det trots den dåliga upplösningen?

Den har ingen dålig upplösning, på avståndet man läser så ser det helt ok ut, jag brukar köpa serier genom comixologyappen och det funkar bra, men det är ju inte iphone 4-kvalitet.

Postad 24 April 2011 - 23:13

Unregisteredaeedf1bf
  • Unregisteredaeedf1bf
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Nån som köpt sin padda från Thephonehouse här? Hur lång var leveranstiden i så fall?

Jag beställde min därifrån idag och hoppas kunna få den i veckan som kommer, har aldrig handlat från denna butiken innan men den verkar ok vad jag kan se.

Längtar :)

God kväll.

Läs en sida bak i tråden. Thephonehouse har inga iPads på lager. Det bara står så på deras hemsida. Så avboka och beställ från Apple Store i stället.

Postad 25 April 2011 - 08:48

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Det var det jag misstänkte. Jag hittade nämligen en gammal GPS puck när jag rotade på vinden :) paddan hittar den inte via BT, inte min iphone4 heller. Jag har sett att det finns GPS "puck" som kör på wifi men den kostar dryga 1000 lappen, så man hoppades lite på at det skulle fungera ;(

Ja blåtand kan du nog glömma då bt-protokollet är ganska nerlåst i ios produkter. Kolla om det finns wifi-gps-puckar på netonnet, då kan du alltid lämna tillbaka den om det inte fungerar.

Postad 25 April 2011 - 13:11

Unregistered81a07cfe
  • Unregistered81a07cfe
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej jag undrar om någon vet vad ipad 2 16gb wi-fi kostar i en onoff butik då det står internetpris på deras hemsida.

Postad 25 April 2011 - 13:13

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

God kväll.

Läs en sida bak i tråden. Thephonehouse har inga iPads på lager. Det bara står så på deras hemsida. Så avboka och beställ från Apple Store i stället.

Hur kunde jag missa det? :) Tack för infon.

Har mailat dom nu och väntar på svar ang deras leveranser, ska bli kul att höra vad har för ursäkt. Det är ju verkligen kasst att dom ännu inte uppdaterat hemsidan med korrekt info, sånt borde inte få förekomma.

Postad 26 April 2011 - 07:54

tops
  • tops
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Till er som vill ha tag på en iPad2 kan jag rekomendera sege import. Kostar ett par hundralappar mer än rek men den finns i lager (16Gb vit just nu iaf) och snabb leverans.
Jag beställde en torsdag kväll, hade min på tisdag em.
Klockrent

Postad 26 April 2011 - 12:27

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Till er som vill ha tag på en iPad2 kan jag rekomendera sege import.

Efter deras agerande på forumet så kommer iaf jag att hålla mig undan den butiken. Intresserade gör en avancerad sökning på "sege import" för att läsa mer.

Postad 26 April 2011 - 16:12

Wiiman
  • Wiiman
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hur kunde jag missa det? :D Tack för infon.

Har mailat dom nu och väntar på svar ang deras leveranser, ska bli kul att höra vad har för ursäkt. Det är ju verkligen kasst att dom ännu inte uppdaterat hemsidan med korrekt info, sånt borde inte få förekomma.

Undvik att handla på ThePhonehouse webbshop. Som flera andra så hade jag glad i hågen beställt en Ipad 2 eftersom den fanns "i lager", avbeställde senare efter ett samtal med kundtjänst då det framkom att den inte kunde skickas till mig. Ordern står nu som makulerad men idag fick jag faktura på Ipaden.....

Webbshopen verkar drivas lika seriöst som deras fältsälj men kanske ska vara glad att de använder Svea Finans för sina blufffakturor och inte Baltic Inkasso?
:D

Postad 26 April 2011 - 16:25

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0

Edit: Jepp, var "snål" eftersom jag ville ha en padda nu, orkade & ville inte vänta på en 3G. Slut tamigfan överallt när jag köpte min för ca 3 veckor sedan. :D

Vad ska ni med GPS-puck till, det är ju inbyggd GPS i paddan?

Edit: sorry visste inte att Wifi only saknade GPS, funkade ju i min... men det berodde på att den var ansluten till iPhone 4 via Wifi, då funkar kartorna rätt bra.

Redigerat av junkan, 26 April 2011 - 16:38.

Postad 26 April 2011 - 16:46

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0

Till er som vill ha tag på en iPad2 kan jag rekomendera sege import. Kostar ett par hundralappar mer än rek men den finns i lager (16Gb vit just nu iaf) och snabb leverans.
Jag beställde en torsdag kväll, hade min på tisdag em.
Klockrent

Jag beställde också min iPad 2 därifrån efter att först fått ett sent leveransdatum av Apple (mitten av maj) och sedan blivit lurad av lagersaldot hos The Phonehouse.
Jag beställde den på måndagen förra veckan och hade den hemma under onsdagen.

Jag har läst en hel del om Seges agerande i det här forumet (dessutom har de varit i blåsväder i Sweclockers forum också) och jag tycker de har agerat helt fel i den kritik som de har fått och det är förståeligt att vissa undviker dem som pesten.
Jag gjorde dock en chansning och min iPad 2 levererades snabbt och utan några efterföljande problem så personligen har jag inget emot Sege.

Att jag är otroligt nöjd med min platta behöver jag väl inte ens kommentera, för det är väl ganska uppenbart? :D

Postad 26 April 2011 - 20:50

Unregistered920b735d
  • Unregistered920b735d
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Coolt!
Väntar på en svart 16 Gb med 3G från Macoteket men misstänker att den modellen inte kommer skickas lika snabbt om jag beställer från Apple.se.

Macoteket flyttar fram leveransdatumet varje dag nu, riktigt frustrerande...

Och när man pratar med dem så ska de "precis" få in en stor sändning. En sändning som aldrig tycks komma.
En sändning där de inte har en aning om hur många eller vilka modeller de ska få.

Nej jag ångrar att jag beställde från Macoteket istf från Apple direkt.

Postad 26 April 2011 - 21:06

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Lista era bästa Appar till ipaden!

Minna:

Tunnel Radio
Arla
Imdb
Blocket

Dessa jag har hittat iaf, har bara haft min i en vecka :D

Postad 26 April 2011 - 21:34

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0

Lista era bästa Appar till ipaden!

Några guldkorn jag har börjat använda:

Flipboard
En riktig snygg och nyskapande app som läser in nyheter från förinställda nyhetskanaler inom flera olika områden ( teknik, affärsnyheter, konst, kultur och omvärldsbevakning bl.a) och skapar ett snyggt individanpassat nyhetsmagasin utifrån detta. Man kan också lägga till RSS-flöden och uppdateringar/bilder från ditt Facebook och Twitter-konto.

AirVideo
Från datorn här hemma kan jag strömma alla filmer och serier direkt till min iPad, så jag kan ligga ute på balkongen eller i sängen och se precis vad jag vill. Fungerar perfekt och tar de flesta filformaten.

DN+
App som låter dig ladda ner dagens DN-tidning.

IMDB
Perfekt app att ha tillhands när man vill veta mer om någon skådis, film eller liknande. Perfekt app att kolla in trailar på också.

Google Earth
Underbart på iPadens större skärm. :D

TV.nu
Överskådlig TV-tablå som ger en full koll på vad dumburken har att erbjuda under dagen/kvällen.

Postad 26 April 2011 - 22:40

Unregisteredaeedf1bf
  • Unregisteredaeedf1bf
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Undvik att handla på ThePhonehouse webbshop. Som flera andra så hade jag glad i hågen beställt en Ipad 2 eftersom den fanns "i lager", avbeställde senare efter ett samtal med kundtjänst då det framkom att den inte kunde skickas till mig. Ordern står nu som makulerad men idag fick jag faktura på Ipaden.....

Webbshopen verkar drivas lika seriöst som deras fältsälj men kanske ska vara glad att de använder Svea Finans för sina blufffakturor och inte Baltic Inkasso?
:)

Jag fick också en faktura idag, trots avbokad order. Behöver jag ringa nåt samtal eller ska jag bara strunta i att betala?

Postad 26 April 2011 - 23:00

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Jaha, fick ett mail idag från Thephonehouse och tydligen är min order på väg, hade jag inte riktigt räknat med efter att ha läst några av inläggen här i forumet.

Återstår att se om paddan dyker upp i dagarna som kommer :)

Postad 27 April 2011 - 11:25

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Inga fler SEGE-diskussioner här.
Här diskuterar vi IPad 2.

Redigerat av BrittBastard, 27 April 2011 - 11:29.

Postad 27 April 2011 - 12:52

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Har ett par frågor:

1. Finns det någon listan (annan än den i iTunes) med vilka svenska appar som är populärast för iPad?
2. Finns det någon bra svensk sida som skriver om och recenserar appar (gärna med fokus på appar som är extra relevanta för oss svenskar)?
3. Det finns inget bibliotek i iTunes för bilder, hur för jag smidigast över dem?

Postad 27 April 2011 - 14:44

OZZO
  • OZZO
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Har idag beställt en 16GB med bara Wi-Fi på OnOff :) . De hade ett 30-tal av just denna när jag beställde. De har även av de andra.

Postad 27 April 2011 - 18:39

Wiiman
  • Wiiman
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jag fick också en faktura idag, trots avbokad order. Behöver jag ringa nåt samtal eller ska jag bara strunta i att betala?

Jag ringde dit men enligt deras kundtjänst var det lugna puckar. De kommer "givetvis att meddela svea finans att min order är avbokad", så jag förmodar att du inte behöver ringa. Nu står min order som makulerad på orderstatusen på phonehouse hemsida också. Det tog ett antal arbetsdagar från att jag avbokade ordern tills statusen ändrades från fraktas till makulerad.

Eftersom det är phonehouse så känns det inte helt säkert att det inte kommer en påminnelse om fakturan dock.....Händer detta så skippar jag att ringa deras kundtjänst och går istället vidare på annat sätt, rättsligt. Men det BORDE inte hända. Tycker dock att det är sanslöst oseriöst att skicka ut fakturor innan produkten skickats. Handlar aldrig på phonehouse igen och varnar de jag känner för att handla där.

Postad 27 April 2011 - 18:47

jakob01p
  • jakob01p
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Varför kan man inte avbeställa sin order från apple.se via webben ??? och dom har stängt när man försökte ringa. måste man ringa ?

Står bara " Din order kan tyvärr inte avbeställas via Internet " när jag trycker på att avbeställa...

Postad 27 April 2011 - 19:16

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0

Varför kan man inte avbeställa sin order från apple.se via webben ??? och dom har stängt när man försökte ringa. måste man ringa ?

Står bara " Din order kan tyvärr inte avbeställas via Internet " när jag trycker på att avbeställa...

Kanske den redan är skickad då?

Postad 27 April 2011 - 19:38

jakob01p
  • jakob01p
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Kanske den redan är skickad då?

Neee är ju typ 30 min sen jag beställde den..
Jag ångrade mig pga att jag valde avbetalning. När jag kom på att jag måste skriva under massa papper och skit och skicka tillbaka då blev det helt plötsligt jobbigt :) sen läste jag nånstans att minimum belopp var 5100 kr och ipaden kostar ju 4395. smidigare att traska in i en butik istället.

Postad 27 April 2011 - 19:46

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
en snabb fråga. är inte insatt alls i detta men finns det mycket som man kan göra på en ipad som ma inte kan göra på en iphone eller ipod touch?

Postad 27 April 2011 - 20:07

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0

Neee är ju typ 30 min sen jag beställde den..
Jag ångrade mig pga att jag valde avbetalning. När jag kom på att jag måste skriva under massa papper och skit och skicka tillbaka då blev det helt plötsligt jobbigt :) sen läste jag nånstans att minimum belopp var 5100 kr och ipaden kostar ju 4395. smidigare att traska in i en butik istället.

Jaha, det var ju lite konstigt .

en snabb fråga. är inte insatt alls i detta men finns det mycket som man kan göra på en ipad som ma inte kan göra på en iphone eller ipod touch?

Det du kan göra på en iPhone/iPod touch kan du göra på en iPad mycket större ;) .

iPaden är dock 200ggr skönare att använda längre stunder t.ex. att surfa och spela spel på ;)

Postad 27 April 2011 - 20:23

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0

iPaden är dock 200ggr skönare att använda längre stunder t.ex. att surfa och spela spel på :)

Det håller jag verkligen med dig om. När man surfar på iphonen kan det bli väldigt mycket scrollande upp/ner och åt sidorna för att man ska få en överblick över websidan man besöker, men med paddan så slipper man oftast det problemet tack vare den större skärmen.

Jag sitter förresten nästan aldrig vid stationära datorn längre utan allt slösurfande går nu via paddan istället. ;) De fåtal gånger jag har behov av datorn är när jag ska betala räkningar via internetbanken eller när jag ska ladda ner något via uTorrent, annars är det jag, min iPad 2 och horisontellt liggläge i soffan som gäller.

Datorn har blivit ett komplement till min iPad 2, istället för tvärtom. ;)

Postad 27 April 2011 - 20:44

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Har aldrig fattat vitsen med en sån om man har en laptop men jag måste säga att jag har blivit lite sugen dom närmsta dagarna :) det fanns iPad 2 och det fanns nån wi-fi och olika hårddiskar, vilken är det som gäller egentligen?

Postad 27 April 2011 - 21:09

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0

Har aldrig fattat vitsen med en sån om man har en laptop men jag måste säga att jag har blivit lite sugen dom närmsta dagarna :) det fanns iPad 2 och det fanns nån wi-fi och olika hårddiskar, vilken är det som gäller egentligen?

Det finns den med bara WiFi och så finns det den modellen med WiFi och 3G, vilken storlek du vill ha på hårdisken är upp dig ;). Jag kör med 16GB det räcker för mig ;).

Annars är det ingen skillnad på de olika :P

Det håller jag verkligen med dig om. När man surfar på iphonen kan det bli väldigt mycket scrollande upp/ner och åt sidorna för att man ska få en överblick över websidan man besöker, men med paddan så slipper man oftast det problemet tack vare den större skärmen.

Jag sitter förresten nästan aldrig vid stationära datorn längre utan allt slösurfande går nu via paddan istället. :P De fåtal gånger jag har behov av datorn är när jag ska betala räkningar via internetbanken eller när jag ska ladda ner något via uTorrent, annars är det jag, min iPad 2 och horisontellt liggläge i soffan som gäller.

Datorn har blivit ett komplement till min iPad 2, istället för tvärtom. :o

Instämmer till fullo med det du skriver :D

Postad 27 April 2011 - 21:24

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Aha så tar man den med 3G så tecknar man abonemang alltså? Så man kan surfa var som helst? Det är absolut inte nödvändigt för min del. Då kan jag ju typ köpa den billigaste kanske? :)

Postad 27 April 2011 - 21:35

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0

Aha så tar man den med 3G så tecknar man abonemang alltså? Så man kan surfa var som helst? Det är absolut inte nödvändigt för min del. Då kan jag ju typ köpa den billigaste kanske? :)

Ja, med 3G så tecknar du ett abonnemang hos valfri operatör och får ett sim-kort så du kan surfa vart du vill ;).

Själv använder jag mig utav min iPhone som "modem" till datorn så jag tog bara WiFi modellen.

Så om du bara skall ha den hemma och surfa med och sånt så fungerar den billigaste hur bra som helst ;)

Postad 27 April 2011 - 22:21

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
3G innehåller även GPS om du nu har någon nytta av det...

Postad 27 April 2011 - 22:22

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0

Fast om man delar ut internet med iFönen så får man GPS på iPaden också :)

Redigerat av Hampuz, 27 April 2011 - 22:22.

Postad 27 April 2011 - 22:30

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

ganska onödigt tt ha gps när jag ska surfa hemma :)

lite väl osmidig att ha i framrutan på bilen dessutom om man nu skulle ha gps på den ;)

Postad 28 April 2011 - 06:54

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Varför kopplar alltid ipaden ner sig när man använder iphone 4 som hotspot, är det fler som har detta problem. Det går inte bara att koppla upp sig igen till iphonen utan att starta iphone från viloläget och sen koppla upp sig på ipaden igen.

Postad 28 April 2011 - 08:30

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Fast om man delar ut internet med iFönen så får man GPS på iPaden också :)

Nej, det får man inte...det är helt felaktigt.

Vad man får är samma sak som direkt i WIFI iPad'en själv, dvs en triangulering av positionen med hjälp av närliggande WIFI-nät. Uppdateringen sker heller inte i realtid som med GPS utan i 60-sekundersintervaller.

GPS finns endast i 3G-modellen.

Postad 28 April 2011 - 08:37

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Nej, det får man inte...det är helt felaktigt.

Vad man får är samma sak som direkt i WIFI iPad'en själv, dvs en triangulering av positionen med hjälp av närliggande WIFI-nät. Uppdateringen sker heller inte i realtid som med GPS utan i 60-sekundersintervaller.

GPS finns endast i 3G-modellen.

Precis, så som t ex Google Maps funkar med 3g/Wifi. Triangulering är dessutom inte alls lika exakt som GPS.

Redigerat av BrittBastard, 28 April 2011 - 08:37.

Postad 28 April 2011 - 10:34

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0
Då en iPhone har en gps kommer den positionsuppdateringen ge en exakt angivelse.

Eller det stämmer inte?

Postad 28 April 2011 - 10:43

Unregisterede66b2ebb
  • Unregisterede66b2ebb
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Har idag beställt en 16GB med bara Wi-Fi på OnOff :) . De hade ett 30-tal av just denna när jag beställde. De har även av de andra.

Grymt, tack för tipset!
jag hann beställa en Vit iPad Wifi 16gb innan den tog slut igår eftermiddag ;)
Den har nu skickats och väntar på leverans :D

Postad 28 April 2011 - 10:49

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
kanske får köpa mig en ipad 2
verkar ju rätt bra
http://www.youtube.c...h?v=ct1_r_61sk8 :)

Postad 28 April 2011 - 10:56

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Då en iPhone har en gps kommer den positionsuppdateringen ge en exakt angivelse.

Eller det stämmer inte?

Jo, det stämmer när det gäller GPS-positionering i själva iPhone. Dock stämmer inte ditt påstående om GPS i WIFI iPad när den är kopplad till iPhone, den kan inte använda din iPhones GPS-modul utan det är endast triangulering den gör och inte realtidsuppdaterad GPS-trafik.

Postad 28 April 2011 - 11:19

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0

Jo, det stämmer när det gäller GPS-positionering i själva iPhone. Dock stämmer inte ditt påstående om GPS i WIFI iPad när den är kopplad till iPhone, den kan inte använda din iPhones GPS-modul utan det är endast triangulering den gör och inte realtidsuppdaterad GPS-trafik.

Men menar att eftersom alla Apples OS delar position (så gott det går) då de är anslutna på samma wifi. Så borde det ju bli ganska exakt eftersom iPhonen har GPS? Det tar ju 60sek men det bli väl ändå exakt?

Det funkar ju kanske inte så bra till Navigering men till att bara se vart man är borde väl funka helt OK?

Eller jag är helt ute och cyklar?

Postad 28 April 2011 - 11:51

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Jag har fått uppfattningen om att gps informationen, inte triangulering, skickas till ipaden. Om man kollar på denna video så är positioneringen för exakt för att vara triangulering.
http://www.tugsweden...-p-en-ipad-wifi

Jag kan ha fel.

Postad 28 April 2011 - 11:53

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Men menar att eftersom alla Apples OS delar position (så gott det går) då de är anslutna på samma wifi. Så borde det ju bli ganska exakt eftersom iPhonen har GPS? Det tar ju 60sek men det bli väl ändå exakt?

Det funkar ju kanske inte så bra till Navigering men till att bara se vart man är borde väl funka helt OK?

Eller jag är helt ute och cyklar?

När man talar om GPS så är det ju i allmänhet live navigering man talar om, inte om ens position är på dass eller i soffan :)

När det sedan gäller precisionen så är den LÅNGT ifrån exakt då det handlar om triangulering och inte GPS-trafik. Det kan slå på säkert plus minus 100 meter från din exakta position, till skillnad från GPS som iaf kan ha på fem meter när.

Hur som, det är alltså inte tal om GPS-trafik utan triangulering och du kan inte nyttja din iPhones GPS i din iPad.

Postad 28 April 2011 - 12:22

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Är så trött på att vänta nu! Väntat i drygt tre veckor på Macoteket som varje gång man ringer säger "dom bör komma in idag eller imorgon och då bör du få din iPad". Det komiska är att de sa så för tre veckor sedan och har fortfarande inte fått någon leverans...

Någon som beställt från Apple nyligen och fått snabb leverans eller är det 1-2 veckor som gäller?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.