*Officiell tråd - Sony Ericsson Xperia Arc*
1643 svar till detta ämne
Postad 01 April 2011 - 09:42
Moriarty
-
Moriarty
-
Användare
-
-
176 inlägg
Så har jag haft luren i snart 2 dygn och det är egentligen bara en lång rad med "ahhhh"-upplevelser (läs "nöjt ahhh").
Sen är det svårt att säga om det är Android eller SE Arc som står för det då jag är ny på Android.
Otroligt bra samtalsljud i den. Bästa jag haft i en mobil. Sköna lurar till den också, första jag haft som passar mina öron. Men det är ju inget specifikt arcen.
Upplever radiomottagaren marginellt bättre än tidigare telefoners. Bor lite på landet och får sällan bra mottagning på vissa kanaler. Denna har över lag bättre mottagning än mina tidigare telefoner.
Sen har jag inte ägnat så mycket tid åt att konfa telefonen och ta hem program, det får komma i den takt det kommer. Men jag saknar en widget för airplane mode. Går ju att nå via powerknappen men jag hade inte misstyckt med en widget för det.
Eftersom jag inte har lyxen att jämföra skärmen med iPhone eller andra liknande androider kan jag inte säga nåt utifrån det men jag måste understryka hur fantastiskt skön jag upplever skärmen. Funkar bra i ljus också imho. Smäller man upp angrybirds blir färgerna fantastiska, ser så levande ut som ett sånt spel kan bli.
Har inte haft några problem med wifi.
Hoppas ni som sitter och väntar på era får den snart! Och om det är nån tröst, det är säkert värt all väntan för er med.
Vill också passa på att tacka alla som bidragit med konstruktiva inlägg i denna tråd. Som vanligt är minhembio stället att hänga när man tänker köpa något elektroniskt. Här möts man av idel kunniga, hjälpsamma och tillmötesgående människor.
Postad 01 April 2011 - 10:11
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Sen har jag inte ägnat så mycket tid åt att konfa telefonen och ta hem program, det får komma i den takt det kommer. Men jag saknar en widget för airplane mode. Går ju att nå via powerknappen men jag hade inte misstyckt med en widget för det.
Sök på toggles i market så hittar du minst en fristående widget för airplane mode, sen ingår det i en del toggle-pack där du även kan få möjlighet att stänga av/på wifi, bluetoth, gps, låsa så inte skärmen går över i landscape när du lutar den osv.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 01 April 2011 - 10:11.
Postad 01 April 2011 - 11:18
Moriarty
-
Moriarty
-
Användare
-
-
176 inlägg
Sök på toggles i market så hittar du minst en fristående widget för airplane mode, sen ingår det i en del toggle-pack där du även kan få möjlighet att stänga av/på wifi, bluetoth, gps, låsa så inte skärmen går över i landscape när du lutar den osv.
Misstänkte det.  Tack!
Postad 01 April 2011 - 11:50
iorek
-
iorek
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Vad säger ni om Display-skydd för Arc:en? Behövs detta?
Vilket är bäst i sådan fall? Copter?
Extra plast/gummiskal. Behövs detta?
Mvh.
Postad 01 April 2011 - 11:56
Unregisteredac6c614c
-
Unregisteredac6c614c
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Vad säger ni om Display-skydd för Arc:en? Behövs detta? Vilket är bäst i sådan fall? Copter?
Extra plast/gummiskal. Behövs detta?
Mvh.
Display skydd är väl aldrig fel. Beror nog lite på hur man själv behandlar den. Samma sak gäller väl om man vill ha den i ett skal. Men det skyddet som följde med blev jag inte klok på. Pappremsan som satt fast i skyddet gick ju knappt att inte få bort. När man väl fått bort det så är klistret kvar. Får testa med lite sprit senare.
Postad 01 April 2011 - 12:00
Doomfarer
-
Doomfarer
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Misstänkte det. Tack!
Ingår inte airplane mode i status switch widgeten?
Postad 01 April 2011 - 12:15
iorek
-
iorek
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Display skydd är väl aldrig fel. Beror nog lite på hur man själv behandlar den. Samma sak gäller väl om man vill ha den i ett skal. Men det skyddet som följde med blev jag inte klok på. Pappremsan som satt fast i skyddet gick ju knappt att inte få bort. När man väl fått bort det så är klistret kvar. Får testa med lite sprit senare.
Japp, jag blev inte heller klok på det medföljande repskyddet. Helst skulle jag vilja undvika skal för att den ser så bra ut, men då står man väl där sedan ... Mvh.
Postad 01 April 2011 - 12:31
magho
-
magho
-
Användare
-
-
122 inlägg
Nej, märkligt nog inte. Men tack iaf till Halebop för en bra telefon för 2200:-! Känns riktigt bra hittills. Någon som känner till en hörlursadapter med svarsknapp som funkar med den här? Funderar på att köpa ett MH-700 och använda den adaptern. Någon som vet om t.ex adaptern i HTC's HS-U110 skulle funka? /Magnus
Postad 01 April 2011 - 12:37
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Nej, märkligt nog inte.
Men tack iaf till Halebop för en bra telefon för 2200:-! Känns riktigt bra hittills. Någon som känner till en hörlursadapter med svarsknapp som funkar med den här? Funderar på att köpa ett MH-700 och använda den adaptern. Någon som vet om t.ex adaptern i HTC's HS-U110 skulle funka? /Magnus
Köp en sådanhär:
Sen kopplar du in ditt headset, slipper allt trassel.
Postad 01 April 2011 - 12:39
Doomfarer
-
Doomfarer
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Japp, jag blev inte heller klok på det medföljande repskyddet.
Helst skulle jag vilja undvika skal för att den ser så bra ut, men då står man väl där sedan ...
Mvh.
Är inte skärmskyddet i tre delar så att säga, dvs du skall rycka bort ett plastlager från båda sidorna av skärmskyddet? Låter som du har ett lager kvar, det som papperslappen sitter på.
Postad 01 April 2011 - 12:43
iorek
-
iorek
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Är inte skärmskyddet i tre delar så att säga, dvs du skall rycka bort ett plastlager från båda sidorna av skärmskyddet? Låter som du har ett lager kvar, det som papperslappen sitter på.
Det är redan kasserat. Köper ett Copter idag och kikar samtidigt på skal. Mvh.
Postad 01 April 2011 - 12:47
Doomfarer
-
Doomfarer
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Nej, märkligt nog inte.
Använder du rätt widget? Jag har två snarlika. Power control utan Airplane mode och Status switch som har med den.
Postad 01 April 2011 - 12:48
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Nej, märkligt nog inte.
Men tack iaf till Halebop för en bra telefon för 2200:-! Känns riktigt bra hittills. Någon som känner till en hörlursadapter med svarsknapp som funkar med den här? Funderar på att köpa ett MH-700 och använda den adaptern. Någon som vet om t.ex adaptern i HTC's HS-U110 skulle funka? /Magnus
Htc hs-u110 har miniusb och inte ens en standard minusb-kontakt så den passar bara äldre htc/qtek.
Postad 01 April 2011 - 12:56
magho
-
magho
-
Användare
-
-
122 inlägg
Använder du rätt widget?
Jag har två snarlika. Power control utan Airplane mode och Status switch som har med den.
Sorry, fel av mig. Jag tänkte på on/off-widgetarna som låg på desktopen default. Statusswitch-widgeten hade jag inte sett.
Postad 01 April 2011 - 14:05
Moriarty
-
Moriarty
-
Användare
-
-
176 inlägg
Statuswidgeten duger för mig. Utgiick också från att det "saknades" en on/off widget för det.
Postad 01 April 2011 - 14:07
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Beställde min Arc på telenors hemsida för ca två veckor sedan med leverans v13. Idag kom ingen avi så jag kontaktar kundtjänst för att få ett kollinummer. Svaret blir att dom inte lämnar ut kollinummer pga för många bedrägerier. Jag kommer tydligen inte få den förrän på tisdag enligt dem...SUCK!! Vad har hänt med recensionen på gsm-arena? http://www.gsmarena....-review-583.phpär det latin eller vad?
Redigerat av Tobyponken, 01 April 2011 - 14:25.
Postad 01 April 2011 - 14:34
bkd
-
bkd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Vad har hänt med recensionen på gsm-arena? http://www.gsmarena....-review-583.php
är det latin eller vad?
April, april...  Det kommer nog snart att ändras till en riktig recension.
Postad 01 April 2011 - 16:16
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Så ja! Å nu har man haft den i två dagar, och den största ivern har lagt sig.
Är dock väldigt nöjd med den so far. Inget direkt att klaga på.
Funkar kanon.... Känns skumt, då jag aldrig innan varit såå nöjd med en telefon från start!? Men nåt minus dyker säkert upp :-)
Är det någon som fått inte favoriter in i favoritmappen??? fattar f-n inte hur man gör. haha! skitknasigt.
Postad 01 April 2011 - 16:21
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Appropå skal! Vill jag verkligen rekommendera de som finns på Teknikmagasinet. Alltså inte de svindyra copter eller va de heter. Utan de man köper i tvåpack för 99:-. Vet inte om de finns till ARC ännu, men jag köpte sådana till min X10 och de är grymt bra. Sätter sig stenhårt, utan spraykladd å skit. och håller jättebra! REKOMMENDERAS! Appropå skal! Vill jag verkligen rekommendera de som finns på Teknikmagasinet. Alltså inte de svindyra copter eller va de heter. Utan de man köper i tvåpack för 99:-. Vet inte om de finns till ARC ännu, men jag köpte sådana till min X10 och de är grymt bra. Sätter sig stenhårt, utan spraykladd å skit. och håller jättebra! REKOMMENDERAS!
Och med skal så menar jag givetvis DISPLAYSKYDD! (FREDAGSTRÖTT)
Postad 01 April 2011 - 17:20
Laffe3070
-
Laffe3070
-
Rookie
-
9 inlägg
Då så, ska jag testa att skriva från arcen (!) Lite ovant, första gången på sådant här skrivbord, men går gör det ju.
Finns det nån här som lyckats med sitt skärmskydd? Hur går man?
Föresten kan jag inte hitta förinstallerad timer, bör inte det finnas?
Efter att ha skrivit detta kan jag konstatera att det gick rätt fort, enda problemet är att telefonen ibland byter ut ord jag skriver mot andra (som den automatiskt föreslår hela tiden), exempelvis skrev den 'gårdagen' när jag skrev 'föresten'. Förmodligen är det jag som sliter men det händer ganska lätt.
Nå, än så länge har det vart en fin bekantskap ...
Just när jag skrev det sista blev jag avbruten av gratistimern jag instalerat, varpå jag tryckte på tillbakaknappen men telefonen backade i browsern istället. Trodd texten gick förlorad men icke!
Postad 01 April 2011 - 17:27
hellman7
-
hellman7
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Har en massa frågor, men börjar med en som egentligen inte är viktigast, men som råkar vara det som upptar min tankekraft för tillfället.
Jag har en bild, som jag vill använda som bakgrundsbild. Jag har fixat till den såp att den håller telefonens upplösning (480x854). Om jag tittar på bilden i galleriet så ser den klockren ut och fyller skärmen perfekt. Men så vill jag sätta den som bakgrund, och då får jag upp en gul nästan kvadratisk ruta, "låst" till form och storlek, som jag kan förflytta över bilden och som telefonen uppenbarligen vill "beskära" bilden till". Går inte att hoppa över det, och när jag bekräftar så väljer telefonen mycket riktigt en helt weird beskärning av bilden. Hur fasen tacklar jag detta?
Äh, jag drar fler frågor när jag ändå är i farten...
Grupp-SMS och SMS till mer än en mottagare har också jäklats hårt med mig. Lyckas inte skicka till mer än en mottagare samtidigt. Hur gör man? Och hur skapar man sändlistor för grupp-SMS?
Synkronisering av kontakter sedan. Jag började med att synka kontakterna mot mitt Facebook. Sedan har jag också två andra telefoner (bägge SE). Dels min C901 som jag nu lämnar, dels en simplare jobbmobil. I dem har jag snarlika kontaktuppsättningar, men inte fullt ut. Jag skickade nyss över kontakterna från jobbmobilen med bluetooth, och det gick kanon. Från min C901 har jag inte tagit tag i det än. Dels för att jag ju använder mitt sim i ARC:en (löser jag ju genom att skicka i mitt jobbSIM i C901), men också för att det här tidigare har jäklats med mig. Jag vill ju bara att den tar emot det som inte redan finns i telefonen (från jobbmobilen), men förr har detta genereraten massa dubletter för mig. Hur undviker jag det?
... Följdfråga. Rent generellt, hur löser ni så att ni har era kontakter synkade, med fullständiga och identiska uppsättningar i jobbmobil, privat mobil, jobbdator, privata datorer? Ett kungarike för en bra och SMIDIG lösning på den saken. Har länge pillat med att synka detta genom Outlook, men det har varit så tidsödande att jag lagt det åt sidan, tröttnat. Känns som att det 2011 borde finnas automatiska och felfria metoder för detta, men jag är inte insatt på området.
Postad 01 April 2011 - 17:36
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
... Följdfråga. Rent generellt, hur löser ni så att ni har era kontakter synkade, med fullständiga och identiska uppsättningar i jobbmobil, privat mobil, jobbdator, privata datorer? Ett kungarike för en bra och SMIDIG lösning på den saken. Har länge pillat med att synka detta genom Outlook, men det har varit så tidsödande att jag lagt det åt sidan, tröttnat. Känns som att det 2011 borde finnas automatiska och felfria metoder för detta, men jag är inte insatt på området.
Det beror ju på hur dina möjligheter ser ut, i många fall så kam man synka sina mail/kontakprogram i datorn med gmail. Använder man sen grupper i gmail så kan man hålla isär kontakterna ändå i din android, förutsatt att arc har stöd för grupper men det borde den ha
Postad 01 April 2011 - 17:42
hellman7
-
hellman7
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Det beror ju på hur dina möjligheter ser ut, i många fall så kam man synka sina mail/kontakprogram i datorn med gmail. Använder man sen grupper i gmail så kan man hålla isär kontakterna ändå i din android, förutsatt att arc har stöd för grupper men det borde den ha 
Men jag vill inte hålla i sär kontakterna, jag vill ha alla kontakter i samtliga enheter, identiska uppsättningar.
Postad 01 April 2011 - 17:46
hellman7
-
hellman7
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Nu har jag fått ett mer akut problem. Jag pillade med lite inställningar för att sammanlänka datorn och mobilen över bluetooth. Kunde till slut skicka en fil från datorn till telefonen, men då kom det upp något om att roaming var inaktiverat, och sedan dess verkar jag ha stängt av mobiltrafiken, eller hur jag ska uttrycka det. I "trappan" med signalstyrka högst upp, är det nu ett kryss, och när jag försöker ringa till telefonen så kommer bara beskedet att numret inte är tillgängligt för tillfället. Har försökt kolla på nätinställningarna, och testade även att aktivera roaming, men det hjälper inte. Några idéer?
Står "Ingen tjänst" när jag väcker telefonen.
Postad 01 April 2011 - 17:52
hippo6
-
hippo6
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Måste hålla med andra som har påpekat volymen när man pratar i telefonen,sjukt mkt bättre än x10;an. Gillar än så länge skärmen skarpt oxå,mkt bättre känsla.
Men saknar "gummi" känslan på batteri locket från x10,blir till att leta efter ngt hårt och tunt skal med förhoppningsvis samma känsla,om det ens finns att få tag i
Postad 01 April 2011 - 17:54
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Men jag vill inte hålla i sär kontakterna, jag vill ha alla kontakter i samtliga enheter, identiska uppsättningar.
Men synka då dina datorer med gmail, hur du gör beror lite på vilket mail-program du använder. Din jobbmobil kan du behöva plugga in och synka med en av datorerna. Finns en del info om du söker på google. Google har även en app för företagskunder men den kostar $50 om året.
Postad 01 April 2011 - 18:36
hellman7
-
hellman7
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Men synka då dina datorer med gmail, hur du gör beror lite på vilket mail-program du använder. Din jobbmobil kan du behöva plugga in och synka med en av datorerna. Finns en del info om du söker på google. Google har även en app för företagskunder men den kostar $50 om året.
Tack! Det där ska jag kika på. Men nu är fokus på det nya, akuta problemet. Jag får inget nät (jo, wifi, det funkar klockrent). Står bara "ingen tjänst" hela tiden, med signalstyrkan kryssad uppe i aktivitetsfältet. Jag har startat om telefonen, jag har tagit ur och satt i batteri och SIM igen. Jag har återgått till roamingen avstängd, och även stängt av bluetoothen igen. Men inget hjälper. Vad fasiken kan jag ha gjort som orsakat detta?
Postad 01 April 2011 - 18:55
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Tack! Det där ska jag kika på.
Men nu är fokus på det nya, akuta problemet. Jag får inget nät (jo, wifi, det funkar klockrent). Står bara "ingen tjänst" hela tiden, med signalstyrkan kryssad uppe i aktivitetsfältet. Jag har startat om telefonen, jag har tagit ur och satt i batteri och SIM igen. Jag har återgått till roamingen avstängd, och även stängt av bluetoothen igen. Men inget hjälper. Vad fasiken kan jag ha gjort som orsakat detta?
Kolla så du inte låst nät till tex gsm eller wcdma Om jag låser min telefon till wcdma så har jag inte tjänst i alla lägen, låser jag till gsm har jag alltid tjänst, lika så med automatisk växling mellan de systemen.
Postad 01 April 2011 - 19:00
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Har en massa frågor, men börjar med en som egentligen inte är viktigast, men som råkar vara det som upptar min tankekraft för tillfället.
Jag har en bild, som jag vill använda som bakgrundsbild. Jag har fixat till den såp att den håller telefonens upplösning (480x854). Om jag tittar på bilden i galleriet så ser den klockren ut och fyller skärmen perfekt. Men så vill jag sätta den som bakgrund, och då får jag upp en gul nästan kvadratisk ruta, "låst" till form och storlek, som jag kan förflytta över bilden och som telefonen uppenbarligen vill "beskära" bilden till". Går inte att hoppa över det, och när jag bekräftar så väljer telefonen mycket riktigt en helt weird beskärning av bilden. Hur fasen tacklar jag detta?
Jag tror att du ska fixa till din bakgrundsbild så att den är bredare. Tänk på att bakgrundsbilden som Android-mobiler vill ha ska vara bredare än vad själva skärmen är. Detta för att bakgrundsbilden ska kunna smetas ut över samtlig fem homescreens (som du ser när du sveper mellan de fem home screens som finns, scrollar även bakgrunden med något). Den gula rutan gissar jag har exakt de dimensioner som din bakgrund ska ha. Lycka till! /M
Postad 01 April 2011 - 19:07
hellman7
-
hellman7
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Kolla så du inte låst nät till tex gsm eller wcdma Om jag låser min telefon till wcdma så har jag inte tjänst i alla lägen, låser jag till gsm har jag alltid tjänst, lika så med automatisk växling mellan de systemen.
Du menar att den ska stå i läget GSM/WCDMA? Finns ju tre lägen: var för sig eller bägge. Den stod i GSM/WCDMA när jag började utreda felet. Sen testade jag GSM och WCDMA var för sig, utan resultat. Nu gick jagtillbaka till kombo. Inget resultat. Fattar ingenting.
Postad 01 April 2011 - 19:08
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Grupp-SMS och SMS till mer än en mottagare har också jäklats hårt med mig. Lyckas inte skicka till mer än en mottagare samtidigt. Hur gör man? Och hur skapar man sändlistor för grupp-SMS?
Vet inte om sändlistor, men på min X10:a fungerar det såhär att skicka till flera: Skriv ditt SMS, välj "Lägg till mottagare" och välj den första personen. Tryck sedan "meny"-knappen och välj "Lägg till mottagare" eller "Redigera mottagare", beroende på vad du vill göra. /M
Postad 01 April 2011 - 19:09
CEdlund
-
CEdlund
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Hjälp, hur gör man för att stänga ner när man har surfat färdigt?!
Postad 01 April 2011 - 19:21
CEdlund
-
CEdlund
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Jag har en fråga till. Jag har ju grupper på gmail. Nu vill jag se dessa grupper i min telefon (så jag kan skicka grupp sms). Hur gör jag då? Jag får bara en lång lista med alla mina kontakter, inte som olika grupper.
Postad 01 April 2011 - 19:50
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Hjälp, hur gör man för att stänga ner när man har surfat färdigt?!
Antingen trycker du bakåtknappen, eller homeknappen, om du trycker bakåt tills du är ute på homescreen så stängs programmet ner omedelbart, om du tycker home så lägger det sig i pausläge, stängs ner helt efter ett tag.
Postad 01 April 2011 - 20:17
hellman7
-
hellman7
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Du menar att den ska stå i läget GSM/WCDMA? Finns ju tre lägen: var för sig eller bägge.
Den stod i GSM/WCDMA när jag började utreda felet. Sen testade jag GSM och WCDMA var för sig, utan resultat. Nu gick jagtillbaka till kombo. Inget resultat. Fattar ingenting.
Citerar mig själv. NOLL resultat hittills. Testat "allt". Noterat ett par nya grejer som kan vara ledtrådar... När jag drar ner aktivitetsfältet högst upp, så står det Halebop, men det är grårtt och det går inte att trycka på det eller att göra någonting. Om jag söker manuella nät så hittar den en massa sådana - bl.a. ett skumt som bara heter SWEDEN - däribland Telia (dock bara 2G, för de andra står det 3G), men dels kan jag inte ställa om till att välja manuellt, och dels kan jag inte välja något av näten som den hittar. HJÄLP! :S
Postad 01 April 2011 - 20:37
Unregisterede647f0fe
-
Unregisterede647f0fe
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Nån som har haft problem med spotify. För mig tycker de hackar för mycket när jag kör mina offline spellistor. Nån annan som har haft bekymmer med de? Har ingen erfarenhet av spotify via mobilen innan så har inget direkt och jämföra med. Sen tycker jag hörlurar man fick till känns lite b
Postad 01 April 2011 - 20:53
Unregisteredac6c614c
-
Unregisteredac6c614c
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Något jag är rädd för är batteritiden. I morse tog jag arcen full laddad, pluggade in fm sändaren, lyssnar på musik i ca 20 min till jobbet. Under dagen ligger telefonen mest på jobbet. Testar lite angry birds i max 5 min. Kopplar in arcen till fm sändaren när jag kör hem och fortsätter musiken där jag slutade. Kollar batteri statusen hemma, visar 39% !!! Normalt?
Postad 01 April 2011 - 20:56
Unregisterede647f0fe
-
Unregisterede647f0fe
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Något jag är rädd för är batteritiden. I morse tog jag arcen full laddad, pluggade in fm sändaren, lyssnar på musik i ca 20 min till jobbet. Under dagen ligger telefonen mest på jobbet. Testar lite angry birds i max 5 min. Kopplar in arcen till fm sändaren när jag kör hem och fortsätter musiken där jag slutade. Kollar batteri statusen hemma, visar 39% !!! Normalt?
Min erfarenhet har alltid varit att batteriet är lite sämre i början men efter 10 laddningar så är de mycket bättre. Vet inte om det är så fortfarande
Postad 01 April 2011 - 20:56
Aeroslok
-
Aeroslok
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
På min ser det ut som ett skärmskydd sitter på redan, om man tittar väldigt noga i kanterna!?
Postad 01 April 2011 - 21:06
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Nån som har haft problem med spotify. För mig tycker de hackar för mycket när jag kör mina offline spellistor. Nån annan som har haft bekymmer med de? Har ingen erfarenhet av spotify via mobilen innan så har inget direkt och jämföra med. Sen tycker jag hörlurar man fick till känns lite b
Jag har X10 och fick detta problem. Kör du blåtand? Om ja, kör utan och se ifall de hackar. Ladda hem Advanced Task Killer och döda allt konstigt och se om det fortfarande hackar (utan blåtand). När du dödat allt förutom Spotify självt, startat spotify och upptäckt hacket, gå då direkt in i Advanced Task Killer och se vilka appar som kör för tillfället. Någon av de som kör där orsakar troligtvis hackandet. Testa då att avinstallera en efter en av de och se om hackandet försvinner. I mitt fall hackade det p.g.a. det Spotify-tillägg som finns för TimeScape. När jag sedan avinstallerade detta tillägg fungerar det perfekt igen. /M
Postad 01 April 2011 - 21:11
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Jag har oxå fått min nu... Känns hur underbar som helst... Ska bara försöka få ordning på alla inställningar..
Postad 01 April 2011 - 21:14
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
På min ser det ut som ett skärmskydd sitter på redan, om man tittar väldigt noga i kanterna!?
Känner igen det från min X10:a. Jag lade på ett nytt skydd ändå, ovanpå det andra. Har för mig att någon testade och lyckades dra bort det första skyddet på sin X10:a (av någon anledning). /M
Postad 01 April 2011 - 23:03
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Det är ett splitterskydd eller liknande. Vill du använda skärmskydd är rekommendationen att sätta på ett ovan den plastfilm du ser.
Postad 01 April 2011 - 23:21
Rickis71
-
Rickis71
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Hur gör man för att använda Arcen som modem till en Laptop? Har installerat PC companion utan hitta denna funktion...
Postad 01 April 2011 - 23:26
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Hur gör man för att använda Arcen som modem till en Laptop? Har installerat PC companion utan hitta denna funktion...
Vet inte hur det är på SE men på min htc så får man slå på usb tethering eller wifi tethering beroende på hur man vill ansluta datorn.
Postad 02 April 2011 - 02:52
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Kan varmt rekommendera att du testar MyPhoneExplorer (kräver dels en app i telefonen + en på PC:n).
Postad 02 April 2011 - 05:55
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Det måste väl gå att synka kontakterna i telefonboken med facebookkontakterna utan att ha dubletter? Jag menar, kontakten i telefonen heter Kalle men finns även med som Karl-Johan med sin facebook. Nån som vet hur man lyckas få det under samma kontakt??
Postad 02 April 2011 - 07:27
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Gå in under inställningar -> Trådlöst och nätverk där klickar du sedan på Internetdelning och mobil surfpunkt och klicka i boxen USB sammanlänkning om du vill använda dig av kabel eller konfigurera WiFi om du vill köra trådlöst.
Redigerat av TomasL, 02 April 2011 - 07:28.
Postad 02 April 2011 - 08:15
hellman7
-
hellman7
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Jag tror att du ska fixa till din bakgrundsbild så att den är bredare. Tänk på att bakgrundsbilden som Android-mobiler vill ha ska vara bredare än vad själva skärmen är. Detta för att bakgrundsbilden ska kunna smetas ut över samtlig fem homescreens (som du ser när du sveper mellan de fem home screens som finns, scrollar även bakgrunden med något).
Den gula rutan gissar jag har exakt de dimensioner som din bakgrund ska ha. Lycka till!
/M
Tack för svaret! Dock hänger jag inte riktigt med. Min bakgrund - den som blir min bakgrund när jag under tvång låter telefonen beskära bilden - smetas inte ut över mina fem homescreens. Den ser exakt likadan ut i allihop. Jag har nu testat med en bild tagen med telefonen. Den gula rutan dyker upp även då, och om jag då låter den beskära bilden - trots att det inte borde behövas - så får jag en bakgrund som dels inte visar det jag vill visa, som alltså inte täcker in hela den bild jag vill använda, som dels tappar proportionerna, och som dessutom blir av dålig kvalitet. Verkligen jättekonstigt. NOLL resultat hittills. Testat "allt". Noterat ett par nya grejer som kan vara ledtrådar...
När jag drar ner aktivitetsfältet högst upp, så står det Halebop, men det är grårtt och det går inte att trycka på det eller att göra någonting.
Om jag söker manuella nät så hittar den en massa sådana - bl.a. ett skumt som bara heter SWEDEN - däribland Telia (dock bara 2G, för de andra står det 3G), men dels kan jag inte ställa om till att välja manuellt, och dels kan jag inte välja något av näten som den hittar.
HJÄLP! :S
Nu har jag utrett vidare, och förmodligen funnit gåtans lösning. Delvis, även om det fortfarande är en gåta varför det blev som det blev. Nu har jag gjort ett litet test. Jag satte tillbaka SIM-kortet i min gamla telefon, en SE C901, och jag satte SIM-kortet till min jobbmobil i Arcen. Mitt privata Halebop-SIM-kort fungerar plötsligt inte heller i min gamla telefon, utan jag får beskedet "SIM Inaktivt", och mitt jobb-SIM fungerar omgående i Arcen. Således är det ju förstås något med mitt SIM-kort, men varför valde det att packa ihop just när jag satt och höll på med att sammankoppla mobilen och datorn över bluetooth. Mycket märkligt. Nu måste jag beställa och invänta ett nytt SIM. Roligare kan man ha, men skönt att det löste sig. Något jag är rädd för är batteritiden. I morse tog jag arcen full laddad, pluggade in fm sändaren, lyssnar på musik i ca 20 min till jobbet. Under dagen ligger telefonen mest på jobbet. Testar lite angry birds i max 5 min. Kopplar in arcen till fm sändaren när jag kör hem och fortsätter musiken där jag slutade. Kollar batteri statusen hemma, visar 39% !!! Normalt?
Det där guppar runt även i min skalle. Hann ju bara använda telefonen i ett drygt dygn innan SIM-kaoset drabbade mig, men på den korta tiden hann jag reagera på att det kändes som att den slukade massor med batteri, väldigt snabbt. Jag kommer säkert att köpa på mig ett extrabatteri. Sen kanske det inte upprör mig. Det verkar ju vara en genomgående åkomma, och beror väl rimligen på att alla vill ha stora ljusstarka telefoner, som ändå är tunna och lätta. En knepig kombination, förstås. Dessutom, om jag tittar till hur det varit med min C901 - en vanlig telefon med ordinär skärm - så fick jag ladda/byta batteri varje dag (kanske med 1,3 dygns intervall) även med den. Kan varmt rekommendera att du testar MyPhoneExplorer (kräver dels en app i telefonen + en på PC:n).
Aha, spännande. Tack, ska utredas!
Postad 02 April 2011 - 08:44
hellman7
-
hellman7
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Nu har jag varit i kontakt med Halebop, och det ska tydligen bero på dem. Tekniska problem hos dem har gjort så att många kunders SIM inaktiverats. Nu är det återaktiverat, och ska enligt dem fungera inom tio minuter. Stabilt!
(försökte editera mitt förra inlägg, men så fort jag försökte skriva i redigeringsrutan så skickades jag tillbaka till trådens första inlägg, på sida ett)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|