Apple iPhone 4S 512MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(38)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 4S 512MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(150)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 4S 512MB RAM 64GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(10)
|
Inga priser |
Postad 06 October 2011 - 07:50
rip
Postad 06 October 2011 - 08:26
Att Google, Apple, Microsoft m.fl. inte bara är konkurrenter, de behöver varandra för att hela tiden trigga sig själva till att ligga lite före, komma på nått lite bättre, lite snabbare, lite snyggare. De ser varandra som lika och gillar varandras arbete, de strävar ju alla efter samma sak, att förenkla vardagen och göra världen till en lite bättre plats.
Om ni läser vad t.ex. Bill Gates säger om sin "rival" här ovan, eller går in och kollar på Google's startsida, så inser man rätt snart att Apple-fanatiker och Android-fanatiker som sitter och spyr galla över den andra är en riktigta foliehattar och tokstollar som man ska ta med en stor skyffel salt och ignorera.
Nu får Steve visa Elvis och Lennon hur man skapar musik i datorn där nånstans på andra sidan.
Redigerat av Melmac, 06 October 2011 - 08:28.
Postad 06 October 2011 - 08:51
Postad 06 October 2011 - 09:46
För visso... men nu snackar vi om vad, en vecka?
Kolla 16 gb... 8000... skrattar
Det är ju för att om de skulle sätta 5000 och massa folk förbokar så måste de också sälja den för 5000. Därför sätter det medvetet ett högt pris som de sedan kan ändra neråt istället när de vet vad den kommer kosta.
8000 gissar jag att 64GB kommer kosta.
Postad 06 October 2011 - 10:56
Postad 06 October 2011 - 13:29
Postad 06 October 2011 - 16:52
Jag vill ha den. Hoppas det blir inget fel med datumEdit: Det blev ingen iPhone 5, den 4 Oktober 2011 - Vi fick istället:
iPhone 4S
Övriga förbättringar och nyheter: Snabbare grafik, utvecklad antenn system där 2 antenner sammarbetar med varandra för bättre täckning, personliga assistenten Siri, kamera optik som ger bättre bilder i mörker, iOS5, iCloud mm.
Nyheter i iOS5: iCloud, iMessage, Notification mm.
För mer info, besök Apple.se
iOS 5 släpps den 12 oktober, 2011
iPhone 4S lanseras i Sverige den 28 Oktober, 2011.
Postad 06 October 2011 - 17:04
Vet ni vad som som är det mest intressanta i detta tragiska som många borde tänka på innan de skriver på ett forum?
Att Google, Apple, Microsoft m.fl. inte bara är konkurrenter, de behöver varandra för att hela tiden trigga sig själva till att ligga lite före, komma på nått lite bättre, lite snabbare, lite snyggare. De ser varandra som lika och gillar varandras arbete, de strävar ju alla efter samma sak, att förenkla vardagen och göra världen till en lite bättre plats.
Om ni läser vad t.ex. Bill Gates säger om sin "rival" här ovan, eller går in och kollar på Google's startsida, så inser man rätt snart att Apple-fanatiker och Android-fanatiker som sitter och spyr galla över den andra är en riktigta foliehattar och tokstollar som man ska ta med en stor skyffel salt och ignorera.
Nu får Steve visa Elvis och Lennon hur man skapar musik i datorn där nånstans på andra sidan.
Och klickar man på Steves namn på googles hemsida kommer man till appel. Så skulle de inte göra om man inte beundrade varandras arbete som man sig bör.
För det är ju trots allt så att dessa beundrar varandra lika mycket som de är rivaler om samma marknad.
Postad 06 October 2011 - 18:03
"Chairman Steve Jobs introduced numerous revolutionary changes to the information technology industry and was a great entrepreneur. His innovative spirit and remarkable accomplishments will forever be remembered by people around the world."
Så jag håller med dig fullt ut melmac, väl skrivet.
Postad 07 October 2011 - 08:02
http://www.youtube.com/watch?v=FUEG7kQegSA&feature=share
spot on
Förstår inte vad du menar med spot on, den där
videon är inget mer än personliga åsikter från en som vill basha Apple med att
klippa ihop video. Han reagerar på "number one"
Telefon och poängterar att det är sålda enheter samtidigt som han postar video på bloggare som recenserar båda telefonerna och säger att galaxy s2 är bättre. Number 1 kan användas i flera sammanhang, hårdvaru mässigt eller antal sålda enheter där kunden är nöjd, i min värld tar jag det senare nämnda.
I vilket fall som helst, varför posta du den där videon? Vad är det du ville säga? Fanns det något konstruktivt? Det är just sådana här inlägg som någon nämnde ovan. Inget vettigt, man vill bara tjafsa om vem som är bäst.
Redigerat av Unregistered1232, 07 October 2011 - 08:05.
Postad 07 October 2011 - 09:21
Redigerat av Melmac, 07 October 2011 - 09:21.
Postad 07 October 2011 - 13:40
"When Reagan was president we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. In Obama's America, no Cash, no Hope and no Jobs."
Postad 07 October 2011 - 17:32
Redigerat av NisseGurra, 07 October 2011 - 17:33.
Postad 07 October 2011 - 18:42
Postad 07 October 2011 - 19:21
Redigerat av moparman, 07 October 2011 - 19:22.
Postad 07 October 2011 - 20:00
Mjaaaäää, $850USD motsvarar ca 6.000SEK, inte 8.000. Och eftersom det inte är någon importskatt på mobiltelefoner så är detta det absolut "sämsta" priset du kan få. Alltså, max 6.000 för 64GB modellen, säkert billigare i några andra länder.
Knappast, snarare 9-10 sek per usd. Glöm inte svensk moms...
Postad 07 October 2011 - 20:10
16GB modellen för 4.600.- tycker jag ändå man får se som förhållandevis "billigt" ändå.
Skulle tro svenska priser blir runt 6000 / 7000 / 8000 sek för 16/32/64 GB versionerna
Postad 07 October 2011 - 20:38
jag får köpa den olåst för 3000kr
tycker ni jag ska slå till eller ska jag förlänga mitt nuvarande abb och köpa 4s?
jag kan inte bestämma mig
Postad 07 October 2011 - 21:10
Mjaaaäää, $850USD motsvarar ca 6.000SEK, inte 8.000. Och eftersom det inte är någon importskatt på mobiltelefoner så är detta det absolut "sämsta" priset du kan få. Alltså, max 6.000 för 64GB modellen, säkert billigare i några andra länder.
Du glömmer den amerikanska säljskatten (som du förvisso kan undvika i ett fåtal delstater) samt den svenska momsen när du för in varan (25%).
Knappast, snarare 9-10 sek per usd. Glöm inte svensk moms...
Exactly.
16GB modellen för 4.600.- tycker jag ändå man får se som förhållandevis "billigt" ändå.
I USA ja, men här i Sverige kommer vi få se en annan prissättning.
Skulle tro svenska priser blir runt 6000 / 7000 / 8000 sek för 16/32/64 GB versionerna
Just my point, precis så kommer det se ut, därav mitt "Herregud".
Postad 07 October 2011 - 21:22
Redigerat av Unregistered1232, 07 October 2011 - 21:22.
Postad 07 October 2011 - 21:25
Han fick ju dig att gå i taket, så något åstadkom han i alla fall. Varför bry sig?
Sant
Postad 07 October 2011 - 21:27
Postad 07 October 2011 - 21:58
Postad 07 October 2011 - 22:04
Postad 07 October 2011 - 22:27
Jag betalar alltså 299x24=7176:-
Om du köper den kontant måste du ju ändå ha ett abonnemang för åtminstone 99:- per månad, troligen mer för att få rimlig datavolym och hastighet, ngt som ingår i mina 299:-
Dvs kontantpriset blir minst 3000:- dyrare under de två åren mot att köpa med abonnemang.
Vad är smartast?!
Postad 07 October 2011 - 22:37
Deras Pott abonnemang är seriösa
Man ringer och skickar sms för potten och kan även använda potten till att köpa tjänster
Jag ringer lätt för mer än 1000 kr i månaden, men det kostar mig inte mer än 299 kr (+ ev 100-200kr)
För dessa köper jag tjänsten "ringa till fasta nummer och inom 3" för 69 kr och resten går åt till uppkoppling
och eventuella samtal till andra mobiler. Jag ringer alltid fasta nummer om det finns.
Genom detta abonnemang, kostar inte min Iphone en spänn
Postad 07 October 2011 - 23:02
När jag band mig för 15 månader sedan kostade det mig 299:- per månad. Telefonen kostade då ca 8000:- utan abonnemang.
Jag betalar alltså 299x24=7176:-
Om du köper den kontant måste du ju ändå ha ett abonnemang för åtminstone 99:- per månad, troligen mer för att få rimlig datavolym och hastighet, ngt som ingår i mina 299:-
Dvs kontantpriset blir minst 3000:- dyrare under de två åren mot att köpa med abonnemang.
Vad är smartast?!
Dessa 299:-, får du ringa för dem och hur länge räcker de i såna fall? Mitt abb går på 29:- (student) vilket ändå jag ser som smartast, man vet aldrig när man inte längre behöver ett abb, ska utomlands etc. Sen har jag visserligen alltid varit emot avbetalningar
Redigerat av daniel.l, 07 October 2011 - 23:03.
Postad 08 October 2011 - 06:17
Postad 08 October 2011 - 09:29
Men köper man telefonen med abb så är den låst till din operatör, vilken gör den oanvändbar i utlandet.
hur menar du? en telefon med abbonemnag är väl ändå inte oanvändbar i utlandet, du kan ju ringa med den.
Postad 08 October 2011 - 10:58
Postad 08 October 2011 - 11:04
Är rätt så säker på att Apple inte kommer se ngr direkta minskningar i USA. Det kan nog dock bli lite värre på vissa håll i Europa.
Redigerat av Unregistered52a88696, 08 October 2011 - 11:05.
Postad 08 October 2011 - 11:12
Låter ju bra. Dock föga förvånande då vi ju alla vet att man, just i USA, är lika tokiga i iPhonen som man är i världens iPhone-tätaste land kontra befolkningsmängd... Landet börjar på S
Är rätt så säker på att Apple inte kommer se ngr direkta minskningar i USA. Det kan nog dock bli lite värre på vissa håll i Europa.
Det stämmer iofs, sen generellt så handlar man väl ganska flitigt i USA vad det än är. I Sverige tror jag inte att det blir en kö bildning i år, men vi får se.
Postad 08 October 2011 - 12:15
Postad 08 October 2011 - 14:19
Redigerat av henryd, 08 October 2011 - 14:19.
Postad 08 October 2011 - 14:23
http://www.youtube.com/watch?v=FUEG7kQegSA&feature=share
spot on
Den var faktiskt väldigt skoj. Jag uppskattar parodier oavsett märke, man behöver inte ta ett speciellt parti i alla situationer, det gäller att ha lite självdistans
Dock kan jag faktiskt förstå att dessa typer av filmer produceras, oavsett om man är Apple-anhängare eller inte.
Varför? Jag tror det mycket beror på att Apple är väldigt duktiga på att förvränga fakta, de är uppspelta över något som reflekterar en överdimensionerad verklighet. Jag tror att många konsumenter börjar ledsna lite på detta och en av dessa anledningar resulterar sen i såna här liknande filmer.
Någon som för övrigt sett hela Keynoten än? Kikade på den för några dagar sedan och där hade vi det igen! "...making the iPhone 4 (and iPhone 4S) the thinnest smartphone". Vad är meningen med detta? Varför ljuger man? Detta kommer bara resultera i bakslag längre fram.
Postad 08 October 2011 - 16:30
Ja, tunnast är den ju faktiskt inte..."...making the iPhone 4 (and iPhone 4S) the thinnest smartphone". Vad är meningen med detta? Varför ljuger man? Detta kommer bara resultera i bakslag längre fram.
Postad 08 October 2011 - 17:27
Kan siri användas med navigon eller tomtom i ios 5? Eller är det endast google maps som fungerar med siri?
Tror det funkar bara på google maps, då siri är väl programmerad för att förstå en viss typ av meny system.
Postad 08 October 2011 - 18:38
Tror det funkar bara på google maps, då siri är väl programmerad för att förstå en viss typ av meny system.
Nja, det handlar mer om att det inte finns ngra api:er för att aktivera röststyrning, det är därför vi tex inte kan spela upp från spotify genom att använda voice over, får se hur det blir i senare versioner av iOS.
Postad 08 October 2011 - 23:06
Postad 08 October 2011 - 23:40
Nja, det handlar mer om att det inte finns ngra api:er för att aktivera röststyrning, det är därför vi tex inte kan spela upp från spotify genom att använda voice over, får se hur det blir i senare versioner av iOS.
Ah okej, som sagt har ingen större koll på den tekniska biten.
Postad 09 October 2011 - 04:22
trist, betyder alltså att android vann denna rond för iphones google map är väl ok. Men ingen turn by turn gps med röst. Google voice action imponerar mer och kom ut för ett tag sen. http://youtu.be/gGbYVvU0Z5s Hur svårt kan d vara och kopiera? Apple brukar ju faktiskt göra allt bättre. Tyvärr inte i detta fall. Jaja kanske kommer väl någon sjysstare version av siri på cydia. Ingen ios 5 eller iphone 4s för min del iallafall. (har iphone 4) Alla nyheter där (ios5) finns redan i cydia. Ja förutom siri då men d r väl bara en tidsfråga. Dåligt av äpplet att missa en sån grej.
Ja, men samtidigt så fungerar Siri med naturligt språk, turn by turn navigation ligger nog i pipelinen hos Apple redan. Men skillnaden ligger i att i Google Voice kräver att du formulerar dig specifikt. Jag tycker nog att Siri är betydligt mer imponerande eftersom du kan chaina röstkommandon, det som google voice är är i princip en likadan röststyrning vi har idag fast utökad. Siri kanske inte kan använda alla appar du har i telefonen med röststyrningen, men du kan använda ett naturligt språk, kolla videon hos Apple.
Postad 09 October 2011 - 10:38
Ja, tunnast är den ju faktiskt inte...
Fler "lögner":
"All-new camera
It just might be the best camera ever on a phone".
De vet mycket väl att så är inte fallet.
Du har rätt. Det fanns inte import-moms på mobiltelefoner tidigare. Det är tydligen nytt nu.
Vill absolut inte leka någon besserwisser, men importmoms är det på allting som skeppas från 3e land. Jag antar att du menar tullsatsen, som precis som du skriver, inte gäller för mobiltelefoner idag.
Redigerat av daniel.l, 09 October 2011 - 10:39.
Postad 09 October 2011 - 12:03
Fler "lögner":
"All-new camera
It just might be the best camera ever on a phone".
De vet mycket väl att så är inte fallet.
"It just might be" om man översätter till svenska blir det : "det kan mycket väl vara.." när man marknadsför så måste man ju ändå lyfta fram produkten med ord som lockar, meningen ovan säger inte 100% att det är så utan att det kan vara så. När det gäller kameran så sägs det ju att man kör på samma kamera som (lägre mpix) sony ericsson Arc och den har ju blivit erkänd som en av de bättre.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone *
171 filmer
13 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?