Nintendo Wii U - Officiell tråd
3773 svar till detta ämne
Postad 19 November 2012 - 10:38
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Zombie U får 6.3 på IGN:
http://www.ign.com/a...8/zombiu-review
Spelet såg lovande ut ett tag. Men ju mer jag ser av det, desto mindre vill jag spela det, då det snabbt verkar bli redigt enformigt att klubba zombies med trät.
Detta var det spel som jag väntade mest på, nästa spel är "Aliens", men det kommer inte förrän nästa år. Så jag vette fan om jag inte väntar tills dess med att köpa en maskin. Super Mario U verkar lite kul, men efter att ha kört igenom Wii spelet senaste veckan, så är jag lite trött på Mario just nu.
Avvaktar och ser vad ni tycker om maskinen och spelen
Postad 19 November 2012 - 10:50
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Verkar som IGN förväntade sig ett actionspel liknande left 4 dead eller dead island.
Som sagt väldigt varierande betyg på spelet. 6.3 är iofs inget dåligt betyg.
Nästan alla spel jag vill ha kommer senare men jag köper ändå nu. Kommer dessutom ha fullt upp med Metroid prime trilogy som jag köpte för några veckor sedan.
Redigerat av Unregistereddc471864, 19 November 2012 - 10:52.
Postad 19 November 2012 - 16:01
Rumpnisse
-
Rumpnisse
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
verkar inte lovande detta portarna ser värre ut och får skiped frames och laggar apa med flera fiender samtidigt dessutom med sämre texturer och jaggies... nog cpun, som är för klen...
dessutom så är det grymt långsamt minne i den skeppar 17gb/s... xbox360 har 22,4gb/s och ps3 25,6gb/s...
så tror inte den kommer vara hd generationen blir som ps3 där vissa spel kan spelas i 1080p men de flesta i 720p... om dom inte stryper spelen en hel del då...
update: den skeppar inte ens 17gb/sek utan 12,8gb/sek mer en 40% mindre data en xbox360 pch ps3
Redigerat av Rumpnisse, 19 November 2012 - 16:24.
Postad 19 November 2012 - 16:31
wictor
-
wictor
-
Beroende
-
-
1453 inlägg
Amen vafan  . Man borde väll kunna begära de bästa versionerna mot sju år gammal hårdvara?
Redigerat av wictor, 19 November 2012 - 16:35.
Postad 19 November 2012 - 19:25
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Dumt av Nintendo att snåla med RAM:en. Dock så tror jag att N skiter fullständigt i vad övriga utvecklare tycker om hårdvaran. De enda de lyssnar på är väl deras egna utvecklare och då är de ju ett jätte steg från Wii.
Det är många som rapporterar diverse strul med hdmi och annat småfel. Men sånt kan åtgärdas med en FW uppdatering.
Nåt jag stör mig på är att den saknar ethernet port!
Postad 19 November 2012 - 19:33
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Dock så tror jag att N skiter fullständigt i vad övriga utvecklare tycker om hårdvaran.
Knappast, de är inte helt dumma i huvudet  . De behöver tredjepartsutvecklarna.
Postad 19 November 2012 - 20:32
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Knappast, de är inte helt dumma i huvudet . De behöver tredjepartsutvecklarna.
Klart Nintendo behöver dem. Nintendos egna spel är det folk vill ha och köper, och så tror jag också att N resonerar. Kolla tex Wiis hårdvara, då lyssnade man inte på tredjepartsutvecklare. Nintendo gör det som passar dem bäst, vare sig om det passar tredjepartsutvecklarna eller inte.
Postad 19 November 2012 - 20:48
mype
-
mype
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Tja det verkar som WiiU kan hänga med och faktiskt överglänsa ps/Xbox i alla fall
http://www.product-r...yzed-vs-rivals/
Postad 19 November 2012 - 21:04
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Tja det verkar som WiiU kan hänga med och faktiskt överglänsa ps/Xbox i alla fall http://www.product-r...yzed-vs-rivals/
Jaja, förstås, den är ju kraftfullare än dem. Att vissa portar är sämre nu handlar bara om att de inte lärt sig hårdvaran och haft dåligt med tid att porta. Inte för att det är säkert att det förbättras i framtiden, borde göra det, men de bör ju såklart utgå ifrån 360/PS3 som har störst userbase.
Postad 19 November 2012 - 23:35
tollen88
-
tollen88
-
Forumräv
-
-
824 inlägg
Kommer det att gå att använda hdmi kabel och Wii Komponentkabel för att få ananlogt ljud samtidigt?
Postad 19 November 2012 - 23:40
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Dåliga portningar har knappast med konsollens hårdvara att göra. Det är dåliga portningar helt enkelt.
Det är helt omöjligt att Wii U har sämre prestanda än 360 och PS3 för så dåliga grafikchip som sitter i de 2 tillverkas inte längre.
Redigerat av Unregistereddc471864, 19 November 2012 - 23:44.
Postad 20 November 2012 - 00:08
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Tja det verkar som WiiU kan hänga med och faktiskt överglänsa ps/Xbox i alla fall http://www.product-r...yzed-vs-rivals/
Ser fint ut. Blir att plocka upp det där när man får sin konsol.
Postad 20 November 2012 - 00:13
tollen88
-
tollen88
-
Forumräv
-
-
824 inlägg
nån som vet om ljud kombinatonen med hdmi och komponent kommer funka..
Postad 20 November 2012 - 00:16
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
nån som vet om ljud kombinatonen med hdmi och komponent kommer funka..
Mycket bra fråga. Kan tyvärr inte prova förän jag fått min  Joystiq gillade ZombiU förresten. 4.5 av 5 http://www.joystiq.c.../zombiu-review/
Postad 20 November 2012 - 01:43
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
Postad 20 November 2012 - 02:22
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Hmm, vad många hårdvaruproblem Wii U verkar ha: http://www.neogaf.co...ad.php?t=500430
Grejer som att de inte kan få bild till TV:n via HDMI är ju löjligt.
Postad 20 November 2012 - 02:44
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Ja verkar va en del strul.
Har funderat sista dagarna på om jag ska behålla bokningen eller vänta nån månad. Jag tror nog jag bestämt mig för att vänta nu. Dels, som jag nämnde tidigare, att det inte finns nåt spel jag är intresserad av, men känner även att det kan va värt att slippa alla "barnsjukdomar".
Postad 20 November 2012 - 03:36
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Dåliga portningar har knappast med konsollens hårdvara att göra. Det är dåliga portningar helt enkelt. Det är helt omöjligt att Wii U har sämre prestanda än 360 och PS3 för så dåliga grafikchip som sitter i de 2 tillverkas inte längre.
du har visst inte spelat på någon av Intels grafikkretsar verkar det som
Postad 20 November 2012 - 08:11
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Nej det har jag förvisso inte  Hmm, vad många hårdvaruproblem Wii U verkar ha: http://www.neogaf.co...ad.php?t=500430
Grejer som att de inte kan få bild till TV:n via HDMI är ju löjligt.
Illa. Hoppas för Nintendos skull att det inte är ett stort problem för isf kommer det bli dyrt för dem. Kommer inte bli glad om jag får en som är trasig. Microsofts 360 var ju ingen höjdare första 2 åren heller vilket gjort att de i princip inte tjänat en spänn på 360. Det där med att köpen är låsta till konsollen är inte mycket att gnälla över. Så var det på Wii också och det var knappast ett problem där heller. Nu när de har konton istället så borde de kunna implementera konto transfer senare. Skulle förvåna mig mycket om det inte är på gång för det blir bara dyrt för Nintendo om de ska flytta köp manuellt senare när/om konsoller går sönder. " Shorter than expected battery life (between 3-5 hours reported so far by various users)"Är det verkligen så? Har för mig de hela tiden sagt att den har max 4 timmars batteritid.
Redigerat av Unregistereddc471864, 20 November 2012 - 08:20.
Postad 20 November 2012 - 10:23
Rumpnisse
-
Rumpnisse
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Dåliga portningar har knappast med konsollens hårdvara att göra. Det är dåliga portningar helt enkelt. Det är helt omöjligt att Wii U har sämre prestanda än 360 och PS3 för så dåliga grafikchip som sitter i de 2 tillverkas inte längre.
har inget med det att göra spelar ingen roll om det är nästa generation nvidia eller radeon krets dom stoppat i den om dom har strypt den med få streaming processorer och/eller låg klock... då kommer den endå prestera skräp... och med tanke på att det är 45nm ibm power pc och 40nm radeon gpu i den så lär den inte vara högt klockad det visar ju strömförsörjningen oxo som ligger på 30-35watt när man spelar... dessutom väldigt slött minne Hynix DDR3-1600 12.8GB/s of peak memory bandwidth hälften av xbox360 och ps3 men ingen ide att ha snabbt minne ifall kretsen är klen heller men här hjälper edramet till oxo så minnes bandbredden är kanske inte så kritiskt men dom kan inte trolla med knäna... det sitter ett 1500mah batteri i den och tydligen så får vissa bara ut 2-3 timmar ur den men verkar finnas plats i kontrollen så man kan nog köpa bättre batteri med tiden å byta ut förhoppningsvis
Redigerat av Rumpnisse, 20 November 2012 - 10:25.
Postad 20 November 2012 - 10:38
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Tja Activison hade inga problem att göra BO2 bra till Wii U iaf så det är inget fel på hårdvaran.
Postad 20 November 2012 - 10:44
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Sen blir ju Wii U spelen snyggare med tiden. PS3 spelen såg inge vidare ut för 6år sen.
Postad 20 November 2012 - 10:46
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
7 år nyare hårdvara än Xbox 360 och den är knappt märkbart bättre. Det om något visar väl på att de riskerar precis samma situation som med Wii. Nu klarar den visserligen av HD-upplösning, men har man en processor som är för svag så kommer fysik och AI att bli lidande väldigt snabbt och det kan resultera i märkbart sämre spelupplevelser jämfört med konkurrenterna. Nu vet vi ju inte vad Microsoft och Sony kommer släppa för hårdvaror, men det krävs ju knappt något för att åtminstone ha en bättre CPU och grafikkortet är ju inget speciellt heller. Minne är istort sett gratis så det kommer alla ha tillräckligt av med.
Jag är övertygad om att de kommer måsta försämra spelen för att släppa dem till Wii U efter att nästa Xbox och Playstation kommer ut. Tror inte 3:e parts utvecklare kommer sätta Wii U versionen i fokus heller.
Postad 20 November 2012 - 10:46
Rumpnisse
-
Rumpnisse
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Tja Activison hade inga problem att göra BO2 bra till Wii U iaf så det är inget fel på hårdvaran.
jo det är fel att 2012 komma ut med en sån klen hårdvara som med nöd och näppe klarar sig mot 7 år gammal hårdvara när den borde vart mycket snabbare för att kunna behålla tredjeparts stödet framöver nu blir det en upprepning på wii... förövrigt ger jag inte ett öre för den jämförelsen amatörmässigt när dom likställer framförallt xbox360 och ps3 (troligen ps3 versionen dom visar med allt blur xboxen ser bättre ut) när inte ens dom versionerna ser lika ut samt blandar in pc...
Postad 20 November 2012 - 10:48
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Fel? Inte om man driver ett företag som vill tjäna pengar till skillnad mot Sony som gick med tiotals miljarder i förlust på ps3 eller microsoft om inte tjänat en krona på 360.
Jag skiter fullständigt i 3:e part. Det är exklusiva spelen som är intressanta. 3:e part kan jag spela på PC.
Spelar dessutom mindre roll om Wii U är kraftfullare. 3:e parts-utvecklarna kommer ändå koncentrera sig på den största marknaden vilken är 360/Ps3. Wii U kommer lida av samma taskiga portningar som PC får stå ut med.
I
Redigerat av Unregistereddc471864, 20 November 2012 - 10:51.
Postad 20 November 2012 - 10:49
Rumpnisse
-
Rumpnisse
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Sen blir ju Wii U spelen snyggare med tiden. PS3 spelen såg inge vidare ut för 6år sen.
jo dom såg bra ut om man jämför mot ps2 och xbox... men wii u ser lika ut som förra generationen i stort sett illa illa... sen är det samma jäkla hårdvara som tidigare i stort sett så dom borde redan kunna programera till den lär inte behövas så mycket inlärningskurva här...
Postad 20 November 2012 - 10:54
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
jo dom såg bra ut om man jämför mot ps2 och xbox... men wii u ser lika ut som förra generationen i stort sett illa illa...
sen är det samma jäkla hårdvara som tidigare i stort sett så dom borde redan kunna programera till den lär inte behövas så mycket inlärningskurva här...
Det kommer bli många taskiga portningar. Finns ingen poäng med att lägga massa tid på portningar till en konsoll som inte har ngn användabarbas än. Om man har att välja på att skapa spel för 150miljoner användare (ungefär vad 360/pS3 sålt tillsammans) eller 2-3 miljoner (räknar med att wii u kommer sälja ngt sånt det här året) så är valet enkelt eller hur? Ska man bedömma wii u rättvist så måste man titta på de exklusiva spelen och det finns inte så mycket av den varan än.
Redigerat av Unregistereddc471864, 20 November 2012 - 10:55.
Postad 20 November 2012 - 11:01
Rumpnisse
-
Rumpnisse
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Fel? Inte om man driver ett företag som vill tjäna pengar till skillnad mot Sony som gick med tiotals miljarder i förlust på ps3 eller microsoft om inte tjänat en krona på 360.
Jag skiter fullständigt i 3:e part. Det är exklusiva spelen som är intressanta. 3:e part kan jag spela på PC.
Spelar dessutom mindre roll om Wii U är kraftfullare. 3:e parts-utvecklarna kommer än koncentrera sig på den största marknaden vilken är 360/Ps3. Wii U kommer lida av samma taskiga portningar som PC får stå ut med. I
du skiter kanske i det men inte många andra... folk vill spela storspelen... och hade gärna gjort det på samma maskin men nu lär man behöva flera skillnaden är att wii u inte kommer klara dom taskiga portningar från ps4 och nya xbox och folk gillar inte att slänga pengar i sjön och sen har den stå och damma bara som med wii... därför applesprodukter lyckades så bra folk tänkte samma sak ähh skitsamma att den inte klarar det (tex skicka mms) och det skiter jag i det kan jag göra på på andra telefoner istället osv... och sen betala premium pris för en klen produkt som inte har alla features...
Postad 20 November 2012 - 12:07
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Inget problem för mig. Jag kommer köpa MS och Sonys konsoller också när de släpps. Blir svårt att spela Nintendo-spel på dem så därför köper jag Wii U också.
Postad 20 November 2012 - 12:12
Rumpnisse
-
Rumpnisse
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
detta ser lovande ut tänk ett nytt beyond good and evil ojojoj vattnas i munnen Beyond Good And Evil And Wii U ‘Are A Good Fit’
Michel Ancel, the creator behind Rayman and Beyond Good & Evil, says he believes that the Wii U would be a good fit for the long-awaited Beyond Good & Evil 2. Ancel went on to praise the Wii U and said that the system with the unique controller would be perfect for the nextZelda game. “You’re right when you say that both the Wii U and Beyond Good And Evil fit very well, but for now I am only focused on Rayman Legends.” “That’s [also] why I believe in an incredible Zelda game, the GamePad and classic control fit very well with such action-adventure games.”
Postad 20 November 2012 - 12:22
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
sen är det samma jäkla hårdvara som tidigare i stort sett så dom borde redan kunna programera till den lär inte behövas så mycket inlärningskurva här...
bara för att hårdvaran är likvärdig betyder det inte att man använder det på samma sätt. 360 och ps3 har likvärdig hårdvara men man har ändå olika tillvägagångssätt. samma nu med wii u. att förvänta sig att det ska vara på topp när en ny konsol släpps är bara korkat.
Postad 20 November 2012 - 12:23
Rumpnisse
-
Rumpnisse
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
inte så genomtänkt av nintendo.... men ps4 blir ennu värre alla köpta spel ska reggas till psn network och till din konsoll och som det verkar så kommer dom bara funka på den konsollen/kontot så köpa/sälja beggat är kört... idiotiskt om det blir så Don’t Lose/Break Your Wii U, Because Your Nintendo Network Account is Tied to it
Luke Plunkett
In the past six years I've been through four Xbox 360 consoles and three PlayStation 3s. Which has been a pain, but each and every time I've been able to simply transfer my existing system account to the new console through the magic of the internet. You'd think that would be something Nintendo could manage rather easily, but nope. Turns out that the Nintendo Network ID you create for a Wii U will, for now at least, is tied to that console. If you lose that console - for whatever reason - you lose the ID that went with it. If you buy a second-hand console, and want to import your ID, you can't. If you're at a friend's house and want to sign on using your account, you can't.
Postad 20 November 2012 - 12:24
wictor
-
wictor
-
Beroende
-
-
1453 inlägg
Enligt Gamereactor så är Rockstar positiva till ett GTA för Wiiu, Nintendo meddelar också att de jobbar stenhårt för ett samarbete.
Postad 20 November 2012 - 12:28
Rumpnisse
-
Rumpnisse
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
bara för att hårdvaran är likvärdig betyder det inte att man använder det på samma sätt. 360 och ps3 har likvärdig hårdvara men man har ändå olika tillvägagångssätt. samma nu med wii u. att förvänta sig att det ska vara på topp när en ny konsol släpps är bara korkat.
hahaha läs på lite ps3 och xbox360 är så olika dom bara kan bli VÄLDIGT stor skillnad... medans wii u har i stort sett samma cpu som wii och en ati krets som oxo använts tidigare... så wii u borde vara väldigt lätt att få grepp på
Postad 20 November 2012 - 12:33
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
hahaha läs på lite ps3 och xbox360 är så olika dom bara kan bli VÄLDIGT stor skillnad...
medans wii u har i stort sett samma cpu som wii och en ati krets som oxo använts tidigare... så wii u borde vara väldigt lätt att få grepp på
Prestandamässigt så är ps3/360 väldigt lika
Postad 20 November 2012 - 12:34
wictor
-
wictor
-
Beroende
-
-
1453 inlägg
Problemet låg väll i att devkit's inte var klara när portningarna påbörjades. Utvecklarna hade inte ens möjlighet att greppa om nått.
Postad 20 November 2012 - 12:36
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
inte så genomtänkt av nintendo....
men ps4 blir ennu värre alla köpta spel ska reggas till psn network och till din konsoll och som det verkar så kommer dom bara funka på den konsollen/kontot så köpa/sälja beggat är kört... idiotiskt om det blir så
Don’t Lose/Break Your Wii U, Because Your Nintendo Network Account is Tied to it
Luke Plunkett
In the past six years I've been through four Xbox 360 consoles and three PlayStation 3s. Which has been a pain, but each and every time I've been able to simply transfer my existing system account to the new console through the magic of the internet. You'd think that would be something Nintendo could manage rather easily, but nope. Turns out that the Nintendo Network ID you create for a Wii U will, for now at least, is tied to that console. If you lose that console - for whatever reason - you lose the ID that went with it. If you buy a second-hand console, and want to import your ID, you can't. If you're at a friend's house and want to sign on using your account, you can't.
Det kunde man inte på 360 heller fösta åren. Man fick skicka in den så fick MS överföra köpen åt en. Det där kommer fixas ganska snart med tanke på att de ska ha samma system länkat till andra enheter bland annat 3ds, pc, plattor och kommande konsoller från nintendo
Redigerat av Unregistereddc471864, 20 November 2012 - 12:37.
Postad 20 November 2012 - 12:39
Rumpnisse
-
Rumpnisse
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Prestandamässigt så är ps3/360 väldigt lika
det vet jag mycket väl men stor skillnad på hur dom är uppbyggda och hur man lär programera för dom... ta tex ps3 med sin cell tog låååång tid att få grepp på den... men wii u är nästan samma sak som xbox 360 och wii med en ibm cpu och ati gpu så den konfigen har dom ganska bra grepp på och lär inte va i närheten så svår att lära sig som ps3 med cell....
Postad 20 November 2012 - 12:51
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Nej det är såklart en stor fördel. Ryktas om att Sony kommer gå över till ngt liknande nästa generation och överge cell. MS lär säkert fortsätta med samma arkitektur igen också fast mycket kraftfullare såklart.
Postad 20 November 2012 - 14:19
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Problemet låg väll i att devkit's inte var klara när portningarna påbörjades. Utvecklarna hade inte ens möjlighet att greppa om nått.
Ja, Nintendo har släppts en massa olika devkits dessutom, som man ju gör. microsoft som inte tjänat en krona på 360.
Har de inte? Har du källa?
Postad 20 November 2012 - 14:19
Warlokk
-
Warlokk
-
Veteran
-
-
2160 inlägg
Jag tror inte folk köper Nintendo för att få den fetaste hårdvaran. Man köper Nintendo för deras unika spel. Mario, Zelda osv. Är man ett fan av Call of duty, Battlefield och Killzone till exempel, då köper man Xbox och/eller Playstation.
Så det är nog inget större problem att man kommer ligga efter även den här gången, när det gäller hårdvaran.
Redigerat av Warlokk, 20 November 2012 - 14:51.
Postad 20 November 2012 - 14:24
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Ja, Nintendo har släppts en massa olika devkits dessutom, som man ju gör.
Har de inte? Har du källa?
Nej jag har ingen källa men de kan omöjligt gått med vinst med tanke på hur många konsoller som gått sönder inom deras garantiperiod. En period de utökade med 2 år för att varedna konsoll första åren hade produktionsfel.
Postad 20 November 2012 - 14:50
Warlokk
-
Warlokk
-
Veteran
-
-
2160 inlägg
Nej jag har ingen källa men de kan omöjligt gått med vinst med tanke på hur många konsoller som gått sönder inom deras garantiperiod. En period de utökade med 2 år för att varedna konsoll första åren hade produktionsfel.
http://www.gamereact...g/jonas/191659/Rätt gammal artikel nu dock.
Postad 20 November 2012 - 14:53
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Nej jag har ingen källa men de kan omöjligt gått med vinst med tanke på hur många konsoller som gått sönder inom deras garantiperiod.
Det kan de säkert. Tänk Kinect, Xbox Live, XBLA, annonser, spelförsäljning och konsoler. Edit: Ja, där ser man ju att de gått plus. Så det är nog inget större problem att man kommer ligga efter även den här gången, när det gäller hårdvaran.
Wii sålde ju rätt uselt de sista åren när inget tredjepartsstöd fanns, tror inte de vill upprepa det. Men visst, de kommer långt på sina egna titlar. De kan dock inte släppa hur många egna titlar som helst.
Redigerat av Zoiler, 20 November 2012 - 14:56.
Postad 20 November 2012 - 15:15
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
http://www.gamereact...g/jonas/191659/
Rätt gammal artikel nu dock.
Ok de har precis börjat gå med vinst. Inte konstigt de drar ut på att släppa en ny konsoll.
Postad 20 November 2012 - 19:12
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Zombie U får 6.5 på Gametrailers:
(Edit: kan inte länka till klippet utan att det blir error)
Verkar kraftigt buggigt emellanåt. Ubisoft borde nog ha arbetat med spelet några månader till, istället för att ha stressat ut det till releasen av maskinen.
Redigerat av Svante Skoog, 20 November 2012 - 19:15.
Postad 20 November 2012 - 19:32
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Zombie U får 6.5 på Gametrailers: (Edit: kan inte länka till klippet utan att det blir error)
Verkar kraftigt buggigt emellanåt. Ubisoft borde nog ha arbetat med spelet några månader till, istället för att ha stressat ut det till releasen av maskinen. 
Verkar dock som gametrailers recenserat innan patchen men visst med eller utan patch så borde det inte ha massa buggar. I vilket fall som helst så är det inget toppspel direkt. Kommer nog landa nånstans runt 75% till slut vilket är ett helt ok betyg.
Redigerat av Unregistereddc471864, 20 November 2012 - 19:33.
Postad 20 November 2012 - 19:38
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
vilket får en att tänka på det här
Postad 20 November 2012 - 19:59
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Gamespot gav Zombie U 4.5/10. Verkar vara en riktig flopp.
Postad 20 November 2012 - 20:14
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Gamespot gav Zombie U 4.5/10. Verkar vara en riktig flopp.
Det har fått högt av andra. Man ska nog inte basera sina inköp på en enda recension eller hur?  Joystiq 4.5 av 5 http://www.joystiq.c.../zombiu-review/Eurogamer 9/10 http://www.eurogamer...8-zombiu-reviewRecensenterna verkar vara väldigt oense om betyget. vilket får en att tänka på det här 
haha fan vad bra. Tyvärr är det så. Folk missar spela massa bra spel för att de inte fått 9+ i betyg av de största nätblaskorna. Allt över 6 anser jag spelbart. Några av mina favoritspel har varit spel som fått ganska ljumna betyg. Hade jag gått uteslutande efter höga betyg så hade jag missat en del guldklimpar.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Nintendo
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|