Det KAN göra det, men det går ju inte att garantera det. Tycker själv att ATV'n är lite väl känslig för att inte ha fri sikt via orginalfjärren..Det funkar då ir reflekteras bakom tvn.
Apple TV (3rd Generation)
(Mediaspelare)
|
9
|
(232)
|
Inga priser |
Projektor+ATV+stereo=trådlöst? (2 inlägg)
|
8 år sedan |
[Köp Hjälp] Försteg med optisk input. (2 inlägg)
|
10 år sedan |
Smart-TV ljud (3 inlägg)
|
10 år sedan |
Hur koppla? (0 inlägg)
|
11 år sedan |
Streama ljud trådlöst - Marantz AV8003/Apple tv (3 inlägg)
|
11 år sedan |
Apple TV + PS3 -> TV -> Z-5500. Hur? (1 inlägg)
|
12 år sedan |
Apple Tv Kopplad till Tv utan Hdmi (1 inlägg)
|
13 år sedan |
Inställning för att koppla dac till ps3-slim? (9 inlägg)
|
13 år sedan |
Dåligt ljud med ARC (6 inlägg)
|
13 år sedan |
Rekommendera mig den bästa media extendern (24 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 30 September 2013 - 10:44
Postad 30 September 2013 - 10:47
Fast nu pratade vi Logitech och de är har rätt kraftig ir-sändare.Det KAN göra det, men det går ju inte att garantera det. Tycker själv att ATV'n är lite väl känslig för att inte ha fri sikt via orginalfjärren..
Postad 30 September 2013 - 11:27
Inte en nyhet, men jag har tidigare inte hyrt film i 1080p via Apple TV vilket jag gjorde i helgen (har hela tiden köpt Blu-ray istället).
Riktigt bra kvalitet på filmen (The Fast & The Furious 6)!
Något jag helt klart kommer att fortsätta med. Lite synd att filmerna inte har 24 bilder per sekund så att man får samma flyt som på Blu-ray.
Håller med, riktigt fin kvalitet och strålande utbud numera. Det enda som saknas är HD-ljud – och de kunde gott kapa hyrpriserna med en tia. Bra att man kan behålla filmerna i 48h också.
Postad 30 September 2013 - 12:52
De kunde ha 3 i en vecka för 120 kr som Hemmakväll så kunde vi helt räkna bort att hyra på skiva.Håller med, riktigt fin kvalitet och strålande utbud numera. Det enda som saknas är HD-ljud – och de kunde gott kapa hyrpriserna med en tia. Bra att man kan behålla filmerna i 48h också.
För övrigt så är filmerna, även på Netflix, 24p. Problemet är att ATV inte kan ge 24p ut. Jag kör den på 60p då det stämmer bäst med de amerikanska TV-serierna som vi oftast tittar på. Filmer funkar bra med 60p då det trots allt går jämt upp med 24 till skillnad mot 50p.
Postad 30 September 2013 - 13:10
Postad 06 October 2013 - 21:46
Postad 06 October 2013 - 21:55
Postad 06 October 2013 - 22:44
och du tror inte att de kan sätta in internminne i den nya ATVn?
eftersom man bara strömmar till/via den så behövs inget minne för lagring av media förutom buffert- och appcache så 16 gb borde duga för appar och inte kosta så mycket extra
Sätta i mer minne i redan sålda ATV? Naturligtvis så pratar jag om befintliga ATV.
Postad 07 October 2013 - 07:54
Problemet brukar vara att allt inte går att streama via airplay pga av rättigheter för programmen. Jag testade Magine via airplay och det var mycket som inte gick att visa på Apple TV.Finns en app till ipad som man kan använda för att strömma till apple tv.
Postad 07 October 2013 - 08:47
Jag tror faktiskt det fungerar via airplay mirroring, men jag kan inte garantera det.Problemet brukar vara att allt inte går att streama via airplay pga av rättigheter för programmen. Jag testade Magine via airplay och det var mycket som inte gick att visa på Apple TV.
Postad 07 October 2013 - 09:01
Problemet brukar vara att allt inte går att streama via airplay pga av rättigheter för programmen. Jag testade Magine via airplay och det var mycket som inte gick att visa på Apple TV.
Ja det är ngt man får leva med. Säkraste är att koppla in datorn till tvn.
Postad 07 October 2013 - 10:38
Tillbaka till stenåldern alltså...Ja det är ngt man får leva med. Säkraste är att koppla in datorn till tvn.
Inget alternativ om man ska kunna konkurrera med moderna trådlösa lösningar.
Postad 07 October 2013 - 10:49
Det finns nog än så länge inget system som man kan kalla "the one system to rule them all!" om man tänker att den ska klara precis allt men vara lika enkel att sköta som ett Nintendo 8bit.. Men ATV'n klarar mycket iochmed airplay och airplay mirroring när det gäller att få över material som egentligen inte är tänkt att kunna visas.Tillbaka till stenåldern alltså...
Inget alternativ om man ska kunna konkurrera med moderna trådlösa lösningar.
Har du en mac kan du köra airplay mirroring från den, har du en pc kan du köra airplay mirroring via air parrot, men jag tror inte att frameraten är så jättebra att det passar för video.
Via iPhone eller iPad fungerar det bättre men det förutsätter ju att det fungerar ö.h.t pga rättigheter.
Postad 20 October 2013 - 18:15
Postad 20 October 2013 - 18:16
Vad är ryktena om den nya Appletv:n? Har aldrig varit insatt i Apple. Vill ha stöd för högupplöst bla
Högupplöst vad?
Postad 20 October 2013 - 19:06
Den har redan stöd för högupplöst (1080p)Vad är ryktena om den nya Appletv:n? Har aldrig varit insatt i Apple. Vill ha stöd för högupplöst bla
Postad 21 October 2013 - 08:29
Vet inte om det är ATV:n eller Netflix tråden som det här borde postas i, men men.
För några dagar sedan började det strula på Netflix när vi pausar. När vi sedan trycker igång igen börjar den snabbspola och det enda sättet att stanna är att trycka på meny, starta igen och spola tillbaka.
Någon mer som det händer för eller har något tips?
Postad 21 October 2013 - 08:44
Hej!
Vet inte om det är ATV:n eller Netflix tråden som det här borde postas i, men men.
För några dagar sedan började det strula på Netflix när vi pausar. När vi sedan trycker igång igen börjar den snabbspola och det enda sättet att stanna är att trycka på meny, starta igen och spola tillbaka.
Standard lösningen är väl att logga ut och in igen på Netflix,byta batteri i fjärren.
Postad 21 October 2013 - 08:44
Hej!
Jag har haft liknande problem efter någon uppdatering, i mitt fall stängde Netflix ner sig om jag pausade längre än någon minut, men det löste sig när nästauppdatering kom. Har ni den senaste programvaran?
Postad 21 October 2013 - 09:37
Postad 21 October 2013 - 17:56
Oj, menade högupplöst musik och HD master.Högupplöst vad?
Men inte HD ljud så känns ganska meningslöst i dagsläget (om jag fattat rätt)Den har redan stöd för högupplöst (1080p)
Postad 21 October 2013 - 21:56
Oj, menade högupplöst musik och HD master.
Men inte HD ljud så känns ganska meningslöst i dagsläget (om jag fattat rätt)
Den stödjer inte 24p heller vilket är ännu värre.
Postad 21 October 2013 - 22:13
Den stödjer inte 24p heller vilket är ännu värre.
Något som gemene man aldrig märker något av utan bara tekniknördar på ett sådant här forum.
Postad 22 October 2013 - 08:25
på stor bild märker även gemene man av det ...
Jag har 100" stpr bild och jag märker inte av det.
Alla är vi olika kräsna och känsliga för sådant.
Postad 22 October 2013 - 08:45
Vad har storleken med frekvensen att göra?på stor bild märker även gemene man av det ...
Postad 22 October 2013 - 13:22
Men då snackar du projektor (vilket jag inte har någon erfarenhet av). Är projektorer kanske frekvenskänsligare?Du märker av judder och hack tydligare på en 100" än en 50" ....
Postad 22 October 2013 - 13:46
Det blir aldrig särskilt lyckat att köra material som är gjort i 23,976 i antigen 50 eller 60hz det blir judder...
Postad 22 October 2013 - 14:18
60 är i vilket fall bättre än 50 och det funkar tillräckligt bra med Apple TVn på 60 hz. Särskilt med tanke på att alla amerikanska TV-serier då går oförändrade igenom.Det är projektor jag kör, men jag ser det på tv apparater också men det är tydligare desto större bilden är .
Det blir aldrig särskilt lyckat att köra material som är gjort i 23,976 i antigen 50 eller 60hz det blir judder...
Postad 22 October 2013 - 15:30
Postad 22 October 2013 - 19:40
http://www.idownload...s-2014-analyst/
Postad 23 October 2013 - 08:38
Inspelat möjligen, men det sänds ju fortfarande i 60 eller 50 över TV-nätet, så varför skulle Apple TV då visa en serie på annat sätt en vad TV-bolagen gör?De flesta nyare serier är i 23,976 nu för tiden och det blir inte alls bra med 60hz när något är inspelat i 50 Hz...
Går dessutom att sätta Apple TV på Auto och då förmodar jag att det blir rätt med 50/60 hz.
Redigerat av agpath, 23 October 2013 - 08:39.
Postad 23 October 2013 - 10:27
Postad 23 October 2013 - 10:49
Då är det väl förmodligen så att "auto" ställer in vad TVn vill ha och inte vad källan ger.Netflix och blu ray releaser m.m. är i 23.976 och auto funkar inte du måste gå in och växla automatiskt annars kör den 60hz till allt...
För övrigt är det väl bara PS3 som kan visa Netflix med 24p?
Postad 23 October 2013 - 11:15
Då är det väl förmodligen så att "auto" ställer in vad TVn vill ha och inte vad källan ger.
För övrigt är det väl bara PS3 som kan visa Netflix med 24p?
Way back så fick man tvinga 24p till TV:n, ställde man på auto så slog den över till 50/60. Detta gällde bla. Samsung M86/87 som accepterade 24p från bd med lite tvång.
Postad 09 November 2013 - 00:22
Ni som använder MKVTOMP4 samt AppleTV3 - skulle ni kunna - jag hade verkligen uppskattat det - bifoga de exakta settings ni använder för bästa spelbara kvalité?
I ca. 1år har jag kunnat kolla på 1080p h264 rippar, med en avg. bitrate på 10-12k, utan minsta hack. Däremot blir mina rippar nu fullt med hack - och det är inte nätverkslagg då jag använder trådat nätverk. Jag tror alltså att jag har sabbat min setup med lite pillande fram och tebax...
före ni säger "använd defaults settings dåe" - så bifoga gärna den setupen ni har
Postad 12 November 2013 - 14:09
Postad 14 November 2013 - 09:10
Funderar på att köpa en Apple TV och koppla in i dumburken hemma.
Har följande intressen att kunna se på skärmen:
Netflix
Viaplay (mestadels fotboll)
SVT Play
Dvs enbart streamade tjänster. Har inga filmer hemma alls och älskar att streama.
Hade samtidigt tänkt att köpa en iPad Air för att kunna styra.
Funkar ovan tjänster bra ? Får jag bra kvaitet på skärmen ? Ex Viaplay sänder ju bra kvalitet på sina fotbollsmatcher och man vill ju få med detta upp på skärmen.
Postad 14 November 2013 - 10:09
SVT Play fungerar endast genom Airplay. Jag har inte testat det så mycket.
Viaplay fungerar endast genom Airplay men har då begränsat utbud då de har olika licenser för olika plattformar.
Viaplay finns på PS3 som "riktig" tjänst om du har en sådan, men det kräver PSN+. Netflix också. SVT Play finns inte på PS3.
Överlag så är det väl ganska dålig kvalitet på Viaplays strömmar, om de inte har blivit bättre den sista månaden.
Postad 14 November 2013 - 10:51
Amatör.
Funderar på att köpa en Apple TV och koppla in i dumburken hemma.
Har följande intressen att kunna se på skärmen:
Netflix
Viaplay (mestadels fotboll)
SVT Play
Dvs enbart streamade tjänster. Har inga filmer hemma alls och älskar att streama.
Hade samtidigt tänkt att köpa en iPad Air för att kunna styra.
Funkar ovan tjänster bra ? Får jag bra kvaitet på skärmen ? Ex Viaplay sänder ju bra kvalitet på sina fotbollsmatcher och man vill ju få med detta upp på skärmen.
Netflix fungerar problemfritt på en ATV och skaffar du http://www.unblock-us.com så kommer du åt det amerikanska utbudet som är så mycket större.
SVT play från iPad till ATV blir så bra bild såsom ditt trådlösa kan leverera.
Postad 14 November 2013 - 11:07
Netflix fungerar problemfritt på en ATV och skaffar du http://www.unblock-us.com så kommer du åt det amerikanska utbudet som är så mycket större.
SVT play från iPad till ATV blir så bra bild såsom ditt trådlösa kan leverera.
+ en hel del streaming från amerikanska sportkanaler. Har inte testat dem då jag är totalt ointresserad av sport om inte jag gör det själv så jag vet inte hur de fungerar.
http://www.apple.com/appletv/whats-on/
Redigerat av Christopher_A, 14 November 2013 - 11:09.
Postad 14 November 2013 - 11:11
+ en hel del streaming från amerikanska sportkanaler. Har inte testat dem då jag är totalt ointresserad av sport om inte jag gör det själv så jag vet inte hur de fungerar.
Fungerar bra men det kostar pengar.
Dom senaste två åren har jag köpt ett pass för att se postseason av MLB
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Projektor+ATV+stereo=trådlöst?
6 bilder
91 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler