Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Tizzbird F11/F20

1190 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird F30 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
TizzBird F10 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
TizzBird F20 2GB (Mediaspelare) 2 4,82 (10) Inga priser
TizzBird F11 2GB (Mediaspelare) 1 3,83 (5) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 10 december 2012 - 08:44

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Fråga:
1. Hur lång tid tar "Scanning media" egentligen... Jag har en 1TB interdisk och TB'n (TB20) kan stå på ett dygn utan att den blir klar. jag har ca 30-35 filmer och ca 2500 MP3'or på den.

2. Av samma anledning kan jag inte starta musikspelaren i den, det står bara typ "pre-scanning media" utan att någonsin bli klar. Efterseom den inte visar någon annan status vet man inte om den håller på (haft den "scannande" i +12 timmar) eller om den bara tvärhänger sig...

3. Eftersom Adobe tagit bort Flash 11 från Google Play finns inte den officiella apk'n kvar att ladda ner. Finns det någon som vill dela med sig av den signerade apk'n?

Alla tips mottages tacksamt!

Postad 11 december 2012 - 20:35

shejken112
  • shejken112
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej Tizzbird!

Jag har stora problem med min Tizzbird.

1. Jag har installerat TizzNFS på min dator. Tizzbirden hittade den och allt fungerade. Efter 2-3dagar så tappade den disken. Jag kan nu inte lägga till den igen den stannar på Connecting network server please wait...jag hittar alltså min dator och mina TizzNFS utdelningar. Tizzbird har även internet.

2. Uppe i "notifikationsfältet" så står det media scanning(prescan nand) som ongoing och har gjort det i över ett dygn. Även på ongoing så står det Preparing SD card, sen removing SD card och håller på så hela tiden..

3. Eftersom jag inte kan kolla film via min dator så testade jag ta min 500BG externa hårddisk men det fungerade inte heller får aldrig upp disken (en western digital som får ström via USB. Testade alla USB portar.) Testade även med en vanlig 4GB kingston sticka utan success.

Nu idag har jag lagt över 2timmar med felsökning, tagit factory reset 3ggr, både med och utan erase everything ibockat. testat både med android o tizzbird launcher. Jag är ändå en IT-tekniker till vardags men det här håller inte...vet inte om jag har fått en defekt produkt eller vad som händer

Postad 12 december 2012 - 01:18

Unregistered934ddb51
  • Unregistered934ddb51
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Fel forum - flyttat till Tizzbird N1

Redigerat av Unregistered934ddb51, 12 december 2012 - 01:25.

Postad 12 december 2012 - 15:35

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Hej Tizzbird!

Jag har stora problem med min Tizzbird.

1. Jag har installerat TizzNFS på min dator. Tizzbirden hittade den och allt fungerade. Efter 2-3dagar så tappade den disken. Jag kan nu inte lägga till den igen den stannar på Connecting network server please wait...jag hittar alltså min dator och mina TizzNFS utdelningar. Tizzbird har även internet.

2. Uppe i "notifikationsfältet" så står det media scanning(prescan nand) som ongoing och har gjort det i över ett dygn. Även på ongoing så står det Preparing SD card, sen removing SD card och håller på så hela tiden..

3. Eftersom jag inte kan kolla film via min dator så testade jag ta min 500BG externa hårddisk men det fungerade inte heller får aldrig upp disken (en western digital som får ström via USB. Testade alla USB portar.) Testade även med en vanlig 4GB kingston sticka utan success.

Nu idag har jag lagt över 2timmar med felsökning, tagit factory reset 3ggr, både med och utan erase everything ibockat. testat både med android o tizzbird launcher. Jag är ändå en IT-tekniker till vardags men det här håller inte...vet inte om jag har fått en defekt produkt eller vad som händer

Hur går du, har du kommit vidare utifrån förslagen i mailet?

Postad 13 december 2012 - 18:11

hulabandula
  • hulabandula
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Fick idag min wifi-dongle och insåg snabbt att nu blir det problem. Det verkar som att det enbart finns ett usb uttag som fungerar för att koppla på en extern usb hdd och det är samma uttag som krävs för att få wifidongel att fungera? kopplar man in någon av ovanstående i usbttaget på sidan. (under det som är avsett till tangentborg och mus) så händer det nada!

Är detta så det är tänkt att fungera eller är det felt på min box?

och "VARFÖR" identifierar sig tizzbird som en mobil och inte en platta? värdelöst med mobilappar på en hdtv. :(

Postad 13 december 2012 - 18:40

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

... kopplar man in någon av ovanstående i usbttaget på sidan. (under det som är avsett till tangentborg och mus) så händer det nada!...

Jag körde USB-disken (1TB Western Digital med egen strömmatning) via nedre uttaget på sidan. Funkade.

och "VARFÖR" identifierar sig tizzbird som en mobil och inte en platta? värdelöst med mobilappar på en hdtv. :(

En bra fråga!

Postad 13 december 2012 - 22:25

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Det är nog versionen av Android som styr. Play känner av om Apparna kan installeras eller ej och visar inte de som kräver Android 3 eller högre när man söker med F11/F20.

Det kan nog vara så att det krävs egen strömmatning till disken

Postad 14 december 2012 - 10:52

lo61
  • lo61
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Upptäckte att jag inte kunde titta på iso-filmer nu (har kunnat förut), den försöker att starta men sen återgår den till biblioteket. Har fler upplevt detta? mkv-filmer är inga problem.

Postad 14 december 2012 - 23:34

Unregistered1cf0d354
  • Unregistered1cf0d354
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Upptäckte att jag inte kunde titta på iso-filmer nu (har kunnat förut), den försöker att starta men sen återgår den till biblioteket. Har fler upplevt detta? mkv-filmer är inga problem.

Jupp, samma här. ISO går inte att spela upp längre. Samma fenomen.
Upplever denna hård-/mjukvara som inte riktigt klar i sammanhanget. Stora ord på Tizzbird.se om att det är bara att lägga till appar etc och så blir det en underbar upplevelse.
Filmuppspelningen är kanon - den svalde vilket format som helst i bild-/ljudsammanhang (förutom ISO numera!); har inte sett alla de notiserna i förstärkaren om TrueHD etc - men den lider av en massa barnsjukdomar.
IT-tekniker även jag.
En kollega beställde och hade en massa mysko fel med den, till slut lade den av fullständigt.
Ibland hänger den sig om jag kör Tizzbird Launcher som Tema med ljudet som hackande upprepas tills jag drar strömmen.
Scraping av musik är inget bra.
4 shares är alldeles för lite.
Android måste uppdateras för bli användbart; nu är det en massa man inte kan installera.
Kör vidare med min Boxee Box som spelare och tittar till denna enhet emellanåt bara för att se om det kommit någon ny firmware.
Det kanske löser sig...

Postad 15 december 2012 - 22:31

lo61
  • lo61
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Gjorde en koll med appen ES-filutforskaren.
Klickar jag på en mkv-fil (har en filmikon) så får jag upp förslag på spelare, klickar jag på en iso-fil så får jag ett meddelande "tyvärr, inget program tillgängligt" (även frågetecken på fil-ikonen).
Jag lade in en img-fil (filmformat som tizzbird inte klarar), ser ut och uppförde sig som iso-filen.
Har tizzbirden tappat filassociation för iso-filer eller felsöker jag med fel program?

Är det någon som har ES Filutforskaren inlagd och kan se på isofilmer? Hur ser isåfall ikonen för isofilmerna och får ni upp förslag på spelare?

Postad 15 december 2012 - 23:48

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
TizzBird har egen utforskare för filmer, har du testat med den?

Postad 16 december 2012 - 03:00

Unregistered1cf0d354
  • Unregistered1cf0d354
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Att lo61 nu gjorde en koll med ES Filutforskare för att se om den kunde spela ISO-filer tyder ju på att han/hon försöker hitta ett sätt att spela upp dem på när upptäckten av att det inte längre går att spela direkt i Tizzbird uppenbarar sig i medvetandet.
Kan inte själv säga när möjligheten till det försvann eftersom detta inte är min primära spelare, men skulle gissa att det var med firmware 2.10 till F11 eftersom min förra session med uppspelning av ISO-fil inte känns alltför avlägsen.
Vill med detta inlägg ge lo61 rätt i sitt påpekande, och att inte Tizzbird själva upptäckt och korrigerat buggen direkt känns en smula amatörmässigt.

Postad 16 december 2012 - 10:02

lo61
  • lo61
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag har gått in på den också, där ser jag mkv- och iso-filerna men försöker jag starta iso-fil därifrån så blir det mörk skärm sedan är jag ute i utforskaren igen utan något felmeddelande.
Betyder filikonerna i Tizzbirds utforskare att filtypen är associerad med uppspelaren eller har filutforskaren ett filter som bara visar utvalda filtyper (mkv, iso, m2ts etc)?

Postad 16 december 2012 - 11:13

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Att lo61 nu gjorde en koll med ES Filutforskare för att se om den kunde spela ISO-filer tyder ju på att han/hon försöker hitta ett sätt att spela upp dem på när upptäckten av att det inte längre går att spela direkt i Tizzbird uppenbarar sig i medvetandet.
Kan inte själv säga när möjligheten till det försvann eftersom detta inte är min primära spelare, men skulle gissa att det var med firmware 2.10 till F11 eftersom min förra session med uppspelning av ISO-fil inte känns alltför avlägsen.
Vill med detta inlägg ge lo61 rätt i sitt påpekande, och att inte Tizzbird själva upptäckt och korrigerat buggen direkt känns en smula amatörmässigt.

Vad är det för bugg som inte har upptäckts och korrigerats?
Ledsen, men för mig är det inte lika uppenbart att utgå ifrån att det outallade gäller.
Jag har noterat ett felmeddelande att ISO-filer inte fungerar längre och att problemet förmodligen uppstod med senaste versionen av firmware. Det första vi gör att att provspela några iso-filer för att verifiera. Eftersom det fungerade, försöker vi få mer information om varför det inte fungerar hos kunden. Då fick vi informationen att det var i ES filhanteraren som inte kände igen ISO-filer längre. Det kanske är Appen som är problemet och vi måste verifiera detta. Ett sätt är att rensa spelaren med "set factory default" och kryssa i rutan "erase everything" och därefter verifiera att det fungerar att spela ISO-filer med den som den är.

Jag beklagar verkligen att du har negativ uppfattningen om våra ambitioner att hjälpa våra kunder och att du tycker vi agerar amatörmässig. Vi får försöka bli mer professionella. Men jag tror inte att vägen dit är att gissa vad kunden har gjort eller inte gjort. Jag tror att det är bättre att utgå från vad vi verkligen vet, även om det ibland käver att vi måste vara övertydliga när ve ber kunden verifiera.

Postad 16 december 2012 - 12:25

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Vad är det för bugg som inte har upptäckts och korrigerats?
Ledsen, men för mig är det inte lika uppenbart att utgå ifrån att det outtalade gäller.

Jag tror att han menar buggen att iso-filer inte längre kan spelas upp. Enligt knifmelti försvann det tydligen i firmware 2.10. Fast du menar ju att iso-filer fortfarande kan spelas upp hos er så meningarna går tydligen isär.

Postad 16 december 2012 - 16:44

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Ja, meningarna går isär. Jag testar ju att spela upp ISO-filer med TizzBird egen Media browser och då fungerar det, hur skall vi då kunna upptäcka en bugg?

Postad 16 december 2012 - 17:20

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Nu har jag installerat ES Filhanteraren på min F20 och den Appen kan inte spela upp ISO-filerna, men det går fortfarande att spela upp dem via TizzBirds GUI, genom att gå till Video Browser och välja filmen.
Jag antar att buggen ligger i ES Filhanteraren och skall testa runt lite för att se om jag hittar något.

Postad 16 december 2012 - 18:43

Unregistered1cf0d354
  • Unregistered1cf0d354
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Ja, meningarna går isär. Jag testar ju att spela upp ISO-filer med TizzBird egen Media browser och då fungerar det, hur skall vi då kunna upptäcka en bugg?

Ledsen om jag lät vrång och arg.
Menade inte att ni agerade amatörmässigt i ert sätt att möta/hjälpa era kunder.
Det var utvecklingsarbetet jag syftade på eftersom det här med att Tizzbirden inte kunde spela ISO längre rapporterades redan av doo i inlägg #789 och #792 från 16-18 nov efter att han/hon uppgraderat till v. 2.10.
Har inte sett något svar på de inläggen.
Och nu meddelade lo61 samma sak, vilket jag oxå har konstaterat sedan länge.

Jag har "set factory default" och kryssat i rutan "erase everything" efter uppgraderingen, men det hjälpte inte.
Men, har man inte kunnat upprepa felet i utvecklingen/funkar ISO för alla utom oss 3 så är det kanske inget att göra åt.

Gjorde precis en "set factory default" med ikryssad ruta "erase everything" igen och provade att spela upp en ISO och nu funkar det! Märkligt.
Då är det kanske något som påverkas när man sedan installerar någon app (hade själv innan bla. MX Player installerad).
Kommer själv nu att testa ISO-funktionen efter varje app jag installerar.

Postad 16 december 2012 - 19:29

Unregistered1cf0d354
  • Unregistered1cf0d354
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Då är det kanske något som påverkas när man sedan installerar någon app (hade själv innan bla. MX Player installerad).

Märkligare och märkligare.
Började med att installera de appar som är mediaspelare:
1. amo Navi-x - ISO funkar, går inte att flytta appen till SD-kort
2. MX Player - ISO funkar, flyttade appen till SD-kort - ISO funkar
3. Play SE - ISO funkar, flyttade appen till SD-kort - ISO funkar inte, flyttade tillbaks appen - ISO funkar!
4. SVT Play 2.1 - ISO funkar, flyttade appen till SD-kort - ISO funkar inte, flyttade tillbaks appen - ISO funkar!

Så, om jag installerar Play SE eller SVT Play och sedan flyttar någon av dem till SD-kortet tappar jag uppspelningsmöjligheten för ISO-filer i Tizzbirds mediaspelare!

Postad 16 december 2012 - 20:31

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Ledsen om jag lät vrång och arg.
Menade inte att ni agerade amatörmässigt i ert sätt att möta/hjälpa era kunder.
Det var utvecklingsarbetet jag syftade på eftersom det här med att Tizzbirden inte kunde spela ISO längre rapporterades redan av doo i inlägg #789 och #792 från 16-18 nov efter att han/hon uppgraderat till v. 2.10.
Har inte sett något svar på de inläggen.
Och nu meddelade lo61 samma sak, vilket jag oxå har konstaterat sedan länge.

Jag har "set factory default" och kryssat i rutan "erase everything" efter uppgraderingen, men det hjälpte inte.
Men, har man inte kunnat upprepa felet i utvecklingen/funkar ISO för alla utom oss 3 så är det kanske inget att göra åt.

Gjorde precis en "set factory default" med ikryssad ruta "erase everything" igen och provade att spela upp en ISO och nu funkar det! Märkligt.
Kommer själv nu att testa ISO-funktionen efter varje app jag installerar.

Ok, ok, men vi kan fortfarande inte konstatera en bugg i funktionen att spela ISO-filer i F20. Jag testade nu att flytta SVT Play 2.1 Appen till SD-kort, resultatet blev att F20 blev seg som tusan. Men efter omstart fungerar det fortfarande att spela upp ISO-filer i TizzBird. Har du testat omstart efter tt du flyttat App till SD-kort?

Har det fungerat innan att spela ISO-filer från ES Filutforskare?

Postad 16 december 2012 - 21:29

Unregistered1cf0d354
  • Unregistered1cf0d354
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Ok, ok, men vi kan fortfarande inte konstatera en bugg i funktionen att spela ISO-filer i F20. Jag testade nu att flytta SVT Play 2.1 Appen till SD-kort, resultatet blev att F20 blev seg som tusan. Men efter omstart fungerar det fortfarande att spela upp ISO-filer i TizzBird. Har du testat omstart efter tt du flyttat App till SD-kort?

Har det fungerat innan att spela ISO-filer från ES Filutforskare?

Jag kör Tizzbird F11, firmware 2.10. Nyresettad med borttagna inställningar.
Har bara installerat de appar jag nämnde innan och direkt provat att spela upp ISO, flytta dem, spela upp ISO från Tizzbirdens egen hantering.
Det var då jag noterade att så fort jag flyttar SVT Play eller Play SE till minneskort försvinner möjligheten att kunna spela ISO-filer från Tizzbirds Movie-sektion som pekar mot nätverksenhet.
Ingenting blir segare här.
Hjälper inte att stänga av/dra strömmen/starta om.
Men, så fort jag flyttar tillbaks apparna kan jag direkt spela upp ISO igen som vanligt från Tizzbirds inbyggda mediahantering.
Har ingenting med ES Filhanterare att göra; den har jag aldrig testat med så det vet jag inte.

Postad 16 december 2012 - 23:31

stephenj
  • stephenj
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Är det normalt att F11:an hänger sig ett par gånger per kväll eller har jag fått tag på en felaktig box?
Såg att någon annan skrev "Ibland hänger den sig om jag kör Tizzbird Launcher som Tema med ljudet som hackande upprepas tills jag drar strömmen." så det verkar som att andra har detta problem också...
Har senaste uppdateringarna och kört factory default med erasevalet ifyllt...

Hur är era boxar? ska jag skicka in min?

Med vänlig hälsning Stephenj

Postad 16 december 2012 - 23:46

Unregistered1cf0d354
  • Unregistered1cf0d354
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Är det normalt att F11:an hänger sig ett par gånger per kväll eller har jag fått tag på en felaktig box?
Såg att någon annan skrev "Ibland hänger den sig om jag kör Tizzbird Launcher som Tema med ljudet som hackande upprepas tills jag drar strömmen." så det verkar som att andra har detta problem också...
Har senaste uppdateringarna och kört factory default med erasevalet ifyllt...

Hur är era boxar? ska jag skicka in min?

Med vänlig hälsning Stephenj

Så var det med min kollegas (tills hans lade av helt).
Så är det med min.
Så är din.

Byter jag (bytte min kollega) till standard Android-tema så slutar den hänga sig.

Postad 17 december 2012 - 11:13

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

1. Hur lång tid tar "Scanning media" egentligen... Jag har en 1TB interndisk och TB'n (TB F20) kan stå på ett dygn utan att den blir klar. jag har ca 30-35 filmer och ca 2500 MP3'or på den.

2. Av samma anledning kan jag inte starta musikspelaren i den, det står bara typ "pre-scanning media" utan att någonsin bli klar. Efterseom den inte visar någon annan status vet man inte om den håller på (haft den "scannande" i +12 timmar) eller om den bara tvärhänger sig...

Ingen lösning??? Isf kan nog detta räknas som en bug i F20...

Redigerat av JockeSve, 17 december 2012 - 11:24.

Postad 17 december 2012 - 12:29

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Har inte så många Mp3 så att jag har kunnat göra en referenstest, men skall jobba på det.

I Settings->System->Advanced settings finns inställning för hur scanningen görs; Always, New Device only eller Off. Det finns även en funktion under det menyalternativet som är "Scanning Filename Display", om du aktiverar den ser du information om vad som händer i Scanningsprocessen.

Du kanske kan testa olika inställningar för Scanning och ha Filename Display aktiverad.

Är det normalt att F11:an hänger sig ett par gånger per kväll eller har jag fått tag på en felaktig box? Såg att någon annan skrev "Ibland hänger den sig om jag kör Tizzbird Launcher som Tema med ljudet som hackande upprepas tills jag drar strömmen." så det verkar som att andra har detta problem också... Har senaste uppdateringarna och kört factory default med erasevalet ifyllt... Hur är era boxar? ska jag skicka in min? Med vänlig hälsning Stephenj

Det är inte normalt att den hänger sig. Vi rekommenderar att du testar att göra en ordentlig "set factory default" om du inte redan provat det.

Jag kör Tizzbird F11, firmware 2.10. Nyresettad med borttagna inställningar. Har bara installerat de appar jag nämnde innan och direkt provat att spela upp ISO, flytta dem, spela upp ISO från Tizzbirdens egen hantering. Det var då jag noterade att så fort jag flyttar SVT Play eller Play SE till minneskort försvinner möjligheten att kunna spela ISO-filer från Tizzbirds Movie-sektion som pekar mot nätverksenhet. Ingenting blir segare här. Hjälper inte att stänga av/dra strömmen/starta om. Men, så fort jag flyttar tillbaks apparna kan jag direkt spela upp ISO igen som vanligt från Tizzbirds inbyggda mediahantering. Har ingenting med ES Filhanterare att göra; den har jag aldrig testat med så det vet jag inte.

Skall även testa detta på F11, har ännu bara provat F20. Men det borde inte vara någon skillnad.

Postad 17 december 2012 - 13:58

Unregistered1cf0d354
  • Unregistered1cf0d354
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Om nu denna tråd på minhembio.com skall vara den officiella tråden/forumet för Tizzbird så vore det kanske lämpligt att länka hit från Tizzbird.se.
Bättre hade ju varit om Tizzbird.se satte upp ett eget forum om sina produkter.

Postad 17 december 2012 - 19:49

Unregistered4e5b70d5
  • Unregistered4e5b70d5
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Något som kan få mediascanning att spåra ur brukar vara när det finns mp3 filer med felaktiga id3 taggar. Det kan vara ide att verifiera taggningen av filerna med någon tag-editor. Har stött på detta med logitech media server, olika mp3 spelare och xtreamer pro

Postad 17 december 2012 - 20:30

stephenj
  • stephenj
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

...

Det är inte normalt att den hänger sig. Vi rekommenderar att du testar att göra en ordentlig "set factory default" om du inte redan provat det.

Har gjort det som jag skrev innan, men ingen skillnad. Provar nu att köra på Androidtemat efter tipset från Knifmelti (tack) men det är ju tråkigt. Så mycket snyggare i Tizzbirdtemat!

Postad 17 december 2012 - 21:03

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Jag kör Tizzbird F11, firmware 2.10. Nyresettad med borttagna inställningar.
Har bara installerat de appar jag nämnde innan och direkt provat att spela upp ISO, flytta dem, spela upp ISO från Tizzbirdens egen hantering.
Det var då jag noterade att så fort jag flyttar SVT Play eller Play SE till minneskort försvinner möjligheten att kunna spela ISO-filer från Tizzbirds Movie-sektion som pekar mot nätverksenhet.
Ingenting blir segare här.
Hjälper inte att stänga av/dra strömmen/starta om.
Men, så fort jag flyttar tillbaks apparna kan jag direkt spela upp ISO igen som vanligt från Tizzbirds inbyggda mediahantering.
Har ingenting med ES Filhanterare att göra; den har jag aldrig testat med så det vet jag inte.

Har testat detta på en F11, men får inte något problem med ISO-filer efter att jag flyttat Appen (SVTplay 2.1) till minneskort. Fick däremot besked att det inte går att flytta Appen när jag försökte via Settings->Android... Men när jag in i App Browser och hanterade flytten den vägen fungerade det.

Hur gör du när du flyttar Appen till minneskortet?

Postad 17 december 2012 - 21:44

Unregistered1cf0d354
  • Unregistered1cf0d354
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Har testat detta på en F11, men får inte något problem med ISO-filer efter att jag flyttat Appen (SVTplay 2.1) till minneskort. Fick däremot besked att det inte går att flytta Appen när jag försökte via Settings->Android... Men när jag in i App Browser och hanterade flytten den vägen fungerade det.

Hur gör du när du flyttar Appen till minneskortet?

Jag kan flytta från vilket ställe som helst.
Har sett samma meddelande som du någon gång, men efter ett tag gick det att flytta. Hos mig handlade det nog om att nertagningen av apparna inte var riktigt klart i systemet.

@stephenj
Jo, jag vet. Men för att få bort hängningarna var det så både jag och min kollega fick göra. Hans fortsatte däremot att uppföra sig konstigt, om än i mycket mindre omfattning (den blev bl.a. het som tusan) tills den slutligen lade av och inte startade något mer. Tror han har bytt ut den vid det här laget.
Min funkar bra i Android-läget, inga sådana hängningar mer.
Hoppas det löser sig hos dig oxå, fast jag hoppas ju samtidigt att framtida uppdateringar av firmware skall göra den bättre!

Postad 17 december 2012 - 22:14

Unregistered1cf0d354
  • Unregistered1cf0d354
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag kan flytta från vilket ställe som helst.
...

He, detta problem verkar vara mer intrikat än jag trodde.
Raderade alla appar igen och började testa om, men tog då hänsyn till om efterföljande installerad i samband med förra fungerande applikation fungerade oxå.
Slutresultat: MX Player flyttad till SD-kort tillsammans med SVT Play/Play SE flyttad till SD-kort påverkar ISO-uppspelningen i Tizzbird hos mig i alla fall
Var för sig installerade/flyttade funkar!
Så, nu lyckades jag i alla fall installera MX Player och låta den ligga kvar internt samtidigt kunde jag flytta SVT Play till externt.
Det är en lösning i alla fall.

Postad 17 december 2012 - 22:25

Unregistered1cf0d354
  • Unregistered1cf0d354
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

...
Så, nu lyckades jag i alla fall installera MX Player och låta den ligga kvar internt samtidigt kunde jag flytta SVT Play till externt.

Men, efter jag flyttat Play SE till externt blev det fel igen tills jag flyttade tillbaks det internt.
Nåja, en app (SVT Play) till externt kort är ju bättre än inget :-)

Postad 17 december 2012 - 22:29

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Skall man dra slutsatsen att Play.se är den som ställer till det?

Postad 17 december 2012 - 23:01

Unregistered1cf0d354
  • Unregistered1cf0d354
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Skall man dra slutsatsen att Play.se är den som ställer till det?

Både och.
Efter din fråga gjorde jag om allt igen - phuii - och så här är det här:
Det här är så rörigt så...

Jag får fram felet om jag bara har MX Player och SVT Play och då flyttar MX Player (kan flytta SVT Play).

Jag får fram felet om jag bara har Play SE och SVT Play och då flyttar Play SE (kan flytta SVT Play).

Jag får fram felet om jag bara har MX Player och Play SE och då flyttar MX Player (kan flytta Play SE)

Orkar inte testa mer nu; jag kör på min uppsättning av MX Player/Play SE internt och SVT Play externt.

Postad 18 december 2012 - 11:33

Chrille_0171
  • Chrille_0171
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Hallå.

En newbie-fråga: Om jag har Spotify installerad, var läggs Offline-filerna? Jag har försökt hitta men har inte haft tiden att grotta ner mig ordentligt. Grejen är den att jag har offline-sparat en spellista sånär som de 3 sista spåren, stod på download hur länge som helst, så de avbröt jag. Jag kan inte efter det Offline-spara nånting mer, känns som ett minne som är fullt.
Kan man isf. adressera om Download-dir ?

Mvh Chrille

Postad 18 december 2012 - 13:50

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

En newbie-fråga: Om jag har Spotify installerad, var läggs Offline-filerna? Jag har försökt hitta men har inte haft tiden att grotta ner mig ordentligt. Grejen är den att jag har offline-sparat en spellista sånär som de 3 sista spåren, stod på download hur länge som helst, så de avbröt jag. Jag kan inte efter det Offline-spara nånting mer, känns som ett minne som är fullt.
Kan man isf. adressera om Download-dir ?

Om jag inte minns fel kunde man i Spotify FÖRR ställa in var man ville spara offlinefiler (på SD-kort eller internt minne). Den featuren togs tyvärr bort för ca 1 år sedan i Spotify.

Postad 19 december 2012 - 10:19

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Om jag inte minns fel kunde man i Spotify FÖRR ställa in var man ville spara offlinefiler (på SD-kort eller internt minne). Den featuren togs tyvärr bort för ca 1 år sedan i Spotify.

Hittade detta av en ren slump på XDA:
http://forum.xda-dev...d.php?t=1984322
Har inte testat det men kan vara värt ett försök...

Redigerat av JockeSve, 19 december 2012 - 10:19.

Postad 19 december 2012 - 20:26

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Hittade detta av en ren slump på XDA:
http://forum.xda-dev...d.php?t=1984322
Har inte testat det men kan vara värt ett försök...

Det funkar, jag har gjort så på min Nexus 7.

edit: kom jag på när jag följde länken.

Redigerat av distortion2, 19 december 2012 - 20:27.

Postad 20 december 2012 - 14:33

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
@TizzBird Sverige
På hemsidan (F20) står det

Uppstart <5 s från standby

Min tar drygt 1 min 40 sek på sig från standby och lika sång tid från power off...
Uppstartstiden påverkas inte många sekunder oavsett i vilket läge den är!
Inga appar som påverkar detta installerade.
Senaste FW installerad
Inget SD kort
1 TB intern disk
Inga nätverksdiskar mappade
Fast IP (den slipper leta efter DHCP)

Under vilka omständigheter är dessa "3 sek" uppmätta?
Hur kan uppstartstiden kortas?
Varför får jag samma tid oavsett on jag väljer Power off eller standby?

Postad 20 december 2012 - 16:30

t3chfre4k
  • t3chfre4k
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej.

Jag är numera ägare av en f20, har dock stött på ett litet problem, min konfiguration är som så, jag använder en d-link dsl-2740B router/modem och i f20:n har jag anslutit en netgear wnce2001 wireless Ethernet adapter, jag har testat allehanda inställningar med kanaler, och alla tänkbara värden man kan ställa in under advanced wireless inställningarna för routern, även optimerat QoS inställningarna, men jag får samma problem varenda gång.

Jag har provat att köra avsnitt nummer 18 av årets julkalender, och noterat via pirateplay.se att svt har delat upp sina playprogram i flera små klipp som sedan spelas upp sömlöst, för att på så sätt bilda ett helt avsnitt av t.ex julkalendern, problemet jag har med min tizzbird f20, är att det verkar som att vid varje sådant hack emellan två filer i ett avsnitt så ballar f20's inbyggda webbspelare ur, och poppar upp en ruta som säger "det går tyvärr inte att spela upp den här videon, det går däremot att starta avsnittet på nytt och spola förbi detta hack, och då fortsätter den att spela till nästa byte mellan två filer.
Detta sker första gången 35sek in i avsnittet, sedan efter 1:41, 3:37, 7:42, 8:21 & 9:09. Ni kan ju använda detta som referens, och kontrollera om ni får samma resultat, jag har även gjort factory reset + raderat alla data. Samt uppdaterat till senaste firmwaret. Jag har läst igenom tråden i minhembio där detta diskuterats flitigt, men som jag förstått det, så har det då gällt N1:an.

Jag har använt iPad som user agent för att få SvT att köra i html5, och inte installerat flashplayer 11 för armv7l. Har även provat med flash player installerat, med det resultatet att svt spelas i flash även om man väljer iPad som UA. Det nämns även att man rekommenderas höja Youtube's buffert nivå under nätverksinställningarna, vilka jag inte alls har hittat någonstans där man kan ändra detta.

Att streama svt play via flash är för mig uteslutet, få detta håller väldigt dålig kvalité jämfört med html5. Min signalstyrka har legat mellan -50dbm & -67dbm, och på högsta mottagning enligt led indikatorn på netgear adaptern, jag har Telia 12-24Mbit adsl som kommer upp i 14,42Mbit enligt bredbandskollen.

detta verkar ju fungera för andra användare, är det fel på min box är frågan, den har även spontanhängt sig när jag kollat på 720p i mp4 format, och även med 480p i xvid avi format. För övrigt så kan jag i min telefon titta på SvT play i högsta upplösningen 1280x720 i appen "play se" utan minsta lagg, och då hade jag -89dbm i Wifi mottagning, vilket är avsevärt mycket sämre än vad min f20 har. Och med appen "play se" i f20:n så kan jag bara välja max 768x432

Har nu även installerat mx player och upptäckt att det är när man kör med hårdvaruacceleration som den beter sig på det här sättet, i mx player så växlar den nämligen över till mjukvaruacceleration när den får problem, och då kan man kolla, men det laggar järnet, i hardware mode flyter allt hur fint som helst, tills den hackar till och växlar över till software.

vad har ni för erfarenheter?

Postad 21 december 2012 - 00:56

Jack old no7
  • Jack old no7
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Funderar nu att skaffa en Tizzbird, vilken ska man välja? Vilket är de stora skillnaden mellan F20 och F30,
hittade en billigt på Pixmania
http://www.pixmania....html#pix-review

Postad 21 december 2012 - 10:02

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0

Funderar nu att skaffa en Tizzbird, vilken ska man välja? Vilket är de stora skillnaden mellan F20 och F30,
hittade en billigt på Pixmania
http://www.pixmania....html#pix-review

Finns den någon som handlar av pixmania fortfarande, tänk på det om du skall returnera den, läs omdömena på prisjakt först. bättre att köpa i en bättre affär.

F30 tar 3,5" HDD

Läs mer
http://www.avsforum....id-media-player
https://www.minhembi...howtopic=293621
finns många sidor om båda

Postad 21 december 2012 - 10:13

Jack old no7
  • Jack old no7
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har en fråga innan jag slår till.
1.Kan någon bekräfta om man kan se stream live tv på den adressen i webläsaren på Tizzbird:
http://weeb.tv/channel/canalplus
2.Har Tizzbird en display (man ser vilken film som spelas,klocka etc.?)
Tack för svaren

Postad 21 december 2012 - 11:16

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Har en fråga innan jag slår till.
1.Kan någon bekräfta om man kan se stream live tv på den adressen i webläsaren på Tizzbird:
http://weeb.tv/channel/canalplus
2.Har Tizzbird en display (man ser vilken film som spelas,klocka etc.?)
Tack för svaren

1. ?
2. Nej, Inte F20 iaf.

Postad 21 december 2012 - 15:27

mitre
  • mitre
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Finns det några nyheter vad som händer med uppgraderingen till 4.0 (1?). Viaplay har ny app, men den kräver 4.0. Skulle absolut inte köpt denna idagsläget eftersom det verkar saknas tidsplan för införande av 4.0.

Postad 21 december 2012 - 21:29

stephenj
  • stephenj
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

@stephenj
Jo, jag vet. Men för att få bort hängningarna var det så både jag och min kollega fick göra. Hans fortsatte däremot att uppföra sig konstigt, om än i mycket mindre omfattning (den blev bl.a. het som tusan) tills den slutligen lade av och inte startade något mer. Tror han har bytt ut den vid det här laget.
Min funkar bra i Android-läget, inga sådana hängningar mer.
Hoppas det löser sig hos dig oxå, fast jag hoppas ju samtidigt att framtida uppdateringar av firmware skall göra den bättre!

@knifmelti Tack för hjälpen!!

Nu har jag provat att köra med androidtemat ett par dagar, inte en hängning!! Tack igen knifmelti nu är jag nöjd igen.

Med vänlig hälsning Stefan

Postad 22 december 2012 - 00:37

Unregistered1cf0d354
  • Unregistered1cf0d354
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 1

../
Nu har jag provat att köra med androidtemat ett par dagar, inte en hängning!! Tack igen knifmelti nu är jag nöjd igen.
/..

Gott!
Samlad kunskap är en källa till mycket.

Postad 22 december 2012 - 19:51

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Finns det några nyheter vad som händer med uppgraderingen till 4.0 (1?). Viaplay har ny app, men den kräver 4.0. Skulle absolut inte köpt denna idagsläget eftersom det verkar saknas tidsplan för införande av 4.0.

Säkert många med mig som avvaktar köp just med tanke på införande av 4.0

Postad 23 december 2012 - 13:25

Unregistered5ca894aa
  • Unregistered5ca894aa
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har precis fått hem min F11 och har installerat enligt mallen med HDMI. Helt plötsligt säger TV:n att den inte har kontakt med (ingen videokälla??) boxen och jag har försökt stänga av och sätta på boxen utan resultat. Hur får jag boxen att åter visas på TV:n. Det är FIXAT.

Finns det någon manual på svenska till F11:an?

Redigerat av Unregistered5ca894aa, 23 december 2012 - 15:09.

Postad 26 december 2012 - 19:33

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Rekommenderas denna mediaspelaren fortfarande eller ska jag vänta lite till på en bättre?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.