Om man separerar så är det en uppenbar risk. Mina äldsta barn bodde heltid hos mig ett par år men när jag gifte om mig så flyttade de efter en tid på heltid till sin mor, trots att hon bodde hos en ny man redan från dag 1 efter separationen. Livet är en oförutsägbar bitch, helt enkelt...Jag mår uppriktigt illa av att läsa ditt inlägg. Tanken att behöva gå igenom något sådant, att riskera vardagen med min dotter..
Hoppas det löser sig för er.
/G
Postad 14 August 2013 - 14:18
Postad 16 August 2013 - 15:12
Trots mammans sjukdom som påverkar hennes mående(likaså hennes förmåga att ha hand om barnet) så har hon lyckats fått ett friskintyg av en läkare jag ej känner igen som hennes kontaktperson på psyk.
I och med att vi bor i olika städer och barnet bott hos mamman mestadels (pga att vi inte gick till tingsrätten tidigare då vi ville undvika det) så sa min advokat att domaren skulle dömt till hennes fördel...
Så jag är riktigt ledsen över beslutet att jag har min dotter ONS-SÖN jämna veckor. Kommer inte acceptera detta men var tvungen att börja med detta och ta upp det igen då mamman mest troligt kommer falla tillbaka i sjukdomen igen inom en snar framtid.
*Kan berätta en sak som visar tydligt på att pappan har nackdel jämfört med mamman.
Under tiden vi var tillsammans så skulle vi gå till familjerätten för att prata om förhållandet och barnet.
Under denna tid bodde jag och min dotter sepererat från mamman då hon var sjuk(jag hade alltså våran dotter heltid). Mamman var den som ringde till familjerätten och skulle boka tid. Personen på familjerätten ställde en rad frågor till mamman, och det är här det blir tydligt, personen frågar då eftersom vi var separerade "Hur ofta får barnet träffa pappan?"Så personen UTGICK ifrån att mamman hade barnet!!
Just nu vill jag bara smälta allt och ladda batterierna för nästa muntliga förhandling om några månader då vi kommer utvärdera hur läget varit och om utredning av oss som föräldrar behövs(vilket jag skulle vilja).
Nu har jag skrivit mycket, och oavsett om ni orkar läsa allt så var det skönt att skriva av sig lite
Ta hand om er så länge!
Postad 16 August 2013 - 15:15
Hoppas det ordnar sig för dig.
Postad 16 August 2013 - 15:41
- Ska åka cirkus 150mil tur och retur för att lämna min son till hans mamma...inte kul.åker ikväll, hemma söndag.
- börjar om att jobba på måndag.
+ man överlever
Postad 16 August 2013 - 16:48
Postad 16 August 2013 - 17:11
Postad 16 August 2013 - 21:31
hoppas det ordnar upp sig med allt.
Lycka till!
Postad 23 August 2013 - 09:15
+ solen skiner
+ fått ny tjänst inom företaget, inom samma område som jag önskat sedan ett tag
Inga minus so far
Postad 23 August 2013 - 11:45
+ Hockey ikväll... HEJA VF!
+ Kall öl i kylskåpet
+ Kräftskiva imorgon
+ Saints Row IV i Xboxen
- Svider lite att sitta inne och spela när det är sånt här väder. Borde gå ut men vill inte
- Grovstädat badrummet, fy vad tråkigt det är!
Postad 24 August 2013 - 16:18
+ Har limmat fast flaggstagen i subbarna!
+ Tacolördag
- Tanten fick huvudvärk när jag körde till och från bären. Jag sa att det troligtvis inte var bilens fel, varpå hon sa att det var jag i kombination med bilen som var skurken. Jag kände mig förolämpad *asg*
Postad 24 August 2013 - 17:30
- Sjökorten jag köpte var märkta Sweden East men är igentligen Sweden West så nya plottern hade man ju ingen nytta av idag, iväg och bråka med butiken i morgon
Bifogad fil(er)
Redigerat av fristil, 24 August 2013 - 17:33.
Postad 25 August 2013 - 11:46
- Fick en kortslutning i lägenheten igår eftermiddag (tack vare uråldriga vitvaror) så hade ingen ström någonstans. Ringde fastighetsskötaren, men han fanns inte tillgänglig kvällstid. Det är väl förståeligt, så jag ringde journumret vid akuta fall som vi har här i fastigheten. I andra änden svarar en snorfull person som satt ute på en krog och pimplade öl och han gick det inte ens att kommunicera med. Flera rundringningar senare så slutade det med att jag fick ringa Securitas i Stockholm som fixade hit en gubbe som, strax innan midnatt, fick fart på strömmen igen.
Mitt fastighetsbolag har verkligen gått ner sig på sistone och det här är bara toppen på ett isberg av alla problem och allt strul som skett här tidigare. Att saker i lägenheten går sönder kan jag ta, men inte att man måste sitta och ringa runt en hel kväll för att få hjälp och att journumret vid akuta fall leder fram till någon som är så packad att man inte kan framföra en vettig dialog.
+ Flyttar härifrån om en vecka till en ny lägenhet och ett nytt fastighetsbolag som verkar mycket bättre.
Postad 25 August 2013 - 21:48
- Mäklares ovilja mot att fotografera garage över huvudtaget
- Mäklares oförmåga att omnämna garaget mer än som "rymligt garage"
- Mäklares uppfattning om rymligt garage
- Stockholms bostadspriser
+ En mäklarassistent som var klart intressantare att titta på än huset
Postad 25 August 2013 - 21:59
Hittade du verkligen fynd? De flesta satser jag kikade på var dyrare med 30% avdraget än vad de kostar på Webhallen.+ Fyndat LEGO på Barnens Hus.
Däremot gick jag därifrån med en storsatans Lego Starwars reklam"pelare" som kostade mig 0kr. Min fru var inte riktigt lika exalterad som jag
Postad 25 August 2013 - 22:24
- dröjer fortfarande flera veckor innan elementen dyker upp.
Postad 25 August 2013 - 22:40
+ Såg Nord / Sydkoreas historia på SVT ikväll. Intressant program
+ Kände ingen hunger idag direkt även om jag åt mindre än vanligt.
+ Hittade en sista sked Punch glass i frysen.
- Gick upp sent så jag missade eftermiddags kaffet med släkten
- Åt en mindre god färdigkryddad entrecote till middag, den var ätbar även om jag hade föredragit en fläskarré istället,
men blir man bjuden så blir man
+/- Drack kaffe 22-23.00 så nu lär jag inte somna förrän sent men det gör inget direkt
Postad 26 August 2013 - 15:29
Postad 26 August 2013 - 15:33
Postad 31 August 2013 - 13:20
[video[https://www.youtube....d&v=svXtG8daPZ8[/video]
+ inga idag..
Postad 08 September 2013 - 12:04
- 10 minuter innan en kille skulle komma och lyssna på svsen smsar han och ställer in. Happ.
Postad 08 September 2013 - 12:51
- Slipa och olja altanen.
Postad 08 September 2013 - 16:04
+ hinner jobba med basarna eftersom...
- 10 minuter innan en kille skulle komma och lyssna på svsen smsar han och ställer in. Happ.
Bra att han sa till iaf, så du inte väntat i onödan i en halvtimme eller så
+ kalasat på Leos lekland i några timmar
- VAB torde komma som ett brev på posten
+ fotbollsmatch med ungarna om en kvart
- en del spelare har värmt upp med tre timmar på Leos lekland...
Postad 09 September 2013 - 00:17
+ Naturlig mörkläggning på kvällen
- Jobbe om några timmar
Postad 09 September 2013 - 07:12
+Eftersom jag går från skift till dagtid så kan dessa tas ut i pengar!
Postad 09 September 2013 - 08:27
- Kan nog inte bli något minus en sådan här dag. Skulle det bli, så får jag tänka på morgonens enorma plus.
Postad 09 September 2013 - 08:43
Häftigt! Följer utvecklingen för min 2åring och man märker på andra att man inte slutar förvånas och glädjas till alla framsteg sitt/sina barn gör!+ Världens stoltaste "inom kort 7-åring", som lärde sig cykla ordentligt i fredags, cyklade idag för första gången till skolan. Så underbart att se stoltheten och glädjen i hans ögon.
- Kan nog inte bli något minus en sådan här dag. Skulle det bli, så får jag tänka på morgonens enorma plus.
Postad 09 September 2013 - 08:46
- ... och där la man den energin.... zzzz.... - och snart är det dags att gå till jobbet
Postad 10 September 2013 - 06:36
Oooh, bara hålla tummarna för DIYarna!+ Sålde just svs'en för begärt pris
- ... sålde svs'en...
Postad 10 September 2013 - 10:03
Rolig reflektion: jag skulle testa tätheten i hörnen, så jag testade suga på ett hörn. Det läckte lite. Testade suga på en plan sida. Läckte mycket mer. Mdf är ju fasen som ett läckande såll!
Sååå...
+ för att mina hörn är tätare än mina sidor på subben
Postad 10 September 2013 - 11:11
+ Inte långt till jul och semester igen!
Postad 10 September 2013 - 11:52
Haha härligt positiv! "Jul och nyår och påsk och snart sommar igen..."- Nu är solen ej närvarande när man går till jobbet längre.. :\
+ Inte långt till jul och semester igen!
Postad 11 September 2013 - 08:39
+ Det är sol ute (kom inte på nåt bättre)
Postad 11 September 2013 - 08:51
+ Beställde i går en ny cd-spelare till tv-rummet, en Marantz CD5004 i silver.
+ Beställde även ett nytt hyllplan till mitt Solid Tech Rack så nu blir det en Radius Solo 4 istället för en Solo 3 i American Cherry.
+ Vände tillbaka på dygnet från natt till dag igår
- Ingenting än så länge
Postad 11 September 2013 - 08:57
- vaknade med huvudvärk (väderomslag?)
+ Ipren
Postad 11 September 2013 - 09:34
- trots att dom skrevs som in transit igår kl 14 så har dom inte kommit hit ännu. ska man behöva vänta i MER än 24 timmar för ett 60-tal kilon att ta sig från sveriges framstjärt till universums mitt (Umeå)?
Postad 11 September 2013 - 12:36
- Förlorade min närmsta vän idag.
Redigerat av Unregistered2010, 11 September 2013 - 12:37.
Postad 11 September 2013 - 12:46
Ja du, de är ju inte så snabba där uppe i norr. Om jag, före 14:00, skickar något med Posten Företag så kan jag välja att det skall vara framme före 0900, 1200 eller 1600. Förutom om det ska till Umeå, då kan jag endast välja 1600 men det tar även en dag extra...+ Mina basar är i sverige! dom anlände för några dagar till "malmoe"
- trots att dom skrevs som in transit igår kl 14 så har dom inte kommit hit ännu. ska man behöva vänta i MER än 24 timmar för ett 60-tal kilon att ta sig från sveriges framstjärt till universums mitt (Umeå)?
Du bor helt enkelt på fel plats :-P
Beklagar sorgenInga plus idag. Vet inte ens varför jag sitter på forumet här idag.
Postad 11 September 2013 - 13:45
Inga plus idag. Vet inte ens varför jag sitter på forumet här idag.
Beklagar
Postad 11 September 2013 - 16:00
Usch, beklagar sorgenInga plus idag. Vet inte ens varför jag sitter på forumet här idag.
Postad 11 September 2013 - 16:34
- Att vara pappa i en vårdnadstvist är inte till fördel, man trodde systemet kommit längre.
Trots mammans sjukdom som påverkar hennes mående(likaså hennes förmåga att ha hand om barnet) så har hon lyckats fått ett friskintyg av en läkare jag ej känner igen som hennes kontaktperson på psyk.
I och med att vi bor i olika städer och barnet bott hos mamman mestadels (pga att vi inte gick till tingsrätten tidigare då vi ville undvika det) så sa min advokat att domaren skulle dömt till hennes fördel...
Så jag är riktigt ledsen över beslutet att jag har min dotter ONS-SÖN jämna veckor. Kommer inte acceptera detta men var tvungen att börja med detta och ta upp det igen då mamman mest troligt kommer falla tillbaka i sjukdomen igen inom en snar framtid.
*Kan berätta en sak som visar tydligt på att pappan har nackdel jämfört med mamman.
Under tiden vi var tillsammans så skulle vi gå till familjerätten för att prata om förhållandet och barnet.
Under denna tid bodde jag och min dotter sepererat från mamman då hon var sjuk(jag hade alltså våran dotter heltid). Mamman var den som ringde till familjerätten och skulle boka tid. Personen på familjerätten ställde en rad frågor till mamman, och det är här det blir tydligt, personen frågar då eftersom vi var separerade "Hur ofta får barnet träffa pappan?"Så personen UTGICK ifrån att mamman hade barnet!!
Just nu vill jag bara smälta allt och ladda batterierna för nästa muntliga förhandling om några månader då vi kommer utvärdera hur läget varit och om utredning av oss som föräldrar behövs(vilket jag skulle vilja).
Nu har jag skrivit mycket, och oavsett om ni orkar läsa allt så var det skönt att skriva av sig lite
Ta hand om er så länge!
Kör hårt på att det finns en medicinsk "hotbild" mot din dotter IOM din fd sambos tidigare sjukdomsbild. Den typ av sjukdom hon har kan mycket väl utlösas igen av det stressmoment det innebär att ha små barn. Låt din advokat trycka på den sidan hos hennes medicinska vittnen, dvs "kan dessa garantera att hennes sjukdom vid ett eventuellt utbrott inte kommer att innebära någon potentiell fara för er dotter..".
Postad 11 September 2013 - 16:44
Ja jag har kontakt med min advokat och vi planerar för fullt för att det ska lösas för min lilla tjej. Det är just det, att vid ett eventuellt utbrott så har jag ingen försäkring på att mamman inte gör något dumt. Blir man manisk eller deprimerad så påverkar det direkt hur man agerar mot andra, sover, äter, tränar och tar hand om ett barn.Kör hårt på att det finns en medicinsk "hotbild" mot din dotter IOM din fd sambos tidigare sjukdomsbild. Den typ av sjukdom hon har kan mycket väl utlösas igen av det stressmoment det innebär att ha små barn. Låt din advokat trycka på den sidan hos hennes medicinska vittnen, dvs "kan dessa garantera att hennes sjukdom vid ett eventuellt utbrott inte kommer att innebära någon potentiell fara för er dotter..".
Postad 11 September 2013 - 19:15
Det var mycket tråkigt att läsa. Beklagar förlusten ByggareB.Inga plus idag. Vet inte ens varför jag sitter på forumet här idag.
Postad 12 September 2013 - 08:28
Inga plus idag. Vet inte ens varför jag sitter på forumet här idag.
Beklagar verkligen sorgen för dig ByggareB..
Postad 14 September 2013 - 04:56
+ kan somna tidigt ikväll :-)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
6 bilder
91 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?