http://www.ign.com/v...gen-vs-next-gen
Kolla i 1080p, är en rejäl skillnad speciellt i mörka scener, PS3 versionen ser riktigt risig ut där.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 06 November 2013 - 02:08
Current-Gen vs Next-Gen:
http://www.ign.com/v...gen-vs-next-gen Kolla i 1080p, är en rejäl skillnad speciellt i mörka scener, PS3 versionen ser riktigt risig ut där. Postad 06 November 2013 - 02:23
Det jag slås av är att PS4an har en mycket mer blåtintat bild, ett klassiskt trick att lura ögat till en upplevd skarpare och "bättre" bild, dock inte korrekt...
Postad 06 November 2013 - 07:11
Jädrar va kul det här spelet e! Nu märker man hur extremt dåligt BLOPS är... Flyter på bra, inte mycket lagg (dock har jag märkt att det i vissa närstrider kan hacka till ibland) och att kniv inte är ett random event som i BLOPS. S&R tycker jag är en riktigt bra twist på S&D!
Postad 06 November 2013 - 07:20
Fick köpt mig ett ex ghost igår. Måste säga att jag är positivt överraskad. Gillade spelet från början. Märkte inte av något lagg förutom när mitt nät strulade till det (Mobilt 4G) utöver det så var det länge sedan jag kände ett sug att spela COD.
Nu skall jag bara hålla ut denna arbetsdagen med sedan spela några rundor. Postad 06 November 2013 - 07:59
kniven är ju fan MW2 nivå. har blivit commando knivad ex antal ggr. quickscoping är tillbaks big time! gubbarna smälter in i banorna som aldrig förr. man blir dödad av ett skott heeeela tiden. men annars är det bra. bättre än blops men det är ju inte så svårt Postad 06 November 2013 - 08:11
Search & Rescue är ju svinroligt (bättre än S/D) men jag noterade att när jag tog en lagkamrats brickor så vaknade de flera gånger till liv med ett glatt tack i headsetet strax INNAN jag tog brickan. Wierd. Kunde spelet förutse att jag skulle ta brickan eller var den nåt knasigt lagg....?...
Jag tycker inte att det var svårare att se fiender än i tidigare COD. Undantaget den där banan med en slottsruin i gräset förstås. Spelade två eller tre matcher på den och jag dog hela tiden utan att se fienderna... Underbart att det är bra damage på vapnen. Semihardcore vilket passar mig perfekt. Undrar hur hardcore är? Systemet att man kan låsa upp en miljon saker är bra. Det är ju det som får en att fortsätta spela när det har gått några månader. Fick galne juggen i en match efter en bra kill streak. Han var ju rätt OP. Den där enorma banan med fyra våningar och tunnelbana var ju rätt knasig. Hamnade man bort från striderna kunde det ta ett tag innan det blev lite action.
I början av kvällen var jag med i klanen och hade MHB-tag och allt. Sen på slutet var det som att jag inte var med i en klan längre. Förmodligen tillfällig bugg. Måste bara tillägga att permanentmute-knappen är underbar. Inte en skrikande snorunge i headsetet på hela kvällen. Postad 06 November 2013 - 08:30
alltså vill man lira hardcore finns det ju som spelsätt. låt oss andra som inte gillar det få ha liiite mer hälsa. typ tidigare IW spel. Dem har varit perfekta på den fronten. fast ifs kanske det är exakt samma hälsa nu men bättre hitdetection + lite motlagg hur det nu är möjligt
Postad 06 November 2013 - 08:36
Jag tillhör den klassen som bara spelade HC innan just pga av att man kunde tömma ett helg mag i en kille på lite längre avstånd utan att han dog. Ghost har jag testat båda delarna och HC där är det dö direkt vid träff. Vanlig core kan jag tänka mig spela nu då det kändes som det inte krävdes ett helt mag för att få någon att dö.
Men troligtvis kommer jag att hålla mig till HC då jag gillar det mer än core. Postad 06 November 2013 - 08:48
MW2 krävde: 2-3 skott med M16, 2 skott med FAL (
Jag gillar detta i vart fall /eapea Postad 06 November 2013 - 08:48
Stranden har fel, det här kommer att bli bra. Och oavsett vad l2ickard säger så är S&R ett bra spelsätt !
Och Banditen betalar 500 spänn för att sova i lobbyn, var det en bättre lobby än Blopps2 ? Postad 06 November 2013 - 09:15
Fast jag hörde en kille som spelat spelet på XO på olika events och nu när han körde 360 tyckte han att det ser ut som skit i jämförelse. Hoppet mellan PS3 och PS4 är ju större än mellan 360 och XO så jag tror vi kan se fram emot ett stort lyft med PS4. Förresten finns det väl ingen korrekt bild i ett spel, men jag förstår vad du menar. Postad 06 November 2013 - 09:15
Jag kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker. något känns inte rätt, MEN det kan bero på att sättet man har spelat på de senaste åren inte längre fungerar... Eller så har alla (utom jag) aimbot. Run n gun funkar INTE, i Core iaf. Ganska knasigt att de gör det lättare att springa runt, hoppa genom fönster, glida på knäna osv, men spelar man så dör man fortare än fan...
Gillar att man dödar lättare, gillar inte att man själv dör ÄNNU lättare... Saknar score streaks. Bara spelat KC, men kommer nog inte göra det så länge till då S&R verkar vara bästa spelläget. KC blir det tills man kan banorna lite bättre. Kommer ge detta en chans, får ta att ändra sättet man spelar på bara. MEN FÖR ****! GE MIG ETT RAKETGEVÄR. HELIKOPTERFANSKAP! Postad 06 November 2013 - 09:21
hahaha exakt sådär sa jag om Blops 2 i början. inte för att man dör snabbt utan pga banorna.
aldrig! Postad 06 November 2013 - 09:23
Bra tung känsla i spelet. Tror det kommer att bli grymt. Satt bara o körde tdm hela kvällen för att hitta lite feeling.
Postad 06 November 2013 - 09:29
ps: jag är endå positiv till det här spelet. bättre än blops 1 & 2 MEN jag känner mig endå lite lite mätt på CoD just nu och det kommer vara riktigt skönt att ta ett break när PS4 och Killzone kommer. sen är man nog tillbaks till CoD snabbare än man tror för killzone brukar väl hålla typ 3 månader sedan slutar folk spela det.
Postad 06 November 2013 - 09:29
Ljudet har de iaf lyckats ordentligt bra med, gillas! Mute all but friends är en trevlig funktion med
Jag kommer gilla detta spelet, eftersom det ändå går ganska ok redan nu så ska det nog ordna upp sig när man kan banorna och kommer in i det. Postad 06 November 2013 - 09:37
Lite komiskt att ni tror att ni har mindre health än alla era finder.
Postad 06 November 2013 - 09:42
det tror absolut inte jag. därför jag skrev bra hitdetection+motlagg om det nu är möjligt kan bara förklara det som att hitdetectionen är "perfek" men i.o.m det landar man kulor mycket lättare och har man då lite lite motlagg så uppfattar man det som att man blir dödad med ett skott. men har man medlagg är man ju rambo så det är ju win win där Postad 06 November 2013 - 09:46
Har kanske skrivit det tidigare eller så har jag haft tur, men majoriteten av matcherna har hit detection varit tikyihy bra. Bytte till sista assault riflen och den är duktigt bra att skjuta med.
Postad 06 November 2013 - 10:00
Jag gillar också S&R Postad 06 November 2013 - 10:22
Saknar verkligen Ground War som MP game mode. Jäkligt bra när man vill varva olika speltyper. Mycket synd...
Hatar också de förbannade hundarna, onaturligt rörelsemönster på dem tycker jag... Postad 06 November 2013 - 10:27
Dessutom flämtar jyckarna så mycket så man blir röjd bara på det, dessutom är de i vägen hela tiden...
Postad 06 November 2013 - 10:34
Fast på PS4 kommer 9 v 9 att finnas som option så det är lugnt. Hoppas bara det inte toklaggar som GW alltid brukar göra.... Postad 06 November 2013 - 10:45
Jo fast den kommer väl inte att varva TDM, KC och Domination per automatik. eller? Postad 06 November 2013 - 10:51
PC har Ground War och på den är det TDM och Domination som varvas. Postad 06 November 2013 - 10:57
jaha där ser man, det kanske kommer en uppdatering med GW som alternativ. Vore toppen.
Sen vad gäller S&D abstinens så kan man väl lösa det genom att köra private game med bara MHB kompisar Postad 06 November 2013 - 11:21
Det lilla som behöver patchas kommer nog att fixas snart
Postad 06 November 2013 - 11:41
Vad har ni för uppkoppling och hur funkar det när ni spelar.
Har för närvarande adsl 10/1mbit, men kan få 32/10-15mbit 4G mobilt bredband från Tele2. Är lite allergisk mot mobila bredband, men vill gärna höra om det är nån som har erfarenhet av att spela med liknade uppkoppling. Skulle ju vara bra om det hade funkat bra då man hade kunnat spara in lite abbonemangs-kostnader... Postad 06 November 2013 - 11:53
jag har 100/100 telia fiber. funkar bra tycker jag... men det viktigaste är väl pingen och den är väl sisådär på ett 4g va? själv har jag 3ms. Postad 06 November 2013 - 12:03
Då var mitt Ghost till PS4 på väg. Får man snällt sitta å kolla på det några veckor innan man får hämta ut sin PS4 på lokala Gamestop då!
Men man kan ju iaf passa på att dra bort plasten på spelet så man slipper lägga tid på det sen Postad 06 November 2013 - 12:09
S&R ger en helt ny dimension till S&D, det är väldigt lockande att plocka upp en tag me samtidigt kanske någon fiende sitter och lurar, och precis så kan man göra själv... Tycker det är ett väldigt uppfriskande alternativ till vanliga S&D
Postad 06 November 2013 - 12:15
Tror också att det är en bra uppfriskning utav S&D-konceptet. Still too slow for me dock. Jag behöver mörda snorungar and lots of them. Postad 06 November 2013 - 12:15
känns som att det kommer att bli ett splittrat MHB-gäng iom ps3 vs ps4. Vet inte hur många som ska köpa PS4 på releasen men en splttring blir det nog, iaf ett tag. Lite sorgligt
Postad 06 November 2013 - 12:17
Tänkte även, förutom pingen, att det är ostabilt.
Kommentarer på det? Postad 06 November 2013 - 12:18
Trådat slår alltid trådlöst i stabilitet. Postad 06 November 2013 - 12:22
Min PS3 är sliten och trots att jag har fiber och kör trådat känns det som om uppkopplingen är instabil till och från. Hoppas på mycket bättre nätverksfunktion i PS4. Hur många timmar kommer det ta att ladda ned 49 Gb Ghosts till PS4 kan man undra? Det blir första stora testet för konsolen och PSN.
Postad 06 November 2013 - 12:27
Agreed. Det är något mysko med nätverket till PS3. Det värsta just nu är att den inte kan erhålla DHCP-lease från min brandvägg och fastän PS3:an har fullt blås i regelverket så får jag fortfarande NAT type strict. Så hoppas verkligen att nätverket är bättre till PS4. Postad 06 November 2013 - 12:28
jag kör trådat 100/10 från Com Hem. Funkar ok men känns inte stabilt emellanåt, lite upp och ner när man kör bredbandskollen. snitt på kanske 60/7.
Postad 06 November 2013 - 12:33
Jag vill också ha fiber 100/100 eller 1000/1000 men det kan jag inte få här.
Alternativ 1. Behålla mitt adsl 10/1mbit från Brdbandsbolaget och ev. höja höja det till 24/1mbit för runt 350kr i mån. Alternativ 2. Mobilt bredband från Tele2 32/10mbit 4G, gratis. Vad skulle ni valt? Postad 06 November 2013 - 12:42
Har du verkligen inga fler alternativ? Puhh svårt, men du borde köra en bredbandskoll för att se vad du "verkligen" får ut. Men mobilt bredband...Ver inte om det är så bra har ingen erfarenhet. Kör på alt 1 men kör bredbanskollen och jämför idag mot 24/1. Postad 06 November 2013 - 12:44
Jag kör över 4G (Telenor) och enda anledningen till det är för att vårt område (som förövrigt ligger 5 min med bil från centrala göteborg) kan maximalt få ut 8 mbit, 2,5 km till närmaste station. Jag skulle avråda dig att köra över 4G det lovas gröna skogar men det är bara att glömma. Hastigheten var jätte bra från början med hastighet över 40mbit och en ping tid på ca 23 ms. Nu efter ha haft den i snart två år så ligger jag på 8-12 mbit, ping tiden varierar allt från 23-800 ms. Igår när vi lirade Ghost fick jag ping toppar och laggningar ur dess värld. Sedan så skall du tänka på hur mycket du får tanka ner, det finns begränsningar. Jag har ett gammalt ab. där jag fick såkallat frisurf. Idag är denna frisurf satt till 100gig. Detta ab. finns inte längre utan vad jag kan se ligger de väl runt 30 gig/månad. Det äts upp snabbt om du streamar filmer, tankar, spelar, etc. då får du en säkning av din hastighet till obefintliga 0,3 mbit eller något sådant. Jag hade valt ditt Alternativ 1. uppgradera till 24/1. Mobilt bredband är just vad det är mobilt och inget annat. inget man skall ha hemma om alternativ finns. EDIT. Glömde säga att mitt 4G ryker så fort vi fått in fiber. Jag driver detta projekt i vårt område och väntar nu på ett uppstartmöte. Redigerat av Unregistered28feddc2, 06 November 2013 - 12:45. Postad 06 November 2013 - 12:57
För "proffsen" i #TheRace tog det 16 timmar och 46 minuter speltid att prestigea första gubben...
Man får börja helt från början med gubbe 2. Det enda man tar med sig är sparade Squad Points och upplåsta camon. Kan vara läge att spara sina Squad Points när man närmar sig prestige alltså... Postad 06 November 2013 - 12:58 Jag hade också problem med det, men efter att jag bråkat med min ISP som gett mig svart IP så får jag iaf moderate NAT med ett publikt IP.. Postad 06 November 2013 - 13:26
Går detta att översätta till svenska? Man skall väl inte behöva vara nätverksingenjör för att spela onilne? Postad 06 November 2013 - 13:42 ISP = Internet Service Provider IP = Internet Protocol NAT = Network Address Translation Såja, översatt & klart ps Jag tror morlock egentligen menar IP-adress när han skriver IP... ds 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |